Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

ROZHOVOR: RunCzech se určitě rozšíří, letos však ještě ne

ROZHOVOR: RunCzech se určitě rozšíří, letos však ještě ne
foto: Jitka Narovcová

Radek Narovec | 06.01.2015 | přečteno: 9779×

Jakou podobu bude mít letošní ročník seriálu RunCzech, jehož první dva díly v Praze jsou již od prosince vyprodány? Jak se chce největší český organizátor běhů vypořádat s kritikou pravidelných účastníků a jaké změny přichystal směrem k české elitě bojující o republikové maratonské tituly? Na dotazy redakce odpovídal Tomáš Mirovský, služebně jeden z nejstarších členů týmu kolem pražského maratonu.

Jak jste spokojeni s loňským rokem? Co se podařilo, co méně?

„Rok 2014 považujeme za úspěšný. Úspěšně proběhly všechny plánované akce v rámci RunCzech běžecké ligy, podařilo se rozběhnout Running Mall, využít nabídky hostujícího závodu RunCzech běžecké ligy a přivézt vylosované účastníky na TCS New York City Marathon a realizovat další, třeba i méně viditelné projekty. Obhájili jsme zlaté známky IAAF na všech závodech, kde jsme je měli, a získali další. Závody, které zatím zlatou známku nemají, mají známku stříbrnou.“

Co dalšího vás potěšilo?

„První dva závody v regionech – Olomouc a Ústí nad Labem – měly svůj přímý přenos na internetu ve spolupráci se Seznam.cz. Hlavně Mattoni 1/2Maraton Olomouc měl velkou sledovanost a byl velkým úspěchem. V roce 2014 jsme naplánovali poměrně velký nárůst počtu účastníků na půlmaratonech v regionech, měli jsme trochu obavu, zda je dokážeme vyprodat, což se ale povedlo. U některých závodů ale vyprodání přišlo později než v roce předchozím, pro rok 2015 musíme dále pracovat na oslovení dalších běžců a opětovné účasti běžců z let předchozích. Ze sportovního pohledu se velice povedla účast těch nejlepších běžců – bývalý i nový držitel světového rekordu, mistryně světa a mnoho dalších. Padlo sedm rekordů závodu mezi muži i ženami a co nás také těší, jsou čtyři pokořené české.“

Co se povedlo méně?

„Musíme více pracovat na aktivitách, které jsou součástí závodů. Projekt spoluběžců, v podstatě běžecké seznamky, se rozbíhá pomaleji, než bychom chtěli. I samotné bodování běžecké ligy a dostání do medií není tak rychlé, jak by si zasloužilo.“

Jaké jsou největší novinky, které chystáte pro rok 2015?

„Největší plánovanou novinkou je jednoznačně mobilní aplikace pro všechny běžce. Jedná se o unikátní a pro nás zcela nový projekt, kdy neplánujeme konkrétní závod. Naopak chceme podpořit běhání v jakémkoliv čase na co nejvíce místech a umožnit možnost poměřování prostřednictvím této aplikace. Poměřování je důležité, přece jen jsme především organizátoři běžeckých závodů… Vedle této aplikace připravujeme i konkrétní trasy o délce 5 km, které budou na co nejvíce místech po celé republice. Tuto aplikaci chceme spustit před prvním závodem, tedy v březnu.“

Avizovali jste změny tras některých běhů…

„Vzhledem k narůstajícímu počtu běžců a zajištění bezpečnosti na trati chceme změnit trasy půlmaratonů v regionech na jednookruhové, aby se nejrychlejší nepotkávali na trati s těmi pomalejšími. Loni jsme zásadně změnili trasu v Olomouci a Karlových Varech (obě trati zůstávají pro rok 2015 v podstatě beze změn), pro letošní rok tedy plánujeme zcela nové trasy v Českých Budějovicích a Ústí nad Labem. Už jsou hotové návrhy a nyní se projednávají s oběma městy.“

Posunuli jste termín maratonu, jak a proč?

„Hlavním důvodem většího posunutí termínu maratonu je časová kolize s MS v hokeji, které se letos koná v Praze. Pokud bychom nechali termín druhého víkendu v květnu, dostaneme se do středu termínu, a to by mohlo jak přinést mnoho obtíží s organizací závodu a MS, tak přinést problém s ubytováním zahraničních účastníků, dopravou apod. Proto jsme se rozhodli posunout termín o týden a udělat maraton hned na začátku MS, kdy tato rizika nejsou ještě tak výrazná.“

V rámci maratonu se běží domácí mistrovství, ale je hodně „skryté“. Nedá se s tím něco dělat? Třeba Běchovice jdou směrem k domácí elitě mnohem blíž, účast Afričanů je tam spíše symbolická (což není myšleno výsledkově). Popularizaci běhu u nás by asi více prospěly domácí vzory, než sledovat dvě hodiny v televizi tváře Keňanů…

„Já si myslím, že účast zahraničních elitních atletů a podpora českých elitních běžců jsou dvě různé oblasti. Nejdříve k elitním atletům. Všechny závody RunCzech mají zlatou nebo stříbrnou známku kvality IAAF (Volkswagen Maraton Praha má zlatou známku). Pro získání těchto známek musíme splnit jasně daná kritéria a jedním z těchto kritérií je počet elitních atletů s danými časy. Navíc je dán i minimální počet zemí, z kterých budou pocházet, proto i označení „Keňané“ je dost zjednodušující. Známky kvality jsou cestou, kterou jsme se rozhodli jít, a díky tomu budou i nadále na závodech RunCzech běhat nejlepší světoví vytrvalci. Dalším kritériem pro získání a udržení známek kvality je přenos závodu do opět daného počtu zemí. Ve chvíli, kdy je startovní pole plné špičkových atletů, je jasné, že kamera si bude všímat především čela závodu. Mimochodem, díky tomu se nám vždy daří informovat o projektu Juniorského maratonu, protože na začátku Volkswagen Maratonu Praha běží na čele skupina elitních běžců, především z Afriky, spolu se skupinou českých juniorů, kteří mají před sebou svůj 4km úsek.“

Což však asi borce usilující o tituly domácí asi moc neuspokojí…

„Ano, naši nejlepší tak i v rámci MČR mohou trochu zůstávat ve stínu nejlepších běžců z celého startovního pole. Chceme ale naše běžce prezentovat výrazněji, myslím že se nám to už ve spolupráci s Českou televizí trochu podařilo v minulém roce. Jeden z pohledů je zviditelnění v rámci závodu, tam máme trochu omezenou možnost zásahu, protože přece jen přímý přenos je především věcí ČT. To, co můžeme udělat my, je především podpora českých elitních běžců v účasti a dosažení co nejlepších časů. Pro rok 2015 plánujeme získání zahraničních vodičů pro nejlepší české běžce nejen v Praze při maratonu, ale i v regionech při dalších půlmaratonech. Dost často se stává, že nejlepší český běžec běží osamoceně, a to není způsob, jak dosáhnout nejlepšího času. Také pro rok 2015 zvyšujeme odměny pro nejlepší české běžce v rámci všech závodů. Pro české běžce je také motivací se setkat se svými světovými protějšky a nasbírat užitečné rady a tipy, jak se zlepšit.“

Zpátky k termínům. Další závody budou ve stejných datech jako loni?

„Ano, u dalších závodů ke změně nedochází. Díky posunutí termínu Volkswagen Maratonu Praha je pauza mezi ním a Mattoni 1/2Maratonem Karlovy Vary tři týdny místo předchozích dvou. Změna termínu nastává u posledního závodu RunCzech, Mattoni 1/2Maratonu Ústí nad Labem, kde se závod posouvá z nedělního poledne na sobotní odpoledne tak, jak je to u ostatních závodů v regionech. Start nebude tak pozdě, protože v září už přece jen večery nemusí být tak teplé jako v červnu.“

Bude se něco měnit na bodování a vyhodnocování ligy RunCzech?

„Nemáme žádné zásadní plány na změny v bodování a vyhodnocení celé ligy. Spíše chceme více pracovat s tím, aby liga byla skutečně ligou, tedy aby motivovala běžce k účasti v dalších závodech a ve zlepšování jejich výkonů.“

Řada pravidelných běžců se podivuje, proč neumožňujete přeregistrování. Běžci pak ve velkém běhají pod jiným jménem a číslem.

„Tohle je skutečně dost častá výtka od běžců. A počet dotazů vzrostl hlavně v poslední době, kdy už jsou registrace na závody vyprodané ve velkém předstihu. Přeregistrování závodníků „kus za kus“ je v období duben-červen, kdy máme pět velkých závodů, věcí, která nám může přinést spoustu organizačních problémů při registracích a rozhodli jsme se, že ji dělat nebudeme. Nově od letošního roku zavádíme možnost pojištění storna účasti v závodě s možností vrácení peněz. Toto pojištění je možné uzavřít hned při registraci a myslím si, že může tento problém u většiny lidí vyřešit. Nevyřeší to převedení startovního čísla na konkrétního člověka, ale případné zrušení účasti na závodě ano.“

Dočká se seriál RunCzech dalšího rozšiřování? Brno? Ostrava?

„V roce 2015 ještě ne, ale v dalších letech plánujeme rozšíření minimálně o jedno město. Místo v termínové listině bychom jistě našli a záleží nejvíce na zájmu konkrétního města na pořádání půlmaratonu v rámci projektu RunCzech. Zájem města o pořádání a následná dlouhodobá podpora (včetně té finanční) je podmínkou pro realizaci takto velké akce. Bez toho to nejde. Máme i vytipovaná města, která by pro nás byla přínosem, ale zatím je to pouze v přípravné fázi.“

Budete měnit či jinak upravovat ceny startovného v letošním roce?

„Pro letošní rok nedošlo k žádným výrazným změnám v ceně startovného a zatím je neplánujeme ani do dalších let. Trochu se zvýšila cena startovného v regionech, tam jsme zatím proti Praze na výrazně nižších cenách startovného. Na druhou stranu jsme časově zvýhodnili ty, kteří se přihlásí včas k závodu a tedy mají nejnižší nabízenou cenu.“

Jaké jsou hlavní priority pro roky další, 2016 a dále?

„Udržet a zvyšovat kvalitu našich závodů a získat zlaté známky pro všechny závody RunCzech. Ukázat Česko jako zemi ideální pro běhaní. Rozběhnout mobilní aplikaci, dotáhnout ji ve všech detailech a každý rok přinášet něco nového. Rozšířit běžeckou komunitu u nás. Mít Running Mall jako opravdové běžecké centrum se spoustou členů našeho běžeckého klubu. Pořádat veliké nesoutěžní běhy s velkým počtem dětí jako budoucností běhání u nás. Mít pět tisíc účastníků v každém regionálním půlmaratonu, jako se to povedlo v Olomouci. Bezpečnost závodníků, organizátorů a diváků. Veliký Juniorský maraton se zahraničními účastníky i v semifinálových kolech. A nakonec, ale ne jako poslední: zdraví všech běžců!“

Komentáře (Celkem 31)

Nalezené položky: 32 První Předchozí | 1 | 2 | Další Poslední

Radek Narovec muž 07.01.2015 12:02:35

Jakou podobu bude mít letošní ročník seriálu RunCzech, jehož první dva díly v Praze jsou již od prosince vyprodány? Jak se chce největší český organizátor běhů vypořádat s kritikou pravidelných účastníků a jaké změny přichystal směrem k české elitě bojující o republikové maratonské tituly? Na dotazy redakce odpovídal Tomáš Mirovský, služebně jeden z nejstarších členů týmu kolem pražského maratonu.
Odkaz na článek

avatar

Praha

Celkem 14588,46 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:55 (2013)
půlmaraton: 1:17:41 (2013)
maraton: 2:56:52 (2012)

marek27 muž 07.01.2015 12:52:53

Redakce se poprvé v historii odvážila zeptat na téma přeregistrace závodníků. Škoda že se spokojila s odpovědí jak z tiskové zprávy. Proč to na jiných (a větších) závodech jde? V čem je skutečný problém? Tenhle přístup RunCzechu je naprosto nemorální, špatný. Ve výsledcích jsou stovky nesmyslů, podvodů.

Motto: www.marek27.cz
avatar

Celkem 27865 km
Minulý měsíc 206 km
10 km: 0:40:09 (2017)
půlmaraton: 1:29:49 (2017)
maraton: 3:09:56 (2016)

mates111 muž 07.01.2015 12:57:57

Já myslím, že ten rozhovor přesně ukázal filosofii Runczechu. Získávat za každou cenu známky tím, že budeme zvát zahraniční běžce. Zároveň co nejvíce rozšířit běh mezi lidi, kteří se zúčastní jednoho dvou závodů ročně a zaplatit za startovné ty hříšné peníze jim přijde normální. Tito lidé dost často běhají dva týdny před závodem a tím to končí. Na pravidelné kondiční běžce se střední výkonností organizátoři Runczech nemyslí. Z uvedených důvodů nejsou tyto závody nic pro mě…

avatar

Celkem 27228,99 km
Minulý měsíc 0 km

jm1 muž 07.01.2015 13:29:55

>> marek27, 07. 01. 2015 12:52:53 …přístup RunCzechu je naprosto nemorální…

Nova moznost „pojistky“ (vraceni vetsiny vlozneho) Ti nestaci?

avatar

Luhačovice

10 km: 0:34:32 (2008)
půlmaraton: 1:16:11 (2012)

daliluh muž 07.01.2015 14:20:04

>> jm1, 07. 01. 2015 13:29:55

To pojištění je výhodná věc hlavně pro organizátora. Pokud to dobře chápu, můžu si při registraci zvolit, že zaplatím např. 550 Kč místo 500 a budu mít jistotu, že mi případně startovné (oněch 500 Kč) vrátí. Jaké jsou pak z pohledu organizátora možnosti?

  1. ti, co zaplatí jen 500, nemají na přeregistraci nárok a ještě jim budeme moci vyčíst, že nevyužili nabízené možnosti;
  2. ti, co zaplatí 550 a poběží, tak z těch máme 50 Kč navíc;
  3. ti, co zaplatí 550 a využijí pojištění, tak z nich sice budeme mít jen 50 Kč, ale jejich číslo můžeme znovu prodat (což se zřejmě podaří, takže z toho máme trochu víc práce, ale rovněž jistých 50 Kč)

Cílem organizátora tedy bude přesvědčit co nejvíce běžců k uzavření pojištění.

avatar

Celkem 27865 km
Minulý měsíc 206 km
10 km: 0:40:09 (2017)
půlmaraton: 1:29:49 (2017)
maraton: 3:09:56 (2016)

mates111 muž 07.01.2015 14:24:05

>> daliluh, 07. 01. 2015 14:20:04

A jelikož organizátor cílí na prvoběžce s minimálními zkušenostmi z dlouhých běhů je velká pravděpodobnost, že tito svojí účast vzdají… Ne náhodou nějaká čtvrtina běžců ke startu nenastoupí.....

avatar

Luhačovice

10 km: 0:34:32 (2008)
půlmaraton: 1:16:11 (2012)

daliluh muž 07.01.2015 14:38:27

K možnosti přeregistrace bych ještě vybídl pořadatele k zamyšlení. Jestliže se problém přeregistrace týká jen malého počtu běžců, tak to není problém zvládnout. Pokud se však týká velkého počtu běžců, tak už to problém být může – avšak zároveň to znamená, že odmítáme poskytnout službu, o kterou má zájem velké množství běžců (možná víc, než o některé jiné služby). Pak tedy tuto velkou skupinu odrazujeme od účasti, protože vidí, že to jinde jde a u nás ne, ačkoli startovné je oproti jiným závodům vysoké. A argument, že jsme v daném období zahlceni, také neuspěje: jestliže se opravdu jedná o velkou skupinu běžců, např. 100, zpoplatněme tuto přeregistraci 50 Kč a hned z toho máme 5 tisíc, které můžeme zaplatit brigádníkovi, který to bude vyřizovat (za 150 Kč/hod to vystačí na měsíc hodinu denně). Podotýkám, že vnímám jako velký rozdíl zaplatit 50 Kč při registraci jako potenciální možnost storna vs. zaplatit 50 Kč v momentě, kdy už vím, že nebudu moci běžet, a najdu si kupce na mé číslo.

avatar

Praha

Celkem 14588,46 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:55 (2013)
půlmaraton: 1:17:41 (2013)
maraton: 2:56:52 (2012)

marek27 muž 07.01.2015 14:44:27

>> jm1, 07. 01. 2015 13:29:55

Nejde o běžce, kteří se přihlásí a nakonec nemohou startovat. Ti naprosto dobrovolně podstupují tohle riziko (a navíc se nyní mohou pojistit). „Nemorální“ je vytvářet situaci, která z principu vede k podvodům a těmto podvodům nebránit. Naprosto veřejně se prodávají čísla, lidé běhají na cizí registraci a kolik je diskvalifikací? Výsledky PIMu jsou pak snůškou nesmyslů.

Motto: www.marek27.cz
avatar

Praha

Celkem 14588,46 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:55 (2013)
půlmaraton: 1:17:41 (2013)
maraton: 2:56:52 (2012)

marek27 muž 07.01.2015 14:46:17

>> daliluh, 07. 01. 2015 14:38:27

To, co jsi teď napsal, má být argumentace autora rozhovoru. Škoda, že jde jen o další propagaci RunCzechu a ne o skutečný rozhovor.

Motto: www.marek27.cz
avatar

Stranná

Celkem 0 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:36:07 (2011)
půlmaraton: 1:17:14 (2012)

DASK muž 07.01.2015 15:30:46

Business jménem RunCzech mě nechává chladným. Nejtrapnější jsou jejich marketingové slogany: „Rozběháme Česko“! a „Česko je nejlepší zemí pro běhání.“ Jakoby se snad na Slovensku nebo v Rakousku neběhalo taky dobře? Jinými slovy: „Vytaháme z vás korunky, protože vy chcete běhat! Aneb, náš závod poběžíš, i kdybys sám nechtěl, protože je to věcí prestiže a běhá přece každý!“.

Proto chápu ty, kteří RunCzceh kritizují, ale na jejich závody se přesto přihlásí. Marketing a reklamu Capalbův team umí.

avatar

Ultrapůlmaratonec muž 07.01.2015 15:46:41

Osobně mne mrzí velmi malá podpora českých běžců. Finanční odměnu dostane 3–10 nejlepší Čechů (dle závodu). Přepokládám, že alespoň část z nich má extra závod dotován, aby vůbec nějací rychlejší Češi na RunCzech přijeli. A tím to končí. Pokud jste nejlepší veterán nad 40 let, dostanete 2× účast na akcích zdarma. Pokud jste druhý nad 40, můžete se těšit jen z času v SMSce. Kdo trochu běhá, jen tak na akce RunCzech nepojede, raději si skutečně zazávodí na menším závodě, kde nebude dobíhat desítky minut za žoldáky z Keni.

avatar

10 km: 0:39:24 (2015)
půlmaraton: 1:29:34 (2014)
maraton: 3:11:05 (2015)

Petr H muž 07.01.2015 16:40:20

>> telkar1, 07. 01. 2015 15:46:41

PIM se koná i jako mistrovství Česka v maratonu, což znamená pro účastníky (závodníky registrované v klubech) možnost startu zdarma. Máme svobodný svět a proto je správné, když není nikdo na účasti omezen a proto zvýhodňovat české běžce není úplně fér. Osobně mě i velmi překvapuje, že hobíci Češi mají levnější startovné než cizinci. Není tohle v rozporu s principy Evropské unie? Samozřejmě, že i já jsem smutný, že nemám výkonnost na to, abych v závodech vyhrával, ale proto přece nebudu obviňovat ostatní a chtít jim zamezit přístup. Jinak je samozřejmě věc organizátora a sponzorů, pokud pro přilákání závodníků na startovní čáru jim dává nějaké extra peníze. Já bych byl spíše pro to dávat peníze až za výkon.

RunCzech můžeme kritizovat, ale pak se ptejme proč druzí nedělají srovnatelné závody. V Brně nemáme žádný maraton. Máme zde jen půlmaraton, ale ten je trochu zmršený. Současně s ním se totiž koná závod i na 10,5 km. Samotný půlmaraton má dvě kola. Elitní běžci v druhém kole tak předbíhají množství extrémně pomalých běžců, při doběhu do cíle diváci ani neví, kdo který závod běžel, atmosféra závodu je velmi špatná. Přitom organizátoři na tomto nechtějí nic měnit. – Nevadí jim že odradí několik nespokojených půlmaratonců. Oni přilákají na start spoustu lidí, co by 20 km uběhnout nedokázali a nemusí při tom vydat navíc moc dalších peněz. Podobnou taktiku chtějí nově zavést i na půlmaratonu v Blansku. Přitom závodů na 10 km je spousta jiných, takže je jasné, že to není děláno proto, aby si všichni lidé mohli zaběhat. Je to jen snaha vydělat co nejvíce peněz za co nejméně práce. Brněnští organizátoři ale nepochopili, že si kopou sami sobě hrob – že lidé chtějící běžet skutečný půlmaraton budou zklamáni množstvím zavazejících pomalejších závodníků a příště dají přednost jiné akci. V Blansku to vypadalo, že je mé argumenty oslovili, ale zatím to není jisté. Na tomto chci jen ukázat, že různí pořadatelé dělají různé věci nesloužící k nárůstu oblíbenosti jejich závodu. Na PIMu jsem já byl poprvé loni. Musím přiznat, že atmosféru ten závod má. Je to opravdu pěkné se tak moci proběhnout po Praze. Je pro běžce krásné, že si to někdo troufl uspořádat. – Těch naštvaných lidí kvůli uzavírkám je určitě dost. PIM má určitě vady, ale to že se koná už 20 let ukazuje opravdovou vášeň pořadatelů pro běhání. Kdyby to bylo tak snadné, tak by takových závodů bylo mnohem víc a mnohé by vznikly mnohem dřív než v posledních letech. Těch maratonů opravdu není dost, takže si člověk nemůže moc vybírat. Některé menší akce, jak sem si zjištoval se třeba běhají za plného provozu po krajnici rušné silnice – no potěš koště! Opravdu to organizačně není jednoduché uspořádat pěkný závod. Obecně si nemyslím, že by lidé byli blbí a počty účastníků na jednotlivých akcích ukazují na to jak si závodníci kterého závodu cení. A potom jsou akce RunCzechu rozhodně česká špička.

avatar

Kolín/Praha

Celkem 8245 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:31:25 (2015)
půlmaraton: 1:09:53 (2013)
maraton: 2:28:34 (2021)

Mejla muž 07.01.2015 17:08:45

>> Petr H, 07. 01. 2015 16:40:20

Souhlasím. Jen dodám, že brněnští pořádatele dali svůj nezájem o tuzemskou „elitu“ ostentativně najevo už zvoleným termínem závodu, který loni přímo kolidoval s MČR v půlmaratonu v Pardubicích. Zřejmě záměrně tomu tak bude i letos..

Motto: https://www.facebook.com/strekari.cz
avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 07.01.2015 17:10:17

>> Petr H, 07. 01. 2015 16:40:20

„Osobně mě i velmi překvapuje, že hobíci Češi mají levnější startovné než cizinci. “

Jen pro info, takhle to funguje i v zahranici. Domaci bezci a v dane zemi trvale zijici cizinci, co maji povoleni k pobytu, tak behaji za vyrazne levnejsi castku. A z vlastni zkusenosti vim, ze ten rozdil, je casto mnohem vetsi, nez je mezi Cechy a cizinci pri akcich PIM.

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 07.01.2015 21:15:02

>> telkar1, 07. 01. 2015 15:46:41

Za me je podpora ceske spicky dostatecna. Myslim, ze je opravdu dobry krok od PIMu, pokud se budou pro ceskou spicku snazit zajistit vodice. Nasim bezcum by to mohlo dosti pomoci. Navic maji pri PIM akcich moznost skutecne konfrontace s realitou, coz se zminovanymi zoldaky z Keni, co tu behaji bezne a behaji africkou treti ligu, nelze. To porovnani nevychazi dobre, ale je na kazdem, co mu to da. Zda chut vic pracovat, nebo brecet. Spickovi veterani a vsichni ti, co behaji vyborne, ale ne na ceske top urovni, tak maji moznost bezet jiny zavod. Nevidim nic spatneho na tom, ze PIM podporuje jen nejlepsi v kategorii treba tim, ze jim da jine startovne zdarma. Pravidla vsichni znaji predem a pokud se jim nelibi, nemusi se ucastnit.

PIMu bych dokazala vytknout radu veci (podvody s registraci jsou na prvnim miste), ale pristup k ceske elite to za me rozhodne neni duvod ke stiznostem z rad Cechu. Zkus si pustit zaznam z lonskeho prazskeho 1/2 marathonu. Dobihajici Africanka ve skvelem svetovem case a Kreisinger v prumernem muzskem. Capalbo vyrazi ke Kraisikovi, bez povsimnuti miji fantasticky zabehnuvsi Africanku a nadsene ho zdravi, dava mu vlajku, Africanka dostava rucnik od bezneho pracovnika PIM… Me to prekvapilo a rekla bych, ze to dostatecne ukazuje vztah Capalba k ceskym bezcum.

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

Ultrapůlmaratonec muž 07.01.2015 21:19:49

Přidám ještě jedno srovnání. Například noční zářijová Grand Prix. Pod 35 minut (což je alespoň v českém měřítku jakási kvalita) se z několika tisíc běžců dostalo 12 Čechů, pod 33 minut jen 2. A třeba 10km v Pečkách (certifikovaná trať a tedy snad trochu srovnatelná desítka). 1100 startujících, pod 35 minut ji doběhlo 35 a pod 33 minut 10. Lokální akce, ale kvalitativně je to jinde (z pohledů Čechů). Kdyby se CzechRun pokusil dostat na akce větší kvalitu, tak věřím, že se to vše posune. Například pod 40 minut se dostane 500 Čechů, pod 35 minut 100, pod 33 minut 30, pod 30 minut 10 a mezi nimi se určitě najdou 1,2, kteří to dají pod 29… Trochu to zjednodušuji, ale desítka kde běží 4000 Čechů a jen 2 jsou pod 33 minut je pěkná jako happening, ale ne jako kvalitní závod.

avatar

Celkem 27228,99 km
Minulý měsíc 0 km

jm1 muž 07.01.2015 21:39:33

>> daliluh, 07. 01. 2015 14:20:04 …pojištění je výhodná věc hlavně pro organizátora…

NESOUHLASIM.

Nad zaplacenim vlozneho pro vsechny bezce v rodine rok dopredu bych premyslel, pri pojistnem snad 10% (a sleve za vcasnou platbu pojistku vic nez dorovnavajici) nevaham. Asi jsem prislusnikem CS, na kterou je ta pojistka zacilena … ;-)

avatar

Celkem 27228,99 km
Minulý měsíc 0 km

jm1 muž 07.01.2015 21:45:45

>> telkar1, 07. 01. 2015 21:19:49

Tva cisla jsou IMHO odpovedi na otazku Petra H, proc tabacnici ;-) poradajici brnensky 1/2M neciti potrebu lakat do Brna CZ elitu

avatar

Praha

Celkem 14588,46 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:55 (2013)
půlmaraton: 1:17:41 (2013)
maraton: 2:56:52 (2012)

marek27 muž 07.01.2015 22:38:47

Diskuse o podpoře české „elity“ je sice zajímavá, ale to je skutečně věcí RunCzechu. U přenosu ČT je to jinak. Jde o veřejnoprávní televizi, která by se měla věnovat domácímu mistrovství přeci jen víc. I když zřejmě peníze velí něco jiného. Druhou věcí jsou pak ty registrace a výsledky. Chlubit se zlatými plaketami a mít z výsledků holubník je směšné.

Především jsem ale chtěl poukázat na to, že nás Běhej zas krmí PR články. Škoda.

Motto: www.marek27.cz
avatar

Praha

Celkem 7881,3 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:33 (2014)
půlmaraton: 1:28:26 (2014)
maraton: 3:21:53 (2014)

ped7g muž 08.01.2015 01:23:55

zas lepsi PR, nez vubec nic… Stejne vsechny veci z medii musis filtrovat a zpracovat, neco jako „objektivni zpravodajstvi“ byl mytus podle mne i davneji a dnes uz uplne… :)

Motto: Pain is temporary, quitting lasts forever.
avatar

Praha

Celkem 14588,46 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:55 (2013)
půlmaraton: 1:17:41 (2013)
maraton: 2:56:52 (2012)

marek27 muž 08.01.2015 10:07:14

>> ped7g, 08. 01. 2015 01:23:55

V tom máš pravdu. Mne jen mrzí, že Běhej nevyužívá potenciál, nepožaduje vysvětlení, protože já jako jedinec ho od arogantních zaměstnanců RunCzechu nedostanu.

Motto: www.marek27.cz
avatar

Luhačovice

10 km: 0:34:32 (2008)
půlmaraton: 1:16:11 (2012)

daliluh muž 08.01.2015 10:56:01

>> marek27, 07. 01. 2015 22:38:47 Jde o veřejnoprávní televizi, která by se měla věnovat domácímu mistrovství přeci jen víc.

ČT natočený pořad vysílá do různých zemí ve světě a to je velkou propagací naší země, čili to je plněním její veřejnoprávní role, jak ji chápu já. Pak se jedná o to, zda by šlo vysílat jiný přenos do světa a jiný do Česka (zaměřený na domácí závodníky) a zda se to vyplatí – ano, peníze v tom samozřejmě roli hrát musí. Já osobně přenos nesleduji, obvykle se snažím být na místě, povzbuzovat a užít si atmosféru. Pokud to tak dělá většina lidí z běžeckého světa, je přenos určen zejména laickému publiku, které se raději podívá na boj o první příčku a světový čas, než na závodníky (byť české) v hloubi pole.

avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 08.01.2015 11:22:30

>> daliluh, 08. 01. 2015 10:56:01

V tomto smeru je napr. velmi poucny prenos z berlinskeho maratonu. nej Nemka, nej Nemec, ti byli v zaberu opakovane, rozhovor se sestrou Annah, ktera jela jako oficialni doprovod na kole… A pritom se zvladlo vse – prezentace Berlina, zabery na hobiky, top Nemce a absolutni elitu. Pro me to bylo i zajimavejsi nez sterilni: Africka ekipa – panoramaticka Praha – africka ekipa – Katerina Neumannova – Africani – Praha – Neumannova dobiha do cile…

Myslim, ze rada bezcu, si nasledne prenos pusti na webu, neb preci jen na trati toho moc nevidi. Loni sice prislo zlepseni, byla tam nejaka snaha vyzvednout nase bezce, ale stale mam pred ocima komentatora Luksu, co na cca 30km stal v zivem vysilani a povidal o nasich bezcich. Bohuzel si stoupnul tak, ze on na ne sice teoreticky videl, ale neregistroval je, neb koukal do kamery a pozorny divak tak zaregistroval kluku zada, kdyz probihali za komentatorem. Jsem na to koukala jak puk. Vubec jsem nepochopila, proc neudelali zaber – on komentuje, videt byt moc nemusi, ale stoji ve smeru, kterym kluci pribehnou a kameraman je muze snadno natacet a ukazat divakovi.

Mozna namet pro redakci – co udelat rozhovor se sport. redakci CT, jak to letos planuji, z ceho cerpaji namet na scenar…

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

Praha

Celkem 14588,46 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:55 (2013)
půlmaraton: 1:17:41 (2013)
maraton: 2:56:52 (2012)

marek27 muž 08.01.2015 11:33:12

>> skritek Hugo, 08. 01. 2015 11:22:30

Kéž by tě někdo z redakce vyslyšel. Já takové otázky (snažící se zjistit informace, argumenty) čekal už v tomhle rozhovoru.

Motto: www.marek27.cz
avatar

Brno

10 km: 0:43:52 (2014)
půlmaraton: 1:38:23 (2013)
maraton: 3:32:42 (2015)

martinbilik muž 08.01.2015 12:56:10

Umožnění převodu registrací by byla otázka několika hodin práce programátora. Každý účastník má účet se seznamem registrovaných závodů (aspoň před dvěma roky tomu tak bylo) – není nic jednoduššího, než přidat tlačítko „Zrušit registraci“. Následně by mi mailem došel vygenerovaný kód, který bych předal novému zájemci, finančně se s ním vyrovnal, on by se sám zaregistroval a místo startovného by zaplatil jen rozumný manipulační poplatek. Vše bez jakékoli režie pro RunCzech, ani ten brigádník by nebyl třeba…

A pokud jde o zvýhodňování domácích účastníků, třeba u Oberelbe Marathonu v Drážďanech je tomu spíše naopak – od zahraničních účastníků loni nepožadovali platbu při registraci, ale stačilo zaplatit až na místě při vyzvedávání startovního balíčku. Vybral jsem si jej místo Prahy a letos jdu zase :-)

avatar

půlmaraton: 1:47:01 (2014)
maraton: 3:46:50 (2014)

Tomáš Mirovský muž 10.01.2015 11:09:11

Ahoj, vyzkouším doplnit mojí odpověď ohledně převedení registrací, i když asi nedám tu odpověď, kterou byste chtěli slyšet nejvíc … Se zavedením možnosti převedení registrací zatím nepočítáme. Těch důvodů je asi více, každý důvod bude mít i nějaké možné řešení, ale v celkovém souhrnu to bereme jako velmi problematickou věc z pohledu organizátora. Já osobně si opravdu myslím, že možnost pojištění storna účasti je dobrá varianta, jak se pojistit při případné neúčasti, zvlášť když je nyní třeba se přihlásit minimálně cca 5–6 měsíců předem (maraton). Velká část přeregistrací (a to beru ještě z doby, kdy jsme měli 3 závody v Praze a přeregistrace byly možné) je na poslední chvíli. Onemocnění, zranění těsně před závodem. Tím se přeregistrace přesouvá do EXPO a tam by to už byl problém. Opravdu velká část závodníků nechává vyzvednutí čísla na více než poslední chvíli (ti, co stáli v neděli ráno frontu před Expo v Ústí mi potvrdí, že nervozita pracuje i tak) a dát do toho ještě výměny čísel by nebylo dobrým krokem. Dalším argumentem je postupné zvyšování startovného, a to poměrně dost výrazné. Takže někdo může provést registraci hned na začátku za nejnižší cenu a pak prodat za nejvyšší (v případě maratonu je rozdíl pro členy ČMK 1000,– Kč), případně i s vyšší cenou, tyhle nabídky se pravidelně objevují (včetně zahraničních běžců a to skoro bez omezení výše nákupu startovného). Tady je v podstatě výrazný rychlý zisk jistý (tohle nemáme až tak z vlastní hlavy, ale zkušenosti kolegů ze zahraničních maratonů). Přeregistrace nejsou obvyklé ani na jiných velkých zahraničních maratonech, byť výjimky se jistě najdou, o to se nepřu. Moje zkušenost občasného běžce a účastníka zahraničních maratonů jak z pozice běžce, tak z pozice návštěvníka (a bedlivého diváka všeho, co ostatní dělají) ale je, že to opravdu není standard. Naopak je spíše důraz na osobní vyzvednutí startovního čísla a samotnou účast (pásek na ruce od Expa až do cíle závodu v Berlíně), tedy omezení podvodů. Máme ještě další důvody, věřte že o této nespokojenosti víme, ale pokusil jsem se zde dát pár konkrétních argumentů z našeho pohledu. Jinak díky za komentáře, ohledně přenosů v televizi apod. Regiony jsme začali přenášet ve spolupráci se Seznam.cz, letos budeme pokračovat a tam se pokusíme dát i větší důraz na české elitní běžce.

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 10.01.2015 11:49:33

>> Tomáš Mirovský, 10. 01. 2015 11:09:11

Tomáše, jaké opatření přijmete ke ztížení až znemožnění startování účastníků pod cizím jménem? Stovky podvodů ve výsledkové listině nepůsobí příliš důvěryhodně, navíc to kazí i statistiky a další informace. Hodláte toto nějak řešit? Neumožnění převodů čísel frekvenci těchto podvodů výrazně zvyšuje.

Mimochodem, proč musí být startovné při velmi časném přihlášení o tolik levnější než při přihlášení pozdějším? Kapacita závodu se beztak naplní, takže je dost jedno, jestli se člověk přihlásí do konce září či třeba do konce listopadu, nebo ne? Pamatuji ještě doby, kdy bylo nejlevnější přihlašování do konce předcházejícího kalendářního roku.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Celkem 27228,99 km
Minulý měsíc 0 km

jm1 muž 10.01.2015 11:53:04

>> Tomáš Mirovský, 10. 01. 2015 11:09:11 …Opravdu velká část závodníků nechává vyzvednutí čísla na více než poslední chvíliosobní vyzvednutí startovního čísla

Nemuzete mit VSECHNO soucasne. Chcete-li OSOBNI vyzvednuti cisla zavodnikem, logicky mate zadelano na dlouhou frontu (tvorenou prinejmensim „prespolnimi“ zavodniky).

A BTW, osobne me VELMI OBTEZUJE to, jak nutite s blizicim se startem nervozni zavodniky propletat se celym startovnim expo, a nenechate je postavit se primo do fronty na cisla. Rozumim ekonomickym a marketing. duvodum, proc tak cinite (penize od bezcu uz mate, od v expu prodavajicich je teprve dostanete ;-) ), ale presto mne to obtezuje.

avatar

Celkem 27228,99 km
Minulý měsíc 0 km

jm1 muž 10.01.2015 11:55:02

>> Petr Kaňovský, 10. 01. 2015 11:49:33

Zrovnomerneni firemniho cash flow?

avatar

Poprad

10 km: 0:34:36 (2014)
maraton: 2:40:46 (2015)

runtachykard72 muž 10.01.2015 12:13:19

..zaplatenie štartovne namieste-vytvára priestor pre špekulácie.Us­poriadatel prichádza o peniaze stratégickým plánovaním a delením si pódiových,(fi­nancprofit) umiestnení v závodoch najlepšími pretekármi.Kapacita závodov je veeelmi sporadicky naplnená.(Sk)

Motto: .... A z vlku jsou dnes malamuti a z nočni mury prosty sen. A na ten sen je spolehnutí. Můj bože, to je krásný den.
Nalezené položky: 32 První Předchozí | 1 | 2 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.