Proč si nekoupit Adidasky
Alec 13.08.2012 19:32:23
Před časem(cca 3–4měsíce)jsem si koupil Adidas Resposible Cushion 20. Kupoval jsem je přímo v prodejně Adidas ČR v domění, že v případě problému to nebude problém. Stály cca 2800Kč a já měl slevu takže jsem dal cca 2300Kč.
Pod dvou měsících běhání se mi rozpadla vnitřní textilní část paty. Říkal jsem si, že v případě poměrně drahých bot určených opravdu na běhání a zakoupených přímo v prodejně Adidasu bude vše v pohodě. OMYL. Reklamace NEBYLA uznána.
Pro mě z toho vyplývá, že u si nikdy v životě nic od Adidasu nekoupím a budu zvažovat další kroky.
Má prosím někdo zkušenost s neuznáním reklamace, jak dále postupovat a rovnou to nevzdát?
LuckaB 13.08.2012 21:28:44
A nebylo to v Letňanech?
Praha
mapo 13.08.2012 22:57:05
Asi to bude přesně v reklamačním řádu, je třeba nechat si udělat vlastní posudek…Reklamovala jsem z podobného důvodu své 1. běžecké boty (New Balance) koupené v A3 sport, reklamace také nebyla uznána a tomu, co napsal ten jejich „znalec“ jsem se ještě dlouho smála…své vlastní peníze jsem ale nechtěla do posudku dávat, takže tím to pro mne skončilo. Jestli tě trápí jen vnitřky pat, tak se to nechá spravit u ševce a za pár korun…nalepí tam zevnitř kousek podobného materiálu a je po problému.
pam65 14.08.2012 16:42:07
>> Alec, 13. 08. 2012 19:32:23
Na prodřené paty jsou specialisti Reeboky (nejen běžecké). Od nich si nekoupím už nikdy nic. U Adidasů jsem tohle nezažil, rozpadaly se vždy „celkově“ a zaslouženě. Slyšel jsem však, že i ve značkových obchodech nabízejí padělky. Ostudu si zaslouží každopádně obchod.
Chesterfield 14.08.2012 17:34:33
tiež si myslím, že to je skôr problém konkrétnej predajne než značky Adidas… Moje prvé bežecké tenisky boli značky Adidas, kúpil som ich v USA v jednom outlete za asi 40 USD. Vydržali mi 1500 km, ešte sa síce nerozpadli, ale už v nich nebehám, keďže väčšinou behám po tvrdých povrchoch a už veľmi nemajú tlmiace vlastnosti.. Asi po 600 km sa mi natrhla sieťovina, nechal som si to spraviť u obuvníka za 3 EUR. Inak žiadny problém.
Čo sa týka tej reklamácie, odporúčam byť vytrvalý. Najlepšie je nechať si spraviť vlastný posudok, ale ak sa ti do toho nechce investovať, tak aspoň napíš opätovnú reklamáciu s tým, že ak reklamácia nebude uznaná, obrátiš sa na príslušnú štátnu inštitúciu ochrany spotrebiteľa (na Slovensku je to Slovenská obchodná inšpekcia, v ČR to bude niečo podobné). Už mám osobnú skúsenosť, že tento argument pomáha.
Chimp 14.08.2012 20:08:13
Je to typický případ. Reklamoval jsem boty Hydroterra Shandal (prodejce Hosanasport), u kterých se prodřel pásek držící šňůrku vázání. Následující model této boty měl pásek upravený – zdvojený, výrobce si byl tedy vady pásku vědom a provedl opatření proti prodření. Přesto reklamační technik Adidasu reklamaci neuznal s naprosto absurdními důvody.
Později jsem se od jednoho prodavače z prodejny Adidasu (Brno Masarykova) dozvěděl, že reklamace se vyřizují na základě tabulkových limitů, tzn. na určité období se uzná definovaný počet reklamací a nad limit se reklamace neuznávají, uvedou se tedy smyšlené důvody – pak jedině znalec, protože reklamační oddělení Adidasu se zákazníky nekomunikuje a i prodejci mívají problém se tam dovolat (tvrdí prodejce z Hosanasport). Pokud se však dostanete do limitu, tak možná uznají i reklamaci něčeho, co zjevně uznáno být nemělo (vyjádření prodejce z Hosanasport), takže reklamační řízení u Adidasu je taková loterie. Také prodavač z Adidasu sdělil, že ve firemní prodejně (Brno Masarykova) posuzují reklamace sami a uvedenou vadu by vyreklamovali.
Nejlépe se Adidasu vyhnout nebo nakupovat tam, kde řeší reklamace výměnou na místě.
Alec 14.08.2012 20:58:46
>> coneek, 14. 08. 2012 17:34:33 Boty jsem zakoupil v prodejně která přímo patří Adidas ČR a je v Paladiu v Praze.
Odůvodnění zamítnutí spočívá v tvrzení, že se nejedná o vadu materiálu, či nějakou jinou výrobní vadu a tudíž jím z toho vyplývá, že je to moje chyba.
Mám ještě i jiné Adidasky (neměl jsem v čem běhat) a doufám, že bude vše v pohodě. Ani si nepamatuji, kdy bych reklamoval nějaké boty.
Olomouc
snekos 14.08.2012 22:42:14
stejný problém s prodřenou patou sem měl taky a taky mi to neuznali. ale na druhou stranu patu sem prodřel po čese u všech značek ale u adidasu to tam ještě lepí takže se dá roztřepení zastřihávat nebo šikovný švec to spravý za padesátikorunu
Chesterfield 15.08.2012 09:34:26
>> Alec, 14. 08. 2012 20:58:46
Odůvodnění zamítnutí spočívá v tvrzení, že se nejedná o vadu materiálu, či nějakou jinou výrobní vadu a tudíž jím z toho vyplývá, že je to moje chyba.
Ok, to je ich pohľad, treba im ho otočiť: podstata záručnej doby je v tom, že výrobca garantuje, že počas záručnej doby si výrobok zachová funkčné vlastnosti a zodpovedá za vady, ktoré sa na výrobku počas záručnej doby vyskytnú. Ty si si kúpil tenisky určené na behanie a bežným spôsobom si tie tenisky aj využíval. Ak ti výrobca nevie dokázať, že by k vade na teniske došlo úmyselne, v dôsledku chybného alebo nadmerného používania alebo v dôsledku nejakej tvojej fyzickej anomálie, ktoré spôsobila roztrhnutie výplne, treba vychádzať z toho, že teniska mala buď individuálnu výrobnú vadu, alebo je jednoducho nesprávne navrhnutá a predajca nesie zodpovednosť za vady.
Alec 15.08.2012 20:32:23
>> coneek, 15. 08. 2012 09:34:26
Vidím to stejně. Již jsem kontaktoval soudního znalce a uvidím jak se vyjádří on.
Chebsko
R V M 19.08.2012 18:10:13
>> Alec, 15. 08. 2012 20:32:23
No já jsem měl stejný problém u Snova Glide 3 před dvema týdny (koupeno přímo v Adidasu). Prodřená pata zevnitř na pravé botě po 350 km. Vypadá to ale, že jsem chytil někde kamínek a na tom místě se mi to prodřelo a dál páralo..
Ale zkusil jsem to reklamovat a moc jsem nepočítal, že mi to uznají. A taky že ne!
Dostalo mě ale jejich zdůvodnění:
- špatně zavázané tkaničky
- nevhodná velikost boty
- nazouvání a zouvání bez lžíce
Až na to zouvání bez lžíce (kdo z vás to dělá??) nic z toho není pravda.
Pustil jsem to z hlavy, ještě je doběhám.. Kupoval jsem je v akci a nějak mi posloužily. Jasné je, že si už ády na běhání nekoupím.
spring 21.08.2012 13:13:27
Adidas nebo Nike, to je fuk. Já takhle nepořídila právě s botami od Nike. 4000 Kč PC, prasklá výztuha v patě, řekli mi, že si mám kupovat správnou velikost a používat lžíci při obouvání. Vykašlala jsem se na to. Další boty od Nike – prasklá gelová výplň v podrážce – opět to nechtěli uznat. Jenže smůla, za mnou stála paní, ty samé boty, ten samý problém…tak jsme je tam udolaly společně. Od té doby ani Nike, ani Adidas, je to jen navoněná bída za hromadu peněz.
JuroR 21.08.2012 17:43:30
Nechci to zakřiknout, ale o víkendu jsem se pustil do pořádného vypucování Snova Glide 3 po uběhnutí 600km a musím konstatovat, že na nich nenacházím téměř žádné známky opotřebení, zejména pak z vnitřní strany vypadají jako nové. Tak si vyberte…
Vesec u Turnova
Strouhal Zdenek 21.08.2012 18:51:04
Moje první Adidas ADISTAR se začaly párat na straně ve švu po asi 2200–2500km dalších 5let sloužily na kolo teď je dodělávám v práci, druhý ádi Supernovy to samé akorát že vydržely podstatně víc km o 500 než první, teď mám obyč NB za asi 600kč 1500km malinko prodřená pata+Saukony jazz od zakoupení v expu 1300km vše ok.Boty kupuju o 1 až 1,5 čísla větší a lžíci nepoužívám,právě jsem se podivoval vaším problémům.Jinak Mizuna+Asix zásadně bez problémové boty.
Chesterfield 22.08.2012 09:56:25
možno je to trochu mimo tému, ale z popisu tých reklamácií mi najviac vadia dôvody typu: nesprávna veľkosť obuvi… Toto sú presne tie argumenty, ktorými si predajcovia sami ničia meno a sami sa usvedčujú z neprofesionálneho prístupu k predaju.
Keď som si pred dvoma týždňami kupoval tenisky v špecializovanom bežeckom obchode, predavač ma spovedal ako v kostole. Chcel vedieť, na aké behy chcem tenisky používať, keď sa dozvedel, že na maratón, tak chcel vedieť plánové tempo atď… Podľa toho mi odporučil niekoľko typov tenisiek a keď ich doniesol, osobne skontroloval veľkosť… Potom ma ešte poslal na bežecký pás, aby videl moju bežeckú techniku a aby bol naozaj presvedčený, že tie tenisky sú pre mňa vhodné. Osobne mi to prišlo trochu prehnané, ale ten predavač sa naozaj snažil robiť si svoju prácu dobre…
Alec 29.08.2012 21:13:21
Po menším pátrání po webu jsem narazil na kontakt na zkušebnu kde provádějí znalecké posudky bot.
link: http://www.itczlin.cz/…eklamace.php
zajímavá je jedna skutečnost: oni boty posoudí a pokud uznají, že je reklamace oprávněná posudek vyhotoví, jinak stačí zaplatit manipulační poplatek (cca 500Kč).
Kontaktoval jsem je prostřednictvím emailu a byl jsem velmi mile překvapen rychlostí a vstřícností. Nejdříve jsem popsal o co se jedná, poté zaslal i nějaké foto a po dalším upřesnění detailů mě vyzvali k zaslání bot na vyhotovení posudku.
O výsledek se podělím.
Alec 05.05.2013 18:48:52
Zde je výsledek mé reklamace:
- nakonec jsem tedy investoval 4000Kč do znaleckého posudku ze Zlína.
- v Adidasu (Adidas ČR) to celkem bez problému akceptovali, peníze za boty vrátili obratem
- na částku za posudek jsem čekal cca měsíc a musel jsem to několikrát telefonicky urgovat
Obrázek o firmě ať si už každý udělá sám.
Bratislava, Ruzinov
PALOsvk 06.05.2013 10:40:55
Hmm, zaujimave vlakno.
Ja osobne nosim uz asi 12 rokov, co beham, Adidasky. Vyskusal som aj vsetky ostane znacky, ktore boli kedysi na trhu, Puma, Nike, Asics atd. Momentalne som striedal Adidasky s Mizunami, ale predsa len mi tie Adidasky lepsie sedia na nohe. Ked som bol este dieta/ziak/dorastenec, tak sme sa obcas pokusali tenisky na behanie reklamovat (aj uspesne aj neuspesne)). To je vsak uz davno a v dnesnej dobre…povedzme poslednych 5–6 rokov som nemal problem s nicim. Tenisky som kupoval na 95% vzdy cez internet, kedze si svoju velkost uz poznam. No a posledne 3 roky uz len len cez internet vacisnou v zlave od 38 do 90 eur (povacsine okolo 50–60) a nemal som jediny problem. Z toho 3/4 boli Adidasky. V poslednej dobe „vyhadzujem“ tenisky nie kvoli opotrebovaniu, ale kvoli poctu nabehanych KM, inak pre bezneho cloveka by to bola este „skoro nova topanka“.
Takze tolko moja „celozivotna skusenost“ s Adidaskami (ale aj inymi znackami).
sikytator 06.05.2013 12:17:33
Co se tyka reklamaci, ja pred lety reklamoval trekove boty Columbia, na
kterych se po mesici noseni zacal rozpadat svrsek. V prodejne si je vzali
k posouzeni a po tydnu mi zavolali, ze si je muzu vyzvednout opravene. Jejich
„opravar“ je prosil jako kdyz se lataji dziny, takze je defacto znicil. Kdyz
jsem je odmital prevzit, ze si snad ze me delaji srandu, rekli mi ze kdyz se mi
to nelibi, muzu se soudit. Tak jsem se nastval, nasel si znalce, ten mi nabidl,
ze mi je za 500,– posoudi jestli ma smysl do toho jit, pokud jo vypracuje
posudek za normalni cenu. Kdyz to videl, poklepal si na celo, vypracoval posudek
a ja pak z prodejce dostal nejprve penize za znicene boty a po mesici
handrkovani i penize za posudek.
Kazdopadne mi tehdy ten znalec vysvetloval, jak maji prodejci nastaveny smlouvy
s vyrobcem, podle toho kolik jim uzna reklamaci atd. se urcuje i dodaci cena a
proc tedy zkouseji se zakaznikem vybehnout. Maji nastaveno minimum reklamaci =
lepsi dodaci cenu = lepsi zisk. A porad jeste se zakaznici nenaucili branit,
takze se jim jejich pristup vyplaci. Podle jeho tvrzeni ze 100 odmitnutych
reklamaci jde 10 lidi za znalcem a z techto 10 lidi je jen 1 clovek ochoten
to dotahnout do soudniho sporu.
Jo a jeste me upozornil, at si priste davam pozor, ze si prodejci casto do
reklamacniho dokladu davaji vetu „zakaznik souhlasi s opravou“ a clovek si
toho ani nevsimne.
Netyka se to sice Adidasu, ale snad je to k tematu … pripadne sorry za off
topic
Luboš Brabec 06.05.2013 12:28:26
Před asi třemi roky jsem reklamoval adidasky, u kterých se mi po cca 200 km prodřel svršek od příliš vysoké a ostré vložky (de facto ta vložka na stranách rozpárala látku). Bez řečí a posudku mi to Na Příkopech uznali a vrátili peníze, ačkoli jsem už neměl paragon.
Hodnocení příspěvků
Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.
Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.