Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Michal Viewegh: Letos půlmaraton, za rok maraton?

Michal Viewegh: Letos půlmaraton, za rok maraton?
foto: Martin Symon

Tereza Rozehnalová | 21.01.2011 | přečteno: 10806×

Nejčtenější český spisovatel současnosti se letos chystá rozšířit řady známých osobností, které okusí opojný pocit sebepřekonání v cíli půlmaratonu. Po dlouhé pauze začal před rokem a půl znovu běhat, dnes uběhne bez potíží 15 kilometrů a do dubnového Hervis 1/2Maratonu chce za pomoci tréninkového plánu dohnat zbytek. Rozmlouvali jsme s ním u něj doma v Posázaví.

Znáte náš časopis Běhej?

Znám, už asi rok si ho kupuji, když na něj narazím. Díval jsem se i na vaše stránky a musím přiznat, že jsem zažil šok. Když jsem na ně klikl a dozvěděl se, že je pět druhů dehydratace, tři druhy došlapů a jaká má být životospráva během závodů, energetické gely a tyčinky, skoro mě to ochromilo. Říkal jsem si: „Já přece nemůžu běhat, vždyť je to tak složité.“ Nakonec jsem si ve vašem časopise přečetl článek od Veroniky Brychcínové, jak si chtěla zvyšovat rekordy a zlepšovat osobáky. Jak šla cestou snižování váhy, dopadlo to rozhozením celého metabolismu a málem na to doplatila. Tak začala běhat pro radost. Takže já taky běhám pro radost a nejsem ten typ, který by koukal na hodinky každý kilometr. Kontroluji si jen tréninkový plán, „chci doběhnout“ a měřím čas a kilometry, abych nešidil sám sebe.

Takže běháte podle tréninkového plánu?

Začínám. Poslední rok běhám víc, aspoň se snažím, běhám asi sto kilometrů měsíčně. Vím, že by jich mělo na zvládnutí půlmaratonu být víc. Teď bych chtěl dodržet desetitýdenní tréninkový plán, co zde mám v knížce, tak abych stihl pražský půlmaraton. Bude to poprvé v životě, co poběžím podle nějakého plánu. Doposud to bylo tak, jak to momentálně šlo.

Chystáte se tedy 2. dubna na start pražského půlmaratonu? Nebude vám vadit, že vás budou lidé poznávat?

Nechtěl jsem sice nijak medializovat svůj start, ale zároveň se nehodlám někde plížit v převlečení. Takový je můj postoj. Koneckonců, člověk podporuje dobrou věc, tak se za to nestydím. Ale nedělám to proto, aby mě někdo fotil, toho mám dost (smích).

Nejvyšší cíl je tedy prozatím půlmaraton a za rok maraton?

Ano. Maraton tedy hlavně doběhnout a nepřejít do chůze. Půlmaraton bych chtěl do dvou hodin. To by bylo hezký, ale asi to není reálný.

Já bych měl dodat jednu věc, jak jsem si napsal v jisté nadsázce do deníku, který si opět s pětiletým odstupem píšu. Uběhnout půlmaraton není moc velký výkon, uběhnout půlmaraton v 49 letech je výkon o něco větší, ale ne zas tak velký. Ale uběhnout půlmaraton v 49 letech, když má člověk minimální sebekázeň a lehký sklon k alkoholismu, tak to už bych za výkon považoval. To je ten můj případ. Dopoledne si jdu sice zaběhat, ale potom si dám dvě večeře a litr červeného a obávám se, že v tomto se nezměním. Takže já to chci uběhnout s tímto handicapem.

Jaké máte osobáky?

Před rokem jsem nebyl schopen na pásu uběhnout desítku pod hodinu. Teď jsem se dostal na padesát minut a musím říct, že jsem toho měl dost. Jenom v tomto smyslu mám nějaké osobáky. Nebo před dvěma lety jsem pobíhal dva kilometry s jazykem na vestě a dneska udělám dvanáct kilometrů po okolí a vrátím se v docela příjemném rozpoložení. To je jistý posun, ale jinak si nic neměřím.

Neměříte si tepovku a nesledujete grafy výkonů?

Ne, ani laktát si neměřím (smích). Říkám si, že když Zátopek, který to sice běhal s jiným nasazením a s jiným objemem, ale v podstatě jako já, si nic neměřil, měl jiné boty, asi nevěděl, co je pronace a supinace – natož nějaký etiopský bosý běžec, tak k tomu přistupuji rozumně. Nechci dělat výkonnostní běh a své ambice si uspokojuji někde jinde.

Běh mi pomáhá jinak. Dostávám při běhu různé nápady, je i prokázáno, že se mozek odblokuje a mysl se uvolní. To mnozí umělci mají vyzkoušené, že nápady vznikají při dlouhé procházce. Mám to podobné, třeba i při plavání v moři mě něco napadne a hned si pak zapisuji poznámky k nové knize. I při běhu se mi to párkrát stalo.

Jedete za pár dní na dovolenou, berete si běžecké věci s sebou?

Ostrov, kam jedeme, je tak malý, že ten bych snad i oběhl. Ale je tam i posilovna s běžeckým pásem. Byl jsem teď pracovně, což zní dost nevěrohodně, žena mi to taky nevěří, v Karibiku. Napsal jsem svůj původní scénář, který se tam má částečně odehrávat, tak jsem tam byl s producentem na obhlídky, a tam jsem běhal. Bylo to perfektní, hrozně málo lidí, v sedm hodin jsem potkal třeba jen dva běžce. Začít den lehkým pětikilometrovým výklusem po prázdné pláži, to je nádhera. Takže si beru běžecké věci i nyní a uvidíme. Kolikrát je sklon pláže takový, že pokud člověk nemá kratší nohu, tak to nejde. (smích)

Děkujeme za rozhovor a přejeme příjemnou dovolenou.


PLNÉ ZNĚNÍ ROZHOVORU NAJDETE V ÚNOROVÉM ČÍSLE ČASOPISU BĚHEJ

Komentáře (Celkem 34)

Nalezené položky: 35 První Předchozí | 1 | 2 | Další Poslední

trozehnal 21.01.2011 11:02:54

Nejčtenější český spisovatel současnosti se letos chystá rozšířit řadu známých osobností, které okusí opojný pocit sebepřekonání v cíli půlmaratonu. Po dlouhé pauze začal před rokem a půl znovu běhat, dnes uběhne bez potíží 15 kilometrů a do dubnového Hervis 1/2Maratonu chce za pomocí tréninkového plánu dohnat zbytek. Rozmlouvali jsme s ním u něj doma v Posázaví.
Odkaz na článek

avatar

Celkem 3059 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:54:10 (2011)
půlmaraton: 1:55:58 (2011)

Hokki muž 22.01.2011 14:00:41

Tak skoro tisíc přečtení článku a tady furt nic… :-(

To Vás opravdu, ale opravdu nikoho nezajímá třeba alespoň startovní číslo kvůli snazší orientaci ve startovním koridoru při pokusu o společné focení? (smích)

avatar

Praha - New York

10 km: 0:36:30
půlmaraton: 1:28:55

Komsomolec muž 22.01.2011 14:50:15

>> Hokki, 22. 01. 2011 14:00:41

Já si myslím, že tahle „celebritománie“ už maličko přesahuje rozumné meze, a tudíž k tomu lze už jen těžko napsat cokoliv smysluplného. Tisící parodie realityshow po americku v českém vydání :( Zlatí bezejmenní amatéři a hobbíci…

Motto: "Zadarmo jste dostali, zadarmo dejte." Skutečnosti, které máme rádi a milujeme, se nedají měřit časem, natož stopkami.
avatar

Banská Bystrica

Celkem 983 km
Minulý měsíc 0 km

PeterFabok muž 22.01.2011 15:09:16

>> Komsomolec, 22. 01. 2011 14:50:15

myslim, ze to je trochu nefer od teba. ved ten Viewegh je taky isty hobbik ako my vsetci a preto mu treba drzat palce.

nepovazujem nikoho za celebritu len preto, ze je verejne znamy, alebo ze si robi dobre svoju pracu. domnievam sa, ze takyto pohlad je zbytocny.

nezavidis ty, ze neurobili rozhovor s tebou? ;)

Motto: the best runner leaves no trace
avatar

Praha - New York

10 km: 0:36:30
půlmaraton: 1:28:55

Komsomolec muž 22.01.2011 15:17:23

>> PeterFabok, 22. 01. 2011 15:09:16

Ne, nezávidím, nejsem z toho druhu lidí. Dotyčného za celebritu vlastně ani nepovažuji. Jen se zkrátka prostým rozumem ptám: „Kdo příště? Politici těch "správných stran“? Zástupci nadnárodních firem? Reklamní mágové?" Trochu normality a civilnosti bych přivítal, nic víc, nic míň. Uvítal bych třebas obsáhlý rozhovor s tebou nebo s Rudou o české, resp. slovenské cestě „barefoot running“ :)

Motto: "Zadarmo jste dostali, zadarmo dejte." Skutečnosti, které máme rádi a milujeme, se nedají měřit časem, natož stopkami.
avatar

Černé Voděrady

Celkem 21480,38 km
Minulý měsíc 131,76 km
10 km: 0:48:56 (2017)
půlmaraton: 1:49:10 (2017)
maraton: 3:57:39 (2017)

MartiNo žena 22.01.2011 15:29:25

Mně se líbí, jak je diskuze prázdná – vypovídá to samo o smysluplnosti takového rozhovoru na těchto stránkách :-) Ale pokud díky medializaci V. běhání začnou jeho čtenářky houfně běhat, tak dobré, ne? Jen nevím, jestli ty co ještě neběhají brouzdají na tomto webu…

Motto: Žít a nechat žít.
avatar

Banská Bystrica

Celkem 983 km
Minulý měsíc 0 km

PeterFabok muž 22.01.2011 15:35:24

>> Komsomolec, 22. 01. 2011 15:17:23

mozno ta potesim, pripravujem taky putovny cyklus barefoot/minimalist aktivit v CR a SR, podla casu a penazi, koncept workshopu je uz hotovy, len to zaplanovat.

ono je to u nas zatial kdesi tam, kde to bolo pred 10 rokmi v USA. paradoxne je sanca spravit to inak ako oni a viac tu uchranit podstatu tej myslienky pred komercionalizaciou…

… ktora je jednym z dovodov, preco sa prestavam angazovat v barefoot running society. netreba kecat, ale si beh uzivat ;) je zdarma pre vsetkych a myslim, ze cokolvek, co moze pomoct ludom, by sa nemalo stavat predmetom vselijakych copyrightov, hehe…

keep on runnin' in the free world!

Motto: the best runner leaves no trace
avatar

Praha - New York

10 km: 0:36:30
půlmaraton: 1:28:55

Komsomolec muž 22.01.2011 16:48:03

>> PeterFabok, 22. 01. 2011 15:35:24

Ano, potěšíš. Víc takových rozhovorů jako s panem Vicarim. Takže jsem v očekávání velkého rozhovoru behej.com s PeteremFabokem :)

Motto: "Zadarmo jste dostali, zadarmo dejte." Skutečnosti, které máme rádi a milujeme, se nedají měřit časem, natož stopkami.
avatar

Čelákovice

Celkem 22125,06 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:50 (2011)
půlmaraton: 1:32:39 (2011)
maraton: 3:23:50 (2011)

Láďa S. muž 22.01.2011 19:42:33

Michal by si mohl vedle běžeckého dát ještě paralelní profesní cíl, napadá mne třeba „O čem mluvím, když mluvím o klusání“, „O čem mluvím, když nemluvím o běhání“ či klasičtější „Výchova běžkyň v Čechách“, „Román pro běžce“ případně „Případ běžkyně Kláry“

Motto: Teprve se zabíhám...
avatar

Celkem 3392 km
Minulý měsíc 0 km

jmaselnik muž 22.01.2011 21:10:47

Sice Viewegha nečtu, ale ten rozhovor se mi líbí totálně mě odbourala jeho myšlenka: „…uběhnout půlmaraton v 49 letech, když má člověk minimální sebekázeň a lehký sklon k alkoholismu, tak to už bych za výkon považoval. To je ten můj případ. Dopoledne si jdu sice zaběhat, ale potom si dám dvě večeře a litr červeného a obávám se, že v tomto se nezměním. Takže já to chci uběhnout s tímto handicapem…“ Vůbec jsem netušil, že s ním mám tolik společného :-))

avatar

Brno

Celkem 22207 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:30 (2011)
půlmaraton: 1:23:40 (2007)
maraton: 2:55:30 (2011)

milan muž 22.01.2011 21:37:02

>> jmaselnik, 22. 01. 2011 21:10:47

Veteránskou kategorii? :-D

avatar

Celkem 3392 km
Minulý měsíc 0 km

jmaselnik muž 23.01.2011 09:21:39

>> milan, 22. 01. 2011 21:37:02

hřebíček na hlavičku :-))

avatar

Celkem 3059 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:54:10 (2011)
půlmaraton: 1:55:58 (2011)

Hokki muž 23.01.2011 09:33:51

>> PeterFabok, 22. 01. 2011 15:09:16 „…ved ten Viewegh je taky isty hobbik ako my vsetci, a preto mu treba drzat palce…“.

Rád bych tomu věřil, rád bych věřil všemu napsanému… A palce mu určitě držet budu, ale…

Předesílám, že výsledky práce pana Viewegha mám velmi rád. Jestliže se o něm mluví v článku jako o osobnosti, nemám k tomuto zařazení tu nejmenší připomínku, na rozdíl od případů tzv. „osobností“, které jsou tak nazývány jenom proto, že se jejich ksifty objevují v médiích – a někdy dokonce ani to ne.

Tedy – neřekl bych, že je úplně stejný, chcete-li „běžný“ hobík, jako my všichni (pro slovíčkaře: jako většina z nás). Zatím si ho pracovně zařazuji jako hobíka „mediálního“.

Důvodů a motivací pro běhání běžného hobíka můžeme jistě najít stovky, troufám si však tvrdit, že v žádném případě mezi nimi nenajdeme medializaci. A to z jednoduchého a prostého důvodu: běžný hobík si běhá a média k tomu svému běhání (príp. k úspěšnému výkonu svého povolání) jako nenápadného pomocníka absolutně nepotřebuje. U mediálního hobíka tomu je přesně naopak.

A právě věta „…dopoledne si jdu sice zaběhat, ale potom si dám dvě večeře a litr červeného“ mne k tomu mediálnímu zařazení velmi svádí. S tou „minimální sebekázní“ to také nebude asi až tak horké, jestliže bych měl věřit tomu, že poslední rok běhá 100 km měsíčně.

Ale abych se v tom zbytečně dál nešťoural – jestliže si za rok přečtu článek, že i po uběhnutí 1/2M, resp. M (kde jistě budou připravené fotoaparáty i kamery) pan Viewegh dál rád běhá, s velkou radostí si ho vyškrtnu z kategorie běhavců mediálních a zařadím k nám běhavcům běžným. :-)

avatar

Slaný

Celkem 3535 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 1:30:08 (2010)
maraton: 3:37:21 (2010)

EdCable muž 23.01.2011 09:48:27

>> Hokki, 23. 01. 2011 09:33:51

Je otazkou, zdali se Michal Viewegh do tech medii cpe sam od sebe, nebo zdali jej ta media k hovoru vyzvala sama. Hobik „medialni“ je pro me prvni kategorie, hobik „obycejny“ ta druha – media k behani nepotrebuje, to media potrebuji jeho.

Motto: "Sometimes, I guess there just aren't enough rocks."
avatar

maraton: 3:01:36 (2011)

Luboš Brabec muž 23.01.2011 09:55:18

>> Hokki, 23. 01. 2011 09:33:51

Mediálních hobíků existuje docela dost. Jen si počkej na PIM a na následné povzdechy typu: „Televize celou dobu ukazovala jenom Keňany a vůbec ne nás, hobíky.“ :-D

avatar

10 km: 0:41:11 (2010)
maraton: 3:07:35 (2008)

Jarda
(koloběžka)
muž
23.01.2011 11:21:11

Asi nejsem sám, koho po přečtení titulku napadlo cosi o dalším člověku, který si dává rovnou velmi vysoký cíl a zároveň jsem si vzpomněl na nedávný článek „Má cenu začít metou maratónu?“. Po přečtení článku ale vidím, že M.V. má na věc vcelku rozumný pohled a přeji mu, aby se mu běhání líbilo. Když to tak vydrží, povede se splnit i maratón.

avatar

Celkem 100,07 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:51:59 (2010)
půlmaraton: 2:08:32 (2014)

Kulíšek žena 23.01.2011 11:49:11

>> jmaselnik, 22. 01. 2011 21:10:47

Ano, já zas tu láhev červeného…:-))

Motto: no stres
avatar

Praha - New York

10 km: 0:36:30
půlmaraton: 1:28:55

Komsomolec muž 23.01.2011 11:50:06

>> EdCable, 23. 01. 2011 09:48:27

I můj příspěvek byl psán v nadsázce. Pořád jsme na tom, jako běžci, velmi dobře. Běháme buď rychle, nebo pomalu, v botech s odpružením nebo barefoot, ale běháme, snad všichni, stále ještě pro RADOST. To např. můj soused, velmi vzdělaný a vážený člověk, celoživotní bojovník proti komunismu a zároveň velký a skvělý sportovec (silniční cyklista a lyžař), se vcelku nedávno při zkoušce snowboardu dozvěděl z povolaných úst, že i jako anti-komunista je vlastně komunista :D Snad se např. z mé oblíbené komunity barefoot runnerů také nestane přispěním současných myslitelů „parta levičáků“ :) To by mě opravdu, ale opravdu zamrzelo, tahle zlá, opravdu zlá a ošklivá slůvka :) http://www.youtube.com/watch?…

Motto: "Zadarmo jste dostali, zadarmo dejte." Skutečnosti, které máme rádi a milujeme, se nedají měřit časem, natož stopkami.
avatar

Žďár nad Sázavou

půlmaraton: 1:42:51 (2011)

pam65 muž 23.01.2011 12:09:40

Mě by zajímalo, jestli se panu spisovateli líbí, že mu redaktor vnucuje prožity „opojných pocitů sebepřekonání“ apod. Ona totiž spisovatelská práce, myslím, vyžaduje hodně sebereflexe, racionality, vytrvalosti, sebekázně atd. Na image bohéma moc nevěřím. Já si nějak nedovedu představit takového člověka se slzami v očích, že to dvě hodiny udejchal.

Motto: No toto!
avatar

Celkem 3392 km
Minulý měsíc 0 km

jmaselnik muž 23.01.2011 12:40:11

>> Kulíšek, 23. 01. 2011 11:49:11

no to já v 1. řadě taky, byť ji často zaměním za láhev bíleho a Milan to dobře ví, ale byl na mě hodný, tak tam šoupl toho veterána :-D

avatar

Celkem 3511 km
Minulý měsíc 0 km
maraton: 3:53:38 (2012)

tereza žena 23.01.2011 19:27:30

Pro objasnění: pana Viewegha jsem oslovila sama a jak sám zmiňuje, neběhá proto, abychom jej fotili, ale aby sám sebe překonal.

avatar

ales.polasek muž 23.01.2011 22:41:15

Diskuzí se zpravidla neúčastním, jen si dovolím říci, že jsem překvapen některými, celkem drsnými reakcemi na článek či přímo osobu pana Viewegha. Tak nějak jsem to od lidí a běžců z tohoto fóra nečekal.

avatar

Celkem 3392 km
Minulý měsíc 0 km

jmaselnik muž 23.01.2011 22:48:56

>> ales.polasek, 23. 01. 2011 22:41:15

To je těžké, on je jako spisovatel částí populace milován, a jinou nenáviděn, málokomu je „fuk“. Reakce tomu plus mínus odpovídají bez ohledu na běh. Na to, jak se běžci považují za „lidi v pohodě“, je zde odchylek v různých tématech ažaž.

avatar

Vyškov

10 km: 0:39:21 (2009)
půlmaraton: 1:29:47 (2007)
maraton: 3:24:33 (2012)

Moulin1 muž 24.01.2011 08:47:59

Já jeho knížky čtu. Přál bych mu hodně zdaru při běhu i v případě, že bych je nečetl. Každý kdo běhá a baví ho to má moje uznání a podporu ať už dělá jakékoliv povolání a je známý či neznámý.

avatar

Praha

Celkem 2755 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:53:45 (1987)
půlmaraton: 2:16:09 (2008)
maraton: 4:48:45 (2004)

anajpo žena 25.01.2011 23:58:45

>> jmaselnik, 22. 01. 2011 21:10:47

No to ťal do živého. já mám podobné pocity. Akorát už jsem o nějakej pátek starší a výkonnost už nahoru nepůjde. Půlmaraton pod dvě hoďky by normální chlap měl v 49 zvládnout, když já jako lemra jsem ho po padesátce běžela 2:15 a maraton do 4:30. Jinak co se týká alkoholu-dobrý sluha,ale zlý pán! V tomto duchu se pohybuji i já.;-)

Motto: Proti narození a ani smrti není léku, v mezidobí užívej radost :)
avatar

Celkem 2855 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:49:37 (2011)
půlmaraton: 1:54:29 (2011)

rach muž 26.01.2011 14:37:21

Anajpo: Půlmaraton pod dvě hoďky by normální chlap měl v 49 zvládnout…

No to je imho odvážné tvrzení. Asi jsi talentovaná lemra. Já trénuju opravdu poctivě 10 měsíců, odběhaných půlek mám 5, je mi jen 42 a na ty dvě hoďky se ještě nějaký čas nadřu. A maraton pod 4:30? to nevím jestli kdy dám…

avatar

Praha 12 - Modřany

Celkem 158415 km
Minulý měsíc 800 km
10 km: 0:40:21 (2006)
půlmaraton: 1:26:59 (2008)
maraton: 3:15:43 (2004)

Mirek Kostlivý muž 26.01.2011 16:09:06

Když to poctivě odpracuje v tréninku, tak to musí dát pod 1:45. Aspoň co si já vybavuji moji první půlku v jeho letech, tak to takový problém nebyl. Jinak já každého běžce (i na PIMu) posuzuji jako běžce, a jestli je nebo není dobrý-špatný spisovatel (politik, podnikatel ap.) je mi ukradené. A kritika mimo oblast běhání každého, kdo se o to pokusí, je mírně řečeno nevkusná.

Pozn. – knihy Michala Viewegha neznám, ale jako běžci mu přeji hodně zdaru do dalších kilometrů!

Motto: Běhat bez ohledu na věk a okolí !
avatar

Praha 12 - Modřany

Celkem 158415 km
Minulý měsíc 800 km
10 km: 0:40:21 (2006)
půlmaraton: 1:26:59 (2008)
maraton: 3:15:43 (2004)

Mirek Kostlivý muž 26.01.2011 16:15:00

>> rach, 26. 01. 2011 14:37:21

„Já trénuju opravdu poctivě 10 měsíců, odběhaných půlek mám 5, je mi jen 42 a na ty dvě hoďky se ještě nějaký čas nadřu. A maraton pod 4:30? to nevím jestli kdy dám…“

Jasný, běh je dřina, tam žádný švindl nepomůže :-) Jinak máš desítku za 50minut, takže půlku by si měl dát pod dvě hodiny levou-zadní :-P.

Motto: Běhat bez ohledu na věk a okolí !
avatar

Olomouc

Celkem 149328 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:54 (2001)
půlmaraton: 1:34:43 (2002)
maraton: 3:21:17 (2002)

321919 muž 26.01.2011 16:21:24

>> rach, 26. 01. 2011 14:37:21

Podle času na desítku stačí trochu zapracovat na vytrvalosti a určitě ten půlmaraton letos pod 2 hodiny dáš.

Motto: Nepřestaneš běhat proto, že jsi zestárl. Zestárneš proto, že jsi přestal běhat.
avatar

Praha

Celkem 26349 km
Minulý měsíc 21 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 26.01.2011 16:59:53

>> rach, 26. 01. 2011 14:37:21

Poběžíš půlku v Praze? Pokud ano, budeš se mě držet a to by bylo, abych tě do cíle pod dvě nedostal.

Nalezené položky: 35 První Předchozí | 1 | 2 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.