ceny (nejen) běžeckých bot ignorují vývoj měnových kurzů
Jílové u Prahy
Jaromir 08.04.2008 16:49:32
Ahoj všichni, rád bych tady trošku píchnul do ekonomického tématu, které se nás všech poměrně bytostně dotýká. Nedokážu pochopit, jak je možné, že se ceny slušných běžeckých bot drží už léta v rozpětí 3 000 – 5 000 kč, zatímco se za tu dobu dolar propadl na polovinu své hodnoty a euro je dnes taky podstatně levnější než před dvěma nebo třemi roky. Zatímco v mnoha jiných oblastech – například u cen elektroniky, počítačů nebo aut – se vývoj měnových kurzů naprosto jednoznačně projevil, což nám jistě všem dělá radost, ceny (nejen) běžeckých bot a nakonec i značkového oblečení se drží stále na stejné úrovni.
Mohl bych si dát práci a vyhledat na webu spoustu příkladů, ale nakonec to jistě znáte každý. Jen jeden příklad, který myslím hovoří za vše – oficiální prodejní cena terénních bot Puma Trailfox II pro Česko je 3690 Kč a v oficiálním webovém obchodě Puma pro Evropu (je přístupný přes web www.pumarunning.com) jsem si včera ty samé boty našel za necelých €120 – včetně poštovného rovnou z Německa a včetně DPH. Spočítejte si to sami. A to byl prosím oficiální značkový webový obchod, žádný outlet, diskont nebo něco podobného. Dokonce i zdejší webové obchody jsou nesrovnatelně dražší než podobné obchody v Evropě, o USA ani nemluvě.
Upozorňuju, že nejsem nijak levicového zaměření, naopak si nade všechno cením volného trhu – ale v této oblasti je v ČR trh naprosto jednoznačně pokřiven do neskutečných rozměrů, ať se nám to líbí nebo ne. Přitom prodejci bot a oblečení se nemohou ohánět například náklady na lokalizaci svého zboží pro místní trh, což je argument pro mírně vyšší ceny některé elektroniky u nás. Ani argumenty ohledně menších objemů odebraného zboží pro ČR neberu, protože u spousty podobných artiklů bych vydělal, i kdybych to nakoupil za maloobchodní ceny v USA a tady to pak prodával za úplně stejné ceny jako značkové prodejny.
Jsem zvědav na reakce dalších zákazníků, jako jsem já, a úplně nejvíc by mě zajímaly reakce obchodníků nebo i dovozců. A slibuju, že od firmy, která jako první začne v Česku nabízet svoje běžecké boty za skutečně SVĚTOVÉ ceny, si koupím svůj příští pár.
Jaromír
Praha
Radek Narovec 08.04.2008 17:43:20
asi všichni bychom si přáli, aby ceny bot byly nejníže, ale na jeden faktor jste při porovnání Německo vs ČR zapomněl: velikost trhu. I největší český obchodník s běžeckou obuví dělá zakázky na úrovni řadového obchodníka v Německu, takže nemůže dosáhnout slev při nákupu co jeho špičkový německý kolega.
výrobci obuvi jdou s novinkami nejprve na klíčové trhy a posouvají starší modely rychleji do výprodejových, než u nás.
a další věcí je konkurence – kolik obchodů u nás ony Pumy nabízí? a proč tak málo? zase jsme u toho, že u nás běhá málo lidí a tudíž se obchody orientují na jiné sporty :( Kdyby měli prodejci běžecké obuvi nadměrné marže, máme jich deset v každé ulici.
jinak s vámi pochopitelně souhlasím
Liberec
bedrich 08.04.2008 17:59:57
No ono hlavne, boty mezi 3–5tis, kolik se jich proda, malo.V nemecku kde je jednak vetsi kupni sila a vic lidi celkove, tak se tech bot proda vic, tudiz to vede vice obchodu a proto sou ceny niz.V cesku kdyz uz to nekdo prodava, tak na tom chce mit nejakou marzi, protoze tech bot proda par a nehlede na to, kdyz uz nekdo kupuje tydle boty tak mu mozna na naky stovce nesejde:)Ikdyz zrovna u tech pum je to teda vic jak stovka.
Jílové u Prahy
Jaromir 08.04.2008 21:51:06
samozřejmě hlediska menších objemů prodejů si dobře uvědomuju, to jsem i psal – jenže když boty Nike Pegasus stojí v Americe $80 a u nás 2990 Kč, tak je evidentní, že i při nákupu za maloobchodní cenu by obchodník bohatě vydělal . Já skutečně nechci nikomu upírat právo na oprávněný zisk, sám taky nepracuju zadarmo a každému ze srdce přeju jeho výdělek. Zrovna tak si uvědomuju, že jsme malý trh. Ale pokud v posledních třech letech došlo k velmi zásadnímu vývoji kurzu koruny vůči euru i dolaru, kvůli kterému dnes čeští exportéři jsou pro okolní svět dražší, potom by ty botky měly stát míň přinejmenším o kurzový rozdíl. A jak jsem říkal, totéž platí i pro běžné hadry jakéhokoli ražení, od džín na parádu až po funkční prádlo.
jsem přesvědčen, že byla před lety nějak nasazena cena tohoto zboží a ta se v korunách stále drží na stejné úrovni, i když by už mohla být dávno níž. Ale dodavatelé necítí tlak ze strany spotřebitelů a proto – naprosto pochopitelně – maximalizují svůj zisk. A jestli potěšení z kurzového rozdílu zůstává jen distributorům, nebo si udělají radost i maloobchodníci, do toho nevidím a ani jim to nemůžu zazlívat, dokud se za dané ceny prodává. Jak říkám, nikomu jeho radost nechci brát. Jen mi nejde na rozum, že se ještě nenašel nikdo, kdo by tuhle „linii“ narušil a tím rozpoutal konkurenční boj. Protože dnes je pro Čecha levnější jakýkoli sportovní zboží – od běžeckých bot až po lyže – koupit třeba v Rakousku, když si vyrazí zalyžovat. A nakonec i ty džíny.
je to zajímavé tím, že ostatní průmyslové obory na změny kurzů zareagovaly, jen oděvní průmysl je tak nějak „v pohodě.“
podotýkám, že bych se skutečně nerad dočkal toho, že se jednou běžecké boty pod tlakem cenové války dostanou kvalitativně na úroveň buřtů za bůra z penny marketu, který se nad ohněm roztečou na housku, omastek, vodu a koření, ale nikdo mi nemůže vykládat, že u bot prodávaných třeba za sto dolarů někdo prodělává. Takže kdyby takový botky stály v Česku řekněme 2500 Kč, ať nežeru, pořád si obchodník může vykompenzovat malý trh, ale ten rozdíl nebude tak do očí bijící, jako když stojí tři litry i víc. … protože „na ňáký stovce mi nesejde“ – ovšem na tisícovce už jo … a můj dojem z toho všeho je, že se u nás boty zaokrouhlují na celé tisícikoruny nahoru a to v klidu o 50 i 100% nahoru, jen to hvízdá.
takže když už nemůžu tlačit svou tržní silou, která činí jen mizerný 3–4 páry běžeckých bot ročně, protože se mi tyhle věci prostě líbí a rád si mám z čeho ve skříni vybrat, tak to aspoň napíšu jako téma k úvaze… myslím, že bychom ze sebe neměli nechat dělat voly – a to nemyslím od maloobchodníků, protože ti podle všeho místní ceny nenastavují.
protože – a to je nejvtipnější – kdyby ty boty byly za stejný ceny jako v jiných evropských zemích anebo dokonce v USA, tak by se jich prodalo víc a ve výsledku by ti obchodníci vydělali víc. Funguje to tak u počítačů, aut i jídla, tak proč by to tak nemohlo fungovat u sportovního zboží
Ostrava a okolí
Beet 08.04.2008 23:44:58
Tyhle diskuze mě vždycky přivedou do varu. Pořád nechápu proč jsou ofiko ceny v Evropě (vyznám se v Asicsech a pro příklad vyberu Kayana) 160eur a v Americe 135 doláčů. Dobře, připočtěme DPH k americké ceně, ale při poměru kurzů euro/dolar tomu opravdu nerozumím. navíc viděli jste někdy v Evropě jinou šířku boty než je standardní? Já ne, přitom v USA si můžu vybrat většinou ze čtyřech šířek.
U nás bylo odbouráno české zastoupení Asicsu a opravdu mě dokáže pobavit, když prodejce co prodává za české ceny mi do očí tvrdí, že rakušáci nám chtěli zvýšit ceny, ale díky odbourání českého dovozce jsme mohli zůstat na stejné ceně. Tak to bych opravdu blil.
A pakliže je to pravda (jako, že tomu naprosto nevěřím), tak je třeba hledat jiné kanály, tak jako to dělají jiní prodejci, kteří taky prosperují a to za daleko nižší ceny.
Abych to shrnul. Při současných kurzech a evropských cenách jsem nucen nakupovat v USA či ve výprodejích v UK.
Praha
Radek Narovec 09.04.2008 08:09:17
[quote=Beet]Tyhle diskuze mě vždycky přivedou do varu. Pořád nechápu proč jsou ofiko ceny v Evropě (vyznám se v Asicsech a pro příklad vyberu Kayana) 160eur a v Americe 135 doláčů. Dobře, připočtěme DPH k americké ceně, ale při poměru kurzů euro/dolar tomu opravdu nerozumím. navíc viděli jste někdy v Evropě jinou šířku boty než je standardní? Já ne, přitom v USA si můžu vybrat většinou ze čtyřech šířek.
U nás bylo odbouráno české zastoupení Asicsu a opravdu mě dokáže pobavit, když prodejce co prodává za české ceny mi do očí tvrdí, že rakušáci nám chtěli zvýšit ceny, ale díky odbourání českého dovozce jsme mohli zůstat na stejné ceně. Tak to bych opravdu blil.
A pakliže je to pravda (jako, že tomu naprosto nevěřím), tak je třeba hledat jiné kanály, tak jako to dělají jiní prodejci, kteří taky prosperují a to za daleko nižší ceny.
Abych to shrnul. Při současných kurzech a evropských cenách jsem nucen nakupovat v USA či ve výprodejích v UK.[/quote] Asics si naopak své vlastní zastoupení v ČR relativně nedávno udělal. Spadá sice stále pod Rakousko, ale i tak jeden článek řetězce vypadl.
Mato 09.04.2008 09:35:42
Celkom sa mi paci, ze ste nekapli este na koren problemu- a to neuveritelne nabalovanie cien smerom od tovarne, cez distribucne kanaly az k maloobchodnikovi. Mozem Vam povedat, aka je vyrobna cena bot (akychkolvek od svetovych znaciek, vzhladom na to, ze sa vsetky vyrabaju v Azii, niekedy aj viacero znaciek v tej istej tovarni). Takze, podrzte sa, necelych $8 a to vratane zapocitania dopravy do hlavneho skladu, reklamy a vsetkych tzv. „overhead“ nakladov. Z hlavneho skladu (v Azii) sa bota distribuuje do regionu (Sev. Amerika, Azia-Pacifik, Europa…), kde cena narasta (v ramci samotnej firmy) na 1 a pol nasobok, bez toho, aby sa k nej pridala akakolvek added value. Odtial ide do velkoskladov v konkretnom state (zbernej lokalite), kde si uz cenu uctuju ak ju poslu dalej na cca $50–70, podla toho, o ako „luxusne“ botky ide (vyrobna cena stale nepresahuje tych $8). Odtial to ide bude maloobchodnikovi, alebo dalsiemu velkoskladu. Konecny spotrebitel ma botu v USA od $80 do $150. V CR a SR o 50% a viac drahsiu. Koho je to chyba? Samotneho spotrebitela. Ja si zasadne boty nad 2,5 tisica Sk nekupujem, aj ked na to mam. Viem ake su naklady a kolko na tom kto trhne. Ak bude viac nespokojnych a nekupujucich potencionalnych zakaznikov, vyrobca prehodnoti cenovu politiku, popr. malopredajca prestane byt taky nenasytny. Urcite na tom neskrachuje, pozerajuc sa na vyrocne spravy hlavnych hracov na trhu a ich obrovske zisky. Kedze je sloboda, mozme si vybrat aj nekupit pripadne kupit niekde inde a lacnejsie :)
Liberec
bedrich 09.04.2008 09:50:33
[quote=Mato]Celkom sa mi paci, ze ste nekapli este na koren problemu- a to neuveritelne nabalovanie cien smerom od tovarne, cez distribucne kanaly az k maloobchodnikovi. Mozem Vam povedat, aka je vyrobna cena bot (akychkolvek od svetovych znaciek, vzhladom na to, ze sa vsetky vyrabaju v Azii, niekedy aj viacero znaciek v tej istej tovarni). Takze, podrzte sa, necelych $8 a to vratane zapocitania dopravy do hlavneho skladu, reklamy a vsetkych tzv. „overhead“ nakladov. Z hlavneho skladu (v Azii) sa bota distribuuje do regionu (Sev. Amerika, Azia-Pacifik, Europa…), kde cena narasta (v ramci samotnej firmy) na 1 a pol nasobok, bez toho, aby sa k nej pridala akakolvek added value. Odtial ide do velkoskladov v konkretnom state (zbernej lokalite), kde si uz cenu uctuju ak ju poslu dalej na cca $50–70, podla toho, o ako „luxusne“ botky ide (vyrobna cena stale nepresahuje tych $8). Odtial to ide bude maloobchodnikovi, alebo dalsiemu velkoskladu. Konecny spotrebitel ma botu v USA od $80 do $150. V CR a SR o 50% a viac drahsiu. Koho je to chyba? Samotneho spotrebitela. Ja si zasadne boty nad 2,5 tisica Sk nekupujem, aj ked na to mam. Viem ake su naklady a kolko na tom kto trhne. Ak bude viac nespokojnych a nekupujucich potencionalnych zakaznikov, vyrobca prehodnoti cenovu politiku, popr. malopredajca prestane byt taky nenasytny. Urcite na tom neskrachuje, pozerajuc sa na vyrocne spravy hlavnych hracov na trhu a ich obrovske zisky. Kedze je sloboda, mozme si vybrat aj nekupit pripadne kupit niekde inde a lacnejsie :)[/quote] No tak to neni problem jen u bot, treba dilu komponentu v IT, to sou ceny za par dolaru, ale plati se tam i vyvoj a tak, vsechno neni jen o vyrobnich nakladech, ale tim samozrejme nechci rict, ze ty koncovy ceny nejsou premrsteny.
Mato 09.04.2008 12:26:05
Kedze som do problematiky (neochotne) zatiahnuty, tak viem, ze mnou spominana cena bola konecna, vratane R&D (research and development) a CELEHO marketingu na dany model. To samozrejme nezahrnuje hodnotu znacky a jej celkovu propagaciu, ale nech mi nikto nehovori, ze vdaka menu si mozu prihodit viac ako 1000% a unas skor 2000%.
stamir 09.04.2008 12:33:15
[quote=Mato]…vdaka menu si mozu prihodit viac ako 1000% a unas skor 2000%.[/quote] Môžu. A nik im v tom nezabráni. Ved si zober zo svojej branze, aka je tam cenotvorba. Ja pracujem v IT a tiez ma ide slak trafit, ked vidim hodinove sadzby SAP konzultantov a inych bielych golierov. No nekup to :D
Jílové u Prahy
Jaromir 09.04.2008 12:34:29
A já si myslel, že to je jen cena výroby v továrně, tj. bez nákladů na vývoj, marketing atd. – protože věřím, že zrovna u běžeckých bot se vývoji věnuje velká pozornost, nakonec je to i evidentní, že se ty modely rok od roku prokazatelně (většinou) zlepšují. Taky je mi úplně jasné, že si všechny články obchodního řetězce musí vydělat – nakonec díky nim se ty boty dostanou až k nám. Nejsem tak náročný – mně osobně by úplně stačilo ke spokojenosti, kdyby se to aspoň po celém „vyspělém“ světě prodávalo za stejné ceny. Protože takhle to vypadá, že máme v Česku příjmy jak v Lucembursku , když si můžeme dovolit platit za boty dvojnásobek, co v Americe.
Jecminek.Maselnik 09.04.2008 14:39:06
Celý problém je v délce obchodního řetězce, čím je delší, tím je cena vyšší. Uvědomme si, že v USA má podle definice firma střední velikost kolem 10 000 zaměstnanců a i obchodní řetězce jsou tam (např.) adekvátně silné. I relativně malá síť sportovních obchodů je tam několikanásobně větší než naše megasítě jako Hervis nebo Gigasport, které stejně nakupují přes velkoobchodníky, což americké obchody často nedělají, protože mají kontrakty přímo s výrobci. Potom stačí, aby z ceny vypadl jeden článek s 30-ti procentní marží spolu s dph a rázem jsme na rozdílu v ceně 100% jen to fikne. Pozn. prima příkladem je např. vůz Volkswagen Tuareg, který se v americe nemontuje, ale vozí se z Evropy. Mrkněte, kolik stojí třeba u nás a kolik v US, kam se vozí lodí z Evropy.
Mato 09.04.2008 21:47:53
[quote=stamir][quote=Mato]…vdaka menu si mozu prihodit viac ako 1000% a unas skor 2000%.[/quote] Môžu. A nik im v tom nezabráni. Ved si zober zo svojej branze, aka je tam cenotvorba. Ja pracujem v IT a tiez ma ide slak trafit, ked vidim hodinove sadzby SAP konzultantov a inych bielych golierov. No nekup to :D[/quote] Ja viem ako sa tvoria ceny :), moja poznamka vsak bola smerovana k menu (goodwill, alebo premium brand). Chyba je v spotrebitelovi, ma pozadova lacnejsi vyrobok, resp. predrazeny nekupovat vobec. V mojej brandzi, ak si nadhodis cenu, tak si skoncil, najma ak mas 90% zahranicnych klientov, ktori su na taketo veci citlivi.
Praha
phusick 10.04.2008 02:26:27
Plne suhlasim s Matom a nikdy by som si tenisky za „plnu“ cenu nekupil. Na jar sa daju i na SVK kupil o 50% lacnejsie a to stale malopredajca zaraba. Obdobne je to i s oblecenim a dalsim vybavenim: napr. bezecke nohavice za 2.500 SKK kupim v susednom Rakusku za 23 EUR (t.j. 760 SKK), tzn. 30% ceny. Nehovoriac o zalostnom vybere. Viva EU!
Praha
phusick 10.04.2008 02:33:15
By som este rad pridal, ze za necelych osem mesiacov mame na Slovensku Euro a to (dufam) s 300+ percentnymi marzami zatoci ;)
Jílové u Prahy
Jaromir 10.04.2008 10:42:57
to my si tady na našem ostrůvku budeme držet korunu odhaduju do roku 2015, jestli už se potom někdo z politickejch kašparů nechá přemluvit, že už jsme fakt v Evropě poslední mohykáni
Jecminek.Maselnik 10.04.2008 12:42:18
[quote=phusick]By som este rad pridal, ze za necelych osem mesiacov mame na Slovensku Euro a to (dufam) s 300+ percentnymi marzami zatoci ;)[/quote] dost pochybuju, že je to euru. Spolu se zavedením dojde ke zdražení naprosto všecho stejně, jako tomu bylo všude v Evropě, ale cenová hladina zůstane stejná. Co bylo drahé před přechodem, bude i po něm. Nemyslím, že lze od Eura z pohledu spotřebitele čekat cokoli zásadního, s výjimkou úlevy od návštěvy směnárny při cestách po zemích eurozóny:-)
Praha
phusick 10.04.2008 14:59:00
Nemyslím, že zavedením Eura sa automaticky upravia marže nadol. Skôr príde k väčšej transparentnosti a odpadne bariéra výmeny peňazí. Viac ľudí si uvedomí, že tovar, ktorý u nás stojí €150, kúpia za hranicou, ktorá už neexistuje;) za €70. A to bude, dúfam, moment, kedy obraty [i]neprispôsobivých[/i] predajcov začnú klesať. Tí najtvrdohlavejší vyhlásia bankrot a ich kus koláča sa prerozdelí medzi tých tržne sa správajúcich. Aj vlk sýty , aj ovca celá.
Brno
tuta 10.04.2008 21:23:05
Nahodou, najdou se i vyjimky, napriklad me prekvapilo Mizuno, ze nabizi sve elitni tretry oficialne jen za 1600,–, coz je snad i lepsi nez oficialni cena v USA (samozrejme, kdyz si clovek pripocita DPH). Vysoke ceny tady u nas mi uz ani nevadi, proste to beru tak, ze Ceska Republika je jako vecerka naproti a USA Kaufland daleko (nemuzu si boty zkusit a musim cekat mesic nez mi dojdou), a vyber je vlastne podobne rozdilny, kdyz jsem se dival do prospektu Adidasu, co davali na 1/2PIMu, tak me fakt dojalo, ze uz definitivne vyradil ze sveho sortimentu zavodni boty, zjevne kopiruje Nike. No ale chapu je, kdo by to kupoval, ze.
Mato 11.04.2008 09:26:32
Tuta, ani jeden s Tebou menovanych vyrobcov NEVYRADIL zo svojho sortimentu zavodne boty- prave naopak, este ho rozsiril (u adidasu je to v kolekcii 2008 viac ako 10 modelov, u Nike este viac). Ide skor o to, kde tieto specialky ponukaju. Ak vojdes v centre mesta do Niketown, ci do predajne Adidasu, tak len tazko tam najdes specialky (obcas ano, ale tak nanajvys 1–2 modely). Cez tieto predajne sa vsak da bezproblemov objednat, ak vies aky model konkretne chces. Potom tu mas este outlety (nie tie v centre), najma ten adidasovsky v Prahe byvaval velmi slusne zasobeny (nie ten pri Florenci, ale ten blizsie k stadionu Slavie). Ak chces dobre a lacne modely od Nike, tak to sa musis poznat s ich vedenim, :) potom Ti zozenu aj samples, co sa niekedy ani do vyroby nedostanu…
Brno
tuta 11.04.2008 10:55:38
Mato: No ja vim, ze treba Adidas uz rozsiril svou radu zavodnich Adizer (a taky uz v nekterych beham), slo mi jen o to, ze se do normalniho prodeje tady v Cechach uz ty zavodky v zasade ani nedostanou. Kdyz se treba podivas do outletu do Hati, tak tam se kdysi daly nejake boty vybrat, ted uz ne. Takze ted klicova otazka, jak se poznat s vedenim Nike… :)
Mato 12.04.2008 09:19:18
Tuta, ono je niekolko moznosti, ako sa poznat s takymi ludmi: a) byt nimi sponzorovany- to si vsak vyzaduje o desiatky minut lepsie casy na maraton b) pre nich pracovat- to je vsak ako upisanie sa diablu c) mat ich ako klienta a nenechat si prilis skakat po hlave d) robit pre nich testera a svojim spsobom pokusneho kralika- vsanc davas „iba“ svoje nohy. Zo dve moznosti z vymenovanych som mal moznost si skusit. Inak Adizero rada ma viac modelov, nez si myslis. Napr.: CS, LS, LT, Pro, Chiba, Mana, XT, a este asi dalsie 3 modely, na ktorych skratku si nespomeniem. Dalsie zavodky/lightweighty su mimo rady Adizero a su tiez dobre… Response Competition, Adistar racer, Supernova light a ine.
Lookass 12.04.2008 11:35:05
[quote=phusick]By som este rad pridal, ze za necelych osem mesiacov mame na Slovensku Euro a to (dufam) s 300+ percentnymi marzami zatoci ;)[/quote] (off topic) Nezatočí, práve naopak. Pri prepočítavaní cien sa pôjde v niektorých prípadoch hore. Stúpne inflácia, tým sa zníži rast HDP (podobne ako v Slovinsku..) Takže nakoniec budeš mať 350+ percentnú maržu a budeš rád, že si ,–)
to Jaromir: tým, že neplánujete v dohľadnej dobe zaviesť euro o nič neprichádzate..
Krbcak 17.04.2008 00:34:54
[quote=Jecminek.Maselnik]Celý problém je v délce obchodního řetězce, čím je delší, tím je cena vyšší. Uvědomme si, že v USA má podle definice firma střední velikost kolem 10 000 zaměstnanců a i obchodní řetězce jsou tam (např.) adekvátně silné. I relativně malá síť sportovních obchodů je tam několikanásobně větší než naše megasítě jako Hervis nebo Gigasport, které stejně nakupují přes velkoobchodníky, což americké obchody často nedělají, protože mají kontrakty přímo s výrobci. Potom stačí, aby z ceny vypadl jeden článek s 30-ti procentní marží spolu s dph a rázem jsme na rozdílu v ceně 100% jen to fikne. Pozn. prima příkladem je např. vůz Volkswagen Tuareg, který se v americe nemontuje, ale vozí se z Evropy. Mrkněte, kolik stojí třeba u nás a kolik v US, kam se vozí lodí z Evropy.[/quote] sory že ti do toho rejpnu ale trochu se v tom pohybuju tak i zdejší hypersporty typu giga či hervis nakupují přímo od výrobce, protože to jsou sítě působící ve více zemí a je jasný že když maj cca kolem 100 prodejen a na každou prodejnu cca kolem 20 a více páru bot plus k tomu 5 a více druhů od jednoho výrobce tak tam se to množství nasčítá a můžou nakoupit za relativně levno, ale problém je v tom že pro ně je levnější prodávat boty vyráběné pro ně kterých se tam prodá 1000 za rok a na kterých mají marži 500% a více
A pak o výrobní ceně bot, jasný je že vývaoj stají ohromné množství peněz ale na dané platformě se letos vyrobí top model, příští rok model střední a za 3 roky to jsou šlupky za pár kaček, takže i ten drahý vývoj se zase přenese do počtu kusů co byli z daného vývoje vyrobeny a to už by jsme se dostali na příklad že vývoj stál 100000dolarů a párů bot se vyrobilo stejné množství tak pak jsme zvýšily cenu bot o 1 dolar což rozhodně není moc, a počty párů co se vyrobí u některých bot se člověk ani nestačí divit- např nike vomera tak těch se už vyrobilo přes 10 milionů párů
Decin 10, Bělá
drakobijce 18.04.2008 19:34:50
No ja kupuju boty v US. Ceny jsou stale stejne jako pred 2 lety (80 USD za Addidas Supernova 6,7), diky zmene kurzu vysledna cena lidova.
Hodnocení příspěvků
Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.
Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.