Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

PRAŽSKÝ MARATON: Vysvědčení pro "skorozlatý" maraton

PRAŽSKÝ MARATON: Vysvědčení pro "skorozlatý" maraton
foto: Martin Symon

Miroslav Kratochvíl | 09.05.2010 | přečteno: 10973×

Volkswagen Maraton Praha má za sebou již 16. ročník a je jen stupínek od vysněné Zlaté známky mezinárodní atletické federace IAAF. Jak se mu povedl letošní závod ve světle ambicí získat zlato po březnovém půlmaratonu i pro květnové mistrovství republiky v maratonu? Vystavujeme vysvědčení nedělní události.

Je třeba říci si hned úvodem, že snaha o další růst a vylepšování mozaiky maratonského víkendu s sebou přináší každoročně nové záludnosti a objevy, co je třeba do příštího roku zlepšit. S trochou nadsázky se dá tvrdit, že vysoké ambice pořadatelů se možná někdy obracejí proti nim samotným. Týká se to především velkého počtu doprovodných závodů a komplikací daných kapacitními omezeními při konání těchto akcí v centru Prahy.

PŘIHLÁŠKY

Už čtyři dny před závodem byl naplněn proklamovaný limit maratonské trati a přihlašování nových zájemců bylo zastaveno. Kapacita pražských ulic není nafukovací, a tak se s podobnou situací budeme v budoucnu zřejmě setkávat pravidelně, protože zájem o běh rok od roku roste. Některým závodníkům se stalo to, že se včas a řádně přihlásili a potom dlouho marně bombardovali pořadatele, aby zjistili, zda je vše v pořádku. Zbytečná chyba, která kazí celkový dojem. Na registracích je třeba ještě zapracovat, ale to pořadatel ví sám nejlépe.

Naše hodnocení: 2–

BĚŽECKÉ EXPO

Tak povedené běžecké Expo Česká republika ještě nezažila, je již plně srovnatelné minimálně se západní Evropou, konkurence tlačí ceny dolů. Vystavovatelé si dali záležet, nechyběl snad nikdo důležitý. Davy návštěvníků a jejich zájem předčily všechna očekávání. Nečekaný nápor zaskočil i nás, a tak se stalo, že už čtyři hodiny před zavřením jsme byli prakticky vyprodáni. Těm, na které se nedostalo, se omlouváme. Snad se nám povede příště jim to vynahradit. Pokud se příště podaří doprovodný program zakomponovat lépe mezi expozici, Expo už vážně nebude mít chybu.

Naše hodnocení: 1–

REGISTRACE

Přímo v maratonském Expu vše kolem odbavení registrovaných šlapalo jako na drátku. Rychle, ochotně a s úsměvem (alespoň podle naší zkušenosti). Přitom nápor byl v některých okamžicích značný a únava na tvářích pořadatelů patrná.

Naše hodnocení: 1

TECHNICKÉ ZÁZEMÍ

Staroměstské náměstí se nikdy nepodaří nafouknout na větší rozměr. I okolní uličky jsou využity na maximum. Projít náměstím napříč půlhodinku před startem bude vždycky obtížné. Ale vyznačení trasy ke startovním koridorům a technickému zázemí bylo jasné a zřetelné. Mobilní toalety na obvyklých místech stály v množství, které nakonec zvládlo i ten největší předstartovní nápor. Nepříjemné ovšem bylo to, že několikero dveří zůstalo ve špičce zamčených. Rovněž uložit si něco do šatny v úzké uličce bylo v neděli o nervy. Na obranu pořadatelů je třeba říci, že snahu přesunout šatny do nedaleké městské knihovny zhatila její rekonstrukce. Startovní baťůžky mají letos praktický rozměr i design. Určitě najdou své uplatnění. Na poslední přihlášené se ale bohužel nedostaly. Potěšil nápad umístit dobrovolníky po přilehlých ulicích, aby pomohli zahraničním účastníkům v hledání cesty.

Naše hodnocení: 1–

ATMOSFÉRA

Snad už i čeští diváci začínají přicházet běhu na chuť. Je jasné, že nejaktivnějšími povzbuzovateli jsou ti, kteří mají zástupce na trati. Ale většinou nezapomenou křiknout i na ostatní a zatleskat jim. I v odlehlejších částech trati se našly fandící ostrůvky nebo alespoň jednotlivci. A letošní běh Pařížskou ulicí? To už vážně nemělo chybu. Nemá smysl zkoumat, jak vysoké procento diváků před cílem tvořili cizinci. Ne nadarmo má pražský maraton přívlastek mezinárodní. Atmosféru dokázali všichni vytvořit velice pěknou. Hudební produkce na trati měla úroveň poněkud kolísavou, ale na několika místech se hrálo doopravdy pěkně a do běhu. Snad jen škoda, že některé doprovodné kapely hrály jen pro běžce s výkonem pod čtyři hodiny…

Naše známka: 2–

TRAŤ

Pořád jsme si stěžovali, že na přezatáčkované pražské trati plné kočičích hlav se nedá běhat rychle. A ejhle, ono to jde. Je jasné, že dlažbě se v historickém centru zkrátka nevyhneme. A čelní pohled na Hradčany běžec nemá nikde jinde. Protože navíc letos nefoukal vítr, zůstalo spolehlivě viditelné označení trati kilometrovníky. Naše známka: 1–

OBČERSTVENÍ

Označení nabídky stolů na občerstvovacích stanicích balónky je dalším drobným, ale velmi příjemným vylepšením. Občerstvení bylo dostatek a navíc i tam, kde to člověk očekával. Úklidová služba v pohotovosti za každým občerstvením byla zřejmě také letošní novinkou. Pomalejší běžci si stěžují, že na ně nezbyly na některých stanicích houbičky, ale je třeba poznamenat, že na řadě světových maratonů dostane houbičku každý jednu do startovní tašky a musí si ji nést po celý závod!

Naše známka: 1–

VODIČI

Ti, které jsem měl možnost sledovat, šlapali jako hodinky. Snad jen výpadek vodiče na čas 3:15 mohl některé ambiciózní běžce mrzet.

Naše známka: 2

SPORTOVNÍ ÚROVEŇ

Dá se kritizovat sportovní úroveň v závodě, kde padnou oba hlavní traťové rekordy? A navíc dosažený čas v mužích se zapsal do světových žebříčků. Že česká špička se na nejlepší závodníky dívá s uctivým odstupem, musíme brát jako fakt, který ze dne na den nezměníme. Ostatně podobně je na tom půlka Evropy. Lepší konkurencí postrádalo zejména tuzemské ženské pole.

Naše známky: 1 svět, 2– české pole (průměr 1,75)

** Celkové hodnocení (průměrná známka za jednotlivé kategorie): 1,75**

**Celková známka podle čtenářů (průměr známek v anketě pod články): 1,36 **


KOMPLETNÍ NEOFICIÁLNÍ VÝSLEDKY V SOUHRNNÉ PODOBĚ

ON-LINE VÝSLEDKY (NEOFICIÁLNÍ)

FOTOGRAFIE Z LETOŠNÍHO ROČNÍKU VOLKSWAGEN MARATONU PRAHA

ČTĚTE VÍCE O VOLKSWAGEN MARATONU PRAHA

Anketa

Hodnoťte letošní Volkswagen Maraton známkami jako ve škole:

1
 
233 hl.
2
 
44 hl.
3
 
15 hl.
4
 
3 hl.
5
 
10 hl.
Celkem hlasovalo 305 uživatelů.

Komentáře (Celkem 95)

Nalezené položky: 96 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | Další Poslední
avatar

Praha

Celkem 53203 km
Minulý měsíc 100 km
10 km: 0:47:15 (2010)
půlmaraton: 1:46:26 (2010)
maraton: 3:46:35 (2012)

mapo žena 10.05.2010 11:15:36

K fandění-snažila jsem se, co jsem mohla (nejdřív s Pavlínou, pak chvíli sama a naposledy s třemi slečnami na začátku Pařížské)…lidi kolem, ale mrtvo. Vůbec to nechápu, přitom to byl většinou doprovod nějakých běžců, vyhlíželi toho svého (svou) a jinak nic, tak jim doma domluvte, ať se příště polepší. Zdálo se mně, že měli všichni radost, hlavně asi cizinci, že jsme je povzbuzovali. Chtěla jsem jim to oplatit, když mně povzbuzovali loni v Berlíně a letos v Římě. A mám puchejř na ruce z těch plácacích ručiček a kluci byli doma bez oběda…

Motto: ------------------ vytrvale jako smrt
avatar

Liberec

Celkem 2180 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:54:32 (2009)
půlmaraton: 1:55:58 (2009)
maraton: 4:15:31 (2009)

megatraged žena 10.05.2010 11:22:49

>> mapo, 10. 05. 2010 11:15:36

no já byla s manželem…a ten mi říká" nenaštveš je? já bych byl už úplně hotovej..asi bys mě naštavala"…tak to mě teda dost rozhodil a znejistěl.Ale pak jsem si vzpomněla na sebe ..v Drážďanech povzbuzovaly i babky..bylo mi to děsně příjemný, na všechny jsem se zubila…A tak jsem zase pokřikovala. Normálně jsem nerada moc vidět a slyšet…tady jsem si nemohla pomoct.Tak snad jsem teda nikoho nakonec neurazila a spíš jsem běžce potěšila podporou a povzbuzením.

avatar

Praha

Celkem 6176,6 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:41:15 (2009)
půlmaraton: 1:34:00 (2005)
maraton: 3:23:32 (2006)

Radek Narovec muž 10.05.2010 11:23:52

asi budeme muset příští ročník vynechat, všichni si stoupnout kolem trati a vyburcovat spoluobčany :)

ale jeden moment mi utkvěl – druhý přeběh Čechova mostu a ona tlupa snad dvaceti bodrých Čechů (Moravanů?) všichni navlas ve stejném oblečení. Povzbuzovali jak o závod!!!

avatar

Hořovice

Celkem 2611 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:38 (2013)
půlmaraton: 1:27:15 (2011)
maraton: 3:30:59 (2011)

pítros muž 10.05.2010 11:51:07

Byla to super neděle, můj první maraton, jen jsem prostě nespavec, pořád to řeším, a na den D jsem spal ještě míň než obvykle, jen asi 4 hodiny.. taky můj výsledný čas byl i proto špatný, ale napoprvé 4hod 14 minut beru.., snad to příště bude lepší. Prosím nemáte někdo odkaz kde najít fotky z cílové čáry v čase 3–5 hodin? díky, a palec nahoru všem co také úspěšně dokončili jj

Motto: běhám prostě rád.. http://endorfinzavislak.blog.cz/
avatar

půlmaraton: 1:47:01 (2014)
maraton: 3:46:50 (2014)

Tomáš Mirovský muž 10.05.2010 12:01:26

Reakce na příspěvek od Šandera Ahoj, jsem členem organizačního týmu, reaguji na Tvoje připomínky: 1, místo předávky si nevymýšlíme, ale dáváme bezprostředně za 10., 20. a 30. km, protože členům štafet se počítají i jejich individuální časy a také se dělají výsledky podle profesí a právě časů z jednotlivých úseků. Předávka na 10.km v tunelu je i naše noční můra, ale 10.km je tam, kde je. Posunutím buď před tunel, nebo za něj, bychom znehodnotili dosažené výsledky; 2, neodemčené záchody – omlouváme se, nebyl to zlý úmysl, jeden z kolegů na to zapomněl. Nemělo by se to stát, ale stalo se; 3, špunt při doběhu nesoutěžních akcí nás mrzí, ale je to dané prostorem, který pro doběh je. Chceme mít účastníky nesoutěžních běhů také na Staroměstském náměstí, především kvůli celkové atmosféře a tohle je trochu daň za úzké ulice, kde musí zůstat i místo pro „neběžce“. v každém případě na tom určitě popracujeme, byl jsem i tady v cíli a nebylo to takové, jaké by to být mělo.

avatar

Postrizin

Celkem 41 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:30 (2011)
půlmaraton: 1:13:56 (2011)
maraton: 2:39:32 (2011)

SlavoK muž 10.05.2010 12:17:30

>> Tomáš Mirovský, 10. 05. 2010 12:01:26

No to mi pak ale neni jasne proc tunel ucpavali hlavne stredoskolke teamy, ti snad meli mit predavku na 8km a 12km…

Ale zavod byl super, obcerstveni parada, razeni do koridoru docela slusne. A me se povzbuzovani libilo – lepsi nez na pulmartonech v Praze i Pardubicich. Nejsem namlsanej ze zapadu, tak mi to staci. ;)

avatar

Slatiňany

Celkem 3853 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:54:13 (2010)
půlmaraton: 1:58:29 (2011)
maraton: 4:01:36 (1998)

Deer žena 10.05.2010 12:20:09

Já běžela maraton po dlouhé 12leté pauze a o 15 kg těžší než tenkrát. Bylo to znát, po 30 km mě nechtěla už kolena nést a záda taky silně bolela. S časem na půlmaraton 2:11 jsem si dělala naděje na 4:30 v cíli, ale nakonec jsem to doklusala za 4:54. Zážitek to byl ale skvělý a každý povzbuzující podél trasy mi vliv trochu energie do tuhých a bolavých nohou, proto se určitě přimlouvám za fandění! Dnes ještě nemůžu dobře chodit, ale už se těším na příští rok :-).

avatar

Celkem 205 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 2:24:42 (2010)

Lucy žena 10.05.2010 12:55:08

Ahoj ja reagujem na fandenie. S kamarátkami a manželom som stála na Pařížskej ulici a málem sme sa pri fandení roztrhli. Cudzinci na nás mávali a ďakovali, domáci bežci ani nezaregovali. ale i tak to bolo super.

avatar

Praha

Celkem 26381 km
Minulý měsíc 21 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 10.05.2010 13:16:58

>> Tomáš Mirovský, 10. 05. 2010 12:01:26

Ahoj Tomáši,
jsi jeden z mála z PIMu, kdo se omluví za chyby a nevymlouvá se, takže díky za to. S tou desítkou to je „smůla“, možná by pomohly zábrany,a hlavně „chlívečky“ pro štafety, případně pár důrazných pořadatelů, kteří by tam ty štafety rovnali – ale já vím, kde je brát :-). U nesoutěžních běhů jsem nebyl, trápil jsem se na trati, ale to je asi cena za ten Staromák. Vím, že těm malým běžcům to možná bylo líto, ale letos se stála fronta na cíl i na Jungfrau. Taky tam už ty běžce nenacpou. A ještě bych ocenil jednu věc, která naopak ostatní štve a řešení je na ČAS. Kvůli hodnocení týmů, které běží na OT jsem šel do koridoru King Silver. A měl jsem strach, že po startu mě všichni smetou. Díky úzké startovní bráně (která ostatní tak štve, protože „zdržuje“) se běžci po startu tak roztáhli, že mě předbíhali zcela bez problémů (a někteří si i stačili pohladit Sáru :-)). Bylo by skutečně na čase přejít na hodnocení podle RT, pochopitelně s výjimkou elity a MR. Pak bych se určitě dopředu necpal. Pokud někdy budete mít někdo z PIMu čas a chuť zajít na pivo a popovídat si, rád na jedno (dvě, tři) zaskočím.

avatar

Benešov u Prahy

Celkem 4768 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:16 (2012)
půlmaraton: 1:27:57 (2010)
maraton: 3:19:06 (2010)

chuchvi muž 10.05.2010 13:25:24

>> Tomáš Mirovský, 10. 05. 2010 12:01:26

Jestli byl problém v tunelu na 10 kilometru tak se snad dají přeházet štafetové distance a místo 10–10–10–12,2 dát 12,2–10–10–10.Ale v mým případě jsem měl štěstí a proběhl jsem bez potíží.Jinak můj první maraton s časem 3:19:06.Takže spokojenost a vyřízenost.

avatar

10 km: 0:55:44 (2010)
půlmaraton: 2:04:25 (2010)

Summer žena 10.05.2010 13:52:12

Zamčené kadibudky mi taky daly zabrat, přemýšlela jsem, kolik lidí asi zemře před ještě před startem maratonu na prasknutí močového měchýře :D Stála jsem tam víc než 20 minut, než se na mě dostala řada… A ke štafetám: běžela jsem druhý úsek, tedy startovala jsem v tunelu. Vzduch nic moc, mizerné světlo, ze kterého se celkem nedalo poznat, zda se blíží někdo ze zelené, nebo modré štafety, protože ty dvě barvy splývaly. Start do kopce :) Na druhou stranu to byl nevšední zážitek, start z tunelu :) Prohodit úseky na 12,10,10,10 by mi ale také přišlo dobré. Také bych ty úseky předávek prodloužila, protože ti chudáci, co stáli vzadu v předávacím koridoru, vůbec neviděli, jestli už nemají vyběhnout… Ale jinak jsem byla moc spokojená, díky! A co se týká fanoušků: přišlo mi, že fandili výborně, akortá hodně lidí během fandění kouřilo, což mi teda dost vadilo, hodně špatně se to dýchalo. Ze začátku, ještě plna sil, jsem se na fandící usmívala a snažila se jim dát najevo vděk, ale s natupující únavou jsem měla sílu akorát tak koukat pod nohy, aby nezakopla… takže se omlouvám, ale už jsem nemohla :)

avatar

Srbsko

Celkem 5688 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:16 (2009)
půlmaraton: 1:24:43 (2009)
maraton: 3:07:44 (2010)

Had muž 10.05.2010 13:54:13

V Těšnovském tunelu bylo skutečně těsno a já měl tu smůlu, že jsem tím nejužším místem probíhal zrovinka ve chvíli, kdy tam do toho všeho hemžení ještě projížděli (myslel jsem, že se mi to zdá), 3 lidi na kolech. Asi jeli na výlet, podle bagáže. Téměř mě sestřelili, ještě že jsem se včas leknul. To jen taková perlička ;-)

avatar

Praha

Celkem 21393 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:36:06 (2015)
půlmaraton: 1:18:50 (2016)
maraton: 2:50:47 (2013)

jsyrovat muž 10.05.2010 17:57:03

Když už je řeč o tom nešťastném tunelu, co to vzít trochu radikálně a vymyslet trať nevedoucí tím tunelem? Já vím že to není jen tak, a asi by se to neobešlo bez většího omezení dopravy v okolí tunelu – takhle je v protisměru průjezdný, ale na druhou stranu, Pražský maraton je čím dál tím víc prestižnější záležitostí a město by nakonec na to mohlo přistoupit. A je ještě jeden důvod pro zbavení se tunelu úplně, kromě těch popsaných výše – nějaká část běžců používá GPS a proběhnutí tunelem více či méně rozhodí uběhnutou vzdálenost, v mém případě ~800m a podruhé asi ~600m navíc – to bylo najednou hezké tempo. Ale pak jsem si to musel srovnat podle kilometrovníků na trati a odečítat ručně. Je to trošku nepohodlné a hlavně už to neukáže správné celkové tempo – prakticky vzato dalo by se říct, že po proběhnutí tunelem mám na ruce poněkud drahé a těžké stopky ;-) Ale jinak se mi prakticky vše líbilo a závod si užil. Jen už je znát, že účastníků je už opravdu hodně a Staromák začíná být poněkud malý. Jen aby se nemusel start přesunout třeba na Václavák na magistrálu, za pár let:-)

avatar

jiri.stepan muž 10.05.2010 20:11:12

Já dávám za jedna. Byl to můj první maraton a z atmosféry jsem byl zcela nadšen. Davů jsem se bál a byl jsem překvapen hladkou organizací. Jediné do drobet zklamalo byly nohy, ale tak to chodí ;-) Moje minireportáž: http://podhledem.blogspot.com/…atoncem.html

avatar

Praha - Klánovice

Celkem 24666,2 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:21 (2007)
půlmaraton: 1:26:18 (2007)
maraton: 3:02:54 (2010)

Ondra1 muž 10.05.2010 20:44:47

Dovolím si oponovat: 1.) podle atletických pravidel je pouze jeden čas a to od startovního výstřelu do dosažení cíle. reálný čas je jen technický čas, který sice vypovídá, jak dlouho běžel závodník trasu dlouhou 42,195km, nicméně závod je závod. 2.) kdyby vodič běžel na reálný čas (svůj?), museli by ho všichni do jednoho zájemce vyhledat před startem a proběhnout ho společně, aby měli jistotu, že požadovaný čas dosáhnou, což není dost dobře možné. To, jak se to dělá, je v pořádku. Ber to tak, že vodič je součástí tratě a jeho úkolem je ve stanovený čas proběhnout cílem. Toho má dosáhnout co nejrovnoměrnější rychlostí (podle daného času jsou samozřejmě rozdíly v taktice). Letos jsem běžel jako vodič po šesté, tentokrát na 4:00:00. Naše ztráta na startu byla 6:17 a tu jsme doháněli cca 30km – snažili jsme se to rozdělit co nejlépe, protože to byla ztráta víc než jednoho kilometru. Každému jste říkali, že musíme ztrátu dohnat, takže se pak běžci mohli rozhodnout, zda na to mají, nebo zda raději včas zvolní. Mimochodem, i v článku o vodičích vydaným před závodem na stránkách běžecké školy i behej tyto informace byly, takže to nebylo nic nepředvídatelného. Uf:-) hezký večer. >> eN, 10. 05. 2010 10:24:25

Motto: Zážitek nemusí být pozitivní, hlavně když je silný.
avatar

Praha

Celkem 52442,8 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:43:42 (2006)
půlmaraton: 1:36:28 (2006)
maraton: 3:39:37 (2006)

Štefan muž 11.05.2010 07:58:18

>> Ondra, 10. 05. 2010 20:44:47

Naprostý souhlas. Ale myslím si, že pro takový počet startujících je Staroměstké náměstí a hlavně Celetná jako místo startu nevyhovující. A jak už jsem psal, bylo by fajn, kdyby i běžci v zadních koridorech slyšeli startovní výstrel nebo odpočítávání hlasatele. Neměl by to být technický problém.

Motto: Dnešní den s úsměvem. When troubles attack you, just smile them away.
avatar

Nový Vestec

maraton: 3:06:31 (2005)

sam muž 11.05.2010 08:18:15

>> Ondra, 10. 05. 2010 20:44:47 Ondro, se spoustou věcí s tebou souhlasím, jen si myslím, že se stále mísí dvě věci dohromady. První věc jsou vodiči. Zde skutečně není asi reálné ani rozumné, aby běželi na reálný čas a tím na víceméně náhodný oficiální čas. Prostě vodič je pro závodníky bodem, který se pohybuje od startu k cíli pokud možno optimálním tempem tak, aby v cíli byl v deklarovaném čase. Druhou věcí je měření časů a určování pořadí. Já samozřejmě vím, že podle pravidel existuje jen oficiální čas, který je rozhodující pro stanovení pořadí, ale právě v případě masových maratonů to skutečně není optimální a řada organizátorů světových maratonů na to již přišla. Nebo si snad budeme myslet, že to BAA v Bostonu dělá „fušersky“, když v posledních letech začala pořadí počítat podle reálného času ? S trochou ironie by se dalo říci, že pokud by PIM zadával měření časů firmě, která neudělá podobný lapsus jako se jí povedl při letošním půlmaratonu s reálnými časy, pak by to mohli dělat podobně jako v Bostonu, kde je rovněž po startu úzká trať a proto se startuje hlavní pole ve dvou vlnách s odstupem. Tím by se dal zachovat i při vzrůstajícím počtu běžců start v centru a běžci by mohli krátce po startu opravdu běžet.

Motto: http://skyrunning.cz
avatar

Ruderer muž 11.05.2010 08:50:56

Jako vždy vše je v lidech samotných ;-)Mnoho lidí bere vodiče jako dogma, ale on je opravdu jenom vodič! Jaký je rozdíl jestli 42,195km doběhnu 3' před vodičem nebo 3' za vodičem ? Pro někoho to znamená vše, u mne pro zážitek ze závodu nic.Prvním krokem k nápravě by mělo být 1) Důsledně přidělovat startovní čísla do vln dle výsledků loňského ročníku,nebo jiného renomovaného marathonu, jako je tomu např. na J50 a za 2)Aby to běžci důsledně dodržovali a nešvindlovali ! Nemohlo by pak dojít k situaci kdy běžec se startovním číslem 4500 má potřebu stát vedle vodiče 3:30. Zároveň nechápu proč běžec se startovním číslem 3000 má potřebu po startu hned běžet? Vždyť je to číslo na výsledek 4:20. A pokud se někdo důsledně připravoval tak tenhle čas dosáhne i když si stoupne až k „Prašný bráně“. Spoustu postartovních starostí si prostě dělají běžci sami ! Otázkou zůstává jestli bylo šťastnou volbou „komerční“ zařazení štafet doprostřed startovního pole ?

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 11.05.2010 09:39:20

>> Ruderer, 11. 05. 2010 08:50:56

Myslím, že nedisciplovanost některých běžců (a případně i ne vždy spravedlivý systém přidělování startovních čísel) je poměrně velká. Na http://www.kanovsky.cz/…10cekani.gif jsem na x-osu vykreslil zpoždění na startu a na y-osu dosažený reálný čas. Komentář myslím není nutný.

K jinému tématu: na http://www.kanovsky.cz/…010split.gif jsem na x-osu vykreslit výsledný reálný čas a na y-osu vykreslil, o kolik procent běžec běžel druhou polovinu pomaleji (případně rychleji) než první polovinu.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Praha, Jičín

Celkem 3779 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:42:30 (2009)
půlmaraton: 1:34:41 (2011)
maraton: 3:32:34 (2009)

Sandera muž 11.05.2010 10:14:15

>> Tomáš Mirovský, 10. 05. 2010 12:01:26

Ahoj, při současné trati by problému s předávkou štafet v tunelu šlo předejít tím, jak navrhuje v diskusi Chuchvi. Delší úsek 12,2 zařadit na začátek. Každopádně dostat předávku z tunelu. Není divu, že při předávce panuje zmatek. Čekající členové štafet z přítmí tunelu v protisvětle z ústí těžko mohou rozeznávat, zda se blíží jejich štafeta. A přadávající v mumraji asi těžko hledají, komu mají předat. Řešení by bylo více. Od omezení počtu štafet, posunutí startu časově (jak to bylo dříve) až po zkrácení prvního a prodloužení druhého úseku. Úseky stejně nejsou porovnatelné, na některém je větší převýšení, více dlažebních kostek apod. Jak navrhuje Evžen, více by se dalo vyřešit u piva. Pohled účastníka a organizátora na závod musí být zákonitě odlišný (znám oba pohledy). Vzájemnou diskusí se dají odstranit i ty poslední „mouchy“.

Martin Šandera

avatar

Ratlik muž 11.05.2010 10:44:35

když už řešíme tu opravdu nešťastnou předávku uprostřed Husákova ticha = Těšnovského tunelu pod bývalým KSČ :-) tak mám kacířskou myšlenku: Změňte prosím trasu závodu. Mám na mysli ten dvojitý okruh přes Libeňský most. Zaprvé je to hnusné místo (domorodci prominou :-) a opravdu ho stačí běžet 1× ! Druhak jestli se tu psalo, že PIM je již známý podnik a reklama Prahy, tak by trochu větší uzávěra ulic šla zvládnout. To je totiž pro mě jediné vysvětlení, proč to musím běžet 2×. Plus těch pár občerstvovaček na­víc.

A pak pevně doufám, že až skončí oprava Karlova mostu, že se tam trasa vrátí! Nebo si myslíte, že jde jen o výmluvu a ve skutečnosti to tam Magistrát už nikdy nepovolí? To by bylo neštěstí.

avatar

Praha - Klánovice

Celkem 24666,2 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:21 (2007)
půlmaraton: 1:26:18 (2007)
maraton: 3:02:54 (2010)

Ondra1 muž 11.05.2010 10:50:45

Ahoj Štefane, (Same, Tomáši…) s tím startem máš pravdu, byla náhoda, že jsem zrovna koukal na hodinky a stihl si to zmáčknout, jinak bych to taky propásl. Mělo by se to nějak lépe odpočítat. Staroměstské náměstí je velmi atraktivní a na druhou stranu je lepší startovat z úzkého koridoru do širší Pařížské. Kdyby byl koridor široký a ústil do úzké pražské uličky, ztráceli by běžci čas zácpou za startem, a riskovali zranění v tlačenici kde už o něco jde, což by bylo horší (jako to bývalo na podzimní Grand Prix – nevím, jestli to tak ještě je). Takže jak píše Sam, tímto ho zároveň zdravím, kdyby se pak řadily výsledky podle reálného času (mimo první koridor profíků a mistrovské kategorie), asi bych v tom neviděl už žádný problém a bylo by to pěkně vychytaný od všech mušek:). Jinak pro PIM – s těma kadibudkama to byl teda pěkně drsnej vtípek:-))) Tome, já bych Ti, nebo někomu z PIMu i z té fronty zavolal, žel už jsem byl čistě v běžeckém, bez mobilu, asi jako všichni v oné frontě:o)>> Štefan, 11. 05. 2010 07:58:18

Motto: Zážitek nemusí být pozitivní, hlavně když je silný.
avatar

Praha - Klánovice

Celkem 24666,2 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:21 (2007)
půlmaraton: 1:26:18 (2007)
maraton: 3:02:54 (2010)

Ondra1 muž 11.05.2010 10:56:47

>> Ratlik, 11. 05. 2010 10:44:35 Budu opět oponovat,jak je mým dobrým zvykem:-) ale předávku jsem v tunelu vůbec nezaregistroval a nijak mě neomezila (jako vodič na 4h si myslím jsem běžel v jednom z nejpočetnějších míst pole). Navíc, okruh přes Karlín je asi nejrychlejší část trati a proto bych ho rozhodně nevyřazoval. Navíc si musíš uvědomit, že centrum Prahy se od Vltavy zvedá na všechny strany (je to přeci jen údolí) a vzhledem k pravidlům IAAF musí být zachován výškový profil trati tak, aby mohla být pro takový závod homologována. Podle mě je to rozhodně lepší, než běžet bůh ví kam na Zbraslav, jak tomu bývalo dříve, či se motat po kostkách, tramvajových kolejích a přes mnoho zatáček kdesi v centru.

Motto: Zážitek nemusí být pozitivní, hlavně když je silný.
avatar

Praha

Celkem 26381 km
Minulý měsíc 21 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 11.05.2010 11:00:35

ZBRASLAV NÉÉÉÉ!!! >> Ondra, 11. 05. 2010 10:56:47

avatar

Celkem 100 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:53:00 (2008)
půlmaraton: 2:03:59 (2010)
maraton: 4:28:15 (2008)

MishaM žena 11.05.2010 11:49:06

Ja jsem mela tu cest bezet Londynsky maraton a Great North Run (New Castle). Musim rict, ze to je opravdu jako „street festival“. Skoro na kazdem rohu hraje hudba, bud reprodukovana a nebo na zivo. Zadny pohrebaky, pekne do kroku! Vsude kolem trate je spousta lidi, povzbuzuji…je to neuveritelny zazitek! A je jedno, jestli bezi elita a nebo plazici. Na GNR meli loni asi 2 nebo 3 „hudebni koridory“, kdy na useku asi 300m primo rvala muzika. Pritahlo to spoustu divaku a povzbudilo bezce. Mozna, kdyby bylo nekolik vic podii, samozrejme mensich, jako je na Staromaku. To by urcite prilakolo vic divaku. Letos to bylo urcite lepsi nez loni, ale i tak me docela mrzelo, ze to par hudebnich teles po elite zabalilo a na nas trochu pozadu uz prdeli! ;-)

avatar

Praha 5

Celkem 35500 km
Minulý měsíc 53 km
10 km: 0:39:53 (2011)
půlmaraton: 1:28:21 (2014)
maraton: 3:07:53 (2017)

MilosPanco muž 11.05.2010 11:54:22

>> sam, 11. 05. 2010 08:18:15

Same, děkuji za skvělé a emotivní povzbuzování na cílovém koberci. Byl jsem poslední koho jsi do cíle před sebou nahnal. Jinak děkuji i druhému vodiči na 3:45hod. Díky Vašemu tempu jsem se na svém druhém maratonu v životě neutavil na začátku a výsledkem bylo zlepšení o cca.18 minut.

avatar

Nový Vestec

maraton: 3:06:31 (2005)

sam muž 11.05.2010 12:11:42

>> MilosPanco, 11. 05. 2010 11:54:22 Miloši, rádo se stalo. Těch posledních pár set metrů a cílovou rovinku si vždy rád vychutnávám, když mohu ještě povzbudit spoluběžce nebo rozpohybovat ty, kteří trochu odpadají aby stihli svůj čas. Příště poběžíš s vodičem na 3:30 :-)

Motto: http://skyrunning.cz
avatar

Praha 4

Kervitcer Jan st. muž 11.05.2010 13:13:55

Já jsem dělal rozhodčího na 30.km. Chci upozornit věechny běžce, kteří si evidují mezičasy, že ve výsledcích mají tento mezičas o 10 vt lepší, než skutečně běželi. Chyba byla zřejmě v nastavení, které jsem nemohl nijak ovlivnit.

avatar

Prievidza

Celkem 4352 km
Minulý měsíc 0 km

eN muž 11.05.2010 14:08:46

>> Ondra, 10. 05. 2010 20:44:47 Ondra, pravidlá atletiky sú v tomto prípade brzdou. V čase, keď vznikali, nikoho nenapadlo, že by mohol pretekár čakať 10 – 15 minút, kým sa dostane na štart. Tak isto nebolo technicky možné merať čisté časy. Dnes to možné je a organizátori početných maratónov pochopili, že je lepšie bod o neexistencii čistých časov obísť, ako riskovať, že sa pomalí pretekári budú tlačiť na štarte čo najviac dopredu a zavadzať rýchlejším. Ak by sa mali pravidlá striktne dodržovať, Eliud Kiptanui by musel byť diskvalifikovaný pre porušenie pravidla o občerstvovaní mimo miest na to určených. Podávanie pitia z motorky pravidlá striktne zakazujú. Bolo vysielané v priamom prenose a nikomu z rozhodcov to neprekáža. Tak prečo by malo prekážať, že Jožko Mrkvička bude mať vo výsledkoch poradie, aké mu prináleží podľa času, ktorý bol meraný všetkým pretekárom rovnakým metrom?

avatar

Benešov u Prahy

Celkem 4768 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:16 (2012)
půlmaraton: 1:27:57 (2010)
maraton: 3:19:06 (2010)

chuchvi muž 11.05.2010 14:58:41

>> Ruderer, 11. 05. 2010 08:50:56

1.Toto byl můj první maraton,takže bych nemohl dodat žádný předběžný výsledný čas z jiného maratonu pro udělení čísla. 2.Měl jsem číslo „4823“.S tímto číslem jsem šel do koridoru 800–1000.Ano,možná to je vina závodníků,že nedodržují daná pravidla závodu,dělají si co chtějí a tím pádem místama vznikají chaotické situace,Kdybych ale šel do správného koridoru kde bych měl být,tak reálného času 3:19:08 asi jen tak nedosáhnu.Nic méně,dle mého názoru,i kdyby všichni závodníci dodržovali to co by měli,tak při takovémhle počtu závodníků na kterou organizátor není připraven a to hlavně zázemím které je defakto káždý rok stále stejné a je přijatelné pro max.5000 závodníků tak chaos na startu a trati bude tak jako tak.

Nalezené položky: 96 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.