Krakonošova 100: První dva v cíli současně
Krakonošova stovka zná již letošní vítěze. Na chlup stejný čas v cíli (10:29:00) měla dvojice Roman Košťák (VýživaPro) a Michal Veselý (Dynafit/Stenahk). Nejrychlejší ženou se stala Kristýna Jeřábková z Horní Branné (14:48:37). Průběžně aktualizované výsledky závodu, který je součástí Česko-slovenského poháru v ultratrailu, můžete sledovat zde.
Komentáře (Celkem 292)
olaf, 06.01.2011 02:47:31
Letošní jubilejní 45. ročník se koná 17.-18.06.2011 http://k100.ddmvrchlabi.cz/?…
olaf, 12.02.2011 10:54:27
Brno
milan 12.02.2011 11:10:10
>> charles79, 07. 02. 2011 22:23:19 „Skvělý výkon. Běžel jsi i do kopců nebo jen po rovině a skopce?“
S vyjímkou prvního stoupání na Žalý a úseku z Pece pod Sněžkou jsem se snažil běžet. Na druhou stranu na hraničním hřebenu v noci a mlze jsem raději šel i po rovině a z kopce. Stejně jsem se ale neubránil bloudění a pádu.
Praha 12 - Modřany
Mirek Kostlivý 12.02.2011 13:52:00
Pěkný výkon, Milane, a to pouhé 3 týdny po 100km ve Stromovce!
Brno
milan 12.02.2011 15:13:05
>> Mirek Kostlivý, 12. 02. 2011 13:52:00
Mirku, hlavně to byl opravdu silný zážitek. Určitě jsem na K100 nebyl naposledy. To je skutečně dobrodružství, doporučuji každému.
ozogan 12.02.2011 16:38:49
Letos to mám v plánu, ne ale tak rychle. Kdysi jsem chodil nějaký padesátky, první stovku jsem dal až minulý týden. Já nevěděl co to se mnou udělá, nakonec jsem byl ale překvapený že to docela šlo. Možná i díky tomu běhání. Nohy po té stovce bolely potom mnohem méně než po maratónu (pokud nepočítám puchýře z mokrých bot). Myslím si že tyhle stovky jsou bezva trénink na ultra.
olaf, 12.02.2011 17:14:07
>> ozogan, 12. 02. 2011 16:38:49 „Myslím si že tyhle stovky jsou bezva trénink na ultra.“
Ono v Československu ultraběhání ze 100 km pochodů víceméně vzniklo. Turistickým činitelům se nelíbilo že se na stovkách čím dál tím víc běhá a sleduje pořadí, a tak vznikli v ČSSR první ultramaratony. Jsem rád že se to začíná opět vracet ke kořenům a na stovkách se objevuje čím dál tím více běžců. I ve světě je trend pořádat právě takovéto multiakce, kde se vpředu běží a padají velmi slušné výkony a za nimi startovní pole přechází přes rekreační běžce až na pohodové turisty, co využívají celý limit. Osobně jsou mi tyto akce daleko sympatičtější než silniční okruhové ultra s tvrdým limitem pro pár vyvolených. Pár těchto okružních závodu jsem kdysi taky vyzkoušel a moc mě to nenadchlo. Nicméně lidí co toto běhají si moc vážím a občas chodím třeba i do Stromovky fandit!
Praha 12 - Modřany
Mirek Kostlivý 12.02.2011 17:14:51
>> ozogan, 12. 02. 2011 16:38:49
Tak to je jasné, když si chodil ty padesátky, tak tělo si to asi ještě pamatuje! To u mě je to úplně naopak, neboť tu chodeckou stovku z roku 2006 řadím co do nepříjemného zážitku hned za nedokončenou 48hod. z minulého roku. Ale asi je to tím, že jsem v mládí chodil hlavně tak z té hospody do hospody, jak píšeš jinde . A bez chodeckého tréninku se nedá jít ani ta stovka.
ozogan 12.02.2011 17:45:12
>> Mirek Kostlivý, 12. 02. 2011 17:14:51
No, snad proto že jsem kdysi dosti chodil si teď troufám a možná blbnu více než bych měl (a lidi mi to tu občas vyčítají). Jak jsi napsal, to tělo si to snad pamatuje. A jsem rád že jsi to napsal, já se totiž pořád divím že to stále ještě nějak jde, i když pořád postupně přidávám.
Nedokončenou 48hodinovku, z minulého roku to jako myslíš Kladno, kde jsi uběhnul 200 kilometrů? Snad nejen podle mě je to dobrý výkon. Já to ale beru tak že stále jen obdivuju lidi co tohle vydrží.
Praha 12 - Modřany
Mirek Kostlivý 12.02.2011 18:26:44
>> ozogan, 12. 02. 2011 17:45:12
Dobrý, dobrý, ale když já chtěl aspoň 300km … I když doma říkají, že jsem na sebe moc náročný, tak já to jinak neumím dle hesla: „Když něco děláš, tak to dělej pořádně“!
charles79 13.02.2011 21:24:10
>> Mirek Kostlivý, 12. 02. 2011 17:14:51 A bez chodeckého tréninku se nedá jít ani ta stovka.
Já bych to doplnil tak, že bez chodeckého nebo běžeckého treningu se neda jit stovka. O K100 jsem se poprvé dozvěděl v roce 2009, kdy mi volal kámoš, že se asi bude účastnit a jestli se nechci přidat. V té době jsem úspěšně praktikoval již 7. měsíc gaučing (jako Maraton3r :) ), a tak jsem z toho měl docela respekt. Nakonec jsem souhlasil a šel do toho. 14 dní před startem jsem chodil běhat a myslel si, že to nějak zvládnu. Psychicky jsem na tom byl dobře Kamarád to nakonec odvolal a tak jsem vyrazil sám. Nakonec jsem to samozřejmě nedokončil a na 52.km jsem vzdal. Doplazil jsem se ještě do Špindlu na autobus. I když to byl jeden z mých nejhorších sportovních zážitků, tak už jsem se začal těšit na další rok. Začal jsem s pravidelným běháním. Na jaře si odběhl 1/2 M, trenoval jsem na květnový M, který jsem kvůli zranění nakonec nemohl běžet, a postupně ladil formu na červnovou K100.
Tentokrát jsem zavolal kamarádovi já, jestli nechce jít se mnou. Neměl sice tolik natrénováno jako já, ale souhlasil a tak jsme vyrazili ve dvou. Místo pohorek jsem si tentokrát vzal maratonky a nechal doma spoustu zbytečností, které jsem tahal minulý rok. Na kontrole v Harrachově kamarád oznámil, že neví jestli zvládne jít dál. Nakonec si přezul do běžeckých bot a pokračovali jsme s tím, že dojde aspoň na další kontrolu a tam vzdá. Tímhle tím způsobem jsem ho „dotlačil“ až do Pece, kde byl rozhodnut, že nastopro končí, nasedne na autobus a dojede do Vrchlabí. Já si dal pivko, chleba s marmeládou a vyrazil nahoru směr Bouda Mír. Odtud jsem běžel skoro až do Vrchlabí. Kousek před cílem volá kamarád, že si to v Peci rozmyslel a vyrazil 15 min po mě. Jenže u Boudy Mír si vybral špatnou modrou trasu do Vrchlabí a šel směrem do Černého Dolu. Dokonce většinu cesty běžel a než zjistil, že zabloudil, tak bylo pozdě na návrat. Vidina dalších 10 km po silnici do Vrchlabí ho psychicky položila a musel jsem pak pro něj dojet autem. Sice to nedokončil, ale nakonec ušel pěkných 96 km.
olaf, 13.02.2011 22:15:49
>> charles79, 13. 02. 2011 21:24:10 Jo na tom rozcestí tří modrých u boudy Mír se musí dávat bacha. Tam už pohořelo hodně lidí, přitom stačí se pořádně kouknout na rozcestník a je vše jasné.
olaf, 16.02.2011 15:40:12
Krakonošova stovka byla schválená jako kvalifikační závod UTMB pro rok 2012.
Praha
mapo 16.02.2011 21:16:29
>> Kostěj, 16. 02. 2011 20:50:16
Olaf říkal, že je to tam poslaný a že to budou schvalovat-asi postupně
Vesec u Turnova
Strouhal Zdenek 27.02.2011 16:17:57
SPRÁVA PRO SKUŠENÉ ULTRAMARATONCE Tak já se s vaším dovolením pokud nebudu zavalen prací o tu stovku taky pokusím měla by být první dál se ukáže,člověk stále něco dělá poprvé.Tak se nějak nebojím.Jistě mě prominete pokud nedoběhnu ale dojdu.
Praha
mapo 27.02.2011 21:08:25
>> Strouhal zdenek, 27. 02. 2011 16:17:57
Myslím,že můžeš být úplně klidný,většina to určitě nepoběží včetně mě.
olaf, 27.02.2011 21:35:07
>> mapo, 27. 02. 2011 21:08:25
Ono se některé úseky ani moc běžet nadají a nebo se prostě běžet nevyplatí. I Milan Mikulášek některé náročné úseky na K100 chodí.
Ale třeba tento borec by s tím určitě problém neměl. Jornet Kilian – vícenásobný vítěz UTMB http://www.youtube.com/watch?… Člověk kterému se podařilo zbourat staré atletické dogma o tom že na špičkové úrovni se dají absolvovat pouze dva až tři ultra závody za rok. Ten ale do Krkonoš těžko kdy přijede.
Kostěj 27.02.2011 23:31:28
>> olaf,, 27. 02. 2011 21:35:07
Souhlasím, že Kilian je užší světová elita, ale třeba Geoff Roes mu na WS100 suše nadělil hodinu. Doufám, že bude z letošního UTMB nějaké kvalitní video, docela rád bych viděl, jak za to Jornet a Krupicka berou hned od záčátku. A třeba by i do Krkonoš přijel, zkus ho přilákat přes FB:-D
Kdyby třebas někomu chyběla inspirace pro horské běhání, tady si lze trochu nabrat: http://www.ws100.com/…h_Video.html
olaf, 27.02.2011 23:56:20
>> Kostěj, 27. 02. 2011 23:31:28 A třeba by i do Krkonoš přijel, zkus ho přilákat přes FB:-D
Tak to asi těžko, K100 je pro takové lidi podřadná procházka. Asi by byl v cíli už ráno za svítání.
Tohle asi znáš?
Vesec u Turnova
Strouhal Zdenek 28.02.2011 12:05:13
Ten běh na 25km jsem tam bežel asi 9× a do Krkonoš to mám od Turnova opravdu kousek takže v podstatě vím do čeho jdu.>> mapo, 27. 02. 2011 21:08:25
pbs 28.02.2011 21:24:43
>> milan, 28. 02. 2011 15:40:27
ahoj, máš pravdu, ještě máme rezervy já jsem to psal pod dojmem mého sobotního tréninku v Turecku (40 km s př. 1760m), kde byl v porovnání s K100 mnohem horší terén (špičaté kameny, brodění potoků, stržené cesty), ani seběhy nebyly zadarmo, snažil jsem se celé běžet, ale občas to vůbec nešlo, zato na K100 nám chyběly „jenom“ síly, uvidíme letos…
olaf, 23.05.2011 19:04:09
Dnes spuštěny on-line přihlášky na Krakonošovu stovku! http://k100.ddmvrchlabi.cz/cz/prihlasky
Dda 24.05.2011 23:24:08
>> Kostěj, 27. 02. 2011 23:31:28
Dík za ten odkaz na WSER. Konečně jsem se někde uceleně a srozumitelně dozvěděl, co dělají dlouhý běhy s tělem a na co je potřeba dávat bacha. (Participant guide – VII. MEDICAL AND OTHER RISK FACTORS)
Vesec u Turnova
Strouhal Zdenek 26.05.2011 10:16:40
>> olaf,, 23. 05. 2011 19:04:09
Dík za radu už jsem tam taky přihlášen.
Hodnocení příspěvků
Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.
Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.