Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Brněnské Hamburgy otestují vaši výkonnost

Brněnské Hamburgy otestují vaši výkonnost
foto: Martin Symon - ilustrační foto

Petr Kaňovský | 18.02.2011 | přečteno: 32862×

Hamburg je typ závodu s minimálními nároky na organizaci. Chceme-li si ověřit, zda a v jakém čase zvládneme zdolat stanovenou trať, je pro nás Hamburg ideální příležitostí. Brněnské Hamburgy je nový běžecký seriál, jehož první dva závody se uskuteční v pondělí 21. února na dráze Základní školy Vejrostova v Brně – Bystrci.

Na Hamburgu nečekejme televizní štáby a špalíry diváků. O spolehlivé změření času se nejlépe postarají naše vlastní stopky nebo náš běžecký kolega. Nevystoupíme na stupně vítězů a nikdo nás nezahrne cenami. Domů si z Hamburgu odneseme jen dobrý pocit a informaci o zaběhnutém čase.

V Brně a okolí se v průběhu roku koná větší množství závodů, avšak jen málo z nich je na dráze. Brněnské Hamburgy by měly umožnit běžcům otestovat aktuální výkonnost na standardních vzdálenostech na dráze a dát jim možnost i ke zlepšení osobních rekordů.

Závody se uskuteční přibližně jednou za týden až čtrnáct dní, přičemž většinou budou vyhlášeny dva běhy – jeden na trati délky 5 až 30 km (nejčastěji zřejmě 10 km) a druhý na trati délky 250 metrů až 3 km, který se bude konat po skončení delšího závodu.

Závody mají neobvyklý ranní čas startu (v 6:30 a 7:30), aby se ti, kdo potřebují, stihli včas dostat do práce. Dále pak, zvlášť v jarních měsících, umožníme také účast žákům základní školy Vejrostova, pro které v 8:00 začíná výuka. Věřím, že tak závody pomohou popularizaci běhu na této základní škole. Její vedení bylo tak laskavé a umožnilo nám konání závodů v areálu.

Ranní čas by také mohl pomoci k dosažení lepších výkonů, protože zvláště v letních měsících jsou v té době mnohem lepší klimatické podmínky než odpoledne a v podvečer.

Pravidla závodů jsou motivována slovenskými Hamburgy, pořádanými lidmi kolem serveru 42195.sk, i když jen na vzdálenosti maratonu. Závody tohoto typu se uskutečnily v Brně již v roce 2009, a to pod názvem „Lískovecký Hamburg“ a „Lískovecká desítka“. Podstatou Hamburgů je možnost uskutečnit více závodů za minimálních organizačních nároků. To umožní jak pravidelné konání závodů, tak i nulové startovné pro všechny účastníky.

Účastníci se sami spolupodílejí na zajištění pořadatelského servisu, a to tak, že si donesou vlastní občerstvení, měří si sami čas a vzdálenost a kontrolují korektní průběh závodů. Sami se stávají souběžně účastníky i rozhodčími. Nelze čekat ani žádné ceny pro vítěze, s výjimkou kategorie pro žáky ZŠ, avšak to hlavní zůstává – možnost kvalitně si zaběhat a poznat nové běžecké kamarády.

Věřím, že se tento koncept závodů osvědčí a o závody tohoto typu bude v Brně dlouhodobě zájem. Další informace naleznete na stránkách závodu.


WEBOVÉ STRÁNKY PETRA KAŇOVSKÉHO

PRVNÍ DÍL SERIÁLU V TERMÍNOVCE

Komentáře (Celkem 703)

Nalezené položky: 704 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | Další Poslední
avatar

Postrizin

Celkem 41 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:30 (2011)
půlmaraton: 1:13:56 (2011)
maraton: 2:39:32 (2011)

SlavoK muž 20.04.2011 10:18:10

>> kanovsky, 20. 04. 2011 08:50:51

Petre muj velky obdiv a uznani. To co pro beh delas je uzasne. Myslim tim ty Hamburgy, skvele organizovana 6h jak jsem vsude cetl s tresnickou ceskym rekordem. Ted dokonce privedeni 22deti k rannimu zavodu mimo povinnou vyucbu!

Mam z toho vseho velkou radost, :-D i kdyz nic z toho se me primo netyka. Mozna je v tom i takova moje lenost a uspokojeni z toho, ze i kdyz je delam houbeles, tak tam nekde je nekdo jiny z me generace taky pred par lety pritahnuty behem, kdo pro rozvoj behani neco skutecne dela.

Obdivuji a hluboce smekam.

avatar

Sloviensko

rudo muž 20.04.2011 10:21:49

>> SlavoK, 20. 04. 2011 10:18:10

pridavam sa, obdiv a poklona a vdaka

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Aura: 2920

Exploser muž 20.04.2011 10:25:13

Také obdivuji a blahopřeji, skvěle zorganizovaný závod a navíc ještě vlastní osobák na 10 km!

Motto: In God is our trust.
avatar

Brno

Celkem 21076,3 km
Minulý měsíc 127,3 km
10 km: 0:42:31 (2011)
půlmaraton: 1:38:10 (2010)
maraton: 3:56:28 (2011)

hugo muž 20.04.2011 10:38:38

>> SlavoK, 20. 04. 2011 10:18:10

JJ, plný souhlas.

Motto: „Zemi nedědíme po předcích, nýbrž si ji jen vypůjčujeme od našich dětí.“ Antoine de Saint-Exupéry
avatar

Bratislava

Celkem 26032 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:47:21 (2014)
půlmaraton: 1:51:40 (2011)
maraton: 3:57:32 (2011)

andyxx7 muž 20.04.2011 10:46:55

joooj, sa vam beha na takej kvalitnej drahe :-) Len ticho zavidim…

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 20.04.2011 12:08:07

>> SlavoK, 20. 04. 2011 10:18:10

Vyrobil jsem už krátký komentář , včetně grafů.

Myslím, že mým hlavním přínosem byla samotná myšlenka závody tohoto typu pořádat a nabídnout účast žákům, ostatní už pomohli zajistit i jiní, včetně ředitele ZŠ a dozorující učitelky. Vím, že někteří žáci měli shodou okolností v té době výuku tělesné výuky, ale došlo i více žáků, kteří výuku neměli. Překvapil mě hlavně velký zájem žákyň, i proto jsem se operativně rozhodl závod rozdělit do dvou rozběhů a dobře jsem udělal.

Ještě jednou děkuji všem za účast i pomoc.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 20.04.2011 15:27:38

Po zvážení jsem rozhodl, že příští týden budou dva Hamburgy. 11.Hamburg bude v úterý 26.4.2011 od 5:30 na vzdálenost 25 km, 12.Hamburg pak ve středu 27.4.2011 od 18:00 na vzdálenost 10 km (pořádá Pavel Smrž).

Pokud jste slíbili účast Pavlovi a nejste ochotni nebo schopni běžet oba závody, tak dejte přednost středě, jinak ale všechny zájemce, zvlášť o delší běh (od hodinovky výše), uvidím rád i v úterý.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Brno

Celkem 21076,3 km
Minulý měsíc 127,3 km
10 km: 0:42:31 (2011)
půlmaraton: 1:38:10 (2010)
maraton: 3:56:28 (2011)

hugo muž 20.04.2011 15:50:02

>> kanovsky, 20. 04. 2011 15:27:38

Já půjdu jen ve středu, v úterý ráno nestíhám.

Motto: „Zemi nedědíme po předcích, nýbrž si ji jen vypůjčujeme od našich dětí.“ Antoine de Saint-Exupéry
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 20.04.2011 16:47:40

>> hugo, 20. 04. 2011 15:50:02

Nevadí, třeba se najdou nějací zájemci o hodinovku a podobně (doplnil jsem i možnost variabilního startu).

Doplnil jsem pořadí dle maďarských tabulek

Velmi se omlouvám Lucii Coufalové, kterou jsem při minulé verzi okradl o první místo, dnes už jsem to napravil. Myslím, že jí hned tak někdo z mužů neohrozí. :-)

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Brno

Celkem 22207 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:30 (2011)
půlmaraton: 1:23:40 (2007)
maraton: 2:55:30 (2011)

milan muž 21.04.2011 07:46:30

>> kanovsky, 20. 04. 2011 16:47:40

I Pavlův čas na 1500m je velmi pozoruhodný.

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 21.04.2011 08:37:24

>> milan, 21. 04. 2011 07:46:30

Určitě, i když Pavel má z Moravské Slavie 800 metrů za 2:18,3 (2:53/km) a 1500 metrů za 4:45 (3:10/km). Tenkrát mě zaujaly jeho doprovodné komentáře na jeho blogu, cituji:

Můj čas byl 4:45, což je značné zlepšení proti času ze ZŠ, ale znamená to tempo pouze 3:10 min/km, což je například stejné tempo, jakým běhají nejlepší závodníci v brněnských pohárech tratě 5 – 10 km a dokonce pomalejší než tempo při světovém rekordu v maratónu (2:56 min/km).

…Tentokrát to na něj nestačilo, nedal mi šanci a já doběhl pár metrů za ním a v čase 2:18. Tragické je, že můj dosažený čas na 800 m je na úrovni žáků ve věku 14 let.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Brno

Celkem 22207 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:30 (2011)
půlmaraton: 1:23:40 (2007)
maraton: 2:55:30 (2011)

milan muž 21.04.2011 08:52:32

>> kanovsky, 21. 04. 2011 08:37:24

To jsou pro mě těžko představitelné rychlosti.

Pro srovnání: Pavlovou rychlostí na 800m jsem vloni neběhal ani 200m úseky a kilák jsem běžel nejrychleji v osmé třídě ZŠ za 3:16 min.

Rozhodně se mě tyto krátké distance na dráze líbí a občas se chci krátkých Hamburgů zúčastnit.

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 21.04.2011 09:06:08

>> milan, 21. 04. 2011 08:52:32

Pro mě ještě více neuvěřitelná rychlost. Oproti Pavlovi mám na 800 metrech o 22% horší čas (na 5 km přitom „jen“ o 5% a na desítce o 3,6%).

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Postrizin

Celkem 41 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:30 (2011)
půlmaraton: 1:13:56 (2011)
maraton: 2:39:32 (2011)

SlavoK muž 21.04.2011 09:32:49

>> kanovsky, 21. 04. 2011 09:06:08

Zajimave, ja mam docela aktualni osobaky z unora na 1500m 4:50 teda horsi. Na 1km pak 2:57 to asi tak odpovida 800m v tempu 2:53/km.

Jak to delaji ti kluci na ZS nevim… :)

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 21.04.2011 10:00:01

>> SlavoK, 21. 04. 2011 09:32:49

Pavel ale ZŠ už dávno odrostl, dokonce je o rok starší než já. Má tedy vynikající rychlostní předpoklady pro kvalitní výkony na pětku a desítku.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Brno

Celkem 19689 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:24 (2014)
půlmaraton: 1:17:52 (2016)

mulisak muž 21.04.2011 10:13:19

Uvedu to na pravou míru. Na konci ZŠ ve 13 – 14 letech jsem měl 1500m za 5:30 a to v hodině tělocviku zcela bez tréninku. Byl jsem bohužel jasně první a věřím, že kdybych měl tehdy rovnocenné soupeře, zaběhl bych ještě lépe, nemluvě o případném zlepšení po běžeckém tréninku. Na základě toho jsem byl na okrskovém kole, které jsem taky vyhrál (čas nevím) a následně ještě na okresním, kde jsem byl 3. nebo 4., čas opět bohužel nevím. V kontextu toho nebyl loňský výkon 4:45 po roce pravidelného běhání, byť v závodě, kde jsem měl podobně rychlé soupeře, moc dobrý. Včerejších 4:49 bylo sice opět bez soupeřů, ale v lepších klimatických podmínkách a po dalším roce pravidelného běhání. Chtěl jsem běžet na 4:30, tj. tempo 3:00, ale po pár stech metrech, když přišla bolest, jsem to vnitřně vzdal. Nemám moc velkou měsíční kilometráž, ale to klame, protože k tomu 2 krát týdně hraji fotbal a hokej a celkově tedy sportuji v průměru 5 krát týdně. Věřím, že fotbal a hokej částečně nahrazují rovinky, sprinty, intervaly, atd., které jinak vůbec nedělám. I když běhám včetně závodů v tempech jen 3:40 – 5:30, tak mě štve, že i tu blbou patnáctistovku zaběhnu podstatně pomaleji než maratónec, který jich dá v řadě za sebou skoro třicet. Neznalí je obdivují, že uběhnou neskutečných 42 km, ale byli by úplně po****, kdyby si uvědomili, jakou rychlostí to zvládnou, protože drtivá většina by jim nestačila ani 300 – 400m, samozřejmě včetně roztomilé postavičky tohoto fóra maraton3r (http://www.behej.com/…40-maraton3r).

Pro zajímavost, podle této stránky zaběhl jeden z našich obecně podceňovaných běžců Milan Kocourek po 2 měsících tréninku patnáctistovku za 4:24.

http://cs.wikipedia.org/…lan_Kocourek

Motto: KISS (Keep it simple, stupid) in both running and programming
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 21.04.2011 10:22:12

>> mulisak, 21. 04. 2011 10:13:19

Pavle, zkusíš třeba na některém dalším Hamburgu 3 nebo 5 km? Myslím, že na 5 km by ses v pohodě už teď dostal pod 18 minut.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Brno

Celkem 19689 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:24 (2014)
půlmaraton: 1:17:52 (2016)

mulisak muž 21.04.2011 10:46:46

>> kanovsky, 21. 04. 2011 10:22:12

3 km jsem ještě neběžel, ale myslím, že výkon se dá odhadnout. Víc mě láká 5 km, ale nevím, proč bych se měl v pohodě dostat pod 18 minut? Určitě ne v pohodě :-) a určitě ne, pokud tam nebude někdo lepší než já. Odhady z výkonu na 1500m jsou u mě zavádějící, protože rychle vadnu, jinak bych měl dávno mít pětku pod 18 minut a desítku pod 37.

Motto: KISS (Keep it simple, stupid) in both running and programming
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 21.04.2011 11:07:25

>> mulisak, 21. 04. 2011 10:46:46

Aha, neuvědomil jsem si, že jsi pětku nedávno běžel (18:25) a nezaktualizoval osobák v profilu. Soupeře s pětkou pod 18 ale asi potkáš až TriExpertu v červenci.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Brno

Celkem 19689 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:24 (2014)
půlmaraton: 1:17:52 (2016)

mulisak muž 21.04.2011 16:32:06

>> kanovsky, 21. 04. 2011 11:07:25

V červenci odpoledne při teplotě kolem 30st, kdy jsem po celodenním pobytu v klimatizovaný kanceláři jako kdybych dostal palicí do hlavy už když stojím na startu, to nejsou ideální podmínky pro osobák.

Profil jsem si upravil a přišel tak tím o svůj bosoběžecký rekord.

Motto: KISS (Keep it simple, stupid) in both running and programming
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 21.04.2011 20:09:44

>> mulisak, 21. 04. 2011 16:32:06

A co tak na Hamburgu mě zkusit předběhnout o jedno až dvě kola? Mohl bys sledovat, jak rychle stahuješ desítky metrů v každém kole a to by Tě pak mohlo motivovat k dalšímu zrychlování. :-)

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 26.04.2011 09:32:13

Dnes mi test vůbec nevyšel

Zítra v podvečer se na vás všechny už Pavel Smrž těší, očekává se kolem 10 účastníků.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Brno

Celkem 22207 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:30 (2011)
půlmaraton: 1:23:40 (2007)
maraton: 2:55:30 (2011)

milan muž 26.04.2011 09:45:32

>> kanovsky, 26. 04. 2011 09:32:13

Ta nižší TF bude spíš signál zlepšující se efektivity kardiovaskulárního systému. Řešil jsem stejný problém před cca 2 měsíci, měl za to, že jsem přetrenován, unaven, i když jsem se cítil skvěle. Petře, nakonec to byla forma… :-)

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 26.04.2011 10:04:04

>> milan, 26. 04. 2011 09:45:32

Jistě, ale já měl minulý týden průměr na desítku 173 a před tím na celém půlmaratonu 172. Dnešní problémy z kardiovasku­lárního systému naštěstí nepocházely a o přetrénování asi nemůže být řeč, když jsem během 4 velikonočních dnů běhal velmi málo a navíc pomalu.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Sloviensko

rudo muž 26.04.2011 23:32:31

>> kanovsky, 26. 04. 2011 10:04:04

napisem sem viac poznamok, kedze to moze zaujimat viacerych.

pri pretrenovani, chronickej unave sa moze tep vyrazne zvysit ale aj vyrazne znizit a to aj pri zatazi aj v klude, varovanim teda je nahla zmena hociktorym smerom… hoci si myslim ze toto sa ta Petre momentalne netyka.

Predpokladam ze tvoje telo bolo prelade do stavu anabolickeho (nebehanie a zvyseny prijem jedla), v tomto stave je dost tazke prepnut telo na vykon, trva to niekolko dni alebo velmi dlhe a roznorode rozcvicovanie. Vyrazny anabolicky stav sa dosiahne vyraznou provokaciou hormonu inzulin a zavislych hormonov, co sa dosahuje zvysenym prijmom pocas dlhsej dobe jednoduchych cukrov v roznej forme.

Cesta z toho von pred nastavajucimi pretekmi je prestat s akymkolvek cukrom, ale kedze treba zacat behat a zaroven naplnovat glykogen treba prejst na inzulin neprovokujuce carbs, vo forme zeleniny a celozrnnej hnedej ryze a napriklad na jedlo z tekvice zltej, zemiakov a sladkych zemiakov s pridanim morskej soli.

12 dni pred maratonom pokus o osobak na 21–25km podla mna nie je spravna strategia,, optimalne je behat useky okolo 5km presne v tempe maratonu co sa nakoniec udialo. Takze vyssia moc to pre teba zariadila.

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 27.04.2011 07:17:23

>> rudo, 26. 04. 2011 23:32:31

Rudo, v mém případě ale pro výkon na maratonu je důležitá sebejistota, kterou získávám právě těmi rekordními pokusy na delších vzdálenostech před maratonem.

Budu vycházet z maratonu 12.3.2011, kde jsem překonal osobák o 16 minut (tempo 4:42). Před ním jsem 2.3. překonal osobák na 10 km (tempo 4:09), 5.3. osobák na 9,7 km (tempo 4:07) a zejména 8.3. na 15 km (tempo 4:06), přičemž právě tomuto výkonu z 15 km (hodinovky 14,6 km) jsem od té doby ani nepřiblížil, což je též důvodem, proč jsem dosud nezaběhl půlmaraton pod 1:30.

Na druhé straně, před Ostravským maratonem 9.10.2010, kde jsem tehdy překonal osobák o 15 minut (tempo 5:06) jsem žádné rekordní pokusy neměl, protože jsem v té době byl v určitém útlumu, ze kterého jsem se dostal navýšením kilometráže bez rekordů.

Objektivně by bylo lepší se o rekordní pokusy na 21–25 km již nepokoušet, ale kdyby se toto podařilo, tak by mi to, věřím, velmi výrazně pomohlo a to už i proto, že bych získal aktuální údaje pro stanovení vhodné strategie na PIM.

Pokud se jedná o jídlo, tam máš pravdu, i když mám zkušenost, že nejlepší výkony jsem podal poté, co jsem poslední dny před závodem i v den závodu jedl hodně čokolády a oplatků (a naopak nejhorší výkon měl na PIM půlmaratonu, před kterým jsem toto, i na Tvou radu, nejedl). Hlavně ale nesmím podcenit pitný režim, protože jsem si zpětně uvědomil, že cestování den před závodem pro mě znamená, že vesměs piji méně než když jsem doma, což je samozřejmě špatně.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Sloviensko

rudo muž 27.04.2011 07:27:08

>> kanovsky, 27. 04. 2011 07:17:23

Petr to ze si zabehol 12.3 osobak na maraton po serii testov je len polovica faktu. druha je ta ze si bol uz na tom maratone vycerpany a ze si nomohol drzat tempo na 25–30 km a tak si z toho radsej doklusal maraton. sice vyrazny osobak je pekna vec ale keby si miesto tych testov aspon niektorych, ladil na maraton , ak bol maraton hlavny ciel, co nebol, tak by si bol zabehol blizsie ku 3:10

cize seria testov predcahdzala vyraznemu osobaku , lenze v skutocnosti to snamenalo ze si nepodaal vykon na aky si teoreticky mal.

Vela sportovcov trpi predzavodnou neistotou a potrebou dokazovat si pred zavodom formu, co obycajne znamena ze tu vrcholnu formu nemaju na zavodoch ale predtym v tom dokazovani si.

najma v maratone je kriticke, pri niektorych vzdialenostiach sa to tak moc neprejavi.

Myslim ze na strategiu PIM mas viac udajov ako treba a mas viac udajov ako kedy mal ustredny trener strediska vrcholoveho sportu

takze nic viac zistovat a merat nepotrebujes.

nechcem to tu brat nejako osobne a na teba utocit ale je to dobra tema pre vsetkcyh a kedze ta viaceri bezci kopiruju alebo idu kopirovat v treningu, tak potrebujem poukazat na veci ktore by kopirovat nemali :-)

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Brno

Celkem 22207 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:30 (2011)
půlmaraton: 1:23:40 (2007)
maraton: 2:55:30 (2011)

milan muž 27.04.2011 07:35:55

>> kanovsky, 27. 04. 2011 07:17:23

Petře, těch dat máš už tolik, význáš se v nich ještě? Tvoje forma evidentně kulminovala v první polovině března, zkus zjistit proč tomu tak bylo.

To, že poté následuje pokles nebo stagnace růstu výkonnosti je přirozené. Nikdo se nezlepšuje několik let téměř nepřetržitě. Zejména pokud se blíží svému fyziologickému maximu.

Je otázkou, kde ho každý z nás má. :-)

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 27.04.2011 07:55:30

>> rudo, 27. 04. 2011 07:27:08

>> milan, 27. 04. 2011 07:35:55

Máte pravdu, občas už se v těch svých datech nevyznám. :-) Problém je ovšem v tom, že jsem se zlepšoval až příliš rychle, takže co jsem naměřil před několika měsíci, to už nyní není aktuální …

Jinou věcí je, že můj trénink není maratonsky zaměřen a mimo jiné postrádá dlouhé tréninkové běhy. Proto je srozumitelné, proč na cca. 25.km dochází ke zpomalování.

Konečně, aktuálně bych měl větší radost, kdybych se dostal na půlmaraton pod 1:30, byť „jen“ na Hamburgu (nebo i v tréninku), než kdybych PIM maraton zaběhl třeba za 3:13 (ostatně, odhady výsledků jsou zatím velmi vyrovnané a tipují mi 3:13 až 3:16, více na http://www.kanovsky.cz/tipovanipim.php).

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Postrizin

Celkem 41 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:30 (2011)
půlmaraton: 1:13:56 (2011)
maraton: 2:39:32 (2011)

SlavoK muž 27.04.2011 09:51:00

Zavody sa bezia predovsetkym hlavou. Velmi dobra trenerska rada, ktora sa mi najprv intuitivne osvedcila az potom som si ju zformulovanu od Matta Fitzgeralda precital je. “Rob vo svojom treninku cokolvek preto aby si zvysil svoju sebadoveru do nadchadzajuceho zavodu. Tvoje podvedomie ti najlepsie urci ake treningy mas behat aby si z nich co najviac prospieval.”

Toto u mna jednoznacne zafungovalo a funguje to aj u Petra. Z obecnych treningovych principov nie je dobre behat osobaky tesne pred dolezitym zavodom. Ale z Petrovych moznosti bezat s 3dnovymi rozostupmi osobaky na podobnych dlzkach trati, je vydiet, ze to nie su behy az tak na hrane jeho fyzickych moznosti, je to hlavne posuvanie moznosti jeho podvedomia, budovanie dovery v to, ako rychlo a dlho dokaze jeho telo bezat a zvysovanie odolnosti voci unave. Samozrejme to aj trenuje jeho telo, ktore sa tiez postupne zlepsuje, ale zatial nie je na hrane, takze treninky na urovni osobaku su stale s urcitou treninkovou rezervou.

Ja by som naopak Petra podporoval v trenovani podla pocitov a povzbudil ho v budovani vecsej dovery vo svoje podvedomie. A toto by si mali od neho vziat aj dalsi, princim treninku podla pocitu. Myslim ze aj Peter toto dostatocne zdoraznuje. Nie kopirovat: Peter bezal v stredu osobak na 10km a v sobotu na 15km → ja mam v sobotu polmaraton tak skusim v stredu osobak na 15km. Takto kopirovat bude len somar.

Petre, mozna mas toho po serii zlepseni dost a si vo faze utlmu, preto ten polM po 1:30 nechce padnut. Myslim, ze mas stastie v tom ako tvoje podvedomie a telo reaguju na celkovu unavu. Ja to mam bohuzial inak. Uz pred Pardubickym polmaratone som citil, ze toho mam dost – ze sa mi uz nechce a tesim sa na pauzu. Vyslovene tento pocit. Na Pardubice som sa ale velmi tesil a aj ked to niekedy mozno vyzeralo trochu arogantne, pracoval som aj na budovani sebedovery pre tento zavod. Bohuzial par dni po zavode, miesto toho aby nastupila unava, celkovy utlm, tak ja som bezal dalej. Nasledovalo zranenie. To je ten hosi sposob ako telo zareaguje na unavu a vystavi stopku behaniu. Momentalne je pre man PIM otazkou. Mam stale dobru formu, ale lavu nohu nefunkcnu. Samozrejme chcem si PIM zabehnut a pokracovat v tradicii, zaroven aj zabehnut slusny vysledok. Vyslovene sa na to tesim. Zdravie ale bude prednejsie.

A ospravedlnujem sa ze striedanie slovenciny a cestiny, sameho ma to stve ked si to po sebe precitam,… :( Jak postupne doplnam jednotlive myslienky a medzitym robim ine veci, tak sa vzdy vratim s inym jazykom.

Nalezené položky: 704 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.