Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Hervis 1/2Maraton Praha: Světový rekord odolal, ženy předčily muže

Hervis 1/2Maraton Praha: Světový rekord odolal, ženy předčily muže
foto: Źdeněk Krchák

Petr Kostovič | 08.04.2013 | přečteno: 20541×

Roli favorita potvrdil při největším českém půlmaratonu eritrejský běžec Zersenay Tadese. Touha pořadatelů o překonání světového rekordu se však nenaplnila. Tadese zvítězil v čase 1:00:10, světový rekord má hodnotu 58:23. Letošní ročník pražského půlmaratonu se přesto o dva rekordní zápisy postaral. Nejrychlejší žena, keňská běžkyně Gladys Cherono, překonala časem 1:06:47 ženský rekord závodu a padl i rekord účastnický. K závodu se podle údajů pořadatelů registrovalo přes 12 000 běžců a běžkyň. Skvěle běžel český vítěz, Jiří Homoláč, který si v sólo běhu časem 1:05:41 vytvořil osobní půlmaratonský rekord a dostal se do čela letošních českých půlmaratonských tabulek.

Již první mezičasy daly tušit, že světový rekord zůstane nepřekonán. Na pátém kilometru byli nejrychlejší vytrvalci v čase 14:07, přičemž rozpis na světový rekord jim velel běžet pod hranici 14:00. Po osmi kilometrech za to „vzal“ Tadese, jeho pokus o trhák však brzy skončil. Přestože se běželo pomaleji než v předchozích dvou letech, je dosažený čas třetím nejlepším v historii závodu.

„Neběželo se mi příliš dobře, cítil jsem, jak mi těžknou nohy. Na poslední chvíli jsem zápolil s lehkým nachlazením a navíc bylo dost chladno. Proto jsem spokojen s tím, že se mi alespoň podařilo zvítězit,“ uvedl v cíli vítězný Tadese.

O vítězství musel v dlouhém finiši bojovat až na cílovou pásku s krajanem a tréninkovým partnerem Amanuelem Meselem, který doběhl druhý ve stejném čase. Třetí John Kipsang, nejlepší z keňských běžců, zůstal o 6 sekund zpět. Radoval se však možná více než vítěz, po dlouhé době výsledkového půstu se mu podařilo znovu vystoupit na stupně vítězů.

O rekordní zápis se tentokrát postaraly ženy. Kvalitním časem 1:06:48 vytvořila rekord závodu keňská běžkyně Gladys Cherono. „Rozhodně jsem takový čas nečekala, v průběhu závodu jsem nevěděla, že běžím na rekord závodu. Mívám běžecké sny. Tentokrát jsem jej měla také, promítl se mi v něm celý závod, ale neviděla jsem cíl. I proto jsem byla velmi mile překvapena dosaženým časem,“ usmívala se vítězka v cíli.

V chladném počasí padaly osobní rekordy jako na běžícím pásu. Z elitní skupiny si je vytvořilo sedm mužů. Ukázalo se, že podmínky nebyly tak špatné, jak se původně myslelo, chlad tolik nevadil, rozhodovala momentální forma. Půlmaratonský osobní rekord si o jeden a půl minuty zlepšil i nejlepší český běžec v závodě Jiří Homoláč. V závodě, v němž z velké části běžel sám, finišoval v čase 1:05:41, na celkovém osmnáctém místě.

„Chtěl jsem splnit limit na univerziádu, tedy běžet na úrovni 1:06. Rozběhl jsem to o něco rychleji, než jsem plánoval, na pětce jsem byl v čase 14:58. Zima mi nevadila, vpřed mě hnali diváci, fandili při přeběhu mostů a cílový finiš jsem si za jejich podpory vychutnal,“ pochvaloval si nejlepší český běžec vedle výkonu, jímž se posunul do čela letošních půlmaratonských tabulek, i diváckou atmosféru.

O dvě minuty za ním doběhl v čase 1:07:56 Robert Krupička. „Jsem spokojen, chtěl jsem to dát pod 1:09, to se mi povedlo. Moje příprava je teď zaměřena na vrchy, tento silniční trénink rychlosti byl jejím příjemným zpestřením, chlad mi nevadil, podle mě bylo důležitější než zima to, že tolik nefoukal vítr,“ hodnotil spokojeně svůj výkon vrchař z Ústí nad Orlicí. Třetí doběhl v čase 1:09:54 další z výborných veteránů, ortoped z Týna nad Vltavou Mulugeta Serbessa.

Napínavou bitvou byl souboj o pozici nejlepší české půlmaratonkyně. V polovině závodu se ve skupince mužů držela čtveřice Ivana Sekyrová, Petra Pastorová, Petra Kamínková a Anežka Drahotová. Do závěrečných kilometrů šla již jen dvojice Pastorová a Sekyrová.

„Cítila jsem podle dechu soupeřky, že bych na tom mohla být v závěru lépe. Trochu mě překvapila zrychlením tři kilometry před cílem, nakonec jsem však přece jen měla v závěru více sil, přestože sporttester, který byl nastaven na hranici 170 tepů za minutu, mi ve finiši pípal jak divý,“ popsala Sekyrová, jak se rodilo její vítězství mezi českými ženami a dodala, že měla od trenéra naplánováno závod pojmout jako trénink s tím, že vrcholný půlmaratonský výkon by měla podat za dva týdny při mistrovství republiky v Pardubicích.

Druhá Petra Pastorová doběhla v čase 1:16:08, třetí Petře Kamínkové naměřili v cíli čas 1:17:31.

Všichni elitní běžci si pochvalovali atmosféru závodu. Tu si užily i tisícovky kondičních běžců, jimž trvalo dlouhých jedenáct a půl minuty, než po výstřelu všichni překročili startovní čáru. Nechyběly mezi nimi ani známé osobnosti. Moderátor Martin Veselovský dal půlmaraton za 1:53:40, fotbalový internacionál Pavel Nedvěd dokončil další ze svých půlmaratonů v čase 1:43:09. Ještě lépe běžel kardiochirurg Jan Pirk, který dva týdny před svými pětašedesátými narozeninami dosáhl reálného času 1:36:58. Především před jeho výkonem je třeba smeknout!

První běžecký závod má za sebou i herec, moderátor a hudebník Dalibor Gondík. Zvládl jej v čase 1:57:23 (reálný čas), o něco pomaleji, než se zdálo podle tréninkových výsledků, přesto ve vytouženém čase pod dvě hodiny.

„Dvouměsíční tréninkový výpadek byl znát. Sval, který mě trápil v posledních týdnech mě při běhu nebolel, cítil jsem však, že rychleji prostě běžet nemohu, tak jsem to nehrotil a užíval si Prahy,“ okomentoval svůj výkon. „Ti elitní běžci jsou ale v kladném slova smyslu magoři. Když jsem běžel kolem Rudolfina do druhé poloviny závodu, byli už v cíli,“ kroutil hlavou nad výkony nejlepších a dodal, že běhání ho baví a bude si hledat další závodní výzvy.

Ve výsledkové listině závodu figuruje 8762 jmen běžců a běžkyň, kteří absolvovali celý půlmaraton.


ONLINE VÝSLEDKY

FOTOGALERIE ZE ZÁVODU

Anketa

Hodnoťte Hervis 1/2Maraton Praha 2013 známkami jako ve škole

1
 
128 hl.
2
 
14 hl.
3
 
7 hl.
4
 
2 hl.
5
 
4 hl.
Celkem hlasovalo 155 uživatelů.

Komentáře (Celkem 33)

Nalezené položky: 34 První Předchozí | 1 | 2 | Další Poslední

PetrK muž 06.04.2013 14:36:01

Roli favorita potvrdil při největším českém půlmaratonu eritrejský běžec Zersenay Tadese. Touha pořadatelů o překonání světového rekordu se však nenaplnila. Tadese zvítězil v čase 1:00:10. Letošní ročník pražského půlmaratonu se přesto o dva rekordní zápisy postaral. Nejrychlejší žena, keňská běžkyně Gladys Cherono, překonala časem 1:06:47 ženský rekord závodu a padl i rekord účastnický. Závod si užilo přes 12 000 běžců a běžkyň. Skvěle běžel český vítěz, Jiří Homoláč, který si v sólo běhu časem 1:05:41 vytvořil osobní půlmaratonský rekord. PRŮBĚŽNĚ AKTUALIZUJEME
Odkaz na článek

avatar

Celkem 6856 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:47:59 (2007)
půlmaraton: 1:46:39 (2010)
maraton: 3:53:44 (2012)

ipeterka muž 06.04.2013 16:55:11

Nějaké fotky najdete tady: http://fotoalba.cz/…erka/2490991

avatar

Praha

Celkem 21393 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:36:06 (2015)
půlmaraton: 1:18:50 (2016)
maraton: 2:50:47 (2013)

jsyrovat muž 06.04.2013 17:59:27

Letos jsem plánovaně 1/2M vynechal, ale aspoň jsem pobíhal po trati a povzbuzoval, kde se dalo, a jak jsem to stíhal. A hodně u toho fotil, lidi do času v cíli 1:22 by se měli najít na několika místech na trati. http://uloz.to/…marathon-zip

  • a omlouvám se za nekvalitní, hlavně rozmazané fotky, za běhu, mobilem, a v takové skoro tmě se to líp nedalo :-)
avatar

Mariánské Lázně

Celkem 9874 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:36:34 (2015)
půlmaraton: 1:17:55 (2014)
maraton: 2:58:26 (2014)

Preiby muž 06.04.2013 21:26:14

Závod byl parádní a protože trénuju na maraton, musel jsem běžet o trochu volněji a pomáhal jsem kamarádům, co to chtěli dát za 1:30. Proto bych si dovolil drobnou výtku, nejsem si zcela jist, jestli kilometrovníky 12, 13 a 14 byly zcela přesné. Ono to vypadá jako drobnost, ale pokud člověk má co dělat, aby držel plánovaných 4:16 a najednou začnou lítat kilometrové časy někde kolem 3:58 a v zápětí 4:38, tak to člověka začne trochu znervozňovat. Tohle mi potvrdil další člověk, který si měřil mezičasy po kilometrech, navíc vloni jsem měl zrovna na dvanáctém kilometru stejný problém (jinak to měření bylo konzistentní). Pokud je trať certifikovaná, tak by nemusel být snad takový problém, změřit přesně každý jednotlivý kilometr, i padesát metrů dělá s mezičasy divy. Jinak celkově atmosféra parádní, super organizace i super zázemí…

Motto: Když vás začne porážet mladší sestra, je na čase dopít pivo, zvednout se z gauče a začít se sebou něco dělat
avatar

Magda žena 06.04.2013 21:41:04

>> Preiby, 06. 04. 2013 21:26:14

Jo, 13. km byl nějakej krátkej.

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 06.04.2013 21:42:04

>> Preiby, 06. 04. 2013 21:26:14

Dle mého názoru (měření) byl kilometrovník 13 správně, ale kilometrovníky 12 a 14 byly posunuty o cca. 70–80 metrů ve směru běhu, takže fakticky 12.km byl delší, 13.km kratší, 14.km delší a 15.km kratší.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Pierrot muž 06.04.2013 21:50:14

Pokud jsou v pořádku mezičasy Jirky Homoláče (14:59!!, 30:35!) v první půlce závodu, zdá se mi, že má na to, aby při opatrnějším začátku a rovnoměrnějším tempu pokořil hranici 1:05. Jsem moc zvědavý na jeho další závody, protože to vypadá, že formu má opravdu velikou..

avatar

Ústí nad Labem

Celkem 30811 km
Minulý měsíc 217 km
10 km: 0:39:10 (2015)
půlmaraton: 1:28:27 (2011)
maraton: 3:13:01 (2015)

1bubo.bubo muž 07.04.2013 08:50:15

Pár fotek z trati kolem 2:00 do 2:40 http://1bubobubo.rajce.idnes.cz/…raton_Praha/

Motto: There is no failure, only feedback. (Mark Allen)
avatar

Celkem 6331,04 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:49:16 (2012)
půlmaraton: 1:53:48 (2013)
maraton: 4:30:11 (2014)

Martin66 muž 07.04.2013 10:26:41

A nepadl předsi jen ten světový rekord? Třetí, o 6 s., J. Kipsang (roč. 1968) za 1:00:16. To v kategorii MM45 snad musí být světový rekord, ne? Pokud tedy věk souhlasí…

avatar

Pierrot muž 07.04.2013 12:01:28

>> Martin66, 07. 04. 2013 10:26:41

Zdá se, že máš pravdu: http://www.iaaf.org/…john-kipsang.

nedokázal jsem ale zjistit, jestli to je rekord.. Odhadem bych řekl, že ano.

avatar

Pierrot muž 07.04.2013 12:25:01

Tak jsem to, zdá se, našel: http://www.mastersathletics.net/…athonmen.htm

Pokud to opravdu všechno souhlasí, vytvořil Kipsang nejen světový rekord v kategorii nad 45 let, ale i nad 40 let. A v absolutním pořadí veteránů (35 let a výš) mu patří 4. příčka..

avatar

maraton: 3:01:36 (2011)

Luboš Brabec muž 07.04.2013 13:07:01

>> Pierrot, 07. 04. 2013 12:01:28

Řekl bych, že nikoli. Myslím, že tohle je John Lotiang Kipsang, ročník narození 1991.

Viz oficiální zpráva IAAF: „John Lotiang of Kenya took a surprise third with 1:00:16, improving his PB by more than one minute, while his team-mates Pius Kirop (1:00:18) and Henry Kiplagat (1:00:21) also ran sub-61.“

avatar

Pierrot muž 07.04.2013 13:40:54

>> Luboš Brabec, 07. 04. 2013 13:07:01

To sice vypadá pravděpodobněji, ale když on je i ve výsledkovce včerejšího půlmaratonu veden jako běžec nad 45 let.. A ve startovní listině (http://www.runczech.com/…gue_2013.pdf) žádné třetí jméno nemá a jeho osobák na maraton odpovídá mnou uváděnému Kipsangovi.. Ale to není poprvé, co je stran Keňanů a jejich jmen zmatek. Není to tak dávno, co se někde objevila zpráva o návratu Daniela Komena a dokonce se u jeho jména v tabulkách IAAF objevil nový zápis. Pak se ale ukázalo, že to byl Kipchirchir… Zajímalo by mě, co si o tom myslí pořadatelé. Veteránský rekord by si přece neměli nechat proklouznout mezi prsty..

avatar

maraton: 3:01:36 (2011)

Luboš Brabec muž 07.04.2013 13:54:12

>> Pierrot, 07. 04. 2013 13:40:54

Mnou citovaná zpráva IAAF je podepsaná „Organisers for the IAAF“, takže tuším, co si o tom myslí pořadatelé :-)

Už když o něm mluvili v TV, říkal jsem si, že je to divné, aby se někdo ve 45 letech po desetileté pauze vrátil a běžel čas na úrovni širší světové špičky, navíc v osobním rekordu vylepšeném o víc než minutu.

avatar

Pierrot muž 07.04.2013 14:07:44

>> Luboš Brabec, 07. 04. 2013 13:54:12

Mě by zajímaly údaje, které uvedl na přihlášce (nebo kde). Nebo o něm čeští pořadatelé tahali informace z internetu? Je ale fakt, že na 45 nevypadal a pokud si dobře vzpomínám, na zpáteční cestě od Libeňáku třikrát prudce nastoupil a snažil se skupinu roztrhat. To také moc neodpovídá „veteránskému stylu“..

avatar

Pierrot muž 07.04.2013 14:19:44

Tak jsem se podíval do fotogalerie z půlmaratonu ve Zwolle (2012) a potvrzuji, že třetí muž ze včerejšího půlmaratonu je John Kipsang Lotiang narozený 1.1.1991.

avatar

Ústí nad Labem

Celkem 4714,62 km
Minulý měsíc 46,9 km
10 km: 0:45:53 (2008)
půlmaraton: 1:42:24 (2008)
maraton: 3:54:51 (2004)

PetrK muž 07.04.2013 14:24:46

>> Martin66, 07. 04. 2013 10:26:41

Ahoj, je to chyba ve výsledcích. Podle Mulugety Serbessy, který dělal africkým běžcům tlumočníka, je správný ročník narození Kipsanga 1988, ne 1968, jak bylo uvedeno u jeho profilu a ve výsledkové listině.

avatar

Activity Lanškroun

Celkem 27708,6 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:17 (2014)
půlmaraton: 1:26:15 (2013)
maraton: 3:02:07 (2016)

forest a rix muž 07.04.2013 15:07:33

>> Preiby, 06. 04. 2013 21:26:14

>> kanovsky, 06. 04. 2013 21:42:04

Asi máte pravdu, taky jsem znejistěl, snažil jsem držet tempo 4:05 a najednou mně to ulítlo že nestíhám, ale vzápětí zase to bylo vpořádku, hlídal jsem si čas na km a v duchu jsem si říkal, že to bylo asi stoupáním a nějakými drobnými seběhy a zatím to mohlo být i posunem kilometrovníku, díky za vysvětlení.

Motto: co tě nezabije, to tě posílí
avatar

Celkem 6331,04 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:49:16 (2012)
půlmaraton: 1:53:48 (2013)
maraton: 4:30:11 (2014)

Martin66 muž 07.04.2013 15:27:12

>> PetrK, 07. 04. 2013 14:24:46

Měl jsem podezření, že to nějak takhle bude. Takže jsem v kategorii 286. a ne 287:-).

avatar

maraton: 3:01:36 (2011)

Luboš Brabec muž 07.04.2013 17:24:18

>> Pierrot, 07. 04. 2013 14:19:44

Ten 1. leden bych nebral tak vážně. IAAF má u řady keňských běžců uvedeno tohle datum narození, protože prostě znají jen rok, tak k tomu do databáze přiřadí automaticky 1. leden :-)

avatar

Pierrot muž 07.04.2013 19:04:33

>> Luboš Brabec, 07. 04. 2013 17:24:18

To mi pak taky došlo, ale už jsem to tak nechal. Ale jinak si ta kachna začíná žít vlastním životem a spousta lidí si myslí, že Kipsangovi fakt je 45.. Nevím, kdo to vypustil jako první, ale sázel bych na tradiční komické duo komentátorů ČT. Letos jsem u přenosu nezapnul zvuk a závod jsem si dost užil..

avatar

maraton: 3:01:36 (2011)

Luboš Brabec muž 07.04.2013 19:18:05

>> Pierrot, 07. 04. 2013 19:04:33

Pokud byl rok 1968 v oficiální startovní listině, tak na začátku té kachny byli organizátoři… Je to tak ostatně i v žebříčku IAAF.

avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 07.04.2013 20:22:11

>> Pierrot, 07. 04. 2013 19:04:33

Komicke duo monetatoru CT, to jsi mne pobavil. Ale zeditovala bych to a napsala trio. Jeste maji reporterku Perinovou. Zaneta je byvala taletka, atletice predpokladam rozumi, ale jeji reportazni vykony…Vecer jsem si zapnula zaznam zavodu, opakovali nejak v 10 vecer, abych videla, co se delo na spici.

Po zavode zminovana slecna dela rozhovor s vitezem a na dotaz, jak se mu bezelo, ji odpovedel, ze chytil rymu, spatne spal, necitil se dobre, mel tezke nohy, tak je rad za to vitezstvi, neb na svetak to neslo atd. Reakce redaktorky, ktera jej A, neposlouchala a nebo za B, nerozumela, byla neco jako: „A proc vam to dnes nebezelo na ten svetak?“ On na ni udivene pohledl a povida, no ja se nachladil, spatne spal, mel jsem tezke nohy.....Kdyby to formulovala jinak, aby ukazala, ze ho posloucha a rozumi, ale takhle nemel jinou moznost, nez rici uplne to same. Nastesti preklad provadeli kolegove komentatori, jeji volne preklady jsem parkrat slysela a polovinu veci bezne zcela vynecha. Toto dost nechapu, cekala bych, ze reporter CT by mel Aj ovladat na komunikacni urovni, ne byt je schopny stvorit vetu…

(doplnuji, ze text parafrazuji, opravdu si to doslova nepamatuji, vitezova Aj mne mile prekvapila, neb beru v potaz, ze africke hvezdy obvykle vubec nerozumi ci jsou totalne zoufale, tenhle sice mota casy, ale na to, ze ma za sebou 21km v takovem hukotu byl schopen krasne reagovat)

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

Celkem 1526 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:43:50 (2012)
půlmaraton: 1:35:43 (2013)
maraton: 4:08:47 (2008)

charles79 muž 07.04.2013 20:31:37

>> Luboš Brabec, 07. 04. 2013 17:24:18

Přesně tak. To píše i Finn v knížce Běhání s Keňany.

avatar

Pierrot muž 07.04.2013 21:52:01

>> skritek Hugo, 07. 04. 2013 20:22:11

Co k tomu dodat? Radši nic, je to „kopání do mrtvol“. Už tolik let má u nás komentování atletiky tu samou úroven a já si ne a ne zvyknout. Vždycky mě něčím totálně na… nadzvednou. A tak jsem si to letos ušetřil a bylo mi fajn. Takže teď ani nemůžu kritizovat. Z mého pohledu výkon ČT bezchybný. A jsem moc rád, že závod nestartoval ani náš starý, ani náš nový Mr. President..

avatar

10 km: 0:42:25 (2012)
půlmaraton: 1:32:39 (2013)

88mikulas muž 07.04.2013 22:03:39

Závod byl perfektní a ani to chladnější počasí mě nakonec nevadilo, i když jsem z něj měl trošku obavy. Jinak můj první půlmaraton a splněný sen, více zde: http://mkvapil.blogspot.cz/…n-praha.html

avatar

Ústí nad Labem

Celkem 4714,62 km
Minulý měsíc 46,9 km
10 km: 0:45:53 (2008)
půlmaraton: 1:42:24 (2008)
maraton: 3:54:51 (2004)

PetrK muž 08.04.2013 11:06:08

>> skritek Hugo, 07. 04. 2013 20:22:11 Ahoj, nabízím pohled člověka, který byl na místě v cílovém prostoru a viděl i televizní záznam. Také mě zarazilo, že se reportérka dvakrát ptala na totéž. Jenže v cíli byl strašný hluk, který vytvářeli moderátoři, nebylo slyšet vlastního slova, osobně mi to hodně vadí, nevím, proč se při každé sportovní akci musí pořád něco hulákat. možná reportérka odpověď ani neslyšela, docela bych tomu věřil. Televize ten hluk v pozadí ale umí v přenosu potlačit, tak to vypadá, že reportér pracuje v pohodovém prostředí, ve skutečnosti je to stres a blázinec :). Mimochodem, Tadese byl i na tiskovce velmi pohodový, působil skromně,trpělivě odpovídal na opakující se stejné otázky a nedělal ramena, že je světovým rekordmanem. Angličtinu na rozdíl od jiných afrických běžců celkem ovládá, alespoň na úrovni sdělení podstatných informací. A že nezaběhl svěťák? Jak kdosi řekl, je to něco tak výjimečného, co prostě nejde naprogramovat. Musí se sejít tolik věcí, aby to padlo. Všeobecná touha po rekordech je až chorobnou záležitostí, proč by pořád měly padat rekordy? Já smekám před výkonem na úrovni jedné hodiny, nad tím, že se běžec vydá ze všech sil, tempo 2:50/km je neskutečný kvapík…

avatar

Celkem 9565 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:36:32 (2016)
půlmaraton: 1:22:47 (2016)
maraton: 3:22:11 (2014)

ALFcz muž 08.04.2013 11:12:06

Zdravím všechny běžce a gratuluji všem zúčastněným. Jsem velice spokojený neboť jsem si splnil cíl. S kilometráží pod 200km měsíčně jsem se za rok zlepšil o 10 minut na 1:28:53. Z mého pohledu byla organizace lepší než loni, akorát ten stan na převlékání mohl být jednou tak velký. Ale zase jsem si během obouvání mohl 4× poslechnout, že „60 závodníků slaví dnes narozeniny“ :D Slečně bych dal grog a někam bych ji uklidil. Jinak super, díky!

Motto: Nad lidskou blbostí nemůžeme zvítězit. Ale nikdy, nikdy tento boj nesmíme vzdát!
avatar

Pavel Frček muž 08.04.2013 12:21:20

>> Preiby, 06. 04. 2013 21:26:14

>> Magda, 06. 04. 2013 21:41:04

Letošní půlmaraton se běžel po trati, která se běžela už 2010 a 2011 (loni se kvůli opravě Jateční ul. běželo Tusarovou). Trať jsem změřil 28.2.2010 a z tehdejšího protokolu uvádím tento popis: 12 km – Nábřeží E. Beneše, 3 m za sloupem veřej.osvětlení č. 700 019, 13 km – Nábřeží kpt. Jaroše, 11 m za sloupem VO č. 700 050, proti 11. oknu zleva u domu č. 7, 14 km – Bubenské nábřeží, 1 m za sloupem VO č. 703 792, cca 80 m za hlavní bránou Holešovické tržnice. Jel jsem v autě s „ženskou“ časomírou a jsem přesvědčen, že 12. a 14. km byly umístěny správně. Jednotlivé kilometrovníky jsem sledoval kvůli mezičasům vedoucí ženy velmi bedlivě a poměrně slušně jsem si dokázal vybavit, kde je mám očekávat. Po dnešním ověření z protokolu jsem si však téměř jist, že 13. km byl umístěn blíže než měl být, podle mě to bylo poměrně brzo za křižovatkou, kde tramvaj odbočuje ke Štrosmajeráku, určitě ne až proti oné obří budově na protější straně a nějakému až 11. oknu. I když chápu vaše roztrpčení, na celkové délce se tím nic nezměnilo a důležité pětky byly správně.

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 08.04.2013 15:41:25

>> Pavel Frček, 08. 04. 2013 12:21:20

Naměřil jsem pomocí Garminu toto:

12.km 1,08 km čas 4:34

13.km 0,93 km čas 4:00

14.km 1,08 km čas 4:32

15.km 0,94 km čas 4:03

Podle mapy se nezdá, že by Garmin měřil v těchto částech špatně, s výjimkou mírného nadměření po celé trase, navíc sedí i součty 12.-15.km (naměřeno 4,03 km, což je v souladu s uvedeným) a odpovídá to i časům kilometrů. Dle mého názoru z toho plyne, že minimálně 12. a 14.km byly umístěny nesprávně.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
Nalezené položky: 34 První Předchozí | 1 | 2 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.