Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Wallenfels obětoval Běchovice pro vítězství v poháru

Wallenfels obětoval Běchovice pro vítězství v poháru
foto: Radek Narovec

Radek Narovec | 28.09.2008 | přečteno: 11387×

Hodně těžké rozhodování měl v neděli Jiří Wallenfels ze Sokola Královské Vinohrady. Nechtěl-li přijít o vedoucí příčku v Poháru behej.com, musel odolat lákadlu mistrovských Běchovic a zamířit do Unhoště na Běh Neumannovou stezkou. Tam potvrdil stabilní formu a svému největšímu rivalovi, Mirkovi Daňkovi, ukázal záda již po prvních stovkách metrů. 1.10. oznámíme konečný verdikt ohledně dvou opozdilců, kteří závod absolvovali s opožděným startem bez startovních čísel. 

Zvlněnou trať nádhernou podzimní přírodou zalitou sluncem (jaký rozdíl proti loňskému propršenému ročníku!) proběhl v čase 32:58. Druhý Mirek Daňko (Labe Triclub) po slabším startu předběhl několik soupeřů a nevadil mu ani nepříjemně dlouhé a prudké stoupání za polovinou trati. V cíli mu naměřili čas 35:11. Třetí zafinišoval Jan Tlustý za 35:39.

„Chtěl jsem si pohlídat prvenství v Poháru. Určitě ještě objedu zbývající závody, i když napřesrok už takovou (pohárovou) šňůru neplánuju,“ řekl v cíli spokojeně vypadající vítěz.

Zatímco před startem to vypadalo na ostrý vzájemný souboj o čelo poháru, v poháru i dnešním závodě druhý Daňko přiznal, že se na Unhošť moc nemohl připravit.

„Teprve v týdnu jsme se vrátili z ciziny do našeho chladu a navíc jsem ještě včera trochu oslavoval,“ usmál se sympatický triatlonista. 

Závod žen přinesl méně napětí a neměl proti minulým ročníkům ani výraznější obsazení. Nejlépe si vedla Gabriela Raková (40:47) před druhou Lucií Růžkovou (44:24) a Ivetou Kokešovou (44:44). Na prvních třech příčkách tak skončily zástupkyně MK Kladno.

Běh Neumannovou stezkou byl po několikaleté přestávce obnoven v roce 2005 a traťové rekordy drží Josef Poduška časem 33:17 z roku 2005 a Iva Milesová, která zde loni dosáhla času 38:29. 

Na start se postavilo 75 běžců. Zajímavá situace nastala pár minut po startu, kdy se od zpožděného vlaku přiřítila dvojice opozdilců, kterým byl umožněn start mimo pořadí. Podle regulí by jim tak neměly být započítány body do poháru, ale necháme na vás, abyste v anketě ukázali vaší preferenci.


Hodnoťte závod

Web závodu

Údaje k závodu v termínovce

Fotogalerie z roku 2007

Komentáře (Celkem 24)

Nalezené položky: 25 První Předchozí | 1 | Další Poslední
avatar

Ivo Domanský 28.09.2008 19:36:20

Z kolize Unhoště a Běchovic mám kälný pocit.
V příštím roce musíme udělat vše pro to, aby k podobným situacím nedocházelo. Atmosféru tisícovky startujích mezi 13.kilometrem a Pražačkou nic nenahradí.
Patřím k tš menšině čtenářů, která si přeje dodržet pravidla rozpisu soutěže. Pokud couvneme v tomto případě, otvíráme Pandořinu skřínku pochyb a protestů. Opozdilci nechť se pokusí zlepšeným výkonem vybojovat zpět ztracené pozice.
Jako fotbalový žáček jsem kdysi plakal, když jsme k mistráku krajské soutěže přijeli o půl hodiny později a sudí to mezitím kontumovaL. Tenkrát jsem jej nenáviděl, dnes jeho rozhnotuní chápu.

avatar

Celkem 67557 km
Minulý měsíc 221 km
10 km: 0:36:02 (2007)
půlmaraton: 1:20:04 (2009)
maraton: 2:57:46 (2012)

ironman muž 28.09.2008 19:44:16

Souhlas Ivo, upravy pravidel v prubehu souteze jsou vzdy na skodu pro danou soutez. IM

Motto: Never give up!!!
avatar

Praha, Jičín

Celkem 3779 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:42:30 (2009)
půlmaraton: 1:34:41 (2011)
maraton: 3:32:34 (2009)

Sandera muž 28.09.2008 20:29:00

Netvrdím, že jsou Běchovice špatný a že je někdy ještě nepůjdu, ale při další kolizi termínů dám přednost Běhu Neumannovou stezkou (pěkná trasa, dobrá atmosféra atd.).
Nakonec o opozdilcích stejně musí rozhodnout organizátoři poháru behej.com. V tomto případě (zpoždění vlaku) bych jim výsledek započítal.

avatar

Kladno

Celkem 50837 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:35:51 (1996)
půlmaraton: 1:21:23 (1997)
maraton: 2:48:53 (1997)

Franta Tůma muž 28.09.2008 21:19:13

1. Pravidla jsou od toho aby se dodržovala. Ani v pravidlech atletiky, ani v propozicích Neumannovy stezky se o vyjímce při zpoždění vlaku nic nepíše.

2. Otázka pro Ivo Domanského: na jaký termín se příští rok přesunou Běchovice?

Motto: Per aspera ad astra.
avatar

Praha

Celkem 6176,6 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:41:15 (2009)
půlmaraton: 1:34:00 (2005)
maraton: 3:23:32 (2006)

Radek Narovec muž 28.09.2008 21:38:25

>> Franta Tůma, 28. 9. 2008 21:19:13

Nemůžu nereagovat. Dotyčné případy nejsou o porušení pravidel poháru. My do poháru započteme časy všech, které najdeme ve výsledcích daného závodu. Pokud se ale pořadatelé Unhoště rozhodnout uvést časy obou zpozdilců, byť mimo soutěž, my bychom je asi správně měli přepočítat na body do poháru. Pro nás je rozhodující čas, nikoliv pořadí, tedy dovětek, že daný závodník běžel mimo pořadí, nic neřeší. Pokud je ve výsledcích nenajdeme, nemůžeme jim započítat body. Dotyčná dvojice urazila stejnou trať, pouze vystartovala se zpožděním. Neměli však na sobě startovní číslo, proto je hlavní rozhodování na straně Unhošťských.

avatar

10 km: 0:31:28 (2008)
půlmaraton: 1:09:18 (2008)
maraton: 2:24:02 (2008)

Petor muž 28.09.2008 22:47:23

Dobrý den, nebyl jsem účastníkem závodu, ale jakmile někdo běží bez čísla, nemůže být registrován z jednoho důvodu: nestihl prezentaci a vyzvednutí startovního čísla. U všech závodů je to cca 30 minut před startem. Tak podle mého názoru nemohou být ve výsledcích, ani pod čarou, neboť nikdo neví, zda vůbec absolvovali celou trať.
S pozdravem Petr Havelka

avatar

Ivo Domanský 29.09.2008 00:08:04

>> Franta Tůma, 28. 9. 2008 21:19:13

S největší pravděpodobností to bude opět poslední neděle v září, tedy 27. 09. 2009. Jirka Klesnil by už měl mít v rukou konečnou (?) verzi atletické termínovky na pčíští rok. Vzniká tam 3 denná víkend 26. – 28. září, takže by Ben mohl Unhošť dělat den po Běchovicích na Václava jako letos. Beru na sebe část zodpovědnosti za letošní kolizi, také jsem to v zimě neuhlídal.

avatar

Celkem 0 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:35:44 (2003)
půlmaraton: 1:21:13 (1999)
maraton: 2:51:29 (2001)

frantar muž 29.09.2008 07:39:51

Bombastický titulek článku moc nesedí. Co já vím, Jirka Běchovice zrovna nemusí, třeba vloni jsem s ním vyklusával Hrdlořezák, když jen běžel vedle závodu žen, aby podpořil Lenku.
Myslím, že běháme hlavně pro radost, a tak bych ze startu mimo pořadí (obzvláště při objektivním důvodu zpoždění) nedělal žádnou vědu a uvedou-li pořadatelé u těchto opozdilců čas, tak je do poháru zařadit.

avatar

Praha, Jičín

Celkem 3779 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:42:30 (2009)
půlmaraton: 1:34:41 (2011)
maraton: 3:32:34 (2009)

Sandera muž 29.09.2008 08:17:22

>> Ivo Domanský, 29. 9. 2008 00:08:04

Pokud má být a bude zachována tradice, tzn. Běchovice poslední neděli v září a Unhošť 28.9. na Sv. Václava, tak další kolize (pokud jsem se dobře podíval) bude v roce 2014.

avatar

Celkem 80 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:44:13 (2008)
maraton: 3:45:12 (2008)

tommy78 muž 29.09.2008 13:06:45

Ja jsem jeden z tech dvou opozdilcu:-(
Tak pro poradek:
Zaplatil jsem startovne? NE
Zaregistroval jsem se? NE
Mel jsem na sobe startovni cislo? NE
Jsem ve výsledkové listine? NE
Ubehl jsem celou trat? ANO

Ktere nalezitosti maji vetsi prioritu pro dodrzeni pravidel zavodu? Podle me jsou to prvni ctyri jmenovane. Jestli nejsem prihlaseny na zavod, nemohu byt ani ve vysledcich.
Neni-li moje jmeno uvedene ve vysledkove listine, nemohou mi byt zapocteny body do poharu. I kdyz je to smutne:-(
Nejvice paradoxni na tom je, ze nase zpozdeni bylo zpusobeno vyckavanim na zavodnici, ktere jsme slibili odvoz z Prahy do Unhoste a kterouzto do Prahy privezl zde jiz zminovany zpozdeny vlak.

avatar

Celkem 15200 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:40:43 (2004)
půlmaraton: 1:29:47 (2002)
maraton: 3:19:46 (2006)

Jarka P žena 29.09.2008 13:38:16

Zatím děkuji všem,kdo jsou pro započítání bodů do poháru.Myslím,že už to,že jsmeměli na startu –2min už nás dost potrestalo.
Souhlasím s Radkem ajeho názorem.
Myslím,že za to opravdu nemůžem-tady nechápu komentář Tommy 78.
Pohár je převážně pro amatéry-tak myslím,že by se hlavně oni měli podpořit.
Zkuste někdy takto cestovat-vstávat ve dvě v noci a jet 400km.
pDomanský-myslím,že něco jiného je mistrovská soutěž a soutěž amatérů.

avatar

Celkem 15200 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:40:43 (2004)
půlmaraton: 1:29:47 (2002)
maraton: 3:19:46 (2006)

Jarka P žena 29.09.2008 13:40:51

>> Petor, 28. 9. 2008 22:47:23

Běžela jsem i na dráze mimo soutěž-vždy bez čísla a výkon se mi počítal do všech tabulek

avatar

Celkem 15200 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:40:43 (2004)
půlmaraton: 1:29:47 (2002)
maraton: 3:19:46 (2006)

Jarka P žena 29.09.2008 13:42:17

>> tommy78, 29. 9. 2008 13:06:45

Tomáši,ještě mi to vyčítej,že jste na mě čekali…

avatar

Celkem 80 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:44:13 (2008)
maraton: 3:45:12 (2008)

tommy78 muž 29.09.2008 13:56:30

>> Jarka P, 29. 9. 2008 13:42:17

To neni vycitani. To bylo mysleno tak, ze se nekdy shodou okolnosti muze prihodit zpozdeni vice zavodniku. Ze to je proste smula a paradox dohromady. Rozumime si, doufam. Byvaji i horsi veci. Co by se treba stalo, kdyby se v Jenci prevratil kamion a silnice nebyla treba dve hodiny prujezdna a ucpana az Praze?
Kdyz nyni uznaji nase „opozdene“ vysledky, tak pak organizatori behu (i behej.com) budou muset porad resit protesty, namitky a stiznosti. A to nikomu na klidu neprida:-/

avatar

Praha-východ

Celkem 4388 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:39 (1970)
půlmaraton: 1:31:16 (1970)
maraton: 3:22:27 (1970)

Vanda žena 29.09.2008 17:12:45

Pokud jde o opozdilce- jsem pro, zvláště když jedou skutečně přes celou republiku. (Já jsem minulý týden díky zpožděným vlakům nestihla tiskovku, na níž jsem se chystala a to jsem jela jen ze Senohrab – naštěstí, s kým jsem se potřebovala domluvit, domluvila jsem se). Doteď jsem vděčná pořadatelům českolipských závodů z kraje předloňského léta, že na nás počkali – na nás pět závodníků vystupujících z auta přesně v minutě startu – nechali nás rychle převléct a vystřelili zkrátka o chvilku později(vděčná nejen proto, že jsem si tam udělala osobák na hodinovce). Zkrátka, když váží někdo cestu takhle daleko jako na jih Moravy a závodění je jeho srdeční záležitost.
A např. na Kunratické se také počítá čas opozdilcům – samozřejmě celý od doby kdy měli běžet, tedy skutečný čas + zpoždění, ve výsledkách ale jsou a také se kvůli tomu nikdo nehádá.

Motto: We are the champions, my friendwe keep on fighting till the end...
avatar

Milosov muž 29.09.2008 22:41:20

>> frantar, 29. 9. 2008 07:39:51

Jirka Běchovice zrovna nemusí? Cituješ jistě vyjádření samotného závodníka?! Pokud ne, poslyš holá fakta:
*Argument o klusání Hrdlořezákem by měl smysl, pokud by takto Jiří absolvoval (= „odfláknul“)závod – on však loni „Běchovice“ coby závodník neabsolvoval.
Na rozdíl od předchozích let, kdy má v tomto KULTOVNÍM závodě 12 „zářezů“, ten první již v r. 1988, tedy v 16 letech (za 36:34!).

  • Wallenfelsovi byli jedni z prvních, kteří brali tento závod jako rodinnou záležitost: Jirkův tatínek běžel v 80. letech 4× a maminka Miluše figuruje s 13 starty dokonce na 23. místě v historické tabulce „věrných“ žen.
  • Jaký mám názor na přetřásanou kolizi mezi obrem a trpaslíkem? Organizátor poháru behej.com (nikoli unhošťští) by si měl lépe protřít oči a probudit se, až bude zařazovat závody do poháru. Nebo snad chtěl „Běchovicím“ konkurovat a přetáhnout jim běžce?
avatar

Praha

Celkem 6561 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:36:19 (2010)
půlmaraton: 1:19:57 (2011)
maraton: 2:46:06 (2011)

zombice muž 30.09.2008 10:09:32

>> Milosov, 29. 9. 2008 22:41:20

Nevim proc tak ostrym tonem?? A hned prvni holy fakt je vcelku nesmysl.. Z prispevku nad Vami vyznelo, ze Jirka s klidem obetoval start na Bechovicich a radsi jen tak klusal opodal a podporoval Lenku (mimochodem ta ve vysledcich samozrejme je)… A s tim protiranim oci taky nevim… To jako by podle Vas mely byt v poharu Bechovice?? Pokud vim tak pohar se snazi „masovkam“ vyhnout. A ze doslo zrovna letos ke kolizi je trochu i nahoda, viz vyse..

avatar

Praha

jiri muž 30.09.2008 14:23:30

>> Milosov, 29. 9. 2008 22:41:20

Zdravím Milosova. Potěšilo mě, že vzpomenul účast mých rodičů na Běchovicích v minulosti a zajímalo by mne, o koho jde? Milosove, jestli proti tomu nic nemáš, napiš mi své jméno a příjmení na jwallenfels@volny.cz.

Díky

Jirka Wallenfels

avatar

Celkem 15200 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:40:43 (2004)
půlmaraton: 1:29:47 (2002)
maraton: 3:19:46 (2006)

Jarka P žena 30.09.2008 15:03:56

>> tommy78, 29. 9. 2008 13:56:30

Bohužel,nesou­hlasím.Tobě o tolik nejde,tak to řešíš takhle…

avatar

Celkem 15200 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:40:43 (2004)
půlmaraton: 1:29:47 (2002)
maraton: 3:19:46 (2006)

Jarka P žena 30.09.2008 15:31:29

Já si myslím,že,když se zjistilo io koho jde,tak hlasy proti začaly přibývat podezřele rychle-prostě kdo mě nesnáší pošle hlas proti.Měli by podle mého hlasovat pouze pohároví závodníci a redakce-tak by to bylo objektivnější.
Vím,že by mě všichni nejraději viděli mimo pohár.

avatar

10 km: 0:31:28 (2008)
půlmaraton: 1:09:18 (2008)
maraton: 2:24:02 (2008)

Petor muž 30.09.2008 16:49:55

>> Jarka P, 30. 9. 2008 15:31:29

Dobrý den, mně je úplně jedno o koho jde. Atletika jako sport, takže i běhy mimo dráhu mají pravidla. Jakmile závodník nestihne prezentaci a nemá číslo, nemá právo být zařazen do závodu a jeho výsledku. A je zcela jedno jestli je to pohár běhej.com nebo MČR.
S pozdravem Petr Havelka

avatar

Miroslav Daňko muž 30.09.2008 17:23:28

>> Milosov, 29. 9. 2008 22:41:20

Milosove, je na každým z nás, jaký závod si vybere…a nebuď nabručenej :-)

avatar

Dobřichov

Celkem 7103 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 1:16:31 (2012)
maraton: 2:50:29 (2016)

honzaherda muž 30.09.2008 18:17:21

Myslím, že body by se započítat měly – už jen z principu, vždyť se nejedná o MČR či nějaký prestižní podnik!, to bychom mohli chtít antidopingové kontroly :-) Pokud pořadatel běžce na trať vpustil a změřil jim čas, který byl jistě v limitu (ten ani v propozicích stanovený nebyl), měli by se pbjevit i ve výsledcích! Jestli se navíc přihlásili mailem či telefonicky předem, tak nevidím žádnou překážku. Samozřejmě časové korekce bych nedělal, ségra taky na VK běžela opožděně a byla normálně ve výsledcích, byť s hrozným časem.

avatar

10 km: 0:31:28 (2008)
půlmaraton: 1:09:18 (2008)
maraton: 2:24:02 (2008)

Petor muž 30.09.2008 20:16:07

>> honzaherda, 30. 9. 2008 18:17:21

VK je intervalový běh, je to úplně něco jiného, ten člověk má startovní číslo, pokavaď není závodník odprezentovaný a nemá startovní číslo, tak nemůže běžet oficielně závod, tudíž ani nemůže být ve výsledcích. I mně se to jednou stalo, závod jsem si odběhl jen tak a nikdy by mě nenapadlo dožadovat se měření času a započítání do výsledků! A jak už jsem psal, vůbec nejde o to, jestli je to pohárový závod nebo závod z MČR! Když vím, že nestíhám prezentaci, vždycky poprosím někoho z kamarádů běžců, aby mě odprezentovali a číslo vyzvedli jako například na letošním běhu Olympijského dne, kdy jsem dorazil čtvrt hodiny před startem.

administrator 03.04.2010 13:32:35

Hodně těžké rozhodování měl v neděli Jiří Wallenfels ze Sokola Královské Vinohrady. Nechtěl-li přijít o vedoucí příčku v Poháru behej.com, musel odolat lákadlu mistrovských Běchovic a zamířit do Unhoště na Běh Neumannovou stezkou. Tam potvrdil stabilní formu a svému největšímu rivalovi, Mirkovi Daňkovi, ukázal záda již po prvních stovkách metrů. 1.10. oznámíme konečný verdikt ohledně dvou opozdilců, kteří závod absolvovali s opožděným startem bez startovních čísel. 


Odkaz na článek
Nalezené položky: 25 První Předchozí | 1 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.