Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Pavlišta a Sekyrová mistry v osobních rekordech

Pavlišta a Sekyrová mistry v osobních rekordech
foto: Daniela Havránková

Daniela Havránková | 20.04.2013 | přečteno: 18347×

Mistrem republiky v půlmaratonu se v sobotu v Pardubicích stal liberecký Vít Pavlišta v kvalitním čase 1:05:35 (letošní nejlepší český půlmaraton a druhý nejlepší čas za posledních osm let!). Druhý skončil ústeckoorlický „vrchař“ Robert Krupička za 1:06:14, a dokázal tak o minutu a půl vylepšit svůj čas z Prahy z počátku měsíce. Očekávaný byl i výsledek v ženách, rozhodovaly však sekundy – olympionička Ivana Sekyrová finišovala první za 1:14:06, Petra Pastorová druhá výkonem 1:14:10. Pro všechny jsou to zároveň nové osobní rekordy.

Příliš pozadu nezůstala ani Petra Kamínková, další skvělá veteránka. Doběhla třetí a časomíra se jí zastavila na 1:18:07. Bronzový mezi muži byl Jakub Bajza v dresu AK Kroměříž (1:07:18), nepopulární bramborová medaile pak zůstala na jednoho z favoritů – Petra Pechka.

Mistrovství republiky se běželo v rámci Vinařského půlmaratonu již po páté. Přestože letos byli organizátoři nuceni vyhlášenou rychlou okruhovou trať pozměnit, její nová podoba vyloženě svědčila dobrým časům. A ani nevadilo, že běžce zavedla k oblasti u Labe a po mostě přes řeku, kde bylo nutné počítat s větrem. „Trochu foukalo, ale dalo se za někoho schovat. Trať byla rychlá, bez většího množství zatáček,“ pochvalovali si v cíli běžci různých výkonnostních úrovní.

V závodě mužů podle očekávání dominovali dva Keňané, příliš za nimi však nezaostával ani Pavlišta, který dokonce v prvním kole běžel ve dvojici s pomalejším z Afričanů. Povedlo se tak naplnit záměr pořadatelů nasadit zahraniční běžce s takovou výkonností, aby mohli domácím závodníkům pomoci k dosažení dobrých časů. Malou skupinku dále tvořilo duo Pechek-Krupička, následováni osamoceným Bajzou. Ten se však postupně propracoval dopředu a ze hry o medaili nakonec vyřadil Pechka.

V cíli se podle očekávání postupně objevili John Kibichiy Tanui (1:04:23) a Joel Komen Kosgei (1:05:27), nedlouho za nimi pak Pavlišta v pěkném mistrovském čase s hodnotou 1:05:35. „S časem jsem spokojený moc a z nového osobáku mám velkou radost. Vyhovovalo mi hlavně dnešní chladnější počasí,“ popsal své pocity po doběhu novopečený mistr republiky Pavlišta, který obhájil loňský titul.

Nadšený byl i stříbrný Robert Krupička, který svou přípravu směřuje na letní vrchařské podniky a silniční závody běhá podle svých slov jen „tréninkově“. Přesto byl v dnešním závodě schopen vylepšit si osobní maximum! Optimismem hýřil i třetí Jakub Bajza, který se k běhu na vrcholové úrovni vrátil po prodělání únavové zlomeniny, jež si dokonce vyžádala sádru.

Ženská startovní listina byla oproti slabší úrovni v loňském roce, kdy na bronz stačil čas s hodnotou 1:23, doslova nabitá. Adeptky na zlato, Ivana Sekyrová a Petra Pastorová, bojovaly bok po boku obklopeny několika muži a o konečném výsledku se rozhodovalo až v závěrečné části závodu. Pozdější vítězka na 18. kilometru dokonce za svou skupinkou trochu zaostala, ale ztrátu rychle srovnala a doběhla si pro zasloužené vavříny na poměry českého ženského běhu mimořádně kvalitním časem 1:14:06.

„Ten čas je pecka! Ale hlavně ke konci to hodně bolelo,“ přiznala viditelně vyčerpaná Sekyrová, které se tak splnil sen vylepšit si na půlmaratonské trati osobák. Olympijská maratonkyně se tento rok na nejdelší běžeckou distanci nechystá. „Pro letošek chci zůstat u půlmaratonů, ale dám jich hned několik,“ prozradila.

Druhá v cíli Petra Pastorová přijela na závod se svou trenérkou Alenou Peterkovou rovnou ze soustředění v Tatrách, a startovala tak z plného tréninku. „Ivana má lepší finiš, já se v běhu leccos teprve učím. Navíc z hor, kde jsem teď běhala, jsem měla hodně tuhé nohy. Přípravu směřujeme na květnový maraton,“ svěřila se ostravská závodnice. S medailí byla spokojena i běžecká stálice Petra Kamínková.

A nejen ona – pamětní kov dostal v cíli každý závodník, kterých pořadatelé v cíli evidovali celkem 1 072. Vysněný účastnický rekord tak sice nepadl, patrně i zásluhou termínové kolize s Brněnským půlmaratonem, prestiž závodu však jistě ještě umocní dnešní skvělé výkony. Startující byli odměněni již u prezentace lahví vína a fukčním tričkem Asics, tentokrát ve vínové barvě.

Město perníku tak dnes opět naplno žilo sportem. Hlavnímu závodu předcházel lidový běh, závody handbikerů a projížďka in-line bruslí a koloběžek, po půlmaratoncích odstartovali i běžci Perštejnské sedmičky. Zázemí cíle na historickém Perštýnském náměstí vytvořilo tradičně skvělou atmosféru pro všechny zúčastněné běžce i jejich doprovod.

KOMPLETNÍ VÝSLEDKY

Komentáře (Celkem 134)

Nalezené položky: 135 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Další Poslední
avatar

bjerndi muž 23.04.2013 08:43:40

>> PALOsvk, 23. 04. 2013 08:05:35

se Ti to tam píše, pokud pořadatel připustí, tak je to v pořádku :) Teď je otázka, zda Tě to naštvání během závodu zdravě vyhecuje, nebo sráží ?

avatar

10 km: 0:38:58 (2015)
půlmaraton: 1:32:33 (2013)
maraton: 3:37:35 (2013)

ZbynekN muž 23.04.2013 08:45:54

>> jm1, 23. 04. 2013 08:32:42

Škoda, že na téhle fotce Petr Vabroušek není. Kdyby tam byl, tak bys viděl, že má číslo na hrudi

avatar

Bratislava, Ruzinov

Celkem 6727,4 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:35:25 (2012)
půlmaraton: 1:17:34 (2014)

PALOsvk muž 23.04.2013 09:12:49

>> bjerndi, 23. 04. 2013 08:43:40

este raz: „Pokud rozhodčí nebo startér připustí účast závodníka v soutěži bez požadovaného POCTU startovních označení“, teda nie ze si ho mozu dat na chrbat, alebo na stehno :-) Takze ano, len 1 cislo je v poriadku, ale cislo zle umiestnene, resp aj napriklad ohnute/zohnute (zmensene kvoli pohodlnosti) je uz dovod na DQ.

Bohuzial ma to dost zraza, najma to skracovanie (musim dobiehat) a potom ti bajkeri, ktori podavaju vodu, rozpravaju sa so svojim zavodnikom a niekdy aj niekolko minut „oxiduju“ pri nasej skupinke. Zle umiestnene cislo mi vadi, len z dvodou principialneho, presne tak isto ako limity na MCR (Petrov pribeh).

Motto: http://connect.garmin.com/profile/palosvk
avatar

Praha-Dalejské údolí

Celkem 2570,4 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:37:34 (2016)
půlmaraton: 1:22:23 (2015)
maraton: 3:11:54 (2015)

oblivion muž 23.04.2013 11:34:28

>> PALOsvk, 23. 04. 2013 09:12:49

     Už se to tu řešilo po Stromovce (viditelnost a umístění čísla). Přiznám se, že jsem též přemýšlel o „triathlonovém“ umístění na trenky, protože když mi v půlce závodu začne být horko, tak nemůžu vrchní vrstvu s číslem sundat. Když se obleču míň, tak je mi v první půlce zima.

     Jinak pokud nejsou čísla i na zádech, tak je mi úplně jedno, kde jsou. Když mne někdo předběhne, tak číslo stejně neuvidím; když předběhnu já někoho, musím se otočit. Kromě toho si je stejně nezapamatuju. Líbí se mi, že na Partyzánské stezce dosud dávají látková čísla na šňůrkách. Je tak vpředu i vzadu a neničí to oblečení špendlíkama…

     Ještě jedna drobná stížnost na občerstvovačky při PVP – ty houby byly suchý!

Motto: „Výhoda běhání naboso je, že se vám uprostřed závodu nerozváže tkanička.“
avatar

Bratislava, Ruzinov

Celkem 6727,4 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:35:25 (2012)
půlmaraton: 1:17:34 (2014)

PALOsvk muž 23.04.2013 11:43:58

>> oblivion, 23. 04. 2013 11:34:28

To viditelne cislo na prsiach je z dovodu meriania casov, pre rozhodcov a pre pripad identifikacie pri DQ. Nie je to primarne urcene pre ostatnych zavodnikov, aby vedeli s kym bezali/pamatali si cisla ;-)

Stare latkove cisla su fajn, davaju ich na vasinou „dedinskych“ zavodoch ale pravdaze aj inde. Ja osobne si ich aj tak pripevnim aj spendlikmi, kedze casto sa stava ze mi je to cislo velke a nesedi mi dobre, pripadne po par KM mi spadne „ramienko“ :-)

Poviem ti pravdu, zavodim od ziackych cias a mam este stale tie tricka od ziakov. A hoci som sa zucastnil na XXX pretekoch a vsade som si pripevnoval cislo spendlikmi, tak tricka su stale OK. (jasne niektore troska utrpeli, ale nie je to nic dramaticke)

Motto: http://connect.garmin.com/profile/palosvk
avatar

Postrizin

Celkem 41 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:30 (2011)
půlmaraton: 1:13:56 (2011)
maraton: 2:39:32 (2011)

SlavoK muž 23.04.2013 13:16:33

nejvecsi prca byly cisla na samolepicim papire jednou v lize. Malokomu to na tricku poradne drzelo, spendliky jsme nemeli. No a prihlazovat si cislo na hrudi kazdych 200m kdyz bezis 3k je fakt vesele. :)

avatar

Bratislava, Ruzinov

Celkem 6727,4 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:35:25 (2012)
půlmaraton: 1:17:34 (2014)

PALOsvk muž 23.04.2013 13:24:09

>> SlavoK, 23. 04. 2013 13:16:33

„spendliky jsme nemeli“

Hehe, ja uz asi od 16. rokov nosim vzdy v ruksaku 8 spendlikov (4 pre „niekoho dalsieho“). Samo-nalepovacie cisla som zazil tiez uz asi 3×..vzdy som si ich pravdaze radsej aj prispendlil. Ale co som videl ostatnych tak im to dobre drzalo…asi dobry lep :-)

Clovek sa uci cely zivot…

Motto: http://connect.garmin.com/profile/palosvk
avatar

Postrizin

Celkem 41 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:30 (2011)
půlmaraton: 1:13:56 (2011)
maraton: 2:39:32 (2011)

SlavoK muž 23.04.2013 13:32:20

>> PALOsvk, 23. 04. 2013 13:24:09

No ja mam v bezeckej taske tiez nejake spendliky ale ta liga bola popoludni po praci, takze moja vybava bol notebook :)

A ty si behaval kratsie zavody, mne to cislo tiez prvy kilometer drzalo… :-D

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 23.04.2013 16:27:01

Koukal jsem na záznam (bude na ČT4 i další dny) a všiml jsem si, že se zkracování trati dělo v hojné míře i u elitních běžců a běžkyň. Na druhé straně si ale nadběhli několik desítek metrů předbíháním běžců, kteří zaostávali o jedno kolo.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 23.04.2013 16:39:07

>> kanovsky, 21. 04. 2013 07:32:19 + PaloSVk

Ted jsem videla reportaz z Pardubic. Co hobici, ale rezala to cela ceska spicka! A obcas dost brutalne. Bylo dost smutne videt, jak stejnou zatacku vedouci Kenan vybehl po silnici a jeho kolega s pozdejsim ceskym vitezem lup to pres chodnik. Kdyz to udelate 3* (3 okruhy), neni to malo. Nasledne ukazali dvojici Pechek+Krupicka – to same. Jednomu z nich tam dokonce kdosi daval piti…Nasledne zaber na vedouci duo zen a pozdeji i P.Kaminkovou – holky to ukazkove obehly i se skupinou muzu kolem nich (asi 2 bezci sli uplny kraj chodniku, skupina je tam „vyhodila“, coz by mi vubec nevadilo, to byly 3 kroky). Pechek s Krupickou smikali uplne kazdou zatacku, kdy byli v zaberu. Holky si to pokazily na konci, kdy to ve finisi rizly v zaveru take, coz musim zminit, abych netvrdila, ze holky byly o.k.

Jedina vec, jak toto resit, je rici pred startem, trat je certifikovana, pri zkracovani bude DQ a skutecne to udelat. Na draze pri vyslapnuti z drahy take jde zvaodnik ven. Vcetne MCR. Melo by se potom jit i u silnicnich zavodu, pokud je tedy trasa certifikovana.

Jsem rada, ze jste, kluci, tento problem zminili. Vim, jak se tu na mne i vitez zavodu z jedne jarni certifikovane desitky oboril, ze mam asi sva podivna pravidla. Dalsi argumentovali, ze si v dobehove zatacce nepomohi, neb to po tom chodniku klouzalo…Bohuzel pokud to nezacnou resit rozhodci jasnym DQ, vysledku se nedockame. Stacilo by jednou a jsem si jista, ze by to zabralo okamzite.

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

maraton: 3:01:36 (2011)

Luboš Brabec muž 23.04.2013 17:59:39

>> skritek Hugo, 23. 04. 2013 16:39:07

Souhlas.

Je smutné, když někdo nechápe význam slova „silniční závod“. Asi bude třeba zavést i kategorii chodníkových závodů.

avatar

Sloviensko

rudo muž 24.04.2013 00:30:53

problem je ale usporiadatel, maju byt na zemi kuzelky, najlepsie zabrany s natahanymi paskami pripadne v kritickcyh miestach zelezne prenosne miniploty

je to alibizmus len dat premerat trat ale potom ju riadne nevyznacit pripadne neohradit, tiez by sa tak jasne oddelili divaci od bezcov

ako to tak citam tak oni zase na trat pustili cyklistu Kalouska ?

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Postrizin

Celkem 41 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:30 (2011)
půlmaraton: 1:13:56 (2011)
maraton: 2:39:32 (2011)

SlavoK muž 24.04.2013 09:23:18

>> skritek Hugo, 23. 04. 2013 16:39:07

>> rudo, 24. 04. 2013 00:30:53

Jeste bych doplnil, ze at jsem primo Pardubicky certifikat nevidel, tak nekolik jinych certifikatu jsem videl a ve vsech se jasne zminuje asi takovato podminka:

V mistech kde si zavodnik muze umyslne, nebo neumyslne, zkratit trat, zejmena zkracenim zatacky, je poradatel povinny postavit zabrany tak aby ke zkraceni nedoslo, v opacnem pripade je certifikat neplatny.

Takze Pardubicky pulmaraton je podobne jako X dalsich trati v CR bez platneho certifikatu.

avatar

Nelahozeves

Celkem 19576,14 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:05 (2016)
půlmaraton: 1:28:31 (2016)
maraton: 3:43:10 (2013)

filipoinzagi muž 24.04.2013 13:52:20

pravidla s během po silnici a nezkracování přes chodníky by měly platit i pro necertifikované závody, neníliž pravda ? Jak je trať měřena ? Bere se průměr (prostředek silnice) nebo nejrychlejší možná trasa, tedy běh u chodníků atd ? Přeci není nic jednoduššího, než dát kužel ke každé zatáčce, kde by se trať dala zkrátit. V čem potom certifikát spočívá ? Díky

Motto: Když něco děláš, tak to dělej pořádně a dej do toho všechno.
avatar

Postrizin

Celkem 41 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:30 (2011)
půlmaraton: 1:13:56 (2011)
maraton: 2:39:32 (2011)

SlavoK muž 24.04.2013 14:22:55

>> filipoinzagi, 24. 04. 2013 13:52:20

Bere se nejrychlejsi mozna trasa ale po silnici 30cm od obrubniku. A v tom certifikat spociva.

avatar

Olomouc

Celkem 149328 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:54 (2001)
půlmaraton: 1:34:43 (2002)
maraton: 3:21:17 (2002)

321919 muž 24.04.2013 21:52:20

>> filipoinzagi, 24. 04. 2013 13:52:20

>> SlavoK, 24. 04. 2013 14:22:55

Pravidlo 240 o závodech na silnici v odstavci 3 říká doslova: Délka trati pro závody na silnici musí být měřena po nejkratší možné dráze, kterou by závodník po cestě vymezené pro závod mohl proběhnout.

Motto: Nepřestaneš běhat proto, že jsi zestárl. Zestárneš proto, že jsi přestal běhat.
avatar

Olomouc

Celkem 149328 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:54 (2001)
půlmaraton: 1:34:43 (2002)
maraton: 3:21:17 (2002)

321919 muž 24.04.2013 22:12:58

>> skritek Hugo, 23. 04. 2013 16:39:07

Zcela s Tebou souhlasím. Začít opravdu dodržovat pravidlo o zkracování trati, nedovoleném doprovodu a předávání občerstvení mimo vymezený prostor. Zpočátku by se určitě zvedla nesouhlasná vlna běžců postžených DQ, ale věřím, že časem by se podařilo tyto nešvary odstranit. Pravidla IAAF o tomto hovoří jasně.

Tatáž pravidla však také v čl.144 o na­pomáhání závodníkům v odst. 3.b. definují jako nedovolené napomáhání: Držení či používání video nebo audio přehrávačů, rádií, vysílaček, mobilních telefonů či podobných přístrojů v soutěžním prostoru. Z toho tedy vyplývá, že stejně tak by rozhodčí byli nuceni řešit i tohle porušení pravidel diskvalifikací.

Motto: Nepřestaneš běhat proto, že jsi zestárl. Zestárneš proto, že jsi přestal běhat.
avatar

Sloviensko

rudo muž 24.04.2013 22:19:05

>> SlavoK, 24. 04. 2013 14:22:55

>> 321919, 24. 04. 2013 21:52:20

ano najkratsia mozna dlzka ale : „po silnici“

pokial organizator neoplotil v zatackach chodniky a travniky,

tak podvadzal s certifikaciou trate rovnako ako keby umyselne vymerali trat o niekolko stometrov kratsiu koli lepsim dosiahnutym casom a teda popularite behu.

(maraton Ostrava, maraton Stromovka ?)

je to velky podraz voci bezcom co si trat neskracovali v Pardubiciach, pretoze keby sa slo podla pravidiel atletiky tak by sa casy z Pardubic vyhlasili ako neplatne pre polmaraton a nemohli by sa uvadzat do tabuliek rebrickov ani ako osobaky bezcov a tiez by sa nemali pouzit ako kvalifikacne limiy pre MS v polmaratone, IAAF by sa mala na tento bordel pozriet.

V podstate by sa ten beh v Pradubiciach mal oznacit ako :

cezpolak na trati 20+km, prevazne cesta, obcas chodiky a trochu cez travnik, pouzitie tretier sa neopdoruca, presna dlzka trate podla vlastneho vyberu pretekara

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 24.04.2013 22:29:33

Obávám se, že na úplně všech místech oplocení být nemůže, ale jistě tam může stát aspoň někdo z pořadatelů (největší zkracování docházelo na 3 místech okruhu).

Dalším námětem ovšem je, zda MR opravdu musí probíhat na 7 km dlouhém okruhu, kde při souběžném open závodu dochází k ne úplně přehledné situaci, v důsledku přítomnosti mnoha běžců běžících o kolo zpět, které museli nejlepší běžci obíhat a navíc neviděli, jaký mají odstup od dalších běžců ze špičky. Kdyby okruh byl 10,5 kilometrový, tak by se problém výrazně zmenšil, přitom by asi stačilo prodloužit ten obousměrný závlek k otočce na 5.km či to nastavit jiným způsobem.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Olomouc

Celkem 149328 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:54 (2001)
půlmaraton: 1:34:43 (2002)
maraton: 3:21:17 (2002)

321919 muž 24.04.2013 23:51:09

>> kanovsky, 24. 04. 2013 22:29:33

Jistě, úplně všude nemůže být oplocení, ale jak uvádíš Ty, stačí postavit tam někoho z pořadatelů. Případně natáhnout umělohmotnou pásku, která zkracování rovněž zabrání. V rozpočtu takového závodu jako byl Pardubický půlmaraton by zajištění tzv. „mléka“ neměl být neřešitelný problém.

Motto: Nepřestaneš běhat proto, že jsi zestárl. Zestárneš proto, že jsi přestal běhat.
avatar

Brno

Celkem 22207 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:30 (2011)
půlmaraton: 1:23:40 (2007)
maraton: 2:55:30 (2011)

milan muž 25.04.2013 07:57:56

Teprve teď jsem vzhlédl záznam v PVP musím dát zapravdu většině diskutujícím. Na mě závod nepůsobil jako MČR z několika důvodů:

  • 3 sedmikilometrové okruhy a díky tomu proplétaní rychlejších běžců mezi ostatními (nejhorší situace byla na obrátce o 180 stupňů
  • závod žen připomínal cyklistické závody (ženy mají své mužské vodiče) a díky tomu průběh pozbývá s výjimkou závěru na dramatičnosti. Nemohly by ženy startovat s desetiminutovým předstihem?
  • zkracování trati nejrychlejšími závodníky je opravdu trapas a dělá z Mistrovství ČR neregulérní blamáž. V zatáčkách stačil jeden 2,5 m plot a jeden pořadatel
avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 25.04.2013 08:27:20

Vzhledem k zcela jasnym zaberum z MCR by bylo zajimave, kdyby redakce behej.com udelala rozhovor at uz s nekym z CASu jako organizace pridelujici poradatelstvi MCR tak s nekym z rozhodcich, aby jsme se dozvedeli, proc se tato zcela zjevna poruseni pravidel neresila.

Milan to nazval presne – blamaz. Pokud by se nekdo z nasich bezcu kvalifikoval na MS v pulmaratonu, bude tam delat to same? A pokud ano, jak asi skonci?

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

Celkem 5539,5 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:46:44 (2015)
půlmaraton: 1:41:28 (2015)
maraton: 3:57:34 (2016)

carsa žena 25.04.2013 09:31:32

>> PALOsvk, 22. 04. 2013 21:58:20

Nezanedbatelné procento žen se číslo nedává na hruď (prsa,) ale níže na břicho. A když se podíváte na dnešní úvodní obrázek zde – celkem pochopitelné, proč :), je i to neomluvitelné?

avatar

Sloviensko

rudo muž 25.04.2013 09:51:29

>> carsa, 25. 04. 2013 09:31:32

moj nazor : prsia nezakryvat !!!

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Postrizin

Celkem 41 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:30 (2011)
půlmaraton: 1:13:56 (2011)
maraton: 2:39:32 (2011)

SlavoK muž 25.04.2013 10:00:59

>> skritek Hugo, 25. 04. 2013 08:27:20

Taky se pripajik k prosbe na redakci, udelat nejaky obsahlejsi clanek, co na znaceni a zkracovani trate CAS, rozhodnic, spickovi bezci.

Mimochodem, divim se kde je reakce Pavla Frcka. Najare tady naprimo napsal kritiku k Pececke desitce presne na tuto temu. A plne jsem s nim souhlasil. Pres velikou popularitu a prestiz, je Pececka 10. jenom jedna z mnoha desitek. Nepodstatna pro IAAF a vpodstate velice okrajova pro CAS. A na cele trati byli jenom 4zatacky, kde pri nejlepsi vuli neslo v souctu skratit vic nez nejakych 20m.

Tady mame MCR, zatacek nespocet a u mnoha vyrazne vecsi moznost zkraceni trate, nez u tech inkriminovanych v Peckach a reakce zadna? Procpak?

avatar

Praha

Celkem 50065,44 km
Minulý měsíc 316,88 km
10 km: 0:33:00 (2013)
půlmaraton: 1:13:58 (2016)
maraton: 2:38:28 (2014)

Kunaba muž 25.04.2013 10:05:54

>> SlavoK, 25. 04. 2013 10:00:59 Pavlovo vyjádření bych také uvítal. Jinak obávám se, že by nepomohly ani ty kužely…Na jednom ze záběrů je vidět, jak si to Robert kousek pěkně mašíruje v protisměru, bo se mu tam pletli ostatní závodníci!

avatar

Bratislava, Ruzinov

Celkem 6727,4 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:35:25 (2012)
půlmaraton: 1:17:34 (2014)

PALOsvk muž 25.04.2013 10:44:03

>> carsa, 25. 04. 2013 09:31:32

Nie, nazaj tomu nerozumem, preco by si mali davat cislo dolu na brucho (neorzumiem ani tej spominajej zene, preco ho ma tak „blbo“ dole…zakryvaju svoje pneumatiky ci co??? :-) podla mna ziadne nemaju). Okrem toho, ze je to mozno aj menej aerodinamicke, tak aj tricko dolu viac plapola a je vacsia sanca, ze sa o to cislo zachytis (rukou). Ked si pozries vsetky svetove atletky a to je jedno, ci z historie alebo teraz, ci na ovaloch ci na drahe…vsetky maju cisla pekne na prsiach, presne podla pravidiel. :-)

Motto: http://connect.garmin.com/profile/palosvk
avatar

Pardubice

Jan Zajíc muž 25.04.2013 14:38:52

Naprosto souhlasím s tím, co zde včera napsal Rosťa Kovář. Stačí si jen trochu pročíst Pravidla atletiky (jsou dostupná na webu Českého atletického svazu). Pravidlo 240 „Závody na silnici“ v bodě 2 hovoří o tom, že trať je možné vést za jistých okolností i po chodníku pro chodce, ale to asi nebude zrovna případ pardubické „mistrovské“ trati. V bodě 3 zmíněného pravidla se jasně píše, že: „Délka trati pro závody na silnici musí být měřena po nejkratší možné dráze, kterou by závodník po cestě vymezené pro závod mohl proběhnout“. Že by Pavel Frček měřil v Pardubicích trať opravdu přes všechny ty možné zkratky přes rohy, trávníky, apod? To asi ne. Co mě ale ještě stejně irituje, je naprostá ignorance Pravidla 144 „Napomáhání závodníkům“, konkrétně bodu 2b) o držení či používání různých přehrávačů apod. To by nám ty výsledkové listiny pěkně prořídly. V záznamu ČT4 je krásně vidět celou řadu poběhlíků se sluchátky. A např. jen u včerejší Pardubické devítky jsem takových hříšníkú napočítal víc jak dvacítku. Ale není to jen zlozvyk rekreačních běžců – se sluchátky v uších absolvoval např. celý loňský Sršský maratón i „vítěz“ Petr Vabroušek. Stačí do propozic napsat, že závod se koná podle Pravidel atletiky, a pak není o čem diskutovat – jasné DQ.

avatar

Bratislava, Ruzinov

Celkem 6727,4 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:35:25 (2012)
půlmaraton: 1:17:34 (2014)

PALOsvk muž 25.04.2013 14:53:46

>> Jan Zajíc, 25. 04. 2013 14:38:52

Ja som raz takto „vykazal“ dvoch dialkarov z MSR juniorov v hale. Museli svoju MP3ku odhodit k divakom a hotovka, inak by som im dal DQ.

Motto: http://connect.garmin.com/profile/palosvk
avatar

Nelahozeves

Celkem 19576,14 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:05 (2016)
půlmaraton: 1:28:31 (2016)
maraton: 3:43:10 (2013)

filipoinzagi muž 25.04.2013 14:57:34

když už jsme u těch mp3, jaký je přínost těchto zařízení ? Může to vůbec pomoci ? Není to jen psychologické ?

Motto: Když něco děláš, tak to dělej pořádně a dej do toho všechno.
Nalezené položky: 135 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.