Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Víkendové mistrovství ultramaratonců s australskou hvězdou

Víkendové mistrovství ultramaratonců s australskou hvězdou
foto: Marcela Ištványiová (z Dolanského běhu přes Vorlíky)

Petr Kostovič | 25.07.2011 | přečteno: 11130×

Největší účast běžců se o nadcházejícím víkendu očekává na Miřejovickém půlmaratonu. Komornější průběh, ale o to úctyhodnější výkony uvidí ultramaratonské mistrovství republiky na 24 hodin, které se koná na kladenském stadionu Sletiště společně s během na 48 hodin. S českou a evropskou špičkou se poměří ultramaratonská hvězda, australská rekordmanka Dipali Cunninghamová. V KOMENTÁŘÍCH ZKUŠENOSTI PŘÍMÉHO ÚČASTNÍKA. PRŮBĚŽNÉ VÝSLEDKY

Dipali Cunninghamová je jednou z nejlepších ultraběžkyní na světě. Zvítězila v 26 z 31 více­denních závodů, kterých se zúčastnila od roku 1992, v tom je zahrnuto i osm celkových vítězství.

V roce 2009 se stala celkovou vítězkou v šestidenním závodě v New Yorku s úžasným výsledkem 513 mil (825,6 km). Jde o nejlepší ženský světový výkon v šestidenním ultramaratonu. Tento výkon sice ještě podléhá ratifikaci, Dipali je ale i držitelkou aktuálně platného ženského světového rekordu v šestidenním závodě s výsledkem 510mil (820,7 km).

Je také držitelkou australského národního rekordu v závodech na 48 hodin, 1000 km, 1000 mil a v šesti a desetidenním závodě. Na Kladně se zúčastní 24 a 48hodinového ultraběhu. Výzva pro Dana Orálka? Závod na 48 hodin startuje v páteční poledne, čtyřiadvacítka o den později.

Oblíbená půlmaratonská trať se poběží v Miřejovicích na Mělnicku. Všech 250 startovních čísel, která byla letos k dispozici, je sice rozebráno, ale neočekává se, že by k závodu přijeli všichni předem přihlášení běžci. Pokud jste se tedy rozhodli na poslední chvíli přece jen startovat, stále máte šanci, i když zdaleka ne stoprocentní. Miřejovický půlmaraton je žebříčkovým závodem víkendu.

Kratší krosové závody se pořádají v sobotu v Dolanech u Klatov, tam jde o běh na 8100 metrů s názvem Přespolní běh přes Vorlíky, Pojizerský kros na trati o délce 6 km startuje ve stejný den v Bradleci u Mladé Boleslavi a již po několikáté se letos poběží na Lysou horu. Trasa sobotního běhu do vrchu s prostým názvem Běh na Lysou horu vede z Krásné-Nižní Mohlenice po lesní asfaltové silnici, měří 8,4 km, během nichž běžci vystoupají o 704 výškových me­trů.

Kdo nechá závodění až na neděli, musí buď do Černovic u Tábora na krosový Běh okolo svaté Anny o délce 7663 metrů či do Dolní Lomné na další běh do vrchu s názvem Běh na Kozubovou. Při něm překonáváte na každém kilometru 100 výškových metrů (5 km, převýšení 500 metrů).


TERMÍNOVKA ZÁVODŮ NA BEHY.CZ

ŽEBŘÍČEK BEHEJ.COM

Komentáře (Celkem 111)

Nalezené položky: 112 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | Další Poslední
avatar

Brno

Celkem 39675 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:29:52 (1994)
půlmaraton: 1:04:33 (1994)
maraton: 2:26:58 (2011)

dao muž 03.08.2011 11:33:49

>> kanovsky, 03. 08. 2011 10:04:18 No tom není nic složitého. 12 hodin jako sólo závod jsem běžel v Brně v hale v roce 2006. Pokud bych našel závod, který by vyhovoval termínově, tak to asi trochu vylepším. Výkon kolem 130 km běhám běžně jako mezičas na 24 hodin.

avatar

Sloviensko

rudo muž 03.08.2011 11:35:25

>> Láďa S., 03. 08. 2011 11:20:58

>> kanovsky, 03. 08. 2011 10:04:18

moj kamarat, dal niekolko stoviek okolo 6:35 raz sa dal nahovorit na 24H

na vsetkych medicasoch mal naskok voci Kourosovmu svetaku 303km

niekde okolo 16H (alebo trosku skor ?) jednoducho zastal a zisiel z trate ze ho to vlastne vobec nebavi a ze sa viac na taku volovinu neda nachytat

pri ultra ziadne vypocty neplatia

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Brno

Celkem 39675 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:29:52 (1994)
půlmaraton: 1:04:33 (1994)
maraton: 2:26:58 (2011)

dao muž 03.08.2011 11:38:48

>> Láďa S., 03. 08. 2011 11:20:58

6 a 12 hodin není moc častá disciplína mimo jiné z toho důvodu, že MS a ME se běhá na 100 km a 24 hodin. Když udělal Petr Kaňovský v Bystrci 6 hodinovku, tak se ten termín hodil do plánu sezóny. Letos jsem výkon na 6 hodin překonal v Plzni při 100 km vzdáleností 87,41 km.

avatar

Praha 12 - Modřany

Celkem 161463,81 km
Minulý měsíc 896 km
10 km: 0:40:21 (2006)
půlmaraton: 1:26:59 (2008)
maraton: 3:15:43 (2004)

Mirek Kostlivý muž 03.08.2011 12:58:11

Pokud jde někdo na ultra bez jakéhokoliv cíle a pouze proto, aby si ho užil, tak to může zkusit každý, kdo má za sebou pár maratonů. Složitější to má ten, kdo si stanovuje nějaký konečný cíl. Já jdu do každého závodu s nějakým minimálním cílem (např. 10km běžet pod 45min., půlmaraton pod 1:45, 25km pod 2:00, maraton pod 3:30, 50km pod 4:30, 100km pod 10hod. ap.).

Stejně tak jsem šel do letošních 48hod. s přáním naběhat 300km. Běželo se mi výborně (100km za 11:05, za 12 hod. jsem měl něco přes 106km) i přes tu noc s deštěm. Taktickou chybu jsem udělal v 9:00, když jsem si uvědomil, že bych mohl překonat svůj OR na 24 hod. z roku 2009 (183,5km). Místo abych si tempo upravil na OR okolo 185km, zrychlil jsem tak, že v 11:55 jsem měl již 192km. Potom jsem se převlékl, pořadatelé mi dali pláštěnku s kterou jsem se tak pěkně klátil až do 18:41 hodin, když jsem to jako elektrikář na 220V(km) zabalil :-). Bylo mi jasné, že v tom mokru těch 300km neuběhnu. Mohl jsem se vrátit druhý den dopoledne a uběhnout 20–30km (pouhých 11km by mi stačilo na 4. celkové místo), ale protože umístění nebylo mým cílem (při ultra závodím sám se sebou), tak jsem přišel před polednem pouze na vyhlášení. Každopádně za rok to zkusím do třetice. A bude-li doprovod, tak to nevzdám, i kdybych se měl klátit ještě více!

A pro všechny, kteří se na ty zoufalé postavy musí dívat a při tom v duchu s nimi trpí, mám dobrou zprávu: Většinou ta klátící postava ani neví, v jak žalostném stavu se nachází. Takže se nenechte odradit a za rok na Kladně na shledanou!

Motto: Běhat bez ohledu na věk a okolí !
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 03.08.2011 14:04:57

>> dao, 03. 08. 2011 11:38:48

Jasně. Jsem zvědav, kolik km na těch 12h dáš, pokud někdy něco takového poběžíš a budeš motivovaný. Odhaduji, že to k těm 150 km bude.

Ať se Ti ve všem daří!

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 03.08.2011 14:27:55

>> rudo, 03. 08. 2011 11:35:25

Jsem přesvědčen, že i při ultra nějaké výpočty platí, byť trochu jiné než při normálních vzdálenostech.

Níže je graf výkonů Dana (tempo v závislosti na vzdálenosti – modré body), zeleně je pak interpolační křivka z 21 až 100 km. Přinejmenším od 42 do 100 km věřím, že velmi dobře odhaduje tempo i na vzdálenostech, které dosud neběžel (třeba 70 km). U extrapolace (vzdáleností nad 100 km) toto úplně neplatí, nicméně se mi i tak zdá graficky, že 131 km příliš vybočuje i oproti 224 a 367 km (interpolace mezi 100 a 367 km je červeně).

Dao
Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Praha

Celkem 26381 km
Minulý měsíc 3 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 03.08.2011 14:39:20

Tak jsem si pročetl sbírku příspěvků. Protože všechny (s výjimkou rudy) znám, tak jsem se jednak pobavil a za druhé hodně soucítil. Petře (Kaň). Ultra lze zvládnout i v pohodě. Pošlu ti článek z Výstupu na Everest (taky ultra – 130 km a převýšení) a ten jsem až na úplný závěr zvládl vlastně úplně v pořádku. Ta „zmrtvýchvstání“ jsou naprosto výjimečný zážitek. Nezapomenu, když na 24 hodinovce jsem po masáži a odpočinku někde kolem 80 km začal všechny předbíhat. A přitom se jim omluval, že to je dočasný a brzo mě to přejde (a přešlo :-)). A pro rudu (a koneckonců i pro Mirka). Na té 24 jsem v čase asi 23:25 dorazil na 150 km a prostě mě to přestalo bavit. A to tak, že jsem neušel dál ani metr. I v tom je ultra jinde. Koneckonců letos jsem šel 6H a i přes první místo v kategorii jsem v zásadě nespokojen, těch 51km ujde i „bába s nůší“. Petr by to spočítal líp, ale každý maratonec za čtyři by ten zbytek i „odplížil“. Na závěr ještě jednou veliké uznání vašich výkonů – Dane, Martino, Renato (!), Štefane, Mirku, Gábino, Davide, Pavlo, Jardo, Milane, Tomáši, Honzo … a vůbec všech, kteří jste tam válčili s deštěm a kilometry.

avatar

Čelákovice

Celkem 22125,06 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:50 (2011)
půlmaraton: 1:32:39 (2011)
maraton: 3:23:50 (2011)

Láďa S. muž 03.08.2011 14:42:54

>> dao, 03. 08. 2011 11:38:48

jo, je jasný, že v tvém nabitém kalendáři se těžko hledá skulinka (taky málokdo má tolik MČR nebo dokonce MS! ročně) a dovedu si přdstavit, že volba mezi 6h dokolečka na asfaltu a v irských horách na MS nebo například mezi 24 h na jednom oválu a olivovými háji Lakónie asi nevytváří nějaké velké dilema! držím palce, však na 12h a jiné x-hodinovky budeš mít ještě spoustu času

Motto: Teprve se zabíhám...
avatar

Sloviensko

rudo muž 03.08.2011 20:28:36

>> Mirek Kostlivý, 03. 08. 2011 12:58:11

skusil tahat gumu na posilovanie stabilizatorov chrbtice podla Smiska ?

smsystem.cz

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Sloviensko

rudo muž 03.08.2011 20:43:01

>> kanovsky, 03. 08. 2011 14:27:55

diky za graf, velmi vystizne

ako som povedal, po 100km sa vsetko rozpadne a uz vypocty neplatia

keby si orovnaval medzi sebou roznych ultrabezcov, zistil by si ze napriklad rychlost na maraton vobec nic nehovori o predpokladoch na 24H

Kouros ma voci inym bezcom velmi pomaly maraton a na 100km je dost bezcov co su rychlejsi

ale jeho svetak 303 je o niekolko tried nad zvyskom sveta

napriklad Dan ma oproti ultrabezcom velmi rychly maraton a kratsie trate, ale na 24H mu to nedava ziadnu vyhodu. na 100km zavislost este plati a keby chcel Dan bezat na hranici svetaku na 100km potreboval by mat rychlejsi maraton o 10–15 minut

v skratke – graf do 100km je dobry prave do 100km ale na 24H a dalej uz je nepouzitelny

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 03.08.2011 20:49:54

>> rudo, 03. 08. 2011 20:43:01

Co je přesně na 100 km tak význačného? Závěry tohoto typu bych dělal, kdyby se Dan pokusil 2–3× běžet 12h na 150 km a více a nepodařilo se mu to. Takto bych z toho moc neusuzoval. Navíc myslím, že i kdyby nad 100 km měla platit místo zelené křivky červená, tak to i tak ukazuje dobrý potenciál pro zlepšení na 12h.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Praha 12 - Modřany

Celkem 161463,81 km
Minulý měsíc 896 km
10 km: 0:40:21 (2006)
půlmaraton: 1:26:59 (2008)
maraton: 3:15:43 (2004)

Mirek Kostlivý muž 03.08.2011 21:01:21

>> rudo, 03. 08. 2011 20:28:36

Nezkusil, ale budu s tím muset něco udělat. Mám na to skoro rok :-)

PS – Prošel jsem v rychlosti ty stránky a vypadá to zajímavě, díky!

Motto: Běhat bez ohledu na věk a okolí !
avatar

Sloviensko

rudo muž 03.08.2011 21:12:39

>> kanovsky, 03. 08. 2011 20:49:54

dobra otazka.

pre extremne trenovaneho bezca je mozne tahat zhruba 6H tempom len o trochu pomalsim ako maraton, stale sa to da zvladnut len na tekutu stravu niekedy takmer na cistu vodu. V tele sa uz odburavaju bielkoviny a nastava vnutorna otrava dusikom slabnutie svalov, tuhnutie svalov Okrem bielkovinovej bilancie je tu aj problem elektrickych soli a pomocnych mineralov, zhruba do tych 6H maju vysokotrenovany bezci pokial maju dobru stravu zasobu mineralov ktora ako tak vystaci, po tych 6H uz ale nastava problem s elektrickymi procesmi – nervovosvalove impulzy, svaly slabnu aktivacia a uvolnenie je uz ovela pomalsie a uvolnenie uz nie je vo vsetkcy vlaknach

kompletne sa meni vnutorna biomechanika svalu tym celkova biomechanika behu, strca sa sila aj rychlost reakcie

bezecky krok je kratsi lebo klesa sila a nohy su ztuhnute a frekvencia klesa lebo je pomalsia nervova sustava, bezec zacina mat velmi neefektivnu techniku a vcydava energiu na rozne brzdive pohyby a pohyby rozvazujuce rovnovahu tela

Pocas behu sa sice piju iontaky solne tabletky atd, avsak toto len ciastocne spomali stratu mineralov nemoze to pri intenzite udrzat alebo dokonca doplnat.

Je len nahoda ze tych zhruba 6H predstavuje pre elitu zhruba 100km pricom vidiem ze v zavvere 100km prechadza takmer kazdy krizou a doklepe tpo len silou vole kedze ciel je uz blizko. V praxi takmer nik nedokaze tahat bez krizy tych 6H, kriza teda prichadza niekomu uz po 5H.

nad 6H treba jest tuhu stravu treba doplnat bielkoviny, treba doplnat mineraly cez tuhu stravu a treba jest casto a teda tempo – intenzita musi byt znacne nizsie aby zaludok mohol travit, cast krvi musi odist z bezeckych svalov do zaludka criev peceni zlcnika atd.

ked pocuvas ultrabezcov tak tam mozes pocut medzi riadkami : na 24H vyhra ten s najlepsim zaludkom a nie ten s najrychlejsim maratonom

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Sloviensko

rudo muž 03.08.2011 21:15:56

>> Mirek Kostlivý, 03. 08. 2011 21:01:21

tie stranky vyzeraju zlozito ale jednoducho som gumovy pas pripevnil na nieco stabilne a roznym sposobom to taham jednou rukou a stojim na opacnej nohe – to je porincip stoji sa na opacnej nohe. napriklad odhod pri ostepe je klasicky priklad. Ked som to skusil prvykrat len par minut, tak som mal svalovicu este aj v platnickach a stavcoch

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 03.08.2011 22:01:41

>> rudo, 03. 08. 2011 21:12:39

Zajímavé vysvětlení, děkuji. Každopádně mi to ale ukazuje, že běh nad 6 hodin může přinést při nedostatečné přípravě i dlouhodobější zdravotní komplikace, takže je otázkou, jestli bych vůbec někdy něco takového měl zkoušet. Nemyslím přitom, že někdy budu mít sílu a chuť běžet více než 100 km a i zde bych asi mohl mít problém, protože jako reálný bych viděl cílový čas kolem 10 hodin (byť určitě ne při prvním pokusu).

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Praha 4

10 km: 0:39:23 (2012)
půlmaraton: 1:28:34 (2012)
maraton: 3:08:00 (2012)

Zdeněk68 muž 03.08.2011 22:27:24

>> kanovsky, 03. 08. 2011 22:01:41

Ahoj Petře, líbí se mi tvoje tvrzení „Nemyslím přitom, že někdy budu mít sílu a chuť běžet více než 100 km“.

Když jsem začínal běhat, tak jsem si dal maximální hranici pro běh 10km, najednou desítka byla moc krátká a já začínal trénovat na 1/2maraton, teď je můj cíl přeběhnout trasu co jsem jel jako kluk na kole cca 60–70km, ale chci to vzít přes hory, aby to nebylo tak lehký.

Myslím si, čím déle budeš běhat, tak budeš postupně prodlužovat svoje běžecké hranice – neboj se toho, zastavit můžeš vždycky ;-)

Kdo jiný by to měl otestovat pro křivky v grafu 8-)

avatar

Sloviensko

rudo muž 03.08.2011 22:31:51

>> kanovsky, 03. 08. 2011 22:01:41

ja si naopak myslim ze napriklad 24H na zazitok je zdravotne mensi problem ako maraton na osobak. tiez radim 24H a nie 100km alebo 12H, pretoze pri 100km je stale snaha ist na vykon, drzat tempo, nemat prestavky, igorovat bolest, nezdrzovat sa jedenim atd

to vsetko pri 24H pada a clovek je nuteny jest pravidelne.

Kazdy clovek robi kazdy den 24H, tomu sa neda vyhnut.

trochu si pobeha, trochu pochodi, vela si popapka, trosku si oddychne

na 24 pretekoch je ten rozdiel, ze rozne zbytocne rozptylenia idu bokom

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 03.08.2011 22:40:06

>> Zdeněk68, 03. 08. 2011 22:27:24

Děkuji. Pravda, už jsem nad 100 km běžel, ale trvalo mi to 6 dní (136,1 km), takže jsem uběhl přibližně osminu vzdálenosti Kourose na tuto časovou délku (1038,8 km). Když by přišlo na věc, tak bych byl schopen ultra závody absolovovat už dnes, ale otázkou je, co by se ještě dalo považovat za „běh“ a zda bych se u závodů s pevně vypsanou délkou vešel do časových limitů (často asi ne).

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Praha

Celkem 2226 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:33:47 (2014)
půlmaraton: 1:15:37 (2014)
maraton: 2:40:40 (2013)

jirka v. muž 04.08.2011 09:17:31

>> rudo, 03. 08. 2011 22:31:51

Kazdy clovek robi kazdy den 24H, tomu sa neda vyhnut.

zajímavý pohled, to mě nikdy nenapadlo :)

avatar

Sloviensko

rudo muž 04.08.2011 09:25:29

>> hihik, 04. 08. 2011 09:17:31

a vacsina bezcov robi kazdy tyzden 6D a ma v nedelu volno a zratava si svoje 6D do dennicka ;-)

pred par rokimi som si sam spravil doma niekolkrat chodecku 6D

chodil som van kazdu chvilu co som mohol, pred svitanim po zapade slnka a ced den velakrat

dokonca som sa v noci budil a siel von chodit, zrataval som km odhadom tempa a nachodenym casom

priserna unava :-D

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Vesec u Turnova

Celkem 36507,3 km
Minulý měsíc 24 km
10 km: 0:45:56 (2011)
půlmaraton: 1:44:53 (2014)
maraton: 3:39:18 (2012)

Strouhal Zdenek muž 04.08.2011 20:27:22

>> Zdeněk68, 03. 08. 2011 22:27:24 Také podobně můj cíl maraton letos jsem běžel 100km a už šilhám po delším.

Motto: Běhám rád!
avatar

Praha

Celkem 52442,8 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:43:42 (2006)
půlmaraton: 1:36:28 (2006)
maraton: 3:39:37 (2006)

Štefan muž 06.08.2011 07:38:04

Něco jsem napsal na http://stefank.blog.cz/…berekonavani. Měl jsem to už ve středu, ale nějak jsem se nemohl přihlásit na blog.

Motto: Dnešní den s úsměvem. When troubles attack you, just smile them away.
Nalezené položky: 112 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.