Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Carlo Capalbo: Vytvořím běžeckou ligu

Carlo Capalbo: Vytvořím běžeckou ligu
foto: Jitka Narovcová

Petr Kostovič, Radek Narovec | 23.11.2010 | přečteno: 11476×

Když dvaapadesátiletý Carlo Capalbo, prezident společnosti Prague International Marathon, přebíral v říjnu nejvyšší možné mezinárodní ocenění za svůj květnový maraton, leckdo si mohl myslet, že si už bude jen v klidu užívat chvil slávy. Opak je pravdou. Energií a entuziasmem sršící Ital přichází s ještě ambicióznějšími plány. Chystá celostátní běžeckou ligu a míří i do dalších sportovních odvětví.

Volkswagen Maraton Praha letos získal zlatou známku, nejvyšší ocenění IAAF za organizaci silničního závodu. Co je možné ještě zdokonalovat?

Řadu věcí. Nejobtížnější je ale toto prestižní ocenění obhájit. To je pro nás největší výzva. Kromě toho bychom chtěli zlepšit služby pro běžce v mnoha oblastech. Letos jsme přišli s Google mapami, na nichž mohl každý běžec sledovat svůj vlastní průběh tratí závodu. V příštím roce chceme přijít s dalším zdokonalením těchto map. Novinky by se měly týkat i registrací, u výsledků chceme umožnit porovnání výkonů jednotlivých běžců a s novinkami chceme přijít i u materiálního vybavení běžců. Ve spolupráci s Českou televizí bychom rádi zrealizovali přenos ze závodu trochu jinak, než tomu bylo doposud. Více se v něm chceme zaměřit na kondiční běžce.

Jaké výzvy jsou před tebou pro další rok?

To, jak chápu význam slova výzva, se u mě překrývá s významem slova sen. Mám řadu snů, a pokud je ten sen uskutečnitelný, snažím se jej převést do reality. Jedním z takových mých snů, který má velkou pravděpodobnost, že se uskuteční, je projekt běžecké ligy. Nebyla by to ale liga pro prvních patnáct či dvacet elitních běžců. Taková soutěž je záležitostí Českého atletického svazu. Běžecká liga v mém pojetí je soutěží pro všechny běžce. Kritéria přidělování bodů budou nastavena tak, abychom ve finále mohli na základě konečného pořadí vyhlásit a předat ceny nejlepším šedesáti či pětašedesáti profesím v rámci předem stanovených věkových kategorií. Například na základě bodového zisku získaného v jednotlivých závodech vyhlásíme, že pan Jan Novotný je nejrychlejším právníkem v České republice v kategorii 25 až 35 let. Abychom mohli tento projekt zrealizovat, musíme samozřejmě přidat další závody k těm, které již pořádáme. Moje představa je taková, že by liga zahrnovala osm či devět závodů. K třem pražským a Olomouckému půlmaratonu tak přibudou další čtyři závody.

Máš již nějaký seznam závodů či představu, kde by se měly konat?

Takový seznam mám u sebe pořád a denně jej měním. Uspořádání závodů v rámci projektu běžecké ligy záleží na řadě faktorů. Prvním z nich je faktor geografický. Není možné je pořádat v Praze a pak v Brně, Olomouci a Ostravě, jak se logicky nabízí. Jsou i další regiony. Rozmístění závodů by mělo být geograficky vyvážené. V řadě měst, která přicházejí v úvahu, se navíc již běžecké závody úspěšně pořádají. Důležité je i to, jak se k této myšlence postaví primátoři těchto měst a místní správa, zda si uvědomí, že konání takové akce přinese městu užitek a jeho zviditelnění v zahraničí. Rádi bychom, aby se s tou myšlenkou ztotožnili a na přípravě závodu podíleli i lidé v místě jeho konání. Není naším záměrem přijít a říci: „My u vás zorganizujeme závod, jsme v tom mistry, je to tedy naše práce.“ Podmínkou úspěchu je, aby cítili, že je to jejich závod. Důležité bude i vhodně zvolit termíny tak, aby se termínově závody nepřekrývaly, a posílit organizační tým. Během tří let by mělo jít o zaběhnutý systém.

Mohl bys přeci jen jmenovat nějaká města, která přicházejí v úvahu?

Pokud se podaří přesvědčit lidi na úřadech, pro svou geografickou polohu a blízkost hranice s Německem přichází v úvahu Ústí nad Labem. Zájem projevily Karlovy Vary a z regionálního pohledu se i České Budějovice jeví jako ideální místo pro organizaci jednoho ze závodů běžecké ligy. Jsou to v současné době pro mě ideální místa, ale vše bude záležet na jednání s místními úřady.


Carlo Capalbo (52)

  • Manažer mezinárodní softwarové firmy a konzultant Evropské unie se počátkem devadesátých let usadil v Praze a roku 1995 uspořádal první ročník Pražského mezinárodního maratonu, kterého se zúčastnilo 985 běžců. Od té doby se počet jím organizovaných běhů rozšířil na 27 ročně s účastí téměř 40 000 osob a pořádání závodů se již dlouho věnuje naplno. Je otcem tří dětí, Oliviera, Claudie a Ricarda. V mládí závodně hrál volejbal a ragby. S rekreačním během začal mnohem později. Od loňského roku je zodpovědný za marketing AIMS, mezinárodní asociace více než 300 světových silničních běhů.

PLNÉ ZNĚNÍ ROZHOVORU PŘINÁŠÍ NOVÉ BĚHEJ, KTERÉ VYJDE 26. LISTOPADU

VÍCE O ČASOPISU BĚHEJ

Anketa

Zaujal vás projekt běžecké ligy v podání Carla Capalba?

ano
 
121 hl.
ne
 
22 hl.
Celkem hlasovalo 150 uživatelů.

Komentáře (Celkem 49)

Nalezené položky: 50 První Předchozí | 1 | 2 | Další Poslední

pkos, rnar 23.11.2010 09:51:13

Když dvaapadesátiletý Carlo Capalbo, prezident společnosti Prague International Marathon, přebíral v říjnu nejvyšší možné mezinárodní ocenění za svůj květnový maraton, leckdo si mohl myslet, že si už bude jen v klidu užívat chvil slávy. Opak je pravdou. Energií a entuziasmem sršící Ital přichází s ještě ambicióznějšími plány. Chystá celostátní běžeckou ligu a míří i do dalších sportovních odvětví.
Odkaz na článek

avatar

Štěpánovice

Celkem 11490 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:46:13 (2011)
půlmaraton: 1:39:49 (2010)
maraton: 3:43:18 (2007)

VanaXXL muž 23.11.2010 11:05:54

My u vás zorganizujeme závod, jsme v tom mistry :-D Tak tohle nemělo chybu.

Motto: Life is too short to remove USB safely
avatar

Praha

Celkem 26349 km
Minulý měsíc 21 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 23.11.2010 12:01:41

*>> VanaXXL, 23. 11. 2010 11:05:54*Tak takhle vypadá vytržená věta ze souvislostí. Pokud si přečteš CELÝ odstavec, není to, že by se chlubili, ale naopak, že chtějí, aby těmi mistry byli místní. A tým PIM je v poslední době navíc docela dobrej. A nepíšu to tady proto, abych jim lichotil, každý rok do nich „reju“ co by šlo zlepšit a někteří z nich se mnou kvůli tomu ani nemluví :-).

avatar

Žďár nad Sázavou

půlmaraton: 1:42:51 (2011)

pam65 muž 23.11.2010 12:16:19

PIM krize nezasáhla viz Sbírka listin

Ha, odkaz na Sbírku listin nefunguje, ale lze se na www.justice.cz doklikat … Jen dvě čísla: HV 2008: 1.31 mil.; HV 2009: 8.45 mil.

Přemýšlím, zda jde o běh, byznys nebo neviditelná ruka hledá běžecké blaho.

Motto: No toto!
avatar

Štěpánovice

Celkem 11490 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:46:13 (2011)
půlmaraton: 1:39:49 (2010)
maraton: 3:43:18 (2007)

VanaXXL muž 23.11.2010 13:34:55

>> EvženGe, 23. 11. 2010 12:01:41

Souhlasím, je to vytržené z kontextu. Mění to smysl sdělení. Ale sranda musí být. Sranda je víc než hyperkorektnost. Mně ta citovaná část věty přišla natolik absurdní, že mě velice pobavila. Čiší z ní podle mého názoru neoprávněné sebevědomí.

Motto: Life is too short to remove USB safely
avatar

Praha 9

Celkem 9303,79 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:40:13 (2014)
půlmaraton: 1:31:41 (2013)
maraton: 3:27:44 (2014)

asteryx muž 23.11.2010 15:21:16

>> pam65, 23. 11. 2010 12:16:19

sice mi ten odkaz nefunguje, ale nevidim duvod proc by mela krize PIM zasahnout. Myslim, ze jejich sponzorske smlouvy budou uzavirane na nekolik let dopredu (vypovezeni se vetsinou financne nevyplati), takze mozna „ke krizi“ dojde az ty smlouvy vyprsi a treba nebudou obnoveny

avatar

10 km: 0:35:54 (2018)
půlmaraton: 1:19:41 (2018)
maraton: 2:58:04 (2017)

Aki muž 23.11.2010 15:55:33

Sice moc netuším o jaké krizi to mluvíte, ale to je jedno. Naopak si myslím, že počet účastníků na PIM závodech se bude zvyšovat až do max. propustnosti pražských silnic. Pravdou je, že je toho ještě spousta, co by se dalo vylepšit a líbí se mi, že s tím něco PIM dělá. Běžecká liga vypadá na první pohled fajn, ale lepší bude počkat až na konkrétní podobu…

Motto: Train hard, win easy.
avatar

Žďár nad Sázavou

půlmaraton: 1:42:51 (2011)

pam65 muž 23.11.2010 17:03:33

Ještě ke komerci: zkusil jsem vygooglit „běhání“ a objevily se různé portály. Když jsem dal „běhání komerce“, přední místa obsadil behej.com 8-O. Možná dává google přednost mým oblíbeným stránkám? :-P

Motto: No toto!
avatar

Slaný

Celkem 3535 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 1:30:08 (2010)
maraton: 3:37:21 (2010)

EdCable muž 23.11.2010 17:21:18

>> pam65, 23. 11. 2010 12:16:19

Nejak netusim smysl toho prispevku, osobne bych rekl, ze velka cast narustu vydelku PIM je dana narustem poctu ucastniku jejich akci, pricemz naklady samozrejme tak rychle s dalsimi bezci nerostou.

Kdyby na tom nevydelavali, asi by tezko Capalbo privedl v letosnim roce pulmaraton do Olomouce a do pristich let uvazoval o dalsich mestech. Takze dle meho nazoru je velice dobre, ze PIM krize nezasahla.

Z jineho uhlu pohledu, nikdo neni povinen se techto akci zucatnit, PIM nikomu jejich ceny nenuti. V mem rozhodnuti, jestli pobezim nejakou takovouto akci rozhodne nefiguruje uvaha o tom, jestli je to „komercni“ (ten pojem osobne nesnasim – co vlastne znamena?), ale jestli mi to zkratka stoji za to.

Motto: "Sometimes, I guess there just aren't enough rocks."
avatar

Žďár nad Sázavou

půlmaraton: 1:42:51 (2011)

pam65 muž 23.11.2010 17:57:40

>> EdCable, 23. 11. 2010 17:21:18

Možná je to takový můj osobní pocit, že je člověk komercí zpředmětněn, odcizen.

Motto: No toto!
avatar

Žďár nad Sázavou nebo Brno

Celkem 2784 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:40:07 (2011)
půlmaraton: 1:28:33 (2007)
maraton: 3:48:37 (2007)

Luckyboy muž 23.11.2010 17:58:19

>> VanaXXL, 23. 11. 2010 13:34:55

A kdo to zatím u nás umí líp? Nikdo není dokonalý, ale jak nemám rád přehnané sebevědomí, tak stejně tak nemám rád přehnanou skromnost.

Motto: Pořádek je pro blbce, inteligent zvládá chaos. http://luckyboyonthetrail.blogspot.cz/
avatar

10 km: 1:02:30 (2010)
půlmaraton: 2:35:50 (2010)

xPablos muž 23.11.2010 18:35:06

>> Luckyboy, 23. 11. 2010 17:58:19

Ono to bude zase subjektivni, co je to „lip“ :-) A i to lip muzes hodnotit ve vic rovinach. Medialni propagace, zisk, kolik se podari „sehnat“ divaku, jakou elitu bezcu se podari sehnat, celkova atmosfera…

Co se tyce pristupu poradatelu k bezcum, tak podle me to velmi dobre probiha na pulmaratonu v Pardubicich, Triexpert (Prigl) v Brne u me taky na jednicku. V oblasti „poradatel-zavodnik“ mam k temhle zavodum mensi vyhrady nez k Olomouckemu pulmaratonu (kde ale zase byli neprekonatelni divaci).

avatar

Štěpánovice

Celkem 11490 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:46:13 (2011)
půlmaraton: 1:39:49 (2010)
maraton: 3:43:18 (2007)

VanaXXL muž 23.11.2010 19:03:58

>> Luckyboy, 23. 11. 2010 17:58:19 No správně změřit čas nebo nenechat špičku zkrátit si trasu kromě organizátorů PIMu leckdo, když teda zmíním jenom ty letošní průšvihy. Jestli tohle má být vizitka „mistrů v oboru“ tak děkuju pěkně. Neberu jim zásluhy o rozvoj kondičního běhu v ČR, ale takhle honit tričko by si mohli, až zvládnou řekněme 5 závodů za sebou na úrovni třeba Berlína.

Motto: Life is too short to remove USB safely
avatar

České Budějovice

Celkem 2975 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:41:12 (1995)
půlmaraton: 1:52:35 (2010)
maraton: 4:31:08 (2011)

KLIII muž 23.11.2010 19:40:39

Pěkná vize a za Jihočechy jsem rád, že uvažuje o Českých Budějovicích..

avatar

Olomouc

Celkem 149328 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:54 (2001)
půlmaraton: 1:34:43 (2002)
maraton: 3:21:17 (2002)

321919 muž 23.11.2010 23:00:43

>> VanaXXL, 23. 11. 2010 19:03:58

Kdo nic nedělá, nic nepokazí.....

Motto: Nepřestaneš běhat proto, že jsi zestárl. Zestárneš proto, že jsi přestal běhat.
avatar

Praha 3

Celkem 38273,15 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:43:29 (2015)
půlmaraton: 1:32:22 (2016)
maraton: 3:24:57 (2008)

intensity žena 24.11.2010 08:06:31

>> pam65, 23. 11. 2010 12:16:19 Docela nechápu, proč se mám v souvislosti s rozhovorem dívat do výkazů a ztrát a proč se posuzuje, jestli PIM zasáhla krize nebo ne???!!! Přijde mi to trochu zcestný! Ale když jsou tu čísla takhle hezky napsaná, tak mi nezbývá než smeknout a popřát PIMu, aby se jim dařilo minimálně takhle a ještě víc, protože jim to přeju a nepřemýšlím, jestli jde o byznys, jestli jde vůbec o běh či kýho výra, :-) protože mě je to jasný!

avatar

Celkem 27117 km
Minulý měsíc 168 km
10 km: 0:41:49 (2006)
půlmaraton: 1:31:45 (2009)
maraton: 3:22:42 (2019)

Dušan Šebek muž 24.11.2010 09:34:46

>> 321919, 23. 11. 2010 23:00:43

Souhlas:-) Kdo nic nedělá, nic nepokazí.....

Přesto se těším až VanaXXL uspořádá nějaký vlastní běžeckou akcičku.

avatar

Sokolov

Celkem 0 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:43:18 (2009)
půlmaraton: 1:38:49 (2009)

Amater muž 24.11.2010 10:06:07

Já osobně jsem rád, že vůbec nějaký PIM existuje. A jestli na tom ještě vydělá, tím líp. Myslím, že mi běžci na tom nic netratíme, ale spíše naopak :-)

avatar

Ostrava

Celkem 7745,89 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:43:40 (2010)
půlmaraton: 1:39:26 (2015)
maraton: 3:48:46 (2015)

hanix muž 24.11.2010 10:21:32

Moravskoslezsky bezecky pohar – uz neco podobneho jede na Morave :)

Motto: Co te nezabije, to te posili... jde to i bez treninku, akorat to pak moc boli...
avatar

Praha 4

Celkem 28987 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:40:32 (2017)
půlmaraton: 1:31:11 (2016)
maraton: 3:22:15 (2015)

sklena27 muž 24.11.2010 14:49:43

>> pam65, 23. 11. 2010 12:16:19

PIM je soukromá firma zaměstnávající X lidí a jako taková přece nutně musí vytvářet zisk, na tom přece není nic překvapivého!

Motto: Nesmí se chtít hned do druhého patra, když ještě nejsou schody. Emil Zátopek
avatar

Chebsko

Celkem 6455 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:47:00 (2012)
půlmaraton: 1:40:00 (2010)
maraton: 4:01:00 (2010)

R V M muž 24.11.2010 21:12:06

Podniky PIM se blíží na samou hranici prospustnosti pražských ulic (1/2PIM už byl letos opravdu na hraně). Z ekonomického pohledu se musí snažit expandovat tak, jak by to dělala jakákoli soukromá firma. To není nic špatného a fandím člověku, který svým působením změnil běžeckou ČR, mě nevyjímaje.

PS: Závod v Karlových Varech by byl nádherný :-)

Motto: http://RunningVillageMetrosexual.blogspot.com
avatar

Sloviensko

rudo muž 25.11.2010 01:51:15

co je vlastne zmyslom bezeckej ligy ?

najst majstra republiky v celorocne stabilnej maratonskej vykonnosti ?

liga ma byt pre kategoriu serioznych rekereacnych a vykonnosdtnych bezcov, nie pre elitu.

lenze aj v tejto bezeckej kategorii nie je nahananie poctu maratonov do roka prave spravna myslienka.

Liga dalej dostane bezca do situacie, ked by sa mal uviazat na niekolko pretekov do roka, zaviazatsa casovo i financne, najma ak bude treba cestovat krizom krazom po krajine.

skor by bola podla mna zaujimava myslienka :

ked sa vroznych velkych centrach pobezi maraton v 1 den a netreba tak cestovat. co je samozrejme antokomercny problem, znizenie poctu maratoncov na 1 usporiadanie.

Ak liga zavedie 1 maraton napriklad v nejakom kute krajiny, co to znamena pre lokalneho bezca ?

moze bezat lokalny maraton, bez cestovania, casovej straty, nakladov na ubytovanie atd. Avsak ak sa koli tomuto 1 preteku zapoji do ligy, tak uz je v pasci, lebo bude stracat cas a peniaze na ucast vdalsich pretekoch ligy a stava sa cestovatelom.

uvediem antipriklad – australska chodecka organizacia organizuje niekolko krat v roku dialkovu sutaz medzi statnymi klubmi a v kazdom hlavnom meste jednotliveho statu su pretekyvten isty den na rovnakej oficialnej zmeranej vzdialenosti

a eln kluby medzi sebou na dioalku porovnaju casy vo vsetkych kategoriach od deti cez juniorov az po veteranov. jasne ze pocasie moze bytvsade ine, ved vzdialenosti su niekolkotisic km a rozne podnebne pasma vramci kontinentu.

napriek tomu je to popularne kedze nikdo nemusi platit letenky hotely, brat si dovolenky alebo doprevadzat deti na dlhych cestach.

surazi sa tak jednak v absolutnej vykonnosti najlepsich ale aj v pokryti vsetkcyh vekovych a rodovych kategorii ako aj mnozstve zucastnenych.

Takze skor medzikrajska liga, alebo ako je to teraz rozdelene podla kralovstiev ci hejtmanstiev ?

ratali by sa pocty ucastnikov s trvalym bydliskom podla oblasti aby to pricestovatelia neskreslili a pripadne by sa to podelilo mnzostvom obyvatelstva v oblasti aby to preludnenost automatciky nevyhrala.

Bola by to sutaz obyvatelstva, nie sutaz schopnosti organizatorov pritiahnut bezcov z daleka.

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Postrizin

Celkem 41 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:30 (2011)
půlmaraton: 1:13:56 (2011)
maraton: 2:39:32 (2011)

SlavoK muž 25.11.2010 09:08:08

Rudo, z tvojho prispevku citit ze dost dobre chapes co je zmyslom takej ligy. Pritiahnut na Capalbove akcie este viacej bezcov z viacerych kutov krajiny na viac zavodov a dosiahnut vecsie trzby. Nevidim na tom nic zleho. Poharov lokalnych, krajskych a celostatnych je to dost a ked k tomu niekto prida este nejaku ligu, tak pre vykonnostnych bezcov sa nic nezmeni. Je ale pravdepodobne, ze viac ludi si vyskusa bezecke zavody a mozna zacne i pravidelne behat, z toho by mohol vyplinut jeden pozitivny dosledok – zlacnie nam bezecke vybavenie v CR. Inak neviem co si myslel tym nahananim poctu maratonov. Capalbo usporiadal tohto roku 4zavody a z toho len jeden maraton, nikde sa nehovori, ze liga sa bude skladat z maratonov.

avatar

Olomouc

Celkem 149328 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:54 (2001)
půlmaraton: 1:34:43 (2002)
maraton: 3:21:17 (2002)

321919 muž 25.11.2010 16:18:05

>> rudo, 25. 11. 2010 01:51:15

>> SlavoK, 25. 11. 2010 09:08:08

Opět jsem si pozorně přečetl celý článek. Nikde se v něm nehovoří o pořádání maratonu, nebo půlmaratonu. Pouze o tom, že k těm již pořádaným běhům by přibyly asi 4 další. Vhodně stanovená pravidla bodování a geografické umístění jednotlivých závodů, by ani nemusela nutně vést k potřebě velkého cestování. Vždy se určitě najdou příznivci i odpůrci zvoleného způsobu bodování a určitě není lehké najít co nejobjektivnější způsob. Myslím si, že ale to nejdůležitější bude, když se podaří k běhání přivézt další zájemce. A to, si myslím, že Carlo Capalbo již ukázal, že umí. Určitě mu v jeho snažení fandím.

Motto: Nepřestaneš běhat proto, že jsi zestárl. Zestárneš proto, že jsi přestal běhat.
avatar

Žďár nad Sázavou

půlmaraton: 1:42:51 (2011)

pam65 muž 25.11.2010 17:10:18

Tak mi to nedá. Trošku mě překvapily reakce na to, že jsem se podíval na PIM jako na byznys, opsal dvě obecně přístupná čísla a konstatoval, že tomuto podnikání se daří. Takže několik bodů:

  • Patrně již v devadesátých letech bylo jasné, že městské běhy jsou rostoucím odvětvím. Profil účastníka týkající se věku, vzdělání, … ukazuje na slušnou kupní sílu. Ani si nedovedu představit programového nefakčenka bez vůle něco dokázat, který běhá maratony. Praha byla neobsazeným trhem, navíc v magickém středu Evropy, se svojí atmosférou, … Carlo Capalbo udělal správnou věc, jak obchodně, tak pro „obecné blaho“, má ke sportu vztah a je sympaťák. Z tohoto článku jsem nějak vytušil, že má zájem spíše o německého právníka (který to má do Varů docela blízko) než o slovenského řidiče trolejbusu. To je ale obchod. Ale – on to tu také mohl rozjet „tlustý číňan“.
  • Na komerci není nic nečestného ani nepoctivého. Vypadá to, že „špína“ ve sportu je spíše v tom výkonnostním, ne v hobby, jakým městské běhy jsou. Přakvapilo mě, když jsem četl, jak psal Zátopek o panu Emanovi a dalších poválečných reprezentačních parazitech.
  • Propagace běhu je práce pro „obecné blaho“. Když si běžec koupí boty, dá vydělat něco prodejci, něco výrobci, ale nejvíce na tom vydělá jeho zdravotní pojišťovna, Správa sociálního zabezpečení, … Kdyby za toto dostal Carlo zaplaceno, byly by jeho výkazy řádově někde jinde. Navíc obě mé děti se zúčastnily středoškolské štafety v Praze. Vrátily se nadšené a mám dojem, že po mně nechtěly ani korunu …
  • K postesknutí nad komerčností uvedu FIKTIVNÍ příklad: Běh mě baví, organizuji, dělám web, … a najednou se musím rozhodnout, zda do toho jít naplno, opustit zaměstnání a živit se tím, rozjet časopis, … Nasmlouvám pak reklamu na ponožky za tisíc korun … a zjistím, že prakticky to samé koupím za pětinu u našeho výrobce. Koupím si je, povím to známým, ale na tom webu to zveřejnit nemůžu, nemůžu se najednou podělit o něco, co s mým běháním souvisí … To je to „odcizení“. Extrémem pak je, když si mě velká firma „koupí“ a udělá ze mě „marketingový nástroj“, to je pak to úplné „zpředmětnění“. Odtud pramenil můj záblesk sentimentu.
  • K poměrně negativním reakcím bych chtěl říci toto: Podle fotek asi žádný držitel „jasných názorů“ neprorážel policejní kordony před dvaceti lety. O to víc je rozhořčenější, když se na obchodní otázky dívá někdo jinak. Za mého mládí tomu říkali třídní nenávist. Ale co, trhněte si, já to vyběhám :-D
Motto: No toto!
avatar

Žďár nad Sázavou

půlmaraton: 1:42:51 (2011)

pam65 muž 25.11.2010 19:22:12

>> rudo, 25. 11. 2010 01:51:15

O lize jsem pochopil to, že je hlavně o docházce. V hobby běhu to znamená, že se člověk může párkrát do roka setkávat se známými tvářemi, „oplácet si“ výkony, hecovat se se známými a tak.

Motto: No toto!
avatar

Sloviensko

rudo muž 25.11.2010 20:29:17

pokial sa nejedna o maratony, tak by bolo idealne keby sa liga skladala z behov na 25 – 30 km, tieto vzdialenosti kedysi boli bezne a popularne a sluzili ako priprava aj test na skutocny maraton, tych modernych 21km je predsa len trochu kratkych. V minulosti sa z 25km rozdavali aj majstrovske medaile.

existuje este 25km Hluboka ?

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Slaný

Celkem 3535 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 1:30:08 (2010)
maraton: 3:37:21 (2010)

EdCable muž 25.11.2010 21:18:54

>> pam65, 25. 11. 2010 17:10:18

Ja jsem predevsim ty predchozi prispevky nepochopil. Byly pro me nejasne, diky za osvetleni, co vlastne mely znamenat.

Motto: "Sometimes, I guess there just aren't enough rocks."
avatar

10 km: 0:41:11 (2010)
maraton: 3:07:35 (2008)

Jarda
(koloběžka)
muž
25.11.2010 22:49:51

>> KLIII, 23. 11. 2010 19:40:39 Já jsem také rád a kdyby se snad mělo přejít od uvažování k činům, třeba bych se i zapojil. Mimochodem, KLIII, ty jsi který?

avatar

10 km: 0:41:11 (2010)
maraton: 3:07:35 (2008)

Jarda
(koloběžka)
muž
25.11.2010 23:00:06

>> rudo, 25. 11. 2010 20:29:17

Existuje i když už je to spíš jen lokální závod. Letos se běžel jubilejní ročník (číslo nevím) a proslýchá se, že napřesrok se změní trať. Velmi bych to uvítal, protože dosavadní trasa po velmi frekventované silnici je pro závod zcela nevhodná.

Nalezené položky: 50 První Předchozí | 1 | 2 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.