Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

ANKETA: Na trůn opět usedl Orálek. Co na to Kocourek s Kreisingerem?

ANKETA: Na trůn opět usedl Orálek. Co na to Kocourek s Kreisingerem?
foto: Martin Symon

Petr Kostovič | 05.02.2013 | přečteno: 8513×

Ani olympijská maratonská účast Jana Kresingera či skvělé dvanácté místo na mistrovství Evropy v krosu, které vybojoval Milan Kocourek, neotřásly tradičním pořadím čtenářské ankety o vytrvalce roku, na něž jsme si zvykli v posledních letech. Na prvním místě se opět usadil brněnský vládce ultramaratonských tratí a milovník exotických běžeckých výzev Dan Orálek. Ptali jsme se však tentokrát i druhého a třetího v pořadí ankety o vytrvalce roku 2012.

Pro kterého z českých a moravských běžců bys v anketě o vytrvalce roku 2012 hlasoval ty a proč?

Dan Orálek (DO): Hlasoval bych pro Milana Kocourka a potom Honzu Kreisingera, jako třetímu bych dal hlas Jirkovi Homoláčovi. Výkony, které loni předvedl Milan, byly výborné a jsou umocněné tím, že za nimi je vidět i rychlostní potenciál a tím také prostor pro výkonnostní růst. Kreinsinger mě zase potěšil výkonem na pražském maratonu. Škoda, že se mu tolik nedařilo na olympiádě. Homoláč běžel výborný maraton a stále jde výkonnostně nahoru. Vzhledem k tomu, že je trošičku pomalejší než třeba Milan, tak právě v maratonu by mohl mít velké šance.

Milan Kocourek (MK): Janu Kreisingerovi. Kvalifikoval se na maraton na olympijských hrách, to se počítá, je to velký úspěch. Patří mu i druhé a třetí příčky v republice na ostatních vytrvaleckých tratích.

Jan Kreisinger (JK): Dal bych hlas asi Jirkovi Homoláčovi, běžel slušně maraton i přesto, že neměl dost natrénováno, což v průběhu sezóny dohnal a dokázal zaběhnout výborně na ME v krosu. Do běhání je blázen a hlavně je to dobrý kamarád.

Co oceňuješ na dalších dvou běžcích, kteří s tebou stanuli na stupních vítězů v anketě?

DO: Jejich přednosti jsem vyzdvihl v předchozí odpovědi.

MK: Na Danovi oceňuji tu mnohaletou vytrvalost, s níž se vytrvalostnímu běhu věnuje. Jeho disciplína je časově náročná na trénink, přitom chodí do práce, trénuje mimo pracovní dobu a dokáže zaběhnout neuvěřitelné výkony. Honzovy přednosti se mi těžko hodnotí. Ne proto, že bych o nich nic nevěděl, je to velký kamarád, z běžeckého hlediska o něm vím téměř všechno.

JK: Na Milanovi se mi líbí, že vždy v závěru dokáže neskutečně zabrat a vyždímat ze sebe maximum. A na Danovi oceňuji jeho obrovskou vůli dokázat spolykat tak velké množství kilometrů.

Jaký je tvůj největší běžecký cíl pro rok 2013?

DO: Původně to bylo MS na 100 km, ale protože bylo zatím bez náhrady zrušeno, tak začínám zvažovat ještě jeden návrat na trať z Athén do Sparty. Loni jsem tam měl velkou šanci, kterou jsem nedokázal přivést až do konce. Stále mi vrtá hlavou, jestli by to nešlo udělat znovu a lépe. To všechno i přesto, že mě to loni stálo neuvěřitelné množství fyzických i duševních sil.

MK: Mým nejbližším velkým cílem je kvalifikovat se na halové mistrovství Evropy v atletice. Rád bych to zkusil na trati 3 000 metrů. Kvalifikační limit je 8:00. Dále se chci zlepšovat v disciplíně 10 000 metrů na dráze a dlouho jsem neběžel rychlou pětku, chtěl bych na této trati zaběhnout hodně rychlý čas.

JK: Na podzim bych chtěl běžet jeden maraton, ale uvidíme, jak vydrží zdraví a jak všechno do sebe zapadne.

Všem třem nejúspěšnějším běžcům z ankety jsme dali možnost položit ostatním dvěma otázku týkající se jejich sportovního či osobního života. Tady jsou výsledky této besedy na dálku.

Dan Orálek

Pro Milana Kocourka: Na které trati vidíš svůj největší potenciál?

MK: Nějakou dobu se chci ještě věnovat desítce, především závodům na dráze a pak také krosu, v němž se mi poměrně daří. Půlmaraton a maraton? To je pro mě otázka daleké budoucnosti.

Pro Jana Kreisingera: Chystáš ještě běžet maraton nebo start na olympiádě byl ojedinělou záležitostí?

JK: Splnil se mi sen startovat na olympijských hrách, na ten zážitek nikdy nezapomenu. Byla to moje nejlepší sezóna, fakt jsem si ji užil. Na jeden maraton se chystám i letos. Chtěl bych jej běžet na podzim letošního roku, takže ojedinělá záležitost to rozhodně nebyla.

Milan Kocourek

Dane, na jakou běžeckou „šílenost“ (v pozitivním slova smyslu) se chystáš v letošním roce?

DO: Letos marně hledám v plánu nějakou „šílenost“, pokud se za ni nedá považovat těch asi 10 ultramaratonů a dalších 10 maratonů, které bych chtěl běžet. Samozřejmě pokud tělo bude fungovat tak, jak má. Ovšem nevylučuji, že mě ještě něco dalšího napadne.

Honzo, tebe znám dobře. A tak jedna otázka na tělo z oblasti tvých koníčků. Kdy si koupíš nový model letadla či vrtulníku?

Nový model si v dohledné době kupovat nebudu, mám jich už pět a nestihnu je všechny „ulítat“, ale pokud bys měl Milane zájem, jeden či dva ti mohu prodat :).

Jan Kreisinger

Mám stejnou otázku na vás oba, a to jak jste spokojeni s uplynulou běžeckou sezónou.

DO: Minulá sezóna bylo o trochu horší než ta před tím, protože se na ní podepsala drobná zranění, která jsem v průběhu roku nasbíral. Zlepšil jsem si jen jeden osobní rekord na 100 mil a nejlepší výkon na 100 km byl 7:07:46. Na druhou stranu jsem loni zvládl 17 maratonů a 12 ultramaratonů a mezi nimi například v Mexicu Copper Canyon Ultramarathon, Spartathlon nebo můj oblíbený závod v holandském Winschotenu. Takže spokojen jsem byl, ale letos se budu snažit to zase posunout o kousek dál. Hodně to závisí na tom, jak se vypořádám s problémem zad, který mě trochu limituje.

MK: Vytvořil jsem si osobní rekord v běhu na 10 000 metrů na dráze a 12. místo, které jsem obsadil v závěru roku na mistrovství Evropy v krosu, je nádherné. S uplynulou sezónou tedy u mě vládne velká spokojenost.

Výsledky ankety čtenářů behej.com o vytrvalce roku 2012

  • 1. Daniel Orálek – 350 hlasů
  • 2. Milan Kocourek – 191
  • 3. Jan Kreisinger – 134
  • 4. Vít Pavlišta – 75
  • 5. Jiří Homoláč – 25
  • 6. Petr Pechek – 17
  • 7. Robert Krupička 13

V anketě hlasovalo celkem 805 čtenářů.

Komentáře (Celkem 77)

Nalezené položky: 78 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | Další Poslední

PetrK muž 05.02.2013 09:50:33

Ani olympijská maratonská účast Jana Kresingera či skvělé dvanácté místo na mistrovství Evropy v krosu, které vybojoval Milan Kocourek, neotřásly tradičním pořadím čtenářské ankety o vytrvalce roku, na něž jsme si zvykli v posledních letech. Na prvním místě se opě usadil brněnský vládce ultramaratonských tratí a milovník exotických běžeckých výzev Dan Orálek. Ptali jsme se však tentokrát i druhého a třetího v pořadí ankety o vytrvalce roku 2012.
Odkaz na článek

avatar

Celkem 30338 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:32:51 (2011)

Šulda muž 06.02.2013 12:16:10

Myslím si, že Dan Orálek vůbec neměl figurovat v této anketě. O tom, že jí měli vyhrát jiní borci netřeba diskutovat. Nechápu jak může být člověk který kluše 250km, před člověkem který se dostane na OH nebo je na 12.místě na ME v krosu :(

avatar

Praha

Celkem 14588,46 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:55 (2013)
půlmaraton: 1:17:41 (2013)
maraton: 2:56:52 (2012)

marek27 muž 06.02.2013 12:24:59

>> Šulda, 06. 02. 2013 12:16:10

Ankety nejsou jen o faktech. Roli hrají také sympatie. o tom, kdo by v anketě měl být či neměl se tady už diskutovalo. Podobná situace byla ostatně mezi ženami.

Motto: www.marek27.cz
avatar

Nový Vestec

maraton: 3:06:31 (2005)

sam muž 06.02.2013 12:38:57

>> Šulda, 06. 02. 2013 12:16:10

Anketa byla o vytrvalce roku. Řekl bych, že maraton a ultramaraton rovněž jsou vytrvalecké běžecké disciplíny. V čem je tedy problém, že mezi kandidáty byl Dan ? Máš jen svůj vlastní a čistě subjektivní problém, že se ti nedaří skousnout, že nezvítězil někdo tebou preferovaný. Jak psal Marek, ankety nejsou žádné objektivní žebříčky. Ty ostatně stejně moc často ve sportu nefungují a objevuje se v nich tu větší tu menší míra neobjektivity.

Motto: http://skyrunning.cz
avatar

Praha 9

Celkem 9303,79 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:40:13 (2014)
půlmaraton: 1:31:41 (2013)
maraton: 3:27:44 (2014)

asteryx muž 06.02.2013 13:26:18

>> Šulda, 06. 02. 2013 12:16:10

podle tvych a Danovych vykonu bych do tehle diskuze asi nemel zasahovat, ale neda mi to…

Pises klusat 250 km…zkusil jsi to nekdy? prijde ti to jako neco tak lehkeho ze to nestoji za rec?

Tim nerikam, ze jakykoliv vykon neni lepsi, horsi ci stejny. Mam podobny nazor na ankety jako Marek a Sam, jenom mi ta tvoje formulace a shrnuti Danovo vykonu prijde hodne nestastne.

avatar

Brno

Celkem 19190 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 1:32:28 (2008)
maraton: 3:23:45 (2008)

Pavel S. muž 06.02.2013 13:53:44

>> Šulda, 06. 02. 2013 12:16:10

A proč by neměl? Je to anketa o vytrvalce roku a pokud z ní Dana vyřazuješ, tak podle tebe není vytrvalec? Co tedy?

Jako každá anketa, i tato poměřuje nepoměřitelné. Dan se nedostal na OH, JK a MK zase nedokázali tvou terminologií „vyklusat“ 250 km. Který výkon je hodnotnější? Vždy takovéto ankety, samy o sobě nesmyslné, budou o pohledu a preferencích hlasujících.

Pro mě je rozhodující pohled na věc všech tří běžců, kteří byli v článku osloveni – respekt k výkonu svých „soupeřů“.

avatar

Ústí nad Labem

Celkem 30811 km
Minulý měsíc 217 km
10 km: 0:39:10 (2015)
půlmaraton: 1:28:27 (2011)
maraton: 3:13:01 (2015)

1bubo.bubo muž 06.02.2013 15:40:03

>> Pavel S., 06. 02. 2013 13:53:44 Největší souhlas – respekt nejen k výkonům svých „soupeřů“, ale hlavně respekt k „soupeřům“ – k ostatním běžcům, jako lidem. To v tomto rozhovoru prokázali všichni oslovení! Patří jim můj obdiv! ;-) Kéž by to bylo pro všechny normální, nejen při sportu, ale i v dalších oblastech našeho života.

Motto: There is no failure, only feedback. (Mark Allen)
avatar

Celkem 30338 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:32:51 (2011)

Šulda muž 06.02.2013 18:02:40

>> marek27, 06. 02. 2013 12:24:59

Jestli roli hrají u Vás spíše sympatie než předvedené výkony, tak se celá anketa mohla nazvat MISS Sympatie a Dan pak mohl dostat krásnou korunku.

avatar

Praha

Celkem 14588,46 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:55 (2013)
půlmaraton: 1:17:41 (2013)
maraton: 2:56:52 (2012)

marek27 muž 06.02.2013 18:06:08

>> Šulda, 06. 02. 2013 18:02:40

Můžeš mi vysvětlit, na čem jiném je založena anketa, když ne na tom, že lidé volí podle svého uvážení, sympatií? Pokud by existoval vzorec pro určení vítěze, nebylo by třeba se ptát, nebyla by to anketa.

Mimochodem, víš co anglicky znamená slovo „miss“?

Motto: www.marek27.cz
avatar

Celkem 30338 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:32:51 (2011)

Šulda muž 06.02.2013 18:22:57

>> sam, 06. 02. 2013 12:38:57

Neříkám, že maraton a ultramaraton nejsou vytrvalecké disciplíny. Já mám zkus dobrý, takže mi nedělá problém skousnout to, že zvítězil někdo jinej, než by mi radil můj rozum.

A důvod proč si myslím, že tam Dan neměl být: Jsou zde lepší běžci, kteří by v této anketě měli být místo Dana. například Ondra Fejfar měl dobrou sezonu (Pečky – 30:50) – to je podle mě hodnotnější, než všechny Danovi výkony dohromady ;)

avatar

Celkem 30338 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:32:51 (2011)

Šulda muž 06.02.2013 18:30:47

>> asteryx, 06. 02. 2013 13:26:18

Proč bych taky zkoušel běhat takovýhle závod? Mám jen jedny nohy.

Myslím si, že takovéto běhání (Spartathlon) není vůbec zdraví prospěšné. Stejně tak je to u jeho běhání maratónů na pásech či v garážích. Přijde mi to minimálně postavené na hlavu.

Ale jestli to Dana baví, tak budiž. Ale že díky tomu vyhraje anketu o nejlepšího vytrvalce, to bych fakticky nečekal.

avatar

Celkem 30338 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:32:51 (2011)

Šulda muž 06.02.2013 18:35:27

>> Pavel S., 06. 02. 2013 13:53:44

Nechci mluvit za JK a MK, ale rozhodně by se do ničeho takového ani nepouštěli. Mají přeci svůj rozum.

Sám nevím co mi přijde jako kvalitnější výkon, jestli je to Milanův super výsledek na ME nebo nominování na OH, které dokázal Honza. Ale pro mě to rozhodně není Danův výkon v Řecku. Kór, když si jde v pohodě v průběhu závodu lehnout.

avatar

Celkem 30338 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:32:51 (2011)

Šulda muž 06.02.2013 18:41:04

>> marek27, 06. 02. 2013 18:06:08

Anketa o vytrvalce roku! Ať si každej hlasuje jak chce. Ale na prvním místě by měl být především předvedený výkon. A né osobní sympatie ;)

No slovo „miss“ opravdu neznám. Dokonce mi ani Google Translator nepomohl. Poradíte mi vy? Děkuji

avatar

Praha

Celkem 14588,46 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:55 (2013)
půlmaraton: 1:17:41 (2013)
maraton: 2:56:52 (2012)

marek27 muž 06.02.2013 18:53:29

>> Šulda, 06. 02. 2013 18:41:04

Není to tak těžké: http://slovnik.seznam.cz/en-cz/word?…

Motto: www.marek27.cz
avatar

Praha

Celkem 14588,46 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:55 (2013)
půlmaraton: 1:17:41 (2013)
maraton: 2:56:52 (2012)

marek27 muž 06.02.2013 18:58:11

>> Šulda, 06. 02. 2013 18:30:47

Pro jiné jsou zřejmě na rozdíl od tebe důležitější jiná kritéria než vzájemné porovnávání časů. Třeba právě to, že se Dan pustí do věcí, do který naprostá většina populace nepůjde. Ať už je to rozumné (zdravé) či nikoliv.

Motto: www.marek27.cz
avatar

Praha

Celkem 14588,46 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:55 (2013)
půlmaraton: 1:17:41 (2013)
maraton: 2:56:52 (2012)

marek27 muž 06.02.2013 19:00:07

>> Šulda, 06. 02. 2013 18:41:04

Přestože mi přijde zbytečné z tebe dělat blbce: http://translate.google.com/#…

Je to na druhé řádce, kdybys stále nemohl najít. Druhá řádka je ta pod první. První je ta úplně nahoře. :-D

Motto: www.marek27.cz
avatar

Celkem 30338 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:32:51 (2011)

Šulda muž 06.02.2013 19:06:37

>> marek27, 06. 02. 2013 19:00:07

myslím, že teď jste udělal blbce hlavně ze sebe ;)

avatar

Žďár nad Sázavou

půlmaraton: 1:42:51 (2011)

pam65 muž 06.02.2013 19:35:42

Heleďte, DAO je pro hobíka daleko přitažlivější než klasičtí atleti, protože základní otázka hobíka je: Jak daleko?. Rychlost je až na druhém místě. I z hlediskla životního stylu: hobík neběhá, aby (v životě) zrychlil, ale aby (v životě) vydržel.

A – jak jsem tu jednou s nevalným ohlasem psal – je www.atletika.cz a tam by anketa asi dopadla jinak. Ale tam já nekoukám. Protože jsem hobík.

Motto: No toto!
avatar

Nový Vestec

maraton: 3:06:31 (2005)

sam muž 06.02.2013 19:41:23

>> Šulda, 06. 02. 2013 18:35:27

… Ale pro mě to rozhodně není Danův výkon v Řecku. Kór, když si jde v pohodě v průběhu závodu lehnout…

Kdybys o tom alespoň okrajově něco věděl, pak bys nemohl napsat „v pohodě“

Motto: http://skyrunning.cz
avatar

Praha

Celkem 14588,46 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:55 (2013)
půlmaraton: 1:17:41 (2013)
maraton: 2:56:52 (2012)

marek27 muž 06.02.2013 19:47:19

>> pam65, 06. 02. 2013 19:35:42

S tímhle naprosto souhlasím. Když někomu známému říkám o tom, co a jak běžel Dan Orálek nebo Michaela Dimitriadu, kouká s otevřenou pusou. Když budu povídat o někom, kdo zaběhl desítku pod třicet, nebude vědět, o čem je řeč.

Motto: www.marek27.cz
avatar

10 km: 0:31:52 (2000)
maraton: 2:44:50 (2012)

TomK muž 06.02.2013 20:06:31

>> marek27, 06. 02. 2013 19:47:19

No tak z tohodle pohledu by musel anketu vyhrát MK, v duchu věty „Na mistrovství Evropy v krosu se výborně umístil český kocourek“ :-)

avatar

Kolín/Praha

Celkem 8245 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:31:25 (2015)
půlmaraton: 1:09:53 (2013)
maraton: 2:28:34 (2021)

Mejla muž 06.02.2013 20:27:00

Myslím, že by bylo dobré zmínit také Danovy osobáky na kratších tratích, leč historické (3km – 8:10, 5km – 14:34, 10km – 29:50, 1/2 maraton – 1:04:33).

Jsem taky mladší ročník, ale vím, že veteráni si zaslouží respekt, obzvlášťe pokud si dokážou stanovovat stále nové cíle, a přitom udržovat kamarádské vztahy v rámci běžecké komunity, a to předpokládám rozhodovalo i v této anketě.

Motto: https://www.facebook.com/strekari.cz
avatar

Sloviensko

rudo muž 06.02.2013 21:11:36

anketa o vytrvalca roku je o tom co si citatleska verejnost fora mysli o jednotlivucj vytrvaleckcyh vykonoch vobec to nie je o sympatiach malokto stravil s niektorym z tych bezcov romanticky vecer alebo noc.

anketa je o tom ako kto subjektivne vnima a ceni rozne vykony

mozes ale jednoducho zostavit rebricke kde sa neda hlasovat naprikald podla madarskych tabuliek kto kolko ziskal bodov

a mozes zostavit rebricek podla toho komu zaplatil atleticky zvaz kolko penazi za repre vysledky

podovbne ako rebricek tenistov podla zarobenych za zapasy nie za reklamy a sponzorstvo

vyznam slova anketa je asi kazdemu jasny ale len dovtedy kym vysledok ankety nesuhlasi s vlastnym hlasovanim

je tu tiez proces zvany – slobodne volbe a demon-kracia

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Liberec

Celkem 150 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:33:13 (2004)
půlmaraton: 1:11:31 (2004)

Xixao muž 06.02.2013 21:32:36

Šuldo, Šuldo, že ty si to tady děláš… Mám ten pocit, že si z toho děláš pěknou prču, no aspoň je nějaká sranda.

Motto: "Why should I practice running slow? I already know how to run slow. I want to learn to run fast. Everyone said, 'Emil, you are a fool!' But when I first won the European Championship, they said: 'Emil, you are a genius!'"
avatar

Brno

Celkem 6631 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:05 (2014)
půlmaraton: 1:14:13 (2014)
maraton: 2:47:27 (2014)

Corredor muž 06.02.2013 21:55:18

A co výkon J. Živce z USA 17.11.2012 na 10km 29:48! A to na trávě. Při vší úctě k triu vítězů, mohl být v článku alespoň zmíněn

Motto: run for fun
avatar

Celkem 6104,01 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:07 (1992)
půlmaraton: 1:30:58 (2012)
maraton: 3:07:40 (2013)

amur muž 06.02.2013 22:10:46

>> Xixao, 06. 02. 2013 21:32:36

:-)at tak ci onak, je to fakt komik. nebylo by spatne, kdyby prispival casteji i k jinym tematum. srandy neni nikdy dost a Mr.Šulda je vazne pašák. Btw, Suldo to ty prodavas ty petiminutove stopky na behani co tecou s dopravou po Pze free? :-D

avatar

Celkem 30338 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:32:51 (2011)

Šulda muž 07.02.2013 08:13:57

>> sam, 06. 02. 2013 19:41:23

Bohužel o běhání asi nic nevím. Ale díky tomuhle závodu bych Dana vyhlásil spíš jako Turistu roku, ale né jako Vytrvalce roku.

A někde jsem slyšel jeden vtip, že jednou někdo zaspal start. Což není tak hrozný, jako když jednou Dan zaspal cíl.

avatar

Celkem 30338 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:32:51 (2011)

Šulda muž 07.02.2013 08:17:21

>> marek27, 06. 02. 2013 19:47:19

Teď na tento komentář koukám s otevřenou pusou já.

Není divu, že pak Dan vyhraje tuto anketu, když pro něj hlasují lidé, kteří nevědí co to je zaběhnout desítku pod 30 minut.

avatar

Celkem 30338 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:32:51 (2011)

Šulda muž 07.02.2013 08:19:53

>> Mejla, 06. 02. 2013 20:27:00

Jeho osobáky jsou famózní, o tom žádná. Leč nutno podotknout, že anketa není o jeho 10–15 let starých osobácích, ale o předvedených výkonech v roce 2012.

avatar

Celkem 30338 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:32:51 (2011)

Šulda muž 07.02.2013 08:24:25

>> Xixao, 06. 02. 2013 21:32:36

:), u některých komentářů se opravdu královsky bavím ;) a samozřejmě, že beru celou diskuzi lehce s nadhledem.

Nalezené položky: 78 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.