Sobotní Nike Run Prague očima fotografů
Přežil jsem Nike Run Prague! Tak mnozí s nadsázkou popisují útrapy sobotního přehřátého závodu v centru metropole. Fotografové odváděli svou práci, a že emotivních momentů nebylo málo! Přinášíme pár vybraných snímků.
Komentáře (Celkem 290)
Praha 6
PM.22 03.09.2011 21:39:35
>> Advid, 03. 09. 2011 21:28:30
To je nejspíš pravda, já to měl domů také kousek, tak jsem nad tím nepřemýšlel. Ono dnes by to bylo těžké, byl jsem si dnes ráno se synátorem zakopat cca v 8:30 hod a už bylo pěkné vedro, řekl bych pocitově tak o 2–3 stupně míň než při závodě.
Problém byla nejspíš ta občerstvovačka, horší jsem zažil snad jen Běchovice před dvěma lety tam něbylo pití žádné a horko bych řekl větší než dnes. Tam nemít vlastní zdroje asi by jsem pošel…
No snad to bude za týden lepší, už se moc těším…
Čelákovice
Láďa S. 03.09.2011 21:50:12
>> PM.22, 03. 09. 2011 21:39:35
ale no tak, před dvěma lety zůstaly příkopy okolo silnice z Běchovic do Prahy plné prázných, ale i skoro plných lahví s vodou … klusal jsem zpátky, vím to … mimo to, Běchovice se narozdíl od Nike běhu netváří jako happenig, je to běžecký závod!
Litvínov
mira.bery 03.09.2011 21:56:59
>> kanovsky, 03. 09. 2011 21:29:43
souhlas. měl to být běh pro radost a spousta lidí běhu neznalých to silně podcenila. Už na prvním km lidi šli, protože to bud přepálili nebo na to jednoduše neměli. byl jsem svědkem, když nějaká polka či co to bylo peskovala na druhém km cca 10–12ti letého kluka, at kouká makat a neknučí že už nemůže!!!!!!! 90% zkolabovanejch si za to může sama (nemyslím to zle). Jinak k termínu. Na jaře bylo „teplo“ , v létě je „teplo“, tak kdy by jste chtěli běhat? A k té vodě. Na PIMU bylo daleko víc vody a to se také nelíbilo. Jestli trochu lepší běžec na 10km potřebuje vodu, tak…asi nevím. No a slabší si na tu vodu v klidu počká, pokud ji potřebuje. Až na velké množství kostek to bylo dobré. Jinak v po běhu bych taky trochu vody uvítal, ale bral jsem to tak jak to bylo.
Praha 6
PM.22 03.09.2011 21:58:47
>> Láďa S., 03. 09. 2011 21:50:12
JJ Láďo to máš pravdu, dokonce jsem do toho příkopu skočil a trochu se polil, ale když jsem doběhl do cíle nebyla tam ani kapička…:-(
Mladá Boleslav
karambol 03.09.2011 22:00:04
>> Zuzana23, 03. 09. 2011 20:48:44 Jestli máte v případě korýtek na mysli tu kapající vodu poblíž hlavního vchodu, tak sorry, ale to bylo vzhledem k počtu běžců skutečně nedostatečné. Hlavně když to kolem třetí skoro neteklo…
Olomouc
321919 03.09.2011 22:09:13
>> kanovsky, 03. 09. 2011 21:29:43
>> Advid, 03. 09. 2011 21:28:30
Myslím si že, 10Km je vhodná vzdálenost i pro začínající běžce (nikoli neběžce, kterých tam asi také bylo dost). Chce to jen rozumně a reálně zvážit svoji trénovanost, možnosti a aktuální povětrnostní podmínky. Podobně jako Zorka, která zvolila taktiku indiánského běhu. Řadu lidí jistě ovlivnila atmosféra závodu a v kombinaci s nezkušeností, zvolili na svoje možnosti rychlý začátek a výsledkem potom bylo jejich totální vyčerpání. A jak tu již bylo napsáno dehydratace organismu způsobená nejen nedostatkem tekutin při samotném závodě, ale již v předchozích dnech. Čas startu se asi opravdu těžko volí když organizátoři chtějí umožnit start i mimopražským běžcům, tak aby vše stihli během dne. Určitě však nebylo nutné volit termín na počátku září, kdy ještě mnohdy bývají letní teploty. Mnohem vhodnější by byl konec září, případně počátek října. S jiným problémem bojovali účastníci ultramaronu v Kimberly.
carsa 03.09.2011 22:23:40
Ještě jeden postřeh. Přišla jsem docela pozdě a v tom vedru jsem si tak moc nevěřila, tak jsem stála na startu až někde ve 2/3. První špunt přišel pod Vyšehradskou skalou, další na těch prknech na náplavce a další před Národní divadlem. A ne, že by se to zpomalilo, ale skutečně jsem chvíli vždy stáli. A celý zbytek jsem kličkovala a snažila se předbíhat, protože už někde od třetího kilometru spousta lidí šla a prodrat se tím vůbec nešlo. Ale jinak dobré – kluci strávili asi dvě hodiny ve fontáně ve Ž.L., kde postříkali všechny vyprahlé kolemjdoucí :) c.
myshka 03.09.2011 22:40:32
Musím se taky podělit, protože nevím, zda ještě někde bude možnost… Absolvovala jsme spoustu závodů, ale tohle jsem ještě nezažila!! Start ve 14h OK, ale jen v případě, že organizátor je nachystaný na 30st. vedro po CELÉ TRATI a samozřejmě v cíli! Posledních 5km lidi kolabovali a dám ruku do ohně za to, že 90% z nich z důvodu dehydratace! Bylo to fiasko, pitný režim je základ každého běhu, to ví každé dítě. Že uděla firma Nike takovou chybu, by se mi nezdálo ani v nejhorším snu! Takže organizátoři, prosím, příště si klidně odpusťte ty batůžky, dejte raději na trať a do cíle VODU!!!
Blazis 03.09.2011 22:46:03
Nike Run Prague byla moje první běžecká událost (i když odmala jsem aktivní sportovec) a proto dovolte, abych se podělil i já o dojmy… Musím víceméně tuto událost pochválit… Dobrá organizace před závodem (ať už vyzvednutí startovního setu či den závodu) v krásném prostředí, trasa skvělá skrz památky (nejlepší byl Staromák, kde lidé fandili a tleskali) a nápad s bílýma tričkama se mi moc líbil… Nezapomenu na pohled asi po 2km když se sbíhalo dolů k vodě a před sebou jsem měl možnost vidět skoro půlkilometrový dav který se rozhýbal… nádhera… Co bych zároveň vytkl je, že (jak už tu psala většina lidí) opravdu vody nebylo moc… Občerstvovačka podle mého mohla být oboustranná (takhle jsem musel chvíli čekat frontu) a né zrovna na kostkách, které dost klouzali… a za druhé je určitě důležitý pitný režim dny před závodem i v den závodu, ale stejně, pokud člověk běží v 30stupňovém vedru potřebuje pít… Možná by nebylo od věci příští rok udělat občerstvovačku na 5km a třeba na 8km, protože právě od osmého kilometru se závodníkům (i přihlížejícím) naskytal častý a nepříjemný pohled na vyčerpané kolabující běžce… To je asi největší neřest tohotu závodu… Musím uznat, že to asi nebude lehké zorganizovat takovýto závod pro takovou masu lidí, ale občerstvení a bezpečnost by měli být na prvním místě… Přesto dnešního závodu nelituji a doufám, že všechna úskalí do příštího roku organizátoři vymažou a budeme se moct těšit na další ročník… Dnes to byl pro mě zážitek…
Dušan Šebek 03.09.2011 23:02:24
A co si vzít vodu s sebou na trať? Když to ví každé dítě! Předpověď mluvila jasně. To neunešeš třeba 0,5 láhev s vodou? To tě ještě život nenaučil, že se máš v první řadě spolehnout především sama na sebe:-)?*>> myshka, 03. 09. 2011 22:40:32*
Olomouc
321919 03.09.2011 23:21:52
>> Dušan Šebek, 03. 09. 2011 23:02:24
Máš pravdu, že člověk se má spolehnout především na sebe a pomocnou ruku hledat na konci svojí paže. ALE pokud někdo pořádá běžecký závod platí pro něj určitá pravidla. A článek 240.8 atletických pravidel hovoří jasnou řečí:
„Při všech závodech do 10Km včetně, musí být ve vhodných intervalech, přibližně po 2 až 3 Km, zřízeny osvěžovací stanice, pokud k tomu povětrnostní podmínky opravňují.“
Pokud by tedy došlo u některého z účastníků běhu k závažnějšímu poškození zdraví (nedej bože něčemu horšímu) měl by s tím pořadatel docela velký problém.
Tomas Zamrzla 03.09.2011 23:42:02
>> 321919, 03. 09. 2011 23:21:52
Ano, presne tak, jen bych opravil to pravidlo tusim, ze je 240.9b a jeste bych dodal pravidlo 240.9a: Voda a další vhodné občerstvení MUSÍ být k dispozici na startu a v cíli všech závodů.
Luboš Brabec 03.09.2011 23:43:11
>> 321919, 03. 09. 2011 23:21:52
Tohle nebyl závod, ale happening a marketingová akce…
Tomas Zamrzla 03.09.2011 23:51:52
>> Luboš Brabec, 03. 09. 2011 23:43:11
A proc je tedy na oficiálních stránkách běhu, psáno jako o závodu, je vedena startovní listina, výsledky, vyhlašování vítězů – pokud to není závod, nemohou se výkony zapsat do tabulek silničních běhů.
České Budějovice
Lubis 03.09.2011 23:58:45
V Praze je to pořád stejný a tohle byl PIM přes kopírák: Nachytat co nejvíc platících, omezit výdaje a kam se po trati nebo v šatnách vejdeou a jestli si nepolezou po zádech a na všechny se dostane občerstvení, to přeci nikoho nezajímá. A jak se tu už krákalo, dostali jste poskytnutou službu za úměrný poplatek Čemu se lidi pořád divíte???
Tak ať Vám to ve zdraví běhá a příště už si dobře rozmyslete kde a s kým.
LemonaidLucy 03.09.2011 23:59:42
>> GriseLouve, 03. 09. 2011 08:52:18
>> MartiNo, 03. 09. 2011 15:06:28
Diky! Jak jsem nebehala, tak me to strasne stvalo a ani jsem nemela moc naladu sem chodit :( Ted to snad zas dozenu.
Gris: neboj, tremu rozbehas! CO pobezis, Grand Prix? Ja pujdu urcite fandit.
A k dnesni akci: lytko vydrzelo, sama jsem byla prekvapena. Sice zacalo pobolivat uz na 500 m, ale tak to zustalo, ani se to nezhorsilo, a ani ted neboli, Tak je snad uz na dobre ceste. K memu prekvapeni jsem bezela dost v pohode, az na to vedro – bala jsem se, ze uz nohy nejsou natrenovane, ale kolo a brusle asi precejen neco daji. Takze jsem dobehla, i kdyz s par chodeckymi vlozkami, za 1:04. Na akci musim pochvalit uschovnu a celkem slusne mnozstvi toalet. Ale jinak me tam uz nikdo nedostane. Prilis mnoho lidi, prilis mnoho dlazebnich kostek, prilis malo vody a zachranaru. Atmosfera tak nejak nic moc…
Olomouc
321919 04.09.2011 00:07:35
>> Luboš Brabec, 03. 09. 2011 23:43:11
Protože jsem se běhu nezúčastnil, nedokáži posoudit zda se jednalo o happening, ale jak napsal Tomáš, když si na oficiálních stránkách přečtu odkazy jako „informace o závodě“ a „výsledky“ tak to samozřejmě za závod považuji.
Praha 4
datlos 04.09.2011 00:16:21
Mě se to líbilo. Pěkná trať, hlavně musím pochválit, že se běželo po náplavce a ne po silnici. Pomalejší běžci přede mnou na startu taky nevadili, díky nim nešlo přepálit začátek, takže se mi povedlo běžet opravdu na pohodu. Pravda je, že v cíli jsem si vystál frontu asi tří lidí na vodu co moc netekla, ale to beru jako malý bezvýznamný mínus.
Luboš Brabec 04.09.2011 00:21:01
>> 321919, 04. 09. 2011 00:07:35
Vycházím z informací organizátorů typu: „Dnes se v Praze uskutečnil největší běžecký happening letošního roku – Nike Run Prague 2011.“
Ale jestli to budeme nazývat závodem nebo ne, není až tak důležité. Důležité je, že nějaká pravidla atletiky byla asi to poslední, co organizátoři řešili…
Olomouc
321919 04.09.2011 00:42:48
>> Luboš Brabec, 04. 09. 2011 00:21:01
Souhlasím, že není podstatné jak budeme celou akci nazývat, když samotní pořadatelé hovoří jednou o happeningu a jindy o závodě. Ale asi se shodneme, že se jim organizace trochu vymkla z rukou. Na jakékoliv akci je třeba mít zajištěnou zdravotní službu a to podle toho co jsem si přečetl, nejen zde, moc zajištěno nebylo. A jistě toho využijí i pražští radní, kteří běžce v centru města moc rádi nevidí.
Olomouc
321919 04.09.2011 00:45:49
>> Tomas Zamrzla, 03. 09. 2011 23:42:02
Trochu jsem nepochopil proč Ti někdo dal za tenhle příspěvek mínusku.
tajo 04.09.2011 00:57:09
Taky to byl můj první závod. A docela to naplnilo moje očekávání + mi to dodalo velkou motivaci do budoucna. Takže mise splněna. :)
Trochu více jsem se rozepsal na svém blogu: http://blog.miksu.cz/…prague-2011/
skalka 04.09.2011 01:14:52
>> Luboš Brabec, 03. 09. 2011 23:43:11 No tak, a vítězové, resp. první tři mezi muži a ženami a ostatní běžci – to byli zaplacení šaškové s rolničkami?
Ano, byla to marketinková, komerční akce, ale byl to závod, i když reklamní zábavnosti podlehlo hodně neběžců či „běžců“ velmi příležitostných a začínajících (mně osobně neleží na srdci, kolik lidí běhá, a aby jich bylo co nejvíce). To, že voda nebyla, zažila velká část účastníků Na Příkopech i ve Žlutých lázních, prostě průser(sem to slovo patří) – pro některé nezkušené a netrénované ohrožující. A to, že se organizátoři měli vyjádřit, že vše bylo v pořádku, to je drzost… (Vodou, kterou v lázních ve zdravotnickém stanu mladík nabíral kelímkem z barelu, ponořiv do něj celou ruku, jsem se jen polila. Než jsem se dostala ke své v batohu.)
Jinak nelze vidět celou akci černobíle. A že by PIM byl nebeský dar a tenhle RUN peklo?
>> LemonaidLucy, 03. 09. 2011 23:59:42
Přidávám se k závěru, také mi to stačilo jednou (hlavně že lýtko vydrželo!). (Pohybovaly jsme se někde nedaleko, s odstupem půlminuty v cíli.)
Při tom všem mě tahle „přesdesítka“ osvěžila, takže jsem sova i dnes. Ostatně, byla jsem na téhle „mládežnické akci“ z žen nejstarší tak mi věřte
RunningPaja 04.09.2011 01:20:52
Závod byl fajn, přesto mám mám dvě výtky. Nebylo to 10 km, ale cca 10,5. Myslím, že by organizátoři měli uvést přesnou délku, aby pak nebyl zklamán ten, kdo běží na svůj čas a ne na umístění. A především je to ta mnohokrát zmiňovaná voda. Během závodu to ještě šlo, alespoň pro prvních 10% startovního pole, kde jsem běžel, pak jí bylo údajně málo. I bych přešel, že voda byla teplá a nedobrá, ale tragédie to byla v cíli. Hledal jsem vodu 20 min. Ani na informacích mi neporadili. Skončil jsem u koly za 40Kč/0,5l, na kterou byla dlouhá fronta. Po zkušenosti z PIM jsem si vlastní vodu nebral jako zbytečnou zátěž, chyba. Příště tedy budu ignorovat sliby organizátorů a bude to v pohodě.
behej.com 04.09.2011 11:43:37
Obrovské očekávání se neslo tetelícím se ještě letním vzduchem nad
podolskou magistrálou. Nike Run Prague a rekordní běžecký happening sezony.
Povedlo se hodně. Na kompletní hodnocení ještě vyčkejte, teď pár faktů
a postřehů.
Odkaz na článek
Komsomolec 04.09.2011 11:48:37
Byl jsem jen jako divák, ale divím se té „hře na schovávanou a na nevědomou“. Cožpak není naprosto jasné, jaký účel těchto běhů je a komu vlastně slouží? Je to pořád dokola, dokola, dokola. Koho kdo požene k odpovědnosti? Majitele NIKE v ústředí v Oregonu? Myslím, že jim to vrásky na čele neudělá…
Hodnocení příspěvků
Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.
Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.