Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Ani krutý mráz nepřipravil Zemaníka o další výhru na Lysé

Ani krutý mráz nepřipravil Zemaníka o další výhru na Lysé
foto: facebook Jana Zemaníka

Radek Narovec | 25.01.2014 | přečteno: 8118×

Vítězem extrémního závodu Adidas 24 hodin nad Lysé hoře (LH24) se stal „domácí“ Jan Zemaník (Salomon-Suunto/Salomon-run.cz) s 13 výstupy na vrchol Beskyd, zatímco Slovence Lindě Beniačové ze Žiliny stačilo k vítězství výstupů deset. Závod doprovázel velký mráz a vítr, takže záchranáři měli plné ruce práce s ošetřováním omrzlin.

„Tak se mi to povedlo i letos a dokázal jsem zvítězit v silné konkurenci na "domácí“ mrazivé LH24! Děkuji všem za vzkazy a gratulace, slibuji, že během následujících dní napíšu reportáž," uvedl vítěz na své facebookové stránce.

Ve dvojicích prokázalo nejvíce sil a vůle poprat se s nepřízní počasí duo Adam Ondruch – Oldřich Kokošek (15 okruhů, celkem nastoupáno 11 460 metrů!), v ženách pak Markéta Nowaková – Šárka Waldhauserová (10,5).

Teplotu až minus dvacet stupňů stlačoval ostrý vítr pocitově místy až na –60 stupňů, takže si řada aktérů odváží domů ofáčované nosy a uši. Závodu, který se běžel jako domácí mistrovství v horském maratonu jednotlivců, se zúčastnilo 836 borců, ač už v noci evidovali pořadatelé desítky odstoupivších.

„Už po prvním kole jsem cítil, že závod bude odlišný od těch předchozích. Téměř arktická zima udělala své.Takové stavy nezažívá člověk každý den. Dalším zatěžujícím faktorem byl šílený sestup náročný na soustředění, protože na každém kroku hrozilo uklouznutí a zakopnutí. Neustálé soustředění se projevilo i na psychické únavě,“ řekl ředitel závodu Libor Uher, který musel další postup konzultovat s Horskou službou.

Kompletní výsledky naleznete na webu závodu., kde je též přesná trasa.

Komentáře (Celkem 28)

Nalezené položky: 29 První Předchozí | 1 | Další Poslední

behej.com 25.01.2014 19:40:40

Více než dvě desítky účastníků museli ošetřit záchranáři během extrémní horské štafety dvojic LH24 na Lysé hoře. Teploty pod dvacet stupňů ostrý vítr stlačuje místy pocitově až na –60 stupňů a množí se omrzliny nosu a uší. Pořadatelé varovali, že jsou připraveni nedostatečně oblečené závodníky ze závodu vyloučit.
Odkaz na článek

avatar

Praha - Modřany

10 km: 0:44:43 (1996)
maraton: 3:59:58 (1996)

olaf, muž 25.01.2014 20:12:49

Ten článek tedy není moc aktuální. Už více než dvě hodiny je na čele totiž Honza Zemník a kousek za ním Zbyňa Cypra!

http://www.lh24.cz/…kova-listina

Motto: dalkovepochody.cz - informační servis dálkových pochodů
avatar

Praha

Celkem 26381 km
Minulý měsíc 21 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 26.01.2014 21:47:12

Kde se našla ta pocitová teplota –60 stupňů??? To by tam musel foukat vítr 200 km/hod.

avatar

Celkem 11099,39 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:50:37 (2015)
půlmaraton: 1:48:11 (2015)
maraton: 4:24:37 (2014)

Ondřej S. (aka
poohDA)
muž
26.01.2014 21:54:04

>> EvženGe, 26. 01. 2014 21:47:12

Někoho se dole zeptali jak je nahoře a on opáčil: „Tywe, tam je zima jako prase, tam je snad –60.“ No a pak to někdo napsal do nadpisu na web a už to tam bude napořád.

Motto: Mírné zjednodušení ušetří hodiny vysvětlování.
avatar

Praha

Celkem 26381 km
Minulý měsíc 21 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 26.01.2014 22:02:47

>> poohDA, 26. 01. 2014 21:54:04

Aha, díky. :-) Tak takhle vznikaj (někdy i nechtěně) „zaručené pravdy“. :-))

avatar

Praha - Modřany

10 km: 0:44:43 (1996)
maraton: 3:59:58 (1996)

olaf, muž 26.01.2014 22:07:56

Ve skutečnosti to vycházelo kolem –35.

Motto: dalkovepochody.cz - informační servis dálkových pochodů
avatar

Ostrava

Celkem 11346,2 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:50:17 (2014)
půlmaraton: 1:56:10 (2014)
maraton: 4:13:37 (2015)

Jirka F muž 27.01.2014 11:58:39

>> EvženGe, 26. 01. 2014 21:47:12

Máš pravdu, někdo to přepísknul :-). Nicméně vítr 45km/hod a –20 dělají pocitovku cca –35. Samozřejmě jen při tom nárazovém větru.

Já při tom měnil baterky v čelovce přímo na vrcholu LH (pořadatel mi říkal, že mám štěstí, že se začíná oteplovat a už je „jen“ –18). A byl to můj nejhorší zážitek celého závodu. Sundal jsem rukavice a prsty byly za 2 minuty téměř necitlivé. Jelikož jsem napoprvé baterky dal blbou polaritou a pak je dlouho nebyl schopen sundat (šňůrka byla bezpečně schovaná pod posl. baterkou), trvalo mi to nakonec cca 10 min (baterky se mi rosypaly do sněhu – děs). Vlhké lyžařské rukavice za těch pár min. zmrzly na kost. Musel mi do nich pomáhat skoro násilím pořadatel u brány LH. Prsty jsem vůbec necítil až po Lukšinec, teprve tam začaly strašně pálet (asi se začaly probouzet k životu) až dole to pálení přešlo.

Je mi jedno, jestli byla pocitovka –60 nebo –30, zima to byla ukrutná a vražedná. Nicméně převodní tabulka na pocitovku je zde: http://www.in-pocasi.cz/…ova-teplota/ takže se dá říci, že byla max. okolo –35. :-)

Motto: Raději začít pozdě, než vůbec.
avatar

Brno

Celkem 22207 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:30 (2011)
půlmaraton: 1:23:40 (2007)
maraton: 2:55:30 (2011)

milan muž 27.01.2014 12:21:44

  • 22 st. C bylo nahoře mezi 14. – 16. hodinou. V poryvech foukalo až 50 km/h. Vychází to na necelých –40 st. C.

Pořadatelé a členové HS každého účastníka akce při vystoupání na LH prohlíželi. 43 z nich bylo ošetřeno buď ve služebně HS nebo v nějaké hospodě hned vedle.

Nutno podotknou, že podle předpověďi počasí seděly teploty (-20 st.C), ale absolutně nevyšla síla větru (3 m/s, realita 16 m/s).

avatar

Ostrava

Celkem 11346,2 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:50:17 (2014)
půlmaraton: 1:56:10 (2014)
maraton: 4:13:37 (2015)

Jirka F muž 27.01.2014 12:40:52

>> milan, 27. 01. 2014 12:21:44 Ano, ale prohlídka spočívala v tom, že na každého zamířili nějakou termokamerku a když viděli omrzliny, tak jej brali a na stanici ošetřovali. Za což jim patří dík. Já jsem prošel termokamerou bez újmy. Ale v noci tam už nikdo nikoho nekontroloval. :)

Motto: Raději začít pozdě, než vůbec.
avatar

Praha

Celkem 26381 km
Minulý měsíc 21 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 27.01.2014 12:56:44

to Jirka F a milan

Pocitových –35 už je slušných. Už to znám a opravdu končí sranda. Hlavně když se stane něco nečekaného (ty baterky, no to sis užil :-)). Ale –60 bych snad ani zažít nechtěl. To už prý i Finové zapínaj košile. :-))

avatar

Praha 10 - Strašnice

Celkem 2251 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 2:14:43 (2011)
maraton: 5:30:52 (2010)

šlčka7 žena 27.01.2014 14:01:30

>> EvženGe, 27. 01. 2014 12:56:44
…a těch 200 km/h je taky slušných – to už je pěknej fičák – to si snad ani představovat nechci :-D

Motto: NIKDY NEŘÍKEJ NIKDY
avatar

Černošice

10 km: 0:47:34 (2014)
půlmaraton: 1:44:10 (2014)
maraton: 4:02:00 (2015)

Mary žena 27.01.2014 22:26:39

Netvrdím, že na Lysé byly zrovna tropy, ale zdá se mi, že média to zase slušně přibarvila. Podle reakcí mých bližním jsem nabyla dojmu, že si myslí, že už mne živou a zdravou nespatří. Hnusně bylo na úplném konci stoupání, jinak se šlo v lese a tam byla docela pohoda. Prostě noci jsou zde chladné, je třeba vzít si teplé prádlo. To věděl už Limonádový Joe.

avatar

Praha

Celkem 26381 km
Minulý měsíc 21 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 27.01.2014 22:52:01

Jo, že všeho se musí udělat drama. Ne, že bych dané podmínky podceňoval nebo si myslel, že to nic nebylo. Ale už mám za sebou zmrzlé víno při spaní pod širákem (proč jsem ho nevypil už večer!!!) vybuchlou plechovku nealko piva v kufru auta při asi –28 (proč jsme ji nevypili večer !!!) a další. A ve srovnání s kamarády, kteří mají z cest podobné, nyní už srandovní historky, při teplotách začínajících čtyřkou…žiju vlastně zcela v pohodlí. :-))

Jo Šárko, těch 200 jsem nezažil a doufám, že nezažiju. Maximum mám z Tater kdy jsem si „zalítal“. Prostě jsem se narovnal a odlítl do kosovky. A na kole něco kolem 50–60 na Islandu a to už se jede špatně. :-)) Boční vítr přehazuje za tebe. :-))

avatar

Brno

Celkem 22207 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:30 (2011)
půlmaraton: 1:23:40 (2007)
maraton: 2:55:30 (2011)

milan muž 28.01.2014 06:50:30

Media to pochopitelně přibarvila, protože v těch podmínkách se tam objevilo naráz asi 1000 lidí. Pokud by se nekonal v ten den masový závod, jednalo by se o vcelku běžné zimní počasí na Lysé.

avatar

bjerndi muž 28.01.2014 09:34:59

já bych řekl, že každej závod chce víc a víc šokovat. TO je samej nejtěžší závod v ČR, závod s největším převýšením, závod pro největší drsňáky, MR se snad už jmenovala i B7 ..... když jsem se na fóru zeptal, kdo vymyslel těch –60 tak ze mě ještě na FB dělali hůlku, že to je snad jasný. Pravděpodobně se to líp prodává, ale přijde mi to uhozený

avatar

Praha 4

Celkem 28230,23 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:46:14 (2013)
půlmaraton: 1:49:29 (2009)
maraton: 3:57:28 (2014)

Dav muž 28.01.2014 09:44:13

>> bjerndi, 28. 01. 2014 09:34:59

…klid a nadhled :-)

Motto: ...kam až?
avatar

maraton: 3:01:36 (2011)

Luboš Brabec muž 28.01.2014 10:00:25

>> milan, 28. 01. 2014 06:50:30

Pokud to někdo přibarvil, tak spíš pořadatel ;-) Informace o pocitových minus 60 stupních se jako první objevila na jeho webu, se třemi vykřičníky – a pak už to každý přebíral jako hotovou věc.

avatar

Praha 10 - Strašnice

Celkem 2251 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 2:14:43 (2011)
maraton: 5:30:52 (2010)

šlčka7 žena 28.01.2014 10:10:04

>> EvženGe, 27. 01. 2014 22:52:01
A proč špatně? Neměl jsi přeci práci s přehazováním :-P

Motto: NIKDY NEŘÍKEJ NIKDY
avatar

Praha 10 - Strašnice

Celkem 2251 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 2:14:43 (2011)
maraton: 5:30:52 (2010)

šlčka7 žena 28.01.2014 10:14:02

No, já si teď v neděli právě připomněla svůj krásný zážitek z Krkonoš – když jsem se skoro tři hodiny plížením vpřed (občas i vzad, do strany nebo dolů) se zavřenýma očima a zbytkem obličeje zataženým v kukle, v mlze a vánici, v obrovských návějích, tyče nevidět (najít každou další byl lití boj – někdy na mnoho a mnoho pokusů) dostávala z Výrovky na Bufáč na rozcestí (je to asi 1400 m s mírným převýšením a tento víkend jsem tu trasu urazila s báglem na běžkách asi za 10 minut) :-D Tenkrát to bylo také na běžkách, ovšem bez zátěže a ve zprávách pak hlásili, že na Sněžce foukalo v nárazech až 160 km/h. Vůbec netuším, jaký vítr byl tam, ale větší jsem ještě nezažila. Vždycky si na to ráda vzpomenu. Vím, že mě to tenkrát přišlo dobrodružné a snad ani na chvíli mě nenapadlo, že bych nedošla – ale když jsem došla, docela jsem se oddechla :-D …a pak skoro padla vyčerpáním… Jsem na tu Výrovku tenkrát šla, abych tam dovedla skupinku turistů – kteří přišli z Pece na Bufáč dost vyčerpaní a vystrašení (nepřipravení a nevybavení) – a v plánu měli dojít na Luční – vysvětlila jsem jim že to fakt dneska neee a pak je doprovodila na Výrovku (některé slečny chytaly totiž hysterák a nechtěli se hnout) – na Výrovce bylo hodně narváno (bylo to mezi svátkama a na Luční už nebyla schopná jet ani rolba, takže se tam nahromadili všichni lidé i bagáž, kteří měli být na Luční a myslím, že tam bylo celou noc dost veselo) – já ovšem s nimi dala svařák – trvali na tom, že se mi musej nějak odměnit – a vyrazila zpět – no a mezitím počasí houstlo a houstlo. Po pravdě – neuměla bych si představit být v tu chvíli na hoře na Luční… – možná by mě pak mohli přičmárnout do kapličky ;-) – Jo, ještě jsem na cestu nafasovala čelovku – prý abych lépe viděla – byla ovšem naprosto k ničemu v té bílé tmě – akorát jsem ji málem ztratila :-) Kolik bylo stupňů, ani jaká mi byla zima, tak to už si, prosím, nepamatuji… Ták, a to je pro dnešek konec. Pokračování příště.

Motto: NIKDY NEŘÍKEJ NIKDY
avatar

Praha

Celkem 26381 km
Minulý měsíc 21 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 28.01.2014 12:15:23

Jo, spoustě lidí chybí trénink. Nevím, kdo to psal (někdo hóódně dobrej), že když ho na závodě dostihne něco takového, tak si říká, při tom a tom tréninku to bylo horší, tak tohle zvládnu taky.

Spousta lidí se připravuje pouze v „ideálních“ podmínkách – a pak se někdy diví.

Naopak si vždy vzpomenu na reportáž z dvoudenního orienťáku ve V.B. Je vždy na podzim, přišla vichřice a řadu lidí stahovali z nějrůznějších úkrytů a bivaků. Reportér se z nich snažil vyrazit slova jak to bylo hrozný a naopak jeden závodník řekl: V pohodě. S tím musíme všichni počítat a tak jsme na to byli připravený.

Na tomhle závodě to je asi běžný. Já byl na jednom „normálním“ ročníku. V noci na nás výšková kopule „lehala“ a přes den jsem se opíral do větru tak pod úhlem 15 stupňů. Když nápor náhle povolil, šel jsem na hubu. Dokonce jsem objevil, že jsem kdysi napsal pár řádek.

http://takpraha.cz/…0evzenge.php

avatar

Celkem 2021,2 km
Minulý měsíc 0 km

Eulenspiegel muž 28.01.2014 15:11:08

Strašně mě mrzí, že mi to letos nevyšlo, na druhou stranu loňský parťák skončil v kategorii do dvaceti druhý, tak jsem rád aspoń za něho.

Docela by mě zajímalo, jak to v noci vypadalo. Loni, když jsem šel skoro naposledy nahoru kolem 5. ráno jsem zažil největší kosu svého života. Celý den jsem nepotřeboval rukavice, jak jsem byl rozehřátý a tenké běžecké jsem si potom vzal jen z povinnosti… Nutno dodat, že vítr nahoře mi rychle ukázal, jak dobře bylo, že jsem si vzal aspoň ty. A to jsem prosím na LH celý podzim i část zimy trénoval, dokonce i v noci a ve slušných mrazech. A pokud to bylo letos ještě horší… Au. Ale kdybych řekl, že nezávidím, asi bych lhal :D Každopádně když jsem letos půl hodiny před koncem závodu pozoroval lidi, co docházeli do cíle, musel to být zážitek opravdu kvalitní… Někteří lidi se za cílovou čárou poskládali rovnou na zem.

avatar

Celkem 2021,2 km
Minulý měsíc 0 km

Eulenspiegel muž 28.01.2014 15:11:08

Strašně mě mrzí, že mi to letos nevyšlo, na druhou stranu loňský parťák skončil v kategorii do dvaceti druhý, tak jsem rád aspoń za něho.

Docela by mě zajímalo, jak to v noci vypadalo. Loni, když jsem šel skoro naposledy nahoru kolem 5. ráno jsem zažil největší kosu svého života. Celý den jsem nepotřeboval rukavice, jak jsem byl rozehřátý a tenké běžecké jsem si potom vzal jen z povinnosti… Nutno dodat, že vítr nahoře mi rychle ukázal, jak dobře bylo, že jsem si vzal aspoň ty. A to jsem prosím na LH celý podzim i část zimy trénoval, dokonce i v noci a ve slušných mrazech. A pokud to bylo letos ještě horší… Au. Ale kdybych řekl, že nezávidím, asi bych lhal :D Každopádně když jsem letos půl hodiny před koncem závodu pozoroval lidi, co docházeli do cíle, musel to být zážitek opravdu kvalitní… Někteří lidi se za cílovou čárou poskládali rovnou na zem.

avatar

Černošice

10 km: 0:47:34 (2014)
půlmaraton: 1:44:10 (2014)
maraton: 4:02:00 (2015)

Mary žena 28.01.2014 15:27:26

>> EvženGe, 27. 01. 2014 22:52:01

No jo, Evžene, to se musí to víno dát ohřát do potoka. Pak nezmrzne. Při jednom silvestrovském táboření v tee-pee jsme to tak dělali, už nás nebavilo odsekávat kry na svařák. A to tam s námi byly i docela malé děti, taky to zvládly. I bez svařáku.

avatar

Ostrava

Celkem 11346,2 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:50:17 (2014)
půlmaraton: 1:56:10 (2014)
maraton: 4:13:37 (2015)

Jirka F muž 28.01.2014 22:30:01

>> Eirrikr, 28. 01. 2014 15:11:08 Já se účastnil loni i letos a moc dobře si pamatuju lonskou noc mezi 3 a 5 ráno –15 + vichr. Ale věz Eriku, že letos to bylo ještě horší. Loni to bylo kruté v ty ranní hodiny, ale jinak byl relativně klid – přes den docela teplo okolo –10. . Jenže letos ta teplota byla od začátku –18 a pořád klesala a to až k –23. K tomu se pak nahoře přidal vítr. Netvrdím, že to nejde vydržet, ale když jdeš jednotlivce a trvá to 12 a více hodin, tak tě to docela vyčerpá a vysaje. Jestli tě zajímá víc, tak nabízím report ze závodu na mém blogu: http://fasulis.blog.idnes.cz/…ou-LH24.html Za těch –60 autoři webu LH nemůžou – byla to informace přímo od horské služby (ale pocitových –40 také není žádná selanka). Pořadatelé museli s horskou službou konzultovat další postup při závodě v takovýchto podmínkách. Nařídili např. další bezpečnostní opatření apod. To taky o něčem svědčí. Loni jsem zažil ultra trail Lavaredo – 30.6. v Dolomitech. Den před závodem nasněžilo na trati asi 30 čísel sněhu a tepplota se pohybovala okolo –2°C, přesto horská služba nařídila na poslední chvíli změnit ttrať a přesunout ji do nižších poloh. Asi věděli taky proč. Ti, co to tady zlehčují, by si to měli zažít se vším všudy – tedy hlavně zkusit si v těch podmínkách tolika hodinový fyzický výkon. Myslím, že by mluvili jinak.

Motto: Raději začít pozdě, než vůbec.
avatar

Praha

Celkem 26381 km
Minulý měsíc 21 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 28.01.2014 23:20:12

Ahoj,
předně bych řekl, že podmínky asi nikdo nezlehčuje. Skoro všechny diskutující (až na dva) znám osobně a všichni mají za sebou akce, že moc dobře vědí, že to muselo být tvrdý. Jen mě a možná i jiným vadilo přehánění. Po prvních výstupech mluvit o peklu a –60 hovoří spíš o malých zkušenostech. Pokud ovšem někdo napíše, že po 12 a více hodinách to zabalil pro vyčerpání a zimu, tak to hovoří spíš o jeho rozumu. Mrtvejch hrdinů už bylo na horách moc a moc.

A pro Eirrikr. Pokud jseš vyčerpanej (a abys po cca 20 hodinách nebyl), tak už neudržíš termoregulaci a mrzne všechno, nejen ruce. A to, co byla při tréninku „sranda“ (dlouhý běh ve sněhu a mrazu) je pak už dost náročný. Taky už jsem zažil v létě na sluníčku v cíli hodně dlouhého závodu zimnici. A na expedicích jsem se vyčerpanej klepal nabalenej ve spacáku a venku bylo dvacet nad nulou.

Jinak už tu šedesátku můžem nechat být. Prostě někde se něco pláclo a nyní se to i vysvětlilo. Stanou se i horší věci. :-))

avatar

Sloviensko

rudo muž 28.01.2014 23:32:15

american pozera zpravy a ukazuju ze v Moskve je minus –45 C. zobere telefon a zavola svojmu ruskemu kamaratovi do Moskvy a ten vraj – ale coby to je blbost je tu v pohode okolo minus –15C. american ale ved ukazuju na uliciach ze uz nejazdia ani trolejbusy a tie obrcovske cencule zo stromov ?

aha ty myslis ze ako vonku , to je mozne , ja som pozeral na izbovy teplomer

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Praha

Celkem 26381 km
Minulý měsíc 21 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 29.01.2014 14:20:05

Náhodou jsem našel jeden 12 let starý článek, jak jsme byli na orienťáku. :-))

http://takpraha.cz/…0evzenge.php

avatar

Celkem 2021,2 km
Minulý měsíc 0 km

Eulenspiegel muž 29.01.2014 17:34:13

>> Jirka F, 28. 01. 2014 22:30:01

moc pěkný report. čím dál víc lituju, že jsem nebyl :D snad mi to příští rok vyjde :)

avatar

Ostrava

Celkem 11346,2 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:50:17 (2014)
půlmaraton: 1:56:10 (2014)
maraton: 4:13:37 (2015)

Jirka F muž 29.01.2014 20:38:42

>> Eirrikr, 29. 01. 2014 17:34:13

Díky, určitě si příští LH24 nenech ujít, je to moc hezký závod bez ohledu na to jestli je pocitových –60 nebo –10 :-), navíc vždy se každý utkává víc sám se sebou než s ostatníma – každý si počítá jen své okruhy a nekouká kolik mají ostatní, tedy pokud nemáš ambice na bednu :-).

Motto: Raději začít pozdě, než vůbec.
Nalezené položky: 29 První Předchozí | 1 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.