Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Můj druhý maraton: kolaps 300 metrů před cílem

Můj druhý maraton: kolaps 300 metrů před cílem
foto: Zdenek Krchák

Milan Říha | 12.05.2009 | přečteno: 27087×

Patnáctý ročník Volkswagen Maratonu Praha, můj druhý maraton, mne bude hodně dlouho mrzet. Měl jsem na dosah osobák cca 3:08–3:10. Bohužel asi 300 metrů před cílem přišla studená sprcha, vyhasly veškeré mé naděje. Kolaps, zatmění mysli, ticho, dezorientace.

Vůbec si nepamatuji, jak k tomu došlo. Vlastně si možná vzpomínám, že mi na začátku Pařížské ulice začaly strašně tuhnout stehenní svaly. Chtěl jsem do toho asi ke konci pořádně šlápnout. Při takové atmosféře, která se začala valit ze všech stran, to nešlo jinak.

A najednou jsem ležel nehybně na zemi. Kamarád mi poté říkal, že mě před pádem na zem zachytili do náručí. Díky bohu. Po chvilce jsem se probral a žádná vůle, povzbuzování, nic mne už nedokázalo postavit na vlastní nohy. Několikrát jsem se o to pokoušel, ale prostě to nešlo. Tělo vypovědělo službu.

Bylo to k zbláznění, šílený, propadal jsem v zoufalství. Už zbývalo tak málo… Objevila se u mne zdravotnice a začala se mnou komunikovat. Snažila se mne uklidnit a abych zhluboka dýchal. Já jsem byl jak smyslů zbavený. Stále jsem chtěl pokračovat.

Po chvilce jsem začal pociťovat silné mravenčení v prstech obou rukou. Říkal jsem si, co to proboha znamená? Zmocnila se mne úzkost, beznaděj. Přijela záchranka. Nevím, za jak dlouho (prý do 10–15 min). Dali mi kapačky, kyslík a po chvilce mne odvezli za roh do nemocnice Na Františku, kde mi zrentgenovali hlavu a krční páteř, kterou mám trochu zablokovanou. Začínal jsem se cítit už lépe. Doktorka mi doporučila tři až čtyři dny klidu. Kolem 15:45 dorazila manželka a taxíkem mě odvezla domů. Zmocnila se mě úleva a pocit bezpečí.

Přemýšlím, kde jsem udělal chybu. V přípravě? Myslím, že ne. Myslím, že to bylo v nedostatečném pitném režimu. I když jsem nevynechal žádné stanoviště, vzhledem k počasí to bylo málo. Celou dobu jsem jel pouze na vodu (taky blbost), jen na 15–16. kilometru jsem si trochu cucnul gelu, který jsem měl přišpendlený na boku trenek. Poté mi vypadl na zem…

I přes tuto trpkou zkušenost, kterou mi královna běhů nadělila, na ni nezanevřu. Budu na ni pohlížet ještě s větší pokorou než dosud. A svého cíle se nevzdám. Budu o něj stále usilovat a pevně tomu věřím, že to nebude dlouho trvat.

Ať vám to všem běhá podle vašich představ. A ještě jednou moc gratuluji všem, kdo jste letošní maraton zvládli. Buďte na sebe právem pyšní. Závidím vám, ale přeji!


MEZIČASY MILANA ŘÍHY PŘI NEDĚLNÍM MARATONU


ZÁZNAM ČESKÉ TELEVIZE

ONLINE VÝSLEDKY

KOMPLETNÍ VÝSLEDKY

FOTOGALERIE

BĚŽECKÉ TABULKY (VÝSLEDKY Z NEDĚLNÍHO MARATONU POSTUPNĚ PŘIDÁVÁME)

PODROBNOSTI O ZÁVODĚ V TERMÍNOVCE

Komentáře (Celkem 59)

Nalezené položky: 60 První Předchozí | 1 | 2 | Další Poslední
avatar

Praha 4 - Hrncire

Celkem 375 km
Minulý měsíc 0 km

Ads žena 12.05.2009 19:26:54

Urcite to bude lepsi priste. Hlavne, ze jsi v poradku. Aspon vis, kde byla chyba, a poucis se pri pristim behu!

avatar

Praha

gabrielka4 žena 12.05.2009 22:06:29

sakra chlape!mohlo to dopadnout i hur!! maratonu si jeste zabehnes, jsi borec,jasny ??!! jinak na foru jsi psal,ze jsi kousal uz na drivejsich kilometrech nejaky mensi krize, porad to slo a proste tady uz telu dosly veskery rezervy a nepustilo te ani o metr.bud rad, ze jsi fit, zrelaxuj a brzy na startu navidenou !!

Motto: 28years/rowing,triathlon,running
avatar

Dobříš

Celkem 1367 km
Minulý měsíc 0 km

martinha muž 12.05.2009 22:25:58

Těch kolapsů jsem pár viděl. Na cca 34 km se motal mladej kluk ze strany na stranu, jako by vypil 2 lahve kořalky.

Já jsem jel taky jen na vodě, inontáky nesnesu. A byl jsem v pohodě. Jenže já neumím vyšťavit výkon přes bolest. Na to nemám hlavu, prostě to zabalím a běžím si v klidu. Kdybych to uměl, třeba jsem se taky vyšťavil a šel bych k zemi. Tohle je zajímavé téma a možná by stálo pokud by se k tomu vyjádřil někdo povolaný.
 Martin

avatar

Celkem 6856 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:47:59 (2007)
půlmaraton: 1:46:39 (2010)
maraton: 3:53:44 (2012)

ipeterka muž 12.05.2009 22:38:49

Shit happens … :-( . Důležité je, že to dopadlo dobře.

avatar

Praha

Celkem 26381 km
Minulý měsíc 21 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 13.05.2009 09:10:45

Celé tvé problémy byly „v hlavě“. A to musím rozvést podrobněji, protože to bude možná důležité pro víc lidí. Každý člověk má své zkušenosti a svou hranici vůle. Je mi 54 a když mi bylo asi 25 tak jsem si to odbyl skoro přesně stejně, akorát do bylo do kopce v lese. Probral jsem se, až když mě kamarádi dávali dohromady. Od té doby jsem se párkrát dostal k podobnému stavu a teď už vím, co tomu předchází a včas uberu. V zásadě si každý musí v hlavě srovnat, kam až chce jít. Buď trochu ubrat (dokončím, v „pohodě“, horší čas) nebo půjde až na hranu (možná to vyjde, ale taky to může skončit zle). Já už jsem nyní v té první skupině, ale v žádném případě neodsuzuji druhou (jednak jsem v ní byl taky a bez takových lidí by se výkony v čemkoliv neposunuly dál). Takže poučit se a hlídat příznaky kolapsu (někdo povolanější by asi řekl víc, ale mě to mravenčení v prstech říká, že jsem tak 5% před hranicí). Jo a vidíš, před rokem a půl jsem na maratonu v solném dole běžel na téhle hranici z posledních 10 km asi půlku (takže jsem taky cvok a dalo se to udržet). Hodně štěstí a ať to bylo naposled těch 100% a příště už jen 99.

avatar

Předboj

Celkem 23888,2 km
Minulý měsíc 39 km
10 km: 0:40:30 (2006)
půlmaraton: 1:35:54 (2006)
maraton: 3:21:02 (2006)

MirO muž 13.05.2009 10:48:40

Já si myslím, že to mravenčení je spíše s toho, že člověk ve stresu začne podvědomě rychle dýchat a v podstatě si situaci ještě zhorší. Vysvětloval mi to jednou doktor na Bulovce. Dá se tak až upadnout do bezvědomí, stačí jen chvíly rychle nadechovat a vydechovat (je to stejné jako když se nafukuje lehátko, taky se ti začne motat hlava a je ti špatně). To mravenčení v rukou je signál, že to s tebou za chvilku sekne.

avatar

pelhřimov

Celkem 660 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 1:18:29 (2009)
maraton: 2:49:53 (2009)

trimarcel muž 13.05.2009 12:05:04

ahoj chlapáku. tak tohle ti nepřeju, zažil jsem to při svém první maratonu – jdeš celou dobu skvěle , nejíš, nepiješ aby jsi se nezdržel a pak v minutě ti dojde a motáš se po treti. Mě pomohl brách co na mne čekal a když jsem v limitu 3:00 nedošel, šel mi naproti a pomohl. Dokončil jsem 3:12. a tak vím , že problém je ve výživě a odté doby spolupracuji s Ing. Havlíčkem. A proto při maratonu pij, ale ionty – pokud vydáváš výkon tak iont, voda je pro ty co chtěj hubnout. a dodávat energii – co 40min jedne gel, nebo aspon´ banán – ale jíst. a nakonec cca 10km před cílem dej nějaký stimulant s kofeinem např.shleha, speed.. a už se ti to nestane. stojí to nějakou kačku, ale běháš s slušným finišem a pak i výsledkem. tak hodně zdaru.

avatar

jtvesely muž 13.05.2009 13:07:15

Osměluji se tímto vmísit mezi „zasvěcené“ komentáře Milane Řího, neboť Dr. Marián Jelínek sice razí heslo „jen blbec radí, moudrý čeká, až bude osloven“, leč já si myslím, že takových je tady víc. Není se čemu divit jak jste dopadl, pokud čerpáte rady pro optimální zvládnutí maratononu zde. Už motto dalšího zdejšího gurua o tom, že běh je nejpřirozenější vlastností člověka je „moudro mouder“. Nevšimnul jsem si, že by se lidé řadili mezi lichokopytníky. Vycházejte z toho, že 95 lidí ze 100 má dysfunkce v chůzi ( zdejší populární pronace a supinace), které Vám nemilosrdně díky postulárnímu mechanizmu následně křiví těla. O tom, jak je optimálně vracet zpět, se tady nic neví. O efektivním dýchání většina z vás opět neví nic, 75% populace nesprávně dýchá, Vy nebudete výjimkou, o optimálním pitném režimu opět většina z vás pouze ví, že něco takového existuje ale domnívá se zrovna tak jako Vy, že to má co do činění s počtem občerstvovacích stanic. Bohužel nemá, je mi líto, protože pokud by jste měl skutečně dlouhodobou optimální hladinu tělesné vody, věřte mi, stačila by Vám opravdu jenom ta voda a to snad půl litru na celý závod. Tím, jak je Vaše tělo dlouhodobě poddimenzováno vodním režimem, svaly extrémně napínané dysfunkcemi v kloubech a hyperventilačním dýcháním postupně v té námaze ztvrdnou a limitují celý cévní systém. Následuje celková neprokrvenost, u Vás včetně mozku ( uvádíte blokaci v krční páteři ) a tak Vás Váš mozek raději „vypnul“. Zdá se to někomu šílené? Mně zase odpovědi na Váš článek. Mimochodem, není nikomu podivné, že ti věčně první etiopci jsou „vychrtlinky“ a přitom vyrůstali bez ionťáků, obutí, tzv. zdravé výživy protože pro některé z nich hrneček kozího mléka a krajíc chleba „byl vítězstvím dne? Omlouvám se a přeji hodně dalších maratonů. Veselý Jan www.jtvesely.txt.cz

avatar

Jesenice

Celkem 12330 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:36:56 (2010)
půlmaraton: 1:24:08 (2010)
maraton: 2:59:48 (2010)

johny muž 13.05.2009 14:30:21

>> jtvesely, 13. 5. 2009 13:07:15

Vůbec se neomlouvejte. Jsem rád, že i takový to názor tu zazněl. MRI

avatar

SABZO Praha

Celkem 1988,2 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:06 (1991)
maraton: 3:42:45 (1992)

Tomáš
Miřejovský
muž
13.05.2009 15:01:24

Kolaps 300m před cílem to je fakt k vzteku. Pařížská svádí k závěrečnému zrychlení. Jakékoliv zrychlení v průběhu vytrvaleckého závodu může člověka dostat ke kolapsu zvlášť je-li horko. Někdy má takový stav na svědomí počínající viróza. Najednou cítíš olověné nohy, mravenčení prstů a točení hlavy. Nejlepší je plácnout sebou okamžitě na asfalt sám dřív než to plácne s tebou. Pokud poznáš blížící se kolaps včas a stačíš si ještě lehnout na asfalt sám, tak ti několik minut v leže obvykle pomůže, pak se lze dohrabat k občerstvovačce a dojít do cíle když to není daleko. Pokud to plácne s tebou tak už se to musí zabalit. Točení hlavy jsem zažil na Žebrácké 25 a na 10 Orlík-Čimelice kdysi dávno vždycky za horka a po prudkém zrychlení v závěrečné fázi závodu. Lehnutí na zem v obou případech pomohlo. Za 3 minuty to bylo v pohodě. Taky jsem to zažil na turistické pěší 35 na Konopišti když na mě lezla viróza. Tam jsem ale musel ležet plnou půlhodinu na zemi než to šlo dál. V maratónu se mi to naštěstí nestalo, protože tam podvědomí člověku obvykle nedovolí ani minimálně zrychlit a časový rozpis veme v horku za své už po prvním kilometru. Jinak ti přeju ještě mnoho úspěšných maratónů a už nikdy žádný kolaps.

avatar

Aura: 2920

Exploser muž 13.05.2009 15:12:06

Takto podobně dopadli například Dorando Pietri na OH 1908 v Londýně a Etienne Gailly na OH 1948 také v Londýně, když s velkým náskokem přicházeli na stadión, ale na dráze padli a tak ztratili vítězství.

Motto: In God is our trust.
avatar

Celkem 6856 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:47:59 (2007)
půlmaraton: 1:46:39 (2010)
maraton: 3:53:44 (2012)

ipeterka muž 13.05.2009 19:39:26

>> jtvesely, 13. 5. 2009 13:07:15

Hmm, přijde mi, že jste tyto stránky zhlédl jen zběžně a žádný článek si nepřečetl celý. Např. dýchání tady bylo rozebíráno v mnoha článcích. Jinak pochopil jsem, že podle vás je nejpřirozenějším pohybem člověka chůze (nikoliv vlastností – tou je vyprávění příběhů), ale na běh je obecně také stavěný. Víte např. že křováci v buši loví tak, že toho lichokopytníka jednoduše za 24 hodin uštvou?

avatar

pelhřimov

Celkem 660 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 1:18:29 (2009)
maraton: 2:49:53 (2009)

trimarcel muž 13.05.2009 21:22:55

>> jtvesely, 13. 5. 2009 13:07:15

tak a s během končím a jdu jako velká část tohoto národa do nálevny a mám pokoj od přetěžovaného těla co by chtělo všechno a já mu dovolím jen spočítané dávky a naordinovaný trénink. hurá pro pivo. ajajaj kam se nám to zvrhlo. trochu zvesela běžci.

avatar

jtvesely muž 13.05.2009 21:24:43

>> ipeterka, 13. 5. 2009 19:39:26

Ubezpečuji Vás, že články které mě tady zajímaly, jsem si četl víc než pečlivě. Dokonce některé si i kopíruji jako příklad kam až může zajít nadšení spojené s naivitou. O skutečně správném dýchání jsem se ale tady nikde nedočetl. To, že je člověk stavěný na běh, nebo spíše že jej může provozovat nepopírám, ale na druhou stranu si musíte být vědomi, že je to pro něj jedna z nejnáročnějších disciplín a může zanechat nevratitelné škody.Ostaně, statisíce amatérských sportovců s vyoperovanými menisky, přetrhanými křížovými vazy, postastmatickými poruchami atd. to dokazují dostatečně.Pobavím Vás, o tom, že člověk svými schopnostmi překonává v přírodě veškeré predátory jsem již publikoval. Ti křováci v buši nemusí utíkat, pouze vytvale za tím štvaným zvířetem jdou, každé zvíře se tak dá uštvat ale ne uběhat.

avatar

Ruderer muž 13.05.2009 21:34:53

>> jtvesely, 13. 5. 2009 13:07:15

Vážený pane doktore,
nepochybuji o vašich slovech ani erudici. To v žádném případě.95% špatně chodí, 75% špatně dýchá,xy% má potíže s páteří, xy% se špatně stravuje, xy% špatně spí,xy% špatně trénuje … Ale co tím chtěl autor říci mi uniklo. Nečerpat rady zde přispívajících běžců ,odborníků i laiků ? Mě odpovědi na článek šílené nepřipadaly. Pak jsem si přečetl Vaše články kde znáte příčiny obtíží Rosického s Čechem (a to na základě ne vyšetření, ale Tv záznamu) a hned mi došlo :-)
Hezký večer a až budu potřebovat poradit rád se zastavím ve vaší ordinaci. Třeba jak mě rekreačnímu běžci zajistit dlouhodobě optimální hladinu tělesné vody. Rád si zaběhnu marathon „na půl litru“ vody. Nezapomeňte , že spousta hobíků je v tom vedru na trati až 4hodiny oproti etiopským „vychrtlinkám“.

avatar

Brno

Celkem 5681 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 1:36:10 (2009)
maraton: 3:28:59 (2007)

vl001 muž 13.05.2009 22:09:24

>> Ruderer, 13. 5. 2009 21:34:53

Webové stránky uvádí, že pán není doktor, ale terapeut. O erudici k danému tématu proto pochybovat jistě lze. Zejména po přečtení jeho zábavných stránek.

avatar

Liberec

Celkem 11210 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:28 (2016)
půlmaraton: 1:16:15 (2011)
maraton: 2:47:01 (2010)

bedrich muž 14.05.2009 05:51:10

>> jtvesely, 13. 5. 2009 21:24:43

Ano máte pravdu, nejzdravější je si rovnou co se člověk narodí, prosedět a prochodit až do důchodu, ja jsem vždy tušil, že to tak bude:)

avatar

Praha/Náchod

Michal Smola muž 14.05.2009 08:15:34

>> jtvesely, 13. 5. 2009 13:07:15

Dobrý den pane Veselý, je pro mě zajímavé číst kritiku zdejších rad, dost jim věřím. Mohl byste prosím uvést svůj názor na to, jak správně dýchat, jaký je správný pitný režim a v neposlední řadě, jak nakládat s dysfunkcemi v chůzi a v běhu? Jsem si jistý, že místní běžci by se nad nimi minimálně zamysleli a mohl byste tak ušetřit mnoho lidí od zdravotních komplikací.
Děkuji, Michal Smola
PS: Pokud by bylo téma natolik obsáhlé, že by se nevešlo sem do diskuze, věřím, že by vám redakce dala prostor i v samostatném článku.

avatar

jtvesely muž 14.05.2009 10:34:59

>> Ruderer, 13. 5. 2009 21:34:53

Pro Vás a pana vloo1, za tím co zde píši si stojím. Asi pro to, že nejsem doktor ale inženýr. Vy se o technice běhu na dlouhých tratích tady dovíte maximálně to, že máte být vzpřímení, protože podle toho se pozná čestný člověk, „který běhá přes paty“. Já si Vás proto dovolím dále informovat, že všichni ještě „zápasíte“ kromě toho co jsem už uvedl, zbytečně taky navíc se zemskou gravitací. Ty „etiopské vychrtlíky“ zemská přitažlivost do cíle „tlačí“. Proto jsou v cíli o hodinu dřív než většina z Vás tady a „Vaše teorie“ o výživě a pitném režimu, pokud by jim vůbec rozuměli, by jim byly akorát k smíchu. Obávám se ale, že tohle už je za hranicemi vašeho chápání. Tím jak formulujete názory o pitném režimu v průběhu samotného závodu, mi naprosto jasně říkáte, že o tom nevíte lautr ani ň. Bedrichu, to platí i pro Vás. Já jsem ale pouze chtěl upozornit všechny ty, kteří rádi běhají, že si mohou až fatálně ublížit a nemusí mít tolik „štěstí“ jako Milan Říha. Říká se tomu ischemie (nedokrvení) a ročně to postihuje desítky tisíc lidí kteří nedělají vůbec nic. Tady se bavíme o absolvování nejtěžší atletické disciplíny snad vůbec. A při tom je ale možné se i v ryze amatérských podmínkách připravit tak, aby mnozí zde mohli být těm etiopcům důstojnými soupeři bez újmy na zdraví. Ale k tomu je třeba něco vědět o tzv. biodynamice těla, třeba kondiční trenéři našich atletů a fotbalistů myslím ani nevědí, že něco takového existuje. Podle toho taky ten český fotbal vypadá. Mimochodem, k Rosickému a dalším, opravdu mi stačí je vidět v pohybu, přečíst si o jejich zraněních a dokáži odhadnout, v čem je jejich problém a jak z něj jednoduchou cestou ven. A pro ty co se chtějí skutečně zlepšit, podle mého názoru a zkušeností, odstranit pronaci či supinaci, srovnat si kolena a dosáhnout skutečně efektivního dýchání celými plícemi není zas až tak složitým problémem, bohužel ale na FTVS o těchhle věcech nic neví, proto to celé tady chápu. Tragedií ovšem je to, že to tady někdy píší i sportovní lékaři. Ale protože se jmenuji Veselý, je mi to k smíchu.
S přátelským pozdravem jtvesely.txt.cz

avatar

Karotka muž 14.05.2009 12:01:28

>> jtvesely, 14. 5. 2009 10:34:59

Pane Veselý,
Vaše názory mě zaujaly a tak jsem prohledal trochu web. Procházíte různými duskusemi a vždy říkáte jak to všichni odborníci podle Vás dělají špatně a zároveň si děláte reklamu vlastnímu webu a sobě. Pokud máte v této oblasti takové zkušenosti a schopnosti jak říkáte a třeba i poloviční reference těch odborníků, které tak odsuzujete, sepiště na tyto témata články a pomozte nám zlepšit naše výkony a třeba i zdravotní stav.
Vaše komentáře jsou ale ve směs nic neříkající balíček odborností a dle mého neoprávněné kritiky nás všech. Vychloubat se titulem a říkat o všem co Vy už víte, že je nad chápání nás ostatních smrtelníků není zrovna košér vystupování! Zejména když skutek utek.
…špatná reklama!

avatar

Brno

Celkem 5681 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 1:36:10 (2009)
maraton: 3:28:59 (2007)

vl001 muž 14.05.2009 12:19:10

>> jtvesely, 14. 5. 2009 10:34:59

Díky, že jste mi jasně vytýčil hranice mého chápání.

Vraťme se k článku – je o tom, že jeden z běžců se dostal do kolapsového stavu. Podle vašich slov se keňských borců toto netýká, nicméně proč se potom na jiných závodech dostávají do podobných problémů i oni? Málo kozího mléka?

Zřejmě pro svou nižší chápavost považuji vaše příspěvky za nechutnou reklamu na vaši činnost pochybné kvality. Kdybyste opravdu dokázal řešit problémy třeba Rosického či Čecha nebo věděl něco o sportovní přípravě, jistě byste se nemusel živit pochybnými kurzy.

Doporučuji administrátorovi webu, ať maže texty, které nejsou diskuzí, ale podivnou reklamou. Pravda, vzájemně se pak tolik nenasmějeme.

avatar

jtvesely muž 14.05.2009 13:01:07

>> Karotka, 14. 5. 2009 12:01:28

Trochu povrchní hodnocení ale tady to ani jinak nejde. Tohle je totiž web, který propaguje drahou běžeckou obuv než skutečně odbornou pomoc amatérským běžcům. Máte pravdu v tom, že procházím weby na kterých se setkávám s bezradností těch, kteří dlouhodobě a hlavně marně hledají odbornou pomoc. Já netvrdím, že jsem ten nejchytřejší z nejchytřejších, ale to co ti lidé uvádějí,zase mě uvádí v úžas a proto reaguji s tím, že je odkazuji na svůj blog, ne web, kde mám více možností jim poradit. Podotýkám, že bezplatně. Můžete si myslet co chcete, ale o dynamice lidského těla momentálně vím asi nejvíc a snažím se nějak těm, kteří toho mohou využít poradit.Pro Vaši informaci, tak jako reagujete Vy, tak přesně reagují ti, kteří se „starají“ o vrchové zraněné sportovce.Nep­říčetností. Pro vloo1, o té chápavosti: psali jsme o etiopských nikoliv keňských běžcích, jen na okraj a klidně mě můžete smazat, už Vás nechám na pokoji, ten Jelínek měl pravdu…..

avatar

jtvesely muž 14.05.2009 13:05:10

>> Michal Smola, 14. 5. 2009 08:15:34

Jak čtete patrně sám „místní běžci borci“ jsou značně nedůtkliví, kontaktujte mě přes blog.

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 14.05.2009 13:57:17

>> jtvesely, 14. 5. 2009 13:05:10

Je škoda, že zde nechcete být konkrétnější, protože Vaše doporučení by jistě mohla zaujmout nebo i inspirovat hodně běžců. Pokud jste už k některým tématům (např. správné dýchání nebo pitný režim) napsal nějaké články, uveďte zde, prosím, odkaz. Díky.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Praha

Celkem 26381 km
Minulý měsíc 21 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 14.05.2009 14:09:37

První řádky jsou ještě pro Milana. Před lety ve Vídni na maratonu zkolaboval z 1.místa na sedmnáctém kilometru Tregat, takže to potká i ty nejlepší (na tom závodě jsem byl, bylo příšerný vedro,na startu 28, v neděli to byla „sranda“).
Další pak pro pana Veselého. Mohl by zde prezentovat některé své sportovní výkony? Jistě jsou skvělé a pak se rád poučím.

avatar

Praha 4

Celkem 28987 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:40:32 (2017)
půlmaraton: 1:31:11 (2016)
maraton: 3:22:15 (2015)

sklena27 muž 14.05.2009 17:12:35

>> jtvesely, 14. 5. 2009 13:05:10

Pane Veselý, dovolím si tvrdit, že čtenáři těchto stránek nejsou ani tak nedůtkliví jako spíše alergičtí na způsob projevu jakým se tu sebeprezentujete. Ponechám stranou odbornou stránku věci, ke které se jako laik a rekreační sportovec opravdu nejsem schopen vyjádřit, nicméně forma Vašeho vyjadřování je, pokud chci použít Váš slovník, za hranicemi mého chápání. Kolik lidí jste stihl v několika málo Vašich příspěvcích odsoudit a poslat do propadliště amatérismu je opravdu obdivuhodné, největší úsměv na mé tváři se Vám pak podařilo vyloudit příspěvkem, v němž píšete, že netvrdíte, že jste nejchytřejší z nejchytřejších, abyste vzápětí uspokojeně konstatoval, že o dynamice lidského těla momentálně víte nejvíc :-) Domnívám se, že většina čtenářů těchto stránek jsou lidé tolerantní a zároveň zvídaví a rádi si přečtou odborný názor pokud je kulturně formulován, což je bohužel to, co Vašim příspěvkům chybí. Pokud chcete opravdu někomu poradit nebo pomoci, pak nechápu, proč tak činíte s takovou dávkou arogance a ironie, potom se Vaše snaha zákonitě musí minout účinkem. A jestliže toho opravdu o dynamice lidského těla víte nejvíc, jak tvrdíte, pak budem jistě všichni rádi, když nám alespoň malou část z toho, co víte, na těchto stránkách sdělíte, jsem přesvědčen, že redakce behej.com Vám jistě dá prostor pro prezentaci Vašich odborných názorů, stejně jako se tohoto prostoru v minulosti dostalo i jiným. S pozdravem Petr Sklenička

Motto: Nesmí se chtít hned do druhého patra, když ještě nejsou schody. Emil Zátopek
avatar

Praha

leonpax muž 14.05.2009 18:00:15

>> jtvesely, 14. 5. 2009 13:05:10

dovolim si take neco podotknout pane vesely zkousel jste nekdy vubec behat nebo uz jste odkazany jenom na dynamickou chuzi jak pisete.Dost jsem se dnes pobavil .

avatar

Celkem 6856 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:47:59 (2007)
půlmaraton: 1:46:39 (2010)
maraton: 3:53:44 (2012)

ipeterka muž 14.05.2009 23:47:59

>> sklena27, 14. 5. 2009 17:12:35

Výstižné. Lépe bych to nenapsal.

avatar

České Budějovice, Bratříkov

10 km: 0:36:59 (2006)
půlmaraton: 1:25:58 (2006)
maraton: 3:33:50 (2008)

fuji muž 15.05.2009 08:27:36

Tak to mě, Milane, mrzí. Krásně rozběhnuté i držené tempo! Velká škoda!!! Nicméně tělo ukázalo, že je nutné o něj pečovat a podle toho, co píšeš, buď rád, že to skončilo jen takto.
Do dalších maratonů přeju skvělé nohy, chuť, ale i „štěstí“. Ať se daří!

Motto: [i]"Nechtěj všechno ale jen to, co nemůžeš!"[/i] [i]Já[/i]
avatar

jtvesely muž 15.05.2009 08:58:13

>> EvženGe, 14. 5. 2009 14:09:37

Milý Evžene, já miluji bohorovné mistry světa a tak k vůli Vám malá ukázka mé činnosti:

Od uživatele, který navštívil váše stránky (váš
blog) vám byl poslán vzkaz s těmito údaji.

dobrý den, děkuji za Váš blog, mám o čem přemýšlet a tuším kde dělám chyby (výběh primo ze dveří domu, běháni pres patu). mam na Vás prosbu: po letech jsem se vrátil k triatlonu, jsem hlavně běžec s max. 80 km týdně, 2 týdně bazén a trochu kolo (4 hod týdně). V sobotu po 24 km běhu jsem si při delším se běhu natáhl lýtko – bolelo to jako křeč a od té doby je trochu tuhé a běhat s tím moc nejde. Byl jsem na masáži, chodím dal plavat a v sobotu bych měl běžet maraton… S tím se pomalu loučím, ale přesto, je možné si teď nějak rychle pomoci? Zachrání mě třeba vámi zmiňovaný priznic?
Veselý:
tělo Vám samo „řeklo“, že jej nemůžete jenom zatěžovat, nikde nečtu něco o nějaké regeneraci, rovnání atd. Musíte si uvědomit, že 80 km týdně je dost na to, aby klouby dostaly co proto. Máte asi trochu rozhozené klouby na nohou, odtud to natažení lýtkového svalu. Takže, odteď jej každý den několikrát prochlazujte studenou vodou sprchovou růžicí tak, že růžici přiložíte těsně ke kůži a sval pomalu do hloubky prochlazujte. Následně, jak se bude sval sám rozehřívat, mu večer pomáhejte masáží s olivovým olejem, pomalu, dlouhými tahy. Neběhejte, pouze choďte, mohl by se uklidnit během několika dnů, samotného mě zajímá, jak to půjde. Když by jste cítil pohodu, můžete i trochu zaklusat. Několikrát denně si rovnejte klouby dolních končetin podle Pokynů, doma choďte bosý a vnímejte osu nášlapu na střed paty, přenos váhy přes střed chodidla a odraz přes palec. Po rovnání můžete zkoušet lýtkové svaly trochu ale jemně strečinkově protahovat v pokleku s nataženou nohou za sebou. Na poprvé ale opatrně, pokud tam bude problém, tak jenom k okraji bolesti a zase zpátky a pořád jemně provokovat.
12.5. 2009, 18:47 – dobry den, mise splněna, maraton uběhnut, děkuju ! Týden před závodem jsem byl třikrát vyklusávat asi 6 km, lýtko drželo, ale nijak extra dobry pocit jsem z toho neměl, hodně jsem se pozoroval a byl trochu v křeči. V sobotu jsem si ještě koupil kompresní běžecké podkolenky, ty mi lýtka pěkně stáhly. Během závodu se lýtko ani neozvalo, tak jsem moc spokojeny, čas mam 3:40, což je vzhledem k předchozím problémům úspěch. Děkuji Martin

Takže Evžene, buďte si jistý že mně by Tregat nezkolaboval, znám fígl, jak si zvýšit snášenlivost teploty min o 10 stupňů. A ještě něco, jeden ze zdejších expertů na mém blogu před závodem napsal, že ten výše uvedený Martin je blázen, že jo příteli aamatére?

Nalezené položky: 60 První Předchozí | 1 | 2 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.