Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Pražský půlmaraton opět rekordní, vítězka jej posunula do světové pětky

Pražský půlmaraton opět rekordní, vítězka jej posunula do světové pětky
foto: Martin Symon

Petr Kostovič, Radek Narovec | 05.04.2014 | přečteno: 18981×

Více než dvanáct tisíc vytrvalců na startu vytvořilo účastnický rekord Sportisimo 1/2Maratonu Praha. O ten sportovní se postarala v sólo závodě časem 1:06:19 ženská vítězka závodu Joyce Chepkiruiová. Mezi muži zvítězil Keňan Peter Cheruiyot Kirui výkonem 59:22. Jde o druhý nejrychlejší čas v historii mužského závodu. Nejrychlejšími českými vytrvalci závodu byli Jan Kreisinger (1:06:12) a Anežka Drahotová (1:14:25).

Vítězka Chepkuriová plánovala pokořit hranici jedné hodiny a šesti minut. Nakonec se to jen o 19 sekund nepodařilo. Přesto zaběhla rekord závodu a katapultovala Prahu i v ženské kategorii mezi pět nejrychlejších půlmaratonů světa, když mezi muži tam závod patří již od roku 2012 (Tsegay – 58:47). „Moc jsem chtěla běžet pod 66 minut, ale poslední kilometr byl pro mě hodně těžký,“ usmívala se v cíli vítězka.

Ani muži se však letos nemají za co stydět. Vítěz Kirui běžel vstříc prvenství osamoceně od 10. kilometru. Jeho vítězný čas řadí Prahu na třetí místo mezi letošními světovými půlmaratony, za Kodaň (59:08) a Berlín (59:14). Pro představu, kdybyste chtěli běžet stejně rychle jako on, museli byste každých sto metrů půlmaratonu zvládnout v čase pod 17 sekund.

„Určil jsem si před závodem vlastní taktiku a té se držel. Nastoupil jsem na desátém kilometru a pak už běžel sám. Praha potvrdila, že má rychlou trať. V příštím roce se chci vrátit a atakovat tu světový rekord,“ uvedl v cíli odvážně vítěz.

Čeští vytrvalci sledovali tradičně světovou elitu z uctivé vzdálenosti. Pro favority mezi muži, Kreisingera s Homoláčem, byl závod testem v rámci přípravy na květnový maraton. Plánovali běžet v čase kolem jedné hodiny a šesti minut stejně jako Keňanka Chepkuriová. I proto se po startu drželi ve skupince s ní. Kreisinger pak v průběhu závodu utekl Homoláčovi a v závěru zafinišoval ve stylu „je hanbou pro nejlepšího českého vytrvalce doběhnout až za vítěznou ženou“ a cílovou čarou proběhl v čase 1:06:12, o sedm sekund před Chepkuriouvou.

„Motivací v závěru pro mě vedle toho, abych doběhl před nejrychlejší ženou, bylo porazit nejlepšího Evropana, Ukrajince Babaryku. To se podařilo, jsem spokojen. Závod ukázal, že maratonská příprava je kvalitní. Vyjde-li ještě duben, mohlo by to v květnu znamenat kvalitní maratonský čas. Snad nebude vedro,“ ohlédl se za svým půlmaratonským výkonem nejlepší Čech Jan Kreisinger.

Druhý Homoláč zaběhl čas 1:07:55, na třetí místo se v závěru propracoval zkušený Robert Krupička (1:09:39). Mezi ženami se čekalo na to, jak dopadne generační souboj. Půlmaratonská debutantka Sekanová a s ní další mladá běžkyně Anežka Drahotová volily opatrný začátek a držely se s mnohem zkušenější Kamínkovou. Na desátém kilometru však již byla v čele s náskokem Drahotová (35:26) a potvrdila svůj všestranný vytrvalecký talent. První místo ji patří za kvalitní čas a osobní rekord 1:14:25.

„Vyšly mi oba cíle, zaběhnout dobrý čas a být nejlepší mezi českými ženami,“ řekla osmnáctiletá Drahotová v cíli. Druhá doběhla mistryně republiky v krosu z minulého víkendu Lucie Sekanová (1:17:39), třetí Kamínková dosáhla na čas 1:18:50. Další zkušená běžkyně Sekyrová teprve nabírá formu po tréninkovém výpadku, pod 1:20 se dostala jen o devět sekund a dostala se před ní i Kateřina Kriegelová.

Závodu přálo počasí, bylo bezvětří a pod mrakem, na osobní rekordy tak dosáhla i řada kondičních běžců, pro něž je tradičně největší český půlmaraton běžeckým svátkem roku.

Tento největší běžecký závod ve střední Evropě jakoby se vymykal ekonomické krizi. Ekonomická situace se sice promítla do obsahu cílových tašek, ale občerstvovačky připomínaly koncert. Přibylo též diváků, které neodradilo ani mírně chladnější počasí oproti předpovědi a slunce schované za mraky.

Liga RunCzech, jejíž je Sportisimo 1/2Maraton Praha součástí, pokračuje 11. května maratonem opět v Praze, pak se vydá do krajů. Nejprve to budou 24. května Karlovy Vary, následovat budou 7. června České Budějovice a 21. června Olomouc. Pak se „běžecký cirkus“ opět vrací do Prahy na večerní Grand Prix, aby sezonu zakončilo Ústí nad Labem. Oba poslední běhy jsou naplánovány na září.


ONLINE VÝSLEDKY

FOTOGALERIE

Anketa

Hodnoťte Sportisimo 1/2Maraton Praha známkami jako ve škole

1
 
226 hl.
2
 
10 hl.
3
 
8 hl.
4
 
0 hl.
5
 
8 hl.
Celkem hlasovalo 252 uživatelů.

Komentáře (Celkem 102)

Nalezené položky: 103 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | Další Poslední
avatar

Litoměřice

nancy žena 07.04.2014 00:10:55

>> jarda03, 06. 04. 2014 11:51:07

Na fotce 18 ten muž s číslem F5706 určitě není Rážová Silvie :-?

avatar

Praha

Celkem 7881,3 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:33 (2014)
půlmaraton: 1:28:26 (2014)
maraton: 3:21:53 (2014)

ped7g muž 07.04.2014 00:37:06

>> mapo, 06. 04. 2014 23:15:17

http://youtu.be/1mLVdRejoI4 (ceska soda – maratonec)

Motto: Pain is temporary, quitting lasts forever.
avatar

Ústí nad Labem

Celkem 4657,72 km
Minulý měsíc 38,2 km
10 km: 0:45:53 (2008)
půlmaraton: 1:42:24 (2008)
maraton: 3:54:51 (2004)

PetrK muž 07.04.2014 07:40:02

>> skritek Hugo, 06. 04. 2014 23:06:20 pěkný postřehy, děkas

avatar

10 km: 0:41:23 (2014)
půlmaraton: 1:39:10 (2014)
maraton: 3:49:26 (2014)

Korinek muž 07.04.2014 09:26:40

>> skritek Hugo, 06. 04. 2014 23:06:20

Souhlas. Jen jedna výhrada: Moje okolí (kolem 1:40) vč. mě na posledních 200–500 metrech ale podstatně zrychlilo. Nemyslím si, že jsme se snažili o sprint, ale vydali jsme ze sebe zbytek sil. Myslím, že každý, kdo má nějaké časové ambice, ze sebe na konci závodu vydá, co může a nedrží své průměrné tempo.

Motto: Dream as if you'd live forever. Live as if you'd die today.
avatar

bjerndi muž 07.04.2014 10:02:52

z mého pohledu bych řekl, že pro mě je pro letošek rozhodnuto o nejlepším běžci/běžkyni letošního roku. Těžko někdo předstihne Anežku. Naprosto neuvěřitelná holka, v podstatě není " trať a sport " ve kterým by nezářila

avatar

Černošice

10 km: 0:47:34 (2014)
půlmaraton: 1:44:10 (2014)
maraton: 4:02:00 (2015)

Mary žena 07.04.2014 10:51:14

>> vsara, 06. 04. 2014 21:34:25

Týjo, ty jsi vlastně týraná vrána!

avatar

Motor České Budějovice

Celkem 258 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:36:04 (2013)
půlmaraton: 1:23:45 (2015)

Jachym muž 07.04.2014 11:41:46

>> bjerndi, 07. 04. 2014 10:02:52

To mi připomíná porcování medvěda běhajícího ještě po lese přesně ve stylu fotbalového komentátora „Čapouna“, který po deseti minutách hodnotí (a jak se ukáže, často nepřesně) celý zápas :-) Ale Anežce bych to samozřejmě velmi přál. Takový talent už jsme dlouho neměli. Zdá se, že jí sláva nestoupá do hlavy a hlavně, že na sobě tvrdě pracuje.

Motto: "Do what you love and love what you do." Ray Bradbury (1920-2012)
avatar

bjerndi muž 07.04.2014 12:10:00

jaký porcování medvěda. Nějak si neumím moc představit kdo by z našich borců zaznamenal podobnej progres :) Snad jedině, pokud by někdo zazářil v ultra. Samozřejmě teda nepočítám do výčtu krátké tratě, tam vládne Máslo a za chvíli se vrátí Zuzka

avatar

Šumperk

Celkem 1398 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:35:56 (2014)
půlmaraton: 1:19:25 (2014)
maraton: 2:50:44 (2013)

Kachnina žena 07.04.2014 13:32:05

>> Láďa S., 05. 04. 2014 16:03:04 >> MartiNo, 05. 04. 2014 16:12:45 >> Pavla T., 05. 04. 2014 21:54:54

Díky, běžci. Moc. Lehký krok všem přeji.

Motto: Bis vincit, qui se vincit in victoria.
avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 07.04.2014 13:50:40

>> bjerndi, 07. 04. 2014 12:10:00

100% s tebou souhlasim. Anezku tezko letos nekdo porazi. Neni to rozdelovani zasluh predem, ale rekneme strizlive hodnoceni reality. A to Anezka jeste letos par zavodu pobezi. Urcite budou zajimave starty Petry Pastorove, ktera se svym zpusobem vraci k zavodeni, Sarky M., kdyz bude zdrava, zminovane Katky K., ktera beha vyborne, ale Anezka je bez debat nasi nejlepsi atletickou vytrvalkyni (sport obecne – tam to ma v kapse Sablikova :-D ).

Pro ty, co to maji kousek do Podebrad a nebo netusi, co s vikendem, tak v So se pujde v Podebradech mezistatko v chuzi a soucasne MCR. Anezka urcite poslape, otazkou je zda 10 ci 20km.

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

Čelákovice

Celkem 22125,06 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:50 (2011)
půlmaraton: 1:32:39 (2011)
maraton: 3:23:50 (2011)

Láďa S. muž 07.04.2014 14:49:03

>> skritek Hugo, 07. 04. 2014 13:50:40

ano, Sáblíková je jediná analogie k Anežce, která mě napadla; + škoda pro českou atletiku, že Sáblíková potkala dlouhé nože … 8-)

Motto: Teprve se zabíhám...
avatar

Olomouc

Celkem 149328 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:54 (2001)
půlmaraton: 1:34:43 (2002)
maraton: 3:21:17 (2002)

321919 muž 07.04.2014 15:12:07

>> skritek Hugo, 06. 04. 2014 22:48:49

Já stál po startu u Karlova mostu, což je asi 300m a řada štafetářů šla již tam.

Motto: Nepřestaneš běhat proto, že jsi zestárl. Zestárneš proto, že jsi přestal běhat.
avatar

Celkem 11099,39 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:50:37 (2015)
půlmaraton: 1:48:11 (2015)
maraton: 4:24:37 (2014)

Ondřej S. (aka
poohDA)
muž
07.04.2014 15:39:05

jen bych se chtěl štafetářů zastat v tom smyslu, že oni se ani nemohou zařadit jinam i kdyby chtěli. Prostě mají přidělen sektor a jinam je moc nepustí. Je věcí organizátora, aby zorganizoval adekvátní řazení do sektorů. (Ale nemyslím, si zrovna tohle hodlá řešit.) Je třeba počítat s tím, že úsek od startu ke Karlovým lázním je prostě jen na rozklusání.

(Já probíhal startem 5 minut po výstřelu a prvního štafetáře jsem předběhl, když mi Garmin ukazoval 1500metrů.)

Motto: Mírné zjednodušení ušetří hodiny vysvětlování.
avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 07.04.2014 17:10:48

Mne napadla jedna poznamka k autorum clanku o techto masovych zavodech. Vsude vzdy ctete co delat pred, zavod se blizi .. blablabla.

Rad je spousta, ale kamarad mi zase vykladal, ze nekde na 17 km videl kolaps. Lide bezi kolem a nikdo nic. Nekdo tam pry s panem uz „operoval“, kdyz tam kamarad dobehl a mel ho polozeneho hlavou dolu z kopecka. Poradatele nikde. Kamarad dobehl k prvnimu policistovi (asi 200m), ktery telefonoval, vyrusil ho a rikal mu, at tam jde pomoci. A premysleli jsme, ze vsude se pise o tom, jak se pripravit, co delat pri zavode, dehydrataci, jak bastit geliky, ale z 99% se zapomina v podobnych clancich zminit prvni pomoc tem, co preceni sve sily. A pritom je to vec, co je nesmirne dulezita a muze se stat kazdemu, ze bude pomoc potrebovat. Vetsina lidi si zaklady prvni pomoci nepamatuje a poradatele/po­liciste/zdravot­nici nejsou vsude. Myslim, ze by bylo dobre v clancich zminovat i co delat v pripade kolapsu a jak pomoci pri krecich.

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

Liberec

Celkem 11210 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:28 (2016)
půlmaraton: 1:16:15 (2011)
maraton: 2:47:01 (2010)

bedrich muž 07.04.2014 17:23:28

>> skritek Hugo, 07. 04. 2014 17:10:48

Asi se mnou možná někdo nebude souhlasit, ale tyhle situace jsou spíš o tom, že je málo natrénováno, teda spíše si tyhle stavy zkusit v tréninku a nějak na ně reagovat a pak v závodě člověka nepřekvapí.

avatar

Celkem 112,82 km
Minulý měsíc 0 km

Zelda007 muž 07.04.2014 17:34:00

>> skritek Hugo, 07. 04. 2014 17:10:48

Pod tohle se podepíšu!

Bylo to na Libeňském mostě a šlo o dost vážnou situaci – pán měl zapadlý jazyk a ztratil vědomí.

Stačilo by do každé obálky s číslem dát letáček jak se v podobné situaci zachovat. Když si to přečte 10% lidí, vždy se pak najde někdo, kdo si bude vědět rady.

avatar

Statenice

Celkem 5780,14 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:45:07 (2013)
půlmaraton: 1:41:58 (2015)
maraton: 3:54:08 (2013)

Spidla muž 07.04.2014 17:37:43

>> bedrich, 07. 04. 2014 17:23:28 Ja s tebou souhlasim :-) Ale jak vime, trening neni popularni a napsat na FB, ze jsem tak stastnej a vsechny loviskuju ze jsem dal prvni pulmaraton v zivote a hned za 2:59 je tak lakave. A nejlepsi trener na svete nas jeste pekne vystresuje ze si mame vzit na prvnich 5km svou vodu, protoze az do 5km neni obcerstvovacka a taky ty gely jsou potreba a nezapomenout na sul. Pak se tam motam jak nudle v bande navic se sluchatkama a iphone na plny koule vsem se pletu ale bezim preci ten svuj vysneny zavod a na ostatni kaslu. No a ty vole oni me bolej nohy au au, tak funim jak sentinel zpocenej jak dvere od chliva a najednou bac lezim a divim se proc jsem to nedal kdyz jsem mel 5 gelu a 3 litry vody a to by melo preci stacit.

avatar

Statenice

Celkem 5780,14 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:45:07 (2013)
půlmaraton: 1:41:58 (2015)
maraton: 3:54:08 (2013)

Spidla muž 07.04.2014 17:47:41

>> Zelda007, 07. 04. 2014 17:34:00

Jenomze v te tasce se to mezi 20 letaky na kdeco ztrati bohuzel. To bys musel mit natistene vzadu na cisle aby to mel kazdy s sebou pak bys to melo smysl pokud by se tedy nasel nekdo odvazny a ochotny druhemu pomoci.

avatar

Celkem 112,82 km
Minulý měsíc 0 km

Zelda007 muž 07.04.2014 17:55:29

>> Spidla, 07. 04. 2014 17:47:41

Proto taky píšu dát to k číslu – do obálky. Ať je to kdekoliv, při té mase lidí stačí aby si to přečetl každý desátý.

avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 07.04.2014 18:31:10

>> Zelda007, 07. 04. 2014 17:34:00

Jak to s nim dopadlo, netusis?


Kolapsy nejsou jen o trenovanosti, ale pokud nastanou, meli by se lide zamyslet, ze je nutne pomoci. Kdyz nevim, co delat a nebo tam uz nejaky bezec zasahuje, mela by byt nase lidska povinnost upozornit nejblizsiho organizatora/po­licistu. To je minimum a melo by se na to upozornovat. Pri masovkach je sance na kolaps obrovska a ochota pomoci je u minima lidi.

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

Celkem 11099,39 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:50:37 (2015)
půlmaraton: 1:48:11 (2015)
maraton: 4:24:37 (2014)

Ondřej S. (aka
poohDA)
muž
07.04.2014 19:13:20

Tu situaci cca 500m pred cilem v case tak 2:30 jsem videl. Od divaku nebo spolubezcu uz dostaval srdecni masaz. Doufam, ze to dobre dopadlo. Vubec to nemusel byt netrenovany clovek. Pripadu, kdy doposud zdravy a trenovany clovek zkolabuje, je dost.

Motto: Mírné zjednodušení ušetří hodiny vysvětlování.
avatar

Celkem 112,82 km
Minulý měsíc 0 km

Zelda007 muž 07.04.2014 19:32:58

>> skritek Hugo, 07. 04. 2014 18:31:10

Když jsem odcházel, už mluvil, předpokládám že dopadl dobře. Mimochodem v době, kdy se tam objevil policista, byla záchranka zavolána (volal jsem ji já a ještě tam byl vůz z primy, ti na mě ukazovali že už volají taky). A co se týče té ochoty pomoci, tak tam si myslím, že problém není, byli jsme u něj minimálně v pěti. Hlavní problém byl, že místo správného postupu nejdřív lidi volali do davu „Pomoc“, pak začal někdo dávat masáž … říkám, že cokoliv se dá udělat pro lepší informovanost a osvětu, nechť se to udělá.

avatar

Celkem 11099,39 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:50:37 (2015)
půlmaraton: 1:48:11 (2015)
maraton: 4:24:37 (2014)

Ondřej S. (aka
poohDA)
muž
07.04.2014 19:57:40

>> Zelda007, 07. 04. 2014 19:32:58

díky za info, to se mi ulevilo, furt jsem na něj musel myslet.

Motto: Mírné zjednodušení ušetří hodiny vysvětlování.
avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 07.04.2014 20:05:39

>> poohDA, 07. 04. 2014 19:13:20

To je jina situace, nez co popsal Zelda. To ani nevim. Blizko cile mel urcite vyhodu, ze tam bylo vice lidi.

Snad oba dobre dopadli.

A Zeldovi velka poklona. Vetsi vykon nez vsech, co dobehli…

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

Olomouc

Celkem 149328 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:54 (2001)
půlmaraton: 1:34:43 (2002)
maraton: 3:21:17 (2002)

321919 muž 07.04.2014 21:20:04

>> poohDA, 07. 04. 2014 19:13:20

Byl to kamarád z Olomouce, trénovaný běžec, který má za sebou i pár maratonů. Byl převezen do nemocnice na Karlově náměstí kde jsme jej ještě s kamarády v podvečer navštívili. Byl již relaivně v pořádku a lékaři nás nechali i prohodit s ním pár slov.

Motto: Nepřestaneš běhat proto, že jsi zestárl. Zestárneš proto, že jsi přestal běhat.
avatar

Pavel Frček muž 07.04.2014 21:55:10

Ne že bych na to měl patent, ale když to shrnu, tak osobně jsem to viděl takto (nebudu vyjmenovávat, koho se mé poznámky mohou týkat, však oni se najdou): byl jsem jako obvykle na kole na trati (3.,5.,7.,8.-9.,12.-19.km (tohle 2×). Viděl jsem tedy relativní špičku, výkonné (1:30), pomalejší (1:45 – 2:15) i pomalé (2:30 a více). Každý to vidí trochu jinak, proto si vůbec nemyslím, že Lukšů na 12. km nějak překážel, naopak si myslím, že to byl docela dobrý nápad.(Že je jinak dost slabý, furt, a to i podle jiných komentátorů /např. ŠŠ/, je věc jiná). Běžci tam měli k dispozici celé nábřeží, tak jaképak copak. Vlastní přenos se mi však moc nezdál: strašná spousta leteckých záběrů, které jsou sice působivé, ale čeho je moc… Obvyklá necitlivost ve chvíli, kdy došlo k úniku Kiruia. V tu chvíli se kecalo o blbostech. To to hlavní střihač nevídí nebo neumí vidět? Neměl by tu něho být někdo, kdo to dovede (včas) vyhodnotit? Faschík se sice zlepšil, ale furt to není (a už nebude) ono. Věděl bych o lepších… O něco víc se v přenosu objevili i ti z hloubi pole, ale pořád je to málo, i když je mi jasné, že vítěz bere vše – i podíl zájmu diváků na přenosu. Větší pozornost české špičce – dvakrát +. Štafety: bylo jich 426, takže k 8 948 půlma­ratoncům bylo v jeden okamžik na trati něco přes 9 300 běžců, houby deklarovaných 12,5 tisíce… K postavení štafet na startu by snad mohlo trochu pomoci, aby první úsek dostal doporučující informaci, aby zvážil své postavení podle cca čtyřnásobku svého potenciálního času. Pro jejich společné umístění není nejmenší důvod. Kočárky na trati: zřejmá neinformovanost skřítka hugo. To byla vysoce humánní záležitost, kterou mohu jen pochválit – možnost účasti těch, kterým osud neumožnil běžet. Všichni startovali až po odběhnutí i těch nejpomalejších. To, že se řada z nich dostávala postupně dopředu jen svědčí o výkonnosti těch, co ty kočárky tlačili. Obdiv všem. Real časy: standardní a oblíbené téma (Evžen už to jistě nebude brát osobně…). Pořadí podle nich – proč ne, ale k čemu to bude? Abych si léčil své ego, že jsem lepší než Pepík nebo Kája (obého pohlaví☺)? Na prvních 200 místech těch rozdílů najdete pár – a pak už je to jedno… K trati: tvrzení MF dnes, že větší počet běžců trať už neunese, považuji za zpozdilé a za amatérské. Existuje sice jistý špunt (u Karlova mostu), ale to je v podstatě vše. Jediné dřívější další sporné místo (obousměrná Svobodova ul. u Výtoně) pořadatelé elegantně vyřešili odkloněním do Botičské, a jinak? Nikde jinde žádná možná zácpa ani při 15 tis. Obavy pořadatelů z kolize u Národního divadla? Ti nejlepší tam budou (9,8 km) cca za 27:30, takže pokud i ti poslední odstartují do 20 min. (letos za 12´), tak těch 600 m absolvují max. do 6 min. A i kdyby ne, kolik jich tak tam asi zbude a kolik jich ve stejnou dobu přiběhne od mostu Legií, aby se tam pohodlně nevešli? A ještě k trati – v přenosu Vaškem Skřivánkem (ředitel, můj dobrý kamarád) vyslovené úvahy o případné úpravě trati (méně zatáček?) považuji za naprosto zbytečné. Ne proto, že současnou trasu jsem před 2 roky vyměřoval, ale protože loňský i letošní ročník potvrdil to, co jsem Carlovi tvrdil od samého začátku: trať (i PIM) vůbec není pomalá a vůbec nemá mnoho zatáček ani dlažby, záleží jen a jen na kvalitě běžců, jakou se podaří do Prahy dostat. Loňský i letošní rok to jen potvrdil (tři pod hodinu je více než loňských 58:47). Se současnou tratí bych už vůbec nehýbal, jakákoliv změna by byla v podstatě jen nevýznamnou alternativou (vždyť jsme na ní v souvislosti se stále přibývajícím počtem běžců pracovali celých 14 let). Stálost je jedním z důkazů kvality… Občerstvovačky – byla místem mého zvýšeného zájmu, když jsem je měl 15 let pod palcem: velmi dobré až výborné, polechtalo mě na osrdí, že většina „mých“ věcí stále funguje.. (promiňte ješitnost). Přeregistrace: stručně – kdybych na to měl páky, tak už to dávno fungovalo. ☻ Tak. Pavel

avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 07.04.2014 22:22:02

>> Pavel Frček, 07. 04. 2014 21:55:10

" Kočárky na trati: zřejmá neinformovanost skřítka hugo.To byla vysoce humánní záležitost"

Michas 2 veci, promin, ale je to tak. Pravidla na webu rikaji, ze bezet s kocarkem je zakazano. Chapu tim kocarek s ditetem, na coz jsem narazela. Predpokladam, ze to bezcum predaji jejich partneri na trati, neb do koridoru je snad nepusti… http://www.runczech.com/…/index.shtml

Akce o ktere mluvis ty, to je neco uplne jineho. Beha se kazdy rok a jeden muj kamarad byl mezi temi, co prvnich 5km vozik tlacili. O te akci velmi dobre vim a jsem jejim fanouskem. Vozik s postizenym nechapu jako kocarek, co zminuji (konkretne jsem uvadela pana s dvojcaty…).

Ale urcites souhlas s temi leteckymi zabery – prijdou mi o nicem, je jich moc. Nicmene to zlepseni proti predchozim letum je, coz za sebe ocenuji.

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

Praha

Celkem 26342 km
Minulý měsíc 21 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 07.04.2014 22:24:25

Ahoj Pavle,
k Tvému komentáři.

TV jsem stále neviděl a tak nemůžu hodnotit. Ostatně tomu zdaleka tak nerozumím jako Ty (to není lichotka, ale trapné konstatování mé neznalosti :-(()

K těm 12500 účastníků. Každý organizátor se snaží dostat čísla nahoru. A tak se sečtou přihlášení běžci + součet štafetářů … a ono to tam je. Že na startu a na trati nás je míň, to už je skoro jedno (to není myšleno ironicky, ale jako fakt).

Z „vozíčkářů“ jich pár znám a jsou to většinou závoďáci. Ostatně dát s vozíkem čas pod dvě je frajeřina. A pokud mohli, určitě moc nepřekáželi. To daleko horší jsou ty „dámy na procházce“ v řadě vedle sebe.

Pavle, ofic. časy a real. časy jsme si vyříkali už před lety. :-)) A nyní souhlasím s Tebou (to koukáš, viď). Ale jako druhá výsledkovka by mohlo být i srovnání podle real. časů. Pro odborníky to je sranda a třeba by to zabránilo některým se cpát dopředu (druhý nejhorší čas, celkově ale o dost lepší – byl na startovní lajně přede mnou !!!. URČITĚ víš o koho jde :-))

A porovnání časů s kamarádama je důležité. Koneckonců na Kunratické se taky koukáme, koho jsme porazili a koho ne a na trati se vůbec nepotkáme.

Trať nemá chyby (v rámci možností). Jen zajisti konečně výměnu dlažby u Františka za asfalt. :-)

A štafety bych rovnal podle času, jak ostatně taky navrhuješ. Dokonce bych je zařadil podle předpokládaného času toho prvního.

No vlastně nakonec máme skoro stejné názory. :-))

avatar

Praha

Celkem 26342 km
Minulý měsíc 21 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 07.04.2014 22:35:14

to spidla a bedrich.

Tak takový mám rád. :-) Odfláknou půlmaraton pod dvě a pak kritizujou ty za tři. :-))

Ale vážně. V tom týdnu před závodem jsme v obchodě řadě lidí rozmluvili nákup gelů (i takoví obchodníci jsou :-)) a někdy jsem měl pocit, že se chystaj na stovku přes hory. Ale pokud někdo uběhne v tréninku maximálně 10–14 km (jo, i takoví se prokecli), tak nemůže čekat, že těch 21 stihne v pohodě a ve slušném čase. A pak se to snaží zachránit „zázračnými postupy“, gely, flaštičky, odtučňovací krémy (ale … to je jiná reklama :-)).

avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 07.04.2014 22:56:17

>> EvženGe, 07. 04. 2014 22:35:14

Ze to posleme zamestnavateli, aneb bonzu zdar :-D ;-)

Vazne, mas muj obdiv. Kdyz jsem cetla clanek nej trenera na svete o tom, jak vzit na prvnich 5km sve piti, fakt jsem premyslela, jak dlouho to ti lide pujdou, kdyz je na cely zavod limit 3h. I kdyz nebudou pit 30min predem a koneckoncu mohou vzit lahev do koridoru, tak to jako clovek nevydrzi hodinu bez vody? A pro ty, co tam nebyli – ano, byli i bezce s camelbagy! Ono obcerstvovacka az na 5km a pak kazdeho 2.5km moznost se napit – asi je to malo. Zizen je previt. Pripomelo mi to pasaz z knihy L. Brabce o pitnem rezimu…

Motto: Petit cheval de manege :-)
Nalezené položky: 103 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.