Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Běchovická radost i slzy Ivany Sekyrové

Běchovická radost i slzy Ivany Sekyrové
foto: Miroslav Kratochvíl

Petr Kostovič | 26.09.2010 | přečteno: 14093×

Obrovská radost a štěstí naplnily Ivanu Sekyrovou po jejím premiérovém vítězství v závodě Běchovice – Praha. Když přišla řeč na přerušenou sérii jedenácti vítězství v řadě Petry Kamínkové, na její tváři se objevily i slzy. Byl v nich respekt a uznání velké soupeřky.

Ivano, měla jsi předem vymyšlenou taktiku dnešního závodu? Jednak na Petru Kamínkovou a také vzhledem k protivětru a chladnému a deštivému počasí.

S trenérem Milanem Kalouskem jsme měli připraveno více variant, ale vzhledem k počasí jsem nakonec v prvních třech kilometrech vyčkávala na to, co se bude dít na čele startovního pole. Soupeřky běžely ve skupince a já jsem věděla, že na některém místě trati Petra Kamínková zkusí nastoupit. Její nástup přišel na pátém kilometru. Věděla jsem, že musím jít za ní. Sice mi to dalo trochu práci, ale podařilo se mi jí udržet a do sedmého kilometru jsme běžely spolu s tím, že jsme se párkrát i prostřídaly.

V seběhu před Hrdlořezákem mi Petra znovu utekla. Věřila jsem ale tomu, že v kopci se na ní dotáhnu, ale nepodařilo se mi to a byla přede mnou tak 7–8 sekund. Až kilometr a půl před cílem, po tom největším stoupání, kdy trať ale stále mírně stoupá a je to psychicky nepříjemné, jsem ji začala mírně stahovat, ale foukal vítr a už jsem nemohla. Až 250 metrů před cílem, kdy byl mezi námi odstup 3–4 sekundy, jsem si řekla, že to musím ještě zkusit. Navíc tam ještě na mě zakřičela moje bývalá soupeřka na 400 metrů překážek Eva Kuříková: „Vzpomeň si na tu čtyřstovku,“ a to mi hodně pomohlo. Viděla jsem cílovou bránu a i to, že se Petra otáčí, tak jsem do toho dala všechno a hnala jsem jako o život a asi 100 metrů před cílem se mi podařilo Petru předběhnout.

Co pro tebe znamená víc? To, že jsi vyhrála Běchovice a získala mistrovský titul nebo to, že jsi porazila běžkyni, která tu tak dlouho vládla?

Jednoznačně vítězství nad Petrou. Poslední dva roky jsem si přála ji na některém závodě porazit. K dnešnímu vítězství mi pomohl trénink a závody v běhu do vrchu. Už loni jsem je začala více běhat. Vlastně jsem se na ně dala kvůli Běchovicím. Hodně mi to loni pomohlo, tak jsem do toho letos šla znovu a viděla jsem, že se pak po rovině běží líp. V posledních třech týdnech jsem cítila, že forma stoupá. A na nedávné Tesco Grand Prix jsem si ověřila, že by to mohlo jít. Tam jsem si dodala odvahy. V minulém týdnu jsem navíc běžela dva krosy, na nichž jsem porazila i několik dobrých mužů a to mě utvrdilo v tom, že na to mám.

Jen mě mrzí počasí, které znehodnotilo časy. Věřila jsem si, že bych mohla dosáhnout času pod 36 minut. Tipovala jsem, že bych mohla mít na čas na úrovni 35:30, kilometr pod 3:30. Ale vzhledem k vývoji závodu jsem přistoupila na taktiku Petry. Že se mi podaří se jí udržet s tím, že někde ji zase postrčím já, a spoléhala jsem se na finiš. Protože něco z těch sprinterských genů ve mně přece jen zůstalo. Nebyla jsem sice nikdy skvělá sprinterka, ale přece jen jsem dokázala uběhnout 400 metrů překážek za 58:40. Teď po závodě jsem přesvědčena o tom, že to byla ta nejlepší varianta, kterou jsem mohla zvolit.

V čem vidíš ve srovnání s Petrou své běžecké přednosti?

Kromě již zmíněného finiše jsem se za poslední dva roky zlepšila tempově. A vytrvalost se dá do 40 let věku trénovat. Petra běhala dlouhé tratě od malička a já, přestože jsem starší než ona, jsem asi na těchto delších tratích ta méně opotřebovaná. Začala jsem vlastně běhat až po mateřské dovolené. Myslím, že Petra nemusí být zklamaná proto, že jsem ji předběhla já, starší. Mě to na jednu stranu strašně mrzí.

Mrzí tě to, že jsi přerušila její legendární sérii?

Ano, je mi to moc líto, ale pro mě je to velký životní úspěch. Moc si toho dnešního vítězství vážím. Vážím si takové závodnice. Nikdy bych nevěřila, že porazím zrovna Petru Kamínkovou. Ona to možná bere těžce, ale to ji přejde. Ta dnešní porážka ji k něčemu přivede. Stejné to bylo u mě. Bramborových medailí jsem hlavně v bězích do vrchu posbírala v minulosti několik a vždycky to prověřilo moji vůli pokračovat a pracovat na sobě.

Co bude dál? Říkáš, že běhy do vrchů ti pomohly k dnešnímu vítězství, budeš je běhat i v budoucnu?

Věřím tomu, že kdybych to teď zabalila, mohla bych odejít se vztyčenou hlavou, ale já budu běhat ještě dlouho. Třeba ne dobře, ale běhat určitě budu. A vrchy? Ty budu běhat dál. Mám je ráda. Je to těžká disciplína, která je hodně o vůli, ale odměnou je pak člověku to, že když běží po tvrdém rovném povrchu a přidá na rychlosti, tak, aspoň v mém případě, stáhne tempo pod 3:30 na kilometr, takže jako příprava to dobrý efekt má.

Máš po dnešku ještě motivaci do další části podzimní běžecké sezóny?

Hned příští víkend běžíme společně s Petrou Kamínkovou půlmaraton v holandské Bredě. Sice mám teď natrénováno na desítku, ale když to rozeběhnu rozumně, mohla bych dosáhnout času na úrovni svého osobního rekordu. Hodně bude záležet na počasí. A určitě se těším na Velkou kunratickou. Tam jsem několikrát vyhrála a mám ji ráda. Je to sice krátký, ale těžký závod.

Budeš teď každý závod, v němž se postavíš na start s Petrou Kamínkovou, brát jako obhajobu vítězství z Běchovic?

To asi ne. Budu ji prostě brát jako soupeřku. Věřím tomu, že když se spolu domluvíme na nějakém tempu, že si naopak můžeme v závodě vzájemně pomoci. Nechci v tomhle předbíhat. To ukáže čas.


VÝSLEDKY MISTROVSKÝCH KATEGORIÍ ZÁVODU BĚCHOVICE – PRAHA 2010

NEJLEPŠÍ VÝKONY IVANY SEKYROVÉ NA WEBU IAAF

Komentáře (Celkem 90)

Nalezené položky: 91 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | Další Poslední

PetrK muž 26.09.2010 23:59:02

Obrovská radost a štěstí naplnily Ivanu Sekyrovou po jejím premiérovém vítězství v závodě Běchovice – Praha. Když přišla řeč na přerušenou sérii jedenácti vítězství v řadě Petry Kamínkové, na její tváři se objevily i slzy. Byl v nich respekt a uznání velké soupeřky.
Odkaz na článek

avatar

Vyškov

10 km: 0:39:21 (2009)
půlmaraton: 1:29:47 (2007)
maraton: 3:24:33 (2012)

Moulin1 muž 27.09.2010 08:25:38

Nechci snižovat výkon Ivany, ale přijde mi nefér, aby při Mistrovství ČR v silničním běhu byla tato závodnice doprovázena trenérem na kole. Odporuje to pravidlům. O to ještě víc obdivuju Petru, že nepodala protest a těsnou pořážku nese se vztyčenou hlavou.

avatar

HR muž 27.09.2010 10:29:50

Podle rozpisu závodu je veškerá pomoc nepřípustná, tedy i doprovod závodníků po trati. Navíc závod probíhá za vyloučení provozu, což zajišťuje Policie ČR. Provozem se rozumí i doprovod na bicyklech, to ale zřejmě Policie neřešila, jako ostatně každý rok. Pokud se závodník domnívá, že došlo k porušení pravidel atletiky či propozic závodu, je oprávněn podat protest a má tak učinit neprodleně. Pokud se tak nestalo, je zcela zbytečné o případném porušení pravidel diskutovat. Doporučuji nicméně, aby pro příště pořadatel stanovil pravidla pro doprovod na bicyklech – protože ten je běžně u všech běhů mimo stadion umožněn. Pak je počet doprovodu a jeho jmenovité určení v souladu s pravidly. Ing. Petr Utěkal, HR závodu.

avatar

Nový Vestec

maraton: 3:06:31 (2005)

sam muž 27.09.2010 11:35:36

>> HR, 27. 09. 2010 10:29:50

…„Pokud se tak nestalo, je zcela zbytečné o případném porušení pravidel diskutovat.“

Nemyslím, že kategorické odmítnutí diskuse je namístě. Kromě faktického porušení pravidel má tento případ i určitý obecný morální aspekt. Já se domnívám, že trenér reprezentační atletky by pravidla znát měl. A důvod, proč Petra protest nepodala, zmínila pro server atletika.cz

Motto: http://skyrunning.cz
avatar

Kalousek Milan muž 27.09.2010 11:39:45

Souhlasím s panem Utěkalem a vážím si jeho nadhledu a zkušeností, které ukazují, že doprovod na bicyklech není všude smrtelným hříchem ani důvodem k znevažování běžeckého výkonu. Stále jsem tudíž přesvědčen, že o vítězství rozhodl pouze sportovní výkon výtečně připravené Ivany Sekyrové.

Milan Kalousek předmětný hříšný trenér

Motto: Hlavou zeď neprorazíš, ale občas někým zatřeseš.
avatar

Nový Vestec

maraton: 3:06:31 (2005)

sam muž 27.09.2010 12:03:51

>> Kalousek Milan, 27. 09. 2010 11:39:45

*… že o vítězství rozhodl pouze sportovní výkon výtečně připravené Ivany Sekyrové. *

O tom jsem, pokud si dobře všímám, nediskutoval. A mohu se tedy zeptat, jaký byl důvod toho doprovodu, když není pravidly povolen ?

Motto: http://skyrunning.cz
avatar

maraton: 3:01:36 (2011)

Luboš Brabec muž 27.09.2010 12:30:12

>> sam, 27. 09. 2010 12:03:51

Bohužel je to tak rozšířený nešvar (a nejen u nás), že už to ani někteří nepovažují za porušení pravidel…

avatar

Kalousek Milan muž 27.09.2010 12:37:48

>> sam, 27. 09. 2010 12:03:51 Není v tom nic složitého. Baví mě se na běh dívat. Zajímá mě téměř vždy průběh závodu, bohužel Běchovice jsou v tomto poměrně specifické. V minulosti jsem cestu absolvoval vždy s několika trenéry, či diváky, tehdy bez připomínek. Z letošního ročníku se pokorně poučím.

Pokud bychom měli bez emocí diskutovat nedovolenou podporu jsou současně platná pravidla, podle kterých je vše posuzováno, poměrně rozsáhlá. Možná by k dobré úrovni diskuse přispěla citace článků z těchto pravidel a následné posouzení co je a není jejich porušením.

Věřím, že tato diskuse rozšířila alespoň počet těch, kterým se podařilo pravidla podrobně prostudovat.

Svůj osobní pohled na načasování připomínek jsem uvedl na webu AK Sokolov a jsem přesvědčen, že na podobnou diskusi je vhodné dále zvolit samostatné téma namísto jejího necitlivého přiřazení k článku o běžkyních, kterých je dnes, už tak, jako šafránu.

Motto: Hlavou zeď neprorazíš, ale občas někým zatřeseš.
avatar

Celkem 3059 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:54:10 (2011)
půlmaraton: 1:55:58 (2011)

Hokki muž 27.09.2010 13:36:55

Připadám si jako ve špatném filmu, nejspíš komedie? Hned první věta všeobecných ustanovení Propozic toho závodu říká: „Závody se konají podle pravidel atletiky a veškerá pomoc, tudíž i doprovod závodníků na trati je nepřípustný.“

Pak si přečtu vyjádření HR závodu, který poznamenává, že „to (přítomnost cyklisty ve vyloučeném provozu) ale zřejmě Policie neřešila“, a pokud nikdo ze závodníků nepodal protest, je ted „zcela zbytečné o případném porušení pravidel diskutovat“. Jiná porušení pravidel (napadá mne absurdní příklad, kdyby na kole jel sám závodník?) by HR řešil také jen v případě protestu závodníků? Na doprovod autem by zavolal Policii ČR jako k dopravnímu přestupku?

Pak si přečtu vyjádření dotyčného „cyklisty“, že jel proto, že „baví mě se na běh dívat“, a na jiném serveru se snaží vysvětlovat, že nešlo o žádnou nedovolenou podporu, „…jako bych Ivanu táhl na šňůrce či ji dokonce poponášel…“

Kdybyste, chlapi, radši byli zticha… :-(

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 27.09.2010 13:42:13

Osobně mi vadí, když na závodech jsou běžci doprovázeni cyklistou, zvlášť, pokud ten nejede při krajnici. Při jednom maratonu jsem pak málem vběhl pod kola kličkujícího cyklisty, který ze záhadného důvodu se rozhodl přejet z jedné strany vozovky na opačnou.

V pravidlech Běchovic bylo jednoznačně uvedeno: „Závody se konají podle pravidel atletiky a veškerá pomoc, tudíţ i doprovod závodníků na trati je nepřípustný.“, více http://www.bechovice-praha.cz/…vice-114.pdf první věta na straně 4. Pokud si pravidla nepřečte ani doprovod nejlepší závodnice, tak je to smutné.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Nový Vestec

maraton: 3:06:31 (2005)

sam muž 27.09.2010 14:28:46

>> Kalousek Milan, 27. 09. 2010 12:37:48

Hokki mě sice předešel, přesto:

*sam 12:03:51 … A mohu se tedy zeptat, jaký byl důvod toho doprovodu, když není pravidly povolen ?

Kalousek Milan 12:37:48 … Baví mě se na běh dívat. Zajímá mě téměř vždy průběh závodu…*

Pokud odpověď není pokusem o legraci, a tak to nevypadá, pak na tento typ argumentace se reaguje opravdu těžko. 8-O

Motto: http://skyrunning.cz
avatar

Brno

Celkem 26381 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:40:29 (2009)
půlmaraton: 1:33:05 (2008)
maraton: 3:23:02 (2012)

running-observer muž 27.09.2010 14:29:12

Také se připojuji k těm běžcům, kterým přítomnost doprovodných cyklistů vadí. A to nejen tehdy, když mi opakovaně kříží dráhu a podávají jinému běžci občerstvení, ale i tehdy, poskytují-li mu podporu typu povzbuzování ve větším rozsahu, než v jakém by to byli schopni dělat jako obyčejní diváci bez bicyklu.

Na druhé straně jsou závody, kdy je doprovod výslovně povolen nebo požadován, tam samozřejmě nic proti tomu.

Pan Kalousek svoji svěřenkyni poškodil tím, že nechtě zpochybnil její sportovní výkon a následně jej proto obhajuje.

avatar

Kalousek Milan muž 27.09.2010 14:52:26

Ano, že jsem poškodil samotnou běžkyni nyní velmi intenzivně pociťuji. Je mi to líto. Omlouvám se Vám všem, ale především Ivaně samotné. „Ivano promiň. K vítězství Ti samozřejmě gratuluji.“ Po těchto zkušenostech se situace z mé strany nebude opakovat.

Motto: Hlavou zeď neprorazíš, ale občas někým zatřeseš.
avatar

Dobřichov

Celkem 7103 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 1:16:31 (2012)
maraton: 2:50:29 (2016)

honzaherda muž 27.09.2010 15:33:10

Jen bych podotkl, že v propozicích se píše „s výjimkou startu je třeba běžet u pravé okrajnice vozovky“. Myslím, že kdyby se toto bralo jako pravidlo, tak disknou 70% lidí včetně mě. Doprovod bez podávání občerstvení bych neřešil, stejně tam jede kamera, policie, fotografové, … Kdo řeší, že při Kraličáku měl někdo doprovod s pitím i mimo stanici? Totéž jsem viděl na Žebráku, vítězka dostala od trenéra gel před bufetem. Jinak samo gratulace Ivaně k vítězství. A průběh závodu je jistě zajímavé sledovat, na tom bych neshledal nic špatného, neb to krom šotu z TV nikde nezjistíme. Vždyť i to co řeknou po doběhu vám pro behy.cz je jen to, co si pamatují (a kdo si pamatuje detaily když beží na max …)

avatar

Olomouc

Celkem 149328 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:54 (2001)
půlmaraton: 1:34:43 (2002)
maraton: 3:21:17 (2002)

321919 muž 27.09.2010 17:43:26

>> kanovsky, 27. 09. 2010 13:42:13

Nezbývá než souhlasit, že nejen nejlepší závodnice a její doprovod se mají řídit pravidly. Smutné však je, když hlavní rozhodčí prohlásí, že to měla řešit Policie ČR. Bdít nad dodržováním pravidel mají snad za úkol rozhodčí. Problém dodržování (nebo spíše nedodržování) pravidel a zákonů se však netýká jen tohoto závodu, nebo sportu všeobecně, ale všech sfér našeho života. V žádném případě však nesnižuji výkon vítězky a k vítězství jí gratuluji.

Motto: Nepřestaneš běhat proto, že jsi zestárl. Zestárneš proto, že jsi přestal běhat.
avatar

Celkem 566 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:33:06

Lhota Petr muž 27.09.2010 18:16:59

Gratuluji Ivaně k velkému vítězství a ať už jsou pravidla jaká chtějí tak na mítíncích běžně vidíme jak trenéři fandí, radí výškařům, dálkařům a jiným a nikomu to nevadí, neb pravidla se za posledních 10 let hodně změnila…a to berte v podtaz. Btw: Jos Hermens pravidelně povzbuzuje své ovečky při pokusech o překonání světových rekordů a ještě k tomu dost často ze vnitř dráhy… a nikoho nenapadlo Haileho svěťáky rušit. S Ivanou jsem několik závodů běžel okolo a nikdy jsem nezaregistroval nesportovní chování od pana Kalouska nebo dokonce, že by jí rozrážel vzduch tím že by jel před ní.

Motto: Když nemůžeš tak přidej.
avatar

Praha

Celkem 53203 km
Minulý měsíc 100 km
10 km: 0:47:15 (2010)
půlmaraton: 1:46:26 (2010)
maraton: 3:46:35 (2012)

mapo žena 27.09.2010 19:28:51

Stála jsem na začátku Hrdlořezáku, 1. běžela Petra Kamínková, za ní možná s odstupem 12–15 m Ivana Sekyrová. Milan Kalousek to na kole „šněroval“ do kopce po její levé straně a s dost velkým odstupem směrem od ní i za ní. Že by na ní něco volal, jsem neslyšela, ani jsem neměla pocit, že by jí nějak něčím pomáhal. Ona byla stejně soustředěná na výkon, tak pochybuju, že by vnímala něco navíc. Jestli to bylo proti pravidlům nebo nebylo, jestli to bylo etické, neetické, když nebyl podán oficiální protest hned po konci závodu, tak teď není dodatečně co řešit. Ode mne pro Ivanu velká gratulace do Sokolova. A gratuluju všem, byl to parádní závod, i když bylo opravdu počasí, že by psa nevyhnal.

Motto: ------------------ vytrvale jako smrt
avatar

10 km: 1:02:30 (2010)
půlmaraton: 2:35:50 (2010)

xPablos muž 27.09.2010 22:36:38

Gratuluji Petre k druhemu mistu. Ukazala, ze vynika nejen bezeckymi vykony, ale i sportovnim duchem.

Cetl jsem vyjadreni Milana Kalouska na ruznych serverech a z prohlaseni o „tahani za snurku“, „poponaseni“, „komicnosti a zatrpklosti“ by clovek pomalu nabyl dojmu, ze Petra je ta spatna. Misto techto prohlaseni by bylo mozna dobre prostudovat pravidlo c.144, ktere resi „Napomahani“. Ne vzdycky musi byt na urovni „fyzicke pomoci“ – pro zajimavost mimo pritomnosti trenera v souteznim prostoru je zakazan i treba audio prehravac.

avatar

Olomouc

Celkem 149328 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:54 (2001)
půlmaraton: 1:34:43 (2002)
maraton: 3:21:17 (2002)

321919 muž 27.09.2010 23:56:18

>> Lhota Petr, 27. 09. 2010 18:16:59

>> xPablos, 27. 09. 2010 22:36:38

Je pravdou, že pravidlo č.144 o nedovoleném napomáhání stále platí. Například mezičasy však mohou být podle tohoto pravidla hlášeny i např. trenérem po předchozím souhlasu příslušného vrchního rozhodčího. Možná by bylo na čase aby i IAAF reagovala a případně pravidla pružně přizpůsobila realitě. Jinak jsem však toho názoru, že platná pravidla by se měla dodržovat na závodech jakékoliv úrovně. Jenže na velkých mítincích typu Diamantové ligy jde současně o velké finanční odměny a tak se dodržování pravidel až tak moc neřeší.

Motto: Nepřestaneš běhat proto, že jsi zestárl. Zestárneš proto, že jsi přestal běhat.
avatar

Sloviensko

rudo muž 28.09.2010 00:30:11

pravidla by mali byt pre vsetkych rovnake napriek tomu ze niektori si rovnost vysvetluju po svojom. pokial sa zacne tolerovat cyklistika pocas bezeckych pretekov, tak kazdy bezec ma rovnaky narok na cyklodoprovod. Pravidla tiez neriesuia ze v pripade ignorancie porusenia pravidla o cyklodoprovode, kolko biciglov na jedneho bezca bude ignorovanych rozhodcami. ale keby kazdy bezec mal so sebou len jedneho cyklotrenera ktoreho bavi sledovat zavody, tak byto bolo velmi nebezpecne a bezat by sa v podstate nedalo. Atletika by mala zostat atletikou, predsa nemozme pripustit aby sa z toho stal reverzny obraz cirkusu ako je napriklad TdF, kde v strmych stupaniach divaci bezia vedla cyklistov a ked divaci uplne uzavru cestu a uhnu sa az tesne pred prednym kolesom a cestu za zadnym kolesom zase okamzite zavru.

Otazka je tiez ci sa bezecky zavod kona na uzavretej trati – bez premavky – tak je to lahke vychytat cyklistov. Pokial sa ale bezi za ponej alebo obmedzenej premavky potom tazko rozlisit kto je na cyklo legalne ako premavka a kto je cyklo ailegalne ako pozerajuci trener.

Podla pravidiel atletiky na behoch do 10km nie je povolene podavat nic okrem vody a nikdy nie je povolene podavat nic mimo obcerstvovacich stanic a vlastne obcerstavenie bezca musi byt odovzdane pored startom usporuiadatelom a umiestnene na stolik, nemoze byt nesene trenerom a podane bezcovi do ruky, to plati aj v pripade ze ilegalni pomocnici stoja popri trati na dohodnutych miestach – napriklad redakcia idnes sa priznala v clanku z porusovania tohto pravidla ked behala po Berline s obcerstvovanim pre bezca.

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

makys žena 28.09.2010 08:27:56

škoda, žě trénér tím doprovodem(i když věřim, že když na tam na tom kole jel, vubec ho nenapadlo, co se ztoho po závodě vyklube) dal prosor k pochybnostem o výkonu svojí svěřenkyně...­..možná by Ivana vyhrála i bez něj…ale možná taky ne, přece jenom dvě vteřiny na desítce nic neznamenaji a když je tam celou dobu s váma někdo kdo radí a povzbuzuje, pomůže to podlě mě dost..nevim..„co by bylo kdyby“..pan Kalousek mi nasadil pěknýho brouka do hlavy";))…jinak naprosto chápu Petru, že žádnej protest nepodala, sme v Čechách a těch keců o tom že se nedovede vyrovnat s porážkou, že má něco proti Ivaně atd…

avatar

Praha

Celkem 26381 km
Minulý měsíc 21 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 28.09.2010 08:45:19

S tím raděním… Stál jsem kousek od mapo v Hrdlořezáku a vůbec jsem nějakého cyklistu nezaregistroval. A nějaké povzbuzování a „rady“ mohly být jedině od nás dvou. Ale obě běžkyně stejně asi nikoho nevnímaly.>> makys, 28. 09. 2010 08:27:56*

avatar

makys žena 28.09.2010 08:57:02

>> EvženGe, 28. 09. 2010 08:45:19

dik..já přiznávam, že sem tam nebyla, takže nevim…jestli to bylo tak že pan trenér „pozoroval souboj zezadu“ a nezasahoval do něj, neni důvod tu debatu tak hrotit…taky sem chtěla říct, je škoda, že na závodech a vubec v běžeckym prostředí bývá hodně pohodová a kamarádská atmosféra, která se tomhle může narušit..vznikne nevraživost mezi Ivanou a Petrou,(já obdivuju výkony obou, nejen na Běchovicích,ale všechny) kdo řekne pár slov na podporu jedné, vypadá, že má něco proti té druhé…i ty příspěvky tady mi přijdou takový napjatý..a v podstatě kvůli blbosti:)=(…ale stejně nebudu spát až do dalších Běchovic, kde už to snad bude bez kola;) a uvidíme kdo vyhraje, sem zvědavá=)

avatar

Praha

Celkem 26381 km
Minulý měsíc 21 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 28.09.2010 09:12:52

Jo, úpravy pravidel by se hodily. Léta se dohaduji s Pavlem Frčkem o časech na maratonech. Teď už se tím oba bavíme (až nás zase někde uslyšíte, tak fakt jsme kamarádi). Ale on má pravdu, že pravidla mluví o startovním čase a já mám pravdu, že běžec, startující o 15 minut později má nezaviněně horší čas a to o dost. Řešení je na IAAF. Ale při pohledu na fotbalisty (uznané nebo neuznané góly) jsme na tom ještě slušně. >> 321919, 27. 09. 2010 23:56:18

avatar

Honza Pt muž 28.09.2010 09:13:47

Gratuluji Petře. Ivaně však NE. Připadá mi to neseriozní s podporou trenéra v zádech,vlevo,vpra­vo.Už vidim jak by se pan Kalousek vyjadřoval,kdyby Petra podala protest,proti němu.Neunesla porážku? Škoda,že takový člověk jako pan Kalousek nezná pravidla…,nebo zná a porušuje?

avatar

Praha

10 km: 0:41:25 (2010)

Bran muž 28.09.2010 09:31:41

Shlédl jsem ten záznam v televizi a trenér se tam „motal“ na kole hodně daleko za nimi. V podstatě jej běžkyně vůbec nemusely vidět. Z několika málo závěrů v TV si člověk úplný obrázek neudělá, ale to co jsem viděl, a to co popisují někteří přihlížející, tak nenasvědčuje nějakému zásadnímu pochybení. Rozhodně to nemohlo mít vliv na posledních 300 metrů… Každopádně i já jsem Petře fandil, ale i tohle k běhu také patří…

avatar

Olomouc

Celkem 149328 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:54 (2001)
půlmaraton: 1:34:43 (2002)
maraton: 3:21:17 (2002)

321919 muž 28.09.2010 10:01:39

>> Honza Pt, 28. 09. 2010 09:13:47

Dovolím si s Tebou nesouhlasit. Gratulaci si zaslouží obě běžkyně. Obě podaly v počasí, které panovalo pěkný výkon. Navíc Ivana samotná žádná pravidla neporušila. Toho se dopustil její trenér.

Motto: Nepřestaneš běhat proto, že jsi zestárl. Zestárneš proto, že jsi přestal běhat.
avatar

Celkem 3059 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:54:10 (2011)
půlmaraton: 1:55:58 (2011)

Hokki muž 28.09.2010 10:06:26

>> Honza Pt, 28. 09. 2010 09:13:47

Jsem trochu (vlastně dost) smutný z toho, že do tohoto sporu se pomalinku ale jistě zatahávají obě závodnice. Co tě, proboha, vede k tomu Ivaně NEgratulovat k vítězství v takovém závodě, navíc v takové slotě? Co udělala neseriozního? Máš představu, jak se snad měla zachovat? „Trenére vypadni, porušuješ pravidla závodu?“ Nebo v kopci se zastavit a „dokud nezmizíš, neběžím!“? Ta dvě děvčata měla určitě zcela jiné starosti, než jim tady od počítačů přisuzujeme, o tom ostatně svědčí ty dvě vteřiny rozdílu. Já osobně gratuluji oběma, a to velmi! A moc doufám, že tyhle vzruchy nenaruší jejich vzájemné dobré vztahy.

Přečtěte si, prosím, ještě jednou a pečlivě příspěvek pana Kalouska >> Kalousek Milan, 27. 09. 2010 14:52:26. Je dobře, že je ohodnocen výrazně kladně. Po takových jeho slovech bych měl osobně tento konkrétní problém za definitivně vyřešený. Tečka.

Když už, tak tady řešme obecně problémy pravidel a jejich dodržování, a to závodníky, trenéry, rozhodčími i těmi ostatními (např. zmiňované idnes…).

avatar

10 km: 1:02:30 (2010)
půlmaraton: 2:35:50 (2010)

xPablos muž 28.09.2010 12:41:52

>> Hokki, 28. 09. 2010 10:06:26

S tim, ze Ivana je v tom nevinne souhlasim, se zbytkem ne. Troufam si rict, ze „cyklistu“ vnimaly obe (jinak by o nem Petra ani nevedela).

Navic jsem 100% presvedcen, ze psychika hraje u vytrvalostnich behu vetsi roli nez 2 vteriny na 10 km. Takze staci, aby jedne o 2 vteriny pridala a druhe o 2 vteriny ubrala a vysledek zavodu je presne naopak.

Nicmene dodatecnou zmenu poradi neresim. Petra nepodanim protestu druhe misto prijala. Jenom to bylo podle me vetsi sportovni gesto nez si pan trener uvedomuje – a tomu odpovidaji taky jeho verejna prohlaseni.

avatar

Mladá Boleslav

Celkem 1818,29 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:49:33 (2011)
půlmaraton: 1:54:18 (2010)

karambol muž 28.09.2010 12:49:17

Jen jedna „moje“ poznámka – Když se kolem pravidel a jejich dodržování, nedodržování vždy štěkali v mém zzákladní sportu karatisté, měl jsem pocit, že „mindráci“ jsou jen tam. Bohužel, jak vidím objevují se i tady a to mě tak bolí. Sakra běhejme pro radost, před výkony všech, co běželi smekněme, o to víc před holkama, které ukazují mnohým záda. Sportujme a radujme se z pohybu. Dokud běžíme – žijeme.

Motto: Dokud běžím - žiju!
Nalezené položky: 91 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.