Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

NÁZOR: Kašpárci v rukou sponzorů

NÁZOR: Kašpárci v rukou sponzorů
foto: Milan Arnošt (ilustrační snímek)

Leona Macháňová | 08.09.2011 | přečteno: 4209×

Sáhodlouhá, nekonečná a pak už nic nepřinášející debata na behej.com k článku o tropickém Nike-běhu mě donutila se zamyslet na něčím, co tam bylo hojně zmiňováno. Někteří vykřikovali, jak tyhle společnosti, nadnárodní giganti a jiná chátra, si mastí na pořádání závodů kapsy a na potřeby lidí shora kašlou.

A ještě chtějí, abychom si na závod vzali jejich tričko! No sakra, to je mi ale troufalost. Na druhou stranu se velebily malé závody, kde pořadatelé dělají vše pro blaho závodníka.

Škoda, že neumím přesně vypsat, co si o tom myslím. To je spíš téma pro někoho z kluků, co umí vystihnout situaci a pěkně se filozoficky zamyslet. My ženy jak známo píšeme pěkně o tom, co cítíme, popisy situací nám moc nejdou. Ale tak pokusím se, něco z toho vyleze a třeba někdo pochopí, co mi jde hlavou.

Předně: co je blaho závodníka? Že dostane napít? Že dostane medaili nebo tričko? Nebo obojí a ještě k tomu kus prasete a pivo? A neodvíjí se to blaho závodníka náhodou od toho, jak si zaběhá (proto přeci přišel)? Lidi, kterým se závod nevydaří, hledají mouchy. Většinou závod/pořadatele vylíčí jako kopu hnoje, nad kterým lítá tolik much, že ani hledat nemusí – špatná organizace, špatná trať, málo vody, hodně lidí, horko, zima, nedostatek záchodů, o setinu sekundy horší čas než na vlastních stopkách, batoh stojí za dvě věci a medaile nestojí ani za chlubení se doma. Zaběhne-li dobře, zaplaví ho vlna euforie z vlastní úžasnosti a přivře oči nad malichernostmi typu jako že mezi závodníky se připletl Santa se soby a nebylo kam si odložit batoh.

Sponzoři byli, jsou a budou. I když někdo tvrdí, že se bez nich závod obejde, tak si troufám říct, že neobejde. Ta tam je doba, kdy na zemi někdo namaloval čáru a zmáčkl stopky. Závodů je hodně a pořadatelé chtějí, aby se toho jejich zúčastnil obrovský dav běhuchtivých nadšenců. Ne proto, aby si namastili kapsy, jak někteří tvrdí, ale protože chtějí dělat něco pro druhé. Těší je, když se jim podaří vyloudit na tvářích účastníků úsměv a spokojenost, a když je těch lidí ke všemu hodně, jsou na vrcholu blaha. To je ta pravá odměna, ne pár korun, které možná vydělají. A i když vydělají, investují zcela jistě do dalšího ročníku. Zbude-li i pak něco a oni si to nechají – proč ne? Však s tím měli práci, proč by si neměli nechat za ní zaplatit?!

Pořadatel tedy přemýšlí, čím závod zpestřit, čím ho zatraktivnit, aby napřesrok přišlo mnohem víc lidí. Nabídne proto lidové vstupné a zbytek zajistí pomocí sponzora. Domnívám se, že PIM nasadil závodům určitou laťku, a proto lidi chtějí od závodu i něco víc, než si moci jen zaběhat (jsou to domněnky a závěry učiněné na základě čtení blogů a různých reportáží, třeba to tak není úplně všude…). A tak kromě lidového startovného chtějí i napít, najíst, chtějí bonus v podobě upomínkového předmětu, nebo slevu na ponožky, chtějí posedět s kamarády, dostat diplom a najít se v tabulkách. Závody už nejsou jen doménou závodníků, kteří bojovali o bednu. Účastní se prostí hobíci a těm je pobyt na bedně víceméně zapovězen. Proto ten hlad po bonusech (ne?).

Sežene-li pořadatel sponzora, či dva a více, je samozřejmé, že tito mají jakési podmínky. Ať už je to logo na viditelném místě, nejlépe na hrudi závodníků, či fotky do firemní prezentace.

Nesežene-li pořadatel sponzora, musí tím pádem zvýšit startovné. A už zase lidi remcají: že za ty peníze chtějí to své triko a batoh a kus uzeného a jak to, že pořadatel nezajistil pět záchodů a hezké počasí… A mrmlá a mrmlá a chce cenu útěchy když už nestojí na bedně, protože běžel blbě, za což samozřejmě může taky pořadatel…

Je to těžké. Jak praví lidové rčení: není na světě člověk ten, aby se zalíbil lidem všem. Ale asi je na nás, abychom byli trochu shovívavější, když se něco někomu nepodaří na 100 %. Nikdo není bez chyby, nikdo není neomylný. Kromě Chucka Norrise.

P.S. Jen ti, co co stojí na obou stranách barikády, jsou oprávněni mrmlat a veřejně pranýřovat, když vidí chyby a pochybení, nebo naopak chválit, když se konkurenci něco podaří. No, a kdo, když ne já, že? :o))

(pozn.red.: se souhlasem autorky převzato z jejího blogu Utahaná čtyřicítka )

Komentáře (Celkem 18)

Nalezené položky: 19 První Předchozí | 1 | Další Poslední

lmachanova 09.09.2011 13:44:09

Sáhodlouhá, nekonečná a pak už nic nepřinášející debata na Běhej k článku o tropickém Nike-běhu mě donutila se zamyslet na něčím, co tam bylo hojně zmiňováno. Někteří vykřikovali, jak tyhle společnosti, nadnárodní giganti a jiná chátra, si mastí na pořádání závodů kapsy a na potřeby lidí shora kašlou.
Odkaz na článek

avatar

10 km: 0:49:04 (2011)

vm muž 09.09.2011 14:31:25

Je-li to myšleno jako vtip, poměrně se vyvedl. Zejména proklamace o motivacích sponzorů by si zasloužila zvěčnit (do kamene).

P.S. Redakce behej.com zřejmě fandí flamewar :-?

EDIT:

~~~~~~~~~~~*~

Beru zpět, neumím porozumět textu, spletl jsem si slůvka :-)

~~~~~~~~~~~*~

avatar

Praha

Celkem 6176,6 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:41:15 (2009)
půlmaraton: 1:34:00 (2005)
maraton: 3:23:32 (2006)

Radek Narovec muž 09.09.2011 14:33:03

Redakce fandí zejména diskusím těch, kteří se nestydí za vlastní identitu.

avatar

Benešov u Prahy

Celkem 4768 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:16 (2012)
půlmaraton: 1:27:57 (2010)
maraton: 3:19:06 (2010)

chuchvi muž 09.09.2011 15:21:49

Na závody nechodím pro tričko,medaili,di­plom,pivo,uze­ný,prase,párek,ta­bulkový zápis i když ten časem z důvodu statistiky potěší.Jsem ochoten zaplatit i větší finanční příspěvek za startovné na závodě,které je dobrovolné bez občerstvovacích stanic.Z mého pohledu je to dík,že si s tím dělá práci s nejistou finanční návratností.I přes to,„mouchy“ se mají zdělit,řešit a diskutovat o nich ikdyž z toho vyjdou kolikrát nesmysli a debata už časem postrádá smysl.Jsou závody kde jsem se umístil na velmi dobrém místě,ale nic mě nezastavilo abych pořadateli vytkl nedostatky a navrhl svoje řešení.To jestli to bral v potaz už nevím.Máš pravdu,velebí se malé závody,ale většina z praxe ví proč.Věř mi,že stále existují závody bez sponzorů a finančních dotací.Doba je ta tam kdy někdo namaloval čáru a zmáčkl stopky?To snad ne.Běhám pouze něco málo přes dva roky a těchto závodů jsem viděl tucet.Pokud navštěvuješ závody s účastí 50 a více lidí tak se o tom nemůžeš bavit a tvrdit,že to jinak nelze než se sponzory.

avatar

Celkem 0 km
Minulý měsíc 0 km

runner.cz muž 09.09.2011 15:33:53

Nike běh absolvovalo 6600 běžců. Já byl mezi nimi. Nikdo mě do toho nenutil. Prostě to bylo moje svobodné rozhodnutí že poběžím. Zaplatil jsem si 290 Kč, což je určitě míň, než kolik bych zaplatil třeba jen za to triko co bylo startovním číslem. Doběhl jsem, vlezl do areálu Žlutých lázní, který byl vedle a kam běžci měli plný přístup, dal jsem si pivo a zchladil se ve sprše. Jasně, mohl jsem zůstat sedět u cíle a nadávat na to, že tam jsou korýtka ve kterých voda pořádně neteče, že je děsný vedro, že tam není pultík s vodou… Ale tak snad jsem samostatný člověk a dokážu se o sebe postarat a znám svoje možnosti a limity. Mimochodem, na prvním kilometru se okolo mě přehnalo dost šílenců, kteří na metě druhého kilometru škobrtali u krajnice a byli tak rudí, že byl div že sebou nešvihli už tam. To přeci není chyba pořadatele. Loni jsem na PIM Mattoni chytal človíčka, který se na cca 8km potácel ze strany na stranu, totálně v transu, proběhl okolo pořadatelů a byl jim zcela ukradený. S jiným běžcem, jsme ho chytli těsně před pádem na dlažbu. Taky tam koukali a nevěděli co mají dělat, nikdo u sebe vysílačku, nějaký instrukce pro takový případ, nic. A dělal z toho někdo aféru? Nic, zavolalo se na RZ a přijeli,odvezli a bylo. A ještě mám jeden živý příklad z letošního roku, Miřejovický půlmaraton. Minulý rok to byl závod, který všichni moc chválili, skvělá organizace, zázemí, trasa… letos jim holt nevyšlo počasí a už to jelo v diskuzi – nebyly tam stany na převlečení, vyhlašování trvalo dlouho, na párek byla fronta… a že prý už dva dny předem hlásili v televizi že bude pršet, tak proč pořadatel něco nezajistil ?? Já sem se tam taky převlékal venku vedle auta v dešti, jel jsem tam s tím, že bude pršet a bude hnusně. Kdybych nechtěl, nejel bych.Jel jsem, protože jsem chtěl a líbilo se mi tam. To samé platí i pro Nike, šel jsem tam s tím, že bude vedro a počítal jsem s tím. Mimochodem, absolvoval jsem docela dost závodů, ať kdysi, když mi to docela běhalo nebo i teď kdy už běhám spíš pro radost z toho, že běhat vůbec můžu, ale nikdy a to podotýkám, nikdy jsem nejel na žádný závod s tím, že si nic nevezmu a že se o mě pořadatel kompletně postará. Není fér je zatracovat, uvidíte, že si z toho vezmou ponaučení a příště to bude lepší. Chybami se člověk učí.

Motto: runner-cz.blogspot.com
avatar

Brno

Celkem 19689 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:24 (2014)
půlmaraton: 1:17:52 (2016)

mulisak muž 09.09.2011 16:02:34

Úvaha má háček, protože pořadatelem byla v dotčeném závodě firma Nike a firmy existují proto, aby vytvářely zisk. Pokud některé zdánlivě pěstují altruismus sponzoringem mimo odvětví své působnosti nebo dárcovstvím, dělají si opět jen reklamu nebo zlepšují svůj mediální obraz za účelem zvyšování zisku. Ale spojení Nike a běhání je velice přímočaré.

Být z Prahy, dal bych přednost pravidelnému závodu VŠ ligy na přesně změřené trati s možností vytvoření si osobáku, ale tisíce lidí bez šancí na umístění a slibované odměny očividně zvolili jinak buď vzhledem ke konzumnějšímu pojetí běhání nebo lepšímu termínu a počasí :-)

PS: Doufám, že vy, které jsem mohl tímto označit za příznivce konzumu, to zde nebudete vyvracet. Závodů zase tolik není a ne každý a vždy si může vybírat, já sám se někdy podobných závodů účastním.

Motto: KISS (Keep it simple, stupid) in both running and programming
avatar

Čelákovice

Celkem 22125,06 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:50 (2011)
půlmaraton: 1:32:39 (2011)
maraton: 3:23:50 (2011)

Láďa S. muž 09.09.2011 16:24:05

Tan Chuck Norris, to má být narážka na Miloše Smrčku? :-D

Motto: Teprve se zabíhám...
avatar

Bruntál

Celkem 5126,36 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:48:38 (2011)
půlmaraton: 1:50:47 (2009)
maraton: 4:16:10 (2010)

PetrMutina muž 09.09.2011 16:29:36

Je to pořád dokola a nic to neřeší. Chyb se dopustila Nike, stejně tak, jako řada běžců. Vždycky si bude někdo stěžovat, i když udělá „happening“ firma Primeros…

avatar

Černošice

10 km: 0:47:34 (2014)
půlmaraton: 1:44:10 (2014)
maraton: 4:02:00 (2015)

Mary žena 09.09.2011 16:42:18

>> vm, 09. 09. 2011 14:31:25 Autorka psala o motivaci pořadatelů a ne sponzorů. V poslední době se hodně píše o malé schopnosti mladé generace porozumět psanému textu…

avatar

Praha 3

Celkem 38273,15 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:43:29 (2015)
půlmaraton: 1:32:22 (2016)
maraton: 3:24:57 (2008)

intensity žena 09.09.2011 16:50:03

..a mě to prostě baví, mě to baví běžet v Praze půlmaraton, baví mě běhat tyhle velký akce, užívám si svoji chvilku slávy, kde Vás do cílové rovinky doprovází plno lidí a tleská.. a fandí. Nebo když mám na startu husinu, při odpočítávání … Je to fajn, mám to prostě ráda, i když na Niku jsem myslela, že ke konci zhebnu ;-) ..je skvělý, že se to pořádá a chci, aby se to pořádalo dál a chci, aby si to zkusili i běžci po celé ČR. Tečka! ;-)

avatar

Ústí nad Labem

Celkem 30811 km
Minulý měsíc 217 km
10 km: 0:39:10 (2015)
půlmaraton: 1:28:27 (2011)
maraton: 3:13:01 (2015)

1bubo.bubo muž 09.09.2011 17:38:33

Nike run jsem běžel bez nucení, přes všechny výhrady spousty lidí jsem si ho užil a byl jsem s ním spokojený :-). Ročně se účastním tak 30 různých závodů, tak že mohu srovnávat ;-). Mnoho lidí je nespokojených s různými běžeckými závody, ale nad čím by se chtělo zamyslet je, co to spokojenost se závodem znamená. Pro někoho je to opravdu flákota uzeného nebo flaška vody v cíli – pro mě je to ale dobrý pocit z běhu, dobrý pocit setkání se s přáteli a známými a až po té koukám na vše ostatní. Člověk se dokáže při teplotě okolo 0 stupňů převlékat na závod venku, nebo se po závodě umýt v umyvadle na záchodě a stále může být se závodem spokojen :o) Jsem člověk, který se na každý závod připraví jak fyzicky a duševně, tak logisticky a i tak to někdy zaskřípe. Prostě vlastními chybami se člověk učí. Co se týče „nadstavby“ závodu (trička, medaile, občerstvení atd.) je to milé, ale kvůli tomu opravdu na závody nechodím. Pořádat v dnešním světě závod bez sponzorů je opravdu veliké umění. Leona jako organizátorka Pětky s hvězdičkou by o tom jistě mohla dlouho vypravovat. Někteří lidé budou kritizovat, i kdyby bylo všechno zlaté – většinou jsou to však ti :-?, kteří nikdy nic pro druhé nezorganizovali!

Motto: There is no failure, only feedback. (Mark Allen)
avatar

Celkem 192 km
Minulý měsíc 0 km

Marty_TX muž 09.09.2011 17:52:48

Určitě zajímavý úhel pohledu. Dobré by bylo rozlišit, kdo závod pořádá a co tím sleduje. V případě Nike run, závod pořádal Nike a cíl byl zřejmý od začátku – zviditelnit značku. Samozřejmě, je zde druhý aspekt, kolik účastník zaplatil a co za to dostal. Otázka je, jestli účel pořadatele a hodnota pro účastníka jsou v rovnováze. Což v případě tohoto závodu zřejmě nebylo – viz. negativní ohlasy, převážně na organizaci a zázemí závodu (dosti podstatná věc, jelikož bránila účastníkům splnit jejich základní potřeby). A pokud chci po někom, aby striktně dodržoval moje podmínky, je nutné vytvořit odpovídající zázemí, aby to vedlo ke vzájemné spokojenosti. Dovedu si představit, že teď většina závodníků uvažuje následujícím způsobem – OK, stálo mně to pár stovek, což je fajn (+) a dostal jsem tričko (+). Na druhou stranu, tričko jsem si musel obléct na závod (i když raději běhám v něčem jiném)(-), po trati nebylo zajištěno občerstvení tak jak pořadatel sliboval před závodem (a bylo pekelné vedro) (3-) a po závodě to jsem se nemohl pořádně osvěžit, protože také nebylo nic připraveno (2-). Sečteno a podtrženo 4-.

avatar

Slaný

Celkem 3535 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 1:30:08 (2010)
maraton: 3:37:21 (2010)

EdCable muž 09.09.2011 19:02:53

>> Marty_TX, 09. 09. 2011 17:52:48

A takhle si to vyhodnoti kazdy ucastnik a uvidime za rok, kolik se jich znovu bude chtit zucastnit. O nejake „objektivni“ rovnovaze pro ucastnika nemuze byt rec, kazdy preferuje neco jineho, takze nemuzes nikdy mluvit za jine („ucastnika“) – mluv za sebe. Pro tebe 4-, pro jineho trebas 10+ a dalsiho 10-.

Motto: "Sometimes, I guess there just aren't enough rocks."
avatar

Praha

Celkem 26381 km
Minulý měsíc 21 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 09.09.2011 19:52:09

Jsou závody malé. Startovné dvacka, čára vyrytá botou a v cíli voda donesená pořadateli, takže se musí šetřit. A nic víc, protože pořadatel závod dělá jen ve vlastní režii a ta dvacka mu pokryje tu vodu a benzín. I větší (pominu ty veliké). Tam za víc peněz díky sponzorům dostanete často i víc, než jste zaplatili (Kolín,Miřejo­vice,Žebrák – jen z těch,které jsem letos běžel a kde to bylo i dost výrazné). A každý si vybere podle svých zájmů. Jako příklad můžu uvést Matoni GP (zítra večer). Když byl tento závod ve dne, byl jsem na všech ročnících, kde to šlo. V noci jsem bežel jen jednou a nikdy více. A to jen proto, že v noci nevidím kamarády, musím koukat pod nohy a Sára kráká, že není sova. :-). A dárky od PIMu jsou pro mě opravdu zbytečné, trik, batůžků a medailí už mám… Ale pokud se mě zeptá nováček, kde by si mohl zaběhnout zajímavý závod a nebude tam s časem přes hodinu „pro ostudu“, tak mu tuhle desítku s klidným svědomím doporučím.

Lidi nekritizují závod nebo sponzory, ale rozdíl mezi slíbeným a obdrženým. Minulý týden jsem „vrčel“ na závod B7. A jen kvůli tomu, že na občerstvení nebyla slíbená voda. Na rozdíl od jiných pořadatelů se brzy a vtipně omluvili a jako letitý pořadatel vím, že chybička se může vloudit kdykoliv. Nebo kritizují neobvyklou změnu k jinému. To asi čeká letos GP, protože místo funkčního trika dávají bavlnu. Už jsem ho měl v ruce, je pěkný, ale stejně řada lidí bude prskat.

avatar

Praha - New York

10 km: 0:36:30
půlmaraton: 1:28:55

Komsomolec muž 10.09.2011 10:32:28

Nesplnění základních podmínek závodního servisu je jedna věc. Dá se to omluvit a přejít tím spíš, když závody pořádají nadšenci (sami aktivní běžci) a když jde o závody malé. Tam člověk promine snad úplně všechno, protože se vesměs jedná o téměř rodinnou atmosféru, kde podstatná hodnota krom závodění je setkávání. Kašpárkem v rukou reklamy je ten, kdo jím chce dobrovolně a s rozmyslem být. Jinak souhlasím s „Intensity“: každý hledá a dokáže najít prožitek úplně jinde a v něčem jiném. Kde se jeden cítí nesvůj, druhý je naplněný úžasnými pocity a emocemi, které nemá možnost či šanci zažít nikde jinde ve svém životě. A je zajímavé, že tato saturace opravdu funguje. Je mi to příjemné, když vidím běžeckého novice nebo novicku, kteří jsou schopni o jednom jediném závodečku dík silným intimním prožikům hovořit celý rok, vpodstatě až do závodu příštího :-) Lepší básnit a bájit o závodech, než o politice, nebo ne?

Motto: "Zadarmo jste dostali, zadarmo dejte." Skutečnosti, které máme rádi a milujeme, se nedají měřit časem, natož stopkami.
avatar

Celkem 1166 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:43:31 (2015)
půlmaraton: 1:36:33 (2015)
maraton: 3:57:36 (2015)

Martin81 muž 10.09.2011 11:25:29

>> mulisak, 09. 09. 2011 16:02:34 Být z Prahy, dal bych přednost pravidelnému závodu VŠ ligy na přesně změřené trati s možností vytvoření si osobáku, ale tisíce lidí bez šancí na umístění a slibované odměny očividně zvolili jinak buď vzhledem ke konzumnějšímu pojetí běhání nebo lepšímu termínu a počasí

Já si myslím, že ten důvod může být ještě trošku jiný. Pokud jako začátečník se slabými výkony půjdu na skutečný závod (v Brněnské oblasti řekněme na hodinovku v Triexpert cupu), tak je mi jasné, že skončím poslední s výkonem o dost horším než všichni ostatní a bude to jen měřený souboj mě se sebou samým. Když půjdu na masovku (řekněme Vokolo pryglu), tak už počítám s tím, že takových lidí jako já tam budou mraky. Možná ne mraky, ale třeba 5, 10 nebo 20% účastníků (nedovolím si napsat závodníků :)). A tam už pak je větší důvod se zúčastnit protože vím, že i já si budu mít s kým „zazávodit“.

avatar

10 km: 0:39:31 (2011)
půlmaraton: 1:31:19 (2012)
maraton: 3:10:28 (2014)

Glacier muž 10.09.2011 17:50:34

„Zaběhne-li dobře, zaplaví ho vlna euforie z vlastní úžasnosti a přivře oči nad malichernostmi typu jako že mezi závodníky se připletl Santa se soby a nebylo kam si odložit batoh“

zaběhl jsem to na výsledném 80místě a přesto jsem byl zde na serveru jedním z nejvíce kritizujících lidí…ono když budeš říkat, jak skvělý, úžasný a báječný závod to má být a ve finále ti tam polovina lidí „umře“ – z mého pohledu hlavně především chybou organizátorů, kteří nezajistili pro lidi co to možná aní neměli běžet sprchu (protože na to prostě neměli), či pořádný pitný režim (na pátem, či možná 2hém, 3tím kilometru), možná bys to brala a napsala trochu jinak…

„Sponzoři byli, jsou a budou. I když někdo tvrdí, že se bez nich závod obejde, tak si troufám říct, že neobejde. proč by si neměli nechat za ní zaplatit?“

věř mi, že tento rok dva závody ve hvězdě, jeden z posledních v modřanské rokli, či v krčském lese, kde bylo startovné 20–50Kč pro mě bylo tisíckrát lepší i bez sponzora, než nějaký nike run…a já se ptám, proč by si měli nechat zaplatit? Firma si udělá mega reklamu, stejně to všech no zaplatí sponzoři a tak jako tak na tom ve finále vydělá, i kdyby startovné nebylo ani korunu..PIM od začátku neříká závodům happening a pokud si zaplatíš 500, 700, nebo 1000 – budeš očekávat nějaký servis…nejde mi otričko, nemám jedinou medaili a zaběhat si radši půjdu na závod pro 20 lidí se startovným 30kč…ale at prosím priste NELZOU a řeknou pojdte si zabehat pro radost, nesoutezte..nemáme závod a hlvane – NEMAME ani na vodu…

Motto: if u run on the earth with the earth u can run forever
avatar

netroman muž 11.09.2011 21:14:26

Nejdřív si dovolím něco poznamenat k post scriptu autorky. Někdo moudrý už kdysi dávno poznamenal, že nemusí být slepice, aby věděl, jak má vypadat vajíčko. Takže s prominutím, kritizovat, ale i chválit může každý. I když názory různých lidí samozřejmě mají různou hodnotu. Já se NRP zůčastnil a byl to můj první závod. Výborně jsem se bavil již při předzávodní přípravě a také na after party v žlutých lázní. Obojí prostě nemělo chybu. Takže děkuji firmě Nike za její úsilí a vůbec by mě ani nenapadlo zpochybňovat její a vůbec všech sponzorů obecně, zájmy. Ale prostě je fakt, když věděli, jak obrovský zájem vyvolali a jaké bude v sobotu počasí a to prostě vědět museli, tak na to měli zareagovat. Já osobně bych člověka, který měl manažersky organizaci závodu na hodinu vyhodil. Vždyť stačilo stáhnout pár roztleskávaček od trati a postavit je ke stolu k občerstvením, kde těch pár lidí zoufale nestíhalo. A poslat pár dodávek, aby vykoupilo veškerou vodu v okolí a v cílí to po lidech „házet“ a ne aby museli zoufalci vystát frontu u jediného stánku. Fakt by to bylo tak těžké?! A fakt nemůžu kritizovat, protože jsem ještě neorganizoval žádný závod?!

Motto: Dělat chyby je lidské.
avatar

Celkem 192 km
Minulý měsíc 0 km

Marty_TX muž 12.09.2011 11:32:29

>> EdCable, 09. 09. 2011 19:02:53

Ede,určitě máš pravdu, že je část účastníků, kteří jsou spokojení minimálně na 10+. Také netvrdím, že takto uvažovali všichni. Šlo především o to ukázat, že pokud se nejedná o standardní závod, ale spíše takovou masovou událost, je potřeba vzít v potaz více faktorů. Obzvlášť pokud takovou událost organizuji pro svůj budoucí zisk a image. Nike symbolizuje určité hodnoty a určitě má vysoké ambice, proto takové zádrhely nejsou dobré pro vnímání značky. Příští rok si myslím, že bude mít Nike Run hodně účastníků (tedy pokud bude). Je to silná značka, závod má určitě atmosféru a pořadatel se určitě poučí z letošních nedostatků.

Nalezené položky: 19 První Předchozí | 1 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.