Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Procházkova dominance na Velké kunratické pokračuje, vyhrál popáté

Procházkova dominance na Velké kunratické pokračuje, vyhrál popáté
foto: Vítek Pospíšil (archívní foto)

Petr Kostovič | 09.11.2014 | přečteno: 15077×

Čtvrté vítězství reprezentanta v orientačním běhu Jana Procházky v řadě a páté celkem a rekordní zápis Pavly Schorné-Matyášové na trati přes Hrádek v kategorii žen. A to při jejím debutu. Také však návrat k tradičnímu pojetí bez lana v kopci na Hrádek, řada běžců s nápisy „Koupím startovní číslo“ na hrudi a klasický velký mumraj sem a tam proudících davů. Taková byla 81. Velká kunratická.

Reprezentant v orientačním běhu Jan Procházka míří mezi legendy Velké kunratické. V 81. ročníku doslova doběhl svého největšího konkurenta Roberta Krupičku a zvítězil popáté celkem a počtvrté v řadě. Tentokrát k tomu potřeboval čas 11:26. V závodě žen přes Hrádek proměnila excelentní vrchařka Pavla Schorná-Matyášová debut ve vítězství. Vítězným časem 13:56 vytvořila nový ženský traťový rekord a o půlminutu porazila Kamilu Gregorovou, která si před Hrádkem střihla vítězně i klasickou ženskou trať.

Pořadí běžců elitní skupiny na startu mělo být Procházkovou výhodou. Specialista na vrchy Robert Krupička, loni na Velké kunratické stříbrný, startoval deset sekund před ním. Jenže Procházka má výbornou formu, kratší trať mu více sedí a umí to vertikálně oběma směry.

„Roberta jsem doběhl v seběhu za Hrádkem, pak jsem to v čele této dvojice táhl vlastně až do cíle,“ okomentoval vítěz průběh souboje o vítězství. Paradoxně tak možná Krupičkovi pomohl k výbornému času, o tři sekundy lepšímu toho, jehož Krupička dosáhl loni. „Potřeboval bych, aby to bylo delší. Rozběhnout tempo a pak je s délkou držet nebo stupňovat. Takhle se zakyselím již v prvním kopci a pak již to není ono,“ posteskl si trochu s druhým místem jinak spokojený Krupička.

"Měl jsem jen týden na odpočinek. Abych mohl pomýšlet na rekord, musel bych se výkonnostně ještě o stupínek zlepšit a na vrcholných mezinárodních závodech v orientačním běhu umisťovat pravidelně na bedně. Letos to byla jen pořadí mezi šestým a desátým místem,“ zamýšlel se Procházka nad svými rezervami směrem k rekordnímu času 10:59, jehož držitelem je od roku 1979 legendární Vlastimil Zwielfelhofer. Letos byl hostem závodu, podepisoval svou knihu. Podle jeho slov je rekord určitě překonatelný.

Autor videa: Michal Vokrouhlík

Na klasické ženské trati kralovala časem 4:51 loni třetí Kamila Gregorová před Moirou Stewartovou (4:52) a Pavlou Zahálkovou (4:55).

Od roku 2008 mají ženy možnost běhat společně s muži i trať přes Hrádek. Letos jich bylo 261 a poprvé ji přijela ochutnat i excelentní vrchařka Pavla Schorná-Matyášová. Časem 13:56 vytvořila nový rekord. Druhá Kamila Gregorová dosáhla času 14:26, třetí místo patří časem 15:07 Zuzaně Krchové.

„Je to přece jen něco jiného než závody v běhu do vrchu, běhá se nahoru dolů. Kopce jsou náročné, ale dají se běhat. I Hrádek jsem do poloviny vyběhla,“ okomentovala vítězka trasu přes Hrádek. Před startovní bránou nechyběla fotografie před několika dny zesnulého rekordmana v počtu startů Karla Šerpána, který se již 62. účasti nedožil. Nejstarším účastníkem byl letos devadesátiletý Vladimír Taraba.

Pořadatelé již před závodem hlásili návrat ke klasickému pojetí. Po řadě let tak nebylo k dispozici lano, jímž se běžci mohli přitahovat k vrcholu Hrádku, nejbrutálnějšímu kopci závodu s 50% sklonem.

Zažil letos rekordním zápisem derniéru ženský závod přes Hrádek? Leccos lze vyčíst z komentářů ředitele závodu Miroslava Koubka pod články na tomto serveru: „…Velice vážně uvažuji o návratu před rok 2008,“ uvedl Koubek v jednom z nich. „Mrzelo by mě to. Klasický závod pro ženy je pro mě příliš krátký,“ kontrovala Schorná-Matyášová.

Přes letos nepovedenou a nervydrásající registraci, při níž se na řadu běžců nedostalo, a více než jindy tak byli vidět muži zoufale shánějící startovní číslo, má Velká kunratická své kouzlo. Co je na ní tak úžasného? Prolínání účastníků z různých sportovních odvětví, pro něž je závod podzimním setkáním před končící, či například v případě běžců na lyžích, začínající sezónou. K vidění tak byla skupinka z Českého veslařského klubu, či borec se znakem fotbalového klubu Slavia Praha na dresu, před závodištěm parkovala dodávka s nálepkou propagující boxlakros.

„Jsem rád, že tě zase vidím. Tak nashle zase napřesrok,“ znělo unisono z mnoha stran. Jedněmi do nebe vynášená, jinými odmítaná. Rozhodně se však Velká kunratická napřesrok druhou listopadovou neděli dožije svého 82. pokračování.

VÝSLEDKY

FOTOGRAFIE

Své snímky z Velké kunratické budete moci nejpozději do pátku zakoupit na www.ktfoto.com

FOTOGALERIE MIROSLAVA KRATOCHVÍLA

Anketa

Hodnoťte Velkou kunratickou 2014 známkami jako ve škole

1
 
62 hl.
2
 
6 hl.
3
 
5 hl.
4
 
0 hl.
5
 
12 hl.
Celkem hlasovalo 85 uživatelů.

Komentáře (Celkem 38)

Nalezené položky: 39 První Předchozí | 1 | 2 | Další Poslední

PetrK muž 09.11.2014 19:30:21

Čtvrté vítězství reprezentanta v orientačním běhu Jana Procházky v řadě a páté celkem a rekordní zápis Pavly Schorné-Matyášové na trati přes Hrádek v kategorii žen. A to při jejím debutu. Také však návrat k tradičnímu pojetí bez lana v kopci na Hrádek, řada běžců s nápisy „Koupím startovní číslo“ na hrudi a klasický velký mumraj sem a tam proudících davů. Taková byla 81. Velká kunratická.
Odkaz na článek

avatar

Luhačovice

10 km: 0:34:32 (2008)
půlmaraton: 1:16:11 (2012)

daliluh muž 10.11.2014 14:01:47

Ve výsledcích jsem si všiml, že na mezičase byl úplně poslední jeden třicátník, a to za skoro 45 minut, ale do cíle to pak stihl pod pět minut, takže to asi bylo nějaké zabloudění. Nicméně mi to připomnělo, že manželka viděla při nástupu na Hrádek chlapíka se sádrou a berlema. Víte o tom někdo něco? Chápu honbu za čárkami, ale tohle už je absolutní šílenost a ani nechápu, jestli je to vůbec možné.

avatar

Křinec

molanmolab muž 10.11.2014 14:43:07

Pána se sádrou (takovou tou moderní, platovou) jsme viděli před tím pípacím pásem. Říkali jsme si, jak asi vylezl na ten hrádek…

avatar

Praha

Celkem 26381 km
Minulý měsíc 21 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 10.11.2014 15:14:17

Ten mladej, tak to netuším. A ten s berlema byl Pavel Briš. Má za sebou 40 startů (letos po 41). Já vím, že se to posuzuje různě, ale třeba já už snad 10 let startuji s Jirkou Kočím. A ten už několik let tvrdí, že tam je naposled. Za rok tam je vedle mě zase. A tak nikdo z „té své společnosti“ nechce vypadnout. Pokud vynechá start, tak se ve startovním poli posune jinam.

Proto jen možná tolerujte Pavla, i když s během to nemělo nic společného.

P.S. Navíc by se při vynechání startu dostal do mé společnosti (byl by tak dvě dvojice přede mnou) a to je dvojnásobná omluva. :-))

avatar

Praha 10

10 km: 0:35:57 (1975)
půlmaraton: 1:51:35 (2008)
maraton: 3:26:06 (1987)

mirek koubek muž 11.11.2014 21:37:07

>> EvženGe, 10. 11. 2014 15:14:17 Evžene, v tom s tebou vůbec nesouhlasím. Podle mě ho neměli nechat odstartovat. To se nedá tolerovat, škodí to závodu a hlavně kategorii VVK. Navíc nebyl sám, byli i další, Pavel nebyl s berlemi, ale s trekovými nebo NW holemi, s berlemi a sádrou byl někdo jiný. Situaci budeme muset řešit, mohlo by se to do budoucna zvrhnout.

avatar

Černé Voděrady

Celkem 21721,03 km
Minulý měsíc 66,85 km
10 km: 0:48:56 (2017)
půlmaraton: 1:49:10 (2017)
maraton: 3:57:39 (2017)

MartiNo žena 11.11.2014 22:31:54

>> EvženGe, 10. 11. 2014 15:14:17

Evžene, „Proto jen možná tolerujte Pavla, i když s během to nemělo nic společného.“ No, ve světle vášnivých diskuzí o tom, jak pár set žen zabírá místa mužům na trati, je ta tolerance docela obtížná. Vsadím se, že na trati bylo několik desítek (možná i stovek, pokud bychom se zaposlouchali do předstartovních řečí) mužů neschopných svého standardního běžeckého výkonu kvůli zranění nebo nemoci. Všichni tito marodi „zabírají“ místo mužům, kteří by mohli skutečně závodit. VK je tradice. Tak jste mi tu loni vysvětlovali, proč bylo povolení startu žen na Hrádek nešťastné rozhodnutí. Dobrá, ale do té tradice snad patří i to, že je to závod. Sbírání čárek a držení si místa ve startovním poli mi nepřipadá moc důstojné téhle akce. Vždyť se tam o berlích nebo se svalovým zraněním (hf) můžou lidi přijít jen podívat, pokecat, zafandit.

Motto: Žít a nechat žít.
avatar

Praha 10

10 km: 0:35:57 (1975)
půlmaraton: 1:51:35 (2008)
maraton: 3:26:06 (1987)

mirek koubek muž 11.11.2014 22:47:09

>> MartiNo, 11. 11. 2014 22:31:54 Martino, naprostý souhlas.

avatar

Luhačovice

10 km: 0:34:32 (2008)
půlmaraton: 1:16:11 (2012)

daliluh muž 12.11.2014 11:38:04

Chápu odhodlání VVK zúčastnit se a udržet si svou pozici, i když se třeba cítí mizerně nebo je dokonce regulérně nemocný. Tohle už je však za hranou. Start s berlemi si měli organizátoři pohlídat, případně pokud zaváhali na startu, ihned kontaktovat vedení a stáhnout ho z trati po konzultaci. Na veteránských závodech se stává, že závodníky stahují ze závodů – tady k tomu mělo jednoznačně dojít. Vždyť musel obrovsky překážet i ostatním, potkat někoho takového v úzkém místě je z pohledu závodníka zlý sen. A i když se jedná o akci do značné míry společenskou, nelze pomíjet závodnickou stránku a z toho plynoucí respekt těchto lidí k ostatním startujícím.

avatar

maraton: 2:27:54

chuck muž 12.11.2014 12:02:06

Hm, tak teď musím sebekriticky přiznat, že v tom také trochu jedu já. Byl jsem svědkem když se Pavel Briš připravoval na start a řešil, jestli může vyrazit na start s trekovými hůlkami. Byly tam různé názory, Pavel byl ochoten hůkly odložit. Já jsem byl zastáncem, toho, že trať může absolovat s hůlkama. Jako argument uvádím, že na náročných horských bězích se hůlky používají běžně. No a Pavel dal asi na mě. Kdybychom dali pokaždé na pocity závodníků před startem, tak skoro nikdo není „způsobilý“ závodit. S kýmkoliv mluvím, tak si navzájem stěžujeme na zdravotní problémy a předem se „vymlouváme“ na případný neúspěch :). Kdybychom ale na doslova přijali názor Martiny, jak byste to chtěli vysvětlit nejstarším veteránům, zakladatelům, že jejjich časy nejsou „závodními“? Ona je ta tradice trochu jiná. Nechci poučovat, ale zjistěte si, jak závod vznikl (setkání sportovců různých druhů sportu na konci sezóny). Ještě od jinud. Pokud opravdu od příštího roku budou ženy běžet dorosteneckou trať, doporučuji všem, aby si jí předem prošli. Já ji s ženou procházel v neděli po skončení a je dost náročná, hlavně seběhy. Asi je více srovnatelnější s mužskou a tak by mohli být ženy spokojené. MS

avatar

Černé Voděrady

Celkem 21721,03 km
Minulý měsíc 66,85 km
10 km: 0:48:56 (2017)
půlmaraton: 1:49:10 (2017)
maraton: 3:57:39 (2017)

MartiNo žena 12.11.2014 12:32:19

>> chuck, 12. 11. 2014 12:02:06

Jak čtu na webovkách VK, tak historicky závod vznikl v roce 1934 již jako závod, nikoli jen setkání. Určitě jsem nepsala o závodních časech, ale zdravotním stavu. A nemyslím si, že by pořadatel měl šanci rozlišit (kromě evidentních věcí jako je sádra na noze), zda je závodník víceméně zdráv či nikoli, to je dle mého záležitost soudnosti a ohleduplnosti závodníků samotných.

Dále jsem se v historii VK dočetla: „Účastnili se jej z počátku jen členové klubu a pozvaní hosté.“ Možná by toto bylo řešení. Účast jen pro členy klubu Vysokoškolského sportu Praha (nebo jeho nástupce) a pozvané hosty. Hostů by mohlo být klidně tisíc, ale nikdo z věřejnosti by nemohl říci, že je jakkoli diskriminován. Buď jsi člen/host, nebo nemáš na akci nárok. A bude přehledno jasno ;-)

Motto: Žít a nechat žít.
avatar

bjerndi muž 12.11.2014 12:38:59

>> MartiNo, 12. 11. 2014 12:32:19

no jo, ale to by se pak už blbe vydělávalo. Komerce je prostě sfiňa :))) Jinak osobně nechápu tohle sbírání čárek. To snad člověk nemůže mezi kamarády přijít i pokecat a nechat zazávodit, nekoho kdo je fit ? Jasně v hospodě nebude moc kecat o XX čárce, ale stejne… Může být několik pohledů, nebudu soudit nikoho, ale mně je bližší trochu ta ohleduplnost a respekt k ostatním ( to platí i jinde, třeba někomu dáš svoje číslo když nemůžeš na závody atd… )

avatar

Černé Voděrady

Celkem 21721,03 km
Minulý měsíc 66,85 km
10 km: 0:48:56 (2017)
půlmaraton: 1:49:10 (2017)
maraton: 3:57:39 (2017)

MartiNo žena 12.11.2014 12:43:44

>> bjerndi, 12. 11. 2014 12:38:59 Komerci v tom nevidím.

Motto: Žít a nechat žít.
avatar

Praha

10 km: 0:47:16 (2000)
půlmaraton: 1:42:12 (1999)
maraton: 3:57:20 (1998)

Ilona žena 12.11.2014 14:00:04

>> chuck, 12. 11. 2014 12:02:06 Tato diskuse je o berlích a holích na trati a opět ji Miloš otočí proti ženám :-((. Proč ?? Takže jestli dobře rozumím příspěvku Miloše, tak žena na trati VK – Hrádek je větší zlo než veterán s berlemi či holemi ? :-((. To snad ne,… ?? Pevně však věřím, že toto je silně zaujatý názor pouze malého procenta mužů,… já jsem se s takovým názorem setkala POUZE v této diskuzi. Na trati nikoliv :-)), tam je cítit ohleduplnost , pohoda a vzájemný respekt. Já osobně naprosto nesouhlasím, aby byly berle, či hůlky běžným doplňkem při běhu,…Myslím, že sebestřednost některých již hraničí s realitou a rozumem a tím myslím naprosto všechny – veterány, muže i ženy na všech tratích. Hole či berle mohou ohrozit okolní běžce, ten kdo zrovna není zdravotně OK, ať prostě neběží a jde do lesa fandit a popovídat si, potkat se s kamarády.
Apropo Miloši, letos jsem při seběhu z Hrádku pouštěla před potokem dva muže, řekli DÍKY, to by asi chlap neudělal :-)), ve třetím kopci mě pouštěl kluk se slovy polez, jsi rychlejší a já řekla DÍKY hodně štěstí :-)).....

Jinak co se týče tratí pro příští rok, tak to rozhodne pořadatel a dá včas vědět, v této chvíli není nic rozhodnuto.

Tvůj postoj Miloši vůči ženám mně velmi mrzí, ale na svůj názor máš právo,..

já však také,… Ilona

avatar

Černé Voděrady

Celkem 21721,03 km
Minulý měsíc 66,85 km
10 km: 0:48:56 (2017)
půlmaraton: 1:49:10 (2017)
maraton: 3:57:39 (2017)

MartiNo žena 12.11.2014 14:25:35

>> Ilona, 12. 11. 2014 14:00:04

Ilono přiznávám se, tentokrát jsem téma žen na Hrádku vtáhla do diskuze já, ovšem z podobného pohledu jako ty: pokud podle některých zabírají na Hrádku místo ženy, neměli by mít titíž pochopení pro marody na trati.

Motto: Žít a nechat žít.
avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 12.11.2014 15:22:07

Ohledne hulek – at uz trekingovych, francouzkych ci jinych bych rekla, ze je reseni jednoduche. Da se do pravidel zavodu – u VK jako „dalsi ustanoveni“ zakaz behu s hulkami. Zatim je uvedeno, ze se zavodi dle pravidel atletiky a tudiz by ani hulky byt nemely – je to kros. Pokud nejsou lana, nemely by byt ani hulky. Osobne si myslim, ze bez lan je to v poradku, nejde o horolezecky za­vod.

Ovsem bezec se zlomeninou nohy, ten by nemel byt vpusten. Na Hradek sotva lezou zdravi a copak teprve clovek s nohou v sadre. U ruky je to neci jineho, s tou se da zavodit, ale noha?!

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 12.11.2014 15:26:29

>> MartiNo, 12. 11. 2014 14:25:35

Ono si jen MS nahrala. Staci precist jeho koment u clanku „Kunratice nikdy vice“. 8-O

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

maraton: 2:27:54

chuck muž 12.11.2014 16:06:01

>> Ilona, 12. 11. 2014 14:00:04

Proboha, Ilono, já jsem v tomto přípěvku proti ženám nic neřekl, naopak po prohlídce eventuelní nové tratě pro ženy, o které se mluví místo „tradiční – krátké“ jsem vyslovil doporučení, aby si ji šly předem prohlédnout, protože jsou tam nebezpečné seběhy, které mohou dělat zejména starším (tím se nechci opět nikoho dotkonout) problémy. A mimochodem, já také občas (pokud to stihnu a mám ještě dech) poděkuji za uhnutí, je pravda, že ne pokaždé, ale jistě pochopíš, že bych se uděkoval. Na druhou stranu, jsou i tací, kteří ani na „houknutí“ neuhnou. Ale stím nic nenaděláš. Hezký večer. MS

avatar

Pavel Frček muž 12.11.2014 21:14:40

V diskusi zde padlo několik názorů, jak řešit: „neměli ho na trať odstartovat“. Ptám se, kdo? Kdo má tu pravomoc? „měli ho z tratě stáhnout“ totéž, k tomu kdy a kde? To by na trati musel být na každých aspoň 200 m někdo, kdo by vyhodnotil (a byl oprávněn!), zda už to je, nebo není na stažení. Organizačně neproveditelné. Řešení je nutno hledat jinde, především v sebekritické rovině a netýká se to jen Veteránů VK, protože ten mladej se sádrou určitě nebyl VVK.
Slovo k účasti Pavla B.: byl jsem u výdeje čísel až do 9,50 hod., pak jsem odešel ke startu, abych byl u zahájení závodu mužů. Pavel přišel až po mém odchodu, nevím, zda cíleně, ale jisté podezření mám, protože věděl, že s výdejem končíme v 10 hod. Ujišťuji všechny, že pokud bych byl přítomen, velice, velice bych mu to rozmlouval, jako jsem to rozmlouval jiném VVK, který přišel s jednou berlí. Na mou připomínku, že to snad nemyslí vážně, mě ujistil, že poběží bez ní a že mu ji jen kamarád podá pod Hrádkem, aby se mu lezlo lépe. Pamětníci si jistě vzpomenou na Jardu Strachotu, který byl pověstný tím, že pod Hrádkem měl vždycky schovaný dlouhý klacek… Osobně jsem tohoto veterána viděl při startu a shodou okolností jsem ho viděl i přibíhat do cíle. Hůl držel v ruce jako štafetový kolík. Jeho čas těsně nad 30 min. snad nebude nikdo považovat za degradaci závodu.
U Pavla B. to bylo tak, že jsem ho viděl s berlemi až u startu. Okolostojící běžci mi dosvědčí, že jsem to komentoval dost ostře, ale za této situace jsem už to nechtěl hrotit. Kromě toho na to nemám puvoár neboli oprávnění, to by mohl učinit jen startér nebo hlavní rozhodčí, pokud tato funkce na VK vůbec je. Hovořil jsem s P. ještě v cíli, kdy jsem to znovu komentoval jako velmi nevhodné a kategorii VVK poškozující.
Rád bych jenom běžcům neveteránům VK chtěl říci, že ta nesmyslná, urputná, ješitná a až chorobná snaha se týká zhruba 10 VVK a nebylo by správné tento problém generalizovat. Každoročně ve svém komentáři, který přikládám k rozesílaným výsledkům této kategorie, tuto do jisté míry i etickou záležitost připomínám a sečtu-li to, neméně sedmi z nich jsem mezi čtyřma očima doporučoval, aby vzhledem k dosahovaným časům na VK skončili. S Mirkem Koubkem jsme tuto věc již probrali s cílem dosáhnout v tomto směru podstatného zlepšení. Pro zachováni důstojnosti tohoto závodu, přestože někteří běžci jsou ve své zaslepenosti schopni znevážit i sami sebe.

avatar

Luhačovice

10 km: 0:34:32 (2008)
půlmaraton: 1:16:11 (2012)

daliluh muž 12.11.2014 21:33:51

Trochu se to svezlo v kritiku Pavla Briše, ale jak zjišťuji, tak to není ten, na koho jsem se původně ptal. Hůlky jsou věcí diskuze, a jak vidno z komentářů MS a PF, tak se to na startu opravdu diskutovalo. Osobně se stavím spíše za PB – šlo o pomocnou věc a zřejmě by to zvládl i bez nich, kdyby mu to startu zakázali. Ale pokud se na trati objevil někdo se sádrou, neměl být puštěn do závodu. Pokud puštěn byl, měl být kontaktován ředitel závodu, ten podle mne má oprávnění stáhnout závodníka. A samotné stažení už problém není, ze startovního času lze rychle vydedukovat, kde ten závodník asi je, případně se na daném místě zeptat pořadatele, zda se onen člověk tudy už probelhal.

avatar

Praha 10

10 km: 0:35:57 (1975)
půlmaraton: 1:51:35 (2008)
maraton: 3:26:06 (1987)

mirek koubek muž 12.11.2014 22:24:22

No já myslím, že se sádrou se jednalo o toho veterána, který loni běžel pod 18:00 a letos přes 41 minut, nevím to ale přesně.

Ředitel závodu nemohl být kontaktován, protože byl zrovna na trati…

Měl být informován hlavní rozhodčí. Jenže jsou situace, které nikdo nepředpokládá a až dodatečně mu dojde, jak měl reagovat. Napadlo by snad někoho z vás, že VK poběží někdo se sádrou a berlemi ? A jsou i jiné věci, nad kterými zůstává rozum stát.

avatar

Praha

10 km: 0:47:16 (2000)
půlmaraton: 1:42:12 (1999)
maraton: 3:57:20 (1998)

Ilona žena 12.11.2014 22:31:05

>> Pavel Frček, 12. 11. 2014 21:14:40

Co dodat Pavle, jen Díky za krásný a poučný příspěvek. Miloši nic ve zlém,..

Všem krásný večer Ilona

avatar

Čelákovice

Celkem 22125,06 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:50 (2011)
půlmaraton: 1:32:39 (2011)
maraton: 3:23:50 (2011)

Láďa S. muž 12.11.2014 23:40:48

rád bych tu nadnesl ještě jeden problém, který by jistě šlo řešit soukromou korespondencí s pořadateli, ale možná to patří k věcem, které tu můžeme zobecňovat: letos jsem byl přihlášen, běžet jsem s ATB (důstojně :-) nemohl, číslo jsem někomu přenechal, dal si nohy nahoru a najednou po obědě sms, že mám takový a takový čas: týpek prostě běžel na mé jméno, nepřehlásil to; otázka na organizátory zde v diskusi: nebudou zanášeny ještě nějaké změny nahlášené před startem, které z výsledků nejsou patrné? jestli ne, požádám samozřejmě o vymazání „svého“ výsledku na ofic. emailu

v té obecné rovině by mě zajímalo, jak časté (odhadem) toto závodění na jiné jméno je a (víte-li někdo) proč to proboha někdo dělá??

Motto: Teprve se zabíhám...
avatar

Praha 10

10 km: 0:35:57 (1975)
půlmaraton: 1:51:35 (2008)
maraton: 3:26:06 (1987)

mirek koubek muž 13.11.2014 00:17:55

>> Láďa S., 12. 11. 2014 23:40:48

Je nutné to napsat na mail vysledky@velkakunraticka.cz – nejpozději do 16.11, nejlépe ale ihned.

Výsledky jsou pořád neoficiální, změny se zapracovávají postupně.

Starty na jiné jméno – je to nezjistitelné, pokud na to někdo neupozorní. Proč to lidé dělají mi není známo, buď je jim líto 100,–Kč za přeregistraci nebo si ani nezjistí, že je to možné.

avatar

Brno

Celkem 19190 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 1:32:28 (2008)
maraton: 3:23:45 (2008)

Pavel S. muž 13.11.2014 17:39:26

Lidi, prosím vás, neblbněte!

Velká Kunratická je jistě ikonou mezi všemi českými běhy. Dovedu si představit, jak se v předválečných letech sešlo pár chlapů a řekli si: „Konec sezóny, dáme si trochu do těla, uděláme žízeň a po závodě trochu zakalíme. A baby raději nechte doma, pro jedno ani druhé by neměly pochopení.“ Tak takhle nějak dle mého mínění vznikají tradice a „historické důvody“.

Střih do současnosti a už to jede: „A proč oni ano a my né? (dosaď si, koho chceš). "A proč se mi tu s tou berlou motá?“

Nemám nic proti ženám, ale do akcí, kde je zmíněn „babinec“, se zásadně necpu. Jen tím chci naznačit, že názor na účast žen ze strany některých staromilců naprosto chápu. Nikdo nikomu nebrání vytvářet si svoje tradice a „historické důvody“.

Chápu i veterány, pro které by ani zlomená noha nebyla důvodem k vynechání… Sám se už skoro 40 let každoročně účastním jedné akce a představa, že bych z jakéhokoliv důvodu měl vynechat, je fakt šílená. Prostě se za ostatními třeba i poplazím, i kdybych měl zdechnout.

Zkuste se s trochou respektu vcítit do uvažování veteránů VK, pro které je datum závodu možná jediným pevným bodem v jejich životě.

Takže, jak jsem psal už na začátku, neblbněte, je to jen běhání…

avatar

Praha

Celkem 26381 km
Minulý měsíc 21 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 13.11.2014 18:49:41

>> Pavel S., 13. 11. 2014 17:39:26

Díky za rozumnej názor. :-))

avatar

Černé Voděrady

Celkem 21721,03 km
Minulý měsíc 66,85 km
10 km: 0:48:56 (2017)
půlmaraton: 1:49:10 (2017)
maraton: 3:57:39 (2017)

MartiNo žena 13.11.2014 19:08:51

>> EvženGe, 13. 11. 2014 18:49:41

Evžene, takže pro ty „nové“ (neveterány, ženy) to má být „jen běhání“, kdežto pro veterány VK může být datum závodu možná jediným pevným bodem v jejich životě. Takto to vnímáš? A do které skupiny bys řadil závodníky, kterým do veteránství chybí 1 start? A 3 starty? 5 startů? Nechci být nějak necitlivá vůči nejstarším veteránům, ani se neberu za ponechání žen na Hrádku, chápu tu argumentaci z veteránského a historického hlediska. Ale tvrdit, že nemají blbnout, že to „jen běhání“ tomu trochu protiřečí ;-) Osobně se asi někdy ráda vrátím na VK – ženskou trať, a přivítala bych ji v původní verzi, abych mohla porovnat čas se svým zamlada a s mamčiným v mých letech, na Hrádek jsem se nikdy nepchala, nemám ráda nával :-) Účastním se tedy této diskuze spíše z jakéhosi teoretického, nestranného hlediska.

Motto: Žít a nechat žít.
avatar

Brno

Celkem 19190 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 1:32:28 (2008)
maraton: 3:23:45 (2008)

Pavel S. muž 13.11.2014 19:35:42

>> MartiNo, 13. 11. 2014 19:08:51

Evžen jen vyslovil svůj názor na můj příspěvek, ale tvé dotazy směřují spíše na mě. Tedy – chtěl jsem jen upozornit na to, že spousta lidí se v dnešní době jen žene za naplněním svého „nároku“ skoro na všechno, i proti těm, kteří mají naprosto opačný a přesto zcela legitimní postoj a důvody. Detailně to snad není nutné rozebírat.

Kvůli obyčejnému běhání není třeba rozdmýchávat vášně a vymezovat se vůči ostatním (krásně to v nějakém vlákně napsal Slavo K, volně parafrázuji: „Smysl to nemá, ale baví mě to.“)

avatar

Černé Voděrady

Celkem 21721,03 km
Minulý měsíc 66,85 km
10 km: 0:48:56 (2017)
půlmaraton: 1:49:10 (2017)
maraton: 3:57:39 (2017)

MartiNo žena 13.11.2014 20:00:49

>> Pavel S., 13. 11. 2014 19:35:42

Nene, dotazy směřují opravdu na Evžena, zajímá mě konkrétně jeho názor. (nic proti tobě)

Ale tedy jestli jsi ochoten o tom ještě diskutovat, i když je to „jen běhání“, tak:

„spousta lidí se v dnešní době jen žene za naplněním svého „nároku“ skoro na všechno, i proti těm, kteří mají naprosto opačný a přesto zcela legitimní postoj a důvody.“

Která skupina se žene za naplněním svého nároku – mladí závodníci, kteří se chtějí také vypravit na legendární VK a skutečně tam závodit (a tedy mj. mít jakžtakž propustnou trať), nebo veteráni VK, kteří chtějí účast bez ohledu na zdravotní stav? (dle mého obě) Opačný postoj by snad byl ten můj „raděj se tam necpu, stejně je tam plno a navíc ženy na Hrádku jsou proti tradici, nebudu to tam zahušťovat ani fyzicky ani ideově“.

EDIT: jo a ty skupiny opačných postojů by si pak vzájemně nepřekážely…

Motto: Žít a nechat žít.
avatar

Brno

Celkem 22207 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:30 (2011)
půlmaraton: 1:23:40 (2007)
maraton: 2:55:30 (2011)

milan muž 13.11.2014 20:17:21

>> MartiNo, 13. 11. 2014 20:00:49

To je přesně ono, pořadatelé nastavili nějaké podmínky (parametry) účasti a různé skupiny vyjadřují nespokojenost. Žádná ze skupin (veteráni, mladí rychlíci, ženy toužící po vrcholech :-D ) nemá žádný oprávněný nárok na prosazení svých představ.

Jiná věc je způsob prosazování názorů různých zájmových skupin. A tak jsou před VK hluční veteráni, kopcůchtivé ženy aj…

V jiných oblastech života je možné jmenovat desítky jiných a taky zcela absurdních nárokových (nátlakových) skupin. Princip je stejný, svým způsobem šahají do peněženky organizátorům VK.

avatar

Praha

Celkem 8004,86 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:49:31 (2012)

Pavla T. žena 13.11.2014 22:00:18

Musím se smát těm řečem o tradici a že co není tradiční, to na VK nepatří. Závod vznikl jako „klubový závod Vysokoškolského sportu Praha“, „úzce souvisel se studentským prostředím ve Strakově akademii“, trať byla vybrána s „dávkou studentského humoru“ – vše citace z webu VK. O veteránech ani slovo :-D Já jsem do 32 let žila na Moravě, takže VK se mě emocionálně nedotýká, ale díky diskusím tady na fóru pro mě má image závodu starých pánů, kteří slovo „Hrádek“ vyslovují se zamlženýma očima a immervére se ujišťují, že by to mělo být zase „bez ženských“. Podle mě tam třeba mladé studentky tradičně patří víc než staří pánové s berlema. Ještě jedna citace z webu: „Závod byl zpočátku téměř výhradně mužskou záležitostí.“ – takže studentky tam zřejmě taky běhaly ;-) (A jejich počet možná procentuálně odpovídal počtu tehdy běhajících žen.)

Motto: "Vím, že když si dobře zaběhám - nebo ani ne dobře, ale když si prostě jen zaběhám - budu mít lepší den." A. K.
Nalezené položky: 39 První Předchozí | 1 | 2 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.