Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

NÁZOR: Má cenu začít metou maratonu?

NÁZOR: Má cenu začít metou maratonu?
foto: archiv Jana Herdy

Jan Herda | 11.01.2011 | přečteno: 38676×

Dovolil bych si rýpnout a zamyslet se nad módní vlnou poslední doby, kterou je opěvovaná meta maratonu či půlmaratonu. Staří harcovníci naříkají nad výkony nynější běžecké špičky, ale já se čím dál více divím těm, co začnou běhat s jediným cílem – dokončit jednu z jarních akcí PIMu.

Není týdne, abychom na běžeckých webech nezaznamenali nějaký článek směřující k (půl)maratonu. Tréninky pro začátečníky – střídat běh s chůzí, koupit si sporttester, prodlužovat dobu běhu, navštěvovat fitcentrum … Nevím, ale začínám mít pocit jako by se nám do toho běhání vloudil byznis a nějak jsme snížili laťku toho, čemu říkáme výkonnost.

Copak chceme degradovat maraton tím, že poskytneme šesti či sedmihodinový limit? Jaký význam pro dosud takřka nesportujícího jedince má to, že bude půl roku „dřít“, řídit se plány a pak si po čtyřech a půl hodinách pomalého běhu odnese domů medaili a tričko s logem Prague International Marathon? Možná navíc nebude týden moc dobře chodit ze schodů … Je správné začít kariéru 42km během, který bude začátečníkovi trvat jednou tak dlouho, než profíkovi s roky trvajícím tréninkem?

Na co chytí PIM stovky zájemců odhodlaných zaplatit tisícové startovné? Je běh historickým centrem natolik fascinující nebo se jen chci schovat v tom davu „stejně pomalých“ a po boku hvězd společnosti? Dostali jsme se až tam, že se budeme plácat po zádech za diplom s časem čtyř až pěti hodin? Není lepší začít obráceně a teprve s desítkou za 45 minut přejít k delším distancím?

On totiž jogging na 65% maximální tepové frekvence s tím, že sotva odlepím nohu od země, a běhat svižně, jsou dva různé pojmy! Získat rychlost na začátku je pro budoucí růst lepší, než do omrzení klusat šestiminutové tempo a pak chtít zrychlit na čtyřkové.

Během roku jsou desítky závodů pořádaných v dosahu bydliště se zanedbatelným startovným, rodinnou atmosférou, přesto se na nich potkávají vesměs stejní běžečtí matadoři neváhající závodit každý víkend nebo i v sobotu a neděli.

Za pořadateli nestojí velcí sponzoři s milionovými zisky zaměřující se na masovost, přesto na trati potkáte kvalitní běžce, a to české, ne nepoměřitelné Keňany, kteří přijeli vyzvednout price money a jimiž si závod „kupuje věhlas“. Ano, masové akce typu PIM mají obrovskou propagaci, jsou v povědomí společnosti, ale v dnešní době není problém najít za několik desítek vteřin termín běhu v okrese mého bydliště (i když by pořadatelé leckdy mohli lépe využít internetové propagace).

Pokud objevíte „obyčejné" desítky v okolí, zjistíte, že běh není jen rovinatá trasa v centru zasmogovaného města dvakrát v roce. Běžec „objížděč“ závodící celoročně se nevymlouvá na počasí, nezná běhátka v teple fitcenter, objeví kouzlo české krajiny při krosech, pozná, jak se běhá ve sněhu a že do –5° Celsia stačí dvě tenké vrstvy oblečení.

Možná se zprvu zděsíte toho, že se do kopců běhá rychleji, než zvládnete rovinatou trať, ale o tom běh také je. Běhání má spoustu podob a neměli bychom preferovat současnou módní vlnu dlouhých distancí.

Sám jsem dokončil svůj první maraton (PIM 2004) za 4:04, ale že bych se z toho posadil na zadek? Možná ano, moc dobře jsem nechodil … Další maraton (Prahu jsem už víckrát neběžel) byl za 3:32 a myslím, že teprve s tímto výkonem mělo (pro chlapa) cenu startovat na královské běžecké distanci, aby to k něčemu vypadalo a odnesl si víc než tričko s medailí. Za osobák 3:08:10 by mě starší běžci spíše vysmáli …

Psát blog o trénincích v sedmiminutovém tempu, jak jsem se zadýchal po schodech do druhého patra a jak mě přepadl hlad po hodině ve fitku, by mělo vést spíše k zamyšlení nad tím, kam směřuji a jestli jsem si náhodou nevzal na bedra moc… Není vhodnější letos běžet lidový běh a maraton odložit?

Neberu nováčkům nadšení, nechci poučovat, jak se má běhat, poněvadž sám jako amatérský cyklista naběhám jen mezi 1000 a 1500 km za rok a běh mám jako zábavu a doplněk k silniční cyklistice. Nemám rád lidi, co mají „furt nějaký problém“. Nemějme za zlé výkonnostním běžcům, že nevymetou každý závod od Plzně po Brno a neúčastní se závodů do pohárů XY, mistráků, … když pak vyzdvihujeme kondiční běžce v legínách s půlmaratonem za dvě hodiny a rychlé Afričany.

Jsou tu běžci, kteří dají alespoň desítku pod 40, přijedou na jaře do Peček, v létě na vrchy, pak na Běchovice, Kunratickou a v prosinci je vidíme bojovat se sněhem na krosech.

Zamysleme se nad tím, zda jsme se nestali obětí módního kolotoče, kdy nás pohlcuje práce, moderní a komunikační technika. Nechceme dojet z Prahy do Brna za pět hodin ve studeném vlaku, se samozřejmostí zapínáme notebook, nazouváme nepromokavé boty a přitom si nedokážeme najít čas sportovat a spokojíme se s údajem 42195 metrů v limitu. Není to trochu málo? V životě očekáváme hodně a k sobě budeme tak benevolentní?

Podle mě by nemělo býti cílem začátečníka doběhnout maraton za čtyři a půl hodiny, objet Nova Author Cup a Krále Šumavy v limitu a u piva říkat, jak jsem dobrej. Na škole byla patnáctistovka noční můrou. Není těch 42 kilometrů trošku moc velké sousto na první rok? Pokud si v létě vezmete kolo a pojedete do Krkonoš, tak vězte, že je to s prominutím stejná blbost, jako začít běhat teď v zimě na Silva Nortica Run s čelovkou po zasněžené cyklostezce na 60% tepové frekvence. S nedoloženým maratonem pod čtyři hodiny bych na ultra nepouštěl.

Uvědomte si, že kondici člověk buduje postupně a vytrvalost přichází automaticky pokračujícím tréninkem. S rychlostí to ve dvaceti (čtyřiceti) nebude závratné, ale pokud se na ni nezaměříte vůbec a umordujete tělo dlouhými klusy, tak sice dokončíte maraton, ale možná taky proto, že je limit nastaven na chůzi …

Nezoufejte, že běžíte na 80% maxima, tepy trénovaností klesají a zoufalým sledováním tepáku byste nemohli ani chodit do schodů nebo dobíhat autobus. Když to nepůjde při běhu, tak sedněte na jaře na kolo a projeďte se po rovině. V nynějším počasí bych jen podotkl, že zima je nejenom krásná, ale taky krutá a drahá. Není nic horšího než si otrávit sportování už v začátku!

Nejsem typický běžec a přiznávám, že přemýšlím v minutách na kilometr. Chtěl jsem upozornit na to, že existují i jiné cíle než dokončit (půl)maraton, a mohli bychom se nad svými výkony a přístupy zamyslet. Neodsuzuji pražský maraton, sám jej neběhám jen proto, že v květnu závodím na kole a abych jej zaběhl za 3:15 a mohl v pondělí fungovat, mi za to (už) nestojí. To si dám raději patnáctku v Lounech, ze které se oklepu. Třeba někdo přispěje se svou troškou do mlýna z jiného pohledu.

Jan Herda amatérský silniční cyklista (18000 km ročně), běžec s osobákem 1:19 v půlmaratonu, přes 150 absolvovaných běžeckých závodů 2006–2010


Pozn.red.: Text neprošel redakční úpravou a nemusí odrážet názor redakce.

Komentáře (Celkem 201)

Nalezené položky: 202 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Další Poslední
avatar

Chebsko

Celkem 6455 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:47:00 (2012)
půlmaraton: 1:40:00 (2010)
maraton: 4:01:00 (2010)

R V M muž 13.01.2011 18:51:47

Pro mě jsou ty mega akce v Praze setkáním lidí, kteří běhají.. A je mi jedno, jestli běhají rychle, málo, hodně, závodně nebo třeba nikdy.

Ale k článku: jestli byl opravdu míněn jako dobrá rada pro mladší (a ne tedy pro mě), tak s tím na 99% souhlasím!

To 1% je mladická nerozvážnost, se kterou se do toho maratonu hrnou :-)

Motto: http://RunningVillageMetrosexual.blogspot.com
avatar

Praha 4

Celkem 25754 km
Minulý měsíc 120 km
10 km: 0:57:31 (2014)
půlmaraton: 2:11:15 (2013)
maraton: 4:44:49 (2013)

hanice žena 13.01.2011 20:13:54

>> kanovsky, 13. 01. 2011 12:56:02

jako pedagoga mě napadá jen příměr nevzdělavatelný – netrénovatelný: běžecký idiot – netrénovatelný a nevychovatelný, běžecký imbecil – netrénovatelný, ale osvojí si sebeobslužné návyky, běžecký debil – je-li dobře veden, je schopen i doběhnout autobus, běžec s nižším stupněm trénovatelnosti – s problémy absolvuje tréninkovou přípravu a zúčastní se závodu.

atd., dalo by se pokračovat, i takoví jsou mezi vámi :-) netrénovatelná trénující momentálně nohu po obstřiku léčící hanice

Motto: Over and over again.
avatar

Praha 5

Celkem 0 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:44:45 (2011)
půlmaraton: 1:39:39 (2013)
maraton: 4:06:22 (2013)

Uneven muž 13.01.2011 20:27:35

>> honzaherda, 13. 01. 2011 16:12:50 Po přečtení tvých zdravotních problémů bych se chtěl zeptat, jestli ti to stojí zato? Jak jsem již psal dříve, nemyslím že bych se někdy na maratonské trati přiblížil k hranici 3 hod., částečně proto že bych musel běžet 2× tolik jako v současnosti, a částečně proto že bych na to z důvodu ploché nohy neměl. Není ale lepší raději běhat pomaleji, a nepřivodit si žádné zdravotní problémy? Již jsem zmiňoval rozhovor v posledním čísle Běhej.com s jistým pánem, který se dívá na pomaleji běžící kolegy s opovržením. On je na tom výkonově velice dobře, ale když vyjmenoval seznam zdravotních potíží, tak jsem ho měl tak trochu za šílence.

Motto: No pain, no gain
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 13.01.2011 20:33:47

>> hanice, 13. 01. 2011 20:13:54

Podle mě nebyla chyba v Tobě, ale v Milošovi, ale jinak jsem Tě vždy velmi obdivoval, jak statečně a vytrvale bojuješ …

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Brno

Celkem 6240 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:45:06 (2013)
půlmaraton: 1:46:04 (2011)
maraton: 4:16:37 (2013)

Alcedo muž 13.01.2011 20:52:01

Nedá mi to, abych taky nepřispěl svoji troskou do mlýna; již to bylo napsáno mnohými a dobře, tak jen shrnuji: a) motivace k běhání (půl)maratonem PIMu lepší než žádná motivace, b) anonymizace mnohasethlavým davem při takto masových závodech není k zahození, c) atmosféru mají tyto akce taky jinou, zvláštnější než lokální běhy, ale to samozřejmě každý vnímá jinak, a za d) co se týče byznysu, když si někdo chce „okořenit“ běhání sportestery, oblečky apod., je to taky jeho věc.

Motto: Děláme co můžeme, pane!
avatar

Ostrava

Celkem 7843,65 km
Minulý měsíc 40,73 km
10 km: 0:43:40 (2010)
půlmaraton: 1:39:26 (2015)
maraton: 3:48:46 (2015)

hanix muž 13.01.2011 20:59:07

>> ozogan, 13. 01. 2011 17:30:08

Jste borec :) vsechna cest…

Motto: Co te nezabije, to te posili... jde to i bez treninku, akorat to pak moc boli...
avatar

Ostrava

Celkem 7843,65 km
Minulý měsíc 40,73 km
10 km: 0:43:40 (2010)
půlmaraton: 1:39:26 (2015)
maraton: 3:48:46 (2015)

hanix muž 13.01.2011 21:00:58

>> Bubas, 11. 01. 2011 23:40:35

Proste si rekni ze pujdes MARATON a dokazes to. Da se to i s mesicnim treninkem bez jakekoliv pripravy, je to jenom v hlave. Pokud teda nejsou zdravotni problemy. Hodne stesti…

Motto: Co te nezabije, to te posili... jde to i bez treninku, akorat to pak moc boli...
avatar

Celkem 3392 km
Minulý měsíc 0 km

jmaselnik muž 13.01.2011 21:05:18

>> hanice, 13. 01. 2011 20:13:54

Ty vaše přívlastky pančitelko:-)

avatar

Sloviensko

rudo muž 13.01.2011 21:56:47

42195 nikdy nebola vzdialenost z dedinky Marathon ku budove senatu v Athenach. Okrem toho ze historka je podvod, vymysel, clovek ktory by si chcel na sebe vyskusat zazitok podla tejto klamlivej sceny z historie, by musel bezat 35km dlhy kros, bez znacenia trate bez obcerstvovaciek legalnych aj ilegalnych, v bagandzach a s plnou polnou, bez mapy a kompasu bez GPS.

mnohotisicovy presun ulicami velkomesta mi skor pripomina rekonstrukciu prvomajoveho sprievodu. Jasajuci radostny dav v pohybe ulicami, rovnako jasajuci radostny dav stojaci po chodnikoch, oficialna tribuna a TV kamery. Po sprievode rovno na pivo, ulice zasvinene, potrhane a polamane mavatka a zastavky, teraz pohariky a obaly z gelov a tyciniek. Ovocie sa teraz len tak odhadzuje, nehadze sa cielene na tribunu. Do sprievodu sa slo zadarmo a dokonca ucast bola preplatena kazdemu, nielen najrychlejsiemu. Kedysi sa spisovali mena tych co sa odmietli zucastnit, teraz je praktickejsie spisovat tych co sa zucastnili. zatial. az zacne PIM spisovat tych co odmietli ucast a odmietli zaplatit, bude horsie. Je to nostalgia za starymi casmi, bez mestkych maratonov, nemame moznost sa v dave sunut ulicami rovnakych smerom alebo si vsetci spolu zaspartakiadovat. Mestsky maraton tiez poskytuje dalsie vymozenosti : pravo curat na verejnosti bez pokuty, v NY dokonca pravo curat z mosta druhym ludom na hlavy, v tomto zatial PIM zaostava. ;-)

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Chrudim

kámen úrazu žena 13.01.2011 22:49:22

K Honzisovi se vyjadřovat nebudu, snad vše tu už bylo řečeno. Můžu jen podotknout, že se známe osobně, patřím k těm pomalejším cyklistkám (teda na závodech typu Český pohár, jinde jsem sice stejně pomalá, ale nebývá tam v konkurenci taková kvalita tak umístění je opticky mnohem lepší). No, a Honza nikdy neměl ku mně připomínky, naopak povzbuzoval. :-)

Tak mám jen poznámku k tématu, který nesouvisí, ale byl tu načtnut.

>> kanovsky, 13. 01. 2011 20:33:47

„Podle mě nebyla chyba v Tobě, ale v Milošovi, ale jinak jsem Tě vždy velmi obdivoval, jak statečně a vytrvale bojuješ …“

Už jsem pár let sportovala, moc se nezlepšovala, další zlepšování, i když postupné, nastalo až při tréninku s Milošem. Hanici obdivuju, co dokáže, jaký má zápal do sportování, i kolik vydrží. Jen ona ale ví, ostatní můžou pouze tušit podle jejích poznámek v starším vláknu, kolikrát si trénink přeměnila. Základní nutnost pro úspěšnost plánovaného tréninku je snaha o dodržování, případně „přiznání“ vlastních úprav. Komunikace je důležitá, aby se mohly provést změny, když trénink nevyjde ideálně. Protože tréninky navazují, ovlivňují se. Přidávání si hodin navíc, dokonce „zapíraných“, o kterých trenérovi nebylo řečeno, běhání tempa místo ZDV atd, to vše má vliv a pak se může původní smysl plánovaného tréninku vytratit. V lepším případě, v horším přijít třeba přetrénování.

Hanice, prosím Tě, aby sis to nebrala přespříliš osobně. Já tě fakt beru, Tvůj smysl pro humor, tréninkovou píli, dalo by se říci přímo „nad-píli“. A vím, že se budeš nadále zlepšovat, jen vytrvat a nepřepínat se. Ono se to zdá těžké, ale jde to. I půlka pod dvě hodiny přijde, jen to chce čas. Víš, že když jsem s kolem začínala, tahala jsem s sebou foťák, abych měla záminku se v opravdu každém sebemenším kopečku zastavit a vydýchat? :-)

Motto: Když šlapu, tak žiju! :-)
avatar

DaliborB muž 14.01.2011 08:53:42

>> Pierrot, 13. 01. 2011 16:33:12 Víš, je to všechno o motivaci. Je rozdílná u výkonnostního běžce a u tzv. „hobíka“ (omlouvám se za ten pojem, ale používá se). Běhám 25 let (od svých 10) a pro mě není motivací uběhnout maraton i když vím, že bych ho odběhnul, ale taky bych se z něj pěkně dlouho sbíral, protože nenaběhám víc jak 300km/měsíčně. Já měl vždycky jinou motivaci – třeba před 10 lety se dostat mezi našich top 20 běžců a tabulek na 5km. Dvacátý čas v tom roce byl 14:59. Sice tomu předcházelo pět let tvrdšího treninku a odříkání, ale společně s trenérem a manželkou se mi to povedlo a byli jsme za to všichni hrozně rádi. Nikdy jsem neměl nějaké extra podmínky, při tom všem jsem chodil do práce a po práci na stadion, je to o vůli, zdraví, někdy možná i talentu a štěstí…

avatar

dickrichardsrunning.blogspot.cz

Celkem 4061 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:49:07 (2016)
půlmaraton: 1:52:45 (2016)

Dick Richards muž 14.01.2011 09:08:49

K článku již netřeba plýtvat energií, zvláštní je, kolik ji asi pisatelé utratili, zvláště při těch emocích…

Nicméně souhlasím s názorem, že PIM se stává hodně komerční záležitostí. Já s ním začal v roce 2005 a zážitek to byl skvělý, ani nebylo tolik lidí, co teď. Když jsem ale, vinou tréninkového výpadku, přihlásil rodinku na minimaraton v rámci maratonského víkendu, měl jsem dost smíšené pocity a usoudil, že další podnik PIMu, tedy zářijová desítka, nebude nic pro mě – ty davy bych prostě neskousnul a to běhám (soudě dle článku) dost pomalu. Nicméně ano, díky těmto davům a komercializaci má podnik PIMu jméno a ano, je spousta lidí, kteří chtějí začít hned s maratonem (a pak třeba přestanou běhat) a mít zářez na pažbě, ale nač ta „hysterie“ kolem?? Každého věc, jak se sebou naloží.

Osobně jdu letos na 1/2 PIM a už teď se na něj těším.

Sportu zdar a emoce nechte na cílovou rovinku.....

Motto: "Závist zdržuje"
avatar

Praha 4

Celkem 28230,23 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:46:14 (2013)
půlmaraton: 1:49:29 (2009)
maraton: 3:57:28 (2014)

Dav muž 14.01.2011 10:37:55

>> Dick Richards, 14. 01. 2011 09:08:49

Rád, že se někdo vrátil k prvním větám článku a ke komercializaci běhů centrem Prahy. To se mi zdá jako docela dobré nasměrování diskuse. Já si letos zaplatil 1/2Pim jen pro tu atmosféru, jak píše rudo, běžeckého prvomájového průvodu. Na rozdíl od onoho komunistického zprofanovaného svátku tu nevidím zas tolik negativ. Neběžím na čas, zlepšit si osobák můžu třeba v Pardubkách, jdu si prostě oslavit jaro a běh vůbec, užít si tu spoustu kladných emocí…, a taky se už těším:-)

Motto: ...kam až?
avatar

Praha

Celkem 53203 km
Minulý měsíc 100 km
10 km: 0:47:15 (2010)
půlmaraton: 1:46:26 (2010)
maraton: 3:46:35 (2012)

mapo žena 14.01.2011 11:16:14

>> Dav, 14. 01. 2011 10:37:55

A hlavně mně nebuděj ty auta, co z nich vyhrávali dechovku a zvali do průvodu…to mně vždycky strašně nas…

Motto: ------------------ vytrvale jako smrt
avatar

Olomouc

Celkem 149328 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:54 (2001)
půlmaraton: 1:34:43 (2002)
maraton: 3:21:17 (2002)

321919 muž 14.01.2011 11:30:56

>> Dav, 14. 01. 2011 10:37:55

Téměř stejné důvody proč poběžím 1/2PIM také, stejně jako každoročně. Navíc ještě beru s sebou parnerku, uděláme si krásné 3 dny v předjarní Praze. Spojíme kulturu těla a kulturu ducha, navštívíme nějaké památky. A v neposlední řadě jí takto vždy přesvědčím, že nejsem jediný blázen, který běhá v sobotu po městě ve „spodním prádle“. :-D

Jinak si myslím, že článek nás všechny, ať již rychlejší, či pomalejší běžce vyprovokoval se nad běháním trochu více zamyslet. A všechny více, či méně emotivní příspěvky nás usvědčují, že bez běhu, nebo pohybu již nedokážeme žít. A to je moc dobře, protože dokud se pohybujeme tak žijeme. Ať nám to všem vydrží co nejdéle. :-)

Motto: Nepřestaneš běhat proto, že jsi zestárl. Zestárneš proto, že jsi přestal běhat.
avatar

DaliborB muž 14.01.2011 12:35:25

>> 321919, 14. 01. 2011 11:30:56 pěkně napsáno… DĚKUJI

avatar

Sokolov

Celkem 0 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:43:18 (2009)
půlmaraton: 1:38:49 (2009)

Amater muž 14.01.2011 15:55:36

To tu už dlouho nebylo.......názory typu PIM = komerce a hobíci zůstaňte doma a běhejte někde za barákem, na místních závodech:-)…si děláš srandu, ne? Pro nás hobíky je právě akce typu PIM svátkem, příležitostí setkat se s kamarády i právě s těmi profi běžci, ke kterým vzhlížíme:-) A většina z nás samozřejmě běhá v průběhu roku na závodech v regionu. Zajímavý, že běžci i jiní sportovci, kteří něco dokázali (Štefko, Orálek, Bauer aj.) nikdy ani náznakem hobíky nezatracovali – jednou se prostě stane z každého hobík:-)

avatar

Dobřichov

Celkem 7103 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 1:16:31 (2012)
maraton: 2:50:29 (2016)

honzaherda muž 14.01.2011 18:06:09

Už jsem psal v 16hod do redakce aby článek stáhli.

Lepší vyhořet než pomalu zhasínat.

avatar

Celkem 8501 km
Minulý měsíc 0 km

r4d3k muž 14.01.2011 18:13:18

>> honzaherda, 14. 01. 2011 18:06:09

Jestli ho stahnou, tak jsem rád, že jsem ho stihl přečíst. Vůbec se necítím článkem napaden a docela mě nakopl (v dobrém slova smyslu). A až mi bude chybět motivace k běhu, tak myslím že na tvých stránkách s komenty ze závodů, jí najdu habaděj.

Motto: Nikdy se neděje vůbec nic. Nejsou vlastně žádné obyčejné chvíle. Dan Millman
avatar

Vsetín

Celkem 3112 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:32 (2011)
maraton: 3:36:41 (2007)

Plyšák muž 14.01.2011 18:21:19

Honzo, je to škoda. Tvůj článek donutil lidi přemýšlet a hodně z nás i k napsání názoru. Nesouhlas nebo výhrady nejsou výrazem neúcty k názoru (natož pak k tobě). Článek byl inspirující. Přeji hodně úspěchů.

Motto: Velcí trpaslíci to mohou dotáhnout až na malé obry.
avatar

Olomouc

Celkem 149328 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:54 (2001)
půlmaraton: 1:34:43 (2002)
maraton: 3:21:17 (2002)

321919 muž 14.01.2011 18:21:26

>> honzaherda, 14. 01. 2011 18:06:09

Nechápu proč by redakce měla článek stáhnout. Každý zde snad může vyjádřit svůj názor. Ten může diametrálně odlišný od většinového. A pokud tím nikoho neuráží, což ve svém článku neděláš, máš na něj plné právo. Jak už jsem napsal výše, přinutil nás trochu více o běhání přemýšlet. To že někdo reaguje emotivněji je realita s níž nic nenaděláš. Určitě je však dobře když se tu objeví podobný článek a vyvolá diskuzi. Jen vzájemnou výměnou názorů a zkušeností se můžeme posunovat vpřed.

Motto: Nepřestaneš běhat proto, že jsi zestárl. Zestárneš proto, že jsi přestal běhat.
avatar

Praha

Celkem 53203 km
Minulý měsíc 100 km
10 km: 0:47:15 (2010)
půlmaraton: 1:46:26 (2010)
maraton: 3:46:35 (2012)

mapo žena 14.01.2011 18:31:18

>> honzaherda, 14. 01. 2011 18:06:09

Nevím vůbec proč článek stahovat, jen ať tu pěkně zůstane. Řekl jsi svůj názor a to se cení.

Motto: ------------------ vytrvale jako smrt
avatar

Brno

Celkem 11821 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:42:27 (2007)
půlmaraton: 1:35:43 (2010)
maraton: 3:29:54 (2007)

rk muž 14.01.2011 18:33:40

>> honzaherda, 14. 01. 2011 18:06:09

Prosím, článek nemazat.

avatar

Celkem 3392 km
Minulý měsíc 0 km

jmaselnik muž 14.01.2011 18:44:11

>> honzaherda, 14. 01. 2011 18:06:09

Honzo, neměkni! Proč stahovat článek? Život přece není jenom o plácání se po ramenou, jací jsme pašáci. Fandím Ti!

avatar

Postrizin

Celkem 41 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:30 (2011)
půlmaraton: 1:13:56 (2011)
maraton: 2:39:32 (2011)

SlavoK muž 14.01.2011 18:47:33

>> honzaherda, 14. 01. 2011 18:06:09

Honzo, do debaty jsem se nezapajel pac uz jsem si emotivnych diskusi na podobne tema skusil dost. Ale jsem za nej rad, i za urcitou cast reakci pod nim. Ja se diky tomu taky nad behem zamyslel z trochu jineho pohledu. Za me dik za clanek i za tvoje zavodni nasazeni, ktere je pro me casto inspiraci se poradne nakopnout a makat. Napsat neco za co clovek dostane poklepani po rameni stejne jako za 4hodinovy maraton je lehke. Tys napsal neco silnejsiho, co vyvolalo emoce negativni i pozitivni. To k vam punkerum proste patri. Tak at se dari a jen tak dale.

avatar

Praha

Celkem 26381 km
Minulý měsíc 21 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 14.01.2011 19:03:17

Honzo, neblbni a nic nemazej. Pokud se Ti některé názory nelíbí, mávni nad nimi rukou, ale drž se svých názorů a neustupuj, není proč. Krá. Když to smažeš, pošlu na Tebe hejno naštvanejch holubů!!! Krrááááá. vrána Sára

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 14.01.2011 19:08:25

Raději si ten článek uložím dříve, než ho smažou. :-)

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Praha 4

Celkem 28230,23 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:46:14 (2013)
půlmaraton: 1:49:29 (2009)
maraton: 3:57:28 (2014)

Dav muž 14.01.2011 19:13:14

>> honzaherda, 14. 01. 2011 18:06:09

„Nesouhlasím s Vašimi názory, ale do poslední kapky krve budu hájit Vaše právo vyslovovat je.“…byl to někdo moudrý a možná i slavný, kdo tohle vyslovil, jen si tak krucinál vzpomenout kdo…?

Motto: ...kam až?
avatar

Litvínov

Celkem 4289 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:49:40 (2011)
půlmaraton: 1:51:45 (2011)
maraton: 4:32:22 (2011)

mira.bery muž 14.01.2011 19:50:33

>> honzaherda, 14. 01. 2011 18:06:09

jestli můžu požádat, tak nemazat. ten článek (jak vidno) tu byl potřeba.

avatar

Praha - New York

10 km: 0:36:30
půlmaraton: 1:28:55

Komsomolec muž 14.01.2011 19:51:18

Říkával to starý dobrý Voltaire, ale bohužel (nebo bohudík?) u toho neběhal :-)

Motto: "Zadarmo jste dostali, zadarmo dejte." Skutečnosti, které máme rádi a milujeme, se nedají měřit časem, natož stopkami.
Nalezené položky: 202 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.