Jsem začátečnice, potřebuji radu...
Madla 21.03.2007 17:21:56
Zdravím všechny příznivce běhání,
i když sport je mi velmi blízký a docela často se mu věnuju, v běhání patřím mezi úplné nováčky. Rozhodla jsem se začít běhat kvůli kondici a zdraví a momentálně dávám dohromady všechny možné poznatky. Od vás bych proto prosila jednu rada, ohldeně bot…
Jsem z vesnice a plánuji běhat v mírném terénu, tedy v lese, po loukách apod. Kvůli ostatním sportům se chci věnovat běhání alespoň dvakrát týdně aby jsem žádný neopomenula. Ale jaké boty zvolit? Do lesa, na pole, občas nějaká cesta. Také jsem studentka a i když opravdu na botech nechci šetřit už kvuli zdraví, nemůžu si dovolit nějaké drahé botky.
Proto prosím o tip, jaké botky, popřípadě jaké máte vy a jak jste s nima spokojení. Doporučte značku, typ boty, cokoliv. Opravdu budu vděčná za jakoukoliv informaci.
S pozdravem
M.
Nyo 21.03.2007 17:57:52
Zkus NB na adrese www.shopsport.cz
Brno
rk 21.03.2007 18:02:02
Opravdu hodně je toho o botách v poradně Miloše Škorpila http://www.behej.com/faq.php?…
Značka není důležitá, drahé modely také nejsou nutné.
Důležitý je tvar chodidla, to se musí zkoušet, pravděpodobně dámský model, který bývá užší v nártu. Důležitá je velikost, obvykle o 1/2 čísla větší, než pro chození, pro delší běhy než hodina raději o celé číslo větší, protože se noha námahou zvětšuje (otéká).
Mají-li být jedny běžecké boty pro různé terény, léto i zimu, jsou nejvhodnější BOTY SILNIČNÍ, protože v nich lze běhat i v lese a po polních cestách (pokud není 15cm mokrého sněhu). Naopak to neplatí, t.z., že v botách s hrubším vzorkem na podrážce, určených do měkkého terénu, se běhá špatně po silnici. Nejlepší je mít víc typů na výběr podle počasí, povrchu a rychlostí běhu, ale to přijde časem, pokud člověk u běhání vydrží.
Sedlčany, Praha 3 - Vinohrady
Oslík 22.03.2007 10:19:44