Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít
Index » Běžecký trénink » Začátek s tréninkem, výsledné zlepšení - prosím o radu

Začátek s tréninkem, výsledné zlepšení - prosím o radu

Nalezené položky: 5 První Předchozí | 1 | Další Poslední
avatar

Difference žena 28.04.2009 17:31:30

Jsem absolutní běžec amatér, nesportovec, vůbec nic nevydržím, fyzičku nemám vůbec žádnou – hned se zadýchám. Přesto bych chtěla začít s běháním a zlepšit se s ním na potřebnou úroveň (především kvůli škole). Můj cíl je uběhnout něco přes 4 km za 10 – 15 minut, teď je to tak něco přes 20. Chtěla bych se zeptat, jak velkého zlepšení je možné dosáhnout za pouhý jeden měsíc (!), když bych danou trasu chodila běhat 2× denně, 5 dní v týdnu. Předem děkuji za Vaše rady a postřehy, jak zefektivnit trénink. Jde mi především o to, jak si co nejrychleji získat (a případně udržet) nějakou výdrž a trasu uběhnout celou (což teď rozhodně nezvládám), proto se ptám nejdřív Vás, zkušených běžců, než bych na vlastní pěst začala s tréninkem, jehož efektivita by mohla být pochybná :-)

avatar

České Budějovice, Bratříkov

10 km: 0:36:59 (2006)
půlmaraton: 1:25:58 (2006)
maraton: 3:33:50 (2008)

fuji muž 28.04.2009 18:25:17

Ja myslim, ze na zacatek jsou 4 km za 20 minut moc dobre. Ale s tim, ze je ubehnes za 10 nebo 12 minut se rozluc. Za deset minut by byl kilometr po 2:30 min, coz je pro vetsinu smrtelniku nemozne, tim spise u zen! :D Ja bych doporucoval ze zacatku toto:

  1. zacni behat 3 – 4 tydne
  2. vydrzet bezet alespon tech 20 minut (lepe 30 min) vkuse, byt pomaleji. Svym tempem. S kazdym dalsim behem muzes pridat minutku dve…
  3. jednou tydne zarad fartlek (hra s behem – napr. zrychlis nejaky usek, pak zvolnis nebo muzes zrychlit do kopce, podle pocitu atd…) v terenu. Tim si udrzis i urcitou rychlost a trenink nebude monotonni