Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Co považujete za domácí běžeckou událost roku?

Co považujete za domácí běžeckou událost roku?
foto: archiv behej.com

behej.com | 18.11.2010 | přečteno: 7512×

Je to klasické míchání jablek s hruškami, a přesto tolik populární. Ankety bilancující rok, který se pomalu začíná chýlit ke svému závěru. A my zahajujeme sérii anket z běžeckého prostředí tou patrně nejhůře definovatelnou – co bylo tou nejvýznamnější letošní běžeckou událostí u nás doma? HLASOVÁNÍ UKONČENO

I v této anketě počítáme s vaší spoluprací. Nadhodili jsme několik tipů, ale výčet určitě není úplný. Jako malé vodítko jsme použili statistiky letošních článků – nejdiskutovanější a nejlépe hodnocené texty.

Budeme zhruba týden čekat na vaše další „nominace“ prostřednictvím komentářů pod tímto článkem. Následně vyhlásíme ostré hlasovací kolo.

Naším redakčním tipem je účast světoznámého fotbalisty Pavla Nedvěda na březnovém Hervis 1/2Maratonu v Praze. Budeme se mýlit?

Komentáře (Celkem 81)

Nalezené položky: 82 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | Další Poslední
avatar

makoshark muž 20.11.2010 00:34:00

>> Láďa S., 19. 11. 2010 22:17:05

Běžecké výkony jsou přece součástí nějaké běžecké události. Jakub Holuša jich měl skvělých letos několik. V hale jen o 15 setin prohrál s olympijským vítězem Borzakovským, na MS byl 5. V létě běžel 1:45.56 v Moskvě. V nabídce to tady nebylo. Lenka Masná běžela na osmistovce na ME dvakrát pod dvě minuty, což už je hranice světové špičky. V nabídce to není. Denisa Rosolová naprosto nečekaně vyhrála výborným časem v konkurenci čtvrtku na Zlaté tretře (to jsem já teda koukal, když jsem to sledoval:), v nabídce taky ne.

Já jsem jen doplňoval Matěje, že tu pár významných (a pro mě osobně z toho, co tu padlo, nejvýznamnějších) událostí chybí.

Jinak jsem nijak nehodnotil konkrétní ultravytrvalecké výkony tady z nabídky, protože o nich nic nevím. Měl jsem na mysli, že obecně většina lidí spíš kladně hodnotí výkony, kde kvalita spočívá hlavně v kvantitě. Viz obliba Deana K. a jeho množství maratonů. Nebo řekněte člověku s průměrnou znalostí běhu a sportu, že jste mílař, a bude vás mít za zoufalce, co běhá závody pro děti a není schopen natrénovat na maraton. Ovšem když řeknete, že běháte ultramaratony, tak budete jak hrdina z komiksu.

avatar

Praha

Celkem 26349 km
Minulý měsíc 21 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 20.11.2010 08:48:31

*>> makoshark, 20. 11. 2010 00:34:00*Lidi hodnotí výkony ostatních také (a často) srovnáním jeho výkonu a svého. Pokud mě postavíš na start s Holušou, tak oba tu osmistovku uběhnem. On „trošku“ rychleji, ale v cíli na mě dvě minuty počká a jsme tam oba. Pokud mě někdo postaví na start v Údolí smrti nebo na kraji Francie, tak do cíle nedorazím. A vím to už tady doma a proto si cením člověka, který to dokáže absolvovat. Koneckonců, všimni si, že tady není výkon Dana Orálka na MS 100 km, kde měl skvělý čas a umístění. Protože 100 km „zaběhne každej“ (hodně přeháním). Dan za sedm, já za 14, ale Dan je hodnej a taky na mě v cíli počká :-).

avatar

maraton: 3:01:36 (2011)

Luboš Brabec muž 20.11.2010 08:58:25

>> makoshark, 20. 11. 2010 00:34:00

Je to prostě takový údernický pohled na věc. Vyrobíme rekordní množství oceli a je naprosto vedlejší, jakou má ta ocel kvalitu :-) Desítka pod 33 minut – a co jako má být? 100 km za 15 hodin – neskutečné!

avatar

10 km: 1:02:30 (2010)
půlmaraton: 2:35:50 (2010)

xPablos muž 20.11.2010 08:59:30

>> makoshark, 20. 11. 2010 00:34:00

Rekl bych, ze moznosti v ankete odpovidaji tomu, ze vetsina navstevniku serveru jsou hobici, kteri behaji zavody 5 (spis 10) km a vic. A nerekl bych, ze je to z duvodu, ze by meli nazor, ze kvantita je to nejlepsi. Ale bud je to z duvodu, ze draha neni vzdy v okoli dobre pristupna, nebo protoze rychlost na kratsich tratich se s vekem postupne vytraci.

Tim nijak nesnizuji vykony bezcu a bezkyn na draze a nejspis neni moc duvodu, proc je do ankety nezaradit.

avatar

Sloviensko

rudo muž 20.11.2010 09:00:20

>> EvženGe, 20. 11. 2010 08:48:31

chapem co hovoris ale je to v kontraste s futbalovou nominaciou, pretoze polmaraton tiez kazdy odbehne. jedine ze by ludia neverili ze to odbehne futbalista.

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Praha

Celkem 52442,8 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:43:42 (2006)
půlmaraton: 1:36:28 (2006)
maraton: 3:39:37 (2006)

Štefan muž 20.11.2010 09:09:48

>> EvženGe, 20. 11. 2010 08:48:31

Taky to tak vnímám.

Motto: Dnešní den s úsměvem. When troubles attack you, just smile them away.
avatar

10 km: 1:02:30 (2010)
půlmaraton: 2:35:50 (2010)

xPablos muž 20.11.2010 09:14:10

>> rudo, 20. 11. 2010 09:00:20

Podle bezeckych tabulek zabehlo letos pulmaraton 6762 lidi z CZ narodnosti. Ceska repubilka ma pres 10 mil. obyvatel, i kdyz skrtnu deti, tak se pohybuju sotva kolem 1 promile.

http://www.behy.cz/bezecke-tabulky?…

To ma ke „ubehne kazdy“ podle me hodne daleko :-)

avatar

Brno

10 km: 0:36:12 (1999)
maraton: 3:06:00 (2000)

martin76 muž 20.11.2010 10:06:42

>> xPablos, 20. 11. 2010 09:14:10

uplne to vlakno nesleduju, ale to ze nekdo pulmaraton nebezel, neznamena, ze by ho nezabehl. s timhle bych vubec neoperoval. nefandeme si tolik:).

Motto: i skladník ve šroubárně si může přečíst Vergillia v originále
avatar

Pardubice

Celkem 3369 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:36:10 (2008)
půlmaraton: 1:22:13 (2007)

Verbir muž 20.11.2010 14:28:21

>> EvženGe, 20. 11. 2010 08:48:31

Ono to není – odběhne to každý. Sice např. 800 metrů „každý“ odběhne, ale např. pod 1:50 se dostane málokdo. Proto není odběhnout jako odběhnout… Já jsem se např. v Košicích též nějak dobelhal i přes velké bolesti zdravotního rázu. Přesto si netroufám tvrdit, že jsem to doběhl, ale pouze dokončil. Paralela s doběhnutou půlkou – viz příspěvek, na který reaguji.

Vážím si každého výkonu, který je nějak kvalitní. Třeba lepší, než jakého jsem schopen dosáhnout nebo zaběhnutý člověkem, kterému je 80 let nebo výkonu, kde člověk překonal sám sebe – bez ohledu na objektivní kvalitu výkonu. Ale nejvíce si vážím každého výkonu a každé události, kde je vidět, že to člověk zašel, zaběhl, uspořádal s velkým nadšením. Pokud tím svým počinem nějak pomohl i někomu dalšímu – o to to je pro mě cennější.

Netroufám si ale srovnávat nesrovnatelné – tj. výkony Holuši a Daa. Oba dosahují pro mě neskutečných výkonů – a já mám radost pokaždé, když se jim něco podaří a mají můj velký obdiv.

Motto: Když to jde, tak to jde. A když to nejde, tak se musí jet - a všechno časem přejde.
avatar

Praha

Celkem 53203 km
Minulý měsíc 100 km
10 km: 0:47:15 (2010)
půlmaraton: 1:46:26 (2010)
maraton: 3:46:35 (2012)

mapo žena 20.11.2010 14:51:20

>> Luboš Brabec, 20. 11. 2010 08:58:25 „Je to prostě takový údernický pohled na věc. Vyrobíme rekordní množství oceli a je naprosto vedlejší, jakou má ta ocel kvalitu :-) Desítka pod 33 minut – a co jako má být? 100 km za 15 hodin – neskutečné!“

Nějak jsem nepochopila tvoje srovnání, dost mimo mísu, viz výše. Myslím, že se Dan připravoval na Badwater zrovna tak kvalitně jako Hejnová, Rosolová, Holuša, samozřejmě jiným způsobem, protože jde o úplně jiné vzdálenosti a prakticky jiné atletické disciplíny. Pro mne jsou výkony Hejnové, Rosolové, Holuši už „velká“ atletika, moc jim fandím a sleduju, když můžu. Myslím, že mají o dost více prostoru v „normálních“ médiích, než třeba ultra. 100 km za 15 hodin v normálních podmínkách, špatný výkon, ale třeba v rámci vícedenního ultra, v horách, poušti – klobouk dolů. Hlasovala jsem pro Dana, nejen pro samotný výkon na Badwateru (ten jsem osobně očekávala o maličko lepší), ale za to, že vůbec zvládnul logistiku celé té věci, že si to dokázal zorganizovat, sehnat lidi, co mu pomáhali atd. To byla možná větší fuška, než samotný závod.

Motto: ------------------ vytrvale jako smrt
avatar

maraton: 3:01:36 (2011)

Luboš Brabec muž 20.11.2010 15:19:55

>> mapo, 20. 11. 2010 14:51:20

Nějak jsem nepochopil, jak jsi přišla na to, že jsem psal o Danovi Orálkovi??? Jsi v tom dost mimo mísu. Pouze tvrdím, ve shodě s makosharkem (viz ještě výše), že pro část publika nejen u nás znamená víc kvantita než kvalita = jakýkoli delší běh oceňují jen pro tu zdolanou vzdálenost víc než kvalitní výkon na kratší vzdálenosti.

Modelově jsem k tomu přidal dva výkony, z nichž nad tím prvním ona popisovaná část publika jen znuděně mávne rukou a z toho druhého je nadšená. To, že srovnávám Orálka s Holušou či Hejnovou, jsi mi vložila do úst ty.

avatar

Praha

Celkem 26349 km
Minulý měsíc 21 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 20.11.2010 15:42:07

Lidi, je to anketa :-). I když názory jsou většinou velmi zajímavé. Ale napadlo mě srovnání s jiným sportem. Co má větší „váhu“ olympijské vítězství ve veslařském závodě nebo převeslování Atlantiku? Každý bude bojovat za něco jiného, eventuelně přidá ještě třeba sjezd Indu na kajaku. Ale všechny tyto výkony jsou obdivuhodné. Pouze každý z hlasujících má své hodnoty, podle kterých se rozhodne pro toho prvního. Poté, co jsem si přečetl, co jsem právě vyplodil, bych byl pro doplnění i těch rychlíků na dráze. A pokud neuspějí, nebude to proto, že jsou horší, pouze my máme jiné názory.

avatar

Praha

Celkem 53203 km
Minulý měsíc 100 km
10 km: 0:47:15 (2010)
půlmaraton: 1:46:26 (2010)
maraton: 3:46:35 (2012)

mapo žena 20.11.2010 16:56:37

>> Luboš Brabec, 20. 11. 2010 15:19:55

Nic ve zlém Luboši, přirovnávat běžce k úderníkům a srovnávat kvalitu oceli, to jsem myslela tím „mimo mísu“. A čistě v tomto kontextu svým příspěvkem (viz výše) sděluji, že považuji „ocel“ těch, co běhají kratší tratě i těch, co běhají dlouhé tratě za stejně kvalitní. Běhu zdar :-)

Motto: ------------------ vytrvale jako smrt
avatar

Sloviensko

rudo muž 21.11.2010 03:52:51

>> EvženGe, 20. 11. 2010 15:42:07

presne tak, vsetky veslarske ci kajakarske vykony su vynimocne a nedaju sa medzi sebou srovnat, anketa dopadne podla toho co sa vacsine clenov fora paci.

Alebo keby si k tym prikladom z veslovania pridal este jeden – ako rovnocenny kandidat na vesliarsku udalost roka – totizte taky vykon, ze nejaky futbaslista si v nafukovacom gumovom clnku prepadloval rybnik z jednej strany na druhu a dovod na zaradenie do ankety by mal bytten ze si toho media vsimli a pisali o tom a tak spopularizovali clnkovanie ?

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

10 km: 1:02:30 (2010)
půlmaraton: 2:35:50 (2010)

xPablos muž 21.11.2010 08:37:38

>> martin76, 20. 11. 2010 10:06:42

Pokud chces, muzes to rict jinak – „Pulmaraton ubehne kazdy, jenom 99.9% z nich nenajde odvahu se postavit na start“.

>> rudo, 21. 11. 2010 03:52:51

Viz predchozi odstavec. Pavel Nedved mohl sedet doma, ale narozdil od vetsiny ostatnich fotbalistu prisel a zavod odbehnul. Realny cas 1:47:03 mi na premieru neprijde tak spatny, obzvlast na to, jak v pohode vypadal v cili. I tak skoncil cca v prvni tretine startovniho pole.

P.S. Nejsem extra fanousek fotbalu. Muj hlas v ankete nedostal, ale u me si svym startem vyslouzil palec nahoru.

avatar

Brno

10 km: 0:36:12 (1999)
maraton: 3:06:00 (2000)

martin76 muž 21.11.2010 09:18:40

>> xPablos, 21. 11. 2010 08:37:38

ale ja nerekl, ze to ubehne kazdy, to vubec. ale ani nesouhlasim s tou „preformulovanou“ vetou. proste pro plno sportovcu neni pulmaraton sen, ktery si chteji splnit, ale vetsina by se jich do cile dostala, pocitove mozna v horsim stavu nez „obycejny“ bezec, ale dostala. nepodcenujme volejbalisty, hazenkare, hokejisty atd., maji kolikrat komplexnejsi pripravu a lepsi fyzicku nez vetsina jednostranne zamerenych bezcu. opakuju „nefandeme si tolik“.

Motto: i skladník ve šroubárně si může přečíst Vergillia v originále
avatar

10 km: 1:02:30 (2010)
půlmaraton: 2:35:50 (2010)

xPablos muž 21.11.2010 10:31:36

>> martin76, 21. 11. 2010 09:18:40

Ten muj puvodni prispevek byla reakce na nekoho jineho „ze to ubhene kazdy“. Chapu, ze ne kazdy, kdo to ubehne, musi bezet nejaky oficialni zavod. Asi neni uplne podstatne jestli je to 7 tis. 20 tis. nebo 100 tis. Porad to bude vcelku mala cast populace.

P.S. Jsem byvaly zavodni volejbalista :-)

avatar

Brno

10 km: 0:36:12 (1999)
maraton: 3:06:00 (2000)

martin76 muž 21.11.2010 12:59:32

>> xPablos, 21. 11. 2010 10:31:36

no vidis a ubehls to:).

Motto: i skladník ve šroubárně si může přečíst Vergillia v originále
avatar

Ostrava

Celkem 3441 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:48:04 (2008)
půlmaraton: 1:48:24 (2008)
maraton: 4:04:44 (2008)

lenkaclenka žena 21.11.2010 15:21:42

Podrobně jsem si přečetla diskusi. S mnoha názory souhlasím, s některými ne. Před Danem Orálkem za Badwater smekám. Ale pokud se na anketu podívám pouze ze subjektivního hlediska, sama za sebe jako běžce hobíka, musím hlasovat pro Olomoucký půlmaraton. Protože pro mě osobně přišel v pravou chvili a vrátil mi chuť do běhání a závodění:-D

Motto: Carpe Diem!
avatar

Praha 5

Celkem 35500 km
Minulý měsíc 53 km
10 km: 0:39:53 (2011)
půlmaraton: 1:28:21 (2014)
maraton: 3:07:53 (2017)

MilosPanco muž 22.11.2010 10:35:38

Účast Pavla Nedvěda na půlmaratonu- to byla hlavně mediální a marketingová masáž. Nicméně určitě pomohla – o půlmaratonu se dle mě psalo více než obvykle a možná to na start v letošním ročníku či v ročníkách budoucích přivedlo či přivede nové běžce. Ačkoliv jsem sám hlasoval pro Bad Water, hodnotím celou tuto anketu tak jako většinu jiných anket za težko definovatelnou a měřitelnou. Berme to celé spíše jako připomenutí údálostí této běžecké sezony a vzpomínku na emoce, které to v nás vyvolalo.

avatar

10 km: 1:02:30 (2010)
půlmaraton: 2:35:50 (2010)

xPablos muž 22.11.2010 11:23:01

>> martin76, 21. 11. 2010 12:59:32

Ubehl, ale zadneho dalsiho volejbaloveho spoluhrace jsem nepremluvil, aby si to zabehl se mnou :-)

>> MilosPanco, 22. 11. 2010 10:35:38

Beh Pavla Nedveda byl napul reklamni akci adidasu (jeden z hlavnich sponzoru PIM) k propagaci micoach. Takze bych rekl, ze media, tiskovky atd. byla spis akce adidasu.

Ale jak jsem psal. Neni moc duvodu mu to vycitat. Narozdil od Dary (ktera byla taky tvari micoach) ten pulmaraton dal :-)

avatar

makoshark muž 22.11.2010 23:48:32

>> EvženGe, 20. 11. 2010 08:48:31

Už je to trochu odchýlení od původního diskuse, ale stejně- výkon se dá chápat, hodnotit jenom v nějakém kontextu. Musí se s něčím porovnat. Buď jak píšeš srovnáváním se sebou, tj. subjektivně, nebo „objektivně“ srovnáváním s ostatními, co se pokoušejí o totéž. Když mi řekneš, že někdo převesloval Atlantik, tak nebudu vědět, co to znamená. Samozřejmě můžu si sám sebe představit na místě toho veslaře a tím ho nějak ocenit. Ale abyhc líp chápal, co ten člověk vlastně dokázal, tak budu pátrat po tom, jaká je historie těchhle pokusů; kdy to začali zkoušet, kolik jich bylo, proč neuspěli nebo uspěli, jak dlouho jim to trvalo. Čím víc tohohle budu vědět, tím víc budu rozumět a oceňovat nebo neocenovat jeho výkon. Pokud zůstanu jenom u subjektivního hodnocení, srovnávání se sebou, tak to bude jen ten povrchní pohled, jakého se dopouští často lidi, když jak psal Luboš Brabec „Desítka pod 33 minut – a co jako má být? 100 km za 15 hodin – neskutečné!“. U výkonů v klasických atletických disciplínách máme dlouhou historii, dostatečné množství závodníků a závodů každý rok a víme perfektně, co jaký výkon znamená. Podle toho třeba víme, že Holuša je mnohem lepší než Kreisinger, i když každý běhá něco jiného. Kdybych srovnával sprintery podle sebe, tak nerozliším mezi stovkou za 10.00 a 9.58, protože oboje je pro mě stejné sci-fi. Ale objektivně můžu nahlídnout, že 10.00 už dnes není nic neobvyklého, zatímco 9.58 je už něco extra.

V různých knihách rekordů jsou výkony typu vytvoření 50 metrů dlouhého sendviče apod., ale nějak mě to neoslňuje (i když ze subjektivního hlediska bych měl uznat, že je to slušný výkon se s tímhle otravovat).

Nalezené položky: 82 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.