Silva Nortica Run: Poslední volná startovní čísla

Do startu největšího českého trailového závodu zbývají jen čtyři dny. Kapacita závodu vedoucího nádhernou krajinou Novohradska je již téměř naplněna, zbývá jen několik posledních startovních čísel. Máte-li vážný zájem o start, již není čas na váhání.
Po loňském nultém ročníku je zájem o letošní start nebývalý. Maximální kapacita závodu je 414 účastníků. K některému ze závodů, ultramaratonu na 84 km, klasickému maratonu, půlmaratonu či závodu dvojic, které si ultramaratonskou trasu rozdělí na dva stejně dlouhé úseky, je přihlášeno 384 běžců a běžkyň.
„Aktuálně je na půlmaraton volných sedmnáct startovních čísel, na maraton osm a na ultramaraton jich zbývá pouhých pět. Toto je stav k úterý 8. června po odečtení odhlášených závodníků. Po naplnění kapacity obdrží eventuální registrovaný běžec místo organizačních pokynů pouze omluvnou zprávu,“ říká Pavlína Hanušová z pořadatelského týmu.
„Děkujeme všem slušným běžcům, kteří se odhlásí a umožní tak účast dalším,“ obrací se pak s prosbou na vytrvalce, kteří se z nejrůznějších důvodů nemohou závodu zúčastnit.
Když se závod povede, běžci se rádi vracejí znovu. I proto letos opět uvidíme na trase ultramaratonu obhájce loňského vítězství brněnského ultravytrvalce Dana Orálka. Ani ve startovním poli maratonského závodu nebude chybět loňský vítěz Alexander Frühwirth. Další zajímavou postavou, která se objeví na startu ultramaratonu, je ústecký Michal Weiss. S ním můžete dát řeč i o tom, proč nevyšel letošní start na Libyan Challenge a jakou přípravu zvolil na novou výzvu tohoto roku, Himalayan Run, etapový závod na 170 km v indické provincii Darjeeling.
Pokud si přece jen necháváte ještě několik okamžiků na rozmyšlenou, možná vaše rozhodnutí uspíší listování webovými stránkami závodu plnými mýtických příběhů z oblasti Novohradských hor či prohlídka fotografií z loňského ročníku.
A pokud vám čtení nestačí, ale chcete si na místo, o němž jste získali představu prostřednictvím své fantazie, fyzicky sáhnout, poslední výzvou k tomu jsou slova pořadatelů závodu: „Proč to děláme? Proč vás zveme k proběhnutí právě do Novohradských hor, nebo také do Hercynského lesa? Třeba proto, abyste sami na vlastní nohy, oči, duši poznali, čeho se báli i takoví rekové, jako byli Římané…“
Anketa
Oslovuje vás filozofie pořadatelky jihočeského závodu Silva Nortica Run?
Komentáře (Celkem 271)
Dobřichov
honzaherda
23.12.2010 17:27:39
První úsek ultra byl jistě půlka asfalt, druhá část prý skoro celá. Na druhou stranu jsou tam i úseky, kde jsem silniční boty docela litoval. Na asfaltu to aspoň ubíhá, seběh po louce za 35km mně osobně stačil k odpravení nohou. Čistě v terénu by to tak rychle nešlo a každý závod nemusí být náročný povrchem, vždyť je tam plno výživných stoupání a seběhů, to bohatě stačí. Akorát mi nevyhovuje změna termínu, takže v r. 2011 nebudeme obhajovat vítězství ve dvojicích.
olaf,
23.12.2010 17:53:54
Podle ohlasů co čtu tady i jinde je to jistě velmi pěkný závod. Trať je docela náročná na převýšení a organizační zajištění je v kvalitě která nemá Čechách obdoby. Přesto nechápu jak se to může jmenovat MČR v Ultra Trailu když je to tolik po silnici? To je přece nesmysl ne? Trail znamená ve volném překladu „úzká stezka či pěšina“ rozhodně ne „lesní asfaltka“. Jestli na základě tohoto zavádějícího názvu přijedou nějací zahraniční trailový běžci tak se budou asi hodně divit.
>> honzaherda, 23. 12. 2010 17:27:39 Po silnici to jistě rychleji utíká, ale trailový (terénní) nebo silniční běh je v podstatě úplně jiný sport a to včetně vybavení.
Benešov u Prahy
chuchvi
25.12.2010 12:55:57
Také to nějak nechápu.Závod je to super,ale zařazovat ho do MČR v Ultra Trailu?Viděl bych daleko schopnější kandidáty jako třeba Beskydskou 7.Nehledě na to,že trasa SNR vede opravdu převážně po silnici,takže s trailem nemá nic společnýho.
Kostěj
26.12.2010 20:11:56
>> chuchvi, 25. 12. 2010 12:55:57
Jo, ale Beskydská sedmička je závod dvojic a vícetic. Což mě zas nekoresponduje s ideou ultraběhání, Beskydy jsou spíše přechod, ačkoli ho někdo může i běžet. Tak vůbec mě nejde na rozum, proč když už někdo vymyslí závod, zaklíná ho velkejma iXkama, slovama jako je extrémní, nářez, nejtěžší, nejvyšší a nejdelší, tak proč tu ideu nedovede až do konce a nevloží závod jednotlivců. (to by možná byla zajímavá sociologická studie o míře únosného rizika ve společnosti, obecně, proč většina lidí nechce jít až na dřeň…) Nicméně máš pravdu, nepočítal jsem to přesně, ale Silva je asi z půlky po asfaltu, čili trail to není.
Zábřeh
pancha
26.12.2010 20:55:42
>> Kostěj, 26. 12. 2010 20:11:56
Taky se mi nelíbí že je B7 pouze pro týmy. Asi si to někdy zkusím sám (ujít, ne uběhnout). Trasa je známá, tak proč se tlačit v dvoutisícihlavém davu.
olaf,
26.12.2010 23:02:10
>> chuchvi, 25. 12. 2010 12:55:57 Beskydská sedmička není zas tak úplně vhodná. Mistrovství České Republiky to totiž už je. A to extrémním horském maratonu dvojic, které B7 přidělila Asociace eXtrémních sportů ČR.
>> Kostěj, 26. 12. 2010 20:11:56 Ano B7 je pro velké procento účastníků spíše horský přechod nebo dálkový pochod. Těžko by se v ČR našlo 2000 lidí co by to byli schopní něco takového celé běžet. Ale je třeba říci že výkon prvních dvojic byl na velice vysoké úrovni. Je potřeba si uvědomit že celá trať vede pro většinu smrtelníků téměř neschůdným terénem, špička absolvuje celý závod v noci a do některých stoupání se snad ani nevyplatí běžet. Takže si myslím že ani megaborec typu Daniel Orálek by nebyl rychlejší v řádu mnoha hodin, tak jak si napsal ve fóru B7. Pokud budeš chtít podobný závod mermomocí běžet sám, zkus se porozhlédnout jinde. Pár takových závodů pro jednotlivce se u nás taky koná.
>> pancha, 26. 12. 2010 20:55:42 Pro mě je pořád pochopitelnější, když se tisíce lidí mačkají v Beskydské přírodě než na PIMu na Strakonické dálnici, kde ti ve vedlejším pruhu čudí pod nos pomalu po pojíždějící kolona aut. Letos to byl i v tom davu na B7 opravdu zážitek. Atmosféra je ve společnosti stovek podobně naladěních lidí úplně jiná, než když jsi na horách sám. Kdo tam nebyl neuvěří.
Kostěj
26.12.2010 23:20:41
>> olaf,, 26. 12. 2010 23:02:10 Kostěj, 26. 12. 2010 20:11:56 Ano B7 je pro velké procento účastníků spíše přechod nebo dálkový pochod. Těžko by se v ČR našlo 2000 lidí co by to byli schopní něco takov.....
Olafe, v pořádku, Tvůj názor, můj názor. Běžel jsem přes Nízký Tatry, Krkonoše, Novohradský hory … trénuju ve Středohoří, asi máme na schůdnost terénu jinej náhled. Ale beru. Platí to, co jsem napsal na fóru sedmičky, prostě další akce kterou nepoběžím. Prostě pravidla jsou takový, tak je respektuju, ovšem líbit se mi nemusí a pokud je někde veřejná diskuze, tak ji mohu i navštívit a můj názor na věc prezentovat. Což jsem slušně učinil. Požádal bych tě o odkazy nebo alespoň o názvy Tebou zmiňovaných závodů. Z termínovky závodů na mě nic nevypadlo. Děkuju.
olaf,
26.12.2010 23:37:27
>> Kostěj, 26. 12. 2010 23:20:41
Chtěl jsem jen
přiblížit obtížnost B7. Já mám na schůdnost možná podobný názor jako
ty, ale někteří běžci se hodně divili když se v noci zbíhalo
rozbahněným suťoviskem v 70 stupňovém sklonu. A čelo závodu se tam
opravdu neflákalo. V jednom trochu schůdnějším úseku s Čertova Mlýna
dolů do Čeladné měli první čtyři týmy mezičas odpovídající tempu
něco přes 3 minuty na kilometr!
Zkus třeba toto:
http://www.jesenickymaraton.cz/
Praha
EvženGe
27.12.2010 09:12:10
>> olaf,, 26. 12. 2010 23:37:27
Jako bývalý horolezec. Suťovisko se sklonem 70 stupňů? To je docela dost na to, aby se udrželo na podkladu.
Zábřeh
pancha
27.12.2010 09:44:41
>> olaf,, 26. 12. 2010 23:02:10
Atmosféra v davu stejně naladěných lidí je určitě úžasná. Svým příspěvkem jsem nechtěl B7 nijak odsuzovat. Spíš to plynulo z mého vztahu k horám, kam jezdím proto, abych si od lidí odpočinul a vychutnal si ten klid. Pro tu atmosféru si zajedu třeba na ten PIM.
olaf,
27.12.2010 12:36:12
>> EvženGe, 27. 12. 2010 09:12:10 Máš pravdu, napsal jsem pěknou blbost. Jsou tam spíš pevné kameny než klasické suťovisko a i ten sklon bude asi o dost menší.:-)
Praha
EvženGe
27.12.2010 14:04:11
*>> olaf,, 27. 12. 2010 12:36:12*To nic, takhle jsem
si kdysi naběhl s větrem. Léta jsem tvrdil, že jsem v Tatrách šel při
100 km/hod. Pak jsem si pořídil měřák a zjistil jsem, že při padesátce
už mám problémy dokončit krok .
Praha
anajpo
27.12.2010 23:04:34
Zrovna si tak pročítám kolik diskusních příspěvků se objevilo v souvislosti s B7 a Silva Nortica Runem. Zkoukla jsem i odkaz na Krakonošovu stovku s vědomím a tajným přáním si ji třeba příští rok po 30 či více? letech zopakovat(tu trasu 55km)Mám radost, že se zase více popularizují dálkové pochody, které dost upadly v zapomnění a za totáče to bylo super odreagování se od reality.;-)
Brno
milan
11.01.2011 08:54:01
Bez ohledu zda se jedná o trail nebo silniční běh jsem se letos přihlásil.
Zejména díky doporučení obou loňských nejrychlejších v kategorii ultra, kteří o závodě mluvili jen v superlativech.
Štěpánovice
VanaXXL
11.01.2011 17:12:12
Taky zaplaceno, ale „jen“ maraton. Upřímně obdivuju odvahu ultras. Já jsem po žádným z mých maratonů neměl chuť si to hned střihnout ještě jednou.
sam
11.01.2011 20:35:52
*>> VanaXXL, 11. 01. 2011 17:12:12*Já jsem po žádným z mých maratonů neměl chuť si to hned střihnout ještě jednou.
Já také ne, ale to ultra se běží přeci jen trochu jinak než maraton.
Brno
milan
11.01.2011 20:52:57
>> sam, 11. 01. 2011 10:34:06
Same, uvidíme se nejenom na startu.
Jinak kopcovité ultra je pro mě něco úplně jiného než rovinatý maraton. Po K100 jsem vloni druhý den mohl nejen chodit, ale dokonce i mírně klusat. Po městském maratonu bych měl okamžitě dostat průkaz ZTP.
Praha 12 - Modřany
Mirek Kostlivý
13.01.2011 18:40:08
Taky jsem se přihlásil na ultra, ale neznám svoje Registrační ID (to mi pořadatelé pošlou?), takže nemohu zaplatit v termínu do 14. ledna (stačí pro platbu jako var. symbol např. moje rodné číslo?). Já mám jenom okopírovanou hlášku: „Přihláška přijata“ s číslem bankovního účtu 579223309/0800 ale ID nikde. Díky za radu.
Štěpánovice
VanaXXL
13.01.2011 18:57:47
>> Mirek Kostlivý, 13. 01. 2011 18:40:08 Mně to přišlo do mailu – registration ID bylo v názvu mailu
Praha 12 - Modřany
Mirek Kostlivý
13.01.2011 19:01:16
>> VanaXXL, 13. 01. 2011 18:57:47
Díky, mně žádný e-mail nepřišel (jestli jsem ho nehodil do koše se
spamy . Zkusím se znovu
přihlásit.
Je to dobrý, už mi to došlo, a mohu platit
silvarun
14.01.2011 15:25:18
Dnes je poslední den s možností přihlásit se za nejvýhodnějších podmínek na všechny tratě Silva Nortica Run 2011. Startovní pole ultramaratonu je již nyní na dvojnásobku předchozích let. Na trati by jste měli potkat i šest žen.
PS kdyby jste někdo znal Ilonu Bajerovou (zaplatila ultra),požádejte ji prosím aby kontaktovala Servisní tým e-mailem na registration(zavinac)silvarun.eu. Organizatoři registrují platbu, nikoli její přihlášku (byla by sedmou ženou…)
silvarun
01.02.2011 16:58:47
Zdravíme. Kdybychom organizovali 0-tý ročník, tak bychom právě vyčerpali celkovou kapacitu závodů. Současně s potěšením konstatujeme, že počet běžců na trati Mammut ultramaratonu je na dvojnásobku loňské kapacity a blíží se svému předpokládanému letošnímu maximálnímu limitu. Těšíme se na Vás Servisní tým SNR
České Budějovice
Lubis
02.02.2011 23:34:07
>> silvarun, 01. 02. 2011 16:58:47
… jestli bude letos i dvojnásobná teplota oproti loňsku, tak se máme
na co těšit
silvarun
06.04.2011 10:17:56
Zdravíme, v letošním roce je statrovní pole dáno limitem 500 běžců. Proto zbývají poslední tři volná místa na ultra, sedmnáct na maraton a padesát na půlmaraton Protože ne všichni zaplatili startovní příspěvek, budeme po vyčerpání volných míst upřednostňovat běžce, kteří se sice přihlásili později, ale budou mít zaplaceno. Těšíme se na Vás.
Hodnocení příspěvků
Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.
Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.