Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Je ztráta menstruace běžkyň neškodným jevem?

Je ztráta menstruace běžkyň neškodným jevem?
foto: Asics

Lucie Jandová | 10.08.2011 | přečteno: 31027×

Amenorea – dlouhodobá absence menstruace u žen se objevuje většinou před menopauzou jako přirozená reakce na ztrátu ženských hormonů. Přitom problém existuje i u mladých a zdravých dívek. Podle odhadů potkají poruchy menstruačního cyklu v některém období života až polovinu běžkyň.

To jim může přinést nejen psychické znepokojení a nejistotu, ale v případě dlouhodobě chybějící menstruace se mohou projevit i negativní vlivy na pevnost a kvalitu kostí.

Nejen anorektičky a profi atletky

„Jako příklad toho, že poruchy menstruace mohou postihnout i běžkyně na hobby úrovni, mohu sloužit i já sama. Běhám pravidelně něco přes dva roky a vzpomínám si, že když zhruba před rokem můj menstruační cyklus začal ubírat na intenzitě, brala jsem tuto změnu dokonce jako pozitivní,“ napsala do redakce jedna čtenářka.

„Ustupovaly s ní totiž i nepříjemné průvodní jevy jako migréna a bolest v podbřišku. Znejistila jsem až v době, kdy se pravidelné krvácení nedostavilo vůbec.“

V minulosti jsem zaslechla o přítomnosti tohoto jevu u anorektiček, ne však u sportujících žen s normální hmotností. A tak jsem se začala hlouběji pídit a zajímat. Reakce oslovených běžkyň byly skutečně překvapivé. Většina nejenže o poruchách menstruace běžkyň slyšela, ale některé mohly dokonce hovořit z vlastní zkušenosti.

Lehčí žokej je rychlejší žokej

Jako první se k tématu otevřeně vyjádřila bývalá dostihová jezdkyně Kamila. V rámci své jezdecké kariéry naběhala spousty kilometrů v rámci každodenního tvrdého tréninku, který u žokejů vedle samotného ježdění zahrnuje i celou řadu dalších disciplín.

Zejména běháním si pomáhala udržovat pro jezdce tak důležitou minimální hmotnost. Když bylo před závodem nutné rychle shodit, byly někdy běžecké tréninky úporně tvrdé. „V mém případě se poruchy menstruace či úplné vynechání dostavily, když toho mé tělo mělo opravdu plné kecky,“ přiznala.

Že je dnes po gynekologické stránce vše v pořádku dokládá i Kamilino těhotenské bříško – dvaatřicetiletá šťastná maminka šestileté dcerky totiž za nedlouho očekává narození druhého potomka. „Je vidět, že mne léta tvrdých tréninků a nepravidelných menstruačních cyklů nijak nepoznamenala," dodává pobaveně.

Její tělo se prý po ukončení sportovní kariéry postupně vracelo do normálu. Bez zajímavosti ale není, že k úplnému vyrovnání cyklu došlo až v době, kdy začala opět rekreačně běhat.

Možná příčina stres aneb vždy na plný plyn

„Menstruaci nemám už půl roku, ale nikdy jsem nepomyslela na to, že by příčinou mohl být běh,“ svěřuje se sedmadvacetiletá drobná blondýnka Šárka. Z nevyjasněné absence cyklu prý není ve své kůži a navštívila proto i gynekoložku, která se však k jejímu problému stavěla poměrně vlažně.

Podle ní za problémem stojí především stres – její povolání je velmi psychicky náročné a běh ji prý po práci vždy dostane zpět do pohody. Přiznává ale, že ve spolupráci s trenérem v poslední době hodně zostřila trénink a měsíční kilometráž zvýšila zhruba o padesát procent.

Patří výkon ženám nebo mužům?

Nadměrná fyzická zátěž někdy zapříčiňuje změnu hormonální přirozenosti ženy a tendence se přibližovat k muži – zvnějšku vidíme více svalů než tuků a vyšší fyzickou kapacitu. Větší fyzický i psychický výkon znamená i větší energetické vyčerpání a následnou potřebu účinnější regenerace.

To právě dobře zajišťují mužské hormony androgeny. Každá žena má tyto hormony v malém množství. V ženském těle se přirozeně tvoří, neboť se z nich následně tvoří ženské hormony. Vlivem požadavků na efektivnější svalovou práci a regeneraci se může poměr androgenů vůči ženským hormonům zvýšit.

Z ženy nevznikne vždy mužatka, to by musel být trénink přeháněný a žena by musela mít k tvorbě androgenů dispozice nebo jej uměle dodávat dopingem. Ale některé i letmé pohledy na profesionální sportovkyně mohou onu hranici „od ženy k muži“ naznačit.


Nepravidelná menstruace. Řešit nebo neřešit? Čtěte více v novém Běhej, které vyjde 26. srpna. Porovnáme v něm tradiční (západní) i alternativní (čínský) přístup. Pokud se chcete o své zkušenosti podělit s ostatními anonymně, zašlete nám email na behej@behej.com

Komentáře (Celkem 30)

Nalezené položky: 31 První Předchozí | 1 | 2 | Další Poslední

lucie.j žena 11.08.2011 09:14:11

Amenorea – dlouhodobá absence menstruace u žen se objevuje většinou před menopauzou jako přirozená reakce na ztrátu ženských hormonů. Přitom problém existuje i u mladých a zdravých dívek. Podle odhadů potkají poruchy menstruačního cyklu v některém období života až polovinu běžkyň.
Odkaz na článek

avatar

Sloviensko

rudo muž 11.08.2011 09:45:58

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Praha 3

Celkem 38273,15 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:43:29 (2015)
půlmaraton: 1:32:22 (2016)
maraton: 3:24:57 (2008)

intensity žena 11.08.2011 15:32:05

Se ztrátou menstruace mám své zkušenosti. Je to tak 6 let zpátky, první 3 měsíce jsem to moc neřešila, opravdu jsem to připisovala velké kilometráži. Po půl roce jsem šla na gynekologickou prohlídku, kde se doktorka na nic neptala a vzala mi hned krev. Všechno bylo v pořádku až na hemoglobin, který byl na polovičních hodnotách (byla jsem skoro na transfuzi), než má být a železo absolutně nenaměřitelné. Po všech možných vyšetřeních se došlo k závěru, že opravdu nedostatečná strava s obsahem železa a velká zátěž způsobila tu slušnou anemii. Dostala jsem na cucání trojmocné železo, které nezatěžovalo žaludek ani trávení a spolu s injekcemi B12 jsem se dostala za 2 měsíce opět zpátky do normálních hodnot :))

avatar

Sloviensko

rudo muž 11.08.2011 20:15:40

>> intensity, 11. 08. 2011 15:32:05

to si musela nejako vypozorovat z treningovych casov a ako tazko sa to tempo udycha, ze krv nema ako kyslik prenasat ?

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Praha 3

Celkem 38273,15 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:43:29 (2015)
půlmaraton: 1:32:22 (2016)
maraton: 3:24:57 (2008)

intensity žena 11.08.2011 22:04:00

>> rudo, 11. 08. 2011 20:15:40

No právě…poslední tak možná dva měsíce už mi to bylo pomalu divný, ale připisovala jsem to únavě, zvýšení tréninkových dávek, posilovna, kolo. Dávala jsem více a více odpočinek, nic nepomáhalo. Do kopce jsem se zadýchávala, bolely mě nohy atd. Až teda pak se na to přišlo. Neměla jsem do té doby žádný zdravotní potíže, najednou jsem nevěděla co to je, co se děje, co mám dělat. Vyřešila to za mě gynekoložka minutu po dvanáctý.

avatar

Banská Bystrica

Celkem 983 km
Minulý měsíc 0 km

PeterFabok muž 12.08.2011 07:43:59

moderny svet „hojnosti“ umoznuje zenam menstruovat/byt fertilnymi kazdy mesiac. gorily napriklad menstruuju tusim raz za pol roka. „pravidelny cyklus“ je vymysel zakomplexovanej propagandy.

Motto: the best runner leaves no trace
avatar

Celkem 3192 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:50:19 (2011)
půlmaraton: 1:54:23 (2012)
maraton: 4:15:11 (2011)

Slapaja žena 12.08.2011 08:09:32

>> intensity, 11. 08. 2011 15:32:05

Vážím si, že diskutuješ i o takovém skoro „intimním“ tématu. I já mám se ztrátou menstruace své zkušenosti. Bohužel můj gynekolog není zřejmě až tak osvícený člověk, takže netuším, zda mé problémy mají obdobnou příčinu jako měly ty tvé nebo zda jde o něco jiného (a doufám že ne vážnějšího). Každopádně ho na tohle téma určitě oslovím… Když jsi byla v léčení, tak jsi přestala úplně běhat nebo jsi jen snížila tréninkové dávky? A teď běháš a je vše v pořádku? Nechtěla bych se běhání úplně vzdát, ale na druhou stranu bych si během nechtěla zlikvidovat svou reprodukní schopnost.

Motto: „Jestli chcete něco vyhrát, běžte 100 metrů. Jestli chcete něco zažít, běžte maraton.“
avatar

Žďár nad Sázavou

půlmaraton: 1:42:51 (2011)

pam65 muž 12.08.2011 08:24:13

>> PeterFabok, 12. 08. 2011 07:43:59

Dost hrozný názor …

Jinak k dlouhodobé podvýživě patří i některé nevratné následky, jako třeba osteoporóza. Není pravda, že „až začnu jíst, všechno se spraví“.

Motto: No toto!
avatar

Sloviensko

rudo muž 12.08.2011 08:37:49

>> Slapaja, 12. 08. 2011 08:09:32

je vela dovodov-pricin a su uplne rozdielne reto sa neda vsetko hadzat dokopy

  • vrcholovy elitny sport, tento jav je znami a tiez by sa mohol rozdelit na 2 podtemy – ta samozrejma a neprijemna – manipulacia dopingom liekmi a hormonami, utajovana strediskami vrcholoveho sportu a ta cista – jednoducho vsetka energia ide do trenigu a sportovej formy, pricom zostava zdrava a nijak ju to neovplyvni
  • teoria cisteho organizmu ako prezentovana na fore vitarian a na vsetkych inych forach po celom svete kde su zeny na supoercistej strave. hoci aj tam je to kontroverzne, velmi zjednodusena teoria aspom ako ju ja chapem, ze velmi cisty organmizmus na suopercistej strave nema v sebe ziadne toxicke tkaniva a nepoyrebuje sa preto nicoho zbavovat, z coho nepriamo vyplyva ze ked zena nema supoercistu stravu, vystelka maternice zacne akumulovat toxiny bolo by to nebezpecne pre dieta a preto kazdy cycklus to vyhjodi zrenovuje a narastie odznovu, je to taky detox
  • pripady chudokrvnosti – nedostaku zeleza alebo inych mnineralov moze to byt aj zlozitejsia metabolicka porucha kde nejake zlozky v potrave chybaju pripadne ich nevie telo stravit alebo zosyntetizovat
  • pripoad pre gynekola kde je to symptom ze nieco nemusi byt v poriadku

je tiez mozne ze sa priciny kategorie prekryvaju ked napriklad sportovanie moze vyvolat nedostatok nejakych mineralov, u bezcov je zname mikrokrvacanie, takze zena musi byt 2× opatrna si sledovat stravu pripadne pri prvych znakoch znizenej vykonnosti a unavy si dat spravit krvny opbraz a mineralovy rozbor

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Praha 3

Celkem 38273,15 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:43:29 (2015)
půlmaraton: 1:32:22 (2016)
maraton: 3:24:57 (2008)

intensity žena 12.08.2011 09:04:17

>> Slapaja, 12. 08. 2011 08:09:32

Musela jsem přestat na chvíli běhat. Myslím, že jsem kdysi úplně vypustila tak na 2–3 týdny a pak se pomalu vracela. Mezitím jsem jen doma cvičila a chodila do posilovny. Teď je to v pořádku, běhám, ale už ne tak moc(limituje mě jiné zranění). Kombinuju s během jiné sporty, jako kolo, plavání, posilovnu atd. Železo si ale občas preventivně vezmu. ;-)

avatar

Celkem 3192 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:50:19 (2011)
půlmaraton: 1:54:23 (2012)
maraton: 4:15:11 (2011)

Slapaja žena 12.08.2011 09:12:57

>> rudo, 12. 08. 2011 08:37:49

Úplně s tebou souhlasím, že příčin a důvodů může být celá řada a jsou individuální pro každého jednotlivce. Například mne dost překvapilo, že ztráta menstruace může mít svůj původ i v anemii (no přiznám se, nejsem doktor a nemám žádné zdravotní vzdělání). Myslím, že pokud tuhle možnost naznačím i svému lékaři, tak si můžu ušetřit spoustu času a náročných vyšetření… Taky vím, že doktoři často – možná z opatrnosti – v rámci léčby doporučí nesportovat vůbec. Proto jsem se ptala Intensity, zda běhala nebo zda přestala úplně a jak je na tom teď. Na jednu stranu mám tendenci poslechnout svého lékaře (tj. neběhat vůbec), na druhou stranu se svého koníčka nechci jen tak lehce vzdát (přeci jen je to droga a na výběhy se opravdu těším). Takže si ráda poslechnu jakoukoliv zkušenost…

Jde prostě o to, najít nějaký rozumnou střední cestu zdravého běhání (nebo nevím, jak to nazvat), kdy tě běh ještě maximálně naplňuje, ale nedává ti nafrak zdravotně.

Motto: „Jestli chcete něco vyhrát, běžte 100 metrů. Jestli chcete něco zažít, běžte maraton.“
avatar

Celkem 3192 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:50:19 (2011)
půlmaraton: 1:54:23 (2012)
maraton: 4:15:11 (2011)

Slapaja žena 12.08.2011 09:35:09

>> intensity, 12. 08. 2011 09:04:17

Díky moc. Toho jsem se trošku obávala, že budu muset na chvíli přestat běhat úplně. Připravuju se na půlmaraton v Ústí a asi jsem to s tréninkem trošku „přeťápla“…:-( Takže teď bojuju sama se sebou, co dál… Držím palce, aby se tvé zranění brzy zlepšilo.

Motto: „Jestli chcete něco vyhrát, běžte 100 metrů. Jestli chcete něco zažít, běžte maraton.“
avatar

Praha 3

Celkem 38273,15 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:43:29 (2015)
půlmaraton: 1:32:22 (2016)
maraton: 3:24:57 (2008)

intensity žena 12.08.2011 09:42:29

>> Slapaja, 12. 08. 2011 09:35:09

Nejlepší výkony jsou takový, kdy si před závodem pořádně odpočineš a zregeneruješ. Tělo si všechno pamatuje, takže bych se vůbec nebála zvolnit. Dostatečná regenerace Ti může jenom pomoci :) … a děkuju! :) Eva

avatar

Sloviensko

rudo muž 12.08.2011 10:16:41

krvny obraz predsa spravy rychlo kazdy obvodak, to by nemal byt problem

co sa tyka behania – bezci s nespravnou technikou, narazy pri dopade, vytvaraju mikrotrhlinky a mikrokrvacanie, od chodidiel rozne klby atd ale otrasy sa mozu prenasat aj do chrbta atd

tato mikro stratena krv sa vstreba a vyluci cez lymfu, takze sa to nepozoruje ako opuch atd a bvezec si toho nie je vedomi

pokial je problem ciste len tentop efekt akykolvek neotrasovy sport je v poraidku, da sa robit chodza, cyklo alebo beh v hlbokej vode, takze kondicia sa da nahanat stale

tiez beh do kopca by nemusel robit problem kedze dopad na zem pri stromom kopci neposobi orasy,, samozrejme najhorsi je beh dolu kopcom a tiez vselijake poskakovacie cvicenia ako aerobic atd

problem mozu mat napriklad boxeristi karatisti atd s trenigom uderov kopov…

samozrejme toto je len jedna z mnohych moznych pricin straty krvi

tiez je dobre mysliet na to ze v sucasnom pretechnizovanom svete su casto ludia nic netusiac vystaveny roznemu ziareniu a krvinky to citia (rontgenove pracoviska vysielace mobilnych telefonov TV a vselico ine, napriklad mikrovlnka

su aj pokrocilejsie testy kde sa posudzuje kvalita cervenych krviniek nielen ich pocet, ci su zdrave vitalne neposkodene atd a prave tam sa ukaze vsetko mozne ohlkadom radiacie

lenze tieto testy nie su standartne lekarske testy

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Banská Bystrica

Celkem 983 km
Minulý měsíc 0 km

PeterFabok muž 12.08.2011 10:46:28

>> pam65, 12. 08. 2011 08:24:13

vdaka ;) vychadzam z toho,ze z pohladu reprodukcie je normalne,ked ma zena cyklus vtedy,ked ma otehotniet a naopak. je to taky vynalez prirody,aby sme sa rozmnozovali v obdobiach hojnosti a pohody. planovane rodicovstvo,per­manentny nadbytok a nezmyselny mytus umiesane dokopy vytvorili stupidnu dogmu.

prapredkovia si zeny urcene na plodenie hyckali,aby boli v pohode a prichod menzesu bol tiez spojeny s rocnymi cyklami. fusujeme prirode do remesla a navyse pracujeme s nezmyselnymi normami a hodnotami a nahaname jav,ktory permanentne nepotrebujeme. … a sme premnozeni,co ohrozuje biodiverzitu…

minusky sem!

Motto: the best runner leaves no trace
avatar

Žďár nad Sázavou

půlmaraton: 1:42:51 (2011)

pam65 muž 12.08.2011 10:54:39

>> PeterFabok, 12. 08. 2011 10:46:28

Odtud je jen krůček k názoru, že souložit je třeba také jenom s cílem se reprodukovat. :-(

Motto: No toto!
avatar

Banská Bystrica

Celkem 983 km
Minulý měsíc 0 km

PeterFabok muž 12.08.2011 11:05:40

>> pam65, 12. 08. 2011 10:54:39

prave uplne naopak. nepritomnost cyklu,ked „netreba“ dokonale riesi antikoncepciu. priroda to ma vymyslene.

Motto: the best runner leaves no trace
avatar

Sloviensko

rudo muž 12.08.2011 11:13:26

tak pozor chlapci na to sa nespoliehat

nepritomnost menstruacie vobec neznamena antikoncepciu

dozretie a uvolnenie vajicka totizto absolutne nesuvisi s vylucenim vystielky maternice

su to 2 uplne nezavisle javy

napriek tomu ze v skole sa to snazia ucit akoby jedno sposobovalo druhe

Uz vela zien otehotnelo bez menstruacneho cyklu

a okrem toho tieto 2 javt nie su sfazovane takze v skutocnosti neexistuju bezpecne neplodne dni alebo zase plodne dni, vela zien otehotnelo prave mimo kalendarne vypocty a na druhej strane vela „neplodnosti“ sa vyriesilo tak ze sa snaha posunula mimo kalendarove vypocty

Zeny ktore nemaju mesntruacny cyklus stale dozrievaju a uvolnuju vajicka, chlapci neteste sa

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Banská Bystrica

Celkem 983 km
Minulý měsíc 0 km

PeterFabok muž 12.08.2011 11:18:39

menstruaciaje „v poradi prva“ a ovulacia druha. priroda spojila cistenie a kontrolku do jedneho. spolu s viditelnymi a zmyslami vnimatelnymi signalmi nastavaju vnutorne zmeny a tento setup suvisi s pracov hormonov atd…

… to sa nam to chlapom diskutuje. niekto si moze povedat,ze prd vieme ake to je. niekto zas,ze to je zakladny predpoklad pre udrzanie nadhladu ;)

Motto: the best runner leaves no trace
avatar

Sloviensko

rudo muž 12.08.2011 11:24:17

>> PeterFabok, 12. 08. 2011 11:18:39

menstruaciaje „v poradi prva“ a ovulacia druha. priroda spojila cistenie a kontrolku do jedneho. spolu s viditelnymi a zmyslami vnimatelnymi signalmi nastavaju vnutorne zmeny a tento setup suvisi s pracov hormonov atd…

Peter to je oficialna medicinska verzia

ale je to inak

nakoniec aj lekar ti povie ze neexistencia menstruacie neznamena neplodnost alebo antikoncepcnu is­totu

ked pojdes najblzsie k svojej gynekologicke, tak sa jej na to spytaj ;-)

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Banská Bystrica

Celkem 983 km
Minulý měsíc 0 km

PeterFabok muž 12.08.2011 11:33:07

>> rudo, 12. 08. 2011 11:24:17

mas recht,ta istota nie je dokonala. na zaklade cisto amaterskych skusenosti vsak mozem potvrdit, ze „ten“organ a cely system okolo neho je vymysleny velmi funkcne a v super baleni.

opat poklona prirode

Motto: the best runner leaves no trace
avatar

Sloviensko

rudo muž 12.08.2011 12:15:02

>> PeterFabok, 12. 08. 2011 11:33:07

mali by sme presne poznat softwarove vybavenie vybavenie toho hardwaru za smyklavou dierkou

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Žďár nad Sázavou

půlmaraton: 1:42:51 (2011)

pam65 muž 12.08.2011 12:17:20

Odlehčeně: Kolega ztratil v hospodě mobil. Škoda, že se mu neobjeví v kapse až vystřízliví.

Motto: No toto!
avatar

Praha 6

Celkem 1848 km
Minulý měsíc 0 km

klarusjaa žena 12.08.2011 15:27:36

No.., jsem udivena, že o takovém to ryze ženském tématu diskutují hlavně chlapi:-D

avatar

Slaný

Celkem 3535 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 1:30:08 (2010)
maraton: 3:37:21 (2010)

EdCable muž 12.08.2011 19:33:13

>> PeterFabok, 12. 08. 2011 11:18:39

Peter, vzdyt je to presne naopak (dle oficialni mediciny:-) ): prva je ovulace, menstruace je druha. Proto se napriklad po konci tehotenstvi nedoporucuje spolehat se na to, ze neni menstruace, protoze uz muze byt ovulace. Prece nejdrive se musi vytvorit vajicko, aby mohlo pres menstruaci odejit.

Motto: "Sometimes, I guess there just aren't enough rocks."
avatar

Sloviensko

rudo muž 12.08.2011 21:34:11

>> klarusjaa, 12. 08. 2011 15:27:36

to si myslis ze sa pri pive debatuje o futbale a politike ?

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Praha

Celkem 2755 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:53:45 (1987)
půlmaraton: 2:16:09 (2008)
maraton: 4:48:45 (2004)

anajpo žena 12.08.2011 22:01:21

Já už tyhle problémy díky svému věku řešit nemusím, ale rozhodně bych poslouchala své tělo, když by reagovalo jinak než je standard. Ženy v krizových extrémních situacích ztrácejí menstruaci(např. koncentrační tábory za 2.svět války) protože i lékařsky řečeno je to „luxusní funkce“, které se organismus vzdává, když jde do tuhého. Takže bych ho poslechla a přibrzdila, pokud nechci mít zdravotní komplikace. Já jen mohu přinést poznatky ze své zkušenosti. Menstruaci jsem měla od 12 let,ale během půl roku jsem pak přibrala 10kg, bez výrazného vzrůstu (3cm), tudíž jsem ve 13 začala držet dietu(nic drastického-jen dělenou stravu, co je teď tak v módě) a preferovat pohyb a během jara a léta dalšího roku jsem je shodila ale ztratila na 2 roky menstruaci. Pak zas přišla a v reprodukčním období jsem ji neměla jen když jsem otěhotněla (a to jsem i docela dost sportovala)-takže bych to viděla jako varování organismu, který už toho má dost.:-(

Motto: Proti narození a ani smrti není léku, v mezidobí užívej radost :)
avatar

10 km: 0:49:34 (2011)
půlmaraton: 1:58:31 (2011)

evcaa žena 12.08.2011 22:05:27

>> PeterFabok, 12. 08. 2011 11:18:39

Peter, kdyby byla menstruace prva a ovulace druha, nas prvorozeny by vubec nemohl byt na svete ;-)

avatar

Plzeň-sever

Celkem 2494 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:47:52 (2012)
půlmaraton: 1:49:24 (2011)

janala žena 15.08.2011 08:49:57

Také zírám, jak se chlapci zapojili do diskuze, ale jinak bych se připojila k názoru anajpo. Co mám „odpozorováno“ ze svého okolí, tak silnější ženy mají silnější menstruaci a naopak. Samozřejmě to není 100%. Já bych asi zvolnila, ale asi ne úplně přestat běhat, to by mě osobně dost vadilo psychicky a stres zase tomuto problému nepomáhá! Držím palce

PS: celkem mě zaráží názory Petera Faboka, hlavně mně nekorespondují s jeho „osobní fotografií“

avatar

Banská Bystrica

Celkem 983 km
Minulý měsíc 0 km

PeterFabok muž 15.08.2011 22:32:49

>> evcaa, 12. 08. 2011 22:05:27 samozrejme mas pravdu, tak to je – myslel som to z pohladu chlapa. ideme na signal-pre nas to zacina v tom momente…

Motto: the best runner leaves no trace
Nalezené položky: 31 První Předchozí | 1 | 2 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.