Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

AKTUÁLNĚ: Stát zakázal velké běžecké akce, ty se brání a hledají řešení

AKTUÁLNĚ: Stát zakázal velké běžecké akce, ty se brání a hledají řešení
foto: Zdenek Krchák

Radek Narovec | 23.09.2020 | přečteno: 24084×

Velké a slavné závody naplánované na tento víkend jsou v ohrožení! Ministerstvo zdravotnictví dnes nařídilo s účinností od čtvrtka na další dva týdny zákaz sportovních akcí, kde by se v jednom okamžiku venku sešlo více než 50 lidí. O víkendu se mají běžet například Běchovice – Praha, nejstarší nepřerušený závod v Evropě, který má napsat 124. ročník! Opatření se dotkne i třeba RunTour Karlovy Vary nebo mistrovství republiky ve skyrace na Ještědu. AKTUALIZOVÁNO O ROZHODNUTÍ RUNTOUR

Zatímco na středeční tiskové konferenci nový ministr zdravotnictví Roman Prymula uvedl jen kusé informace o nových opatření na zamezení šíření koronaviru, jeho úřad následně vydal podrobnosti svého dnešního rozhodnutí.

Na přímý dotaz redakce Běhej.com tiskový mluvčí ministerstva potvrdil, že běžeckých a jiných podobných akcí se opravdu týká přísnější limit 50 účastníků. „Je to 50 osob, ale mohou je pořadatelé dávkovat. Tedy postupně pouštět po 50 běžcích,“ upřesnil mluvčí Martin Novotný.

Je to šok pro pořadatele, tím spíš, že sám ministr dnes uvedl, že se nejedná o přílišně přísná opatření. Například na fotbalových či hokejových zápasech se mohou odehrát zápasy i s tisícovkou diváků. Běžci dosud mohli běhat akce do tisíc účastníků a nebyl ani nijak výrazně omezen počet diváků podél tratí.

Pořadatelé po prvních hodinách překvapení vydaly vesměs komentáře, že akce uskuteční, byť ve velmi složitých podobách. Rozdělit na 50 běžců akce pro několik tisíc účastníků bude vyžadovat enormní úsilí a trpělivost všech zúčastněných.

„Od včerejška jsme usilovně řešili celou situaci a připravili jsme takový režim, který respektuje nařízení ministerstva zdravotnictví. Můžeme tedy běžet! Závod bude ale v jiném režimu, než jste zvyklí,“ uvádí RunTour ve svých pokynech běžcům. Pořadatel změnil čas všech startů závodů (dospělých i dětských) v Karlových Varech a omezil doprovod jen na jednoho dospělého pro děti, v případě dospělých dokonce doprovod do zázemí nevpustí.

Rovněž Běchovice na svém FB utvrzují své příznivce, že závod se uskuteční. „Samozřejmě, že analyzujeme opatření ministerstva zdravotnictví a pracujeme na jeho zavedení tak, abychom s ním byli v souladu. O případných úpravách vás také budeme průběžně informovat… Nicméně Běchovice budou!!!“

V podobném duchu hovoří i pořadatelé Czechmana, kteří chtějí startovat ve vlnách po 50 lidech. Nesouhlas s rozhodnutím vlády vyjádřil i ČSOB půl/maraton, přesto rovněž hodlá svou akci uskutečnit: „Je zcela jisté, že obě (naše) akce postihnou nejrůznější omezení a budeme se muset my pořadatelé i Vy běžci oprostit od historicky zažitých pořádků. Bohužel doba se změnila a my nechceme pouze bezbranně přihlížet a nic nedělat,“ uvádí na svém FB.

Uskuteční se i sobotní MČR ve skyrace na Ještědu.

Pořadatelé se ještě nevzdávají naděje, že se narychlo podaří sjednat s ministerstvem zdravotnictví ústupky. Signatáři jarní výzvy Za zdravé Česko sepsali a na vládu odeslali výzvu, aby došlo k přehodnocení středečního rozhodnutí, které je podle nich likvidační. „Desetitisíce účastníků (závodů) mají zaplacená startovná. Důsledkem zákazu pořádání venkovních sportovních akcí trpí celý dodavatelský řetězec na ně navázaný,“ uvádí se v otevřeném dopise vládním úředníkům. „Pro plánování a komunikaci s účastníky akcí potřebujeme rychlé předefinování opatření a odlišení akcí podle jejich rizika,“ říkají autoři výzvy.

Během čtvrtečního podvečera vydali iniciátoři výzvy Za zdravé Česko tyto dodatečné informace (výtah z tiskové zprávy):

"Po včerejším prohlášení nového ministra zdravotnictví Romana Prymuly se dnes přes konferenční hovor sešly k mimořádnému jednání ohledně snížení kapacity závodů na 50 osob. Organizátoři nejvýznamnějších českých akcí jako triatlonový Czechman, největší cyklistický závod ČT Author Cup, či běžecké seriály Běhej lesy, RunTour nebo Škoda FIT plzeňský půlmaraton se rovněž spojili s předsedou Národní sportovní agentury Milanem Hniličkou, aby od něj dostali upřesňující informace o limitu pro pořádání jejich akcí. Následně jim byl potvrzen počet padesáti osob ve startovním koridoru nepočítaje organizátory…

…„Jednak je formulace mimořádného opatření nepřesná a umožňuje několik výkladů, zároveň je evidentní, že se vycházelo především z akcí, kde jsou primárně diváci. Vzhledem k tomu, že pan ministr Prymula jasně říkal, že restrikce nebudou tak přísné jako v první vlně, nechápeme tak nízký limit. Právě s jeho týmem vznikl na začátku května přesný systém pořádání sportovních akcí a v tom nejpřísnějším režimu jsme byli na 200 osobách v jednom startovním koridoru. Po čtrnácti dnech tento limit zvedli na 500 osob,“ vysvětluje Marek Tesař, mimo jiné organizátor Jizerské 50 a Primátorek…

…„Věříme, že když se setkáme, vysvětlíme přesně situaci na našich akcích, bude naše diskuse a závěr naprosto respektovat situaci ohledně covidu-19 a zároveň potřeby pořádání závodů ve striktním režimu, jako tomu bylo na jaře. Vzhledem k tomu, že toto nařízení ohrožuje velké akce už o tomto víkendu, potřebujeme se sejít co nejdříve,“ dodává Tesař…

…Iniciátoři doufají, že pan ministr na žádost o jednání s přímluvou Milana Hniličky přistoupí a že bude možné soutěže zorganizovat i tento víkend, kdy mají proběhnout například závody RunTour v Karlových Varech, Night run v Plzni a řada další."

Komentáře (Celkem 84)

Nalezené položky: 86 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | Další Poslední
avatar

Desert muž 05.10.2020 12:48:41

>> rudo, 05. 10. 2020 06:09:52

v realite volne pokracovani novely " v zemi kde vcera znamena zitra",je to okouzlujici, drive byli vsichni majetkem statu, dnes bude majetek statu vlastnictvim jednoho cloveka :-(

avatar

Desert muž 05.10.2020 13:27:32

>> rudo, 05. 10. 2020 06:09:52

remdesivir je predrazene pozlatko -vyjadreni imunologa

avatar

Sloviensko

rudo muž 06.10.2020 08:14:48

>> Desert, 05. 10. 2020 13:27:32

ti ho predavam ?

su 2 druhy imunologov – sluziaci vlade a sluziaci zdraviu

vyber si

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Desert muž 06.10.2020 10:16:34

>> rudo, 06. 10. 2020 08:14:48

pri tvem nadhledu na tento problem bych predpokladal, ze by te to ani nenapadlo, ale spis jsem chtel znat tvuj nazor, :-)

ti co slouzi vlade jiz dle hypokratovy prisahy nejsou lekari, tedy by bylo dobre odevzdat diplomy a do lekarskych problemu se neplest :-(

avatar

Desert muž 06.10.2020 10:23:15

>> rudo, 05. 10. 2020 06:09:52

tedy podobne lekari belgie

lecba: azythromycin, dexametazon, isoprinosin, hydroxycloroquine,

avatar

Sloviensko

rudo muž 06.10.2020 10:56:35

>> Desert, 06. 10. 2020 10:23:15

tu mas pravnika:

https://www.youtube.com/watch?…

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Desert muž 06.10.2020 13:10:10

karel capek -bila nemoc

avatar

Celkem 0 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:11 (2006)
maraton: 2:42:13 (2006)

Ondriško muž 09.10.2020 13:43:32

>> Mato, 02. 10. 2020 10:58:00

Este sa k tomu vratim. Teda podľa Teba, sa akakoľvek bohoslužba môže uskutočniť iba pri účasti do 100 osôb? A bohoslužba kde by všetky osoby stáli sa nemôže vôbec konať?

Nuž ale to sa v opatrení nikde nepíše. Ak to tak chcel ten kto opatrenie vydal tak mať, tak to mal priamo napisat.

Inak si to môže každý vykladat inak, ja rozdielne ako Ty. Ja si to vykladam zužujúco a doslovne.

Pri nudzovom stave, by kazdy pravny predpis tym viac obmedzenie prav malo byt jasne, zrozumitelne. A nie chaoticke, zmätočne a nejasne. A to sa bavíme o ČR.

Mimochodom, to obmedzenie počtu pretekárov na bežeckých podujatiach by sa v ČR ako aj u nas dalo obíst využitím pracovnopravneho vzťahu ( stav ku 5.10).

U nas je to pokiaľ ide o opatrenia a obmedzenia ešte horšie.Lebo pokiaľ ide o opatrenia ÚVZ prijaté/publikované počas nudzoveho stavu, tak u nas je naprosto neustavny a nezakonny stav. Velmi sa čudujem, ze odborna pravnicka obec sa ešte voči tomu nepostavila.

avatar

Bratislava

Celkem 151814 km
Minulý měsíc 0 km

Mato muž 09.10.2020 14:03:13

>> Ondriško, 09. 10. 2020 13:43:32

Ak nie su miesta na sedenie, neplati posledne obmedzenie – kde sa maju prevazne zdrzovat. Pocet 100 a menej je vsak bez ohladu na to, ci su miesta na sedenie, alebo nie. Ak su miesta na sedenie, tak maximalne tolko osob, kolko je tych miest (s obmedzenim do 100), ak nie su vobec miesta na sedenie, aj tak 100 osob je maximum.

„nejvyse vsak 100“, je nezavisly limit, nie je podmieneny sedenim. Pri hocakom vyklade ma ta 100vka nepusti.

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 09.10.2020 15:07:42

To máte jednoduché, Prymula vyhlásil nějaká nová opatření na 14 (17) dnů, ale už dnes říká, že pokud příští týden čísla vzrostou, bude tu zákaz vycházení mimo práci. Vůbec mi to nedává smysl, proč se nedodržuje ten 14 denní interval, ale bohužel už nejenomže asi nebudou závody, ale ani si nezaběháme vůbec. Jsem na ně dost naštvaný, jak chaoticky to vedou, zejména za ty tiskovky den za dnem, kdy jeden den mění to, co zavedli předcházející.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Celkem 0 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:11 (2006)
maraton: 2:42:13 (2006)

Ondriško muž 09.10.2020 15:08:55

>> Mato, 09. 10. 2020 14:03:13

Stačilo tam uviest ,,vždy však nejvýše 100 osob " a bolo by to čisté a jasné, nemyslíš?

To je tak, ked pravidla prijimajú diletanti, fušeri a neschopaci, v zhone, chvate a chaose.

Mimochodom, neviem ako sa u nas v SR prišlo k limitu 50 osôb na bohoslužbach. V opatrení UVZ nic take nie je ( odhliadnuc od toho, ci je opatrenie vobec zakonne a platné).

Ale než sa tu bezcieľne sporiť, radšej Ti konečne odpíšem na mail. Mam kopec casu, lebo ležim v nemocnici, a okrem iného môžem priamo pozorovat boj s koronavirusom a covidom, hoci tu kvôli tomu neležím. A uz mi je konečne vyrazne lepsie, takže mam nielen čas ale i chuť :)

avatar

Sloviensko

rudo muž 10.10.2020 05:31:43

plan bol uz davno dozadu taky ze covic hysteria sa vystupnuje po 21.SEP

a tak oz zacitku SEP. cisla nenapadne narastali, propaganda sla na plne obratky ze sa blizi 2 vlna aby to nebolo napadne ze „z niceho nic, jako kdyz utne (suchy slitr)“

a tak to vypuklo, zahajili konecnu ofenzivu s podovodom, media idu naplno a snazia sa obyvatelstvo vystrasit do extremneho stavu, ked kazdy obcan prestane mysliet a pouzivat rozmum

takto bol plan podrobne popisany ked ho pred 10 rokmi !!!! vyrobili, autor planu sa vola ROCKEFELLER, dokumnety su dohladatelne a dostupne.

tak co ste vsetci prekvapeni? ved sa len ide podla planu

my by sme mali byt zvyknuti, ze ked sa planuje „petiletka“ tak sa aj splni na 120% stachanovskych

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Celkem 27228,99 km
Minulý měsíc 0 km

jm1 muž 10.10.2020 09:58:33

>> Petr Kaňovský, 09. 10. 2020 15:07:42 …proč se nedodržuje ten 14 denní interval…

protoze se uz tak exponencialne rostouci prirustek poctu nakazenych jeste „zrychlil“ (=zvetsila se smernice primky v log. grafu) 

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 10.10.2020 10:39:02

>> jm1, 10. 10. 2020 09:58:33

A máme nějaké hypotézy, proč se v těchto obdobích zrychlil, co bylo důvodem pro zlomy?

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Celkem 27228,99 km
Minulý měsíc 0 km

jm1 muž 10.10.2020 10:54:32

>> Petr Kaňovský, 10. 10. 2020 10:39:02

vcerejsi odpoledni 5k beh na Plachtach (kde tou dobou probihal nejaky na prvni pohled velmi pocetne obsazeny mladeznicky turnaj v soft ci baseballu) ci vecerni pesi cesta stredem Brna (kde se po 20:00 hoste vetsinove presunuli pred vydejni okenka a pokracovali v „druzeni se“) nabizi hypotezu: Coz tak nedodrzovani/od­mitani pravidel?

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 10.10.2020 12:39:08

>> jm1, 10. 10. 2020 10:54:32

Ta se ale nedodržovala ani předtím moc, tedy otázkou je, co je skutečnou příčinou zlomu před 5 dny?

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

10 km: 0:39:00 (2020)
půlmaraton: 1:30:00 (2019)

check_drummer muž 10.10.2020 19:00:12

>> Petr Kaňovský, 10. 10. 2020 12:39:08

Nemůže to být tak, že když je nakažených dstatečný počet, tak je i větší pravděpodobnost, že se nakazí další, a že to bude mít i rychlejší růst než exponenciální? Když bude nakažen 1 z tisíce, tak nakazí-li během dne při své běžné činnosti řekněme 2 další, tak ale když bude nakaženo 100 z 1000, tak se obávám, že nakazí při své běžné denní činnosti více než 100 lidí. Ale je složité to modelovat, model nikdy neobsáhne všechno, zejména ne náhodné fluktuace.

Motto: Spojení jako "běž nakoupit" ukazují, že běh je stejně přirozený jako chůze.
avatar

10 km: 0:39:00 (2020)
půlmaraton: 1:30:00 (2019)

check_drummer muž 10.10.2020 19:01:14

>> jm1, 10. 10. 2020 10:54:32

A za jak dlouho po kontaktu s nakaženým testy vir odhalí?

Motto: Spojení jako "běž nakoupit" ukazují, že běh je stejně přirozený jako chůze.
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 10.10.2020 19:06:51

>> check_drummer, 10. 10. 2020 19:00:12

Jako že by tam byla kumulace? Když v hospodě bude jeden nakažený, tak nakazí třeba dva další, ale když dva, tak třeba šest?

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Celkem 27228,99 km
Minulý měsíc 0 km

jm1 muž 10.10.2020 21:19:29

>> check_drummer, 10. 10. 2020 19:01:14

Prý je zapotřebí přinejmenším 5 dni

https://www.itnonline.com/…ed-too-early

avatar

Sloviensko

rudo muž 11.10.2020 06:44:32

majte rozum, vsetko je podvod a vy tu riesite graf vymyslenych cisiel

PLUKOVNIK SMRT PRYMULA ma tiez niekoho kto ovlada logaritmy a tak vie ake cislo potrebuje kazdy den vyhodit aby graf vyzeral ako vyzera.

ak chcete vediet kto je ten kriminalnik, tak si precitajte toto:

https://nfpk.cz/…ittig-podola

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Sloviensko

rudo muž 11.10.2020 07:45:58

10 min video, anglina, ceske titulky

to musi pochopit kazdy

https://cdn.lbryplayer.xyz/…80ed1/stream

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

10 km: 0:39:00 (2020)
půlmaraton: 1:30:00 (2019)

check_drummer muž 11.10.2020 11:48:21

>> Petr Kaňovský, 10. 10. 2020 19:06:51

Máš pravdu, spíš by to naopak mělo být při větším počtu nakažených menší nárust, protože jeden se pak může nakazit z více zdrojů a na počet nakažených to vliv mít nebude. Takže ten více než exponenciální nárůst bude způsoben nečím jiným, nějaká fluktuace – nějaké větší akce, náhoda, ..

Motto: Spojení jako "běž nakoupit" ukazují, že běh je stejně přirozený jako chůze.
avatar

10 km: 0:47:38 (2017)
půlmaraton: 1:47:02 (2017)
avatar

Desert muž 16.10.2020 16:36:20

>> check_drummer, 11. 10. 2020 11:48:21

az budou nakazeni vsichni, zadny narust nebude :-D

avatar

Desert muž 16.10.2020 18:20:06

>> Nula, 16. 10. 2020 16:23:23

tak nejak bych i pochyboval o tech virolozich, infekce je od jara, nic nevymysleli, tedy namaj co kecat a posuzovat,

zakladem je prevence, ale ne pasivni, do rousky si za den zanesu infekci, ta ma diky vlhkemu prostredi idealni podminky k namnozeni,

na tu nemoc tezko zabiraji antibiotika, alespon s tim pojetim davkovani, ktere je nejak zafixovano, tzn. 3× nebo kortikoidy uz od prvnich priznaku

PS: neni to kvuli viru, ale kvuli infekci bezne tkane, na virus si musis imunitu teprve vytvorit

Nalezené položky: 86 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.