neco mi tam vrze
Daniela20 31.01.2007 15:41:30
ahoj, chtela bych se zeptat, jestli nekdo nemate podobnou zkusenost.. zacina me pekelne bolet koleno..jako horni cast primo pod kuzi – nevim, jak to nazvat, jestli je to okostice, nebo tak.. hlavne kdyz jdu do kopce nebo do schodu.. beham kazdy druhy den ted v zime uz asi tretim rokem. mam celkem spatne zkusenosti s doktorama – nikdy mi neporadi nic ucinneho- proto se chci optat, jestli nevite, v cem muze byt problem. hlavne mi nerikejte, prosim, abych prestala behat.. diky daniela
Brno
rk 31.01.2007 16:04:12
Nejsem odborník, ale mám podobně vypadající problém, pokud prochladnu. Stačí pár minut, nebo prudké změny teploty z místnosti ven a naopak. Ostrá bodavá bolest. Vypadá to jako namožení z velké zátěže, strach, že mi upadne noha či obě, ale po chvíli pohybu to poleví. Takže zima. Beru to jako důsledek nerozvážného mládí, kdy jsem jezdil na kole v kraťasech za každého počasí jako cyklokrosaři a připadal jsem si jako neu(o)dolatelnej mistr světa. A revma je už nafurt. Má žena má podobný problém. Nesportovala, ale nosila minisukně i v mrazech. Poslední dny sice moc nemrzne, ale hodně fouká, občas i prší. Ne každý vystačí v lednu s elasťáky. Nemůže to být ono? Jinak koleno 100× jinak je v poradně M.Škorpila. Věčné a vděčné téma.
frost 31.01.2007 19:09:37
Podle příznaků, ale těch je málo na stanovení diagnózy je to málo. Vypadá to na subpatelární artrózu tzn. degradace chrupavky pod čéškou. K potvrzení diag. stačí RHC lékař, nebo ortoped, jinak dobrej test je uvolněné koleno natažené, patelu tlačit rukou směrem dolů a trochu jí držet. Pak jen stáhnout kvadriceps tak, aby patela (alias čéška či jablko nebo šimpán… jestli máte ještě jiný výraz dejte vědet) vyjela nahoru, měla by být přítomna bolest. RHC léčby je to vodoléčba, elektrika a nápravné cviky. Relativní klid. Hodně to chce protahovat kvadriceps.
Lubos J 31.01.2007 23:16:21