Vltava Run bude mít letos bezpečnější trať, říká pořadatel
Vlétl na scénu jako kometa, přitahuje masy běžců a sklízí od nich kladnou odezvu. Řeč je o štafetovém závodě od pramene Vltavy do Prahy s česko-anglickým název Vltava Run. Pořadatelé pro letošek chystají úpravu trati směrem k její vyšší bezpečnosti, lepší značení a pár dalších novinek. Více poodhaluje jeden z jeho organizátorů, Jan Krýsl.
Letos v květnu uspořádáte už třetí ročník. Jaké změny přinese?
„Nějaké zásadní změny nemáme v plánu, spíše se snažíme vychytat mezery z minulých let a vylepšit již existující koncept. Letos jsme chtěli zvýšit bezpečnost a atraktivitu trati. Na několika úsecích jsme trať odklonili ze silnic do lesů. Trošku se smějeme, že je to sice dál, ale zato horší cestou. Prostě se snažíme o co nejbezpečnější vedení trasy. Každým rokem se taky snažíme zlepšovat způsoby značení trasy, aby bylo co nejlépe identifikovatelné i za běhu. Zároveň řešíme i to, aby nám ho nějací šotci neodstranili ještě dřív, než proběhne závod.“
Jaké jste si stanovili cíle pro letošní rok?
„Loni se účastnilo více než dva tisíce běžců v celkem 177 týmech. Víme, že zájem o závod je vyšší, a tak jsme počítali, měřili a pro letošek navýšili maximální počet týmů na 250. Kapacita se naplnila během měsíce a půl a z toho máme obrovskou radost. Za propagaci závodu děkujeme především běžcům samotným, protože jejich pozitivní reakce na předchozí ročníky jsou tím nejlepším doporučením pro další účastníky.“
Letos jste se dostali na šesté místo v rámci vyhodnocení TOP 10 běžeckých závodů podle Českého atletického svazu. Čekali jste takový výsledek?
„Velice příjemně nás překvapil. Jsme rádi, že se Vltava Run dostává stále více do povědomí lidí. Budeme se snažit toto místo obhájit i příští rok.“
Proč byste běžcům doporučil zrovna štafetový závod?
„Výhodou tohoto typu závodu je, že běžci si mohou týmově užít i tak individualistický sport jakým je běh. Na Vltava Run najdete týmy kamarádů, kolegů nebo i cizích lidí, kteří mají před sebou intenzivní dvoudenní seznamování. Běží se nonstop. To s sebou nese hodně adrenalinu, unikátní týmové dobrodružství, vyčerpání i euforii. Závod je o emocích, které cítíte všude kolem. Atmosféra je skutečně nezapomenutelná.“
Na co se mohou účastníci v letošním ročníku těšit?
„Společně s naším partnerem Top4Running jsme pro běžce v Praze připravili pravidelné Vltava Run tréninky, vybíhat se bude z prodejny v Náplavní. Tam také proběhne i tradiční kapitánská schůzka. Během závodu samotného se běžci mohou těšit na 360 km nádherné trasy přes Šumavu, vltavské přehrady, historická města i malebné jihočeské a středočeské vesničky a dobře naladěné organizátory. (smích) Bude k dispozici také více míst pro krátký relax přes noc, ve spolupráci s jedním z partnerů plánujeme i nějaké překvapení na trati – ale to je zatím přísně tajné.“
Jak vznikl nápad závod založit?
„Tento typ závodu má dlouhou historii v USA. Závod Hood to Coast byl inspirací pro mnoho takových běhů po celém světě. Také nás nadchnula tato myšlenka. Pak už jen zbývalo najít tu nejlepší trasu a hodně odhodlaných pomocníků.“
Pozn. red.: Kapacita týmů je již zaplněna. Pro zájemce z řad jednotlivců je možné najít si místo v týmu na stránkách www.vltavarun.cz/run-chat nebo na facebooku www.facebook.com/vltavarun.
Komentáře (Celkem 21)
kvetinka199 07.01.2016 15:42:43
Vlétl na scénu jako kometa, přitahuje masy běžců a sklízí od nich
kladnou odezvu. Řeč je o štafetovém závodě od pramene Vltavy do Prahy
s česko-anglickým název Vltava Run. Pořadatelé pro letošek chystají
úpravu trati směrem k její vyšší bezpečnosti, lepší značení a pár
dalších novinek. Více poodhaluje jeden z jeho organizátorů, Jan
Krýsl.
Odkaz
na článek
Nelahozeves
filipoinzagi 07.01.2016 15:52:16
Běžel jsem první závod, bylo to fajn ale to běželo asi 50 týmů a na předávkách už to bylo nahňácané (auta). Neumím si tedy představit 250 týmů ale třeba se pletu a bude to vyřešené. Už je to zase masovka
Nelahozeves
filipoinzagi 07.01.2016 16:06:55
>> Janka86, 07. 01. 2016 16:05:14
Myslím, že bys to dala, jsou to jen 3 úseky pro tebe, takže v poho. Je to pěkné prostředí a atmoška.
bjerndi 07.01.2016 17:31:51
>> filipoinzagi, 07. 01. 2016 15:52:16
mně se to líbilo a to nejenom protože jsme vyhráli :D startovalo se po skupinách a tudíž zas taková mačkanice to nebyla. Jasně občas se sešlo trochu víc lidí, ale nic hroznýho. Na druhou stranu to byla celkem zábava, týmová akce a úplně jinej styl běhání než normálně. Na rovinu bych řekl, že u Janky je to tak na hraně s výkonností, protože tři dny po sobě se očekává cca desítka nejhůř za 60 min a to téměř bez spánku. Na druhou stranu jsem očekával, že to taky půjde hůř a poslední úsek po rovině jsem tam ještě našel průměr 3:30/km :) Pokud letos přichystají ješět nějaký vychytávky, budou lépe fungovat mezičasy, bude to zase parádní akce…
Prievidza, Slovensko
ttomino1980 07.01.2016 18:54:25
U nas je niečo podobne…Od Tatier k Dunaju…ale je to typ zavodu asi co ma v behani najmenej laka. Trmacat sa 2 dni v aute a podať nejaký výkon …to nie je moje kafe:). Nie som timovy hráč aby som to skusol.
Jarda_x 07.01.2016 19:16:13
Až budete dělat nové značení tratě, přimlouval bych se za takové provedení, které by na silnicích a stezkách nestrašilo ještě po další měsíce. Např. na silnici a „inlajn“ trase Stožec-N. Pec mraky šipek a přitom není kam odbočit, na mostě Luční lávka v Budějcích velmi neuměle provedené nápisy „Vltava run“. Chtělo by to nějaké profesionálnější provedení a barvu, která za pár dnů sama zmizí. Ať se závodu i závodníkům dobře daří.
jm1 07.01.2016 21:59:23
Petr H 08.01.2016 10:03:32
V článku se píše, že už mají naplněnou stratovní listinu. Na svých stránkách píší, že existují kategorie pro 10–12 běžců, pro 7–9 běžců a nebo jen pro 6 běžců. Skoro všichni jsou přihlášení v té nejpočetnější partě, v té druhé skupině je jen 6 týmů a v té poslední jen 1 tým. Mě osobně příjde těch 12 lidí strašně moc. Na klasických závodech, když jsou paralerně pořádány soutěže týmů, tak ty týmy jsou většinou velmi slabě zastoupeny a úspěch tak vysí velmi nízko. To startovné na tomto závodě je pálka, na stránkách jsem se nedočetl, co za něj vlastně pořadatel poskytuje. Je napsáno, že občerstvení pořadatel nezajišťuje. Pro mě je tedy ten obrovský zájem běžců odběhnout si během 24hodin tři 12km úseky nepochopitelný. Při těch 6 běžcích by to už mohlo být akčnější – ale tam se přihlásil jediný tým. – Nechápu. Zaběhnout si štafetový závod může být zajímavé, docela by mne to lákalo, ale ten formát být v akci jen dvanáctinu doby a jinak se složitě přemísťovat auty – to mi právě moc pro lidi co milují běhání až tak nepříjde. Každopádně klobouk dolů před organizátory, že dokážou v dnešní době bohaté na spoustu běžeckých podniků strhnout pro svou akci takový zájem.
molanmolab 08.01.2016 10:37:56
>> Janka86, 07. 01. 2016 16:05:14
Není jenom tento závod. Podobných je více. V červnu se běží totéž z Krkonoš do Prahy (www.snezka-praha.cz – tam jsou ale týmy menší) a v září zase z Valtic do Prahy (www.biatecrace.cz).
A jak psal ttomino1980, na Slovensku mají taktéž takový běh, pro změnu ale v srpnu a z Tater do Bratislavy (www.odtatierkdunaju.sk). Tam jsme byli vloni a i když tam bylo skoro dvěstě týmů, žádné mačkání jsme nezaznamenali (ale byli jsme hodně vzadu, takže v jiné části startovního pole to mohlo být jiné .
Ondřej S. (aka
poohDA)
08.01.2016 11:37:23
>> Petr H, 08. 01. 2016 10:03:32 Pro mě je tedy ten obrovský zájem běžců odběhnout si během 24hodin tři 12km úseky nepochopitelný.
To, co si pak ti účastníci pochvalují je „intenzita týmového zážitku“ v jinak hodně individuálním sportu. Přece jen člověk je tvor společenský. Vytrvalostních štafetových či týmových závodů zas tak moc není. To by mě na tom taky lákalo. Co mě odrazuje je ta „uhlíková stopa“, kterou bych tím zanechal.
Nelahozeves
filipoinzagi 08.01.2016 12:03:44
>> Petr H, 08. 01. 2016 10:03:32
souhlasím s tebou, že 6 běžců je akčnějších. Někdy to čekání bylo dlouhé, rád bych si dal více úseků než 3 Jsem od pátku do neděle nespal
Petr H 08.01.2016 13:06:48
>> Ondřej S. (aka poohDA), 08. 01. 2016 11:37:23
Jo, týmový zážitek je občas fajn. Někteří z nás právě hodně běhají, protože je obtížné najít lidi na podobné výkonnostní úrovni, se kterými si navíc člověk bude lidsky rozumět, aby si s nimi mohl zahrát jiné sporty.
U nás v podniku existuje už dlouhé roky tradice sportovních her, kdy mezi sebou soutěží jednotlivé pobočky. Naše brněnská pobočka je bohužel nejlenivější a není zde většinou možné sehnat dostatek lidí. Naposledy jsme tedy dokázali velmi malou sestavu připravit. Celkově jsme nezářili, fakt nám totiž na týmové disciplíny chyběli lidé, ale právě v běžeckých disciplínách jsme patřili k nejlepším. A bylo fakt super, když jsem ve sprinterské štafetě běžel poslední úsek. Se dokážu hodně zmáčknout i sám za sebe, ale zmáčknout se za druhé to mě baví ještě mnohem víc.
Myslím, že super formát pro užití si týmového ducha může být běhání na okruhové horské trati tak ve čtyřech lidech. Běžet od prameny Vltavy do Prahy má kouzlo pokud to člověk běží sám, u štafetových běhů, myslím, ale ta zajímavost cesty krajinou dost ztrácí smysl. Ale jak jsem už napsal; přestože si já o tomto formátu akce můžu myslet cokoli, počty přihlášených lidí na onen konkrétní závod ukazují, že přesně tohle je to co lidi chtějí.
bjerndi 08.01.2016 14:12:54
>> Petr H, 08. 01. 2016 13:06:48
a proc by to melo ztracet kouzlo ? Zapoj predstavivost, trochu touhy a vasne. Vsichni se musite dostavit na start, takze vetsinou je cas minimalne na obed a poznat ostatni cleny tymu. Zalezi kolik je aut, tam se lisi strategie, ale porad se potkavas s nekym novym. My meli 3 auta po 4 lidech. Potkavali jsme spoustu lidi, obcas je uz clovek rad za odpocinek a my si nasli treba fajn misto v lese kde jsme meli hodku a pul na spanek. Proste souhra vseho, hezka priroda, spousta dobrovolniku, predhaneni se s dalsima tymama a zjistovani jak si stojime a pak i pohoda v cili… Samozrejme najdu urcite hezci kouty planety kde behat, ale to neni duvod resit a pokud zavodim, tak krajina je spis kulisa a soustredim se spis na jiny veci coz si myslim plati pro vetsinu bezcu.
Ondřej S. (aka
poohDA)
08.01.2016 15:49:26
>> Alena77, 08. 01. 2016 15:27:27
Zjevně si to své zákazníky najde, takže ne.
Č. Budějovice
wondrs 11.01.2016 13:15:11
Vloni jsem běžel Vltavu i Sněžku, pro mne první závody tohoto druhu. Po pravdě jsem spíše individualista, ale oba tyto závody mne nadchli natolik, že se letos zúčastním opět obou dvou. V podstatě jsou oba od sebe dost odlišný, ale nemůžu říct, který se mi líbil více. A tak hrozná masovka Vltava-run zase není…
molanmolab 13.01.2016 10:25:49
>> wagi, 12. 01. 2016 20:16:52
Jo, takhle kategorie je super. Akorát to je trochu dlouhé. To bych ani na kole možná nedal. :) Ale vzhledem k tomu, že v té kategorii asi moc lidí nebude, máš celkem velkou šanci že budeš na bedně. Teda když doběhněš :)
Hodnocení příspěvků
Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.
Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.