PRAŽSKÝ MARATON: Souboj s virózou
Buldočí příprava na premiérový maraton má v těchto dnech vrcholit. Oslabená imunita, nachlazení a vynucené zkrácení tréninkových dávek přišlo v nejméně vhodný okamžik. Snad i proto je Buldokův příspěvek nečekaně krátký a je z něj cítit nádech frustrace, že TO nejde podle plánu.
Po odflámovaném víkendu minulého týdne m? skolila viróza. Od pond?lí do pátku jsem tedy v?bec netrénoval a snažil se vylé?it vysoké teploty, bolení v krku a rýmu. Nebyl jsem si jistý, zda v?bec pojedu na b?žecký víkend do Skalné.
Nakonec jsem tam odjel s doznívající virózou, v sobotu ub?hl 10 km a
v ned?li o n?co mí?. Vše o b?žeckém víkendu napsal Miloš ve svém
skv?lém ?lánku „Ve Skalné bylo veselo“. Já m?žu ?íct, že to tam bylo
moc super a to hlavn? díky lidem, kte?í se tam sešli.
Co jsem promeškal za týden mé virózy, vám ur?it? napíše
trenér Miloš.
Ješt? p?ipomenu ?íslo ú?tu Centra Paraple 10006– 18831021/0100, kam m?žete zaslat jakoukoliv finan?ní pomoc lidem s poran?nou míchou. Za své jméno nezapome?te napsat Buldok-tým, abychom v?d?li koho nového máme mezi sebou. Všem, kdo p?isp?li, moc d?kuji!!!
Nás nedob?hnou
Buldok
www.buldok-tym.estranky.cz
po |
út |
st |
?t |
pá |
so |
ne |
volno |
10×400 |
60 min |
2×4000 m |
60 min |
35 km |
60 min |
O tom, pro? se b?hají ?ty?stovky v úterý a delší kilometrové úseky ve ?tvrtek, jsem se rozepisoval minulý týden a nemá se tedy cenu o tom rozepisovat znovu.
St?žejním tréninkem m?l být pro Buldoka sobotní b?h na 35 kilometr?, aby v?d?l, že t?ch 42195 metr? za další ?ty?i týdny zvládne.
P?íroda byla trošku proti, to ale neznamená, že bych si myslel, že Buldok sv?j cíl nezvládne. Naopak, i kdyby se p?es objektivní potíže snažil st?j co st?j v sobotu t?ch 35 kilometr? dát a t?eba je nakonec i zvládl, nemusel by mít vyhráno.
Spíše naopak. Žádná viróza, natož ch?ipka by se nem?la podce?ovat. Nejenže nám pak takovéto p?emáhání m?že zp?sobit velké problémy t?eba s klouby, ale dost ?asto vede k dlouhodobé únav?, a tak by se mohlo snadno stát, že by si mohl nechat o maratonu jen zdát.
Proto pokud se necítíte zrovna zdravotn? úpln? v po?ádku, nesnažte se striktn? splnit by? sebelepší tréninkový plán. V??te, že vaše vlastní t?lo je váš nejlepší trenér a pokud mu umíte naslouchat a nejste zrovna žádní lenoši, je dobré na n? dát.
Miloš Škorpil
Buldok Tým tvo?í: Zdenek Buldok, Porcelan delux, Rostislav Tomeš, Blanka Živná, Lenka Lasková, So?a Otavová, Zora Hackerová, Behej.com sro, Peter Kovalík, Ivo Peterka, Hana Taslerová, Kate?ina Gališová, Tomáš Vorlí?ek, Vladimír Novák, Mapo, Miroslav Otava, Petr Skleni?ka, Dana Cihak, Štefan Kr?, Kate?ina Marcišinová a neznámý dárce.
Celkem vybráno: 18850 K?
Na seriálu o p?íprav? Buldoka na maraton se podílejí:
ST?ECHY Bohá? & Marek
Komentáře (Celkem 48)
VlastaK 17.04.2008 06:24:04
Možná by stálo za to, aby Buldok přehodnotil svůj cíl a své úsilí
uplatnil v jiné činnosti. Myslím, že by tak centru Paraple dokázal pomoct
mnohem lépe.
To, že se za čtyři týdny Buldok postaví na start Pražského maratonu a
nějakým způsobem tuto vzdálenost překoná těsně před vypršením
časového limitu cca šesti hodin, není nic mimořádného.
Na to, aby normální dospělý člověk překonal délku maratonské tratě za
pět nebo šest hodin, nepotřebuje trénovat běh.
Bohužel mám pocit, že v tomto případě slovo „maraton“ funguje jen
jako dobrá marketingová značka. Když pak před někým Buldok prohlásí
„uběhnul“ jsem maraton, tak si každý sedne na zadek. Kdežto kdyby řekl,
ušel jsem dálkový pochod na 50 km, tak by ti ostatní řekli „hm, no a
co?“.
Raškovice okr. FM
minusak 17.04.2008 06:57:48
>> VlastaK, 17. 4. 2008 06:24:04
TO už se zde probíralo mnohokrát. Myslím, že když jsou okolnosti
dostatečně medialně vysvětleny a použije se pojem: Absolvovat marathon, pak
je vše v pořádku, vzhledem k té myšlence, o kterou Buldokovi jde! Proto
mu fandím a sleduju to.
Jinak ale VlastoK souhlasím: Marathon v normální ,obyčejné podobě, je
„běžecký závod“ zodpovědně připravených „běžců“.
Praha 4
sklena27 17.04.2008 09:12:14
>> VlastaK, 17. 4. 2008 06:24:04
Z tvýho příspěvku mám pocit, že si ani trochu nepochopil smysl Buldokova snažení. Jemu přece v žádným případě nejde o to, aby se mohl někde vytahovat tím, že uběhl maraton a mluvit tady o marketingový značce ve spojitosti s benefiční akcí to je taky celkem k pousmání. S tvrzením, že v limitu 6h zvládne maraton většina normálních lidí i bez přípravy taky nesouhlasím, i když tady záleží dost i na tom, co si představuješ pod pojmem „normální lidi“, každopádně z mýho pohledu Buldok určitě nespadá do kategorie „normální“, protože on se o absolvování maratonu narozdíl od ostatních běžců pokouší pár měsíců po velmi těžkém zranění, díky čemuž má jednoznačně můj obdiv a jeho cílový maratonský čas není v tomhle případě ani trochu důležitý!
jorgos 17.04.2008 09:30:49
>> VlastaK, 17. 4. 2008 06:24:04
Hezký den všem.
Pokud sleduješ Buldoka od začátku a pochopil jsi co ho vede k tomu aby se
pokusil zvládnou maraton,nelze ho vinit z nějaké medialní reklamy pro svou
osobu. Já mu fandím.Píšeš,že dospělý člověk na zvládnutí maratonu
v čase 5–6hodin nepotřebuje trénovat.Nesouhlasím! Jsem hobista ,začal
jsem běhat před rokem cca 3×týdně,jsem ve věku M45 a mám podobný
somatotip jako Buldok.Zatím jsem absolvoval 4×půlmaraton a na maraton si
vůbec netroufám. Představa,že bych si měl na něj troufnout před rokem kdy
jsem začínal je pro mě nepředstavitelná.Je to vše velice
individuální.
Zdenku-fandím a vydrž.
Brno
milan 17.04.2008 10:19:14
Buldokovi přeji zdárnou realizaci svého cíle. Ale jak se situace vyvijí
a termín se blíží, vypadá to z mého pohledu jako veřejná sebedestrukce
pod odborným dohledem kvalifikovaého trenéra.
Nemám jiné než oficiální informace z webu, možná je všechno jinak a
Buldokova připravenost je lepší než vyplývá ze článků .
Liberec
megatraged 17.04.2008 10:55:45
>> VlastaK, 17. 4. 2008 06:24:04
..I kdyby to Buldok třeba ušel! Je mi to fuk.Má odvahu ,cíl, píli a
snahu..zas tolik nás takovejch nejni.A ještě nese kůži na trh
veřejně!
Držim palce Buldoku!
ČTBK Iscarex Česká Třebová
klasta 17.04.2008 13:33:26
Buldoka ani pana Škorpila neznám, nemohu soudit (nemohl bych, ani kdybych je znal..:) takže to, že mi je celá tahle akce minimálně nesympatická a připadá mi zvrhlá a nezodpovědná je úplně vedlejší. Všichni aktéři jsou dospělí a ponesou následky sami…
Praha
mapo 17.04.2008 13:50:39
Buldoku držím palce-vyhraješ nad 42+něco km i nad virózou . Do dne „D“ se určitě uzdravíš, s rýmou se běhat dá i s mírným kašlem a neplánuješ nějaké „chrtí“ výkony, tak bych se toho nebála. Teplota, horečka, to je za pár dní pryč. Už bych to v „přípravě“ moc nepřeháněla, nějaký ten delší běh máš za sebou, radši šetři síly. Hlavně být v pohodě, nestresovat se. Jdeš se proběhnout po Praze, vždyť je to príma, že nejezdí auta a že je tu spousta jiných lidiček, co zrovna dělají to samé.
jorgos 17.04.2008 15:32:05
>> klasta, 17. 4. 2008 13:33:26
Pro klasta: silná slova ,jestli je zvrhlost vybrat na konto paraple nějaké peníze prostřednictvím běhu, přesto ,že ten běh není úplně profesionální, tak potom nevím proč se k tomu vůbec vyjadřujete.Patrně jste vůbec nepochopil o co jde.
VlastaK 17.04.2008 17:23:25
>> jorgos, 17. 4. 2008 09:30:49
to jorgos + sklena27: Ve svém komentáři jsem nepsal, že na maraton
v čase 5–6 hodin dospělý člověk nepotřebuje trénovat nebo že ho lze
zvládnout bez přípravy. Přečtěte si můj komentář ještě jednou a
pozorněji. Psal jsem, že na to není potřeba trénovat běh.
Stačí se občas pravidelně hýbat a je úplně jedno jakým způsobem. Jestli
chodit, běhat, hrát tenis, jezdit na kole nebo na kajaku, cokoli. Normální
dospělý člověk je u mě takový, který nemá nadváhu. To považuji za
normální. Zvláště pokud chce takový člověk „běžet“ maraton.
Milan to zde vyjádřil více než výstižně – v případě Buldoka se
jedná o sebedestrukci pod odborným dohledem kvalifikovaného trenéra. Je jen
otázkou, proč na to Miloš Škorpil přistupuje. Mojí důvěru v jeho
trenérské schopnosti tím rozhodně ztrácí.
jsemlump 17.04.2008 17:39:22
>> VlastaK, 17. 4. 2008 06:24:04
Vlasto vlasto… Mám pocit, že jsi typický brouk pytlík. Všude si byl, všechno znáš… I když jsem celé mládí sportoval – tenis, stolní tenis, kolo apod. nemám pocit, že bych s lýtky z tenisu střihnul maratón. Buldok běží pro dobrou věc a VĚŘ MI – ON TO DÁ! Prosím chlape nehaň dobrou věc. Jestli teda víš, co to znamená. Vždyť je to jeden z nás!!! Z takových lidí jako ty je mi zle… Nejhorší srážka v životě je srážka s blbcem!
jsemlump 17.04.2008 17:49:14
Zdravím kolegy běžce. Víte mám z některých komentářů špatný pocit. Myslím, že celá řada lidí tady buldokovi závidí. Za 1. – smysl téhle akce nepochopili. Za 2. – mnozí z lepších běžců by se rádi viděli na titulní stránce běhej.com. Vím, že to pánové běháte lépe a jste rychlejší, utlejší. Ano, na titulní strány se dostává člověk s dobrým úmyslem, který nikdy neběhal a má trošku jiný somatotyp, ale proč, proboha proč na něj plujete? To je to poslední co teď potřebuje! Je to příběh o vůli a pomoci jiným. Takže všem těm, kteří běhají maratón rychle jako Zátopek vzkazuji – JSOU TADY I JINÍ, TAK JE RESPEKTUJTE A PŘEJTE JIM NA STARTU HODNĚ ŠTESTÍ! BULDOKU – BOJUJ… NA MARATÓNU PŘIJDE KONEČNÉ ZÚČTOVÁNÍ A JÁ VĚŘÍM, ŽE SE TI BĚH STANE LÁSKOU, KTERÉ UŽ SE DO KONCE ŽIVOTA NEDOKÁŽEŠ VZDÁT!!!
ČTBK Iscarex Česká Třebová
klasta 17.04.2008 18:12:26
>> jorgos, 17. 4. 2008 15:32:05
dobrý den.
alespoň ze svého pohledu určitě vím o co jde. a opravdu mi nepřijde
dospělé dělat cokoliv na úkor vlastního zdraví, zvlášť, když se to
staví jako něco pozitivního, obdivuhodného a ještě je to podporováno
autoritami (běžeckými…)
shrnul bych to do termínu „páchání dobra“ (tento dojem ve mě ještě
umocnily příspěvky pana Buldoka…)
toliko můj názor.
Brno
milan 17.04.2008 18:55:45
>> jsemlump, 17. 4. 2008 17:49:14
Proč tak emotivně?
Nezdá se Vám, že Buldog je touto mediální masáží již tak značně
přemotivovaný?
Při čtení výzev typu „BULDOKU BOJUJ“ nebo „NA MARATONU PŘÍJDE
KONEČNÉ ZÚČTOVÁNÍ“ si vzpomenu na oblíbená slova mého (dnes již
bývalého) spolupracovníka a spolulezce Pavla: „Hrdinů jsou plné
hřbitovy“.
Je potřeba zchladit hlavy a přestat vyrábět hesla…
Orin 17.04.2008 19:43:54
Buldoku, kdybych byl tvůj trenér, řekl bych ti, ať PIM odpískáš a připravíš se v klidu na příští rok, nebo na nějaký podzimní. Uběhnout 42 km není žádná sranda. Pro netrénovaného, metrákového chlapa po vážném úraze páteře to je, zvláště na asfaltu, hodně velké zdravotní riziko. Udělal jsi dobrou věc, vybral jsi hodně peněz, ale nikde nen psáno, že se kvůli tomu musíš navíc ještě odrovnat…
Praha
mapo 17.04.2008 19:55:17
>> jsemlump, 17. 4. 2008 17:39:22
Nechápu tvou reakci, VlastaK vyjádřil slušně a srozumitelně svůj názor. Za 5–6 hodin lze ujít 42 km, případně při tom trochu popoběhnout…jestli je Buldok schopen normálně fungovat, tj. i chodit do práce a starat se o děti (o tom psal někde v minulých příspěvcích), tak to zcela určitě dokáže. Kdyby to chtěl zvládnout trochu rychlejš , bude to chtít víc úsilí a asi to bude bolet. Kdyby vážil méně, měl by to jednodušší. To ale záleží na něm samotném…
apowell 17.04.2008 20:43:00
>> Jelen77, 17. 4. 2008 20:20:27
Jelene, Jelene… Tvůj příspěvek jde trochu za hranici dobrého vkusu. Myslím, že hloupé invektivy by na tomto serveru neměly mít místo. Drtivá většina z nás diskutujíjích Buldokovi fandí a kritické připomínky jsou psány jako v dobrém myšlené rady vycházející z našich zkušeností.
Praha 9
JanDvorak 17.04.2008 21:16:11
>> VlastaK, 17. 4. 2008 17:23:25
Myslím, že jestli rozumíš, proč má Buldok přezdívku Buldok, tak je jasné, že by do toho šel bez ohledu na to, jestli má, nebo nemá trenéra. Kdyby mu Miloš řekl, že do toho nejde, že je to nesmysl, tak by Buldok pokračoval po vlastní ose a opravdu by si mohl něco udělat. Tímhle se ovšem pravděpodobnost průšvihu dost radikálně zmenšuje.
Pardubice
Tomas_Pce 17.04.2008 21:28:10
Vážení
čtu tady celý co tu vzniká za debatu a až teď jsem se rozhodl trošku
reagovat. Myslím, že nikdo z Vás reagujících nezná Buldoka osobně. Je to
kluk, který si prožil docela dost problémů včetně úrazu páteře a
zlomené obratle naštěstí pro něho nezasáhli míchu. Při léčbě se
sešel s lidmi, kteří tolik stěstí neměli a tak se rozhodl pro tu svoji
nám známou věc s Maratonem. Myslím si, že už té přípravě zasvětil
dost práce a dřiny a kdo ho viděl dobíhat například v Chuchli, tak
viděl, že Buldok ke cti svého jména doběhl úplně nadoraz. Prostě té
přípravě věnoval víc než tady zaznělo a proto si on i lidé, kterým
centrum Paraple pomáhá vrátit se do života, zaslouží běžet Maraton.
Myslím si, že míň kritiky a víc pochopení by Vám neškodilo, zkuste být
trochu nad věcí prosím.
Praha 4
sklena27 17.04.2008 21:34:00
>> mapo, 17. 4. 2008 19:55:17
42km za 5–6 hodin v žádnym případě ujít nelze. 7km za jednu hodinu možná ujdeš, ale určitě to nezopakuješ šestkrát za sebou, možná kdybys měl sedmimílový boty, pak by to snad šlo
Orin 17.04.2008 21:58:22
>> Tomas_Pce, 17. 4. 2008 21:28:10
Právě proto, že Buldok měl celkem nedávno zdravotní problémy, o kterých píšeš, by měl být dvojnásobně opatrný. Kolik kilometrů v tréninku celkem zvládnul? Jaký byl jeho nejdelší běh? Kolik toho naběhal na asflatu? Nevím, jaké máš ty zkušenosti s maratonem, ale to není závod v Chuchli… Nikdo nepochybňuje jeho dobré úmysly ani úsilí. Jen je otázka, jestli v téhle situaci stojí za to vrhat se do toho po hlavě a za každou cenu. Na tu si musí odpovědět především Buldok sám. Třeba mu v rozhodování pomohou i jiné názory než jen výkřiky „Jsi borec, jdi do toho!“
Praha
mapo 17.04.2008 22:24:20
>> sklena27, 17. 4. 2008 21:34:00
Máš pravdu, mělo to být spíš 6–7 hodin, to už by se indiánským během určitě dalo. Jednou jsem táhla pěšky kolo víc jak 12 km a šlo to (podle cyklokomputeru) 7 km/hod ale to jsem byla moc naštvaná.
JanaKl 18.04.2008 00:20:33
Ahoj všichni,
Buldoka znám moc dobře, protože s ním 10 let žiju…
Myslela jsem si, že nikdy nebudu na příspěvky ani jeho články reagovat,
ale po přečtení této diskuze se i já vyjímečně přídám. Souhlasím
vlastně skoro se všemi vašimi příspěvky.Taky si myslím, že po úraze,
který měl a bez pořádného dlouhodobého tréninku je start na maratonu
bláznovství.Taky mu se synem pořád říkáme, že je blázen. Jenže on je
opravdu Buldok a runtimeerror to napsal úplně přesně, i když ho osobně
nezná. Opravdu by do toho šel i bez trenéra. Taky jeho rozhodnutí uběnout
maraton padlo v době, kdy ještě Miloše vůbec neznal. Odložil berle a
rozhodl se běžet maraton.
Buldok už je takový a nikdo to nezmění.Když si něco umane, udělá
všechno proto, aby to dokázal. Nejde mu o čas, chce dokázat, že i po
těžkém úraze maraton zvládne a jako vyslanec Centra Paraple chce pomoci
lidem, kteří neměli štěstí jako on. Nikdo z nás pochybovačů mu start
na maratonu nevymluví a všichni, kteří ho podporují mu dodávají sílu a
on se svou buldočí povahou se na start určitě postaví a udělá všechno
proto, aby dokázal nám všem, že to zvládne. Postavil by se tam, i kdyby
nepsal články na behej.com Je už prostě takový – je to Buldok.
Praha
Justína 18.04.2008 07:50:19
Zaregistroval z vás niekto, že organizácia Paraple má už 8 rokov funčný charitatívnú akciu B Ě H P R O P A R A P L E počas ktorej úspešne od ľudí vyberie viac 100 000,– Kč príspevok. Takže myšlienka bežať pre zdravotne postihnutých ľudí nie je nová a už vôbec nie originálna. Zaujimal by ma názor viacerých klientov centra Paraple, či je Buldokova aktivita pre nich skutočne tak motivujúca a prínosná samozrejme okrem finančnej podpory, ktorú Buldok vyzbieral. Či je nevyhnutne nutné na dôkaz toho, že po zranení chrbtice je človek schopný športovať bežať práve maratón? Prečo nie nejaký iný beh napr BEH PRO PARAPLE? Je skutočne dôkazom ľudského odhodlania jednorázová akcia a potom s behom nadobro skončiť? Nebolo by prospešnejšie sa behu venovať z dlhodobého hladiska vrámci zdravého životného stýlu ako raz si odbehnúť maratón, zničiť si zdravie a už viac nešportovať kvôli vyvolaným zdravotným dôsledkom?
Praha
Justína 18.04.2008 08:03:56
>> Justína, 18. 4. 2008 07:50:19
Konzultoval Buldok svoj zdravotný stav a rozhodnutie bežať maratón aspoň s jedným odborným lekárom, fyzioterepeutom, športovým lekárom alebo inou medicínskou autoritou? Ak sa bojí odhovárania lekárov od tohto činu, tak minimálne so športovým lekárom by rozhodnutie bežať maratóm mal konzultovať. Jeho prekonané zranenie nie je banalita. Je neúrekom športujúcich handicapovaných pretekárov, ale aj oni sa riadia odporúčaním lekárov, trénerov pre handicapovaných športovcov, trénujú cielene a uvážene. Vedia čo si môžu a čo si nemôžu dovoliť vzhľadom na svoje zranenia, pretože sa chcú športu venovať dlhodobo a športom si chcú zlepšiť kvalitu života nie sa doraziť. Je mi proti srsti tlieskať a podporovať človeka, čo ide za svojím cieľom cez mrtvoly a odmieta prijať dôsledky za svoje činy.
Nymburk
dan67 18.04.2008 08:44:21
>> Justína, 18. 4. 2008 08:03:56
Je zajímavé, kolik lidí se ozvalo v úvodu, kdy Zdeněk oznámil svůj záměr, kolik tam bylo kritiků v diskusi…
Hodnocení příspěvků
Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.
Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.