Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Sekyrová se stala jednoznačnou vítězkou čtenářské ankety o vytrvalkyni roku 2011

Sekyrová se stala jednoznačnou vítězkou čtenářské ankety o vytrvalkyni roku 2011
foto: Petr Kostovič

Petr Kostovič | 17.01.2012 | přečteno: 3891×

Ziskem 183 hlasů zvítězila v anketě o vytrvalkyni roku 2011 čtyřicetiletá sokolovská běžkyně Ivana Sekyrová. Stříbrná příčka patří olomoucké Petře Kamínkové ziskem 81 hlasů, třetí místo ultravytrvalkyni Michaele Dimitriadu, pro niž hlasovalo 63 čtenářů. Rozhovor s vítězkou ankety přineseme v únorovém čísle časopisu Běhej.

Sekyrová zaujala i oslovené odborníky, kteří jí favorizovali před hlasováním a oceňovali její univerzálnost. V roce 2011 získala titul mistryně republiky v půlmaratonu časem 1:15:24. To byl zároveň nejrychlejší půlmaratonský čas roku 2011. Patří jí i titul na silniční desítce a v běhu do vrchu. Na mistovství světa v běhu do vrchu obsadila 11. místo a výrazně pomohla českému týmu vrchařek k zisku stříbrných medailí.

Dřívější královna ankety, Petra Kamínková, byla naší nejrychlejší maratonkyní (2:45:32), získala titul republikové mistryně v běhu na 10 000 metrů, ale jinak neměla tak oslnivou sezónu jako v minulých letech. V půlmaratonu a na silniční desítce ji porazila právě Sekyrová.

Třetí Dimitriadu zaujala vytvořením dvou českých rekordů. Na stovce výkonem 7:56:55 a v běhu na šest hodin uběhla rekordních 70,622 km.

Trochu překvapivě až čtvrté místo patří Pavle Schorné-Matyášové, která dosáhla na skvělé čvrté místo na mistrovství světa v běhu do vrchu a kralovala i domácím vrchům.

Anketa ukázala, že čtenáři preferují dlouhodobě vysokou výkonnost před ojedinělými vynikajícími výkony a větší obdiv patří výkonům na delších distancích, desítce, půlmaratonu, maratonu a běhům delším než maraton. I proto pravděpodobně nezískala tolik hlasů Marcela Lustigová, která v disciplíně 3 000 metrů překážek jako jediná z našich běžkyň splnila časem 9:41,73 A limit IAAF (9:43,00) pro mistrovství světa v atletice v korejském Daegu.

Zároveň se menší pozornosti dostalo běžkyním, které nejsou tolik na očích při domácích závodech. Jde o ve Spojených státech amerických studujících a závodících Bařinovou a Krchovou.

Rádi bychom vyzdvihli i výkony Táni Metelkové z SK Týniště nad Orlicí, která se sice do desítky nominovaných v anketě nedostala, ale za její výkony jí patří obdiv a uznání. Bez jejího heroického výkonu na MS v běhu do vrchu by české vrchařky na stříbro nedosáhly a v domácích bězích do vrchu dokázala jako jedna z mála konkurovat Pavle Schorné-Matyášové.

Konečné pořadí ankety (celkem hlasovalo 445 čtenářů)

  1. Ivana Sekyrová – 183 hlasů
  2. Petra Kamínková – 81
  3. Michaela Dimitriadu – 64
  4. Pavla Schorná-Matyášová
  5. Marcela Lustigová – 27
  6. Radka Churaňová – 17
  7. Lucie Sekanová – 10
  8. Martina Bařinová – 8
  9. Květa Pecková – 8
  10. Eva Krchová – 6

Komentáře (Celkem 13)

Nalezené položky: 14 První Předchozí | 1 | Další Poslední

PetrK muž 03.01.2012 10:09:50

Pokračujeme v bilancování uplynulého běžeckého roku. Vedle závodu podzimu hledáme vytrvalkyni roku 2011. Podle většiny oslovených odborníků je jí čtyřicetiletá sokolovská běžkyně Ivana Sekyrová. Komu z nominované desítky dáte svůj hlas vy?
Odkaz na článek

avatar

Praha

Celkem 53203 km
Minulý měsíc 100 km
10 km: 0:47:15 (2010)
půlmaraton: 1:46:26 (2010)
maraton: 3:46:35 (2012)

mapo žena 03.01.2012 22:30:07

Ještě k Míše Dimitriadu a jejímu výkonu v běhu na 100 km v Plzni. Výkonem 7:56:55 obsadila v r.2011 14. místo na světě, více zde http://statistik.d-u-v.org/…bestlist.php?…

Motto: ------------------ vytrvale jako smrt
avatar

Praha 3

Celkem 38273,15 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:43:29 (2015)
půlmaraton: 1:32:22 (2016)
maraton: 3:24:57 (2008)

intensity žena 04.01.2012 11:18:20

Sekyrka či Kamínková, dámy jste jako dost dobrý, ale sorry… :-) vytrvalkyně roku jsou pro mě všechny ženy, které si letos zaběhly svůj první maraton, půlmaraton a ba i desítku či pětku! Mají můj velký obdiv a věřím, že i Váš! :-)

avatar

Brno

Celkem 19689 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:24 (2014)
půlmaraton: 1:17:52 (2016)

mulisak muž 05.01.2012 09:24:34

V článku je chybka. Když už se asistent reprezentačního trenéra Pavel Tunka rozhodl pro srovnání pomocí Maďarských tabulek, tak proč nepochopitelně opomenul výkon reprezentantky Marcely Lustigové na 3000m př. – 9:41.73 za 1140 bodů. Tomu odpovídají výkony 32:00 na 10 km a 2:30:00 na maratón, o kterých si všechny ostatní vytrvalkyně mohou nechat jen zdát, stejně jako většina chlapů. Jiří Sequent má pravdu, není co řešit.

Motto: KISS (Keep it simple, stupid) in both running and programming
avatar

Kalousek Milan muž 05.01.2012 11:26:36

Nahlížel bych na anketu trochu s nadhledem a uvolněněji. Vážných věcí nás jistě čeká ještě dostatek. Připadá mi trochu, že každý by chtěl dokázat svou jedinečnou pravdu, která se, dle mého, tady nedá dost dobře definovat. Je třeba si také uvědomit, že anketa je nápadem redakce, nikoliv veřejným průzkumem, který by si zadaly samotné běžkyně.(To dělají spíše politici). Soudě podle komentářů Intenzity a Mulisaka možná chybí této anketě „vytrvalkyně roku“ definice,co je to vytrvalec, kdo je už tím vytrvalcem, kdo mílařem, steeplařem, maratoncem a kdo už zase není. Z jiného legračního pohledu by vytrvalcem mohl být i rybář čekající dlouho na svůj úlovek nebo každý rodič, který se vytrvale snaží vychovat své dítě.

Před 20 lety by určitě žena běhavší 3000 m vytrvalkyní byla,dnes mají ženy už zase trochu větší rozsah.

Já Marcelce Lustigové držím palce vždy a všude, neboť oprávněně patří do velké atletiky a bude-li anketa „Mílařka roku“ nebo „Steeplařka roku“ má můj hlas. Bude-li anketa běžkyně roku volil bych někde mezi Hejnovou, Rosolovou, Sekanovou, Škrobákovou a pod. Zkrátka lovil bych někde ve „velké atletice“.

Vytrvalkyni roku jsem ale já posuzoval podle delších tratí.

PS: V anketě mě osobně chybí mezi kandidátkami Táňa Metelková, držitelka nejlepšího českého výkonu roku na 10 km a členka stříbrného družstva v MS běhu do vrchu, která na pokraji lidských sil pojistila onu medaili pro kterou ČAS v rámci úspor vyslalo pouhé 3 závodnice (ze 4 možných). Kdyby nedoběhla, neměl se dnes ČAS čím chlubit.

Zdravím všechny příznivce běhu a přeju všem hlavně zdraví.

Motto: Hlavou zeď neprorazíš, ale občas někým zatřeseš.
avatar

10 km: 0:51:00 (2009)
půlmaraton: 1:39:22 (2010)
maraton: 4:11:44 (2010)

jans muž 05.01.2012 12:09:52

>> Kalousek Milan, 05. 01. 2012 11:26:36 Jak píšeš, anketa je nápadem redakce a redakce taky napsala nominované. Proto není potřeba řešit, kdo podle zadavatele ankety je vytrvalcem a kdo není.

avatar

Lázně Bělohrad

Celkem 5274 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:43:29 (2010)

Veerunka10 žena 07.01.2012 09:05:05

Ja jsem z prispevku M. Kalouska nemela pocit, ze by neco resil. Popsal jakym zpusobem vybiral svoji favoritku on a takovy prispevek je pro me zajimavy, kazdy muze mit jiny uhel pohledu. A potesilo me, ze vzpomenul Tanu Metelkovou, ji urcite take.

avatar

Sloviensko

rudo muž 07.01.2012 09:29:59

z hladiska vykonov a umiestneni vo svete by list kandidatov mal byt ovela kratsi

  1. Dimitriadu 100 km, narodny rekord, svetove tabulky
  2. Schorná-Matyášová do vrchu, 4. na MS
  3. Lustigova 3 km pr. A-limit

vsetky ostatne vykony nemaju svetovu ani europsku uroven

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Praha 9 - Prosek

Celkem 64234,78 km
Minulý měsíc 151,3 km
10 km: 0:35:57 (2001)
půlmaraton: 1:24:16 (2011)
maraton: 3:13:59 (2013)

hf muž 07.01.2012 09:50:31

Myslím, že průběžné výsledky hlasování hovoří jasně a plně se snimi ztotožňuji.

Motto: KEEP SMILING
avatar

Postrizin

Celkem 41 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:30 (2011)
půlmaraton: 1:13:56 (2011)
maraton: 2:39:32 (2011)

SlavoK muž 07.01.2012 13:04:18

>> rudo, 07. 01. 2012 09:29:59

Rudo, u Lustigove je to taky narodni rekord. A sice „jenom“ 37 misto v minulorocnich svetovych tabulkach, ale prece jen konkurence na 3000m steeple je trosku jina nez na ultra.

avatar

Sloviensko

rudo muž 07.01.2012 21:52:30

>> SlavoK, 07. 01. 2012 13:04:18

otazka konkurencie je zaujimava tema ja to vidim tak, ze kazdy clovek na svete ak chce sa moze rozhodnut ist trenovat a zavodit na 100km, rovnako ako na maraton alebo 10 km na ceste

na niektore drahove discipliny ale kazdy c;lovek pristup nema a nie kazdy si moze trenovat disciplinu kde treba stavat specializovane prekazky na specializovanej dra­he.

a urcite viac zien absolvovalo kazdy rok nejaky 100km oficialne alebo neoficialny zavod v porovnani s behom na 3000 m prek

tym ale nijako nepodcenujem vykon na steapla

iny pohlad je ten, ze tie zeny co neprisli na start 100km boli automaticky porazene, lebo si ani netrufli startovat ale to je rovnako pri steapli

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Postrizin

Celkem 41 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:30 (2011)
půlmaraton: 1:13:56 (2011)
maraton: 2:39:32 (2011)

SlavoK muž 07.01.2012 22:41:43

>> rudo, 07. 01. 2012 21:52:30

Priznam sa ze s tou konkurenciou som to len tak odhadol a je to iste i vec nazoru. Mas k tomu nejake cisla?:

* a urcite viac zien absolvovalo kazdy rok nejaky 100km oficialne alebo neoficialny zavod v porovnani s behom na 3000 m prek*

Podotykam, ze ked hovorime o tabulkovych rocnych svetovych vykonoch, tak su nam neoficialne zavody – neviem co si tym myslel, chapem to tak, ze tie z ktorych vykony nie su uznane v statistikach – zbytocne.

avatar

Sloviensko

rudo muž 08.01.2012 10:47:22

>> SlavoK, 07. 01. 2012 22:41:43

ja to beriem tak ze velka ludi si skusa ci vobez absolvuju 100km a ak ano, za kolko to absolovuju a skusaju si to napriklad cez DP

a z toho mnozstvo len tych zopar co to daju pod 10H ma odvahu sa prih;asit na oficalny atleticky zavod a dat si to zmerat a z tych co sa takto sami pretriedia, len tie zeny co to daju za 9H a lepsie su nominovane na MS

potencionalne kazdy kto by na to mal, by siel

pri behoch nemozme nejako zuzovat svetovu konkurenciu, ved boty ma kazdy a moze behat

je to ine ako v plavani, ked sa da tvrdit ze v afrike nemaju 50m bazeny s chlorovou vodou a tak konkurencia v plavani je mensia

alebo v lyzovani lebo nie vsade je sneh atd

pri behoch je konkurencia v podstae rovna poictu ludi na planete

3km prekazok ovsem je trosku limitovane kedze draha s vodnou priekopou nie je vsade

lenze cela nasa debata tu nema velky zmysel

podla mna pointa je v tom ze 3 bezkyne mali vysledky porovnatelne s nejakou svetovou urovnou, tie ostatne nie a napriek tomu boli dane do zoznamu a nielen to tzv experti ich dokonca vyzdvihovali za domace zasluhy

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 15.01.2012 11:49:54

Osobne souhlasim s vysledky. Sekyrova kralovala a jedna se o titul vytrvalkyne roku. A na vytrvaleckych tratich jasme kralovala.

Ke zminovane Marcele Lustigove musim bohuzel vyjadrit kritiku. Ano, zabehla cesky rekord a jeji vykon je vynikajici. Vybojovala si nominaci na MS, coz jsem ji nesmirne prala. Nicmene zdravotni problemy ji zabranily zabehnout v Daegu slusny vykon. Ano, rada dalsich nepredvedla v Daegu standart, ale u Marcely Lustigove mne sokoval rozhovor s ni pred zavodem, kde jasne rekla, ze uz 2 mesice neni schopna behat v tretrach, ze ji to boli, nemuze trenovat na max, ale ze to zkusi. Tohle presne stavi spoustu laiku proti vrcholovym sportovcum. Kdyz nekdo neodvede maximalni vykon, ja to v poradku. Proste ne vzdy se zadari. Ale kdyz odjedu de facto na vylet a predem to vim, nemam tam co delat. Samozrejme je na diskuzi, proc ji v tomto stavu nechali vubec letet…

Chapu, ze svetovy sampionat je vrchol jejiho snazeni, ale i sportovci by meli mit soudnost. Mam mezi svymi znamymi spoustu pratel, co nadavaji, ze sportovci si jezdi na vylety sponzorovane statem. Ja argumentuji, ze na ten den D se pripravuje mnoho tisic lidi a jen ti nej uspeji, splni limity a mohou jet. Uz to je obdivuhodne. A ne kazdemu to muze v den D vyjit. To je lidske, normalni a bezne. Ale nesouhlasim s vylety, pokud mam zdravotni problem. Mimochodem, abych nezatracovala jen Marcelu L., to same predvedla chodkyne Schindlerova…

A to je pro mne jasny duvod, proc by Marcela nemela byt vytrvalkyni roku. Pokud bych necetla dany rozhovor, byl by muj nazor odlisny.

Na zaver obema damam preji do olympijske sezony vice zdravi, ktere jim umozni predvest, ze patri mezi ceske elitni vytrvalkyne.

Motto: Petit cheval de manege :-)
Nalezené položky: 14 První Předchozí | 1 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.