Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Na Mattoni 1/2Maratonu Ústí nad Labem poběží půlmaratonská elita

Na Mattoni 1/2Maratonu Ústí nad Labem poběží půlmaratonská elita
foto: Prague International Marathon

tisková zpráva | 07.09.2014 | přečteno: 6649×

Po sobotním úspěšném Birell Grand Prix Praha udržuje vysoko nastavenou laťku letošní RunCzech běžecké ligy i Mattoni 1/2Maraton Ústí nad Labem. Řada atletických hvězd, které v Praze v sobotu večer zazářily svými výkony a rychlými časy, zůstává v České republice a chystá se 14. září na půlmaraton do Ústí nad Labem. Soupeřem jim nebude nikdo jiný než čtvrtý nejrychlejší půlmaratonec historie Atsedu Tsegay. DOPLNĚNO O INFORMACE O STARTU ČESKÝCH ZÁVODNÍKŮ

„Na závody RunCzech běžecké ligy se nám letos daří zvát opravdu velká jména běžeckého světa. Po světovém rekordmanovi v maratonu, mistrovi světa v půlmaratonu, držiteli neoficiálního nejrychlejšího maratonského času v historii nebo dvojnásobné světové maratonské šampionce uvítáme tentokrát držitele nejrychlejšího půlmaratonského času od roku 2012. Jsem rád, že si Atsedu Tsegay vybral pro svůj start právě Ústí nad Labem,” sděluje ředitel závodu Václav Skřivánek a potvrzuje, že závody oceněné druhou nejvyšší známkou kvality IAAF Road Race Silver Label lákají atlety světové extratřídy.

Etiopan Atsedu Tsegay se vrací do České republiky, aby se pokusil napodobit fantastický výkon, který předvedl na půlmaratonu v Praze v roce 2012. S časem 58:47 postaral o nejrychlejší čas světa roku 2012, jenž od té doby nikdo nedokázal překonat. Tsegayovi však budou čelit ještě dva běžci s osobním maximem pod magickou hranicí jedné hodiny – Simon Cheprot (59:20) a Azmeraw Bekele (59:39) – a další tři atleti s rekordy pod 1:01.

Do pořadí na stupních vítězů může promluvit i Nicolas Bor, člen týmu RunCzech Racing, který si v sobotu na Birell Běhu na 10 km doběhl pro třetí místo hned za Geoffrey Ronohem a Geoffrey Mutaiem ve vynikajícím čase 27:38. Všichni tito muži budou útočit na rekord závodu Philemona Limo 1:00:38 z loňského roku. „Kvalita jmen mužského elitního pole mluví sama za sebe. Lze jen těžko odhadnout, kdo z nich na tom bude v neděli nejlépe. Rozhodně se můžeme těšit na zajímavý závod,” slibuje manažerka elitních atletů Jana Moberly.

V čele ženského elitního startovního pole se objeví hned několik žen, které již mají za sebou na české půdě výborné výsledky. Vítězka slavného newyorského maratonu z roku 2011 a letošního Volkswagen Maratonu Praha Firehiwot Dado se v Ústí utká s Correti Jepkoech, která se v sobotu na Birell Grand Prix Praha předvedla ve skvělé formě, když vylepšila rekord závodu takřka o minutu a zvítězila v čase 31:05. Držitelkou nejlepšího půlmaratonského času ve stratovním poli je Helah Kiprop (1:07:19), druhou v pořadí je Flomena Chepchirchir s osobním rekordem 1:08:06 na půlmaraton a 2:23:00 na maraton.

Podle Jany Moberly by velkou šanci na první místo mohla mít právě Correti Jepkoech. „Correti potvrdila svou současnou skvělou formu minulou sobotu, když si na desítce vylepšila osobní rekord téměř o půl minuty. Uvidíme, jestli se jí podaří navázat na úspěch své tréninkové kolegyně Josephine Chepkoech, která loni vyhrála Grand Prix i o týden později půlmaraton v Ústí nad Labem.”

Chystají se i Češi, mezi muži kompletní česká špička. „Jirka (Homoláč) začne určitě rychle, budu se snažit držet a uvidíme,“ předpokládá Milan Kocourek, specialista na desítku a kratší tratě, který se tady chystá na svůj teprve druhý půlmaraton.

Dvě elitní ženy Petra Kamínková a Ivana Sekyrová se domluvily na společném vodiči s jehož pomocí by rády atakovaly letošní české maximum. „Ubrali jsme pár zatáček, zkrátili otočku na Střekově a trochu protáhli trasu směrem k západu za Spolchemií,“ vysvětluje Václav Skřivánek, ředitel závodů RunCzech. Už tradiční proběhnutí chemičkou doprovodí tentokrát online měření emisí přímo na místě.

Bohatý program zahájí sobotní proběhnutí s elitními běžci v 17 hodin od 1/2Maratonského Expa. Pořadatelé nabízejí po celou sobotu na Klíši také masáže za dobrovolné vstupné, výtěžek půjde pro nadační fond Plamínek naděje. Ten pošle do dm rodinného běhu šestnáct dětí z dětských domovů.

Více informací najdete na www.runczech.com. Souboj běžeckých hvězd můžete sledovat také živě na www.seznam.cz.

Komentáře (Celkem 54)

Nalezené položky: 55 První Předchozí | 1 | 2 | Další Poslední

tiskovazprava muž 09.09.2014 19:08:53

Po sobotním úspěšném Birell Grand Prix Praha udržuje vysoko nastavenou laťku letošní RunCzech běžecké ligy i Mattoni 1/2Maraton Ústí nad Labem. Řada atletických hvězd, které v Praze v sobotu večer zazářily svými výkony a rychlými časy, zůstává v České republice a chystá se 14. září na půlmaraton do Ústí nad Labem. Soupeřem jim nebude nikdo jiný než čtvrtý nejrychlejší půlmaratonec historie Atsedu Tsegay.
Odkaz na článek

avatar

bjerndi muž 10.09.2014 16:51:55

teda z nás se stává snad běžecká velmoc co se týče obsazenosti závodů. Bohužel s tím moc nekorespondují výkony našich závodníků. Kde je problém ?

avatar

Praha

Celkem 7881,3 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:33 (2014)
půlmaraton: 1:28:26 (2014)
maraton: 3:21:53 (2014)

ped7g muž 10.09.2014 22:28:30

>> bjerndi, 10. 09. 2014 16:51:55

ja nevim, v Keni kdyz bezi nejaky zavod borci ze zahranici, tak vetsinou vysledky nic moc, presto mistni behaji jak o zivot… :-? cele je to nejake divne, jako by to ani spolu nesouviselo a tohle tam davali jen pro divaky. Ono i takovy Kocourek ci Sekanova (pamet neslouzi, omlouvam se) se vyjadruje v rozhovoru po dobehu stylem „aspon ze jsem vyhral/a“.

Ale jinak tedy v cem je problem u tebe, ze nebehas desitku kolem 28min?

Motto: Pain is temporary, quitting lasts forever.
avatar

bjerndi muž 10.09.2014 22:34:42

>> ped7g, 10. 09. 2014 22:28:30

protože na to nemám a nejsem profík, ale můžeš mě zkusit sponzorovat a uvidíme kam se to dotáhnu :D. Každopádně můžeš se stavět na hlavu, nesouhlasit já Ti to neberu, ale to že nemáme běžce kterej by byl schopen běhat desítku aspon stabilně pod 30 je prostě žalostný. Řekni mi kam se posunul Homoláč ? Tohle jsou jako výsledky eliťáků ? Vžýdyť by je předběhl snad i Filip Ospalý před zraněním :)

avatar

Stranná

Celkem 0 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:36:07 (2011)
půlmaraton: 1:17:14 (2012)

DASK muž 11.09.2014 10:38:58

>> bjerndi, 10. 09. 2014 16:51:55

Obsazenost závodů a elitní výkony není jedno a totéž. Jinými slovy, neznamená, že když závod běží 8000 lidí, že český běžec poběží za 30 min. Sám píšeš, že na to nemáš a nejsi profík. Profík není v ČR nikdo. Každý běžec vč. Sekyrové, Kamínkové, Kreisingera apod. jsou amatéři, kteří vedle tréninku ještě normálně musí musí pracovat, nebo studují VŠ. Tak se nediv, že pak nemají top výkony.

avatar

bjerndi muž 11.09.2014 10:44:58

>> DASK, 11. 09. 2014 10:38:58

pod Duklou není nikdo ? Možná to je kvůli výkonnosti ? Vůbec nechápu, proč do toho taháš mě a moje výkony, to jako člověk co není profík nemá právo vyjádřit svůj názor, to bysme museli asi zavolat Bekelemu, aby to fundovaně zhodnotil :D Podle mě je teda výkonnost na těchto tratích u nás mizerná, což dokazují jasně výsledky z Evropy a je to zajimavý, když řekněme že do 1500m jsme docela solidní

avatar

Celkem 906,23 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:45 (2014)
půlmaraton: 1:25:36 (2014)
maraton: 3:37:58 (2014)

Kopr83 muž 11.09.2014 13:48:56

Ta nechcete nekdo moje startovne c.580 na ten pulmaraton jim to ukazat ? :D za 300 je vase.

Ze zdravotnich duvodu bohuzel nemuzu bezet.

Dikes Kopr 608396333

Motto: Kdyz nemuzes zrychli :-)
avatar

Praha

Celkem 7881,3 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:33 (2014)
půlmaraton: 1:28:26 (2014)
maraton: 3:21:53 (2014)

ped7g muž 11.09.2014 13:55:33

>> bjerndi, 11. 09. 2014 10:44:58

tahame te do toho proto, ze jsi zhruba v podobne pozici jako Homolac a spol (pokud jde o podminky na pripravu). A na rozdil ode mne si i docela rychly. :) Ja bych desitku za 28 behat chtel, ale pokazde kdyz to zkusim, tak telo rekne ze to nejde. :/

Jen nejak nevidim uplne primou souvislost s tim, ze RunCzech sem zaplati ucast elitnim atletum. Kdyby to nedelali tak se tady beha asi velmi podobne, nebo jeste hur nez ted, proste ceska elita na 10..42k je tak nejak mimo, cest vyjimkam typu ultra nebo vrchy, ci Anezka ktera je svetova v chuzi. Presto je myslim fajn obcas na mistnich zavodech videt alespon zablesk toho, jak se beha na spickove urovni, treba to jednou inspiruje nejaky pristi mistni talent.

Ja to sleduji dost povrchne, ale Kocourek tuto sezonu podle mne zatim nic moc, Pavlista ma myslim zivotni formu, ale jeste by musel o dalsi tridu ci dve vys, aby to zacalo byt zajimave na svetove urovni (ale jeho sbirka CR titulu je hezka, tento rok ma urcite sanci zase nejaky pridat). Kreisinger je jim porad konkurence, ale mel i lepsi sezony a taky to nevypada ze by najednou prehodil rychlost a behal svetovou extratridu.

V zenach bych rekl ze letosni vykony jsou na uroven CR pomerne kvalitni a lepsi nez predesle roky, ale dokud tady vyhravaji silnicni zavody atletky typu Eva N.-V. a Anezka, ktere si jen odskoci od sve hlavni discipliny a teoreticky by je specialistky meli valcovat levou zadni, tak z pohledu svetove elity nic nehrozi.

„Kde je problém?“

Tezko rict… urcite podminky pro profesionaly jsou cast odpovedi, ale podle mne opravdovy talent, ktery by se rozhodl tomu dat vse, by se dostal nekam pravidelne pod 30min i sam od sebe? Profi podminky ti prece neukroji 5min na desitce, ale spis jde jen o konzistentnost, pravidelnejsi rust a nejake ty vteriny na km a ze se tomu venujes naplno? Proste si myslim, ze podminky jsou prece jen ta mensi cast odpovedi. A dost mozna se pletu. :)

Motto: Pain is temporary, quitting lasts forever.
avatar

Mariánské Lázně

Celkem 9874 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:36:34 (2015)
půlmaraton: 1:17:55 (2014)
maraton: 2:58:26 (2014)

Preiby muž 11.09.2014 22:00:14

>> bjerndi, 10. 09. 2014 22:34:42

Svym puvodnim komentarem si otevrel docela zajimave tema k zamysleni, proc pres masivni narust hobby bezecke zakladny a sbirani zlatych a stribrnych znamek IAAF se ceska spicka neposouva. Duvodu podle meho nazoru bude hnet nekolik a bohuzel nejvetsi z nich jsou penize.

Ruku na srdce – desitka lehce pod 30 u muzu a lehce pod 35 u zen neni svetova extratrida, ale rozhodne si myslim, ze v obou kategoriich se pozvolna uroven posouva. Homolac a Pavlista letos zabehly desitku poprve pod tricet a take u holek za posledni dva roky pribylo vykonu pod 35 minut. Jenze konkurence u nas nestaci a aby se bezci mohli posouvat, potrebuji se konfrontovat s nekym, kdo je o trochu lepsi nez oni. Ochota Ceskeho atletickeho svazu posilat bezce na dlouhych distancich nekam neni prilis velika. Mame svetove hvezdy na jinych disciplinach (Maslak, Hejnova, Spotakova, Vesely..) a dlouhe trate jsou bohuzel pro svaz marginalni zalezitosti a tech penez neni tolik, vzdyt letos na „pouhe“ evrope jsme meli zastopeni akorat v podobe Kristiiny Maki a Lucky Sekanove, ktere zabehly casy evropske urovne (15:35 na 5000m a 33:23 na 10000m nebo tak nejak bez hledani v google).

Pokud svaz nebude ochoten posilat bezce na konfrontaci s jinymi bezci, tak logicky zacnou stagnovat. Treba moje sestra, aby se dostala na evropsky pohar v makedonske Skopje, tak musela prokazat formu (=zabehnout osobak na 5000m), prestoze limit splnenej mela.

Dalsi priklad je olympijska ucast Kreisingera a Sekyrove, coz pro ceskou vytrvaleckou scenu byl obrovsky uspech, ale pro atleticky svaz naprosto marginalni zalezitost, i kdyz zrovna u Ivany se jednalo o medialne vdecne tema „obycejne telocvikarky, ktera ve ctyriceti letech se pri praci na plny uvazek dokazala kvalifikovat na olympijske hry“. Jedinej dusledek tohoto uspechu bylo pritrvrzeni limitu do Moskvy 2015, kde u zen 2:33 bylo prakticky nedosazitelne (u muzu si to nepamatuju). Evidentne svaz nema bud zajem, nebo finance (pevne verim tomu, ze plati pouze to druhe) posilat na vrcholne zavody bezce, kteri konci v seste desitce poradi, prestoze dlouhodobe by to evidentne pomohlo.

Na druhou stranu zvat do Prahy bezce, kteri umi desitku za 27:30 a pulmaraton za hodinu, kdyz nejlepsi cesi ztraceji 20s na kilometr, take ceskou elitu nikam neposune. Navic v CR chybi hlavni zavod sezony, kde by se alespon mohla sejit ceska spicka a bojovat mezi sebou. U muzu tomu ma nejblize asi letosni 10000m na draze, u zen asi predlonske Bechovice, ale je vzacne dat dohromady celou bezeckou elitu i na zavodech mistrovstvi republiky.

Takze asi nezbyva, nez cekat par let, nez z siroke zakladny zacne vyrustat nova generace, ktera snad bude i na delsich tratich schopna stabilne konkurovat alespon na evropske urovni, kdyz uz nebudou moci prohanet africanky.

Motto: Když vás začne porážet mladší sestra, je na čase dopít pivo, zvednout se z gauče a začít se sebou něco dělat
avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 11.09.2014 22:54:10

Preiby, nechci rozporovat, co pises, ale odkud mela segra splneny limit? Protoze v Peckach dala 34:15 a limit byl pro silnici desitku 34:13. Jasne, svaz mohl zavrit oci, ale limit mely splnen Sekanova a Drahotova a tak chapu, ze to dali tve sestre za ukol potvrdit. Preci jen Pecky byly na zacatku brezna a tak chapu, ze ji nechal se v kvetnu probehnout, at si to vybojuje.

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 11.09.2014 23:09:06

>> Preiby, 11. 09. 2014 22:00:14

Ucast Ivany a vubec vystupovani jejiho tymu ve stylu „jak nam svaz nic nedal“ urcite limitum nepomohlo. Nicmene jejich pritvrzeni bylo spravne. Troufam si i tvrdit, ze pro LOH Londyn byl limit nizko. Svet/Evropa se posouva a nastavit nominacnim kriterium tak, ze ucastnik predem vi, ze dostane v souzeti 20min od viteze, ja nevim, ale to mi take motivacni neprijde. Letos meli velkou sanci muzi se tam dostat. Chtelo jich hodne a nevyslo to nikomu. A to na ucast druzstva stacilo 2:20. Co od toho svazu chtit vic? Aby tam poslali nekoho uplne na vylet?

Jako jasne, svaz mel roky pristup k vytrvalcum spatny a dle toho to vypada, chybi koncepce prace s mladezi a potchytnuti mladych, co mohou mit potencial, zpusob jak je udrzet pri behu po skonceni skoly s tim, ze vyhledove mohou mit na to davat limity… tyhle veci se tu nesmirne zanedbali a kaslalo se na koncepcni praci, ale v posledni dobe se mi velmi libi Dvorak ve funkci seftrenera. Myslim, ze i na zpusobu nastavovani limitu, na tom, ze je obnoveno pro maratonce a chodce na 50km kriterium z podzima o rok drive s nasledujicim potvrzenim – to vse jsou kroky vpred a je na vytrvalcich, zda to vyuziji. A take, zda budou k nominacim pristupovat dustojne a jak je vyuziji.

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

Mariánské Lázně

Celkem 9874 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:36:34 (2015)
půlmaraton: 1:17:55 (2014)
maraton: 2:58:26 (2014)

Preiby muž 12.09.2014 09:22:06

>> skritek Hugo, 11. 09. 2014 22:54:10

Mam na mysli limit na evropskej pohar do Skopje. Jeste jsem si to ted dohledaval a tam byl entry standard 34:37.38 (skopje2014.org). To mela vloni z MCR v Domazlicich.

Na Evropu ji to nestacilo, tam byl A-limit 33:30.

Ten limit na silnicni desitku, co si psala, bylo co za zavod?

Motto: Když vás začne porážet mladší sestra, je na čase dopít pivo, zvednout se z gauče a začít se sebou něco dělat
avatar

Desert muž 12.09.2014 09:22:22

>> skritek Hugo, 11. 09. 2014 23:09:06

je to sice pěkné, ale pořád to neřeší to, že většina běžců jsou amateři se zaměstnáním, my kteří tady diskutujeme běháme jen pro radost,

avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 12.09.2014 09:48:51

>> Preiby, 12. 09. 2014 09:22:06

To byl limit EAA pro pohar ve Skopje:

http://www.atletika.cz/…eria-hlavni/#…

Podle bodu a) v nominacnich kriteriich roku 2014 se k vykonum z roku 2013 jen prihledne, rozhodujici je 2014. A tam limit nemela. Je to 10km, ne maraton, aby se bral limit z predchoziho roku. Postup svazu byl vice nez korektni, dokonce velmi vstricny, zvlaste kdyz byly 2 limitarky z roku 2014 (ac neprojevily zajem startovat).

Limit se vzdy u vytrvaleckych disciplin dava pro silnicni a drahovy zavod. Muzes splnit jedno ci druhe. Proto jsem psala, ze v Peckach ho nedala, neb jsem si nebyla vedoma, ze v roce 2014 zabehla pred uzaverkou nominace na draze cas, ktery by ji ke startu opravnoval.

Prosim te, vubec nechci snizovat Moniky vykony, myslim, ze pak zvlaste ve Svycarsku bezela solidne, ale musis vzdy brat v potaz nominacni kriteria pro dany rok. Ne vykony z roku predtim.

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

Mariánské Lázně

Celkem 9874 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:36:34 (2015)
půlmaraton: 1:17:55 (2014)
maraton: 2:58:26 (2014)

Preiby muž 12.09.2014 10:03:30

>> skritek Hugo, 12. 09. 2014 09:48:51

Ja to rozhodne neberu jako utok proti moji sestre :-) Proste jsem zil v tom, ze limit splnenej mela. Takovej detail jsem neznal.

A jinak to proste vidim z ty druhy strany, v podstate to shrnul Desert svym „…ale pořád to neřeší to, že většina běžců jsou amateři se zaměstnáním…“ včetně eliťáků.

Motto: Když vás začne porážet mladší sestra, je na čase dopít pivo, zvednout se z gauče a začít se sebou něco dělat
avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 12.09.2014 10:05:05

>> Desert, 12. 09. 2014 09:22:22

Ale vykony neodpovidaji tomu, aby meli profesionalni zazemi. A zrovna treba Sequentova skupina moc hobby neni. Kocourek ma jakousi podporu (viz jeden rozhovor s nim na atletika.cz, nechce se mi dohledavat), ostatni studuji, coz tak ma vetsina nasich sportovcu. Ze neberou platy jako jini, vykony na to nejsou. Bohuzel.

Je snadne bez vykonu natahovat ruku. Nejdriv musim neco obetovat na sve strane, aby prislo zazemi. Uzasnym prikladem je prave Drahotova, jejiz rodice dlouho podporovaly ratolesti bez sponzoru. Ano, Anezka je extremni talent, ale vetsina lidi neni ochotna jit cestou vlastniho dotovani s vidinou uspechu, cekaji, co jim kdo da. A to proste nefunguje.

Co je potrebene na reseni situace, tak je zvladnuti prechodu talentovanych vytrvalcu do dospele kategorie a pracovat s trenery, aby meli zajem vychovavat vytrvalce a pracovat s nimi koncepcne s dlouhodobou vizi. Bohuzel to vetsinou konci u medaile z MCR a uspokojen je sverenec i trener.

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

Celkem 112,82 km
Minulý měsíc 0 km

Zelda007 muž 12.09.2014 10:56:48

Ahoj, prodám registraci na Ústecký 1/2 za 300,–. Zájemce prosím o osobní zprávu s telefonním číslem a domluvíme se.

Díky.

avatar

Desert muž 12.09.2014 11:46:06

>> skritek Hugo, 12. 09. 2014 10:05:05

ten poslední odstavec je krásná teorie, ale výsledek asi těžko nějaký bude, především se hledá hotový produkt, na rozvoj zdatnosti dětí a mládeže to nemá vliv,

" ..vychovej šampiona.." by měl být název nějaké knihy, ta by měla popisovat, jak asi by mohl trenink vypadat, problém je v tom, že většina rodin, která by toho šampiona mohla vychovat nemá peníze,

s tím trenérem a jeho svěřenci celkem souhlasím, ale bohužel jsou opravdu zaměřeni pouze na price money, a domácí dominanci,

avatar

Desert muž 12.09.2014 11:49:21

>> skritek Hugo, 12. 09. 2014 10:05:05

PS: klukům se ani nedivím, když skončí, kdo jim co dá, z čeho budou žít, ono chytit se jako trenér také není jednoduché,

avatar

bjerndi muž 12.09.2014 12:07:46

Souhlas se skřítkem. Pokud pro někoho je hnacím motorem jen finanční stránka, tak je bez šance. Ty podmínky zdaleka třeba co jsem slyšel zde nejsou tak příšerné jak se naznačuje viz třeba Jirka Homoláč. Pokud někdo chce být nejlepší hledá způsoby… Taky by se nabízelo, že prostě nejsme národ běžců, ale v historii se tu pár skvělých " štrekařů ) urodilo a tak to asi nebude jádro pudla.

avatar

Akad.25 muž 12.09.2014 12:19:48

Zdravím všechny přispívající a trošku se musím zastat Bjerndyho… bjerndi muž Včera 10:44:58 >> DASK, 11. 09. 2014 10:38:58

pod Duklou není nikdo ? Možná to je kvůli výkonnosti ? Vůbec nechápu, proč do toho taháš mě a moje výkony, to jako člověk co není profík nemá právo vyjádřit svůj názor, to bysme museli asi zavolat Bekelemu, aby to fundovaně zhodnotil :D Podle mě je teda výkonnost na těchto tratích u nás mizerná, což dokazují jasně výsledky z Evropy a je to zajimavý, když řekněme že do 1500m jsme docela solidní

vcelku zajímavé téma,které mě nemůže nechat klidným relativně,a přidám se velmi opatrnně a reálně s odstupem času své generace,která v době 70–80let brázdila naše skromné nejen tartanové ovály/uvedu pár výborných vytrvalec.vzorů-I.Uvizl,P.Syko­ra,P+P.Klimešo­vé,také malý Linhart,M.Zou­bek,V.Pátek,aj­.kdy někteří měli velmi dobré materiál.aj.zázemí ta pomazaná Dukla!! a výborní trenéři z Ostravy,Pisařík -RH, a hlavně jiný mentální a další přístup nejen k treninku i k závodění,ge­nerace běžců a vytrvalců,kteří se dokázali nejen mezi sebou hecnout k výborným mílařským i vytrvalostním výkonům-třeba jen při pravidelných atletic.čtvrtcích v Ostravě a možná i jinými metodickými přídtupy těch výborných uznávaných trenérů-a výkony na 5 a 1Okm byly už v té době úplně jinde,než to běhá jakoby naše vytrvalecká CR špička,ano jo víc než tristní a smutné,že tito dnešní vytrvalci nedokážou normálně běhat 5-pod 14min či 1Okm pod 29-min a dělá se kolem nich trošku falešná gloriola,to není o.k.lze to brát sned jen jako jakási forma motivač.podpory ,ale ne víc než jim skutečně přísluší…či je čas se zamyslet,kde se stala či děje -ou ty chyby,že tito mladí běžci to nedokáží???málo vůle,volních trenink.vlastností či chybná trenerská metodika??mohu já jen subjektivně polemizovat a dedukovat ty faktory pro a proti, a je to asi tak někde napůl??? nevím,ať to zhodnotí ti povolanější,zku­šenější…já za sebe,jen že je mi z toho smutno na duši a ve svém veterán.věku už nemohu ,jen shlížet a sobě umožnit emocionelní retro fajn běhání byť se stálým sportov.soutěž­.duchem…moc bych jim přál lepší výkony…ale ono to stále a stagnačně nejde???to chce zhodnotit z obou stran ,jak analýzou ze strany těch běžců a také podrobit to důkladné analýze ze stran trenerů!!!bohužel či potřebnou změnou trenera??ale toto hodnocení mi nepřináleží ,jen při dávám na obranu Bjerndyho či skřítka něco ze sebe,svých postřehů či dojmů retro období větších úspěchů našich vrstevníků a ať třeba přidá svůj komentář třeba jeden dřívější uznávaný vytrvalec př.I.Uvízl- pak ať se dodá komentář jeden současný př.M.Kocourek-pak komentář jednoho z uznávaných dřívěj.úspěš.tre­nérů-jej,ale nevím,kdo z nich ještě žije-třeba někdo napoví???-a pak věcný komentář -nutně i sebekritický od J.Sequenta…a třeba od jiného nestranného součas.trenera…a pak si lze udělat ucelenější obrázek o důvodech a stavu naší vykonnostně žalostné urovně CR vytrvalců…ale je to myšleno vše jen jako reakce na mnohdy neuvážené ataky na nesprávné lidi a ještě neobjektivně prezentované…či lze založit pro toto téma vhodnější vlákno…a ať se ..pokud vlastně budou mít zájem přidají ti,kterých se to týká..což mi chybí …jsou jak nějaká jiná entita v ilegalitě či co???či žijí v jiné dimenzi…ach jo..

Motto: Myslel jsem při běhu,že umírám..omyl,jen jiné vnímání nepříjemných pocitů... a tak jsem opět začal běhat..výhra!!
avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 12.09.2014 15:57:22

>> Akad.25, 12. 09. 2014 12:19:48

Jednou z chyb urcite je, ze soucasni bezci se snazi uspet na vsech frontach. Idealnim prikladem je prave skupina trenera Sequenta. Klukum chybi cilena specializace. Oni honi uplne vsechno. Nekteri se chteji nominovat na maraton, ale soucasne uspet na desitkach a pulmaratonech, dalsi startovat na svet.krosech a soucasne ze stejneho treninku plnit limit pro halu… To nemuze fungovat, honit vsechno a k tomu prize money. Pokud chci limit, musim tomu podridit ostatni a brat jine zavody jako trenink s tim, ze me proste ostatni porazi. A nektere zavody i treba ozelet. Kdyz dam ten limit, a budu mit vykon. progres, tak ta podpora prijde.

A pak je ve skupine Masna a nove Holusa, kteri si obcas strihnou kros ci silnici, ale jen v ramci pripravy a tem to na vykonnost funguje, neb se netristi na vsech moznych dalsich tratich, ale cili jen jednim smerem a zbytek je doplnek.

Popravde me takova koncepce a pojeti prekvapuje o to vic, ze se jedna o skupinu seftrenera behu pod CAS. Pokud chybi cilena priprava u vetsiny z nich, jak to muze byt jinde.

Ovsem to neni jen Sequentova skupina. Stejne je to u holek, kde na 1/2 maratonu do Evropy daleko, pridam si beh do vrchu a zkusim to i v krosu, snad to nekde do repre vyjde a nejaka koruna na pripravu kapne.

Uplne jinym pripadem jsou pak trenujici u Peterkove. Kdyz se clovek podival na Pastorovou v dobe, kdy trenovala pod A.P, tak behala minimum zavodu a jasne bylo poznat, co sla na vykon a co jako cileny trenink, kteremu mel zavod jen pomoci. Skoda, ze nevydrzela a po obrovskem zlepseni prerusila trenink. Byla tam i pro laika viditelna linie, kam smeruji a vysledky se dostavovaly.

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 12.09.2014 16:11:50

>> skritek Hugo, 12. 09. 2014 15:57:22

Však i Šárka Macháčková udělala pod vedením A.P. obrovský výkonnostní skok a i ona se soustřeďovala jen na několik závodů.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Akad.25 muž 13.09.2014 09:16:50

A pak je ve skupine Masna a nove Holusa, kteri si obcas strihnou kros ci silnici, ale jen v ramci pripravy a tem to na vykonnost funguje, neb se netristi na vsech moznych dalsich tratich, ale cili jen jednim smerem a zbytek je doplnek.

Popravde me takova koncepce a pojeti prekvapuje o to vic, ze se jedna o skupinu seftrenera behu pod CAS. Pokud chybi cilena priprava u vetsiny z nich, jak to muze byt jinde.

Ovsem to......moc děkuji za velmi trefný podnětný příspěvek…i tady je řada chybných kroků a jednání ze stran mnohých ..pomazaných radoby odborníků ze sekce běhů při CAS…mnohým bych asi dal červenou kartu…a kde jsou pořád schovaní a proč je může potažmo stát za tyhle fauly dotovat??měli by někdo tyto ouřady otestovat,ohodnotit a vylustrovat…a nahradit je jinými,lepšími..ať se i naše běžecká generace mladých s dobrými trenéry dostane někam dál a s výkony výš…i výše uvedený podnět od Skřítka není od objektiv.skuteč­nosti daleko..spíš hodně do černého..a tím se nechci dotknout J.Sequenta..a jeho trenerských kvalit,ale něco přece u jeho některých svěřenců není ono…!!!! a přesto jeho všem svěřencům moc fandím vč.Duklisty..­....pardon,jen to stále asi nemohu přelousknout…

Motto: Myslel jsem při běhu,že umírám..omyl,jen jiné vnímání nepříjemných pocitů... a tak jsem opět začal běhat..výhra!!
avatar

Desert muž 13.09.2014 09:33:27

>> Akad.25, 13. 09. 2014 09:16:50

njn. ale ti kterým by jsi dal tu červenou kartu většinou " drží kasu", :-(

avatar

Akad.25 muž 13.09.2014 12:53:15

Desert muž Dnes 09:33:27 >> Akad.25, 13. 09. 2014 09:16:50

njn. ale ti kterým by jsi dal tu červenou kartu většinou " drží kasu", :-( A to je ten náš český problém …generační nejen,ale kupodivu,že u jiných sportů to může fungovat a když nejsou výsledky,tak…pa pa..ale tady u tohoto,kde jsou u toho skromného finančního lizu,který by měl podporovat,rozvíjet a vytvářet novou pozici dalších možností pro fakt talenty atd. fakt nevhodní a resp.managersky i lidsky,mentálně a sportovně absolutně nevhodní lidé,tak nám jen nastavují to zrcadlo svých schopností,sla­bostí.strnulos­ti,trapností a nedostatku potřebného náboje potenciálu se umět a chtít dívat a makat na těchto problémech,tvo­řit,zkoušet a také se víc obětovat pro lepší a dobrý běžecký nejen profil CR v očích světa…kde jsou ty vznosné a skromné vzory dřívějška a vůle pro to dělat víc než je nezbytně nutné…pouze to svědčí o stavu naší vedoucí schizoelitář.sku­piny tragedů,kteří jsou těmi skutečnými managery stavu výkonnostní laťky běžecké CR ekipy…oni jsou viníky ..ať tedy fer skládají účty či raději ať se uklidí jinam,kde nebudou tolik škodit talentovaným a zdravě snad namotivovaným mladým běžcům.,…a ten amaterismus z jednoho příspěvku…pozor!!! již za Komančů vlastně Duklisté byli a stále jsou ti schovaní a nejmenovaní profesionálové/do­tovaní z našich daní!!/ tak si musíme umět taky pojmenovat ,definovat a nežít v naivitě!!! takže i u naší běžec.špičky jsou ojedinělí profíci…ale o kterých se vůbec nemluví,jen pro pořádek…a jsou tu stále 2 rozdílná měřítka jak skupin sportovců,ale i podmínek a možností..res­p.financí..mo­tivace,zázemí aj.a pak se bavme o stavu a možnostech..vý­konech těch z druhé skupiny…tak proč v tom už konečně někdo neudělá pořádek…ať nežijem ve lži a ostatní se smějí…tak to by
mě fakt asi ti ..pomazanější asi dostali…ať je to i v této diskusi jasnější a ať naše běžecká společnost opravdu nežije ve lži či naivitě,ale ať skládají účty ti,kdo to řídí a za tento stav mohou…a kdo to je vůbec za lidi??? a dost už…

Motto: Myslel jsem při běhu,že umírám..omyl,jen jiné vnímání nepříjemných pocitů... a tak jsem opět začal běhat..výhra!!
avatar

Praha

Celkem 7881,3 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:33 (2014)
půlmaraton: 1:28:26 (2014)
maraton: 3:21:53 (2014)

ped7g muž 14.09.2014 14:15:58

Takze Usti odbehnuto…

Kocourek, ac dle vlastnich slov se porad specializuje na krosy a desitky, ma v podstate po sezone (jak po sezone, a co Bechovice?? :-o), tak na pulmaratonu osobak o vic nez minutu a na urovni nasi aktualni pulmaratonske elity. Moc pekne, doufam ze ho to nabudi na dalsi sezonu a jeste neco predvede.

Jedine co jsem z toho ja dokazal vydedukovat je, ze nektere veci bez krystalove nejde ani jen zpetne vysvetlit, natoz predpovedet. Tady je videt, ze cilena priprava neni vse (a mam pocit ze Milan ma relativne dost kvalitni podminky na pripravu?).

Zajimavejsi mi z hlediska debaty prijde vykon Kreisingera, ktery jen tak tak uvisel „temer na dohled“ Pechka a dobehl ctvrty v .cz (Kocourek, Homolac, Pechek) a je videt ze v sezone pred olympiadou behal uplne jinou tridu. To je podle mne naopak potvrzeni toho, ze kvalitni priprava a podminky muzou udelat znatelny rozdil, takze pan Kreisinger by mozna umel nejlip prispet do debaty k tomu kde je problem s ceskou elitou a jak velkou cast z toho delaji podminky na pripravu.

Bohuzel ani vykon pod 66min z pohledu svetove elity vubec nic neznamena, takze nadale muzou zavodit jen mezi sebou. Jinak v Usti dobehl pred cz elitou i Nemec, takze to neni jen o tom, ze „Africane, Japonci, zbytek sveta“.

Drzim vsem bezcum palce at se jim priprava na dalsi sezonu vydari a dostanou se co nejbliz k svym moznostem. :)

Motto: Pain is temporary, quitting lasts forever.
avatar

Tachlovice

Celkem 7759,5 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:37:24 (2015)
půlmaraton: 1:23:23 (2015)
maraton: 3:17:32 (2015)

kaz67 muž 14.09.2014 21:52:24

Je to smutný, ale je to tak jak píšeš.

Smutný je to že, díky těmto sportovcům maj výrobci ze sportovníma věcma velký byznys z nás hobíků, co si kupujem ty jejich předražené značkové hadříky a botky na to pravidelné běhání.

Kolik hobíků si koupí oštěp, tyč, disk nebo sprinterské tretry? a přesto u těchto disciplín, co probíhají na oválu, je vyšší šance pro talenty se tím i nějak uživit?

No a systém financování sportů v naší zemi – to je asi lepší nekomentovat

Motto: hrozně rád běhám
avatar

Akad.25 muž 14.09.2014 22:52:41

Adam85 muž Dnes 20:01:10 >bjerndi, ped7g, skritek Hugo a dalsi:

Vase diskuze me primela k tomu, abych se registroval. Doted jsem nemel duvod moc prispivat, ale rad bych vnesl trochu svetla do diskuze…

Děkuji za příspěvek Adamovi..asi je to ono..ten problém,který tíží a ovlivňuje stav výkonnsti CR vytrvalec.ekipy.. a to zákulisí okolo..je to asi tak složit í.jak jsem si nedovedl ani představit a mnoho nás to ani detailněji neví…ale o.k. je mi to jasnější,ale přesto tam skutečně chybí ten jasný donor sponzoringu..pod­pory a investice do rozvoje a podpory atletiky a běhů rovněž..tedy ten moloch CAS a ty zakulisní machinerie s financemi a schopností prosadit ty správné modely a směr??? a je to už jen o těch lidech tam…či už jen jako o trapných trafikantech,kteří jen vysávají možnosti dotací,rozpočtu a pro sport k jiným než těm správným cílům…promiňte,ale tato generace těchto managerů a lidech v PH na úřadech a jinde a těch problemech to jen dokazují,že jim jde vlastně jen o jejich blaho a jejich žlaby…jak ty nenasytné prasata,že a tito lidé,tato generace nám kazí i to vše ostatní …to tristní,smutné a nebezpečné a jsme tam díky jim..kde jsme,není.li tož i ta pravda?

Motto: Myslel jsem při běhu,že umírám..omyl,jen jiné vnímání nepříjemných pocitů... a tak jsem opět začal běhat..výhra!!
avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 15.09.2014 08:30:56

>> Adam85, 14. 09. 2014 20:01:10

Nedozvedela jsem se nic noveho. Muj nazor je jaky je. Dokonce jsi me utvrdil v tom, ze se u nas vytrvalci radi lituji, ale skutecnost je odlisna. A kdo ma otevrenou mysl a cetl minule behej, tak si obrazek take mohl udelat i bez repre minulosti ci zakulisnich informaci ( a kdo to nema, ze?!)

Jen bych rada uvedla na pravou miru informaci o tom, ze nelze podat kvalitni vykon, pokud honim limit v kvetnu. To je pravda, v dobe OH Londyn takova situace skutecne byla, ale na letosni sezonu jiz CAS zmenil (na zaklade diskuse s trenery vytrvalcu) pravidla a cituji:

  1. Výkonnostní limity ČAS lze plnit v kvalifikačním období ČAS, a to od 1.3.2014 do 3.8.2014 včetně (s následujícími výjimkami: v maratónu od 1.9.2013 do 11.5.2014, v chůzi od 1.1.2014, ve štafetách do 27.7.2014).

Ono teda v tom textu ze srpna(?) 2013 byl jeste dovetek, kde se psalo do urcite doby v listopadu a take o tom, ze ten, kdo bude mit limit z podzima 2013, tak musi potvrdit casem z 1/2maratonu vykonnost, ale nechce se mi to dohledavat, pomohla jsem si tim zakladem, co je k najiti za 5 sec na strankach svazu.

To jen aby bylo videt, ze Dvorak je muz otevreny diskusi a je tam pokrok. Nejvetsi krok je vsak na strane vytrvalcu, pokud jak napsal akad, budeme glorifikovat vykony za 30min+ na 10km, tezko cekat zlepseni.

Motto: Petit cheval de manege :-)
Nalezené položky: 55 První Předchozí | 1 | 2 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.