Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít
Index » Ostatní » Fotografování sportovních akcí a autorský (občanský) zákon

Fotografování sportovních akcí a autorský (občanský) zákon

Nalezené položky: 5 První Předchozí | 1 | Další Poslední
avatar

Brno, (Kroměříž)

Celkem 312 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:36:41 (2013)
půlmaraton: 1:20:46 (2013)
maraton: 2:59:45 (2014)

Elvard muž 02.07.2011 23:55:14

Zdravím, ví někdo, jaká je legislativa kolem fotografováním a následným prodejem pořízených fotografií?

Podle občanského zákoníku (§12) musím mít souhlas fotografované osoby. Řeší se to pomocí model releasu.

Jenže mě se nikdy nikdo na nic neptal a stejně mě fotil (a nešlo o skupinová fota). Jsem samozřejmě vděčný za každý snímek, na kterém se objevím, ale teď jsem na straně fotografa a nerad bych měl problém:)

Motto: "Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu." - D. Livingstone | Moje strava
avatar

Praha

Celkem 144 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:42:14 (2011)
půlmaraton: 1:39:10 (2010)
maraton: 4:10:03 (2010)

Rico muž 03.07.2011 00:43:33

Když jsem víc fotíval a zajímal se o tohle, tak pokud si dobře pamatuju, v případě, že se jedná o reportáž, tak souhlas netřeba.. ..myslim.. ;)

avatar

Brno, (Kroměříž)

Celkem 312 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:36:41 (2013)
půlmaraton: 1:20:46 (2013)
maraton: 2:59:45 (2014)

Elvard muž 03.07.2011 09:12:23

Ano, tak to je. Pro vědecké a umělecké účely a tiskové, rozhlasové a televizní zpravodajství souhlas není třeba.

Mě teď jde spíš o ty ruzné firmy, které na závodech fotí a pak fotky prodávají. Co jsem se díval, tak při registraci na závod musím vždy akorát souhlasit se zpracováním osobních údajů, nenašel jsem tam nic o fotografování.

Motto: "Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu." - D. Livingstone | Moje strava
avatar

Zdenek Krchak muž 03.07.2011 10:58:54