TT speciál versus silnička
bjerndi 03.02.2014 10:01:06
Konečně jsem se taky rozhodl, že půjdu i do silnice a nebudu jezdit jen x-terry, protože jinak se k tomu Ironmanovi nedokopám :) Zajímalo by mě, jak velkej je rozdíl kvalitních kolech. Budu se strašně být do hlavy, když k něčemu takovýmu http://cyklobazar.cz/…heorema-909/ hodím hrazdu oproti TT speciálu. Nebo spíš jak velkej rozdíl je mezi silnicema, když nebereme v potaz TT. Jde mi o to, že prostě 2 silniční kola určitě kupovat nebudu, takže pokud bych koupil třeba něco okolo 15 K http://cyklobazar.cz/…-rx2-vel-56/ nebo něco jak v prvním nástřelu, bude to tak velkej rozdíl ? Samozřejmě vím, že jde dost o kola. Díky za postřehy, v žiletkách jsem slovy Lucie skoro panic :)
Liberec
Advid 03.02.2014 13:40:42
Mrkni do historie, už se to tu párkrát řešilo.
A pak tohle téma smaž a pokračuj v posledním vhodném.
quassar 03.02.2014 14:47:56
Jestli nechceš kupovat dvě kola, tak si kup normální silnici a namontuj hrazdu.
quassar 03.02.2014 14:48:48
Plus třeba vysoký kola na závody by byly fajn.
rudo 03.02.2014 21:00:58
skoda ze nie su traitlony, kde je povinne jazdit na penny-farting cigloch a plavat len v dlhych bavlnenych podvliekackach
bjerndi 03.02.2014 21:57:11
nebudu mazat vlákno, jestli Ti to vadí, tak tady prostě neodpovídej. Mně zajímaj prostě různý aspekty. NA biku mám naježděno celkem dost, nekašlal jsem ani úplně na nájezdy poslední dva roky. Vlákno o výběru kola je stejně starý jak metuzalém a technika šla dopředu :) Jasně vysoká kola udělaj dost a s tou hrazdou to tak plánuju
Liberec
Advid 04.02.2014 14:51:08
Technika šla dopředu, ale principy jsou stejné. Klidně tu to vlákno nech, já se několika podobnými vlákny už muset probírat nebudu. Ale pomohlo by to třeba dalším…
Každopádně teď už je škoda to mazat, když lidi napsali.
Liberec
Advid 04.02.2014 14:52:14
>> rudo, 03. 02. 2014 21:00:58
Ty musíš napsat kamkoliv, i kdyby to byla sebevětší hovadina, co?
jmaselnik 04.02.2014 15:40:14
>> bjerndi, 03. 02. 2014 10:01:06
protože se mi nechce psát x-krát napsané znovu, tak jenom jedna poznámka: pokud budeš vybírat kolo se záměrem montovat hrazdu a i s ní jezdit, zohledni při výběru geometrii. Vezmeš-li příliš dlouhé kolo, jako je třeba Tebou uvedená merida, můžeš mít problém se do hrazdy poskládat. Proto je (podle mého názoru, za který jsem už byl mnohokrát pravověrnými cyklisty kritizován) lepší, vzít rám spíš kousek menší a pro trénink použít víc podložek pod představec a sedlo narvat dozadu, abys na závody mohl změnit geometrii jenom vytažením sedlovky, posunutím sedla vpřed a spuštěním řídítek.
polopes 04.02.2014 15:48:02
>> Advid, 04. 02. 2014 14:52:14
jj rudo přece nemůže chybět v žádné diskuzi… Jsem si říkal, když to tady pár dní nešlo, že musel mít okousaný všechny nehty nudou a nervozitou
davidof 04.02.2014 17:58:52
>> jmaselnik, 04. 02. 2014 15:40:14
ale prece posed ve vztahu k pedalum je pevne dan a nemel by se menit ne?
ironman 04.02.2014 21:36:46
Souhlas s Jecminkem: dlouhý rám = problém se zády při DTT. Nesouhlas s Bjerndym: technika nikam nešla mohls to napsat do starýho vlákna. Obecně doporučuji koupit ideálně časovkářský rám, pokud se nechystáš jezdit 80% tréninků s cyklisty v balíku, ale naopak budeš trénovat více sám, tak nevidím logiku v koupi klasiky, když tvým cílem je dlouhý TT, kde se jede bez háku. Obecně platí, že na 1.místě je vždy to co se točí a to má být TOP…
Tedy kvalitní vysoké ráfky (ideálně Carbon) jsou velké plus…
jm1 04.02.2014 22:23:47
>> davidof, 04. 02. 2014 17:58:52 … posed ve vztahu k pedalum je pevne dan…
Nikoliv. Posunem sedla atd. se vuci stredu ev. otoci cele telo, viz napr. maluvka 17 tady: http://www.bikefit.com/…e-trial.aspx
Radoslav G. alias
Vincent
04.02.2014 22:27:53
ja som síce uvažoval a kúpil podobne ako zatiaľ uvažuješ ty, no teraz už viem že moj cesťák skončí ako tréningový, respektíve zimný bike – keď si kúpim TT špeciál (ešte musím chvíľu doma poslúchať )
Nebikujem síce ešte dlho, (drtivá väčšinu tréningov sám), ale až keď som kupil hrazdu, tak som pochopil čo potrebujem a zistil že mi to neskutočne vyhovuje. Samozrejme že posed na cestnom s hrazdou je určite konfortnejší ako na koze.
Hlacne som s hrazdou zrýchlil, a ťahá sami oveľa lepšie. Od prvého zvezenia, idem na nej cca 80–85% času.
Mne teda na začiatok príde celkom vhodné ako alternatíva cesťák s hrazdou, ktorý potom po kupe TT špeciálu ostane ako tréningový bike.
A uvidíš či to má u Teba význam investovať, lebo poriadna koza stojí už dosť majland.
bjerndi 05.02.2014 09:16:57
díky za postřehy, s tím rámem na to budu myslet. TT speciál prostě nedám, chci jezdit i kopce, navíc některý triatlony jsou i právě v kopcovitým terénu. Když jsme u toho tak letos Křížák bral na TDF zrovna silnici v té jedné časovce. Je mi jasný, že to není ideální, ale někdy člověk asi musí volit trochu kompromis.
quassar 05.02.2014 10:11:34
>> ironman, 04. 02. 2014 21:36:46
Dovolím si nesouhlasit trenére. Pokud chce jezdit na kole, nebydlí na placce a chce si proste jizdu na kole hlavne uzivat, je podle me lepsi klasicka silnicka. Jestli chápu tak IM má jako cíl a nebude je bušit každej tejden jako Vabroch. A pokud ho to chytne (což je pravděpodobný, silnice je vysoce návyková :)) může s normálním kolem jet kamkoliv. A i z hlediska nějakýho soustřeďka před sezonou je lepší silnička, na mallorce by ho nejspíš s TT speciálem v balíku vypískali.
TT speciál je děsně jednoúčelovej.
Beztak je to hlavně v nohách :)
bjerndi 05.02.2014 10:21:00
já nemám IM jako prioritu, chtěl bych letos hlavně v horách i normálně k tomu outdoor závody a mě baví si občas dát nějakou xterru a určitě bych chtěl jen v dohledné době Norsemana a proto potřebuju kvalifikačku v IM kterej pořád oddaluju :) Nicméně vzhledem k tomu, že mě baví ještě další věci jako lezení nebo jiné sporty, tak to neobětuju jen na přípravu pro triatlon. Jak píše quassar tak bych na silnici docela rád najížděl km místo na biku a jezdil i kopce, tudíž prostě speciál fakt ne. Jsem rád za připomínky, člověku to pomůže utřídit si pohled na věc.
Velké Meziříčí
drhor 05.02.2014 10:46:27
>> bjerndi, 05. 02. 2014 10:21:00
Teď jsem řešil něco podobného jako Ty . Tento rok chci jet prvního 1/2 Ironmana a pomalu trenuju . Jelikož tedy potřebuju silnici, nyní jsem koupil kolo nové ve slevě, limit jsem měl 20.000,– Kč . Tak to na něm zkusím, budu najíždět kilometry a uvidím jak mě to chytne, potom na něj přidám hrazdu a uvidím Jinak mám taky horáka s kterým to budu střídat, přijde mi to optimální a mužu zkusit i nějakou Xterru . Je fakt, že začít dělat triatlon není vůbec levná věc, takže už jsem nějak přestal radši počítat investice a to mi ještě chybí neopren
quassar 05.02.2014 11:20:14
>> drhor, 05. 02. 2014 10:46:27
Ono záleží od kterého sportu k triatlonu přecházíš. Já přešel z cyklistiky, takže tam ty investice nebyly moc velký, v podstatě víceméně hlavně ten neopren. Každopádně nejnáročnější je triatlon na čas, přeci jen je to tři v jednom a trénink zabere opravdu spoustu času.
jmaselnik 05.02.2014 11:23:00
>> jm1, 04. 02. 2014 22:23:47
to se sice může stát, ale nestane prakticky nikdy. Biomechanika je na speciálu a na silnici jiná, každý ten posed se nastavuje jinak, protože jsou pro ně různé priority. Proto se poloha sedla vůči pedálům změní. Ono se stačí podívat, jak sedí cyklisté na normálním kole a jak na časovkářském.
>> quassar, 05. 02. 2014 10:11:34
Myslím, že to Michal to myslel trochu jinak. Jak jsem radil spíš menší silniční rám a „přiohnout“ ho na časovku, tak Michal radí časovkářský rám s beranama přiohnutý na silnici s tím, že stačí vyměnit rodla a máš plnohodnotný speciál. Je to taky cesta, nevýhodou může být horší manipulace s posedem kvůli nestandardním sedlovkám a taky obvykle o něco vyšší váha.
quassar 05.02.2014 11:31:23
>> jmaselnik, 05. 02. 2014 11:23:00
No je otázka jak se na tom TT rámu bude jezdit v kopcích, právě i kvůli posedu. Já osobně bych šel spíš tou cestou, kterou navrhuješ ty, a nebo je tu cesta cvičení ohebnosti páteře a hlavně zvykání si na hrazdu. Chce to nějakou lehkou hrazdu a mít ji namontovanou od jara a využít ji při každý vhodný příležitosti.
quassar 05.02.2014 11:34:57
A co na to Jan Řehula?:
quassar 05.02.2014 11:37:44
Filip Ospalý:
http://www.triatlet.cz/…ilnicka.html
Petr Vabroušek: http://www.triatlet.cz/…brouska.html
Martin Matula:
jmaselnik 05.02.2014 12:06:33
>> quassar, 05. 02. 2014 11:31:23
jasně, já se navíc mnou navrhovanou cestou vydal:-). Jenom si myslím, že pro někoho varianta s časovkářským rámem nemusí být k zahození, protože třebas kopcům nedá nebo tak něco. Materiálu je dneska naštěstí tolik, že si vybere každý.
jm1 05.02.2014 14:27:21
>> jmaselnik, 05. 02. 2014 11:23:00 …to se sice může stát, ale nestane prakticky nikdy…
Není to sice podstatné, ale „rozporuješ“ to, co já (ani můj odkaz ) netvrdíme …
jmaselnik 05.02.2014 15:02:37
>> jm1, 05. 02. 2014 14:27:21
Dívej, hádat se nebudu. Posunutím sedla se samozřejmě biomechanika změní. Aby platil Tvůj obrázek, musel bys posunout všechny části kola tak, všechny body, kde se kola dotýkáš, zůstaly stejně daleko a pod stejnými úhly. I přesto všechno se ale stejně změní místo, kterým se dotýkáš sedla, takže nutně i biomechanika pohybu (tedy posed vzhledem k pedálům), přestože poloha bude „jenom“ otočená. Za mne k tématu končím.
bjerndi 05.02.2014 15:07:02
a nějaký tipy jaký silničky by se hodily ? Myslím nadhodit tipy rámu. Venge do Spešlu by podle mě mohla být raketa, ale to je asi mimo rozpočet.
co třeba něco takovýho ?
ZbynekN 05.02.2014 15:42:15
>> bjerndi, 05. 02. 2014 15:07:02
Já koukal na rámy Felt, řada AR, dá se otočit sedlovka a změní se úhel posedu pro lepší použití hrazdy. Zde
quassar 05.02.2014 15:55:18
>> bjerndi, 05. 02. 2014 15:07:02
Rám na první pohled v pohodě, ultegra sice starší ale funkční (sám ji jezdím), nevim přesně který remerxy to jsou, ale obecně obzvlášť jestli vážíš nad osmdesát kg jsou celkem mizerný. Ale za 25 to není špatná koupě myslím, zaleží jak moc jetý to je. Ale bejt tebou tak nespěchám. Kamarád loni sehnal za pětatřicet orbea orca s dura ace na shimano vysokejch karbonovejch kolech, pro mě to je třeba kolo snů.
bjerndi 05.02.2014 16:10:29
já zatím nespěchám, cca 2 měsíce mám skoro ještě čas :) Zatím bude čas ještě dojet trochu běhání a snad běžky a trochu plavat
Hodnocení příspěvků
Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.
Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.