Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít
Index » Triatlonový trénink » Kolo pre Ironpepu

Kolo pre Ironpepu

Nalezené položky: 140 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Další Poslední
avatar

Celkem 5414 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:48:27 (2008)
půlmaraton: 1:44:14 (2009)
maraton: 4:55:57 (2007)

Jecminek.Maselnik muž 06.01.2009 11:19:01

Pepo, tarmaca máš S-ko a očividně Ti sedí, tak čím porád bádáš?

avatar

Nová Dubnica

Celkem 6904 km
Minulý měsíc 0 km
maraton: 3:20:32 (2009)

Ironjozef muž 06.01.2009 12:26:10

Ječmínku nad tým, že tarmac má veľmi dlhú sedlovku a tá umožňuje fakt veľkú variabilitu. Transition má podľa mňa minimálmu možnosť korekcie výšky posedu – neviem, ako to robia – či sedlovku predávajú dlhú a tá sa zarezáva podľa potreby, alebo ako? Nevieš náhodou? Nikde som nenašiel dĺžku sedlovky a z toho mám trošku obavy. Narozdiel od klasických tabuľkových cyklistov jazdím so sedlom trošku vyššie a prepínam nohu (lebo ľlapem blbo a nie poriadne do kruhu) – aj keď postupne sa snažím ísť zo sedlom nižšie – za túto zimu už o 25mm. Preto mám tie obavy, aby bola sedlovka dostatočne dlhá – lebo asi inú do tohoto rámu nestrčíš.

avatar

Praha

pug muž 06.01.2009 12:30:32

K JM a Pepa: mrkni se na geometrii, na rozměr horní rámové trubky a úhel. Jestli budeš mít hlavovku stejně daleko od sedla. Může být, že máš kratší nohy než průměr, tak ti sedí menší rám. Pokud jsi sžírán pochybnostmi, tak si vem měřidlo a zkontroluj si to tady. Mně to fungovalo dobře. http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?… Ten odkaz je z cyklodiskuze. Na té stránce dole je odkaz i na kalkulátor tri/time kola.

avatar

Praha

pug muž 06.01.2009 12:36:42

Pepo 25 mm dolu, to teda není málo. Zkus si toho tarmaca zkusmo nastavit podle toho, co ti vyjde na tom kalkulátoru pro road. Aspoň přibližně. Já si ten tvůj posed nedokážu teda moc představit, když jen tak srazíš sedlo o 2,5 cm dolu.

avatar

Celkem 5414 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:48:27 (2008)
půlmaraton: 1:44:14 (2009)
maraton: 4:55:57 (2007)

Jecminek.Maselnik muž 06.01.2009 12:54:16

Pepo, ona je to trochu alchymie. Pro transitiona se dodávají 3 druhy sedlovek každá ve dvou délkách http://www.specialized.com/…qProduct.jsp?… Počítám, že je to jedna z klíčových věcí, které bys měl hlídat u objednaného kola. Podle délky sedlovky, výšky sedlové trubky, výšky sedla a délky kliky potom můžeš určit, co Ti ještě sedlovka dovolí, a co už nikoli.

avatar

Nová Dubnica

Celkem 6904 km
Minulý měsíc 0 km
maraton: 3:20:32 (2009)

Ironjozef muž 06.01.2009 13:08:16

to Pug tých 25mm som zrážal postupne 3 mesiace. Postupne po každom týždni o trošku. Špekuloval som nad posedom a nad tým čo mi koncom leta napísal Vl001 – že na kole sedím ako na koze a šlapem príliš cez špičky. Ešte viac ma v tom utvrdil prikúpe Tarmacu jeho vtedajší majiteľ – supercyklista. Tvrdil, že moc prepínam nohu. Následne som si pozrel fotogalériu posedov najlepších z Havaja – na ktorú mi poslal link RK a pozorne som si preštudoval aký je zhruba uhol, keď je pedál v spodnej úvrati. Všetko som si to nejako vyhodnotil a prišiel k záveru, že sedlo bolo príliš hore. Ono to vyhovuje človeku, ktorý roky – vlastne celý život jazdil bez nášľapov, ale postupne ako sa učím jazdiť (aspoň dúfam) to sedlo ide nadol a šlapem (dúfam) aspoň trošku do kruhu – aj keď určite ešte nie dobre. To nehovodím o tom, aký som mal uhol náklonu sedla pred rokom – totálne špočkou dole – dnes už jazdím so sedlom v horizontálnej polohe – a to hlavne vďaka TEBE – lebo si pre mňa ovjavil sedlovku s inverzným zakrivením. Takže postupne sa stávam takmer tabuľkovým cyklistom, ale potrebujem tak ešte jednu, resp. dve sezóny.

avatar

Nová Dubnica

Celkem 6904 km
Minulý měsíc 0 km
maraton: 3:20:32 (2009)

Ironjozef muž 06.01.2009 13:22:51

to JM ten link mi nič neukazuje – ako keby tam bola chyba. Ale pri objednávaní transitiona som nevidel žiadnu možnosť – tam sa asi dodáva normálna „konfekcia“ a iba s S-WORKSOM sú dodávané dve sedlovky – normal a zero. Mám taký pocit, že bez vyskúšania nie som schopný to kolo trafiť – ale vyskúšať ho asi vec nereálna. Jedine sadnúť do auta, alebo lietadla a skošiť do Anglicka. Ale pochybujem, že aj tam by mali na sklade výber možnosťi na skúšanie. Takže všetko naprd. Možno by som si mal zobrať k srdcu tvoju vetu o materiáli a odjazdiť túto sezónu na Tarmac-ovi a budúcu niečo vymyslieť – aby sa dalo stále zlepšovať.

avatar

Brno

Celkem 11821 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:42:27 (2007)
půlmaraton: 1:35:43 (2010)
maraton: 3:29:54 (2007)

rk muž 06.01.2009 14:20:51

http://www.slowtwitch.com/…iled/25.html V odkazu je vidět, že Chris Lieto jako „tabulkový cyklista“ není ideální vzor. Klasické silniční nastavení a hrazda láme bederní páteř a kope si do břicha. Když se posune o 10 cm dopředu bude sedět nízko ( jako já loni :( fuj! ), když sedlo ještě zvedne nahoru, snadno se narovnají záda a bude se lépe dýchat. Když pojede do kopce a chytí se u představce a zapře do sedla jako vrchař (nebo unavený hobík), bude mít krátké nohy. Jedno či druhé. Šlapat přes špičky je podle mě menší vada než naopak propad paty pod osu pedálu (zase já!). Vysoká kadence nutí do kulatého šlapání právě s mírně propnutými špičkami. Mrkni na Lance Armstronga jak má kotník v dolní úvrati vysoko. Oni nesmí mít špičku sedla nad středem jako IM, mají ho jen vysoko a špičkou zapíchlé v zadku a ve stoupání jdou raději ze sedla. Hodinu se to dá vydržet, 4:18 (Stadler) už asi ne. http://www.youtube.com/watch?…

Neviděl jsem Tě, Pepo, jak šlapeš, neposoudím to, ani bych si netroufnul. Za chybu bych viděl, kdyby se přesypávaly boky, nebo se propínalo koleno. Dej současného TT speciála na válce nebo trenažér, třeba trochu přibliž geometrii dle odkazu z cyklodiskuze, natoč sám sebe na video, porovnej to se Sindballem, Stadlerem a Llanosem, zase pošteluj a změř důležité míry (pedál- vrch sedla, posun sedla vzad od středu, špička sedla – hrazda – délka i výška). Pak to srovnat s tabulkama výrobce.

avatar

Celkem 5414 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:48:27 (2008)
půlmaraton: 1:44:14 (2009)
maraton: 4:55:57 (2007)

Jecminek.Maselnik muž 06.01.2009 14:55:07

Pepo, zkus to teď. Jinak je to, přesně jak píšeš. Jde o dost peněz, aby to člověk kupoval na blind. Konec konců ten Tarmac není podle mne k zahození ani na dlouhý TT. Inverzní sedlovku máš, čili s posezem čarovat dokážeš, tak co. A navíc je ještě čas, takže si můžeš na trenažéru s posezem pohrát a rozvážit sám, jestli má investice do speciálu smysl ve chvíli, kdy máš pochybnosti o geometrii.

avatar

Praha

pug muž 06.01.2009 16:18:48

K Pepovi: ty výsledky z kalkulátoru pro tri/tt jsou podezřelé. Asi se podle toho neorientuj. Pro 180 cm vysokého člověka to hází délku horní rámové trubky 58–60 cm, což je úplná hovadina. Zkus napsat, kolik cm máš od země po rozkrok.
Já bych tě totiž podezříval z toho, že sis toho tarmaca vybral kratšího s ohledem na to, žes na něm chtěl jezdit s hrazdou. To by znamenalo, že jsi potřeboval, aby ta vodorovná část řídítek byla o chlup blíž sedlu, než je normální velikost klasického silničáku. Jinými slovy to znamená, že na klasické road ježdění bys měl to kolo (tarmac) vlastně krátké. Pokud by to tak opravdu bylo, tak by ti potom ten TT speciál vel. S teda sakramentsky nevyhovoval. Tarmac S-ko má totiž horní rámovou trubku dlouhou jako transition L-ko!

avatar

Nová Dubnica

Celkem 6904 km
Minulý měsíc 0 km
maraton: 3:20:32 (2009)

Ironjozef muž 07.01.2009 08:48:49

Tarmac vel.49 je mi naopak trochu veľký. Je to dané 13cm predstavcom Deda zero 100. Ak by som naň chcel namontovať hrazdu, tak by sa mi na tom zle jazdilo. Pre mňa sú rozhodujúce deva údaje a to vzdialenosť od stredu šlapania po hornú hranu sedla a vzdialenosť špičky sedla po os riaditiek. Tú prvú hodnotu mám ako na starom authorovi, ale vzdialenosť od špičky sedla po os riaditiek je o 2cm väčšia na Tarmacu ako na Authorovi. Takže tarmac 49 s 13cm predstavcom mi je vlastne veľký. Musím tam hodiť 11cm, alebo neviem či náhodou nie aj 10cm. Druhá vec. Trochu som si písal s The tri store – a sú ochotný predať mi S-WORKS bez Zippov za 3900 Libier. Táto myšlienka sa mi celkom páči. Len teraz neviem či „S“ alrbo „M“. Asi je to lotéria. Ale pozor !!!! To „S“ nie je veľkosť 49, ale 51 a „M“ je až 54. Takže záverečná rada?

avatar

Nová Dubnica

Celkem 6904 km
Minulý měsíc 0 km
maraton: 3:20:32 (2009)

Ironjozef muž 07.01.2009 08:55:54

To Pug – od zeme po rozkrok naboso mám 82cm.

avatar

Celkem 5414 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:48:27 (2008)
půlmaraton: 1:44:14 (2009)
maraton: 4:55:57 (2007)

Jecminek.Maselnik muž 07.01.2009 08:57:51

no ale to je přece známá věc ne? Specialized to tak má v tabulkách. Sko a kdyby nastaly problémy s malou délkou posezu, můžeš vyměnit představec, případně sedlovku (byť to je legrace za 200USD). S dlouhým rámem toho vymyslíš výrazně méně.

avatar

Nová Dubnica

Celkem 6904 km
Minulý měsíc 0 km
maraton: 3:20:32 (2009)

Ironjozef muž 07.01.2009 09:08:54

Ja si dokonca myslím, žs s tým S-Worksom budem mať možnosť pohybovať sedlom vo veľkom rozmedzí – vďaka dvom sedlovkám. V podstate sedlo dám dopredu tak blízko, aby som si kolená tesne ketrieskal o riadenie. Jediného, čoho sa obávam je, že mi sedlovky budú krátke.

avatar

Praha

pug muž 07.01.2009 09:14:06

Pepo, máš kratší trup, respektive dlouhý nohy. Asi se přidám k JM: S-ko.

avatar

Brno

Celkem 11821 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:42:27 (2007)
půlmaraton: 1:35:43 (2010)
maraton: 3:29:54 (2007)

rk muž 07.01.2009 09:18:27

Za rozdíl v ceně 993 L by možná šlo prodat i rok jeté Zippy a nové by 100% barevně ladily s rámem :) Zase by to byla s jejich prodejem starost navíc. Asi jsi už rozhodnutý, že to koupíš.

Volil bych velikost S, Klasický rám M s 54 cm je na mě (177 cm a noha 83,5cm), možná bych snesl i menší rám s delším představcem, protože mám otočený představec dolů a bez podložek. TT rám s kolmou sedlovkou se těžko poměřuje s klasikou. Nohu máš skoro stejně dlouhou, sedlo povytáhneš nahoru, 3 cm ve výšce rámu mezi M a S snad nebudou problém, není to zase až tak propastný rozdíl. Trup máš kratší, S bude vhodnější. ........ Černoši mívají oproti bělochům stejné výšky delší nohy, ale moc jich TT a IM nejezdí. Ještě mě napadá, prolustruj i top IM ženy, na čem jezdí, jak mají povytažené sedlovky na malých rámech. V průměru mají oproti mužům právě kratší trup a delší nohy.

avatar

Praha

pug muž 07.01.2009 09:26:14

Pepo ta sedlovka nezkrácená měří 450 mm. To by mělo stačit, ne?

avatar

Celkem 5414 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:48:27 (2008)
půlmaraton: 1:44:14 (2009)
maraton: 4:55:57 (2007)

Jecminek.Maselnik muž 07.01.2009 09:31:46

[quote=Ironjo­zef]…Jediného, čoho sa obávam je, že mi sedlovky budú krátke.[/quote] Pepo, sedlovka je dlouhá 450mm. Teď trochu matematiky: Výška rámu od šlapacího středu 505mm + délka kliky 170mm činí 675mm, nohy máš dlouhé 820mm, což znamená, že potřebuješ řešit nějakých 150mm, do kterých je třeba započítat i výšku sedla. Čili krátkosti sedlovky bych se nebál, nožku si natáhneš:-)

avatar

Nová Dubnica

Celkem 6904 km
Minulý měsíc 0 km
maraton: 3:20:32 (2009)

Ironjozef muž 07.01.2009 09:39:11

Ešte som napísal do tri storu – či mi nevedia poradiť, ak nie, vezmem „S“. Ešte by to chcelo nájsť tretry – tie s-works sú super majú flex-index 10 – tuhé ako hrom, ale predsa len to nie sú triatlonové. Zase triatlonové sú asi na triatlon vhodnejšie, ale pri dlhom je to asi jedno.

avatar

Praha

pug muž 07.01.2009 09:54:58

K JM: možná jsem to špatně pochopil, ale neměl by mít Pepa 175 kliky?

avatar

Celkem 5414 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:48:27 (2008)
půlmaraton: 1:44:14 (2009)
maraton: 4:55:57 (2007)

Jecminek.Maselnik muž 07.01.2009 10:08:27

nevím, ale nepříjde mi to až tak důležité. Co se týče treter, rozdíl tt a cyklistických treter spočívá v zapínání, které je u tt optimalizované na rychlost, zese cyklistické lépe drží na noze. Ty tvoje tretry mají zapínání kolečkem, čili celkem rychlé dotažení i na kole, není potřeba řešit inverzní zapínání jako u sucháčů…Já bych jezdil v nich.

avatar

Nová Dubnica

Celkem 6904 km
Minulý měsíc 0 km
maraton: 3:20:32 (2009)

Ironjozef muž 07.01.2009 12:35:33

Ječmínku – tie moje S-Works sú naozaj PERFEKTNÉ a aj zapínanie je super a rýchle. Ale tie tretry sú „jazdené“ a chcel by som ich mať iba na tréning. Na závody chcem mať nové – a asi si zase kúpim tie isté – lebo sú naozaj SUPER. Chcem to totiž nabaliť do jednej zásielky, lebo kupovať ich u nás je úplne iná cenová relácia. Najradšej by som pribalil aj aeroprilbu a kvalitné pedále, ale to som zatiaľ na tristore nenašiel.

avatar

Celkem 5414 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:48:27 (2008)
půlmaraton: 1:44:14 (2009)
maraton: 4:55:57 (2007)

Jecminek.Maselnik muž 07.01.2009 13:08:10

tak to už je Tvoje uvážení. Kdybych kupoval tretry jenom na závody, asi bych už nějaký tt model zvolil. Vím ale sám z loňska, jaký problém je nějaké u nás kooupit, nebo nedej bože ještě předem vyzkoušet. Není mi úplně jasné, k čemu mít stejné tretry 2×, jedny na trénink a druhé na závod, ale jistě k tomu máš dobrý důvod (třeba si jedny nechávat s neoprenem v autě a druhé si nechat preventivně u sebe:-DD)

avatar

Celkem 0 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:11 (2006)
maraton: 2:42:13 (2006)

Ondriško muž 08.01.2009 14:29:25

Pletiem sa vám do diskusie, ale prečo je zlé ak pri šliapaní ide päta pod osu pedálu?

avatar

Brno

Celkem 11821 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:42:27 (2007)
půlmaraton: 1:35:43 (2010)
maraton: 3:29:54 (2007)

rk muž 08.01.2009 16:03:43

Když jde pata pod osu pedálu, znamená to, že šlapání už není kulaté, ale do čtverce. Tzn. dolů, dozadu, nahoru … místo působení síly stále ve směru tečny ke kružnici. Konkrétně, když je pata při dolní poloze kliky nízko, znamená to, že mezi přední a dolní polohou kliky jsem tlačil pořád rovně dolů, místo plynulé změny tlaku vzad. Takto blbě šlapat jde jen při nízkých otáčkách. Při vysoké kadenci začnu na sedle poskakovat.

avatar

Celkem 0 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:11 (2006)
maraton: 2:42:13 (2006)

Ondriško muž 08.01.2009 16:33:20

Som zmätený. Cestak s nášlapnými pedálmi mám len od minulého leta, dovtedy len všelijake mtb a cros bez naslapných pedálov, a ako prevažne bežec mal som čo robit aby som sa na nom naučil jazdiť ako tak pohodlne. Rozhodne ale nesliapem na nízkych otáčkach– teda okrem kopcov, a tam aj tak idem zo sedla a – a ani na sedle neposkakujem. Bike som kupil od rovnako vysokeho chlapíka čo na nom jazdil IM, nič som na nastavení nemenil akurát som otočil predstavec hore-povodne bol tak ako ma byť. Vyzera to netypicky, ale konečne sa mi dobre sedí, ked bol predstavec dole, tak ma riadne pichalo v ramenách a za krkom. Co by som mal zmenit na posede a nastavení aby som šliapal efektívnejšie?

avatar

Celkem 5414 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:48:27 (2008)
půlmaraton: 1:44:14 (2009)
maraton: 4:55:57 (2007)

Jecminek.Maselnik muž 08.01.2009 18:11:13

Ondriško, založ si na to, prosím, vlastní vlákno. Toto je vlákno o kole jako stroji, ne o technice šlapání. Dík.

avatar

Celkem 0 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:11 (2006)
maraton: 2:42:13 (2006)

Ondriško muž 09.01.2009 14:08:23

Máš pravdu, ale počkám s tým do jari ked budem aj jazdiť .

avatar

Nová Dubnica

Celkem 6904 km
Minulý měsíc 0 km
maraton: 3:20:32 (2009)

Ironjozef muž 13.01.2009 10:36:20

Dnes platím za Trasitiona. Asi som sa zbláznil, ale beriem celého S-Worksa „S“ aj so ZIPP-mi. Povedal som si, že tieto ZIPP-y budú tréningové, nakoľko sú plášťové. Na závody si nechám galuskové. Beriem to aj s tretrami S-WORKS aj prilbou S-WORKS. Posledný problém, ktorý teda zostáva je držiak na fľaše. Potrebujem jednoznačne držiak za sedlovku. V trishope na e-triatlone aj na triatlete majú iba taký, ktorý sa dá pripevniť na sedlovku 27,2mm, ale nie na aerosedlovku. Ako toto vyriešiť? Please poraďte – či nejako modifikovať ten na kruhovú sedlovku, alebo sa dá niekde splašiť aj ten na aero. Krajné riešenie je aj to, že na transitiona dám jeden karbónový košík (mám zrovna jeden navyše, ktorý som vyhral na Elbamanovi :) ) a medzi držiaky hrazdy dám tú aerofľašu s hadičkou. Ale tam sa mi nepáči pobabraná aerodynamika rámu blbým prvkom, ako je fľaša na ráme. Viem, že sú to poriadne blbosti, o ktorých píšem, ake k takémuto kolu už musí byť všetko perfektné. To JM : Tak vidíš, aj ja sa stávam jedným z tých, ktorí hovoria „tak materiál mám už perfektný, ešte trochu potrénovať a bude to“. Ale ešte vlastne jeden problém. Spolu s Tarmacom som dostal pedále „ULTEGRA“ od Shimano. Ja sa v tých systémoch moc nevyznám, ale asi to bude zapínanie SPD-SL. Na tretrách mám aj kufry na tieton pedále. Ešte budem musieť vyriešiť pedále. Najjednoduchšie by pre mňa bolo kúpiť ešte jedny SPD-SL a mať rovnaké na oboch cesťákoch. Ale sú tieto pedále dobré? Akebo, aké su dobré, a aký systém je najlepší. Ono je to asi jedno, kazdý systém vyrába jejaký low-end aj hi-end, ale predsa. Sú kufry SPD-SL použiteľné aj pre iný systém? Inak budem musieť kúpiť dva páry pedálov, samozrejme rovnaké na Tarmaca aj Transitiona. Ďík.

avatar

Praha

pug muž 13.01.2009 11:05:14

SPD-SL je celkem povedený pedál. Kufr je je hodně velký, nerad bych se mýlil, ale zdá se, že se jedná o vůbec největší styčnou plochu mezi nášlapy vůbec. Pokud ti vadí Ultegrový, taksi kup lehčí Durový a je. SPD-SL kufry jsou kompatibilní jenom s SPD-SL pedálem. Nový kufry do SPD-SL by navíc měly mít v přední části gumový díly, který ti usnadní pěší fáze cyklistiky. Snad by to v depu mohlo být plus.

Nalezené položky: 140 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.