PRAŽSKÝ MARATON: Souboj s virózou
Buldočí příprava na premiérový maraton má v těchto dnech vrcholit. Oslabená imunita, nachlazení a vynucené zkrácení tréninkových dávek přišlo v nejméně vhodný okamžik. Snad i proto je Buldokův příspěvek nečekaně krátký a je z něj cítit nádech frustrace, že TO nejde podle plánu.
Po odflámovaném víkendu minulého týdne m? skolila viróza. Od pond?lí do pátku jsem tedy v?bec netrénoval a snažil se vylé?it vysoké teploty, bolení v krku a rýmu. Nebyl jsem si jistý, zda v?bec pojedu na b?žecký víkend do Skalné.
Nakonec jsem tam odjel s doznívající virózou, v sobotu ub?hl 10 km a
v ned?li o n?co mí?. Vše o b?žeckém víkendu napsal Miloš ve svém
skv?lém ?lánku „Ve Skalné bylo veselo“. Já m?žu ?íct, že to tam bylo
moc super a to hlavn? díky lidem, kte?í se tam sešli.
Co jsem promeškal za týden mé virózy, vám ur?it? napíše
trenér Miloš.
Ješt? p?ipomenu ?íslo ú?tu Centra Paraple 10006– 18831021/0100, kam m?žete zaslat jakoukoliv finan?ní pomoc lidem s poran?nou míchou. Za své jméno nezapome?te napsat Buldok-tým, abychom v?d?li koho nového máme mezi sebou. Všem, kdo p?isp?li, moc d?kuji!!!
Nás nedob?hnou
Buldok
www.buldok-tym.estranky.cz
po |
út |
st |
?t |
pá |
so |
ne |
volno |
10×400 |
60 min |
2×4000 m |
60 min |
35 km |
60 min |
O tom, pro? se b?hají ?ty?stovky v úterý a delší kilometrové úseky ve ?tvrtek, jsem se rozepisoval minulý týden a nemá se tedy cenu o tom rozepisovat znovu.
St?žejním tréninkem m?l být pro Buldoka sobotní b?h na 35 kilometr?, aby v?d?l, že t?ch 42195 metr? za další ?ty?i týdny zvládne.
P?íroda byla trošku proti, to ale neznamená, že bych si myslel, že Buldok sv?j cíl nezvládne. Naopak, i kdyby se p?es objektivní potíže snažil st?j co st?j v sobotu t?ch 35 kilometr? dát a t?eba je nakonec i zvládl, nemusel by mít vyhráno.
Spíše naopak. Žádná viróza, natož ch?ipka by se nem?la podce?ovat. Nejenže nám pak takovéto p?emáhání m?že zp?sobit velké problémy t?eba s klouby, ale dost ?asto vede k dlouhodobé únav?, a tak by se mohlo snadno stát, že by si mohl nechat o maratonu jen zdát.
Proto pokud se necítíte zrovna zdravotn? úpln? v po?ádku, nesnažte se striktn? splnit by? sebelepší tréninkový plán. V??te, že vaše vlastní t?lo je váš nejlepší trenér a pokud mu umíte naslouchat a nejste zrovna žádní lenoši, je dobré na n? dát.
Miloš Škorpil
Buldok Tým tvo?í: Zdenek Buldok, Porcelan delux, Rostislav Tomeš, Blanka Živná, Lenka Lasková, So?a Otavová, Zora Hackerová, Behej.com sro, Peter Kovalík, Ivo Peterka, Hana Taslerová, Kate?ina Gališová, Tomáš Vorlí?ek, Vladimír Novák, Mapo, Miroslav Otava, Petr Skleni?ka, Dana Cihak, Štefan Kr?, Kate?ina Marcišinová a neznámý dárce.
Celkem vybráno: 18850 K?
Na seriálu o p?íprav? Buldoka na maraton se podílejí:
ST?ECHY Bohá? & Marek
Komentáře (Celkem 48)
Praha
Justína 18.04.2008 08:58:20
>> dan67, 18. 4. 2008 08:44:21
Máš pravdu, už v úvodnom článku sa mi táto myšlienka nepozdávala.
Buldok v ňom uvádza: „Jde o to, že jsem se v prosinci 2007 rozhodol
běžet Pražský mezinárodní maratón 2008 a to z důvodu sázky, nikdy by
mé nenapadlo si troufnout na jakýkoliv maratón…“ A ďalej uvádza:" Při
registraci byla možnost běžet pro centrum Paraple, tak jsem dostal nápad.
Ukázat nejen mým známým, ale i celému národu, že obyčejný člověk
(řemeslník) může dokázat velké věci…".
Ja som z originálneho textu pochopila, že myšlienka bežať maratón vznikla
na základe sázky s priateľmi, pretože bežať maratón je fakt veľká vec.
Možnosť podporovať Paraple centrum bola zistená až pri registrácii.
Diskutovať sa veľmi nedalo, negatívna reakcia sa temer rovnala ukameňovaniu.
Viď reakcie hore uvedené.
Jecminek.Maselnik 18.04.2008 09:22:52
>> JanaKl, 18. 4. 2008 00:20:33
Díky za Tvůj příspěvek, myslím, že uvedl věci na pravou míru. Buldok má kliku, že má doma ženskou, která sice nesouhlasí s jeho rozhodnutím, ale je ochotná ho tolerovat a bez emocí vysvětlit ostatním. Držím palce.
JanaKl 18.04.2008 10:52:09
>> milan, 18. 4. 2008 10:14:53
To je pravda. Nic jiného než tolerování při jeho povaze mi nezbývá. Na druhou stranu to beru tak, že než aby chodil třeba do hospody, ať si sportuje. Vždy sportoval a k běhu se dostal právě po úraze, dřív dělal box a to je mi bližší ten běh, i když sama neběžím ani na tramvaj. Mám ráda spinning a in-liny, ale běžet mě nikdo nedonutí. I když loni mě přemluvil náš syn a běželi jsme spolu – já a syn rodinný 4 km běh v rámci závodů před pražským maratonem. Takže my už medaili z „běhu“ narozdíl od Buldoka máme. Letos se spolu vydáme na 6 km úsek na in-linech a Buldok ať si běží, třeba to opravdu dokáže. Je pravda, že když se do něčeho zakousne, tak jde za svým cílem a nikdy nic nevzdává. Já už mu nevěřila, že uběhne půlmaraton a zvládl to. Nepatřím mezi ty, kteří ho povzbuzují, o to víc si cením těch, kteří mu věří a tu potřebnou energii mu dodávají třeba i za mě, má to těžké a jejich podpora mu určitě k jeho cíli pomáhá.
JanaKl 18.04.2008 11:20:54
>> Justína, 18. 4. 2008 08:58:20
Milá Justíno,
myšlenku proč běží Buldok maraton jsi pochopila správně. V první řadě
byla sázka ( se mnou ), následně se Buldok k běhu registroval a tam byla
možnost běžet pro Centrum Paraple. Nevidím vůbec nic špatného na tom, že
ho tato myšlenka nadchla, protože sám skoro na vozíčku s poraněnou
míchou skončil.Měl zlomený 2.a 3. obratel – tedy jeho krčky právě
v oblasti u míchy a k zasažení míchy chybělo jen pár centimetrů.
5 měsíců jen ležel a teprve v lednu se začal učit sedět, chůze
o berlích šla po cca 2 měsících. Přesto dal do rehabilitací všechno a
uzdravil se. Je to zranění, které v dnešní době medicíny lze úplně
vyléčit a dle sdělení lékařů může klidně i „rubat v dole uhlí“,
kdyby chtěl. Žádný z jeho lékařů proti jeho rozhodnutí nic nemá, dle
všech výsledků jsou nyní již záda úplně v pořádku a nehrozí žádné
následky. Je i pod kontrolou sportovního lékaře, který mu vyrobil
specilní vložky do bot, aby jeho dopad byl „lehčí“ a záda a tělo tolik
nezatěžoval. Proto o jeho zdravotní stav vůbec strach nemám, i když jej
sama běžet maraton nepodporuji, pro mě jsou všichni běžci, včetně něho
blázni. On už se ale rozhodl a je to člověk, který jde vždy za svým
cílem a jen takoví lidé v životě něco opravdu dokážou. Ti, kteří se
pro něco odhodlají a jdou za tím a nevzdávají se. Třeba maraton nakonec
neuběhne, ale na start se postaví a bude chtít dokázat nám všem a hlavně
sobě, že když se chce, tak jde i nemožné a udělá všechno pro to, aby
proběhl cílovou rovinkou. A pokud se mu to nepodaří, určitě si zaslouží
můj obdiv za to, že to nevzdal už před startem. Já bych to nedokázala.
Praha
Justína 18.04.2008 13:11:40
>> JanaKl, 18. 4. 2008 11:20:54
Janka, veľmi pekne vieš vystihnúť podstatu veci. Dik za výstižné
objasnenie zdravotnej problematiky tvojho priateľa. Doposiaľ som sa mylne
domnievala, že má po úraze nejaké trvalé následy a športové obmedzenia a
tým pádom by sa mal šetriť.
Na podpore Paraple centra nevidím nič zlé. Na propagácii Paraple centra
medzi bežcami má Buldok obrovskú zásluhu. Veľa ľudí o tomto centre
nevedelo nič, dokým nezačali čítať Buldokove články a zrejme i málokto
pri odosielaní online prihlášky na PIM vôbec registroval, že PIM
spolupracuje s Paraple centrom a nabáda maratóncov, aby aktívne podporili
toto centrum.
Mne len pripadalo poriadne pritiahnuté za vlasy, ak niekto z Buldoka robil
temer svätca a nepripúšťali skutočnosť, že Buldok chce bežať maratón
kvôli sebe, aby si dokázal, že to ide, ak sa chce a popri tom podporiť
svojim behom Paraple centrum rovnako ako desiatky možno stovky iných bežcov,
ktorí sa na spoluprácu s Paraple centrom dali.
Přerov
Aldaman 18.04.2008 13:32:29
Běžet Pražský maraton 2008 pro centrum Paraple a pomoci tak lidem,
kteří neměli takové štěstí jako Buldok a skončili na vozíčku
s poraněnou míchou je super věc. Jen si myslím, že pokud se po tak
vážném úraze, teprve v lednu, učil sedět a berle odložil po dvou
měsících je nerozumné běžet 11.5 maraton. Nezaslouží si trať dlouhá
42,195 km také trochu respektu ? Je rozumné, když někdo jde na maratón jen
tak z hecu, bez přípravy. Nevím, ale podle toho potom musí výkon vypadat.
Je třeba si uvědomit, že maratón je především o běhu a ne
o chůzi.
Jedno srovnání. Brácha chtěl letos běžet také pražský maraton. Tak jako
já od malička sportuje, hokej, fotbal, atd. Od září loňského roku se
začal na tento závod připravovat. V polovině ledna onemocněl (zápal
mozkových blan) a až začátkem března mohl opět velmi pomalu začít
s během. Maraton se rozhodl neabsolvovat, jelikož nemoc ho vrátila
v podstatě na začátek přípravy a během dvou měsíců se na maraton
rozumně připravit nedá. Je jeho rozhodnutí rozumné, nebo měl za každou
cenu maraton absolvovat ? Já si myslím, že se rozhodl správně.
JanaKl 18.04.2008 13:41:15
>> Justína, 18. 4. 2008 13:11:40
Ahojky Justíno,
jsem ráda, že jsme si to vysvětlily.Tento tvůj příspěvek vystihuje
úplně přesně o co Buldokovi jde. Co se týká Centra Paraple, je to taky
tak. Buldoka nadchla myšlenka Parapleti pomoci a jak píšeš taky si myslím,
že spolupráci PIMu s Paraple hodně lidí vůbec neregistrovalo. Vždyť
vyslancem Centra Paraple může být kdokoliv. Buldok hledal na i-netu stránky
týkající se běhu, objevil spolupráci s Paraple a rád se vyslancem stal.
Také si objednal knížku Miloše „Jak uběhnout maraton za 100 dní“,
která byla v nabídce na stránkách behej.com s tím, že každý může
napsat proč knihu chce a proč chce uběhnout maraton. Buldok napsal o svém
rozhodnutí běžet maraton po zranění a ozval se mu Radek Narovec s Milošem
Škorpilem, že je jeho příběh zaujal a nabídli mu spolupráci – Miloš
trenérství a Radek možnost psát o své přípravě na stránkách behej.com
Že by třeba jeho příběh mohl zaujmout více lidí, tak vznikla spolupráce
mezi Buldokem, stránkama behej.com, Milošem a Centrem Paraple, pro které se
Buldok rozhodl být vyslancem ještě předtím, než vůbec věděl, že bude
psát články pro tyto stránky. Chtěl původně vybrat pro Paraple penízky
v rámci své rodiny a přátel a samozřejmě první příspěvek dal sám.
Postupně se vše rozjelo víc, než měl sám vůbec v plánu, ale je za to
rád, protože chce Parapleti co nejvíce pomoci a dokázat sobě i nám všem
ostatním, že maraton zvládne. Vím, že se to pokusí a udělá pro to
všechno. I když já osobně tomu, že ho dá zatím pořád nevěřím.Pro
mě zůstane blázen, který jde za svým snem.Ale nechci mu jeho sen kazit a
tak ho sice nepodporuji ( ani se nezúčastňuji jeho jiných závodů a srazů
běžců ), ale ani ho neodsuzuji a rozumím mu.Přeji ti hezký den Jana
Brno (Újezd u Brna)
Stanislav Junga 18.04.2008 15:45:29
Zajímavá diskuse. Podle mého názoru má Buldok tak cca 1 měsíc skluz v tréningu. Není to velké manko, ale právě to může tvořit ten rozdíl mezi pohodově zaběhnutým maratonem a pokusem o sebedestrukci. Na druhé straně je to jeho svobodná volba. Půlmaraton zaběhl, takže zhruba ví jak mu bude v půlce, když to zase zezačátku napálí – to je celkem zásadní zkušenost. A když i přes rozumně nasazené tempo přijde krize, tak si prostě trochu zapochoduje, nebude první ani poslední pochodující – sám mám s pochodováním na posledních kilometrech PIMu zkušenosti :)
JanaKl 18.04.2008 21:47:47
>> Stanislav Junga, 18. 4. 2008 15:45:29
S tímhle příspěvkem plně souhlasím. Všichni „super“ běžci by si měli uvědomit, že na start maratonu se může postavit kdokoliv kdo podá přihlášku a je ochoten zaplatit startovné. Pak už je na každém zvlášť, jestli je připraven a celý maraton uběhne, nebo si kus třeba zapochoduje. Nesouhlasím, že maraton je privilegium jen pro připravené běžce, vždyť se na něj můžu přihlásit i já, která běh od základky nenávidím. Podám přihlášku a zaplatím startovné, je to tak jednoduché. Nikdo po mě nebude chtít vědět, kolik jsem natrénovala a jestli jsem vůbec někdy běhala. Já to neudělám, ale počkejte si na čas 5–6 hodin, kolik stovek lidí bude ještě dobíhat či dopochodovávat a budou možná víc šťastni,že to zvládli, než ti, kteří si myslí, že je to jen jejich závod a obyčejní lidi na start nepatří. Patří a je to dobře.
Nové Zámky, Slovensko
aja 19.04.2008 09:38:29
>> Rosťa, 17. 4. 2008 13:12:33
Hovoriť (mluvit) o tom možno bude už aj dnes alebo zajtra, pripraviť sa na to a aj to zabehnúť je už trocha iná pesnička, napriek tomu hovorím, že si treba vážiť a pozerať s rešpektom na každého, kto sa vôbec odváži postaviť na štart maratónu. Čo sa týka tej vôle, ktorá sa tu skloňuje v mnohých pádoch si myslím, že ozastná na niečo zameraná vôľa vyzerá trocha inak. Lebo by sa nemohlo potom stať, že Zdenek vedome flámuje (pri aj tak dosť častých výpadkoch v tréningu) po čom celkom logicky príde aj choroba. Skôr to všetko vyzerá z jeho strany ako istý typ predvádzania sa. Hoci celkom rozumiem, že doba je taká a kto sa nepredvádza je nikto. Popritom všetkom, čo somu už povedal, Buldokovi úprimne želám, aby sa mu ďalšie choroby a zranenia do PIM Maratónu vyhýbali, aby zvládok ostatok tréningu a aby svoju najdôležitejšiu misiu nakonniec doviedol do úspešného konca.
Pardubice
Tomas_Pce 19.04.2008 09:41:59
>> JanaKl, 18. 4. 2008 21:47:47
Jani
klobouk dolů jsi určitě skvělá „parťačka“ pro Buldoka a máš i můj
obdiv i za to jak umíš napsat svůj názor viz. výše. Fakt skvělé a pokud
to půjde dotáhneme Buldoka do cíle ve zdraví pomocí dvou štafet Buldok
týmu, které ho budou doprovázet a to, že na prvním úseku poběží Radek
N. je jistota, že Zdeňka nenechá přepálit začátek.
Držím palce Vám třem bude to ještě těžké, ale zvládnete to a na after
party to oslavíme.
Orin 19.04.2008 11:22:59
>> JanaKl, 18. 4. 2008 21:47:47
Tady přeci nejde o to, že by „super“ běžci ty ostatní vykazovali ze startu. Samozřejmě, že na maraton se může přihlásit každý, kdo vyplní přihlášku a zaplatí poplatek. Druhá věc je, jestli je to od člověka, který nemá za sebou skoro žádnou přípravu, váží metrák a navíc teprve nedávno odložil berle po těžkém úrazu, také rozumné. Ale máte pravdu: nikdo mu nemůže zakázat, aby hazardoval se svým zdravím.
JanaKl 19.04.2008 11:48:03
>> Orin, 19. 4. 2008 11:22:59
Máš pravdu, jsem Buldokova přítelkyně a já si myslím, že v jeho případě je start nerozumný, je to ale Buldok s buldočí povahou a nikdo ani já mu to nevymluvíme. Je to jako jít hlavou proti zdi. Proto mu nic nevymlouvám, můj názor zná, přímo ho nepodporuji, ale taky mu to nezakazuji a neodrazuji jej. Co se týká zad, jsou už opravdu 100% v pořádku, o ty strach nemám. Jestli ale maraton zvládne, třeba i později částečným pochodováním střídaným s během ( nebyl by první ani poslední)nebo jej nedá a uzná, že si dal moc velký cíl, který je nad jeho síly a bude se dívat na tuto trať s respektem ( to si myslím i já ) všichni uvidíme 11.5. Nechme se překvapit a buď nakonci řekneme my pochybovači měli jsme pravdu, konečně to vidíš, nebo nás překvapí a přesvědčí nás o svém „když se chce, tak to jde“.
Přerov
Aldaman 19.04.2008 19:12:48
>> Orin, 19. 4. 2008 11:22:59
Souhlasím s tebou a ještě bych doplnil, je také velký rozdíl s jakým
cílem se na start maratonu postavím. Pokud je mi jedno, jestli poběžím,
nebo jestli půjdu, jen ať to nějak do časového limitu zvládnu, pak se
těžko dá s tímto člověkem diskutovat na téma nějaké přípravy.
Ale i tak přeji Buldokovi hodně štěstí, ať už dopadne jakkoliv .
Přerov
Aldaman 19.04.2008 19:18:20
>> Orin, 19. 4. 2008 11:22:59
Souhlasím s tebou a ještě bych doplnil, je také velký rozdíl s jakým
cílem se na start maratonu postavím. Pokud je mi jedno, jestli poběžím,
nebo jestli půjdu, jen ať to nějak do časového limitu zvládnu, pak se
těžko dá s tímto člověkem diskutovat na téma nějaké přípravy.
Ale i tak přeji Buldokovi hodně štěstí, ať už dopadne jakkoliv .
Brno
running-observer 20.04.2008 18:55:16
Přátelé. Já sice také mám výhrady proti tomu, když někdo chce
absolvovat maraton nedostatečně připravený, sám bych to rozhodně
neudělal.
Mám však za to, že kritika a odsudek zde není na místě. Každý máme
trochu jinak nastavený onen pomylsný práh mezi tím, co je odpovědné a co
už je nezodpovědné a každý z nás v životě určitě i něco
nezodpovědného udělal.
Chtít být „spravedlivý“ a vyhodnocovat, zda si Buldok za svůj plán
zaslouží obdiv a publicitu, či ne, je skutečně „černobílým
viděním“ světa, jak o tom píše Miloš Škorpil ve svém blogu. Jenže
i to černobílé vidění máme každý trochu jiné, že…
Miloš záhy poznal, že Buldokovi jen těžko lze něco rozmlouvat. Proto jsem
ani já mu nerozmlouval to vybíhání schodů a v článku o hardwarových
limitách doufal, že se ho aspoň myšlenka z toho dotkne. Protože respekt a
pokora jsou u maratonu fakt potřebné.
Nyní ale jediné, co bych Buldokovi doporučil, je, aby se startu maratonu
vzdal v případě onemocnění v posledním týdnu před maratonem, tedy,
kdyby v tom týdnu měl zvýšenou teplotu nebo kašel nebo něco podobného.
V ostatních případech nechme vše na jeho rozhodnutí a úsudku a
nekritizujme. Není nic snadnějšího kritizovat něco, o čem nevíme
všechny okolnosti…
administrator 03.04.2010 13:32:26
Buldočí příprava na premiérový maraton má v těchto dnech vrcholit. Oslabená imunita, nachlazení a vynucené zkrácení tréninkových dávek přišlo v nejméně vhodný okamžik. Snad i proto je Buldokův příspěvek nečekaně krátký a je z něj cítit nádech frustrace, že TO nejde podle plánu.
Odkaz na článek
Hodnocení příspěvků
Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.
Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.