Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Tituly pro Kocourka a Kamínkovou v závodě plném rekordů

Tituly pro Kocourka a Kamínkovou v závodě plném rekordů
foto: Petr Kostovič

Petr Kostovič | 14.05.2011 | přečteno: 9583×

Mistry ČR v běhu na 10 000 metrů na dráze se v sobotu stali Milan Kocourek (AK Kroměříž) v čase 29:31.24 a Petra Kamínková (AK Olomouc) za 35:06.92. Zatímco pro mladého závodníka původem z Brna je to na dráhové desítce premiérový titul, 38letá závodnice na této distanci zaokrouhlila sbírku titulů již na deset. FOTOGALERIE

Za Kocourkem skončil Jan Kreisinger (29:34.89). Oběma se podařilo splnit limit (29:40.0) pro Evropský pohár 4. června v norském Oslo. Třetí se umístil Jiří Homoláč z VSK Univerzita Brno (30:19.06).

Závod se dlouho odvíjel podle očekávání, když se v čele utvořila skupina čtveřice běžců – pozdější medailisty doplňoval Vít Pavlišta. Tempo udávala v první polovině dvojice K+K, která výkonnostně jasně odskakuje zbytku domácího pole. Asi málokdo však čekal, že mladší Kocourek rozhodne závod ve svůj prospěch tak brzo. Namísto očekávaného duelu ve finiši se rozhodlo již tři kola před cílem.

„Poslední kilometr jsem si vybral slabší chvilku a mezeru na Milana už jsem nestihl dotáhnout. I tak však od šestého kilometru závod táhl on sám,“ poklonil se před sobotním výkonem vítěze Jan Kreisinger. Kocourkovi zjevně svědčilo předzávodní soustředění v Maroku. „Byla to teprve moje druhá desítka a hodně mi sedlo i to, že se běželo na začátku dráhové sezóny,“ řekl spokojeně 23letý svěřenec brněnského trenéra Jiřího Sequenta.

Co je nejdůležitější – všechny tři nejlepší bude dnes hřát pocit z nového osobního rekordu na dráhové desítce!

Ocenit je třeba i výkon čtvrtého v pořadí, Petra Pechka (31:13.25) z TJ Maratonstav Úpice. Dosáhl jej jen šest dní po zisku republikového titulu v maratonu a na čtvrté místo se propracoval postupně, když v závěru předběhl i Pavlištu a Vojáka.

„Vstupoval jsem do závodu bez velkých ambicí. Trenér mi start na mistrovské desítce doporučil namísto mnou původně plánovaného Běhu na Radhošť,“ uvedl Pechek.

V ženách se dříve domácí Květa Pecková (v současnosti závodící za TJ Sokol SG Plzeň-Petřín) časem 35:25.71 vklínila mezi současné velké rivalky, když odsunula na třetí místo sokolovskou Ivanu Sekyrovou. Ta přesto doběhla v osobním rekordu za 35:54,26.

Vítězná Kamínková za to vzala ve druhé půlce závodu, kdy tempo vedoucí skupinky, kterou dlouho táhla Lenka Všetečková, začalo trochu opadat. Na její nástup nedokázaly soupeřky zareagovat. V cíli byla sama překvapena, jak rychle se jí v sobotu běželo. „Myslela jsem na čas mezi 35:00 a 35:30, že to nakonec bylo tak blízko té lepší hranici, to opravdu potěší!“ uvedla bezprostředně po závodě.

Zatímco výsledková listina juniorek skýtá velmi smutný pohled (pouhé tři závodnice!), za zmínku naopak stojí výkon dvou nejlepších juniorů. Jak Tomáš Jaša, tak Libor Bucifal stlačili své časy pod 33 minut!

V severočeské Bílině se dráhová desítka běžela poprvé v historii odděleně jako samostatný závod, což řadě borců pomohlo k novým osobním rekordům na dráze, přestože bylo nutné pro velkou účast obíhat více než dvě desítky pomalejších běžců.

„V trenérské radě budeme zvažovat, zda příště nerozdělíme závodníky do výkonnostních skupin. Můj odhad je, že obíhání pomalejších mohlo stát ty nejlepší přibližně půl sekundy na jedno kolo, v součtu tak až 12 sekund,“ řekl Jiří Sequent, trenér vítěze Kocourka i třetího v pořadí Homoláče. Možná by tak druhému jmenovanému neunikl limit (30:05.00) pro ME v atletice do 22 let, které se uskuteční v polovině července v Ostravě.

Výsledky sobotního bílinského závodu se započítávají pro druhé kolo atletické extraligy mužů a žen.


poř. jméno oddíl výkon
1 Kocourek Milan AK Kroměříž 29:31.24
2 Kreisinger Jan AK Kroměříž 29:34.89
3 Homoláč Jiří VSK Univerzita Brno 30:19.06
4 Pechek Petr TJ Maratonstav Úpice 31:13.25
5 Voják Jiří MÍLAŘI Domažlice 31:18.81
6 Pavlišta Vít AC Slovan Liberec 31:40.34
7 Procházka Jan PSK Olymp Praha 31:45.83
8 Kodeda Štěpán AK ŠKODA Plzeň 32:03.18
9 Havlíček Jan ASK Slavia Praha 32:12.47
10 Tejchman Jakub PSK Olymp Praha 32:28.01

poř. jméno oddíl výkon
1 Kamínková Petra AK Olomouc 35:06.92
2 Pecková Květoslava TJ Sokol SG Plzeň-Petřín 35:25.71
3 Sekyrová Ivana AK Sokolov 35:54.56
4 Metelková Taťána SK Týniště nad Orlicí 36:08.93
5 Všetečková Lenka TJ Sokol SG Plzeň-Petřín 36:34.27
6 Mäki Kristiina Hvězda SKP Pardubice 37:53.84
7 Bělohlávková Jitka TJ VTŽ Chomutov 38:15.00
8 Kuříková Petra TJ LIAZ Jablonec n/N. 39:07.62
9 Hlavatá Michaela AK Olymp Brno 39:14.73
10 Fousková Petra AC Čáslav 39:42.42

HISTORICKÉ STATISTIKY DRÁHOVÝCH DESÍTEK

KOMPLETNÍ VÝSLEDKY

FOTOGALERIE ZE ZÁVODU

Anketa

Hodnoťte výkon mistra republiky v běhu na 10 000 metrů známkami jako ve škole

1
 
9 hl.
2
 
3 hl.
3
 
0 hl.
4
 
0 hl.
5
 
0 hl.
Celkem hlasovalo 12 uživatelů.

Komentáře (Celkem 23)

Nalezené položky: 24 První Předchozí | 1 | Další Poslední

behy.cz 12.05.2011 14:15:45

Běh na 10 000 metrů býval dosud součástí republikových šampionátů mužů a žen na dráze. Letos tomu však bude jinak a po vzoru řady evropských zemí má desítka samostatný závod v termínu, který je pro vytrvalce příhodnější. Premiéru nového pojetí bude tuto sobotu hostit severočeská Bílina. TISKOVÁ ZPRÁVA ČESKÉHO ATLETICKÉHO SVAZU
Odkaz na článek

avatar

10 km: 0:32:31 (2009)
půlmaraton: 1:17:19 (2008)

Matěj muž 12.05.2011 19:12:28

A jéje, 29:40…to abych včas vzdal než dostanu pár kol… :-)

avatar

Luhačovice

10 km: 0:34:32 (2008)
půlmaraton: 1:16:11 (2012)

daliluh muž 12.05.2011 21:12:04

>> Matěj, 12. 05. 2011 19:12:28

Hlavně to nepřepálit, znáš se:-). Přeju tobě i ostatním hodně štěstí.

avatar

10 km: 0:32:31 (2009)
půlmaraton: 1:17:19 (2008)

Matěj muž 12.05.2011 23:47:31

>> daliluh, 12. 05. 2011 21:12:04 No jasně, jako by se mi to někdy stalo :-D Ale díky.

avatar

Kalousek Milan muž 13.05.2011 17:23:25

Myslím, že by bylo důstojné, aby mistrovská desítka na dráze (možná i později pětka), která se v podstatě běhá na přijatelné úrovni jedinkrát za rok, měla své místo ve vybraných závodech hodnocených do běžeckého žebříčku, kde by se vedle některých regionálních, méně atraktivních závodů či zcela nových a neprověřených závodů, (např.STRC), nemusela vůbec červenat.

Motto: Hlavou zeď neprorazíš, ale občas někým zatřeseš.
avatar

Brno

Celkem 19689 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:24 (2014)
půlmaraton: 1:17:52 (2016)

mulisak muž 15.05.2011 11:43:55

>> Kalousek Milan, 13. 05. 2011 17:23:25

Souhlas, taky nechápu proč přesně změřené a hodně objektivní dráhové závody v tabulkách chybí.

Motto: KISS (Keep it simple, stupid) in both running and programming
avatar

Brno

Celkem 19689 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:24 (2014)
půlmaraton: 1:17:52 (2016)

mulisak muž 15.05.2011 11:48:16

Skvělé, snad se stane pravidlem, že na mistrovských desítkách na dráze bude vždy několik běžců pod 30 minut.

Motto: KISS (Keep it simple, stupid) in both running and programming
avatar

maraton: 3:01:36 (2011)

Luboš Brabec muž 15.05.2011 12:56:13

>> mulisak, 15. 05. 2011 11:43:55

Dráhové desítky v tabulkách nechybí.

avatar

Brno

Celkem 19689 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:24 (2014)
půlmaraton: 1:17:52 (2016)

mulisak muž 15.05.2011 13:19:17

>> Luboš Brabec, 15. 05. 2011 12:56:13

Myslel jsem běžecké tabulky tohoto serveru.

Motto: KISS (Keep it simple, stupid) in both running and programming
avatar

maraton: 3:01:36 (2011)

Luboš Brabec muž 15.05.2011 14:51:41

>> mulisak, 15. 05. 2011 13:19:17

Je fakt, že pak by se jeden z nejlepších českých vytrvalců Honza Kreisinger posunul v žebříčku z 90. možná až někam na 70. místo…

avatar

Praha

Celkem 6176,6 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:41:15 (2009)
půlmaraton: 1:34:00 (2005)
maraton: 3:23:32 (2006)

Radek Narovec muž 15.05.2011 15:25:28

>> Luboš Brabec, 15. 05. 2011 14:51:41

Luboši, promiň, ale to je trochu laciné… ATP taky není o startu na dvou turnajích ročně.

O tom, že dráhové výkony v žebříčku chybí, není žádná diskuse. Nechali jsme rozhodnutí na tabulkářích, ti jsou momentálně proti. Zdaleka totiž nejde o pár desítek, pak se hned objevují podobné dotazy na pětky, trojky atd atd. Nemluvě o „hamburgách“. Už teď jedou tabulkáři nonstop na plný kotel. Patří jim za to můj dík.

avatar

Brno/Havířov

Celkem 0 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:37:27 (2010)
půlmaraton: 1:26:57 (2010)
maraton: 3:14:26 (2007)

forest muž 15.05.2011 15:43:54

>> Radek Narovec, 15. 05. 2011 15:25:28

Ono je to plivnutí do moře. Závody z termínovky a desítky, co jsou na ligách (a to se snad běží v každé lize jedna desítka ročně max, pokud se nepletu), tvoří jen velmi nepatrný zlomek…

Motto: Vítěz by se v cíli neměl tak radovat, protože vlastně zvítězil nad slabšími.
avatar

maraton: 3:01:36 (2011)

Luboš Brabec muž 15.05.2011 16:45:10

>> Radek Narovec, 15. 05. 2011 15:25:28

Nejsou tenis a vytrvalostní běh poněkud odlišné sporty? Jinak by byl i Haile docela břídil. Startuje tak v pěti závodech za rok, zatímco Nadal zvládne stovku zápasů…

avatar

Čelákovice

Celkem 22125,06 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:50 (2011)
půlmaraton: 1:32:39 (2011)
maraton: 3:23:50 (2011)

Láďa S. muž 15.05.2011 19:28:44

spíš je škoda, že se mistrovské tituly rozdávají tak rychle po sobě, v úzké špičce bude vždy někdo běžet s hendikepem (i když ženy to s maratonem neberou až tak vážně, opakuje se tam vůbec nějaké jméno?)

Motto: Teprve se zabíhám...
avatar

Kalousek Milan muž 15.05.2011 19:32:37

>> Radek Narovec, 15. 05. 2011 15:25:28

Ale Radku mi také děkujeme tabulkářům za jejich odvedenou práci. Já bych se ale diskusi o zařazovaných závodech tak vehementně nebránil. A cílem té diskuse by mělo být, aby žebříček odpovídal trochu i české výkonnosti. A dobří běžci přeci mistrovskou desítku jednou za rok mají běžet a jak se ukazuje naštěstí běhají. Mě třeba maličko překvapuje, že nový seriál STRC získal zařazení závodů do žebříčku nějak automaticky. Třeba závod 21.5. v Karlových Varech se, pokud vím, poběží poprvé (Karlovarský kros je možná uloupený název, protože ten byl vždy a ještě asi je úplně jiným závodem Karlovarské běžecké ligy na podzim a ve Staré roli) a nikdo neví jakou bude mít úroveň i když lobby s reklamou jsou v tomto případě opravdu silné. Navíc je tento závod pořádán v jasně a předem stanoveném termínu 1.kola extraligy, takže běžecká špička se bude muset zase rozhodnout a rozdělit. Snad proto se objevuje občas názor, aby závody do žebříčku splňovaly určitá jásná kriteria. Takhle se nabízí spekulace, že rozhoduje nostalgie, profesní slepota výběrové komise, či dokonce, myšleno s velkou nadsázkou, třeba i výše reklamního příspěvku redakci.

Motto: Hlavou zeď neprorazíš, ale občas někým zatřeseš.
avatar

Praha

Celkem 6176,6 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:41:15 (2009)
půlmaraton: 1:34:00 (2005)
maraton: 3:23:32 (2006)

Radek Narovec muž 15.05.2011 19:41:01

>> Kalousek Milan, 15. 05. 2011 19:32:37

Milane, děkuji za názor. Já jsem napsal, že o tom, jak by šlo žebříček vylepšit, vůbec nediskutujeme, protože s tvými a dalšími komentáři souhlasím. Jen je třeba vidět věci v souvislostech. Taky bych si přál mít sto dalších věcí, než máme nyní…

K tvým spekulacím se vyjadřovat nechci. Přijdou mi nefér.

avatar

Praha

Celkem 6176,6 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:41:15 (2009)
půlmaraton: 1:34:00 (2005)
maraton: 3:23:32 (2006)

Radek Narovec muž 15.05.2011 19:41:59

>> Luboš Brabec, 15. 05. 2011 16:45:10

Máš Luboši jako vždy pravdu.

avatar

10 km: 0:32:31 (2009)
půlmaraton: 1:17:19 (2008)

Matěj muž 15.05.2011 19:55:07

Na druhou stranu…a teď budu za špatného…vzhledem k systému žebříčku a tabulek, je skoro jedno, jestli tato desítka je zařazená či není, ne? V tabulkách je spousta desítek, o jejichž délce se dá zcela úspěšně pochybovat a při pohledu na pořadí v žebříčku…no, řekl bych, že to neodráží zrovna současnou situaci v běhu. Páč většina běžců, co byla v Bílině, moc závody zařazené do žebříčku neobjíždí. Co se tabulek týká – maratónské a půlmaratónské tabulky budiž, ale ty desítkové? Jsou o tom, kdo trefí správně krátkou desítku. Mě třeba osobně to vadí, že jsem zde uveden tak vysoko za vlastně nefér výkon oproti těm, co běželi např. Kbely.

avatar

Praha

Celkem 6176,6 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:41:15 (2009)
půlmaraton: 1:34:00 (2005)
maraton: 3:23:32 (2006)

Radek Narovec muž 15.05.2011 20:10:01

>> Matěj, 15. 05. 2011 19:55:07

Body do žebříčku se počítají podle času vítěze, takže přesná distance není výhodou nebo nevýhodou. Pokud máš pochybnosti o správnosti zařazení některé desítky do tabulek, kde je přesnost délky trati naopak velmi důležitá, prosím piš na tabulky@behej.com, aby se na to kluci podívali.

Jinak ještě jednou prosím o trpělivost – všem argumentům nasloucháme, snažíme se o to, abychom žádný závod nezvýhodňovali nebo naopak neznevýhodňovali. Některé změny jdou dělat hned, jiné naopak žádají rozvahu. To, co na první pohled vypadá jako trivialita, ve skutečnosti může být jen špička pomyslného ledovce. Co se týče tabulek a žebříčku, žádný jiný běžecký nebo atletický web je v takovém rozsahu nevede. Díky za pochopení.

avatar

Kalousek Milan muž 15.05.2011 20:11:00

>> Radek Narovec, 15. 05. 2011 19:41:01 Radku, napsal jsem „…myšleno s velkou nadsázkou“ a v žádném případě jsem se nechtěl dotknout práce Vaší redakce. Ta je pro běžecké hnutí jedinečná a nedocenitelná.

Takže jestli to tak vyznělo, pak tady je má omluva.

Motto: Hlavou zeď neprorazíš, ale občas někým zatřeseš.
avatar

10 km: 0:32:31 (2009)
půlmaraton: 1:17:19 (2008)

Matěj muž 15.05.2011 20:19:48

>> Radek Narovec, 15. 05. 2011 20:10:01

Vždyť jo, já psal o vzdálenosti v souvislosti s tabulkami, ne žebříčkem. A nikam psát nebudu, přece nikomu neseberu osobák…jen jsem chtěl tak trošku upozornit :-)

avatar

Sloviensko

rudo muž 15.05.2011 22:28:16

ja si naopak myslim ze tabulky by mali byt len z behov na drahe na 10,000m.

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Aura: 2920

Exploser muž 16.05.2011 09:24:04

Od jednoho atletického činovníka jsem se dozvěděl, že 10 000 m a 10 km jsou dva zcela odlišné a nezaměnitelné závody. Bylo to pro mě sice trochu překvapivé, ale zcela pravdivé a užitečné zjištění. 10 000 m se běhá na dráze, zatímco 10 km mimo dráhu. :-?

Motto: In God is our trust.
avatar

10 km: 0:32:13 (2012)
půlmaraton: 1:10:59 (2012)
maraton: 2:28:48 (2012)

jardapb muž 16.05.2011 10:18:10

Co se týče mistrovské desítky, tak mi přijde škoda, že byla 6 dní po MČR v maratonu, kdyby byla např. o týden déle, bylo by to dle mě lepší.

Někdo tady nakousl, že např. maraton se dá kvalitně (tj. na 100% možností) běžet tak 2 – 3 za rok. Dle mě by toto mohlo (pro větší objektivnost) zahrnuto do žebříčku. Prostě by se např. půlmaraton bral jako 2 závody a maraton jako 3 nebo dokonce 4 závody (se stejným počtem bodů, pochopitelně, kdyby někdo měl dost závodů i bez toho, tak by se to nepočítalo). Takže ten, kdo má málo startů, např. proto, že se připravoval na nějaký dlouhý závod, by nebyl znevýhodněn těmi, kdo mohou obíhat kratší závody každý týden. Možná by podobná bonifikace mohla být i u závodů MČR (Běchovice), kde je opět nutná kvalitní příprava a navíc je tam velice silná konkurence. Např. letos jsem si bodově na půlmaratonu v pardubicích pohoršil a to i přes to, že jsem se o zlepšil o 1,5 minuty.

Nalezené položky: 24 První Předchozí | 1 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.