Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít
Index » Zdraví, nemoc, bolest » TEP u začatečníka

TEP u začatečníka

Nalezené položky: 3 První Předchozí | 1 | Další Poslední
avatar

Liberec

Celkem 60 km
Minulý měsíc 0 km

ivanek muž 27.10.2011 13:18:55

Dobrý den. Jsem tu nový. Nejprvé, blahopřeju tymu stranky a všech běžci. Bych potřeboval nějakou rádu, co se týká zdraví. Jsem samouk začatečník. Mám dotaz, ohledem TEP u začatečnika. Je mi 34 let. Měřím 1,75 a važím 59 kg. Nejsem sportovní typ, nikdy v životě nejsem dělal pravidelně sport. Ano: eventualně kolo, plavání, chůze. Před rok jsem začal běhat, nepravidelně, do 25 minutů a líbilo se mi to. Přečetl jsem knihu „Běhání“ (Tvrzník et al.). Po dlouhou přestakvu, jsem s tím znovu začal v červnu, když jsem doběhl hodinu. Pak v červenci jsem se zařidil Polar FT7 a jsem se pustil do pravidelné běhání podle treninku popsaný v knize. Od konce srpna sleduju „5. tréninkový program pro rodící se běžce“. Řidím se podle tepové frekvence 2–3–2. Citím se s tím fyzicke pohodlně. Občas běham na měřěný okruh. Tak jsem oběvil, že mi to vůbec nejde. Abych dodržel TEP, musím zcela pomalu běhat, na frekvenci 2 skoro chodit. To znamená, že bych chtěl běhat větší vzdalenost se stejným TEP, anebo stejnou vzdalenost s menším TEP. Skončil jsem program docela zklamaný: můj nejlepší výkon byly 4150m v 35min (7,11 km/h): 10 min v intenzitě 2, 15 min v intenzitě 3, 10min v intezitě 2. Od té doby proběhl měsic, a už nikdy jsem takový výsledek neziskal. K tomu můžu dodat, že display Polaru mi ukazuje neustalé vstoupání TEPu. Hranice „kondice“, zatížení, začala na 127/159, aktualně je 130/159. 159 je určeno jako 85 pro cent předpokladanýho maximálního TEP (187). Stejně, ranní TEP je nepravidelný, když v červenci se pohyboval hned pod 50, teď je nad 50. Otázka je, vzhledem těch udajů, jestli bych musel se nechat vyšetřit u nějakého kardiologa,