jaké kolo si koupit do začátku
running circus 25.11.2007 18:52:40
Pozeral som, že na brnenskej výstave bolo hodne domácich vystavovateľov, a tak si hovorím aký je rozdiel medzi svetovými výrobcami bicyklov (Trek, Specialized, Pinarello…) a českými výrobcami (Fort, Favorit, Šírer, Author…-máte ich tu dosť). Hovoríme viac-menej iba o ráme. Je v tom podstatný rozdiel napr. trek vs. author? Alebo sú tie rámy takmer totožné, ak zrovnávame rovnaký materiál? Ďalej by ma zaujímalo aké máte s týmito bicyklami skúsenosti-českými, a ktoré z domácich značiek vám vyhovujú?
Dobřichov
honzaherda 26.11.2007 18:16:28
všechno se peče v číně v lepším případě na Taiwanu! v čr dělá své rámy jen RB, Duratec a Pells ty top modely, jinak se vše naveze hotové. v cenové relaci do dejme tomu 50 000kč je všechno tuctovka z Asie. Na kole není moc co zkazit. nyní je navíc taková cenová politika, že vše se podřídí ceně, takže o nějaké ruční práci se dá hovořit u Colnaga kde samotný rám přijde na 100tisíc …
Liberec
Advid 02.02.2008 18:46:28
Tak jak to pořád zvažuju, tak jsem došel k závěru, že nebudu kupovat krosové kolo, ale silničku a „vytuním“ ji tak, jak radí honzaherda. Ono i v Jizerkách je dost asfaltek a aspoň je trochu využiju, když na ně jako běžec pořád nadávám. Koncem února očekávejte mé laické dotazy ohledně koupě kola na TT. (-:
Dobřichov
honzaherda 02.02.2008 20:01:08
Pokud hodláš dávat širší pláště, tak bacha na RB, Duratec apod, páč tam se vejdou většinou jen 23ky. Jinak lehčí převody compact mají už víceméně všechny silničky či existuje volba klasika / ct. Ale v Jizerkách se bude na hrazdě blbě trénovat, jedině snad z českého dubu do Mn. Hradiště, tam se jede dobře tempo nebo po hlavní z harrachova do Vrchlabí. Na kupkolo.cz teď třeba vyprodávají Meridy za solidní peníze.
Liberec
Advid 02.02.2008 20:12:12
Tam jsou samé drahé. Líbí se mi tohle tohle: http://www.merida-bike.cz/…road-901-24_ Co myslíš?
Ten požadavek na lehčí převody (trojtác) už jsem přehodnotil a už není podmínkou.
m.thums 03.02.2008 08:59:36
To nekupuj !!![quote=Advid]Tam jsou samé drahé. Líbí se mi tohle tohle: http://www.merida-bike.cz/…road-901-24_ Co myslíš?
Ten požadavek na lehčí převody (trojtác) už jsem přehodnotil a už není podmínkou.[/quote]
Šnek 03.02.2008 10:30:47
[quote=m.thums]To nekupuj !!![quote=Advid]Tam jsou samé drahé. Líbí se mi tohle tohle: http://www.merida-bike.cz/…road-901-24_ Co myslíš?
Ten požadavek na lehčí převody (trojtác) už jsem přehodnotil a už není podmínkou.[/quote] [/quote] Souhlas nekupuj. Já nejsem sice odborník, ale můj „dvorní“ mechanik, kterému bezvýhradně věřím říká, že Meridy jsou sice dobré, ale až ty které začínají na ceně 25000 a výše. Ty levnější modely jsou prý strašně šizený.
Liberec
Advid 03.02.2008 11:13:14
A jaké značky v ceně kolem 15tis. jsou tedy kvalitní a jdou na ně širší pláště?
Liberec
Advid 03.02.2008 14:42:50
Nemám k věcem z druhé ruky moc důvěru. Kolům ještě k tomu moc nerozumím, tak to je blbá kombinace.
Jecminek.Maselnik 03.02.2008 15:52:21
já bych se té meridy nebál. V této cenové kategorii je to normální standard. Jestli plánuješ jezdit 2–3000 ročně, plně dle mého názoru dostačuje.
Ironjozef 03.02.2008 15:54:05
to Advid skús občas mrknúť na cyklobazar.cz – dajú sa tam pekne odfiltrovať silničky – a predávajú sa tam aj celkom nové resp. v záruke – a cena je neporovnateľná s novým v obchode. Ja som tam kúpil horský bike – celokarbón s váhou pod 10kg Scott scale 30 za starý 6 mesiacov a jazdený úplne minimálne. Problém bol iba v tom, že som si poň musel ísť do Sušic na Šumavu.
Brno
vl001 03.02.2008 18:43:05
Tu Meridu bych také nevzal.
V mládí jsem koupil levně kolo z druhé ruky, vydrželo mi přes dvacet let bez zásadních investic, asi díky tomu, že na něm bylo Campagnolo Record :) Vzhledem k této dobré zkušenosti bych do toho v uvedené cenové kategorii šel zase. Btw. – nezapomeň na svou výšku. Nesedne ti každé kolo.
Liberec
Advid 03.02.2008 20:45:21
Ječmínek: Neblázni, to najezdím jen cestou do práce a z práce. (-:
Ironjozef: Vypadá to nadějně. Jen je tam drtivá většina kol malá (měřím 186cm) a taky jsem chtěl původně koupit kolo na splátky. No uvidíme. Každopádně díky.
Jecminek.Maselnik 03.02.2008 20:58:24
tak v tom případě si kup něco pořádného, kola na soře směřují zhruba k těm kilometrážím, které jsem uvedl. Jestli do toho nechceš víc vrazit, je bazar alternativa. např: http://www.cyklobazar.cz/kontakt.php?… http://www.cyklobazar.cz/kontakt.php?… http://www.cyklobazar.cz/kontakt.php?…
Liberec
Advid 03.02.2008 21:34:05
Takže když se uvádí do 185 cm a já mám 186, můžu ho mít? Nebudu se na tom kole pak svíjet? Třeba podle tabulky na Meridě, bych měl mít rám: 21", 22", XL, do 55 cm. Ale tady: http://www.bike-eshop.cz/…tave-cloveka je zase jiná tabulka a podle té fakt nevím, co vybrat, protože mám nohu dlouhou 90cm. A aby to nebylo tak jednoduché, tak mám pocit, že se to tu už někdy někde řešilo a že je to u triatlonu celé trochu jinak. Ach jo. :)
Jinak tedy už chápu, že těch cca 17tis nemá cenu dávat za nové kolo, ale radši si koupit zánovní. Na tom cyklobazaru jich je opravdu spousta.
Ironjozef 03.02.2008 21:52:26
to Advid myslím, že práve na triatlon, resp.časovku je lepší trochu menší rám Ja osobne som si kupoval veľkosť podľa tabuliek a po nahodení hrazdy mi pripadalo, že by som zniesol aj kolo o rozmer menšie. Musel som si úplne posunúť sedlo dopredu, aby bol posed s hrazdou normálnejší. To isté – o veľkosti rámu – píše aj ironman vo svojej bežeckej príprave, ktorú som ti posielal. Ahoj
Brno
vl001 04.02.2008 08:33:53
[quote=Ironjozef]to Advid myslím, že práve na triatlon, resp.časovku je lepší trochu menší rám Ja osobne som si kupoval veľkosť podľa tabuliek a po nahodení hrazdy mi pripadalo, že by som zniesol aj kolo o rozmer menšie. Musel som si úplne posunúť sedlo dopredu, aby bol posed s hrazdou normálnejší. To isté – o veľkosti rámu – píše aj ironman vo svojej bežeckej príprave, ktorú som ti posielal. Ahoj[/quote] Jenže ty nejsi úplně tuctový cyklista :)
Doporučuji opak – pro hobíka má být kolo především pohodlné, aby se na něm libovolná vzdálenost dala v pohodě vydržet. Já na hrazdě rozhodně nevydržím víc, než půlku závodu, ono je to při „rychlosti“ 27km/h fuk. A teď vybírej, Advide :)
Jecminek.Maselnik 04.02.2008 08:45:40
přesně tak. Kolo má být především pohodlné. Najíždět kilometry na tt speciálu je podle mne rasovina. Kamarád třeba na tt závody rovněž posouvá sedlo úplně dopředu (což je poměrně normální úprava před závodem, včetně vytažení sedlovky kousek nahoru) navíc ovšem otáčí sedlovku zámkem dopředu, aby se sedlo ještě více posunulo. I na hotovém kole se dají dělat poměrně zásadní úpravy posedu.
Ironjozef 04.02.2008 08:57:50
nemyslel som kolo vyslovene malé, ale pokiaľ sa nachádza niekde v strede rozpätia napr. medzi L a XL, tak možno sa radšej vybrať ten menší. Ale je jasné, že to treba vyskúšať. Inak ja používam úplne katalógového AUTHORA 5005 v 105-kovej výbave s jedinou úpravou a to je hrazda, takže od nejakého špeciálu to veľmi ďaleko :).
jujo 04.02.2008 09:24:20
…pozor pri rámoch merida-ja mám 183cm a mám L ale je oproti iným hooodne dlhá hlavná trubka, takže od meridy by som to pre teba videl na veľkosť L
Liberec
Advid 04.02.2008 14:20:40
Vl001: Ty to vždycky nějak zkomplikuješ. (-:
Brno
vl001 04.02.2008 14:22:19
Už mlčím :cool: :cool: :cool:
Dobřichov
honzaherda 05.02.2008 19:50:10
hotové kolo pod 20 bývá nic extra, Soru plno lidí nemusí, nicméně 20tisíc km tohle kolo musí vydržet bez zásadních investic (krom spotřebních věcí typu řetěz, plášť, duše, …) Teď bych rozhodně zkusil mrknout na bazary (zima, ceny jsou nejníž!!!), rok dva jeté kolo ne závodníkem Dukly bude jistě lepší. Jo a nezaškodí si aspoň půjčit kolo od známého, ať víš, na co jsou dualy a jak že to na kostkách skáče a drnčí :)
Na TT je tohle šunka, ale to doufám víš i bez nás. Klasické výplety, ne zrovna lehké pláště, nízké ráfky, … Abys dal 180km za 6h, tak bys musel dát min hrazdu a solidně trénovat.
Liberec
Advid 05.02.2008 20:53:51
Bez vás bych to nevěděl. Fakt jsem kromě loňských 300 kilometrů na půjčeném krosovém kole a ježdění v dětství cyklistikou nepolíben. :)
Liberec
Advid 10.02.2008 13:18:56
Je Tiagra dostatečně kvalitní sada?
m.thums 10.02.2008 13:20:39
Pro hobby stačí…myslím [quote=Advid]Je Tiagra dostatečně kvalitní sada?[/quote]
Dobřichov
honzaherda 10.02.2008 16:11:20
stará a nová tiagra je zásadní rozdíl! řada označená jako 4400 je starý model, 4500 je aktualizovaná sada úplně nová. Obě mají 9převodů, ale liší se ve zpracování komponent a dle testů a recenzí dost výrazně vede nová Tiagra!!! Nejpatrnější je rozdíl na dualech, kdy je nahoře „ručička“ označující zařazený převod a kliky též vypadají úplně jinak a nemají černé „tácy“. Nicméně i stará tiagra ti udělá dobrou službu, nicméně už bych do ní nešel.
Liberec
Advid 11.02.2008 12:33:53
[quote=Ironjozef]Inak ja používam úplne katalógového AUTHORA 5005 v 105-kovej výbave s jedinou úpravou a to je hrazda, takže od nejakého špeciálu to veľmi ďaleko :).[/quote] Nemá to být 5505? 5005 jsem nikde nenašel.
Liberec
Advid 11.02.2008 13:02:00
Tak jsem se ocitl v klasickém uvažování typu „Když dám 15000, proč nedat 16000 a když dám 16000, proč nedat 20000?“
Nakonec jsem to rozsekl tak, že na mé úrovni nebudu vrážet moc peněz do kola, koupím za 15000 buď jeté nebo nové a když mi to půjde, bude z něj zimák a příští sezónu si koupím lepší. Stejně ten rozdíl mezi třeba Sorou a 105 nepoznám a kolo se podle mě prostě točí a ne točí lépe a točí hůře.
Tak si něco najdu a pak to sem hodím. Nějak se nám otepluje. :)
Liberec
Advid 11.02.2008 13:10:46
Ještě jedna otázka. Co si myslíte o krosovém kole s rohy a hrazdou s dvěmi sadami kol. Jednou do terénu a druhou na silnici s galuskama? Hrazda se na tlustých pneumatikách moc nevyužije, ale proč to je jinak blbost? (-:
Napadá mě jen menší možnost variability úchopu.
Mám takové tušení, že už jsem se na to někdy ptal, ale nenašel jsem to.
Hodnocení příspěvků
Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.
Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.