Vysvědčení pro Běchovice: Je co zlepšovat, tradice nestačí [článek]
tono
26.09.2011 13:08:13
Za sportovní část chválíme my, stejně jako naši čtenáři,
běchovické pořadatele, kteří zvládli nečekaný nápor účastníků.
Slabý marketink a prezentace rodinného stříbra českých běžců však
může časem tyto kvality nechat zapadnout do prachu staré říšské
silnice…
Odkaz
na článek
Čelákovice
Láďa S.
26.09.2011 13:37:34
Čert vzal marketing, kolik lidí byste tam chtěli? Běchovice se prostě prodávají samy a bude to tak i do budoucna. Nač utrácet za reklamu?
Voda na trati? Proč? Sem chodí běžci, tohle není Nikeparade..
Tričko, pravda, není nic moc a kilometrovník chyběl. Ještě horší však bývá jeho přesunutí na špatné místo. Ještě někomu vadí odznak? Co je na něm špatného?
Za mne 1.
Praha 4
Houellebecq
26.09.2011 13:50:24
Tričko nevyhovující, ale spíš kvůli materiálu. Na 6. i 7. km jsem ceduli viděl, ne tak na 9. (čili tento problém bude asi spíše individuální). Nesouhlasím s kapitolou článku „Marketing“ – myslím,že „dravé konkurenci komerčních městských megaběhů“ není třeba konkurovat, a když už, tak jinými zbraněmi, aby v Praze nebyly jenom dravé městské megaběhy:)(Web mi přišel dostačující a přehledný,F-book jsem nepotřeboval, asi proto, že mi k účasti stačily praktické informace…) Jinak jsem zvědav, jestli se také zvedne taková vlna kritiky proti nepřítomnosti občerstvovačky jako po NikeRunu (kde, mimochodem, byla:)).
Luboš Brabec
26.09.2011 13:59:38
>> Láďa S., 26. 09. 2011 13:37:34
Souhlas.
Pořadatelský minimalismus ve správné míře. Zkrátka je to akce pro běžce, ne pro zákazníky. Bez trička bych se klidně obešel, stejně jich mám hromadu… Naopak oceňuji, že jsem ve startovním balíčku nenašel slevy na auto ani prospekty pražských hotelů.
Jediná moje připomínka směřuje k zavazadlům. Hledat je mezi desítkami dalších kdesi na školním dvoře…
Postrizin
SlavoK
26.09.2011 14:11:34
Jak to napsat abych nekopitoval Ladu?… :)
Zavod se prodava, ma velikou ucast. Je na poradatelich aby si urcili cil, nemusi kazdy smerovat k reklame na kazdem sloupu a 7tisic ucasniku. Staci 1–2tisice bezcu. Davat nekomu spatne hodnoceni jenom proto ze ma jine cile a predstavy nez meske megaakce?
Odznak a pametni list beru tak, ze patri k tradici. Pro me jsou zbytecne, ale verim ze mezi vetrany se najdou i sberatele. Tricko taky zbytecne, ale tohle si alespon obleknu na zahradu. Tu umelinu PIMacku si neobleknu vubec. Na zavod si nechodim pro balicky. Pro ty si snad chodi ucasnici bezeckych party.
Obcerstvovacka na 10km pri 22C na konci leta? Aby se pak bylo na co stezovat, ze na ni byli fronty?
Nedavno tu nekdo tvrdil, ze kdyz clovek zabehne zavod spatne pak na vsechno nadava. No pro me to teda neplati. Bezel jsem sice blbe, ale nemam na co bych si u Bechovic stezoval. Snad jenom kdyby uz konecne udelali stanek na vydej batuzku a dali tam par lidi co je budou vydavat.
Čelákovice
Láďa S.
26.09.2011 14:14:02
>> Luboš Brabec, 26. 09. 2011 13:59:38
ale i s těmi zavazadly to bylo výrazně lepší, než před dvěma lety, kdy to všecko leželo na chodníku; tady k tomu aspoň mohli jen účastníci a bylo to v rámci možností rozděleno podle čísel – výrazné zlepšení bylo reakcí na kritiku účastníků (tady se jim zjevně naslouchá)
Praha 12 - Modřany
Mirek Kostlivý
26.09.2011 14:14:08
Nevím, co tu má každý s tím pitím. Komu chybí, tak si malou plastovou
lahvinku s ním může vzít sebou na trať. V cíli voda nechyběla ani na
zpáteční cestu. A za to, že poslední 3km kilometry už byla otevřená
trať pro auta (smrděla silně) si mohu jedině sám. Měl jsem méně pít,
nejíst tu tyčinku nebo běžet zpátky do Běchovic rychleji .
Ale jinak závod neměl chybu a triko mohu nosit na doma.
Praha
mapo
26.09.2011 14:15:08
Mně se to moc líbilo, v r.2006 to byl můj vůbec 1.závod a letos jsem
si dala teprve 2.repete. Tričko mám M, nosit ho stejně nebudu, klidně bych
se bez něho obešla. Odznáček je fajn, je to taková zajímavost (pamětní
medaile pro všechny se na „normálních“ 10 moc nedávají). Zavazadlo
jsem našla snadno. Mezičas na 5. km by možná neškodil, kilometrovníky
jsem nevnímala (kromě 8. km ) vodu bych do sebe asi nedostala nebo by ve mně dlouho nevydržela a
stejně občerstvení bylo hned v cíli… Na takový počet účastníků,
ještě ucházející startovné a hlavně velkou tradici, kvalitně zvládnutá
akce, dávám za 1. A děkuji všem pořadatelům, přeju hodně sil do
organizování dalších ročníků.
ipeterka
26.09.2011 14:22:11
Přidávám se k těm, kteří tvrdí, že Běchovice marketing nepotřebují. Proč mít 10000 běžců na startu? Co z toho? Každá trať má určité kapacitní omezení a těch více než 1000 běžců na startu poslední vlny bylo tak akorát. Není přece třeba, aby to na každém běhu trvalo na start několik minut. Jak dlouho vydrží? No, je tu už 115 let a přežil obě okupace (německou i ruskou). Občerstvovačka na 10 km není nutnost a na mnoha jiných bězích není (Pečecká 10, Kbelská 10, Českobrodská pečeť) a nikomu to nevadí. Na závod nechodím kvůli pamětnímu tričku. Jo, používám trička z PIMu i triko z Pardubic, ale není to něco, podle čeho bych hodnotil konkrétní závod.
Postrizin
SlavoK
26.09.2011 14:23:45
Zvdyt mezicasy tam na online vysledcich jsou. Kliknete si nahore na mezicasy zobrazit.
Praha
mapo
26.09.2011 14:29:59
>> SlavoK, 26. 09. 2011 14:23:45
>> mapo, 26. 09. 2011 14:15:08
Tak beru zpět, včera mně nefungoval internet, tak jsem koukala jen do mobilu…I když u mne žádná sláva, nemám se s čím chlubit.
Čelákovice
Láďa S.
26.09.2011 14:39:36
koukám že zmizel první příspěvek – ten souhlasil s redakcí, co to?
Postrizin
SlavoK
26.09.2011 14:43:44
>> Láďa S., 26. 09. 2011 14:39:36
Taky se mi zda, uz jsem myslel, ze mam vlci mlhu… Tak ji mame asi dva. :)
Praha
EvženGe
26.09.2011 15:05:18
Kilometrovníky byly všechny. Aspoň před během. Proklusal jsem to až na
tu osmu a pak docouval do cíle a všechny cedulky jsem potkal. Je pravda, že
mně to trvalo dvě a půl hodiny a tak jsem měl čas se koukat. .
S tou vodou. Měl jsem u sebe flašku (omlouvám se ženským, vytáhl jsem ji až po hodině) a napít chtělo asi pět lidí. A dokonce některým jsem i nabízel a nechtěli.
Benešov u Prahy
chuchvi
26.09.2011 15:05:44
Běchovic jsem se zatím nezůčastnil,takže nemohu hodnotit,ale spíš nechápu proč je v článku vůbec marketing kritizován.Co je autorovi do toho,že neproběhla tisková konference a že chyběly spoty v rádiích a televizi?
Lysá nad Labem
Mikis4318
26.09.2011 15:06:16
Přidávám se s pochvalou. Přesně ten servis, který potřebuju, stále trochu rodinná atmosféra a přitom prestiž mistrovství (skutečná, ne koupená). Za dvě stovky. Davy v mezích kapacity silnice, okamžitě se běží. Nesmlouvavá trať. (a dodávám taky pro objektivitu: nakonec špatný čas).
Trutnov/Praha
peca_p
26.09.2011 15:16:55
Taky nechápu kritiku marketingu (konkrétně spotů v televizi a reklamy v médiích), to je to poslední co bych od pořadatelů závodu požadoval… Radši ať na tom pořadatelé ušetří.
Praha
Stocki
26.09.2011 15:32:02
První příspěvek zmizel, pravda…Já s ním však nemám nic
společného, navíc se mi nedařilo přihlásit a musel jsem si poslat nové
heslo. Zvláštní… Nicméně k závodu, mně osobně voda na trati
nescházela, ale těm co třeba běží závod přes hodinu by možná nějaká
ta kapka před závěrem přeci jen bodla. Startovní balíček bez zbytečných
propagací, odznáček pěkný a ten kdo zde běhá už dlouho tak má pěknou
sbírku. Triko žádný zázrak, navíc velikost XL je pro mě moc velká,
avšak do závodu nejdu kvůli triku a s logem české spořitelny bych stejně
ven nevylezl I když
letos nás běželo více než v předešlých ročnících, tak jsou
Běchovice stále takovým komornějším závodem, než šílenost jako Nike
Run Prague, kterou jsem chtěl absolvovat, ale když jsem zjistil, co to bude
zač, tak jsem od plánu upustil. Ani noční Mattoni desítka mě moc
nenadchla. Zklamán tak můžu být jedině s časem, loni 47:47 teď 45:31 ale
chtěl jsem to dát za 44:44
tak příště už nejlépe kolem 40.
Luboš Brabec
26.09.2011 15:36:01
Myslím, že Běchovice obstojí v dravé konkurenci komerčních městských megaběhů. Právě proto, že jsou jiné.
Ostatně přes 750 účastníků do 39 let ukazuje, že to není jen akce letitých veteránů.
Nepřál bych si, aby jednou všechny velké běžecké závody byly pojímané a organizované podle jednoho mustru. Někomu víc konvenuje Nike Run, někomu Běchovice. Ať si každý vybere, co je mu bližší.
Renda
26.09.2011 16:50:56
Po mé šesté účasti je patrné, že se organizátoři každý rok snaží
zapracovat a vyslyšet komentáře běžců a celkem se jim to i daří. Hodně
se zlepšila registrace a bezpečnost zavazadel v cíli. To tričko už je
celkem pověstné, tak k tomu nic. Pro mě by byla nejvítanější změna,
kdyby byly v cíli zajištěny tak tři autobusy, které by v rozmezí cca
20 minut vozily lidi zpátky do Běchovic. Letos to bylo holt zase naprásklym
MHD. Ale kdo se rád mačká … Na druhou stranu jsem letos stál oběma nohama na dně autobusu,
což se dřív několikrát nezdařilo. Za mě teda 1-.
Praha
ped7g
26.09.2011 17:21:04
Moje polemika s hodnocenim behy.cz:
Obcerstveni: ja mel tycinku + 0.5l vody, batoh jsem nasel rychle (tam jsem mel
taky vodu) = u mne v poradku. Kamarad 10min po mne uz vodu v cili nemel, byl
prazdny stolek (za nami dobehlo tak 5–6 veteranu, doufam ze jim nekdo pomahal
pokud tam ta voda nebyla).
Ja bych rekl ze jeste tak +1–2 dobrovolnici v cili co by tohle hlidali a
navigovali lidi nahoru k dalsim zdrojum tekutin a dam klidne za jedna. Je to
proti „mega“ behum spartanske, ale tomu odpovidala i cena a propozice,
nikde organizatori neslibovali neco vic.
Startovni balicek: triko je patrne tak nevkusne diky CS a ja osobne je nemam vubec rad (netyka se behani), takze se dal zdrzim komentare na potisk a design. Material ok. Jako zacinajici bezec bych ocenil i jine casti vystroje nez trika, trika mam za prvni mesic jiz tri od temer-funkcniho az po hadr na kolo. Co tak bezecke ponozky priste? :D Tam bych prezil asi i to logo CS. Odznacek se mi libil, je malinky, bude se to dobre skladovat (logo CS ho dost kazi, ale celkove jsem za nej rad).
Web je ponekud ospaly (link na online casomiru nebyl od zacatku, mohl byt klidne jeste pred startem, archiv je neuplny, atd…), ale jinak jsem tam nasel vse dulezite pred startem.
Marketing: nemyslim ze by to chtelo vice bezcu, takze marketing pred akci myslim adekvatni (resp. organizator sam musi vedet na jake skupiny lidi cili a jak moc se mu je povedlo oslovit). Po akci je to ponekud zvlastni ze si na to nedupnou i sponzori, nejake zabery do TV, tiskovky, rozhovory s bezci, atd.. to vse by melo byt hlavne v zajmu sponzoru a bud bych si to jako sponzor domluvil ve smlouve, nebo si to sam pomahal zorganizovat. Z pohledu organizatora to delat jen tak, kdyz je to spousta energie a zarizovani.
Nektere kilometrovniky jsem nevidel, mam pocit ze byly jen na prave strane a tam se nekdy z leve strany koukalo hur (zajimave ze i kdyz organizator zadal bezce o beh na prave strane, tak v nekterych usecich se bezelo uplne vlevo, zbytek jsem si upravil sam kdyz tam byl stin :) )
Ja osobne jsem si to velmi uzil, dekuji organizatorum za odvedenou praci. Vzdy je co zlepsovat, ale i s aktualni urovni jsem byl velmi spokojeny (i vzhledem ke startovnemu).
Praha
Radek Narovec
26.09.2011 17:55:47
Jestli mohu, podle mne marketing není nutně jen placená reklama. Marketing je celková komunikace směrem k nějaké cílovce. Jestliže se starší generace ohání tím, že dříve chodilo na Běchovice přes tři tisíce běžců, pak přeci nelze tvrdit, že tento závod nyní dělá správně komunikaci.
Jako závodník tiskovky nepotřebuju, jako novinář ano. Nebo alespoň přísun informací. Ani jedno se u Běchovic nekoná. Není pak divu, že se novináři do psaní o tomto závodě nehrnou.
Také ale netvrdím, že Běchovice mají dělat vše jako Nike nebo PIM. Mají dlouhou tradici? Pak by měla dýchat na účastníka na každém kroku a mělo by být vyprodáno měsíce dopředu. Je to hlavně o kreativitě. Volba forem komunikace a vhodných informačních kanálů je druhotná a nemusí stát ani korunu.
Každopádně se raduji s ostatními z velkého nárůstu počtu účastníků, postupného omlazování startovního pole a zlepšujících se známek účastníků. Cítím, že pokud mají být Běchovice domácím mistrovstvím, je na nás všech, abychom k tomu po svém přispěli.
Pěkný den
Luboš Brabec
26.09.2011 18:22:58
>> Radek Narovec, 26. 09. 2011 17:55:47
Jako běžec oceňuji především to, že registrace se proti minulým ročníkům (naposledy jsem běžel 2004) výrazně zjednodušila. Pohodlná platba s přihláškou přes internet, výdej čísla před závodem zabral pár vteřin.
Jako běžec jsem také rád, že není vyprodáno měsíce předem a že se stále ještě mohu přihlásit klidně i na místě.
Srovnávat účast s 80. lety je poněkud nešťastné, byla to jiná doba a jiné podmínky.
Běchovice jsou specifický závod. Jak svou náročností, tak tím, že se konají na periferii města. Asi nikdy nebudou dosahovat čísel jako PIM nebo Nike (naštěstí), ale o své účastníky se strachovat nemusí. Boston také nedělá kdovíjakou marketingovou kampaň, a přesto je na startu každý rok slušná tlačenice.
Praha
Radek Narovec
26.09.2011 18:39:49
Souhlasím s tebou, Luboši. Boston velmi pečlivě dbá o „své“ osobnosti. Velmi nenuceně a na úrovni komunikuje s médii, městem, i lidmi z druhého konce světa. Tradice netradice, neopovrhne novými médii. Prostě to není jen o jednom patníku…
Luboš Brabec
26.09.2011 18:48:15
>> Radek Narovec, 26. 09. 2011 18:39:49
Ale naštěstí to také není ani jen o Facebooku…
Mně se prostě jako účastníkovi závod líbil, organizačně tam všechno klapalo, jak mělo. Neviděl jsem jediný zádrhel. A především jsem si připadal jako běžec, ne jako marketingový terč.
Jistě by se něco dalo vylepšit (např. výdej zavazadel v cíli), ale i tak mi hodnocení skoro za tři přijde přísné. Ovšem to je jen můj názor.
P.S. Boston je mnohamilionový byznys: okolo 20 tisíc účastníků, startovné tuším 150 dolarů, BAA pořádá i další závody, má spousty štědrých sponzorů, neboť se přenos z maratonu vysílá do celého světa atd. Je jasné, že na marketing má úplně jiné prostředky než Sokol Běchovice. Oba závody bych srovnával jen tradicí a podobností tratě.
Praha 9
asteryx
26.09.2011 19:56:35
Ja bych se pridal, ale uz budu asi jenom opakovat co uz zaznelo.
Kilometrovniky jsem videl vsechny, vsechny byly na prave strane silnice. Voda
v cili na me bohuzel uz taky nezbyla (cas 44:13 + minutka nebo dve na vydech
hned za cilem ) ale dal
jsem si 2× caj v jidelne a pivo a byl jsem spokojenej. Odznacek je prijemna
zmena oproti medailim…oboji ma u me pametni hodnotu takze ok. Jediny co bych
poradatelum vytknul bylo to vedro
priste bych prosil stejne pocasi jako bylo minuly rocnik (beha se mi
v desti vyrazne lepe)
Ustí nad Orlicí
majkp
26.09.2011 20:15:39
Bezel jsem poprve a hodnotim velmi kladne. Tradice na me rozhodne dychala,
asi to bylo poctem starsich borcu zavodniku. Tiskovka me nezajima, obcerstveni
v cili stacilo, tricko adekvatni vysi startovneho, zazemi v cili i startu a
registrace uplne v pohode, doprava vlackem z Prahy taky, docela by me zajimalo
co si autor predstavuje pod pojmem „neplacena reklama v televizi, v radiich
a v novinach“…:-) Vyprodano mesice dopredu? Proboha! Jen to ne!
Nejdek
Gumofka
26.09.2011 21:07:56
Pro mě byly Běchovice první a maximální spokojenost. Po netu zaregistrovat, na místě bez čekání vyzvednout číslo, start, cíl, odjezd domů, žádné pozlátko. 200,– s tričkem, či bez, nehraje roli, na zahradu bude OK. S časem 48 jsem měl v cíli vody dostatek, na trati i přes to vedro nechyběla. Co mě jako nepražáka dostalo, byl příjezd na start, protože všechny sjezdy na Běchovice byly již uzavřeny. Mohl jsem s tím ale počítat, příště už budu vědět.
RunPORG
marnot
26.09.2011 21:22:56
>> Luboš Brabec, 26. 09. 2011 18:48:15
Souhlas a naprostá spokojenost. Běžel jsem Běchovice poprvé a klady výrazně předčily drobné nedostatky. Rád poběžím napřesrok znovu. (Nevadí mi ani PIM běhy. Myslím, že to nemá moc smysl srovnávat.)
Mladá Boleslav
rockysouthpaw
26.09.2011 21:54:42
příliš nesouhlasím s hodnocením redakce, jasně nějaké nedostatky by
se našly, ale myslím, že nejsou tak důležité a hlavně běžecké závody
jsou o běhání a ne o nějakém občerstvení, marketingu nebo snad tričku,
nesmíme být tolik rozmazlení páni redaktoři
Hodnocení příspěvků
Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.
Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.