Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

ROZHOVOR: Mým snem je maraton v olympijském Riu

ROZHOVOR: Mým snem je maraton v olympijském Riu
foto: Vladimír Korbel

Radek Narovec | 05.03.2014 | přečteno: 21890×

Pražské vytrvalkyni Báře Soukupové běží v hlavě sen, že bude za dva roky stát v českém národním dresu na startu olympijského maratonu v brazilském Rio de Janeiru. Vůbec jí přitom nevadí, že její osobák je nyní zhruba o 45 minut horší, než je kvalifikační limit. Je ochotná svému cíli podřídit mnohé a věří, že může jít příkladem i ostatním.

Snad se nebudeš zlobit, když řeknu, že kvalifikovat se na olympiádu je s ohledem na tvou současnou výkonnost vskutku odvážným cílem. Jak jsi k němu dospěla?

„Začalo to nevinně zaběhnutím prvního maratonu a nastartováním spolupráce s trenérem Vláďou Korbelem. Vláďa byl překvapený, že na trénink dobře reaguji a že mám dobré vytrvalostní vlastnosti. Z mojí strany určitě obrovsky přispěla účast na LOH 2008 v Pekingu a 2012 v Londýně v roli novináře. Semínko snu a cíle se začalo rodit ještě před Londýnem, ale Londýn a setkání s Paulou Radcliffe byly tím finálním impulsem. Chci motivovat lidi ke sportu, k hledání vášně pro pohyb a zdraví. Nemusí to být nutně běh.“

Jak je to dlouho, kdy jsi poprvé uběhla desítku? Ptám se s ohledem na hodně ambiciozní cíl, na který nyní cílíš.

„Myslíš desítku v závodě? Já jsem běžela pětku, pak půlmaraton a až rok a půl na to mám první čas z desítky. Jsem prostě vytrvalec. (úsměv) Ta pětka a půlmaraton byly v létě 2009, první závodní desítkou pak Běh olympijského dne 2011.“

Odpovídá tvůj sen tvému životnímu krédu?

„V jedné z moudrých knih jsem četla, že posláním člověka je najít svou vášeň a té se potom věnovat. Na svém příběhu chápu, že je to pravda. Důležité je, aby prostřednictvím svojí vášně člověk dokázal pomáhat ostatním – u mě jde třeba o motivaci k práci na sobě nebo ve "vyběhání“ pozornosti a peněz pro charitu. Když jsem po Berlíně 2013 dostala zprávy i z druhé strany světa, že jsem pro někoho vzorem a motivací, byl to signál, že dělám něco dobře."

Jak vypadal tvůj výkonnostní vzestup za poslední dva roky a čemu všemu jej přičítáš?

„Když to vezmu 2011–2013, tak první maraton New York 2011 byl za 4:03, Berlín 2013 byl za 3:19. V Berlíně mohl být rychlejší čas, ale startovala jsem relativně vzadu a první půlku jsem buď někoho obíhala nebo brzdila v pomaleji běžícím davu. Obrovsky důležitý pro mě byl ale pocit ze závodu, konečně jsem pochopila, že můžu běžet opravdu rychle. V tuhle chvíli jsou maratony takovou odměnou a motivací na cestě za cílem. Objem a rychlost pro špičkové maratonské časy se musí budovat postupně.“

Do běhání ses pustila opravdu hodně systematicky a profesionálně. Změnila jsi jídelníček, máš fyzioterapeutku, osobního trenéra a nově i sportovního mentálního kouče, regeneruješ se speciálním přístrojem. Bereš to zdá se hodně seriozně.

„Začala jsem se systematickým běháním poměrně pozdě, i když jsem vždycky sportovala. Tak se snažím neztěžovat si podmínky, ale naopak si co nejvíc věcí usnadnit. Navíc je to přirozený vývoj, všechno, co jsi jmenoval, nepřišlo najednou. Můj mentální kouč Jirka Kästner mi pomohl pochopit, že je třeba poctivě pracovat na všech oblastech, které pomáhají na cestě k úspěchu. A Vláďa by moudře pokýval, že si na to stejně musím přijít sama cestou pokus-omyl.“

Kolik nyní běháš týdně?

„Něco mezi 100 a 150 km, teď spíš těch 150 km. V současné době to vnímám jako zdravé maximum, které jsem schopna "ustát“. Ale za rok to bude zase jinak. Před rokem jsem si nedokázala představit 100 km týdně a teď je to pohodový odpočinkový týden."

Na jaře bys ráda dala naplno pražský maraton. Jaký čas by tě zdravě „nakopl“ pro další trénink?

„Zdravě mě nakopne, když budu na startu i v cíli vědět, že jsem udělala maximum pro svůj výkon a že ten výkon tomu odpovídal. Jsem na cestě a zatím nejde o konkrétní minuty. Samozřejmě čím víc soupeřek nechám za sebou, tím líp.“ (úsměv)

Jakou svou silnou stránku považuješ ve spojení s běháním za nejdůležitější?

„Určitě pevnou vůli, až občas přílišnou paličatost. Moc se mi líbilo, že Meb Keflezighi v jednom rozhovoru zdůraznil, že maraton není zas až tak nepředvídatelný. Výsledek odpovídá přípravě, kterou nejde obejít. Nejde jenom o vůli na trénink, ale i na všechny věci kolem – dostatek spánku, strava, omezení ostatních aktivit.“

Kdyby se dařilo posouvat se výkonnostně tak, že onen cíl přestane být z říše snů, jsi připravena uzpůsobit mu i pracovní režim? Jsi nyní na manažerské pozici…

„Pevně věřím, že to ještě dlouho půjde skloubit, moje práce mě totiž opravdu baví. Naštěstí pracuji v oboru zdraví a zdravého životního stylu, takže se mi zkušenosti ze sportu a tréninku často hodí a naopak díky práci chápu souvislosti se zdravím. Je tedy fakt, že pracující vytrvalci jsou podle mě nejlepší v plánování svého času. Je třeba být velmi efektivní. Uvědomuji si, že může nastat okamžik, kdy omezím objem práce ve prospěch tréninku a hlavně regenerace.“

Uvažovala jsi o tom spojit svou přípravu s někým na podobné výkonnostní úrovni a s podobnými ambicemi, byť ne nutně olympijskými?

„Vím, že by to určitě bylo pro výsledek prospěšné. Všechno má svůj čas, tak třeba s někým tréninkovou cestu spojíme. Něco jako Kara Goucher a Shalane Flanagan po česku. (úsměv) To by se mi líbilo!“

Zbude ti ještě čas na koníčky?

„Můj největší koníček je běhání, takže mám to štěstí, že se mu věnuji každý den. (úsměv) Z těch dalších stíhám občas lyže (sjezd i běžky), golf a focení. Velká záliba je taky kvalitní gastronomie a vaření – to je naštěstí v rámci přípravy taky nezbytně nutné. Máš ale pravdu, musím si pečlivě vybírat a mnoho lákavých možností si odpustit, abych stihla trénovat a regenerovat.“

Není moc typické na české poměry klást si na první pohled převysoké cíle. Je hodně znát, že jsi nějaký čas pobývala v zahraničí. Setkáváš se doma často s posměšky od déle běhajících vytrvalců?

„Pořádně ani nevím, zaznamenala jsem lehký posměšek od vytrvalců s menšími zkušenostmi a z toho si rozhodně nic nedělám. A jestli posměšky přijdou, budu se držet moudré věty, kterou mi jednou v podobné souvislosti řekl můj táta: ‚Když tě kopou do zadku, znamená to, že jsi vepředu!‘“

Pozn.red.: Přípravu Báry Soukupové můžete sledovat na jejím blogu.

Anketa

Věříte, že se Bára kvalifikuje do Ria?

ano
 
101 hl.
ne
 
267 hl.
Celkem hlasovalo 368 uživatelů.

Komentáře (Celkem 174)

Nalezené položky: 175 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Další Poslední
avatar

Sloviensko

rudo muž 21.10.2014 23:51:09

kto nema cas na trening tak nemoze mat olympijske plany

sport nie je napriklad politika ze sa niekto necha zvolit ale nema cas chodit do parlamentu

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Praha

Celkem 7881,3 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:33 (2014)
půlmaraton: 1:28:26 (2014)
maraton: 3:21:53 (2014)

ped7g muž 22.10.2014 03:06:15

>> Desert, 21. 10. 2014 22:59:37

co je na tom? 3:03/km je tempo pomalejsiho maratonu… tedy pro nektere.. :-D (pro mne je to 500m s vypetim vsech sil)

Motto: Pain is temporary, quitting lasts forever.
avatar

Praha

Celkem 14588,46 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:55 (2013)
půlmaraton: 1:17:41 (2013)
maraton: 2:56:52 (2012)

marek27 muž 22.10.2014 07:33:09

>> SlavoK, 21. 10. 2014 23:13:08

Otázkou je, zda ona sama hledá vlastní cestu. Možná jen slepě následuje pokyny trenéra. Škoda je, že ani na svém blogu, kde má prostoru, kolik chce, nepíše o svém plánu a jeho plnění víc. Trochu tak popírá slova o inspiraci jiných běžců.

Motto: www.marek27.cz
avatar

Desert muž 22.10.2014 07:54:36

>> marek27, 22. 10. 2014 07:33:09

„…Možná jen slepě následuje pokyny trenéra.“ – je -li ve stavu, že používá služeb " Trenéra mentálního", potom to odpovídá,

avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 22.10.2014 07:56:20

>> Desert, 21. 10. 2014 14:38:22

Bara regeneruje, ale tech volnych behu je zminovano velmi malo. Co me hodne prekvapilo, tak ze casto pise, jak dala tezke intervaly (nepise jake)/stupnovany beh… proste narocny trenink, ma utahane nohy a druhy den ma dany v planu nejaky zavod, ktery se snazi jit naplno. A k tomu zminuje dalsi tempove tezke traninky v tydnu. Ale ten trenink tam neni popisovan strukturovane, ze by byl popsan den za dnem.

Zajimavou veci je i ten neodhad tempa, kdy ma neco napsane a je li to pomalu, tak to klidne napali a z urciteho typu treninku udela uplne jiny. Ta velka nevybehanost smerem k odhadu tempa je az prekvapiva, neb beha dlouho.

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

Desert muž 22.10.2014 07:57:10

>> rudo, 21. 10. 2014 23:51:09

zima = objem = 800km+/měsíc, :-?

avatar

Sloviensko

rudo muž 22.10.2014 08:02:15

>> Desert, 22. 10. 2014 07:57:10

kto ?

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Desert muž 22.10.2014 08:07:58

>> skritek Hugo, 22. 10. 2014 07:56:20

pokud to nemá systém, nelze korektně předpokládat výsledek, :-) nevím jak s ní spolupracuje trenér?

PS: kdysi jsem ty její stránky četl, teď už tak nějak mám méně času, niméně dle aproximace předpokládám její nynější výkony cca 4:25+/km, pokud se ji povede příští rok cca 4:00-/km může mít ještě šanci,

avatar

Desert muž 22.10.2014 08:11:13

>> rudo, 22. 10. 2014 08:02:15

třeba i ty, ale u tebe teď bude léto,

avatar

Sloviensko

rudo muž 22.10.2014 09:50:13

>> Desert, 22. 10. 2014 08:11:13

aha jako ze bychom to meli dat, no jo, meli

ja uz nejsu vytrvalec a kilomtery nemerim a nescitavam

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Praha/Zlín

Celkem 4528,24 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:37:08 (2014)
půlmaraton: 1:23:37 (2014)
maraton: 3:56:07 (2022)

J0SE muž 22.10.2014 09:51:45

>> Petr Kaňovský, 21. 10. 2014 23:43:03

Tak to je samozřejmé, moje poznámka byla spíš offtopic tak obecně. Jakože pro nás, co si tak běháme jenom pro radost.

avatar

Praha/Zlín

Celkem 4528,24 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:37:08 (2014)
půlmaraton: 1:23:37 (2014)
maraton: 3:56:07 (2022)

J0SE muž 22.10.2014 09:52:23

>> Desert, 22. 10. 2014 07:57:10 zima = objem = 800km+/měsíc, :-?

Ok, nadhodím to doma manželce :-D

avatar

Desert muž 22.10.2014 10:12:05

>> rudo, 22. 10. 2014 09:50:13

jsem na tom podobně,

>> J0SE, 22. 10. 2014 09:52:23

to je fajn, že tvoje manželka běhá taky, :-)

avatar

bjerndi muž 22.10.2014 11:50:38

Rudo a proč zrovna 800 ?

avatar

Praha/Zlín

Celkem 4528,24 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:37:08 (2014)
půlmaraton: 1:23:37 (2014)
maraton: 3:56:07 (2022)

J0SE muž 22.10.2014 12:04:17

>> Desert, 22. 10. 2014 10:12:05 to je fajn, že tvoje manželka běhá taky, :-)

Ale ani dohromady zatím nedáme těch 800 :-D

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 22.10.2014 12:17:39

Už hodně let se znám s jedním z nejlepších českých běžců všech dob, který už nyní neběhá. Kdykoliv jsem ho potkal, tak se mě ptal, kolik km běhám. Říkal jsem mu postupně, že 200,300,400,5­00,600 měsíčně a vždy reagoval, že to je ještě málo, že bych měl více, a že s vyšší kilometráží se automaticky zlepším i na kratších vzdálenostech, přestože na ně nebudu specificky trénovat (intervaly apod.). Měl pravdu, k zlepšení opravdu došlo i na těchto vzdálenostech, třeba na trojce letos o 20 sekund, a to přestože jsem v tomto tempu neměl před osobáky jediný běh, ani kratší. Samozřejmě ale nadále výkonnost extrémně zaostává za specialisty i mnohými hobíky, ale nevadí. Na maratonu jsem se už stabilizoval pod 3 hodinami (letos mimo jiné 3:01, 2:59, 2:54, 2:56), přičemž věřím, že ještě k dalším posunům dojde – možná už nastal vhodný čas, abych na jaře zařadil i nějaký systematičtější trénink „kvality“. Pod těmi 3h jsem se stabilozoval víceméně z klusání, třeba dnes 6,06 km v kopcích průměrným tempem 7:23/km volně, bez sledování hodinek, s průměrným tepem 88 (!!!), i když kratší závody a testy musím z hlediska tréninků též počítat.

Kdybych ovšem nyní napsal, že chci běžet v Riu, tak by se mi každý vysmál a článek by se mnou nikdo nenapsal. :-)

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Desert muž 22.10.2014 12:27:12

>> Petr Kaňovský, 22. 10. 2014 12:17:39

myslím si, že při tvých zkušenostech s treninkem jsi realista,

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 22.10.2014 12:30:43

>> Desert, 22. 10. 2014 12:27:12

Naštěstí ano. :-)

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Praha

Celkem 5280 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:17 (2013)
půlmaraton: 1:27:15 (2014)
maraton: 3:10:06 (2010)

Tommo muž 22.10.2014 12:33:28

>> Petr Kaňovský, 22. 10. 2014 12:17:39

Bylo by velmi zajímavé sledovat tvůj progres, pokud bys systematicky (např. 2–3krát týdně) zařazoval kvalitu…aerobně jsi zřejmě připraven na téměř na elitní úrovni, rychlostně spíše podprůměrně, což i sám píšeš… to b mě zajímalo, kdo to byl, ten co ti řekl, že 600km je málo…asi Rudo :-)

Motto: When the heart is ungoverned by reason, charlatans have powerful tools to deceive
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 22.10.2014 12:40:30

>> Tommo, 22. 10. 2014 12:33:28

Rudo nemá osobák na maraton 2:15:16, ani neuběhl 256,4 km za 24h.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Praha

Celkem 5280 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:17 (2013)
půlmaraton: 1:27:15 (2014)
maraton: 3:10:06 (2010)

Tommo muž 22.10.2014 12:42:48

>> Petr Kaňovský, 22. 10. 2014 12:40:30

Ok, můj guess: Jarda Kocourek

Motto: When the heart is ungoverned by reason, charlatans have powerful tools to deceive
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 22.10.2014 12:52:45

>> Tommo, 22. 10. 2014 12:33:28

Problém je časový i psychický – já mám čas i chuť pro delší či spíše časté pomalé přesuny (včetně klusání/přesunů s kamarády, běhání na vlak apod.), ale nechce se mi běhat nějak systematicky a přesunově rychle, protože pak potřebuji hned po doběhu „fungovat“ (a pokud možno tedy nebýt ani upocený) a navíc rád běhávám „pohodobě“ a často, kvůli lepší náladě.

Otázkou též je, na jakých vzdálenostech bys chtěl ten progres sledovat. Nepochybuji, že třeba na trojce bych se při systematičtějším tréninku dostal pod 10 minut, co ale z toho? Sledujme maratonské časy, nic jiného asi neni zajímavé, výsledky mám zde

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Praha

Celkem 53203 km
Minulý měsíc 100 km
10 km: 0:47:15 (2010)
půlmaraton: 1:46:26 (2010)
maraton: 3:46:35 (2012)

mapo žena 22.10.2014 13:00:32

Vyšší kilometráž má fakt něco do sebe. Na začátku r. 2010 jsem se chtěla „otestovat“, zda vydržím hodně vysokou kilometráž, za leden jsem naběhala (obecná vytrvalost + 2 x maraton) 800 km, za únor 650 km. Praktikovala jsem to přibližně stylem 100 km za sobotu a neděli (dvoufázově) a zbytek během týdne. Dalo mně to hodně zabrat (přes týden normálně v zaměstnání+péče o rodinu), ale „ovoce“ to neslo víc jak půl roku. Zaběhla jsem si na mne dobré časy, prakticky, co týden to OR nebo blízko OR. Asi 2 x za zbytek jara jsem do už normálního pobíhání vložila 100 km za sobotu a neděli, aby si tělo vzpomnělo.

13.3. 6tihodinovka v Brně 61,228 km (OR), 21.3. maraton v Římě 3:48:22, 28.3. 1/2 M v Praze 1:46:26 (OR), 10.4. 1/2 M v Bakově 1:47:13, 11.4. 10 km v Nymburce 47:15 (OR), 17.4. Brdská stezka, 50 km 4:50:53 (OR), 13. – 14.5. 24H v Brive 177,5 km (což není moc, ale 100 km jsem měla za cca 10 H 47 min, takže rozběhnuto bylo parádně), 19.-20.6. Ultrabalaton, 212 km 29:28:53 (1,5 H před limitem, 5. žena, a bez doprovodu).

Od té doby jsem ještě nenašla odvahu si to znovu zopakovat. Myslím ale, že každý člověk je originál a platí na něj něco jiného. Možná taky, že tento způsob jde praktikovat jen do určitého věku (souvislost s regenerací), aby byl efektivní.

Motto: ------------------ vytrvale jako smrt
avatar

bjerndi muž 22.10.2014 13:31:46

já nevím, podle mě to není pravidlo s tou kilometráží. Všechny moje výkony od krátkých tratí po ultra jsou z kilometraze kdyz moc 150 km / mesic ..... predstava, ze kdyz to zvysim na 500km budu jak Pechek se mi moc nezdá :)

avatar

bjerndi muž 22.10.2014 13:39:19

jeste doplnim, ze tu vetsinu vykonu nemam :D i kdyz zas o tolik lepsi nejsou, spis beham nahodile

avatar

Praha/Zlín

Celkem 4528,24 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:37:08 (2014)
půlmaraton: 1:23:37 (2014)
maraton: 3:56:07 (2022)

J0SE muž 22.10.2014 14:02:51

>> bjerndi, 22. 10. 2014 13:31:46 predstava, ze kdyz to zvysim na 500km budu jak Pechek se mi moc nezdá :)

Jakože bys byl ještě rychlejší? ;-)

avatar

Postrizin

Celkem 41 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:30 (2011)
půlmaraton: 1:13:56 (2011)
maraton: 2:39:32 (2011)

SlavoK muž 22.10.2014 14:03:11

Nejak nechapu kdyz tady nekdo pise, ze Barbora beha prilis velike objemy. Vzdyt v tom rozhovoru z 5.3.2014 uvadi ze se dostala na 150km tydne objemovo a tak ji uz tyden se 100km pripada oddychovy. A ted malinko vypoctu:

Jestli teda zacatkem roku behala objemy dejme tomu 125km tydne, tak za prvnich 8tydnu nabehala 1000km. Ted tam ma za tento rok 3700+km tazke zhruba 3700km za 39tydnu. Odecteme prvnich 8 a zjistime ze v obdobi brezen – zari za 31tydnu ma 2700km = 87km tydne. To maji byt jako velke objemy pro nekoho kdo chce dat vsechno priprave na olympijskou kvalifikaci za 1.5roku? Nebudte smesni.

Ty jeji zimni objemy a nasledny vyvoj v neuspesnych treninzich a nezlepsovani na zavodech mi pripomina:

Zima 2011/2012, na 7tydnu jsem vysrouboval objemy a v tom docela slusne hlavne tempo na aerobnim prahu – 2–3krat tydne 25km tempo jenom 8s/km pomalejsi nez muj tehdy cerstvy maratonsky osobak. Zbytek jsem taky behal relativne svizne, vzdy vyrazne rychleji nez MT+60s. A vysledky byli paradni. Dalsi mesic jsem ubral objemy a zvysil intenzitu – kdyz se ted divam do tr. denniku z toho obdobi tak se mi nechce verit, ze takhle rychle jsem nekdy behal. No a pak se v zapisech zacinaji objevovat – boli tohle, stuhnute tamto, dnes nejaky unaveny, misto 20km tempa jenom 5km, vubec to neslo… Nechapu ze mi tehdy nedoslo, ze potrebuji na 10dni vypustit, jenom volne klusat a dat se dokupy, ale nedoslo. Kdyz pak prisli jarni zavody tak se zadne OR nedostavovali, protoze pretizeni a unavu a ruzne bolistky jsem sotva zvladal kompenzovat pres vyrazne lepsi trenovanost.

Moje pouceni? Jestli mate v behu ambice, jdete do toho, nabehejte v zime co se da, bez velke intenzity ale hodne svizne. ALE mnejte u sebe blizko nekoho nestranneho, kdo umi posoudit co se v treninku deje a koho poslechnete kdyz vam rekne, ze je cas oddychovat. Protoze vy sami se nejspis neuhlidate, ty same ambice diky, kterym muzete tak tvrde trenovat vas pak nejspis pozenou az pres hranu… Jo a dle toho co pise Barbora, tak nedoporucuji jako toho hlidace mistra The Coach. Ten to zjevne nezvlada. ;-)

avatar

Postrizin

Celkem 41 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:30 (2011)
půlmaraton: 1:13:56 (2011)
maraton: 2:39:32 (2011)

SlavoK muž 22.10.2014 14:07:26

>> bjerndi, 22. 10. 2014 13:31:46

jo, 150km/mesic. A jinak sedis na gauci a zadny jiny sport ani fyzickou aktivitu co by zvysovala vytrvalost nedelas, co? Jasne…

avatar

bjerndi muž 22.10.2014 14:07:49

>> J0SE, 22. 10. 2014 14:02:51

Jasně :D:D ale ted vážně,jen si myslím, že ta přímá úměra ( víc si naložíš, líp běháš )prostě není vždy absolutní pravda.

avatar

Celkem 24761,5 km
Minulý měsíc 71 km
10 km: 0:40:59 (2010)
půlmaraton: 1:33:02 (2011)
maraton: 3:28:30 (2011)

Filip muž 22.10.2014 14:35:23

Já bych to viděl takhle:

  1. nestresovat se blízkým termínem Ria, ale dát si cíl Tokio 2020 a do Ria jet jen nasát atmosféru jako turista
  2. přerušit spolupráci se současným „koučem“ a „mentalistou“ a dát řeč s někým, kdo uměl běhat, nebo kdo uměl připravit někoho na maraton s časem na mezinárodní úrovni
  3. trénovat a po dvou, třech letech si to všechno vyhodnotit a spojit se s dalšími lidmi, co tomu rozumí a případně dřít dál…

Přeju hodně zdraví, ať to běhá a sen ať se Ti splní.

Nalezené položky: 175 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.