Velká kunratická: Přes Hrádek vyprodáno
V pondělí 25. října dosáhl počet běžců, kteří se přihlásili k závodu Velká kunratická pro trasu přes Hrádek, limitu povoleného odborem ochrany životního prostředí. Pro letošní rok to je 1950 běžců. Další přihlášky pro trasu přes Hrádek již pořadatelé nepřijímají. Mrzí nás, že bude spousta lidí, na které se nedostane, ale je to tak – těch 1950 lidí se prostě přihlásilo dřív,“ říká Hynek Šafář z pořadatelského týmu Velké kunratické. Očekává se, že celkem se závodu zúčastní více než 3500 běžců, více než 900 z tohoto počtu by mělo být dětí.
Počet nevyzvednutých startovních čísel, který bude uvolněn v den závodů, oznámí pořadatelé na webových stránkách závodu 8. listopadu.
Komentáře (Celkem 24)
PetrK 26.10.2010 10:09:54
V pondělí 25. října dosáhl počet běžců, kteří se přihlásili
k závodu Velká kunratická pro trasu přes Hrádek, limitu povoleného
odborem ochrany životního prostředí. Pro letošní rok to je 1950 běžců.
Další přihlášky pro trasu přes Hrádek již pořadatelé nepřijímají.
Mrzí nás, že bude spousta lidí, na které se nedostane, ale je to tak –
těch 1950 lidí se prostě přihlásilo dřív,“ říká Hynek Šafář
z pořadatelského týmu Velké kunratické. Očekává se, že celkem se
závodu zúčastní více než 3500 běžců, více než 900 z tohoto počtu
by mělo být dětí.
Odkaz na článek
chuck 27.10.2010 11:53:33
No a už je to tady. Díky tomu, že pořadatelé podlehli nátlaku „bojovnicím za Hrádek“ už teď sebraly minimálně 70 mužům možnost startu na VK. A to ženy mají možnost běžet svoji tradiční trať. Některé dokonce poběží obě tratě, a to na úkor možnosti účasti několika dalších mužů.
Praha
EvženGe 27.10.2010 12:27:18
Hele Miloši, v tomhle si asi nikdy nebudem rozumět. To bych mohl „brečet“, že se nedostanu na maraton do Londýna, protože tam mě taky zabírají místo ženský. A taky před lety spousta mužů tvrdila, že na maratonu nemají co dělat. Přihlášky jsou už dost dlouho na to, aby se zájemci mohli přihlásit. Pokud jim to za to nestojí ohlídat si termín, tak mají smůlu. Letos jsem si hlídal účast na 24 hodinovce na kole. Byla obsazená za 25 hodin!! A ty máš svoje místo jistý, tak „vo co de“? Doufám, že mě za tohle nesešťouchneš z cesty, až mě zase budeš pod Hrádkem předbíhat (to je prosím vtípek, aby si někdo nemyslel, že se tam budem prát .
chuck 27.10.2010 14:26:11
To víš, že se už těším, jak tě srazím:-). Ale teď aby to někdo nevzal vážně. Zcela jistě máme na teto problém jiný názor a i přesto, že respektuji rozhodnutí pořadatelů, podle mého je to ale podlehnutí nátlaku, tak si myslím, že VK je něco víc než jen závod a mělo by se umožnit co největšímu počtu zájemců účastnit se. Jak už jsem psal kdysi dávno, existují i jiné závody, kde ženy mohou běžet podstatně delší trať. Ale hlavně tvůj příklad je trochu mimo, na maratonu v Londýně ženy dva maratony neběží, narozdíl od VK, kde mají svoji speciální katagorii (některé poběží obě tratě)Podle posledního zjištění už zabírají 126 míst pro muže. Můj názor vůbec nesouvisí s tím, že já mám své místo jisté. Naopak chci tímto umožnit více zájemcům účast. Když ještě vezmu jeden argument, že pro některé ženy je jejich trať krátká, Tak i pro mnoho mužů je 3,1 km krátké. Je mi jasné, že toto je mimo mísu. Ale mimo jsou obě věty. To už se dostávám ke tradici závodu a jsem zpátky na začátku argumentování. Čau na VK.
Praha 4
sklena27 27.10.2010 14:46:39
Radujme se, že je s velkým předstihem vyprodáno (který jiný český závod se tím může pochlubit?) a na pohlaví nehleďme Podmínky měli všichni stejný, kdo chtěl, tak se včas přihlásil, kdo to nestihl, je to jen a jen jeho chyba.
Ilona 27.10.2010 14:49:42
Dobrý den pane Miloši Smrčko,
Ráda bych pouze vyjádřila souhlas s Evženem a děkuji mu za jeho názor.
Myslím, že nemá cenu o tomto polemizovat,jen mně velmi mrzí Vaše slova o
„zabírání míst pro muže“ a pokud Vám vadí, že lepá dámská nožka
také pokoří Hrádek, tak je to smutný názor.
Vřele Vám doporučuji se podívat na známý český film „Noc na
Karlštejně“ .
Přeji jen to dobré a příjemně strávený závod VK.
Zdraví Ilona Koubková
Praha
elize 27.10.2010 15:15:45
>> chuck, 27. 10. 2010 11:53:33
Trochu mi tento příspěvek připomíná poznámky některých profesorů na ČVUT, (kteří tam snad učí od 18.století), o tom, že studentky zabírají místa na VŠ .
Pokud jde o VK tak stav stále považuji za nevyhovující, protože ženy, které sbírají starty musí běžet i krátkou trať a před startem na Hrádek pak musí čekat třeba dvě hodiny v zimě a promočených botách. Já jsem už na začátku 90.let navrhovala, aby přes hrádek běhali všichni dospělí a junioři (ti místa nezabírají?) běhali spolu s dorostem nějakou kratší trať. Bylo by to i bezpečnější, protože osobně mám zkušenost, že do mě někdo z mladých na trati třeba strčil, jednou se mě nějaká dívka na kluzkém seběhu chytla za ramena, a myslím, že starší závodníci jsou na takovéto úzké trati při střetu s dravým mládím docela ohroženi.
Sokolov
koyama 27.10.2010 15:24:48
>> chuck, 27. 10. 2010 11:53:33
Nesouhlasím. Možná mohl pořadatel dát ženám na výběr, zda běžet tu nebo onu trasu, aby se dostalo na více běžců, možná mohl umožnit start mužům na „ženské“ trati, asi by se našli tací, kteří by to zkusili. Ale je to čistě jen na pořadateli. Podmínky k přihlášení, už to tu padlo, měli všichni stejné. A nemyslím si, že by pořadatel podlehl nátlaku. Je to prostě vývoj. Už dávno jsou pryč časy, kdy i osmistovka byla považována za pro ženy příliš dlouhou.
P.S. Koukal jsem do startovky a vidím, že budu startovat s jednou z těch, které podle chucka „sebraly“ možnost startovat mužům. Už teď se těším, jak při mé současné mizivé formě dostanu na frak. Tak teď přemýšlím, jestli jsem se vůbec měl přihlašovat, jestli jsem nesebral možnost startu někomu, kdo má skutečnou běžeckou formu.
chuck 27.10.2010 16:56:08
Asi jsem se špatně vyjádřil. Respektuji rozhodnutí pořadatelů. Pouze jsem si dovolil vyjádřit svůj názor. Ale také mi vysvětlete, proč na mnoha jiných závodech, kde mají ženy kratší trať než muži (a je jich dost, stačí se podívat do termínovky) nepožadují ženy také start s muži. A proč tedy pořadatelé takto rozdílné tratě vypisují. Že by neviděli Noc na Karlštejně? Ano asi jsem nostalgický, ale také ctím tradice a VK já považuji za víc jež jen pouhý běžecký závod. Už jen proto, že se zde setkávám se sportovci i z jiných druhů sportů. Pro p.Kubičkovou, ženy, které sbírají starty nemusí čekat dvě hodiny na start delší tratě. Nemusí. Ale jak hned na začátku napsam EvženGe, já mám své jisté, tak proč se vlastně angažuju, že.
Čelákovice
Láďa S. 27.10.2010 19:31:09
já nemám až tak vyhraněné názory v tomto ohledu jako Miloš, ale jeho argumentace je v zásadě správná – můžeme si tu hrát na ultraliberály, kdo by se jím nechtěl cítit, ale zeptejte se chlapů, kteří chtěli běžet svou x-tou VK v řadě, nedostalo se na ně (prosím neopakovat, že měli dost času, ne každý je takový pětiletkovač) a přitom některé holky běží oba závody. Problém je možná více v nízkém limitu běžců celkově – však by poškození svahu nebylo větší, kdyby tam pustili o 200 lidí víc. A vůbec, všechny by nás asi těšilo, kdyby se víc holek/žen objevovalo na startech i jiných závodů, takže dámy, termínovku do ruky a brzy nashle na závodech! Hned se nabízí – chcete-li obtížné, Janovské kilometry tuto sobotu. A pěkně 19 s chlapama a ne 11 (nebo oboje?)
Sokolov
koyama 27.10.2010 20:37:29
Už jsem psal výše, že holky mají dostat na výběr jen jednu ze dvou tras. Ovšem pokud chtěl někdo běžet svou x-tou Kunratickou, určitě si to ohlídal. Anebo se mám cítit špatně, že jsem svou premiérovou účastí taky třeba zabránil běžet někomu jeho x-tou Kunratickou?
Praha
EvženGe 27.10.2010 20:46:03
Láďo, tady musím odpovědět. U Kunratické se ženám start na dlouhé trati nezapočítává do počtu startů a tak řada startuje vlastně navíc v té krátké (kvůli účasti). Nepolemizuju, opět to je rozhodnutí pořadatele a ten má vždy pravdu . A co se týče procenta účasti. Zde to je 126 z 1950, tj. 6,5%. Ve Stromovce jich na maratonu bylo v cíli 21 ze 196 tj. 10,7%. A nemyslím si, že by maraton byl lehčí než Kunratická .>> Láďa S., 27. 10. 2010 19:31:09
Pavel Frček 27.10.2010 20:56:29
>> Láďa S., 27. 10. 2010 19:31:09
Vím, že si taky tak trochu říkám „o pár přes držku“, ale Láďa to tady řekl moc hezky. Byla tady o tom řeč už tuším předloni, ale podstata je stále táž. „Noc na Karlštejně“ je trochu mimo, Ilono, ty sama snad nejlíp víš, čemu musel tvůj Mirek před dvěma roky čelit. Žádný argument, alwe vůbec žádný nemůže popřít to, že jedině ženy mají naprosto bezdůvodně dvě trati. Eliška (Anna) neví, která bije, protože asi v životě nejednala s úřady, které povolují počet lidí přes Hrádek, ale přesto ji za dva roky velmi rád uvítám mezi veteránkami VK. Přitom se pořadatelům podařil mistrovský kousek v tom, že nová smlouva připustila zvýšený počet. Junioři jsou věková kategorie, která do r.1990 neexistovala, ale do r. 1989 byli 19letí už muži. Týden po VK bude ve Hvězdě Běh 17. listopadu: jak to, že tam žádnou ženu nenapadne usilovat o běh na mužské trati? Jistě by ji uběhly, o tom není sporu. To jen VK si vzaly na mušku. Nepátrám po důvodech, u každé mohou být jiné. A jestli si měl, Skleno27, každý pospíšit, aby to stihl? Jistě, pokud by bylo vyprodáno, protože všechna čísla dostali muži, nic proti tomu. Ale tady opravdu zůstalo před branami VK 126 mužů (i když vím, že ve skutečnosti jich v pondělí bylo něco málo nad stovku, takže by se na všechny dostalo minimálně do dneška, ale všechno by bylo zcela regulérní). Kompromis na závěr: ukončit přihlášky mužů o 3 dny dříve a pokud nějaká čísla přes Hrádek zbudou, budiž, přenechat je ženám. Sestavit spravedlivé pořadí je v dnešní době maličkost. Ale pořád je to ústupek – mají dvě trati. Proč jen je jenom VK soustavným terčem podobných nekončících diskusí?
Pavel Frček 27.10.2010 21:02:03
>> EvženGe, 27. 10. 2010 20:46:03
Evžene, my si o tom samozřejmě jistě popovídáme tete a tete (tady to neumí ani vokáň, čili stříšku, ani obrácenou čárku…), ale jen stručně veřejně: to srovnání tu vůbec není na místě, o obtížnosti VK a maratonu tady přece nejde. Ve Stromovce mohli pořadatelé přijmout třeba 700 mužů. Tady ne.
Čelákovice
Láďa S. 27.10.2010 23:11:03
>> koyama, 27. 10. 2010 20:37:29
Nevím, proč by ses měl cítit špatně? Cítíš se tak? Tohle jsou mi podivné otázky, přece se tu nemůžeš ostatních ptát, jak se máš cítit… Kunratickou si užij, stejně jako si ji užiju já a užil bych si ji, i kdyby se běžela mimo Hrádek, mě třeba těší ty potoky a prudké kopce a takový profil má v okolí jen málo závodů … na to, abych jí běhal z tradice jsem příliš mlád a nezkušen
Pánové a dámy, jen doufám, že nenastane nějaké kupčení se startovními čísly – představme si stovku černých duší, které se zalevno zaregistrují a po uzavření registrace za pětinásobek SČ prodají věrným ale neuspokojeným zájemcům
Čelákovice
Láďa S. 27.10.2010 23:15:47
>> EvženGe, 27. 10. 2010 20:46:03
Evžene, to je sice pěkné (nechci komentovat – pro mne málo pochopitelnou, nicméně legitmní – touhu sbírat počty startů), ale jak souvisí populární krátký krosík a maraton? Jak tu říkal Miloš, Kunratickou chodí/běhají mnozí, řekněme vodáci, plavci, horolezci, orianťáci, stolní tenisté, fotbalisti, potapěči a pejskaři, nechceš je všechny posílat do Stromovky na maraton, že? Kdo by je sbíral?
Praha
EvženGe 28.10.2010 09:07:23
Láďo i Pavle. To asi došlo k určitému nedorozumění. Chtěl jsem tím naznačit, že ženský občas i běhaj a to i těžší trasy než VK (šlo to k Láďově větě o Janovském závodě). I když souhlasím, že by jich mohlo být víc. Pro Láďu stručně. Po 20 startech jsi veterán(ka) a jednak máš start jistý a za druhé to je velmi zajímavá společnost, která se i setkává. Ale to by bylo na dlouhé povídání. A poslední poznámka. Doby, kdy na VK chodili ostatní sportovci jsou dávno pryč. Právě s výjimkou veteránů. Ti „noví“ už jsou jen běžci (různé kvality, ale běžci).
Praha
elize 28.10.2010 15:56:45
>> Pavel Frček, 27. 10. 2010 20:56:29
Já jsem nic nepsala, co by vedlo na jednání s úřady. To co jsem navrhla (zvlášť mládež a dospělí) je v kompetenci pořadatelů. Dále není pravda, že na jiných závodech ženy nechtějí běžet delší trať. Já jsem třeba vloni běžela závod Krčská dvanáctka, kde jsem bez problémů mohla běžet s muži 12km, přestože pro ženy byla vypsaná trať 3km, v běhu okolo Břevnovského kláštera běželo několik žen 10km, přestože pro ně byla pětka a i na závodě PIM, kde je pro ženy 5km a pro muže 10km, běhají některé ženy (hlavně cizinky) i desítku (já jsem běžela pětku).
Praha
elize 28.10.2010 16:21:22
Moje závěrečná poznámka: myslím, že spory začaly hlavně po zavedení kategorie ženy-hrádek, která je navíc a některé ženy od té doby běží dva závody. Problém by zanikl, kdyby byla jen jedna kategorie dospělých žen, a to na 3,1km. Mílařky by nejdřív remcaly a později by si zvykly. Pokud si ještě někteří muži myslí, že uběhnout VK je výraz nějakého hrdinství, tak jim nechci kazit radost, ale můžu jim doporučit závody jako je Sluncekros, Horokros či některý závod typu S Českého poháru v bězích do vrchu, aby měli srovnání. Taky bych mohla doporučit Veřovice-Velký Javorník nebo Jesenický maratón, ale nechci být tak brutální
Bran 29.10.2010 10:15:07
Tohle je věc, kterou nechápu, žijeme snad v devatenáctém století nebo co? Proč mají ženy jiné trasy než muži. Proč to není jednotné. Proč na některých závodech mohou startovat muži i ženy rovnocenně a na jiných si hrajeme na ženské tratě a mužské tratě? Chápu třeba Běchovice, je to mistrovství a ženy mají jiný čas startu (ale identickou trasu). Ale už třeba nechápu noční PIM, kde ženy běží za světla svých 5 km a muži běží ve tmě deset. Když už, tak proč nejsou obě tratě otevřené všem. Určitě by si dost chlapů dalo jen těch pět a opačně.
Nejraději mám závody, kde se běží společně. Je jich dost a rozhodně nemám pocit, že by to někomu vadilo. Určitě se najdou ženy, které budou svoje trasy chtít. Ale myslím, že většina by klidně běhala s muži…
VK není v ničem výjimečná, každý se mohl přihlásit v čas. Kdo tak neudělal má smůlu. To bychom tu poté mohli prohlašovat, že „naprostí amatéři“ zabrali 150 míst „rychlým borcům“ apod. Kde by byl rozdíl? Proč někomu vadí, že VK může běžet ženská? Mě naopak vadilo, že nemůže…
Čelákovice
Láďa S. 29.10.2010 21:11:46
>> Bran, 29. 10. 2010 10:15:07
na VK se závodí intervalově, takže s moc ženskými bys stejně běžet nemohl, počítám, že max. s …počkej…eeee…jednou?, no možná bys ještě nějaké doběhl (nebo ony tebe)
a moc nerozumím tomu, proč se rozčiluješ, předmětem diskuse je převážně fakt, že ženy mohou běžet (a také běží) dva závody i v situaci, kdy se na některé muže nedostane
Bran 30.10.2010 01:35:54
>> Láďa S., 29. 10. 2010 21:11:46
A proč se na ty muže nedostane? Protože „ženy“? To je absurdní! Kdo zaváhá, neběží… Všichni měli stejné „startovací“ podmínky. Tahle situace by nastala i bez žen… o to tu snad jde!
Čelákovice
Láďa S. 30.10.2010 19:54:34
tak jsem to tu pěkně schytal, tolik mínusek v jednom vlákně, to je napováženou, asi jsem něco nepochopil, přesto bych vedle těch mínusek rád slyšel i argumenty těch, kteří hodnotí záporným kliknutím
možná by si „klikači“ měli přečíst celé vlákno a ne jen jednu reakci na jeden konkrétní výrok
Hodnocení příspěvků
Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.
Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.