Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Praha zažila druhý ročník barevného šílenství The Color Runu

Praha zažila druhý ročník barevného šílenství The Color Runu
foto: The Color Run

tisková zpráva | 05.06.2016 | přečteno: 4958×

V sobotu 4. června proběhl teprve druhý ročník ve světě populárního běhu The Color Run. Nad očekávání byla naplněna kapacita a dorazilo přes 11 000 milovníků barev a zábavy, kteří vyběhli z holešovického Výstaviště na nejbarevnějších a nejšťastnějších 5 kilometrů tohoto roku.

Rodiny s dětmi, zamilované páry, běžci i příznivci lenošení dorazili na letošní The Color Run, který nesl název Tropicolor. Ocitli se uprostřed palem, lehátek a tropického ovoce. Ale na lenošení nebyl ten správný čas – po čtvrté odpolední se jedenáctitisícový dav vyřítil do barevného mraku a pořádně si to užil.

The Color Run má kořeny ve Spojených státech. Zcela první barevný běh se konal v roce 2011 a probíhá každý rok ve stovkách měst v asi 40 zemích světa. „Lidé prostě milují, když mohou zahodit starosti za hlavu a alespoň jeden den v roce si prostě trochu hrát,“ říká organizátor běhu The Color Run Petr Manich.

A doplňuje: „Překvapivě jsme naplnili kapacity týden před konáním běhu. Dorazilo přes jedenáct tisíc lidí. Což nás utvrzuje v tom, že zájem o zábavu tohoto druhu je tu dostatečný a určitě plánujeme akci příští rok zopakovat.“

O program se postarala moderátorka Zorka Hejdová a DJ IM Cyber. Návštěvníci si kromě běhu a barev užili speciální zážitkové zóny. V Elle zone se o ně postarali vizážisti ze Sephory a kadeřníci ze Salonu Petry Měchurové.

Komentáře (Celkem 105)

Nalezené položky: 106 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | Další Poslední
avatar

Žďár nad Sázavou nebo Brno

Celkem 2784 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:40:07 (2011)
půlmaraton: 1:28:33 (2007)
maraton: 3:48:37 (2007)

Luckyboy muž 06.06.2016 10:06:19

>> Petr Kaňovský, 06. 06. 2016 01:11:51

Přečti si toho Baumana nebo něco z moderní sociologie a třeba Ti to jako blábol připadat nebude. Runty to napsal po svém :-), ale v podstatě píše o tom stejném. Náš mozek je evolučně pořád vybavený na svět tak, jak vypadal před dvaceti a víc tisíci lety, a čím víc možností „zábavy“, tím hůř pro něj. Neustálá nutnost vjemů, dělání něčeho apod. je z větší části způsobena tím, že lidem vnitřně „něco“ chybí (tak trochu jako když dostane někdo „žravou“), a to něco není ale paradoxně další vjem (balík chipsů), ale nedostatek vjemů (vitamínů a minerálů), který lze právě dosáhnout tím, že se člověk na jednu věc plně soustředí (to je ta práce na zahradě, běh atd. – abych Ti ten blábol přeložil, to je to zvnitřnění).

Proto jsou lidé dneska extrémně roztěkaní a „ideálním“ příkladem jsou nejmladší generace, které nejsou už skoro schopné se ani soustředit, protože se jim mozek v tom extrémním množství vjemů nedokáže zorientovat a skáče neustále od jednoho vjemu po druhý. Však už se dneska dělají i kurzy a workshopy pro lidi, aby se zpátky naučili soustředit, anebo se lidi dobrovolně za peníze nechávají zavírat do jeskyní a temných místností, jen aby unikli aspoň na chvíli z převjemovaného světa. A sociální sítě a exhibicionismus na nich to jenom prohlubuje a zrychluje a „nutí“ lidi, kteří by na něco takového nejspíš ani nepomysleli a neměli potřebu se toho zúčastnit. Ale protože Franta je cool má víc přátel na FB jak já a pořád má spoustu lajků a bude tam taky, tak si to nesmím nechat ujít. Jestli Ti tohle přijde jako blábol a mimo realitu, tak se zkus chvíli pohybovat mezi většinovou společností, nebo nedejbože učit někoho.

>> runtachykard72, 06. 06. 2016 08:59:05

Mockrát s Tebou tady nesouhlasím :-) a většinou tomu moc nerozumím (asi jazyková bariéra :), ale v tomhle ano.

Motto: Pořádek je pro blbce, inteligent zvládá chaos. http://luckyboyonthetrail.blogspot.cz/
avatar

Žďár nad Sázavou nebo Brno

Celkem 2784 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:40:07 (2011)
půlmaraton: 1:28:33 (2007)
maraton: 3:48:37 (2007)

Luckyboy muž 06.06.2016 10:18:03

>> Jachym, 06. 06. 2016 09:55:41

Trapně bych se cítil, pokud bych se tím někde chlubil. Vnitřně jsem sám se sebou spokojený, neboj :-)

Co se týče reakcí okolí na můj sport a výkony, tak já právě nemám rád, když ze mě někdo z okolí dělá nadčlověka, nebo super sportovce, protože to tak absolutně není, jsem (my všichni) jenom někdo, kdo se trochu hýbe, a moje teorie je taková, že pokud je někdo zdravý, s trochou tréninku by většinu toho, co jsem kdy například v horách uběhl, absolvoval úplně v pohodě taky. Ale ono je samozřejmě jednodušší z někoho udělat „nadčlověka“ a omluvit si tím svoji vlastní lenost… proto jsem se dostal do situace, kdy s nesportovcema o svém sportu vůbec nemluvím, a na přímé dotazy odpovídám rezervovaně, protože to nemá cenu. A tudíž, pokud pak přijde někdo, a dělá z maratonu (běhání obecně) před neběžcema za 4:30 velkou věc, tak mi to přijde minimálně divné :-) Pro mě je sport naprosto jasnou, přirozenou a neoddělitelnou součástí rozumného bytí, takže nevidím důvod, proč se tím chlubit, protože to je asi stejné asi tak, jak když bych se chlubil tím, že denně vypiju 3 litry tekutin, anebo jím pětkrát denně. Asi by si taky každý ťukal na čelo. Ale z nějakého důvodu má dnešní společnost tendenci z tak přirozené věci jako je pohyb dělat výkladní skříň svojí osobnosti.

A poslední věc v rámci reakce – já všechny ostatní žít nechávám. Nehodlám nikomu nic zakazovat, nebo někoho za to postihovat, jen jsem vyjádřil, co si myslím o důvodech, proč to lidi dělají (de facto nastavil zrcadlo). To ale neznamená, že budu každého chválit za to, jakým způsobem se chová, a říkat, jo super, super, všechno v pořádku. Takový dnešní ekvivalent hyperkorektnosti, kdy není ani vůbec slušné někomu říct, že to, co dělá, dělá špatně/blbě/pod­průměrně. Jen ať je ve své bublině „spokojený“. Ať se pak s tím pohledem do zrcadla srovná každý sám… a myslí si o mě třeba, že jsem netolerantní arogantní elitář, nebo že mám možná v něčem pravdu.

Motto: Pořádek je pro blbce, inteligent zvládá chaos. http://luckyboyonthetrail.blogspot.cz/
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 06.06.2016 10:19:14

>> Luckyboy, 06. 06. 2016 10:06:19 se zkus chvíli pohybovat mezi většinovou společností, nebo nedejbože učit někoho.

Tak zrovna s učením někoho mám zkušeností hodně. :-)

A ti lidé prostě svým způsobem prožívají, co jim je blízké, a mnohdy velmi bezprostředně a opravdově, i když podle nás možná banální záležitosti. Ta atmosféra mě nadchla, prostě protiklad toho, co často vidím u lidí třeba z tohoto fora, včetně sebe. :-) Tedy, tento závod bych neběžel, ostatně hlavní důvod byl v těch barvách rozptylovaných v průběhu běhu (například o neškodnosti vdechnutí toho pro mě nejsem úplně přesvědčen a také by se to nemělo moc rádo s brýlemi), ale rád se zase přijdu na něco takového podívat. A s neschopností být v tichu to nemá nic společného, ostatně ticho či hluk vždy vnímám jen v porovnání s něčím, třeba zpěv ptáků dnes ráno byl opět úžasný. :-) Ta sobotní akce byla jiná, zvuky tam byly též jiné, ale to není v rozporu s tímto, naopak. :-)

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Motor České Budějovice

Celkem 258 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:36:04 (2013)
půlmaraton: 1:23:45 (2015)

Jachym muž 06.06.2016 10:28:42

>> Luckyboy, 06. 06. 2016 10:18:03

Já jsem tedy poslední, který by obhajoval politickou korektnost:-) Jinak já mluvím o svém běhání velice rád, ale ne kvůli tomu abych naplnil tvou definici nadčlověka:-) Já skoro všude nadšeně mluvím o svém běžeckém koníčku a řadu lidí jsem už prý „nakazil“. Ale stejně tak nadšeně mluvím o svých dalších koníčcích jako jsou modelová železnice nebo hudba.

Motto: "Do what you love and love what you do." Ray Bradbury (1920-2012)
avatar

Sloviensko

rudo muž 06.06.2016 11:15:53

>> Luckyboy, 06. 06. 2016 10:06:19

jo jo

ale neni to jen moderni spociologie

tohle se vi tisice let, treba pres jogu

a vedelo se to ve vyspele vedicke civilizaci

kerou nam znicili invaziemi za tisice let

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Poprad

10 km: 0:34:36 (2014)
maraton: 2:40:46 (2015)

runtachykard72 muž 06.06.2016 11:16:09

>> rudo, 06. 06. 2016 09:13:38

Presne tak Rudo. Vlasne(Tieto akcie) je to istá forma skrytej,resp. potláčanej agresivity ľudí(hlavne veľkomiest) v peknom balení,zaodetá­..resp. zakamuflovaná pod rúškom zábavy.

Dlhodobo narazená homeostáza ľudí.(Je blbé ked kolegom v práci.hučí 12hodin v kancelárii radio…navyše nevyladené.. :-/ choré)

Je dobre vidiet širšie súvislosti.

Za selfi a touto formo exibicionizmu vidím…nevyspo­riadané neg energie,resp. emócie??

Motto: .... A z vlku jsou dnes malamuti a z nočni mury prosty sen. A na ten sen je spolehnutí. Můj bože, to je krásný den.
avatar

Sloviensko

rudo muž 06.06.2016 11:21:12

>> runtachykard72, 06. 06. 2016 11:16:09

teraz mame vo Francii prejavy militantnych unionistov ktore sa snazia maskovat pod druhu francuzsku revoluciu

to nie je lud proti systemu

to su vandali nadseni ze mozu s tichym suhlasom policie nicit

bez ohladu na to ze vladnuci system tam (aj inde) musi padnut

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 06.06.2016 11:49:13

Včera vyšel na rungo zajímavý článek ke komercionalizaci českého běhu

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Žďár nad Sázavou nebo Brno

Celkem 2784 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:40:07 (2011)
půlmaraton: 1:28:33 (2007)
maraton: 3:48:37 (2007)

Luckyboy muž 06.06.2016 11:54:25

>> Petr Kaňovský, 06. 06. 2016 10:19:14

Tak pokud máš dostatečně dlouhou časovou řadu, tak jestli Ti není patrný posun ve schopnostech těch, co učíš, se soustředit, delší dobu přemýšlet, anebo jenom věnovat větší množství času a úsilí tomu, aby se něco naučili, tak asi žijeme v jiném světě :-) Já (a část sociologie mi dává za pravdu) jako příčinu tohodle a i vysoké účasti na věcech typu color run vidím právě v tom, co jsem tady popsal. Pokud bych měl něco hodnotit, tak izolovaně samozřejmě věc typu color run není žádný problém, ale pokud to dáš do kontextu vzorců chování části lidí, která na tyhle akce chodí, tak to právě hezky vypovídá o té tekuté modernitě :)

>> Jachym, 06. 06. 2016 10:28:42

Když se mě někdo neběhající zeptá, tak mu o běhání rád povím, ale snažím se cíleně nemluvit o počtu hodin, nebo kilometráži apod., protože pak přijde pouze wau/panebože/jsi normální/to není zdravé a různé další reakce, a nikdy se mi nepodařilo toho druhého přesvědčit, že na tom nic není, stačí si to jenom zkusit. A kdo má takovou reakci, běh si nezkusí, protože v tom vidí něco nedosažitelného. Já mám s obracením na běžeckou „víru“ taky dost úspěchů, ale obvykle to nebylo na základě rozhovorů, ale na základě toho, že to někdo u/na mě/mně viděl z první ruky delší dobu (kolegové z práce, spolubydlící, kamarádi, partnerky)

Motto: Pořádek je pro blbce, inteligent zvládá chaos. http://luckyboyonthetrail.blogspot.cz/
avatar

Žďár nad Sázavou nebo Brno

Celkem 2784 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:40:07 (2011)
půlmaraton: 1:28:33 (2007)
maraton: 3:48:37 (2007)

Luckyboy muž 06.06.2016 12:07:03

>> Petr Kaňovský, 06. 06. 2016 11:49:13

Komercionalizace je v pohodě, všechno si na sebe musí vydělat, s tím já problém nemám, horší je konzumerizace :) Stejný, jako když si někdo koupí drahou gore-texovou soupravu, trekový hůlky, nejdražší trekový boty a pak vyrazí do Tater, aby přecenil svoje síly, protože když na to mám vybavení, nemusím mít zkušenosti ani fyzičku a pak volá horskou službu nebo rozklepaný stojí u řetězů a neví, jak to projít.

Takže ať běhání sponzorují firmy, to je v pohodě, ale to, co běh podle mě poškozuje, a na co si spíš někteří („ze staré školy“) stěžují je to, že dneska se považuje za běžce i ten, který několikanásobně víc času přemýšlí o tom, že je běžec, než ve skutečnosti běhá.

V článku ale určitě nesouhlasím s tím, že bez sponzorů by byly běhy dražší… v ceně startovného (jednoduchý zákon poptávky a nabdíky) je totiž poměrně nemalá složka, kterou platí právě běžci „myslím na běhání víc, než běhám“ a kupují si za to legitimizaci toho, že si můžou myslet, že jsou běžci. Když totiž někdo startoval na Mattoni Prague Marathonu, tak je přece běžec ne, i když skoro neběhá, dal to za 6 hodin, ale má na to potvrzení. To, že by třeba týdně naběhal 40 km a měl z toho vnitřní spokojenost z něj přece běžce v dnešní společnosti neudělá :-) Běžec, který se sám považuje za běžce a víc běhá, než na běhání myslí, nemusí platit nevím ani kolik set za to, aby mu to někdo potvrdil, protože to ví sám nejlíp.

Motto: Pořádek je pro blbce, inteligent zvládá chaos. http://luckyboyonthetrail.blogspot.cz/
avatar

Brno

Celkem 2720,9 km
Minulý měsíc 0 km

alka žena 06.06.2016 12:08:35

Připadá mi, že akce je inspirovaná hinduistickým svátkem barev – viz. tady Tam se to prý slaví již od starověku :-)

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 06.06.2016 12:21:37

Zajímavá informace odtud :

Color Run je o pozitivní energii, ale díky 5kilometrovému běhu také propaguje zdravý životní styl. Přes 60 % účastníků běží 5 kilometrů poprvé a tím se seznamují s možností, jak zlepšit své zdraví a kondici pravidelným běháním.

Takže asi to je vždy o úhlu pohledu, co na takových akcích vnímáme především, jestli záležitosti pozitivní, či negativní.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Černé Voděrady

Celkem 21480,38 km
Minulý měsíc 131,76 km
10 km: 0:48:56 (2017)
půlmaraton: 1:49:10 (2017)
maraton: 3:57:39 (2017)

MartiNo žena 06.06.2016 12:28:38

>> Luckyboy, 06. 06. 2016 10:06:19

Připadá mi, že jako VŠ pedagog (a sociolog k tomu? …zřejmě aspoň částečně a/nebo zájmově) jsi „uchvácen“ tím, jak color run DOSLOVA ilustruje Baumanovu Tekutou modernitu, a vidíš tu akci pouze z tohoto úhlu. Jakási profesionální deformace.

Z mého pohledu je to akce strašná (spousta halasících lidí, spousta totálně zbytečné chemie ve vzduchu,…), nesmyslná, a nešla bych si ji „užít“ ani jako účastník ani jako divák. Víceméně mám tendenci souhlasit s tebou. Snaha přehlušit to prázdno v sobě. (Marná) snaha doplnit chipsama nedostatek vitamínů.

ALE je dobré si uvědomit, že bez ohledu na to, co sociologové píší, nemají ve skutečnosti nejmenší vliv na to, jak lidé žijí, co prožívají, a jak to vnímají (jak již dávno nahlédl Keller ve 12ti omylech…). Ten dav se tam prostě bavil. Proč, čeho je to projev, zda to vede do záhuby (Ubavit se k smrti),… to ti lidé neřeší. A pohled sociologů a pár komentátorů z tohoto vlákna s tím nehne. Ani nechceme hýbat.

Petr K. cítil pozitivní energii. Protože ji má v sobě, cítit ji chtěl a našel ji tedy. Oceňuje, že se vybralo na charitu. Dokážu to pochopit, i když dle mého v tomto případě (jakož i v jiných) je motiv charity spíše zneužit k většímu úspěchu komerční akce.

EDIT: a než jsem to dopsala, píše to i Petr sám – vnímá to, jak chce (stejně jako běhá)

Motto: Žít a nechat žít.
avatar

Černé Voděrady

Celkem 21480,38 km
Minulý měsíc 131,76 km
10 km: 0:48:56 (2017)
půlmaraton: 1:49:10 (2017)
maraton: 3:57:39 (2017)

MartiNo žena 06.06.2016 12:33:13

>> Petr Kaňovský, 06. 06. 2016 12:21:37

Petře, prosímtě jak souvisí jednorázová účast na 5ti km běhu s pravidelným běháním?

Motto: Žít a nechat žít.
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 06.06.2016 12:42:56

>> MartiNo, 06. 06. 2016 12:33:13

Někoho by za normálních okolností nenapadlo, že by si mohl jít zaběhat a nikdy to neudělal. Pak vidí, že přátelé jdou na tuto akci, přidá se k nim, hlavně kvůli atmosféře, možná i těm barvám apod. Tam uběhne 5 km (větší část lidí opravdu běžela, či klusala) a třeba si řekne, že na tom běhání něco je a zkusí to i jindy, mimo tyto akce. Prostě to může být jeden ze spouštěčů změn v životě, vedoucích následně k pravidelné aktivitě. Či se mu třeba zalíbí ty color běhy a začne objíždět tyto akce, jsou teď celkem časté, protože to pořádá více na sobě nezávislých pořadatelů, a už toto vytvoří nějakou pravidelnost.

Je to dost podobné, jako že mě nikdy nenapadlo, že budu sportovat, natož běhat, ale prostě jsem k tomu byl před 9–10 lety „donucen“ (okolnosti jsem psal vícekrát) a přestože by si člověk mohl myslet, že mi to pak nevydrží, tak se mi to zalíbilo a u běhání jsem zůstal, přesněji se stalo přirozenou součástí mého života.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Černé Voděrady

Celkem 21480,38 km
Minulý měsíc 131,76 km
10 km: 0:48:56 (2017)
půlmaraton: 1:49:10 (2017)
maraton: 3:57:39 (2017)

MartiNo žena 06.06.2016 13:06:14

>> Petr Kaňovský, 06. 06. 2016 12:42:56

„a třeba si řekne, že na tom běhání něco je a zkusí to i jindy, mimo tyto akce“

:-D jsi nenapravitelný optimista :-D ale dobrá, možná to u jednoho z tisíce nastane, a budiž, i ten se počítá…

Motto: Žít a nechat žít.
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 06.06.2016 13:15:11

>> MartiNo, 06. 06. 2016 13:06:14

Pamatuješ na nedávnou diskusi k Čokoládové tretře? Tam je jedna z motivací, že děcka dostanou čokoládu, ale třeba se někomu běh zalíbí. :-)

Ale mám „geniální“ nápad. :-) Co že bych zkusil uspořádat Marlenkový běh? :-) :-) :-)

Jinak, překvapuje mě, že třeba na Charismatický běh sice chodí jen nějakých cca. 10 lidí, ale těm se to zalíbilo, takže mi včera došel mail, zda i letos ho neuspořádám. Kdyby mi pár takových mailů vždy v červnu nedošlo, tak už bych do toho nešel, ale i letos udělám. :-) A to je tam z toho pár účastníků, co jindy vlastně neběhají. :-) Na druhé straně, předloni jsme tam měli člověka, co loni dal desítku za 33:32 a 1500m za 4:11.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Desert muž 06.06.2016 13:18:20

hodně z nás si sedlo na připínáček, ale z nikoho z nás není fakír, jen se pro jistotu podíváme na židli jestli tam zase něco někdo nedal :-P

avatar

Desert muž 06.06.2016 13:19:47

>> alka, 06. 06. 2016 12:08:35

jj svátek barev bych si dal, jen se nějak dostat tam, kde se slaví, :-)

avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 06.06.2016 13:31:56

>> Luckyboy, 06. 06. 2016 10:18:03

Presne tak. Je zajimave, ze pohyb, ktery by mel byt prirozenou soucasti zivota, tak v posledni dobe adorujeme. Lide nadsene sdileji, ze ubehli 3km a maji pocit heroismu v degenerovne tloustnouci spolecnosti. Miru uspechu sveho konani meri poctem lajku, co jejich fotka/printscreen hodinek… vyvola. Pokud je reakci malo, propadaji depresim. Sdileji sve jidlo, obleceni, pohyb, cesty do prace… V tomto kontextu je zajimave, ze lide nesdileji zazitky z toalety. To se jim, z jisteho duvodu, ekluje. Ale o kazdem jinem ho*ne maji potrebu informovat cely svet. A ostatni, aby byli stejne cool a nic jim neuniklo, tak se pridavaji a nasledne ucastni stejnych akci.

Je to princip vesnice, ci maleho mesta, kde se drive vsichni znali. Svet je globalnejsi, informaci a vjemu prilis mnoho, lide se v tom ztraceji, pospolitost, pocit sounalezitosti se vytratil, mesta jsou prilis velika, panelaky preplnene lidmi, kteri se neznaji, neb je malo casu. A podvedome cloveku – stadnimu tvoru – chybi ten pocit kmenu, malych vesnic, kde si lide navzajem vidi do talire. A protoze v uspechanem meste v panelaku jim nikdo do talire nekouka a neresi, zda je polevka z kosti ci pytliku, potrebuji to ventilovat na socialnich sitich, kde ventiluji to, co jim chybi – ono casto vysmivane venkovanstvi a malomestanstvi.

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 06.06.2016 13:36:36

>> Skritek Hugo, 06. 06. 2016 13:31:56

Po mnoha letech odmítání jsem byl „donucen“ zřídit si přístup na FB, protože jisté závody jinde nemají pořádné (a hlavně aktuální) informace. A zjistil jsem, že se tamní projevy zas tolik neliší od mnohých příspěvků ve foru na behej.com , je to jen jiný způsob sdílení. A vlastně jsem zjistil, že jsem FB odmítal naprosto zbytečně, že není ani špatný ani dobrý, ale prostě takový, jako jsou ti, co ho spoluvytvářejí!

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 06.06.2016 13:45:51

>> Petr Kaňovský, 06. 06. 2016 12:42:56

Petre, mas opravdu nezmerne optimisticky pohled na lidskou populaci. Bohuzel si nemyslim, ze tyhle akce pritahnou nekoha k pravidelnemu pohybu. Mozna jednoho z tisice, ale vetsinu ne. Ze sveho okoli bohuzel vim, ze je to casto prave jen a jen o te selfie. Podobne jako s ucasti pri prazskem pulmaratonu. Tam take rada lidi startuje pravidelne, ale bez pohybu. Pak tyden v kanclu chodi jako kaceri s vykonem pres 2;20 u muze v produktivnim veku a verejne deklaruji, jak priste uz urcite natrenuji. Povesi medaili tak, aby ji kazdy videl a za rok se kaceri kolecko opakuje.

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

půlmaraton: 1:36:36 (2015)
maraton: 3:36:36 (2015)

Pavča14 žena 06.06.2016 14:44:03

Já bych to zas neviděla tak černě. Chápu co Vás štve, ale myslím, že zas tak vysoké procento čistých pozérů mezi běžci není. Nerozumím potřebě sdílet každou blbost s cizími lidmi (i psát sem je pro mě dost odvaz), ale když to někomu udělá radost. Navíc to tak nějak patří k dnešku nezávisle na koníčku. Četla jsem dost vtipných blogů běžeckých začátečníků z masových akcí, které mě bavily a žádné machrování z toho nečišelo, ba naopak (taky asi forma sdílení). Myslím, že spousta lidí začne běhat na komerčních akcích kvůli tomu, že se nechtějí poměřovat s chrty na menších závodech, kde se obávají, aby jim neodnesli cíl a masovka je tak nějak víc anonymní. Popravdě namachrovaný blbeček mě štve, ať už to je běžecký začátečník pozér, anebo pravidelně trénující běžec s desítkou pod 35 (i když ten mě štve s jistým obdivem:o)). Snažím se moc nezobecňovat, ale taky mi to úplně nejde. Například jsem přesvědčená, že v jisté značce běhají jen pipiny. Otázkou je zda nejsem pozér. Od této značky si totiž nic nekoupím i kdyby se mi to nastokrát líbilo (protože samozřejmě nejsem pipina:o)). Na druhou stranu slečna oblečená v oné značce od hlavy k patě třeba nic neřeší a oblečení si koupila, protože se jí prostě líbí (no a pak jsou ještě ty pipiny, které si to koupí jen kvůli značce). Každopádně běhání na menších závodech a v horách mě teď taky baví daleko víc, ale dostala jsem se k tomu přes ty masovky.

avatar

Desert muž 06.06.2016 14:44:21

>> Skritek Hugo, 06. 06. 2016 13:31:56

vrátit se o pár století dozadu, klidně bychom uvažovali, že jednou z forem i sněmovního sdílení byly i veřejné záchodky, viz.: „Pecunia non olet“ (Peníze nesmrdí):-D

avatar

rejca muž 06.06.2016 15:34:17

Tak když má někdo na facebooku stovky přátel, tak sdílí s cizími lidmi, nicméně lze nastavit užší okruh sdílení a nebo mít na facebooku jen opravdu dobré známé.

Já jich tam mám 14. Dlouho jsem facebook míjel až letos díky akcím jsem si založil účet. Časově tomu dávám minimum. Kouknu jednou denně cca na pět minut v průměru. Některý den ani to ne.

Motto: Aktivně sportoval - skákal do řeči a vrhal stín.
avatar

Žďár nad Sázavou nebo Brno

Celkem 2784 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:40:07 (2011)
půlmaraton: 1:28:33 (2007)
maraton: 3:48:37 (2007)

Luckyboy muž 06.06.2016 15:49:43

>> MartiNo, 06. 06. 2016 12:28:38

Jsem složený podnikový informatik (samostatně podnikové hospodářství a aplikovaná informatika), ale během studia na ekonomce jsem si dobrovolně zapisoval předměty teoretické ekonomie a pak i na jiné fakultě sociologické předměty, čili jsem sociolog amatér… vím, že pokusy o výchovu společnosti ke „štěstí“ nebo dokonce snahy donutit společnost býti „šťastnou“ tu byli a dost extrémně selhali, ale já takový cíl nemám. Ať si každý dělá co chce, nemám potřebu ostatním nutit svůj názor, nebo se je snažit převychovat, ale můžu to komentovat a ukazovat souvislosti a příčiny toho chování.

V duchu konstruktivismu si samozřejmě každý konstruuje tu svoji realitu, svůj život a tudíž každý prožívá věci jinak, podle svého, bez ohledu na to, co nějaká teorie říkat může, ale to neznamená, že se ho netýkají důsledky té teorie, a že ho to někdy nějak „nedožene“. Třeba ne, ale spíš jo. A samozřejmě si nemyslím, že všichni účastníci color runů mají tendence k patologického chování, ale myslím si, že se jich tam najde dost. I když je otázka, co je dneska patologické, protože je to definováno většinou :-)

Motto: Pořádek je pro blbce, inteligent zvládá chaos. http://luckyboyonthetrail.blogspot.cz/
avatar

10 km: 0:53:39 (2015)
půlmaraton: 1:56:00 (2015)

gilwen77 žena 06.06.2016 16:23:40

>> rejca, 06. 06. 2016 15:34:17

Přésňé. Facebook je fajn, když ho člověk umí nastavit a používat. Za přátele mám jen aktuální spolužáky z VŠ, a to jen kvůli sdílení ehm řekněme studijních materiálů.

Mám tam několik desítek čekatelů od známých, pár obchodních partnerů až po jednoho odkopnutého bejvaláka že střední, a všechny žádosti úspěšně ignoruji. BTW ale aspoň vím, že se už hoch na mě nezlobí :-P

Fb jsem si zřídila před lety, když jsem nutně potřebovala okomentovat článek k Paroubkovi a nešlo to jinak než před fb. Haha, taky důvod. No a po letech jsem ho oživila, když bylo potřeba. Mně tedy soukromí nebere, tedy pominu-li hledače zde z fóra, který mě tím ale potěšil ;-)

A co je selfie jsem si vygooglila nedávno, ještě jsem si žádné neudělala, bo na fb žádné osobní info ani fotky nedávám a můj xicht mě stačí vylekat už v zrcadle. Ale když to lidi baví a neomezují s tím ostatní, tak mi to je fuk, že to dělají.

avatar

rejca muž 06.06.2016 16:27:03

>> gilwen77, 06. 06. 2016 16:23:40

byli jsme s dětmi na dětském dni a jedna paní tam měla mobil na selfie tyčce…

a to v zahraničí má každý druhý

divná a trapná móda…

Motto: Aktivně sportoval - skákal do řeči a vrhal stín.
avatar

10 km: 0:53:39 (2015)
půlmaraton: 1:56:00 (2015)

gilwen77 žena 06.06.2016 16:35:52

>> rejca, 06. 06. 2016 16:27:03

:-D jo ty tyče jsou praktické, aspoň si lidi vidí na záda. Já prvně myslela, že jde o fake, no a vono ne :-D

Jako já jsem tááák líná, že se mi nechce nosit ani ten mobil. Paní zaslouží obdiv haha, ale až mě s tím někdo šťouchne do hlavy, tak budu zlá :-x

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 06.06.2016 16:42:32

>> rejca, 06. 06. 2016 16:27:03

Mobil na selfie tyčce jsem viděl používat aspoň deset běžců (spíše běžkyň) brněnského běhu přímo při jejich běhu. :-) Toto jsem viděl v sobotu poprvé. :-)

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
Nalezené položky: 106 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.