Krušnoman 2008
Praha, Klatovy
Šewy 06.03.2008 19:08:00
Chystám se a určitě pojedu z Prahy. Myslím, že jeden flek bych v autě našel.
Teplice nad Metují, Liberec
fisin 06.05.2008 11:46:43
Začíná to být aktuální téma.. Nepojede náhodou někdo z Liberce?
Ironjozef 07.05.2008 15:10:17
Takže trojčlennú Slovenskú mini-výpravu čaká ešte 1 plavčo, sauna, zajtra 10km výklus a balíme. Keďže to máme fakt ďaleko, vyrážame už v piatok ráno. Už začínam mať ten pocit totálneho nabitia energiou, lebo tak málo, ako tento týždeň som snáď ešte ani netrénoval. To môže byť aj problém, pretože nikdy som nebol na žiadnom bežeckom ani duatlonovom závode – proste som nikdy nezačínal behom, tak dúfam, že to neprepísknem hneď na začiatku.
Ironjozef 13.05.2008 10:50:38
Krušnoman 2008 bol jedným slovom PERFEKTNÝ. Super závod, perfektná organizácia, krásne prostredie a počasie a aj tričká boli pekné. Ale po poriadku. Dorazili sme v piatok a keďže sme nemali zabezpečené ubytovanie, tak sme narýchlo našli penzión vo vesničke s výstižným názvom Hrob – cca. 20km od štartu. Potom sme sa išli zaregistrovať a prejsť autom trať kola, a pritom zmerať výškový profil – po vynásobení 3-mi mi vyšlo krásnych 1150m. Trať behu sme neriešili, stačilo sa pozrieť okolo seba, boli sme v doline, a všetky cesty viedli do kopca. Ráno presun na štart a klasická nervozita – 4× kadibúdka – aspoň som mal istotu, že ma to na trati nechytí. Hneď na začiatku som sa zvítal s Jožkom Bezákom, teraz už známym slovenským ironmanom – tento rok Malajzia aj Čína spolu s Vabrouchom. Stretol som niekoľkých kamarátov Zuzku, Pavla a Romana z Loreta. Trošku sme pokecali a hurá s vecami do depa. Mal som krásne číslo 3, takže moje kolo bolo v blízkosti hviezd závodu. To číslo som si zaslúžil tým, že som bol prvý na registrácií. Potom malý rozklus a nájdenie si pozície na štarte, aby ma ako nebežca hneď po štarte nezomleli fastrunneri. Takže som sa usalašil v druhej polovici štartového poľa. Prvý odštartoval Zbyněk Švehla, mal upravené trate, nakoľko tie, čo nás čakali sa s jeho vozíkom jednoducho prejsť nedali – ale to som ešte netušil. No a potom štart. Roj 110 pretekárov sa rozbehol v ústrety sado-maso dýchánku. Asi prvých 700m sa bežalo po asfalte a potom po šotoline – samozrejme do kopca – celých 5km. Záver stúpania bol vyšperkovaný – asi posledný kilometer polňačkou s blatom. Potom už nasledovalo krásnych 5km dole kopcom, väčšinou po asfalte. Hodnotenie prvého behu : chcel som bežať tak aby som cítil rezervu, ale veď to poznáte – nezávodil som 8 mesiacov ak som to asi prošku prehnal. Môj pôvodný osobák na 10km bol 42min, teraz som to dal tesne pod 40 a trať mala 10,2km. Tester tiež ukazoval čísla, ktoré na ňom ešte neboli – priemerná tepovka 167. To som na tréningu nemal nikdy. Potom depo na pohodu – predbehli ma tam ako tradične aspoň 5-ti. Ale povedal som si veď počkajte, ste mojimi prvými obeťami na kole. Ako som povedal, tak aj bolo. Vyrazil som ako strela a v prvom kole som predbeho neviem presne ale asi 20 pretekárov. 1 kolo som napálil s priemerom 34km/h a priemerných tepoch 163. V druhom kole som si vyhliadol ďalšie obete a dobehol som ich v najprudšom stúpaní. Ale ako sa v seriáli F1 hovorí „dobehnúť je jedna vec a predbehnúť druhá“. Tak sme sa naťahovali celé druhé kolo a na jeho konci som bol na tej istej pozícií ako na jeho začiatku. Tepy v tomto kole klesli na 156 a priemerná rýchlosť na 33,3km/h. No a prišlo tretie kolo a ja som zistil, že mi došlo, dobojoval som to so zaťatými zubami. V tomto kole ma predbehlo asi 7 rýchlikov, ktorí si lepšie rozložili sily ako ja. Aj dáta hovoria za všetko, priemerka klesla na 32,5km/m a tepy v poslednom kole boli 146. V záverečnom zjazde som si páskol šlehu a tešil som sa na záverečný beh / pochod, nevedel som či sa rozbehnem, alebo nie. V závere som, ako sa patrí, pekne vytočil nohy na ľahko a fuk do depa. V depe bolo asi 20 kol, tak som vedel, že to nie je zlé. Na behu sa vždy prepadám dozadu, tak som to čakal aj dnes. Rozbehol som to, na rovinke to celkom šlo a potom – kto nebežal neuverí – kopec ako hrom. Ale bežal som. Dokonca som dobehol jedného srandistu, s ktorým sme sa naťahovali v druhom kole cyklistiky, prehodili zopár slov a potom mi nezadržatelne zdrhol. Priznal sa, že sa mu „rozhasili střeva“ a že už má jednu sračku na behu za sebou. V cieli sa priznal, že nasledovali ešte ďalšie dve. Pred záverom stúpania som dobehol ďalšieho a začal som si nahovárať, že sa so mňa stáva bežec. Tento pocit som mal asi jednu minútu, vtedy sa okolo mňa prehnal nejaký blesk a ja som opäť dostal nohami na zem. Asi po troch kilometroch som predbehol tretieho pretekára a v zápätí som bol ja predbehnutý druhým. A tak som sa dotackal až do cieľa. Výsledný čas behu tesne po 45min na tomto profile hodnotím uspokojivo. Tepovka naznačila, že som chytil druhý dych, priemerne 153. Počas druhého behu som si asi 1000-krát povedal, no potrebujem to?????, radšej 100× tréning ako raz sa takto dorasovať. Samozrejme som si povedal aj to, že už nikdy nepôjdem na žiadne preteky. Potom prišiel cieľ, predomnou cieľová brána a za ňou zopár po zemi sa váľajúcich udychčancov, tak som pribehol za nimi. Na zem som sa síce nezvalil, ale prišla za mnou jedna milá pani, a spýtala sa, či mám kŕče, že mi dá soľné tablety. Takže som asi nevyzeral moc dobre. Tej pani som povedal, že sa cítim perfektne a že ďakujem, tých tabliet som zožral počas preteku asi 15. Asi po minútke už bolo všetko fajn. Prehodnotil som aj moju účasť na ďalších závodoch. Celkovo som skončil 22 a 6 v kategórii M35. V podstate som mal smolu, pri študovaní výsledkovej listiny som zistil, že tí dvaja, čo mam predbehli na behu, boli zrovna v mojej kategórii. S výsledkom som bol aj tak nadmieru spokojný. V cieli som sa napapal a čakal na mojich kamarátov ako dopadnú. Čakal som dlho, ale dočkal som sa. Obaja dokončili. V ten deň sa už neodohralo, nič podstatné – iba pivko – dve nealko a jedno alko navečer. Na druhý deň sme mali v pláne 100km vyjazdenie po Krušných horách na kole. A keďže plán treba plniť, tak sme asi o 10-tej hodine vyrazili. Motivolal nás hlavne Peťo Vabroušek v záberoch českej televízie ako skáče svoje „vabrouchy“ za dvojicou prvých dvoch žien na PIM. Už v piatok sme vedeli, že polohu ubytovania sme moc netrafili, ubytovanie síce pekné, ale asi po 2km rovinky nasleduje kopec s prevýšením 500m na hrebeň. No nevadí, aspoň budeme mať pekný zjazd na záver. Nakoniec sme natočili 70km s prevýšením asi 1000m. Točili sme sa ako inak, na Klínoch – tam sa točil ak Krušnoman. V chate Emeran sme si dali fajn obed a hurá domov. Z Hrobu sme vypadli asi o pól piatej a doma po takmer 500km boli o jedenástej. To je asi tak všetko. Ako si hovoríme : „Zážikok nemusí byť pekný, ale hlavne intenzívny.“ Tento bol pekný aj intenzívny a spamätávam sa s neho ešte aj teraz po troch dňoch. Ahojte.
Devce 13.05.2008 11:27:02
Pekne jsi to napsal a gratuluju k vysledku, ale u Tebe jsme to tak nejak ocekavali:) Byl to krasny zavod, i kdyz hodne bolel, ale pristi rok bych chtela jet znova. My jsme taky s klukama zustali do nedele a objeli 40kilacku, ale taky furt kopce vsude.
Brno
vl001 13.05.2008 12:14:46
2 Ironjozef – krásný popis, díky. Musí být děsivé sledovat, jak cyklistický průměr v kopcích klesá na 33 :) Původně jsem chtěl napsat, že to by se mi povést nemohlo, ale klidně mohlo. Stačilo by startovat někde na Pradědu a kousek před Vrbnem bych dosáhl tohoto okamžiku :)
Ironmanské tratě bývají rovinaté, tam se ti jistě podaří lépe rozložit síly. S chutí do toho…
Jecminek.Maselnik 13.05.2008 12:59:06
díval jsem se na výsledky už v neděli. Pěkně Pepo, napsané i zajeté. Sice tam nejspíš nikdy nepojedu, ale přečtu si vždycky rád:-)
Praha, Klatovy
Šewy 13.05.2008 14:32:04
Když Pepa je z jiný galaxie. Správně, za rok zas a znova a ještě lépe a ještě veseleji.
Litvínov
Krušnoman 07.01.2009 11:55:49
Ahoj všem, Krušnoman 2009 je už nachystán, resp. přípravy finišují, takže jste 9.5.2009 zváni . Opět to bude sado-maso . Tomáš L.
Ironjozef 07.01.2009 13:16:15
Tomáši, veď práve z toho sado-maso mám už teraz obavy. Kolo – to je v poriadku, veď ono to je skoro rovina :), ale hlavne ten úvodný beh – z toho mám strach, aby mi to nevyrvalo srdce z hrudi. A ty tam ešte pridáš výbehy ala tour de ski. Máš ty vôbec srdce ? – alebo chceš odrovnať konkurenciu hneď na úvod sezóny? :) Myslím, že by si si mal odjazdiť Krušnomana a nie sa ulievať ako organizátor :). Nech to všetko výde a nech je nás na štarte čo najviac.
Litvínov
Krušnoman 08.01.2009 09:21:26
Ahoj, ten úvodní běh ač se to nezdá má menší celkové převýšení než běh, který se běžel v roce 2008, 2007 na německé straně. Ta část sjezdovky, která se vybýhá má na délku cca 150m a na ní bude cca 10 točen, takže to bude spíše „na hlavu“ než „na nohy“ . Celý podzim jsem trávil na Klínech ve sportovním areálu a hledal trasu nejidealnější, nejmilosrdnější a nejlehčí a z toho vyšla tato trasa jako nej . Budu rád, když dorazí co nejvíce závodníků, přátel a kamarádů a aby si to co nejlépe užili a jak já píšu a říkám: spokojený závoďák, spokojený ředitel . Jinak pokud to budeš chtít pojmout jako prodloužený víkend, tak doporučuju zajistit si ubytování co nejdříve přímo v chatě Emeran (je to asi 15m od startu) .
Ironjozef 08.01.2009 12:30:58
S tým Emeranom máš určite pravdu. Minulý rok som tam už ubytko nezohnal, tak sme bývali v Hrobe. Ale to malo tiež svoje čaro. Ale Emeran sme navštívili na druhý deň, keď nám bolo málo a dali sme si ešte nejakú tú cyklovyjížďku a stavili sme sa tam na obed. Perfektná chata aj prostredie. Určite pôjdeme na predĺžený víkend, takže Emeran je jasná voľba. Pozrel som si vtedy aj tú zjazdovku a výbeh bude naozaj výživný a v 10-ich točnách.
Ironjozef 23.04.2009 08:38:09
Keďže Krušnoman sa nezadržatelne blíži – čoraz viac mi začína vŕtať v hlave otázka : Aké kolo si vziať na závod? Pôvodne som v tom mal jasno – klasické kolo s hrazdičkou – teda Spešl Tarmac ( je ľahšie a výhoda je možnosť radenia počas jazdy v stoji, alebo mimo hrazdy , alebo brzdenia). Ale teraz mám dojem, že aj na špeciáli sa kopce typu Krušnoman dajú jazdiť. Sú to také hupáky, žiadne extra stojky a je tam veľa úsekov, kde sa dá ísť do mierneho kopca na hrazde a veľa terénnych vĺn, ktoré špeciál proste vyletí. Čo myslíte?
Valašské Meziříčí
Tečko 23.04.2009 08:58:32
[quote=Ironjozef]Keďže Krušnoman sa nezadržatelne blíži – čoraz viac mi začína vŕtať v hlave otázka : Aké kolo si vziať na závod? Pôvodne som v tom mal jasno – klasické kolo s hrazdičkou – teda Spešl Tarmac ( je ľahšie a výhoda je možnosť radenia počas jazdy v stoji, alebo mimo hrazdy , alebo brzdenia). Ale teraz mám dojem, že aj na špeciáli sa kopce typu Krušnoman dajú jazdiť. Sú to také hupáky, žiadne extra stojky a je tam veľa úsekov, kde sa dá ísť do mierneho kopca na hrazde a veľa terénnych vĺn, ktoré špeciál proste vyletí. Čo myslíte?[/quote] Vezmi Authora :)
Ironjozef 23.04.2009 09:25:36
Chlapci, ale vážne. Toto je pokus o vážnu debatu pred úvodným závodom sezóny. Čo si o nás pomyslí niekto, kto sem náhodou len tak kukne. Veď by to v ňom mohlo vzbudiť dojem, že my ten triatlon berieme iba ako recesiu a zábavu a pritom to myslíme v podstate neskutočne seriózne :) .
Praha
zombice 23.04.2009 09:55:24
Seriozne to beru, proto na takovyhle zavod vubec nejedu :P Jinak ja bych volil Tarmaca samozrejme na Zippech, ale co bych volil ja asi neni pri moji vykonnosti az tak podstatny :D
Praha, Klatovy
Šewy 23.04.2009 10:03:27
Aspoň porovnáš časy s Authorem oproti loňsku. :) Pokud si vzpomínám tak loni tam jel borec na Lotusu, to byla kára a dalších pár lidí taky na speciálech (Milda B. a Honza W. na Viperech). Takže vem Transitiona, aspoň budeš budit strach u soupeřů. :) Hovoř za sebe, že to bereš neskutečně vážně, třeba já to beru jako zábavu. ;)
Přerov
Aldaman 23.04.2009 10:23:14
Pepo, kdyby jsi měl jen jedno kolo jako já, tento problém neřešíš :D. Ale vem Transitiona, aspoň si poprvé zazávodí :).
ironman 23.04.2009 11:09:46
Pepo takovy zavod jako je Krusnoman ja beru jedine vesele, proto tam nejedu. Kdybych totiz jel, tak by bylo pro ostatni uplna sranda sledovat me jak sem marnej v kopcich :D
Ironjozef 23.04.2009 12:09:10
Chlapci, jasné, že Krušnoman bude veselý závod. Nič od neho neočakávam iba pohodičku a dúfam že pekné počasie, aby sme si s Demim mohli dať na druhý deň stovečku na vyjazdenie v Krušných horách. Krušnoman je vlastne prvý tréning posledného trojtýždňového cyklu pred štartom sezóny. Aspoň tak som si to naplánoval.
jazzmaker 23.04.2009 20:24:39
já doufám, pepo, že vezmeš spešla! ze zdravotních důvodů jdu dělat jen pořadatele, ale i tak se moc těšim! a chci se mrknout na nějakej pořádnej stroj!!!
Praha
zombice 23.04.2009 20:33:36
no spešla asi vezme, ted zalezi jakyho :) on ma totiz spešly dva: Tarmaca a Transitiona ;)
Ironjozef 23.04.2009 21:03:02
spešla vezmem určite – ale otázka bola či Transition, alebo Tarmac. Musím urobiť test na 90km trati 3× kopec z celkovým prevýšením okolo 1200m a bude rozhodnuté. Trasu som si už našiel – ešte nájsť 2dni s približne podobným rozpoložením :).
jazzmaker 24.04.2009 00:01:26
áha jsem si nějak nevšimnul…holt neni běžný, že má někdo dvě takový rakety…ale měl jsem samozřejmě na mysli transition
Ironjozef 24.04.2009 08:38:42
Asi ťa pravdepodobne sklamem, ale predsa len na Krušňáka mi stále vychádza primeranejší ten Tarmac – samozrejme s galuskovými zippmi 404-kami.
Praha
zombice 24.04.2009 08:42:01
krasna volba ;) ne ze by teda Transition na Zippech taky nebyl hezkej, ale ten Tarmac, nam nam :)
Ironjozef 24.04.2009 10:16:32
Zombice – krásne vlľba, čo? – No jasné keď je to presne podľa tvojho odporúčania. Ale pozor, dnes som sa rozhodol pre 100+ v kopcoch na Transitione – a to môže pohľad na celú cec poriadne zmeniť.
Praha, Klatovy
Šewy 24.04.2009 11:53:24
Tak nezapomeň pak informovat. Když bude Transition, přijel bych se asi podívat… :)
Ironjozef 24.04.2009 15:07:53
Takže dilema pokračuje : Dnes som si dal tú istú kopcovitejšiu 100-ku ako v stredu s náledným 7,2km behom – len dnes to bolo na Transitione. A výsledok: Tarmac – Streda – 100km, prevýšenie 1071m, priemer 29,0km/h, cad=75, ATF=123 + beh 7,2km, tempo 4:47/km tep 134bpm Transition- Piatok – 100km, prevýšenie 1071m, priemer 32,5km/h, cad=80, ATF=133 + beh 7,2km, tempo 4:37/km tep 140bpm Časový rozdiel na cyklistike je 22min 20 sec !!! a na behu 1min 15 sec. A teraz babo raď. Kopce na Trasitione sa jazdia celkom v pohode aj radenie rýchlostí nie je žiadny problém. :) :) :)
Hodnocení příspěvků
Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.
Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.