Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Náš seriál Jak na Ústecký půlmaraton - 1. První kroky běžce vedou do obchodu

Náš seriál Jak na Ústecký půlmaraton - 1. První kroky běžce vedou do obchodu
foto: archív Ústeckého deníku

behej.com | 01.06.2011 | přečteno: 15825×

Když psal sportovní redaktor Ústeckého deníku Martin Klimeš o boxu, nechal se v ringu vláčet profesionálním boxerem Lukášem Konečným. Stejný postup, vyzkoušet vše na vlastní kůži, zvolil v případě zářijového Ústeckého 1/2Maratonu. Je běžeckým začátečníkem, jehož cílem je shodit pár přebytečných kil a v září půlmaraton uběhnout. Pojďme jeho přípravu sledovat.


Z pohodlí gauče na trať půlmaratonu. Bláznivý nápad, ale na přípravu mám čtyři měsíce. Podle organizátorů prvního Ústeckého 1/2Maratonu, je to reálné. Přidáte se?

Trenéra mi bude dělat ten nejpovolanější, ultramaratonec a extrémní běžec s letitými zkušenostmi Michal Weiss.

Naše první kroky vedou do obchodu, nemám totiž ani boty. V adidasu Na Příkopě všem vysvětlujeme, kdo jsme a co máme v plánu. Já spíš jen přikyvuju. Prodavači se na mě soucitně culí.

Začínáme botama. Jaké prý potřebuju. Co já vím? „Nedávno jsme pořídili stroj,“ navrhne prodavačka a já zahořím zvědavostí. Problém nastane, když po mě chce, abych přeběhl podložku. Nevím, jak se u běhu hýbat. Postupně nohama našlápnu a zjišťujeme, že levou nohu trochu protáčím, ale vezmeme standard. Pravá je prý dobrá.

Z celého regálu dostávám na výběr troje. Michal schvaluje dvoje. Jedny byly příliš terénní a já potřebuji něco univerzálnějšího. Zkouším a v prvních si chrochtám. „Běhá to za mě.“

Ponožky, trenky, triko, bunda a elasťáky. Elasťáky! Je mi trapně, jen se do toho mám navléknout v obchodě. Jak v tom budu běhat po ulicích ještě nevím, ale jsou docela pohodlné. Personál je nadmíru ochotný a většina oblečení mi padne na první pokus. Za hodinku máme vybráno

Veškeré oblečení je z moderních materiálů, na první pohled dělané s léty zkušeností. Ačkoli mám k některým kouskům trochu nedůvěru, ještě ten den při prvních krůčcích zjišťuji, jak je prádlo funkční a jak moc mi běh usnadní. Po sto metrech ale také zjišťuji, že mě bolí u srdce, těžknou nohy a plíce nestíhají. O tom ale zase příště.

texty seriálu vychází v Ústeckém deníku a jsou po dohodě s autorem a vydavatelem přebírány serverem behej.com


WEB ÚSTECKÉHO PŮLMARATONU

FACEBOOK ZÁVODU

Komentáře (Celkem 73)

Nalezené položky: 74 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | Další Poslední
avatar

Praha - New York

10 km: 0:36:30
půlmaraton: 1:28:55

Komsomolec muž 06.06.2011 09:05:39

>> Luboš Brabec, 05. 06. 2011 20:04:04

Opravdu si myslím, že pokud člověka žádostivého běhat pošlu běhat, namísto abych ho poslal šopingovat, otevírám mu svobodu běhu, v níž má pramalou šanci zažít (a zde si vypůjčím tvá slova) „Zbabělé léto“. Zatímco šopingovat, debatovat nad odpruženými vlnami bot a nakupovat umí každý, běhat a sportovat obecně dokáže jen ten, kdo se v běhání rozhodne běhat a ve sportování sportovat.

Motto: "Zadarmo jste dostali, zadarmo dejte." Skutečnosti, které máme rádi a milujeme, se nedají měřit časem, natož stopkami.
avatar

maraton: 3:01:36 (2011)

Luboš Brabec muž 06.06.2011 09:18:30

>> Komsomolec, 06. 06. 2011 09:05:39

Asi ti unikla zásadní věc. Autor si boty nebude kupovat každý den. Koupí si je jednou a následující měsíce v nich bude běhat.

avatar

Praha - New York

10 km: 0:36:30
půlmaraton: 1:28:55

Komsomolec muž 06.06.2011 10:05:59

>> Luboš Brabec, 06. 06. 2011 09:18:30

To si nemyslím. Věci se totiž mají daleko jednodušeji. Tam, kde si člověk za platformu svého rozhodování zvolí ideu a jednoduchost (prostotu), obyčejně mu nezbývá mnoho času na jalové diskuze o tom, které ze 785 párů obuvi na trhu jsou pro něj ty pravé, a zdali je možno v triku z minulého roku vůbec vyběhnout. Místo šopingování zkrátka běhá. V opačném případě se běžecký elév zařadí k zástupu polo-zraněných nebo zraněných běžců, kteří den co den hledají na sportovních forech rady a odpovědi, proč se paradoxně s běžeckým vybavením za hranicí profesionálních běžců pohybují na hranici invalidity. Nakonec je stejně několik nákupních koleček po obchodech a různá body-fit měření přesvědčí, že zhubnout šlo jedině úpravou jídelníčku a běhat tak, že se prostě rozběhnu a běžím. Příklady opravdu táhnou – v reklamní civilizaci dvojnásob. Pamatuji jak v běhu tak v silniční cyklistice na nejlepší trenéry, kteří prvně museli hasit touhu juniorů a kadetů začínat na nejlepších kolech, o kterých se profi-cyklistům při tréninku jenom zdá. Zkušenost je taková, že ten, kdo tomuhle trendu podlehl, v cyklistice obyčejně nic nedokázal. Dobrým příkladem je slovenské cyklistické zjevení Peter Sagan, který ještě před vstupem do profi-cyklistiky obrážel slovenské závody na téměř historických strojích, ovšem s nohama, které předjely kohokoliv. A dnes? Skromný, mimořádně kvalitní sportovec, který by možná moje slova potvrdil: nešopingujte, ale sportujte.

Motto: "Zadarmo jste dostali, zadarmo dejte." Skutečnosti, které máme rádi a milujeme, se nedají měřit časem, natož stopkami.
avatar

Praha 4

10 km: 0:39:23 (2012)
půlmaraton: 1:28:34 (2012)
maraton: 3:08:00 (2012)

Zdeněk68 muž 06.06.2011 10:07:58

Ahoj běžci,

berte to tak, že autor článku nemá o čem psát a tak si našel běh + sponzora. Zítra bude třeba psát jak dělá automechanika u značky „XY“ a na běh zapomene.

Nám ostatním na těchto stránkách jde o běh a i když někteří běhají velmi slušně, před tou komercí neutečeme. :-P

Když jsem začínal před třemi lety s během, tak jsem první rok nic neřešil, druhý rok jsem začal číst tento server a můžu vám říci, že pro začátečníka je těžké si vybrat ty správné rady, neboť i sem občas prosakuje komerce. Za tu dobu jsem si vybral pár „dopisovatelů“, kterým věřím, že jejich rady jsou myšleny upřímě. Většinou jsou to lidi, kteří zde píší pravidelně a z jejich časů je vidět nějaké zlepšení. Někteří mi zde připadají příliš inkognito – nejsou spřaženy s žádnými závody, nemají žádné výsledky a tak si říkám, jestli nejde o prodlouženou ruku komerce… 8-)

Proto se nepozastavuji nad článkem, neboť neexistuje universální návod jak si oblíbit běh a správně začít, je to jen na každém znás co tomu obětujeme a jaké jsou naše cíle.

avatar

Praha

Celkem 26381 km
Minulý měsíc 21 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 06.06.2011 10:14:01

Šopingování. To je příšerný slovo. Opravdu není český ekvivalent (náhrada)?

avatar

maraton: 3:01:36 (2011)

Luboš Brabec muž 06.06.2011 10:26:50

>> Komsomolec, 06. 06. 2011 10:05:59

Máš pravdu, dnešní svět je totálně zkažený. Lidi, co chtějí hrát hokej, si nesmyslně nejdřív koupí hokejku a brusle – místo, aby si za platformu svého rozhodování zvolili ideu a jednoduchost. Lidi, co chtějí hrát tenis, si kupují rakety a míčky. Lidi, co chtějí běhat, si kupují běžecké boty. Hrůza! Děs!

avatar

Praha - New York

10 km: 0:36:30
půlmaraton: 1:28:55

Komsomolec muž 06.06.2011 10:38:32

>> Luboš Brabec, 06. 06. 2011 10:26:50

Zřejmě jenom obyčejná neznalost práce s mládeží tě vhání do argumentace, která pohlcuje sebe samu. Dítě nebo sportovní junior, který chce v barevnosti dnešního světa být v lednu lyžařem, v únoru bobistou, v březnu bruslařem, v dubnu krosovým běžcem, v květnu bajkerem, v červnu silničním cyklistou, v červenci paraglajdistou, v srpnu motocyklovým závodníkem, v září golfistou, v říjnu basketbalistou, v listopadu tenistou a v prosinci skokanem na lyžích, se nejen tvých rad držet nemůže. Rozložil by vlastní rodiče a jejich rodinný rozpočet na atomy a nic nedosáhl. Člověka s bolavými zuby pošle přítel k zubaři, zatímco reklamní mág mu ukáže království kartáčků a dentálních nití… Zatímco někdo posílá běžeckého eléva běhat v tom, co má doma, aby si v prvních pár měsících postupně a v dialogu s ostatními rozmyslel, co by mu v běhu mohlo pomoci, posílá jiný sportovního eléva k oltářům chrámu konzumu, v nichž mu originální mesiáš poradí, nikoliv jak, ale v čem běžet o 1 vteřinu na kilometr rychleji. Kdybych měl každé svěřené sportovní dítě posílat tam, kam autor článku posílá chlapíka žádostivého trochu zhubnout, nedostal bych se vůbec ke sportu a děti teprve ne. Komunitně sdílená idea, ale zároveň i sdílené nutné vybavení pro počáteční osahání si sportu, se mi líbí a praktikuji ji. Ani moře mínusek nezmění nic na mém rozčarování z článku, který až na šopingování nenabízí alternativu, tj. skutečnost, že běhat lze jen běháním.

Motto: "Zadarmo jste dostali, zadarmo dejte." Skutečnosti, které máme rádi a milujeme, se nedají měřit časem, natož stopkami.
avatar

Chomutov

Celkem 1637,41 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 2:03:24 (2014)

Jiří67 muž 06.06.2011 10:44:08

>> EvženGe, 06. 06. 2011 10:14:01

Nakupování ? :-)

Motto: Co tě nezabije, to tě posílí :-)
avatar

Praha

Celkem 26381 km
Minulý měsíc 21 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 06.06.2011 10:57:43

>> Jiří67, 06. 06. 2011 10:44:08

To mě taky hned napadlo. Ale čekal jsem, že zareaguje autor tohoto pseudočeského nesmyslu. Od něj to asi nelze očekávat. :-))

avatar

Chomutov

Celkem 1637,41 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 2:03:24 (2014)

Jiří67 muž 06.06.2011 11:07:59

Prokousal jsem se tímto vláknem a říkám si, že každý má zde svou pravdu. Jsem zastáncem jak kvalitního funkčního prádla a běžeckých bot, tak jsem proti vymívačům mozků formou reklamy. Bohužel ta je ale všude kolem a neustále nás masíruje ze všech možných úhlů. Je na každém, jak se k tomu postaví a jak je proti reklamě odolný. Já za sebe mohu říci, že jsem takový všesportovec a rád si koupím něco nového, pěkného a funkčního na sebe. Jednak si na to vydělám, udělám si tím radost a také je to pro mě určitá forma motivace. Znám doby, kdy jsem míval propocené bavlněné triko přilepené na tělo a nechtěl bych se k tomu vracet. Vývoj jde ve všem neustále dopředu a jestli někdo zamrzl v minulém století, je to jen jeho věc.

Motto: Co tě nezabije, to tě posílí :-)
avatar

Praha - New York

10 km: 0:36:30
půlmaraton: 1:28:55

Komsomolec muž 06.06.2011 11:10:58

>> EvženGe, 06. 06. 2011 10:57:43

To slůvko šopingování je opravdu škaredé jak jen možno, a v české transliteraci pak naprosto příšerné. Zdá se mi ale, že hezky dokládá onen dvojí rozdíl: jeden člověk s rozmyslem nakupuje, tj. jde si po dialogu s ostatními pořídit nezbytnou věc, bez které to či ono opravdu nelze vykonávat. Druhý jde bezcílně šopingovat do hangárů instantního štěstí, z něhož člověk – chtějící si koupit ponožky – odejde s vybavením pro menší sportovní školu jsa přesvědčen, že toho pořád koupil málo ;-) Just do it? Nikoliv: Jděme se proběhnout! :-)

Motto: "Zadarmo jste dostali, zadarmo dejte." Skutečnosti, které máme rádi a milujeme, se nedají měřit časem, natož stopkami.
avatar

Žďár nad Sázavou

půlmaraton: 1:42:51 (2011)

pam65 muž 06.06.2011 12:12:49

Zajímavé slovo je oniomanie – kompulzivní nakupování. Nekryje se zcela s míněným významem šopingování, ale alespoň se naučíme novému slovu, ne?

Motto: No toto!
avatar

Chomutov

Celkem 1637,41 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 2:03:24 (2014)

Jiří67 muž 06.06.2011 12:17:54

>> Komsomolec, 06. 06. 2011 11:10:58

Vlákno se posunulo jiným směrem, ale také si přidám. Když nechci, tak nekoupím. Když nechci a nakonec koupím, je to moje věc, protože si to můžu koupit. Když chci, koupím, ale musím na to mít. Když chci a nemám na to, nekoupím. A pak jsou tací, co nemají a půjčí si. Jde o to, co člověk kupuje, jestli důležitou věc, nebo blbost bez které se obejde.

A ještě k těm slovům, co nám nejdou přes ústa :-) Pracoval jsem v Německu v roce 1991 a když jsme se vraceli domů, začali jsme říkat, že se vracíme do Česka. Vůbec mi to nešlo přes pusu, ale jak je teď vidět, zaběhlo se a běžně se to slovo používá.

Motto: Co tě nezabije, to tě posílí :-)
avatar

maraton: 3:01:36 (2011)

Luboš Brabec muž 06.06.2011 16:44:06

>> Leszczynski, 06. 06. 2011 16:21:02

Škoda, že tohle neví Haile Gebrselassie, nebo Dan Orálek s Petrou Kamínkovou. Mohli si ušetřit zničená chodidla :-)

avatar

Praha

Celkem 5280 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:17 (2013)
půlmaraton: 1:27:15 (2014)
maraton: 3:10:06 (2010)

Tommo muž 06.06.2011 16:51:07

>> Leszczynski, 06. 06. 2011 16:21:02

První dva roky jsem používal „predrazene boty plne tlumicich a jinych smyslenych technologii od gigantu“ a neměl jsem žádné zranění; netvrdím, že jsem měl stejně vytrénovaný lýtkový svaly, jako teď, kdy běhám v podstatně méně odtlumených botách či ve VFF; ale nesouhlasím s tím, že by používání maintsreamových tréninkových bot vedlo či přispívalo ke vzniku zranění, resp. ničení chodidel(Na méně odtlumené boty, resp. VFF jsem přešel hlavně z důvodu změny stylu na běh přes přední část chodidla, ne kvůli zranění).

Pokud jste přesvědčen o opaku, pak na základě čeho? Můžete odkázat na nějakou studii či článek apod.? Rád bych se poučil.

Motto: When the heart is ungoverned by reason, charlatans have powerful tools to deceive
avatar

Černošice

10 km: 0:47:34 (2014)
půlmaraton: 1:44:10 (2014)
maraton: 4:02:00 (2015)

Mary žena 06.06.2011 16:54:16

>> Luboš Brabec, 06. 06. 2011 16:44:06

Jo, taky mne napadlo, že Dan Orálek vypadal vysloveně zničeně, když jsem ho viděla v sobotu na Silvě Nortice. Měli by mu už konečně prozradit, že si má přečist Born to run, zahodit boty a všechno dělat úplně jinak. A vůbec, po těch plamenných diskusích jsem se dívala hodně lidem na nohy a nějak jsem si nevšimla nikoho, kdo by tu Silvu Norticu běžel v něčem jiném, než v klasických běžeckých botách. Neviděla jsem jediného bosoběžce, ani pětiprsťáka…

avatar

Černošice

10 km: 0:47:34 (2014)
půlmaraton: 1:44:10 (2014)
maraton: 4:02:00 (2015)

Mary žena 06.06.2011 17:03:35

>> Leszczynski, 06. 06. 2011 16:54:33 Z tohoto příspěvku vyplývá:

  1. že pokud boty dostanu, nebudou mi ničit nohy
  2. laičtí běžci jsou stádo tupců, ovládaných reklamou, dusající po silnici přes patu v botách za 5000.

Milí věrozvěsti, já jsem sice pouhý hobík, ale taky běhám v lese a přes špičku, boty si kupuju podle toho, jak jsou mi pohodlné a bosky jsem hojně a ráda chodila už v dobách, kdy většina z vás tahala kačera po dvorku. Také proto mám celkem zdravé nohy i v mém věku. I když běhám v pružených botách. Jsou mi totiž pohodlné.

avatar

Praha 4

10 km: 0:39:23 (2012)
půlmaraton: 1:28:34 (2012)
maraton: 3:08:00 (2012)

Zdeněk68 muž 06.06.2011 18:29:48

>> Leszczynski, 06. 06. 2011 16:54:33

Také souhlasím,

běh je o poctivém tréninku, vůli, zdraví atd., ty boty tvoří maximálně 2–5% z výkonu.

Reklama nás masíruje tak, že ty boty nás posouvají o 50% ve výkonu, už nemusíme trénovat, jen si koupit jejich značku .........! :-?

avatar

maraton: 3:01:36 (2011)

Luboš Brabec muž 06.06.2011 18:32:07

>> Zdeněk68, 06. 06. 2011 18:29:48

Na to existuje nějaký vzoreček, že boty tvoří maximálně 2–5% výkonu?

avatar

Praha 4

10 km: 0:39:23 (2012)
půlmaraton: 1:28:34 (2012)
maraton: 3:08:00 (2012)

Zdeněk68 muž 06.06.2011 18:41:18

>> Luboš Brabec, 06. 06. 2011 18:32:07

Ahoj Luboši, byl to ode mě výstřel …používám více bot, běhal jsem i na vojně v kanadách, keckách.

Když bych si vzal své nejhorší boty a své nejlepší boty, tak odhaduji rozdíl na 10km cca 1–2 minuty a to je těch cca 2–5% co jsem použil.

Možná má někdo jinou zkušenost?

avatar

Praha

Celkem 5280 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:17 (2013)
půlmaraton: 1:27:15 (2014)
maraton: 3:10:06 (2010)

Tommo muž 06.06.2011 18:50:33

Opravdu bych rád viděl přesvědčivou studii, z níž by vyplynulo, že drahé boty napěchované tlumícími mechanismy a jinými pomocnými technologiemi významnějším způsobem přispívají k nějakému zranění.

V opačném případě bych si myslel, že prosazování minimalistických bot či VFF je velkou měrou pouze projevem reklamních trendů, jen proudících z trochu jiného směru. Nebo nejsou snad tytéž firmy, které nabízejí dokonale vytlumené boty, současně v poslední době také aktivními propagátory „run free“ apod. stylu? Nejsou snad minimalistické boty taky poměrně drahé a nabízené v obchodech či na masových komerčních akcích (stačí připomenout nabídku minimalistických bot u některých firem na květnovém expu na Výstavišti).

Není tedy zatracování „tlumivých“ bot a vyzdvihování těch „minimalistických“ také jen projevem podlehnutí určitému komerčnímu trendu?

Motto: When the heart is ungoverned by reason, charlatans have powerful tools to deceive
avatar

Praha

Celkem 52442,8 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:43:42 (2006)
půlmaraton: 1:36:28 (2006)
maraton: 3:39:37 (2006)

Štefan muž 06.06.2011 19:29:29

>> Mary, 06. 06. 2011 16:54:16

Na 6-ti hodinovce ve Stromvce běžel jeden běžec bosý a jeden ve vietnamkách. Ten myslím běžel štafetu. Ten bosý nevydržel do konce, ale běžel dlouho. A prý neskončil kvůli tomu, že byl bos.

Já jsem jenom laik, hobík, proto můžu napsat jenom vlastní zkušenost. Vcelku věřím, že i mne může občasný běh naboso pomoct. Zkusil jsem několikrát běžet část treninku bosý. 2× asi 1 km po asfaltu, bylo to hrozně nepříjemné a nepřirozené. Řekl jsem si, že si musím zvyknout a napřed běhat po něčem měkším. V sobotu jsem běžel 2 km bosý po trávě. Odvtedy mne bolí chodidla, hlavně polštářky za prsty. A taky malíková hrana na pravé noze. To mne nikdy nebolelo, ani loni, když jsem uběhl přes 135 km po zámkové dlažbě v rámci běhu pro paraple ve Fr.Lázních. Pro upřesnění: běžel jsem v Adidas glyde.

Vypadá to tak že si nadále budu muset ničit nohy v botech. Ale zato mne nebudou bolet chodidla.

Motto: Dnešní den s úsměvem. When troubles attack you, just smile them away.
avatar

Praha - New York

10 km: 0:36:30
půlmaraton: 1:28:55

Komsomolec muž 06.06.2011 19:37:47

>> Leszczynski, 06. 06. 2011 16:54:33

Navštívilo vás, pane kolego, obrovské štěstí, protože jste za svůj příspěvek koupil doposud „jen“ 4 nedostatečné. Já od rána schytal za jiný názor nedostatečných 20 a jak vidno, dav se ukojí zřejmě až ve chvíli, kdy se dostaneme do mínusových hodnot. „Přátelské e-maily“, které mi došly a z nichž vybírám pár „myšlenek“ dokazují, že jdu správným směrem:

„Lumpe, ty asi nemáš hipotéku, co??? Jestli mi klesnou prodeje, budeš vidět!!!“ „Nikoho nezajímá že běháš s křivíma packama bos. Normální zdravej člověk běhá v botech a nebydlí v jeskyni.“ „Abys věděl tohle nezastavíš. Lidi mi sem budou chodit jak budu chtít. Noviny jsou na mí straně a bez bot běhá jen idiot“.

Motto: "Zadarmo jste dostali, zadarmo dejte." Skutečnosti, které máme rádi a milujeme, se nedají měřit časem, natož stopkami.
avatar

Praha

Celkem 5280 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:17 (2013)
půlmaraton: 1:27:15 (2014)
maraton: 3:10:06 (2010)

Tommo muž 06.06.2011 19:50:31

>> Komsomolec, 06. 06. 2011 19:37:47

tak tahle šaráda, to se nedá označit než za vyloženě nevkusné… to už nestojí ani za tu mínusku… kam se vytratila věcná diskuze?

Motto: When the heart is ungoverned by reason, charlatans have powerful tools to deceive
avatar

Černé Voděrady

Celkem 21673,28 km
Minulý měsíc 72,99 km
10 km: 0:48:56 (2017)
půlmaraton: 1:49:10 (2017)
maraton: 3:57:39 (2017)

MartiNo žena 06.06.2011 20:11:51

>> Komsomolec, 06. 06. 2011 19:37:47

Komsomolče, trpělivě ti vyrovnávám alespoň jedno mínusko, co mohu, u každého příspěvku, protože si ve shodě s

>> Jiří67, 06. 06. 2011 11:07:59

myslím, že každý tu má svoji pravdu.

Popravdě reagovat na takovýhle „článek“ prostě nemá smysl, protože to je reklama, a sympatické na ní je aspoň to, že si nehraje na nic jiného. Nevím, koho by mohl nějak zmást výrok „První kroky běžce vedou do obchodu“.

ALE zdráhám se uvěřit, že ti někdo opravdu píše takovéto e-maily. K čemu by mu to bylo? Je přeci jasné, že tě tím nezastraší, jen více vytočí… Přeháníš? Nebo jsou lidi opravdu tací?

Motto: Žít a nechat žít.
avatar

Slaný

Celkem 3535 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 1:30:08 (2010)
maraton: 3:37:21 (2010)

EdCable muž 06.06.2011 20:16:40

>> Francis1981, 06. 06. 2011 18:50:33

Ja bych taky rad videl presvedcivou studii, ze behani v tlumivych botach nejak prospiva. Taky zadna neexistuje, to je skoda.. Ono totiz faktoru pusobici na zraneni je cela rada, prakticky vzdy nakonec vyplivajici z potlaceni smyslovych vjemu typickeho pro civilizovaneho cloveka (to neni nadavka!). Takova studie, radne provedena, by stala nezmerne mnozstvi penez. Takze jsem presvedcen, ze cely obuvnicky prumysl je jen a jen o reklamne a vybiram si to, o cem jsem intuituvne presvedcen, ze mi neskodi.

Za pocatkem minimalismu nestoji reklamni vitr firem vyrabejicich zaroven tlumene boty, nebo aspon nevim nic o tom, ze by Vibram ci Terra Plana, firmy, ktere to cele prokopaly, nekdy vyrabeli pretlumene boty:-)) U nich ci napr. Inov8 verim, ze se jedna o filosofii, ze ktere vychazeji. Podobne jako u Mizuno a Asics verim, ze vychazeji ze sve, diametralne odlisne, filosofie. Dalsi znacky proste filosofii nemaji, snazi se byt sirokospektralni a uspokojit vsechny.

Motto: "Sometimes, I guess there just aren't enough rocks."
avatar

Praha 4

skalka žena 06.06.2011 20:55:38

>> EvženGe, 06. 06. 2011 10:14:01 Ad šopingování… Není potřeba náhrada, ani něco nedostatečného vylepšovat či doplňovat. Slovo nakupování je ve slovní zásobě češtiny už hodně dlouho; možná se dříve jen méně nakupovalo – a nebyla to zábava a trávení volného času pro nezanedbatelnou část populace. I na tuhle „vášeň“ může vzniknout závislost…

Zbytečné anglicismy (pokud nejde zrovna o vhodné termíny) stejného druhu a vrhu se soustavně šíří a mutují :-)

Kdo je myšlenkově líný, mediálně chytlavý a plave s proudem vstříc světovosti, ten patří k virulentním šiřitelům 8-) Uteč, kdo můžeš! Vybíhám… Opravdu, na šance vyšehradské.

Motto: Běh je jen jeden, ale když se začne hejbat, je jich moc...
avatar

Žďár nad Sázavou

půlmaraton: 1:42:51 (2011)

pam65 muž 06.06.2011 21:07:18

To je mazec! Měříte si u psaní tep?

Problém je skrytá reklama v článku. Něco jako „neúmyslná“ skrytá reklama neexistuje. Je presumce úmyslu: když někdo píše, očekává se jakási etika. Kdysi jsem tu autorům vzkazoval, že to nic dobrého nepřinese.

Jinak na tom není vůbec nic špatného, ne? Chci běhat, koupím si boty … Kde? Tam, kde je výběr a někdo, kdo poradí …

Motto: No toto!
avatar

Praha

Celkem 53203 km
Minulý měsíc 100 km
10 km: 0:47:15 (2010)
půlmaraton: 1:46:26 (2010)
maraton: 3:46:35 (2012)

mapo žena 06.06.2011 22:54:00

On je ten článek vůbec celý úsměvný, včetně titulku. Ale třeba se někdo ztotožní se svým „hrdinou“, protože je to skoro obyčený chlápek s bříškem, co potřebuje zhubnout a třeba díky tomu začne taky běhat. To bude určitě přínosem, když už nic jiného. Vlastně ani nevíme, jaký že konkrétní typ nakonec zvolil, naštěstí alespoň snad neutrální (ne žádné supinační/pronační, se speciální vložkou). Poznat již při prvních krůčcích, jak moc je prádlo funkční, to je asi dost velká nadsázka :-D Do Ústeckého deníku asi dobré, ale na speciální běžecký server mně to přijde dost slabé a já být redakcí, tak se od toho alespoň formálně distancuju.

Co se týče Mary a ultra v pětiprsťácích, příp. bosky. Na PIMu jsem viděla bosého běžce, samozřejmě jsem ho nesledovala celý maraton, jestli si náhodou za rohem neobul třeba boty, ale viděla jsem ho na startu i v cíli a byl bos. Při Transe Gaule (18ti etapový přeběh Francie, celkem 1150 km), pár těch nejlepších a nejrychlejších běžců občas ráno běhalo v pětiprsťácích třeba k 1. občerstvo­vačce, tedy 15 km, měli to jako regenerační běh. A Jean Moros (dlouho vedl, pak musel odstoupit pro zranění) v pětiprsťácích normálně chodil. V Born to run ani Scott Jurek neběhal bos nebo v pětiprsťácích, i bosý Ted si na ten poslední ultrazávod (myslím že to bylo 50 mil) udělal sandály po vzoru Tarahumarů. Nevím, jestli jsi Mary tu knížku vůbec četla, je to knížka příběhů. Jedním z příběhů je i hledání ideální běžecké boty, nejdříve od „zdokonalování“ jednoduchého k přetlumeným botám, s podrážkou a rozdílem mezi výškou špičky a paty (jakýmsi skoro podpatkem), posléze se zjištěním, že na té jednoduchosti přece jenom něco bude (třeba v souvislosti s přirozeným během Tarahumarů) a opětovným návratem k jednoduchosti. Knížka neříká žádné buď a nebo…ale spíš nutí k zamyšlení, že na tom přece něco bude a proč to třeba nezkusit. Třeba konkrétně já teď zkouším běhat v lehkých botách, určených pro rychlostní tréninky nebo na závody, jsou hodně lehké, moc netlumí, rozdíl mezi špičkou a patou je skoro minimální. Zkusila jsem jednou i vypůjčené pětiprsťáky, ale na to aby člověk běžel jakž takž technicky správně a neublížil si třeba nějak (špatným dopadem na tvrdý povrch), musí běžet odpočatý. Já většinou běhám unavená, ne příliš odpočatá, navíc hodně km a často potmě, takže pětiprsťáky zatím pokoušet nebudu. Za sebe ale cítím, že cesta minimalismu je správná.

Motto: ------------------ vytrvale jako smrt
avatar

Praha - New York

10 km: 0:36:30
půlmaraton: 1:28:55

Komsomolec muž 07.06.2011 07:32:19

>> MartiNo, 06. 06. 2011 20:11:51

Ahoj, zkopíroval jsem jenom pár „myšlenek“ autora, který mě obšťastnil svým e-mailem. Bylo obtížné vybrat alespoň něco, co by nebylo vulgární. A jelikož sem chodí dozajista i mládež pro rady a poučení, a rady a poučení taky přináší, vybral jsem jen 3 úžasné věci. Jinak samozřejmě děkuji a přeju všem běhání, které je těší. :-)

Motto: "Zadarmo jste dostali, zadarmo dejte." Skutečnosti, které máme rádi a milujeme, se nedají měřit časem, natož stopkami.
Nalezené položky: 74 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.