Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Na olympiádu se nejezdí za zásluhy a tréninkovou píli, kontruje šéftrenér

Na olympiádu se nejezdí za zásluhy a tréninkovou píli, kontruje šéftrenér
foto: Miroslav Kratochvíl

Petr Kostovič | 01.11.2011 | přečteno: 11166×

S reakcí na otevřený dopis Anny Strakové-Pichrtové adresovaný Českému atletickému svazu a týkající se maratonských olympijských limitů přichází šéftrenér české atletické reprezentace Tomáš Dvořák. Obhajuje maratonské limity stanovené Českým atletickým svazem pro olympijské hry 2012 v Londýně. Vydáváme jeho dopis v neupravené podobě.

Pokusím se vyjádřit svůj postoj pro „běžeckou obec“…především z důvodu, že mi nejsou reakce běžců lhostejné…ale nemohu se s nimi ztotožnit.

Jelikož na šampionátech a olympiádách se nestartuje za zásluhy a dle toho, jak byl kdo pilný při tréninku. V tomto směru existuje snad jediná varianta, kterou jsem sám zažil, a to byl můj start na MS2003, kdy jsem vzhledem ke zdravotním problémům neabsolvoval před mistrovstvím jediný desetiboj a na MS jsem startoval díky splnění kritérií IAAF (výkonu z předešlého roku) a možnosti startovat jako úřadující mistr světa.

Kdyby to bylo jen na mně… Ale žel žijeme v době, kdy se buď sportuje pro radost a nebo pro výkonnost (kde by to i v tomto případě mělo být pro radost).

To, že ČAS upravuje limity, a to nejen pro běžecké disciplíny, pro evropské a světové akce není nějaká „samolibost“. Jsme k tomu tlačeni a z mnoha stran. Jsme „hodnoceni“ za výslednost a vzpomeňte si na některé reakce v tisku po mistrovstvích a olympiádách…

Na Vašem webu po proběhnuvším maratónu ve Frankfurtu píšete…“díky spolupráci během závodu se jim podařilo překonat čas 2:20:00, který lze za současné situace českého vytrvalostního běhu považovat za hranici velmi dobré kvality“…(čas 2:20:00 byl jen v letošní sezóně zaběhnut 1013× a na tomto čísle se podílelo 784 běžců). Tím rozhodně nechci snižovat výkony podané Robertem a Petrem, ale spíš uvést čtenáře do obrazu, jaká „kvalita“ to je. Vím, že se dá jen velmi těžko srovnávat určitá tabulková pozice ve světových žebříčcích napříč atletickými disciplínami, ale je to minimálně „názorné“. V mužské kategorii a běhu na 100m stejný počet sprinterů pokořil čas 10,58s, na 200m-21,37s, na 400m-47,61s, běžců na 800m-1:50,50min, na 1500m-3:47,09min, na 5000m-14:09,81min, na 10000m-30:05,75min. To tedy když se zaměříme na disciplíny, které „dělá“ celý svět. V těch technických je situace jiná, ale existují i tabulky hodnotící výkony v jednotlivých atletických disciplínách (tzv. maďarské tabulky), kde se pro zajímavost můžete podívat jak si stojí určitý výkon v jedné disciplíně proti výkonu v jiné. Nezohledňují samozřejmě kolik času musel atlet věnovat tréninku a jakou mírou talentu oplývá. Je to jen pro dokreslení…

Nejsem schopen zde rozebírat, jakým způsobem limity staví IAAF, která k jejich úrovni v jednotlivých disciplínách má své pohnutky (možný počet startujících v té které disciplíně, úroveň výkonů apod.).

Každopádně to není o tom, že „chce“, aby startovali závodníci s limitem B, ale tento limit start umožňuje!!! Když se podíváte třeba do okolních atleticky vyspělých zemí, zjistíte, že skoro všechny staví své limity a nominační kritéria. Kupříkladu v Německu nepřitvrzují limit B, tam vzhledem k síle atletiky a především k asi jejich hlavnímu předpokladu – USPĚT – přitvrzují limity A!!!

Ne ve všech disciplínách, ale především v těch, kde je pravděpodobnost úspěchu i s limitem A mizivá. S limitem B si tedy u našich západních sousedů nikdo neškrtne (limity pro maraton mají nastaveny na 2:12:00 pro muže a 2:30:00 pro ženy). Je to dáno tím, že mají hodně dobrých atletů, ale také sportovců v jiných sportech a asi stejně jako ČAS jsou tlačeni jejich olympijským výborem, aby na OH jeli jen ti nejlepší, a to asi ne jen v Německu nejlepší. Opakem je třeba zmiňovaný Slovenský postoj, kde vysílají toho, kdo se aspoň na limit B dostane, jelikož by ze Slovenska na OH jel jeden kladivář, jeden chodec, jedna trojskokanka a …

Ale opět jen pro dokreslení pár řádek k navržené úpravě mužského maratonského limitu B pro OH2012.

Sté místo v neredukovaných tabulkách (zde je počítán každý běžec, který se do tohoto počtu dostal) v maratonu mužů je 2:09:43, o výkony se postarali běžci ze 13 zemí.

Limit A MOV/IAAF (2:15:00) má letos zaběhnuto 68 závodníků ze světové redukce (tři běžci na stát), tudíž když je jejich země vyšlou, mohou všichni startovat.

Limit ČOV/ČAS, který je nastaven na 2:16:30 (na OH v Pekingu byl roven limitu A a tedy 2:15:00) je na úrovni 82. místa a limit B MOV/IAAF, který má hodnotu 2:18:00 zaujímá 112. místo ve světových redukovaných tabulkách roku 2011 (redukované tabulky počítají jen se třemi běžci jednoho státu). V neredukovaných je to 621. místo.

Stejné pozice například na 100m (i když je mi jasné, že sprinter se o limit může pokusit vícekrát, ale také to nemá jednoduché, jelikož ideální podmínky pro sprintera v ČR mohou být také jednou za sezónu, jako tomu bylo nejdnou v letošním roce, kdy foukalo moc do zad, což je proti pravidlům a uznání limitu to znemožňuje, nebo foukalo proti, což zase znemožňuje podat potřebný výkon) vypadá následovně.

Sté místo v neredukci je 10,22s a kdybych se podíval na postavení maratonského „béčka“ v neredukci, odpovídá to výkonu 10,53s. A určitě se tady můžeme bavit o tom, že na 100m má z tohoto počtu zaběhnut lepší čas asi podobný počet „opálených atletů“, jako je těch v maratonu. Přesto je limit B na OH na 100m 10,24s, což je v redukovaných tabulkách 53. místo!!!

Maratonec je v tomto směru „zvýhodněn“ o celých 30 míst a asi snad dokážete představit, jak se tváří trenéři závodníků a závodníci samotní v takových disciplínách, kde už limit B znamená překonat například národní rekord a nebo se mu dost přiblížit. A nemyslím si, že by se na takové výkony také nenadřeli a také to ve většině případů nejsou co se podmínek týče „praví profesionálové“.

Zohledňovat fakt, že nejsme běžecká a sprinterská „velmoc“, prostě nelze, jelikož se ozvou ti, kteří by také rádi startovali na šampionátech a olympiádách.

Nevzdálím se příkladem od běžců… Už vzhledem k tomu, že třeba na OH2012 pro muže na 10000m je limit B 28:05,00 (což je 28. místo v redukovaných tabulkách), ale nelze s tím kvůli omezenému počtu startujících nic dělat. Tento limit právě z takového důvodu samozřejmě změny nedošel. A takto bych vám mohl popsat, jak si stojí každý limitní výkon v každé disciplíně. To, že v maratonu může startovat třeba 200 atletů, protože nemají své rozběhy a kvalifikace, a není tak jejich počet omezen, není „ospravedlnění“ pro jejich nedostačující výkonnost. Při pohledu jen do národních tabulek se svými časy nevcházejí ani mezi dvacet nejlepších maratonců historie…

Omlouvám se, že jsem se upnul jen na mužskou část, ale u žen je situace podobná. Má-li někdo chuť, tak se podívá na skutečnost sám/a.

OH je „masová akce“ jen díky množství sportů, sportovců a zájmu o tuto akci, ale je prostě pro ty „nejlepší“ v tom, co dělají, a když Anička a jiní pisatelé zmínili „ducha olympijské myšlenky“, tak je musím poopravit, jelikož zmíněné ‚heslo‘ je pozůstatkem „minulé doby“, kdy nám toto vtloukali do hlavy (přes to byly limity též upravovány a stavěny na určitou úroveň). Před více než 110 lety baron de Coubertin totiž doslovně vyřkl „L’important dans la vie ce n’est point le triomphe, mais le combat, l’essentiel ce n’est pas d’avoir vaincu mais de s’être bien battu “, což znamená v nedoslovném překladu “Není důležité zvítězit, ale čestně bojovat”…O účasti zde tedy není jasná zmínka.

Ještě k maratonu samotnému a nominačním kritériím/limitům. Ač to již bylo zmíněno v článku z minulého týdne, limity pro maraton lze dle návrhu kritérií ČOV/ČAS, stejně jako u kritérií MOV/IAAF pro OH2012 plnit od 1.1.2011, právě vzhledem k tomu, že nejen mně je jasné, že se nedá jen tak “střihat” maraton po týdnu, či po měsíci. Stejně tak pro chůzi na 50km a běh na 10000m. Fakt, že se o takovou informaci nikdo nezajímal dříve, je dán tím, že pro minulé OH bylo nominační období stanoveno na aktuální olympijský rok. Každopádně nevím, zda by s touto informací naši maratonci naložili jinak, než jak se tomu letos dělo. Kriteria MOV/IAAF jsou veřejně známy od dubna letošního roku a “zásady nominace sportovců na OH v Londýně” projednával ČOV tomtéž měsíci a informace ohledně nominačních období jsou od té doby známy.

ČAS se snaží nastavit podmínky nominace na OH ve spolupráci s ČOV tak, aby měli všichni (v mezích, které umožňují ty dané) aspoň podobnou „startovní pozici“. Kdyby se mělo jít do důsledků a srovnat podmínky pro všechny stejně (třeba podle té „desítky“, což by byl extrém), tak by na OH mnoho Čechů nestartovalo. Druhým směrem to žel díky stanoveným limitům nejde, ač by to beze sporu uvítali nejen maratonci.

Na druhou stranu je jasné, že pro medaile si na olympiádu nejedou všichni, ale nevím jak rádi slýcháte, že to tam „TI ČEŠI ZASE PĚKNĚ ZAMETLI“.

Sám jsem si zažil i takové chvíle a musím konstatovat, že ani „olympijská atmosféra“ mi nicotný pocit nějak nevylepšila.

Nevím, zda se mi podařilo objasnit situaci do té míry, že si běžci uvědomí, že nejen oni dávají svému sportu a disciplíně vše, co potřebuje, a chtějí startovat (případně vidět startovat své kolegy) na top sportovních akcích. Já se na atletiku musím dívat komplexně a rozhodně není mou snahou vytrvalce předem „diskvalifikovat“. Existují ovšem mantinely, které jsem nestavěl. A jen doufám, že tato diskuse nepovede k přitvrzení maratonských limitů na úroveň „ostatních“ disciplín, jako tomu bylo v roce 2008.

Zdraví

Tomáš Dvořák


Maratonské limity IAAF pro OH 2012:

  • Muži: A limit = 2:15:00, B limit = 2:18:00
  • Ženy: A limit = 2:37:00, B limit = 2:43:00

Podle kritérií Mezinárodní atletické asociace IAAF může národní olympijský výbor ve spolupráci s národním atletickým svazem nominovat tři maratonce, kteří splní A limit nebo, pokud se tak nestane, jednoho, který splní alespoň B limit.

Pravděpodobné limity Českého atletického svazu (dosud nebyly oficiálně oznámeny) dle vyjádření šéftrenéra reprezentace Tomáše Dvořáka:

  • Maratonský limit pro muže: 2:16:30
  • Maratonský limit pro ženy: 2:38:30

Anketa

Jak by se podle vás měl zachovat Český atletický svaz při stanovení nominačních kritérií pro maraton na OH 2012 v Londýně?

Celkem hlasovalo 297 uživatelů.

Komentáře (Celkem 177)

Nalezené položky: 178 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Další Poslední
avatar

Prievidza

Celkem 4352 km
Minulý měsíc 0 km

eN muž 03.11.2011 10:00:51

>> Amater, 03. 11. 2011 08:24:14

Múdro hovoríš, nedá. Ale otvorené listy by som nehádzal do koša. Dokážu meniť dejiny. Ide ale o to, kto a hlavne čo píše.

>> Sam, 03. 11. 2011 07:31:20

Je to iba jedna z mnohých špekulácií. Preto som listu v správe neveNoval.

avatar

Žďár nad Sázavou nebo Brno

Celkem 2784 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:40:07 (2011)
půlmaraton: 1:28:33 (2007)
maraton: 3:48:37 (2007)

Luckyboy muž 03.11.2011 10:55:57

>> Amater, 03. 11. 2011 08:24:14

Tak máme pořád, jako „čecháčci“ – archetyp, kterému se smějí v zahraničí a nechápou ho, jen sedět na prdeli a u piva pěstí bouchat do stolu, jak to všechno nespravedlivé a nechat se od kamarádů plácat po rameni, jak jsme to těm ve vládě, na svazu, vedení podniku vytmavili. A pak jít druhý den hezky do zaměstnání, na úřad, na trénink stáhnout ocas a dělat hodného, abych náhodou nedostal přes prstíky, aniž by se o našem „hrdinství“ kdokoli, proti komu je namířené, a kdo by naše názory s námi mohl sdílet, dozvěděl? Já mám za to, že občanská společnost a demokracie je především o vyjadřování svých názorů, transparentnosti a diskuzi. Veřejná debata je 100× přínosnější, než kdyby tenhle dopis doputoval jen k Martinu Dvořákovi a odpověď na něj jen k Anně.

Motto: Pořádek je pro blbce, inteligent zvládá chaos. http://luckyboyonthetrail.blogspot.cz/
avatar

Brno/Havířov

Celkem 0 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:37:27 (2010)
půlmaraton: 1:26:57 (2010)
maraton: 3:14:26 (2007)

forest muž 03.11.2011 10:59:40

>> Luckyboy, 03. 11. 2011 10:55:57

No nevím, co by dělal Martin Dvořák s tímhle dopisem. Tomáš možná něco ano… :-P

Motto: Vítěz by se v cíli neměl tak radovat, protože vlastně zvítězil nad slabšími.
avatar

Žďár nad Sázavou nebo Brno

Celkem 2784 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:40:07 (2011)
půlmaraton: 1:28:33 (2007)
maraton: 3:48:37 (2007)

Luckyboy muž 03.11.2011 11:58:47

>> forest, 03. 11. 2011 10:59:40

Jo. Já holt znám 2 Martiny Dvořáky, tak se mi to plete :).

Motto: Pořádek je pro blbce, inteligent zvládá chaos. http://luckyboyonthetrail.blogspot.cz/
avatar

Bratislava

Celkem 151814 km
Minulý měsíc 0 km

Mato muž 03.11.2011 12:51:28

Bohuzial, tiez si nemyslim, ze otvoreny dopis v tomto pripade nieco zmeni, ale pozitivne je, ze sa dockal odpovede od kompetentneho. Ten si svoje rozhodnutie obhajil argumentami, s ktorymi mozme, ci nemusime suhlasit. Asi by to vyslalo velmi zly signal, keby TD ustupil a svoj nazor zmenil len kvoli otvorenenemu dopisu. Jedna vec sa vsak do buducna asi zmeni, a to ze CAS oznami maratonske limity vcas a upravi uz dopredu kvalifikacne obdobie, ktore bude aspon jednym rokom korespondovat s obdobim urcenym IAAF. To, ze to jasne ani tentokrat nespravil, je myslim nedostojne institucie, na aku by sa chcelo povazovat. To mi TD neodskriepi, ze tuto situaciu podcenil a v konecnom dosledku zahral velmi alibisticky. Som zvedavy, ako by vyskakoval on, keby mu nieco obdobne spravili na zvaze v dobe jeho aktivnej sportovej kariery (presnejsie, ze ani pred startom jeho kvalifikacneho pokusu by nevedel, kolko bodov bude potrebovat na kvalifikaciu). Predpokladam, ze by toho boli hned plne noviny a vystazoval by sa svojmu dvornemu pisalkovi, tak ako to zvykol robievat v minulosti, ak sa mu nieco nepacilo. Co som sa nacital jeho povzdychov v novinach v 90.rokoch…

avatar

Nový Vestec

10 km: 0:34:08
půlmaraton: 1:12:50
maraton: 2:32:39

AnkaS žena 03.11.2011 15:55:32

Na závěr ještě jednou shrnutí, velmi prostě a jednoduše, protože já v tom nic až tak složitého nevidím :-)

1.Nevidím jediný důvod pro zpřísňování limitů maratoncům. Argument, co na to řeknou jiní, sprinteři, atleti technických disciplín atď…neobstojí, protože ti už mají B limit jistý a to, že ho budou mít i maratonci je vůbec v ničem nepoškodí a zpřísnění jim zase nepomůže…tady je jenom jedno vysvětlení: závist : „když nemůžu jet já, ať nejede nikdo jiný“. Proč to nemůžou maratoncům jednoduše PŘÁT? 2. Finance: jsem si jistá, že ten maximálně jeden muž a jedna žena, by si cestu na OH s B limitem klidně sami zaplatili…i kdyby to ostatním béčkařům bylo hrazeno! 3. Je více zemí, které limity nezpřísňují než těch, co je zpřísňují. Příklad Německa, co mně uvedl Tomáš, dle mě není docela šťastně vybraný, protože oni na rozdíl od nás, zpřísnili limity téměř ve všech disciplínách…a to proto, že mají z čeho vybírat. Už teď vím o minimálně 3 ženách, co zaběhly maraton pod 2:30! U nás to bohužel nehrozí. 4. Takže to, co mě jako jediné napadá, proč tam maratonce s Béčkem nechtějí, je, že udělají ostudu. S čím já vůbec nesouhlasím. Jenom ke srovnání s ostatními béčkaři, to už jednou našel a uvedl v diskusi Sam:

Splněné limity – Olympijské hry 2008

Olympijské hry (15. – 24. 8. 2008, Peking)

Muži

100 m – Lukáš Milo – 10.26 s (4. 7., Tábor) – B limit 200 m – Jiří Vojtík – 20.60 s (7. 6., Praha) – B limit 400 m – Rudolf Götz – 45.78 s (31. 5., Ostrava) – B limit 800 m – Jakub Holuša – 1:46.15 (1. 6., Berlín) – B limit koule – Petr Stehlík – 20.17 m (20. 5., Turnov) – B limit disk – Jan Marcell – 63.59 m (14. 6., Olomouc) – B limit kladivo – Lukáš Melich – 76.97 m (31. 5., Ostrava) – B limit oštěp – Vítězslav Veselý – 79.70 m (18. 6., Kladno) – B limit

Ženy

tyč – Kateřina Baďurová – 4.35 m (12. 6., Plzeň) – B limit trojskok – Martina Šestáková 14.16 (5. 7., Tábor) – B limit kladivo – Lenka Ledvinová – 69.03 m (12. 6., Plzeň) – B limit

A jen pro úplnost, jediný, kdo se dostal z rozběhu nebo kvalifikace byl oštěpař Veselý, který nakonec skončil dvanáctý. Takže argument o tom, že by maratonec nebo maratonkyně skončili v poli neobstojí. To stejné se přihodilo všem, kdo jeli na OH 2008 s B limitem.

5. Vyhlašování limitů a období, ve kterém se musí plnit, musí být veřejné a v předstihu, v žádném případě s prodlevou, to je nesmysl a nefér.

Děkuji všem za perfektní diskusi, možná jsme opravdu někomu vsadili alespoň toho brouka do hlavy. Krásné běhaní a slunce do duše vám všem přeje Anka :-)

avatar

Pierrot muž 03.11.2011 17:49:53

>> AnkaS, 03. 11. 2011 15:55:32

Pěkné shrnutí.

Jen doplním k té závisti: cizinci, kteří u nás delší dobu pobývali nebo Češi, kteří strávili delší čas v zahraničí, si negativního vztahu našich obyvatel k úspěchům druhých všímají daleko víc, než my, kteří v této atmosféře žijeme a téměř ji nevnímáme. A je to jedna z věcí, které jim na naší mentalitě nejvíc vadí. Nevím, jestli je závist správný výraz pro tuhle nectnost. Když někomu něco závidím, chci přece mít to, co má on. Takhle tomu ale v řadě případů není. Proto se mi jako výstižnější výraz pro tuhle vlastnost zdá „nepřejícnost“. Češi (omluvám se za tohle hrubě zobecňující slovo) zkrátka nejsou zrovna přející a to aniž by vlastně záviděli. Když se vrátím k našim maratóncům: nedokážu pochopit, jak by mohl někdo, kdo sám maratoncem není, někomu závidět, že poběží maratón, tj. absolvovat víc než dvě hodiny čistokrevné dřiny, navíc bez naděje na výraznější sebeprezentaci.. To není závist, to je zkrátka a dobře nepřejícnost.

Rád bych se tímto připojil k názoru, který tady vyjádřil tuším luckyboy: tady nejde jen o maratónce. Každý, kdo splní mezinárodní kritéria pro účast na velké akci, by na takovou akci měl jet – sprinter, vrhač, skokan, běžec. Obětují tomu svůj čas, peníze i zdraví. Svaz toho pro ně zas tak moc nedělá. Povolit účast těm, kteří splní B-limit, třeba i za podmínky, že si sami uhradí cestu a bydlení, je poměrně nepatrnou odměnou za projevenou oddanost a úsilí. To, že se jednou či dvakrát za život podívají na vrcholnou akci, obohatí jejich běžeckou kariéru víc, než finanční prémie na Tesco běhu.. A my bychom jim to měli přát.

avatar

10 km: 0:39:31 (2011)
půlmaraton: 1:31:19 (2012)
maraton: 3:10:28 (2014)

Glacier muž 03.11.2011 18:07:39

Hlavně a především tady ani jeden z vás nediskutuje a pokud se Vám to tak zdá, pak tomu opravdu tak není, nenapsal jsem jediné sprosté slovo a zase jste se do mě pustili jako i do dalšícj idíček, které si dovolili! s Vámi neosuhlasit… ale budiž, alespoň se podívejte, jak se dá bez emocí diskutovat!

Až se tady někde naučíte přijímat že čená, není jenom černá a že má i jiný odstíny, a nebo že černou vždycky uvidíte černou a nikdy ne bílou přijdte s chladnou hlavou..tady se akorát „schováváte“ za idíčka a Vaší sluníčkovou auru…pojdte napsat neco nekam, kde tomu OPRAVDU rozumí a nevidí jednobarevně…jsme zvědav, jak obstojí vaše pro a proti…

http://www.letsrun.com/…lat_read.php?…

Motto: if u run on the earth with the earth u can run forever
avatar

Celkem 3190 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:46:30 (2012)
maraton: 3:53:08 (2012)

mskolak muž 03.11.2011 18:18:54

>> Glacier, 03. 11. 2011 18:07:39

Nechápu, proč bychom měli jít diskutovat na jiný server jenom proto, že je zahraniční.

A to i přesto, že se prozatím většina diskutujících na tebou zmíněném fóru vyslovuje spíše proti zvedání limitů.

Motto: Nobody can go back and start a new beginning, but anyone can start today and make a new ending.
avatar

Pierrot muž 03.11.2011 18:19:47

>> Glacier, 03. 11. 2011 18:07:39

"Opravdu a skutečně nechápu, proč tady brečíte a napadáte Tomáše Dvořáka…

2:18 je B limit, A limit je 2:15, tedy naopak je svaz víc benevolentní, normálně by měl ČAS vysílat jen atlety s A limitem, s B limitem jen mimořádně, pokud je šance dobrý výsledek, což byl případ třeba sprintera Masláka letos na MS, a ten skutečně nezklamal…problém navíc je, že se stačí podívat do srovnávacích tabulek IAAF, aby se ukázalo, že limity na maraton jsou mnoohem benevolentnější než v kratších bězíc…

maratonu za 2:18 odpovídá 800m za 1:50 a 1500m za 3:46, to jsou „směšný“ časy na olympioniky

Vidíte a víte tady vůbec někdo,že limity si skoro všude v Evropě přitvrdili? V Německu mají limit 2:12! A ve světě se dneska běhá všude pod 2:06…prosím osvětlete mi, co tady brečíte?!…jedna velká agitka sportovkyně, která očividně na to nemá a jejího manžela…ona napíše mail, kterej mě dojal k slzám a on jí tady obhajuje…neskutečný----"

Nedalo mi to a pastnul jsem ti sem tvůj jediný příspěvek do debaty. Je to můj čistě subjektivní pohled na věc, ale připadá mi, že tvoje požadavky na úroveň příspěvků ostatních jsou v ostrém kontrastu se způsobem, jakým sám formuluješ své názory…

Jinak si všimni, že ač je valná většina „idíček“ na straně Anny, Luboš Brabec z toho boje rozhodně nevychází ani zdaleka tak zdecimovaný jako ty.. Čím to asi je?

avatar

Celkem 96621 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:31:28
půlmaraton: 1:09:16
maraton: 2:24:02

havca1 muž 03.11.2011 18:51:59

>> rudo, 02. 11. 2011 22:53:58

ahoj tak maraton je 2001 10km 2007 21,1 2002

avatar

Sloviensko

rudo muž 03.11.2011 19:37:33

>> havca1, 03. 11. 2011 18:51:59

dík

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Sloviensko

rudo muž 03.11.2011 19:50:39

otvorený dopis je problém ?

zavretý by nebol ?

ešte lepšie neotvorený alebo neprečítaný, či snád nenapísaný

kritika otvoreného dopisu vyznieva akože nechcem čítať niečo s čím nesúhlasím, tak ako to, že si to niekto dovolil napísať a zverejniť ?

a najlpšia je podpásovka = neviem alebo nechcem debatiť o tom čo je napísané, tak vytvorím intrigy o tom, že prečo to bolo napísané.

snád také taktiky zabránia tomu aby ešte niekto iný v blízkej budúcnosti mal odvahu napísať verejný dopis ?

režim má toľko nadšených sluhov a cenzuristov zdola.

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Žďár nad Sázavou nebo Brno

Celkem 2784 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:40:07 (2011)
půlmaraton: 1:28:33 (2007)
maraton: 3:48:37 (2007)

Luckyboy muž 03.11.2011 22:56:41

>> Glacier, 03. 11. 2011 18:07:39

>> Pierrot, 03. 11. 2011 18:19:47

Asi tak. Luboš má jiný názor, nikoho nenapadá a nikdo nenapadá jeho. Neshodli jsme se, ale jsme nad věcí. Ty nad věcí naprosto nejsi, Tvoje výrazy jako opravdu a skutečně, brečí, směšný atd. jen dokládají, jakým způsobem chceš diskutovat. Ty nevedeš diskuzi argumentačně, ale emočně, zveličuješ, vysmíváš se, zjednodušuješ. Nechápu, že Tě tu Radek, který hodlá ve vlákně vedle cenzurovat (taky nekorektní) politicky zabarvené příspěvky, ještě trpí. Plivat kolem sebe můžeš jinde.

Motto: Pořádek je pro blbce, inteligent zvládá chaos. http://luckyboyonthetrail.blogspot.cz/
avatar

Sloviensko

rudo muž 04.11.2011 00:10:27

úplne iná situácia je na svk, kde SAZ nechal 2:43 a jasne povedal pôjde tá čo bude mať rýchlejší čas, teda žiadne funkcionárske rozhodovanie. na atletikasvk.sk teraz vyšiel článok skôr otvorený list od Berešovej a Valisku, kde je vyúčtovanie peňazí za 2 roky kolko SAZ dal teda skôr nedal atd a výzva aby teraz dal viac

uvernil to pri tom portál patriaci SAZ, takže sa zdá že pod Tatrami čerstvé vetry dujú

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Bratislava

Celkem 151814 km
Minulý měsíc 0 km

Mato muž 04.11.2011 08:42:15

>> Glacier, 03. 11. 2011 18:07:39

"pojdte napsat neco nekam, kde tomu OPRAVDU rozumí a nevidí jednobarevně…jsme zvědav, jak obstojí vaše pro a proti…

http://www.letsrun.com/…lat_read.php?…"

Tak to je gol! Ako priklad korektnej diskusie davas Letsrun.com, ktory je povestny svojim messageboard a jeho absolutnou nekorektnostou a chybajucimi aspon minimalnymi zasadami slusnej diskusie. Kazde vlakno tam je zapratane trollami cestvo zo strednej skoly, ktori sa hraju na „netalentovanych, priemernych bezcov s patkou za 13:50 a desiatkou za 28:45 a kazdy tam beha 120mil tyzdenne“. Pravda vsak je taka, ze priemerny diskutujuci ma 17 rokov a osobak niekde na urovni 18–19minut. Niezeby tento vykon bol problem, ale poza tychto sopliakov je priserna. To, ze sa tam obcas mihne aj niekto, koho nazor za nieco stoji a v zivote nieco dokazal, tak to jedine ma dokaze sem tam na tieto stranky pritiahnut.

Ked uz sme pritom, sam sa nauc diskutovat. Ak svoj nazor nevies predat nekonfliktne, tak sa malokedy dockas zamyslenia od pocuvajucich. Mozes mat sebelepsie argumenty podporene faktami (co si Ty nemal, podla mojho nazoru), ak to podas konfliktne a najma s davkou zosmiesnenia (typicke pre trollov z letsrun), tak si vlastne nic nepovedal, iba nasr… druhu stranu. A to nie je ucel diskusie, chlapce.

avatar

Nový Vestec

maraton: 3:06:31 (2005)

sam muž 05.11.2011 15:30:14

My se tu divíme, že na ČAS pravděpodobně nemají zájem o maraton nebo účast našich závodníků na vrcholných akcích, ale když v programu ME 2012 v Helsinkách nenajdete maraton, tak si řeknete, jestli to není nějaký trend. Jasně, že je tentokrát ME v roce olympiády a evropská špička by preferovala OH, ale přesto uspořádat mistrovství Evropy v atletice bez takové discipliny, jako je maraton se mi zdá přinejmenším zvláštní.

Motto: http://skyrunning.cz
avatar

maraton: 3:01:36 (2011)

Luboš Brabec muž 05.11.2011 15:48:55

>> sam, 05. 11. 2011 15:30:14

On je už zvláštní nápad začít pořádat ME i v roce olympiády, dva měsíce před jejím začátkem. Bude to béčková akce, kde ti nejlepší se budou šetřit na OH (případně si z toho udělají nedůležitou generálku) a pojedou tam převážně jen závodníci, co ještě budou potřebovat nahánět limity.

Maraton a chůze by byly jen odvarem špičkového závodu, kde by hodnota medailí z ME v olympijském a neolympijském roce byla dost rozdílná. Proto je asi správné, že nebudou v programu.

avatar

Brno

Celkem 19689 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:24 (2014)
půlmaraton: 1:17:52 (2016)

mulisak muž 09.11.2011 17:46:09

Jestli naši nejlepší maratónci (ne)vládnou angličtině podobně jako naší nejlepší desítkáři, tak je nasnadě, proč svaz raději přitvrdil limity, příští olympiáda je totiž v Anglii. Hoši by fakt měli víc cestovat, u mě mají palec dolů:

http://www.youtube.com/watch?…

http://www.youtube.com/watch?…

Motto: KISS (Keep it simple, stupid) in both running and programming
avatar

Brno/Havířov

Celkem 0 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:37:27 (2010)
půlmaraton: 1:26:57 (2010)
maraton: 3:14:26 (2007)

forest muž 09.11.2011 17:55:36

>> mulisak, 09. 11. 2011 17:46:09

Aha, jsem nevedel, ze limit na OH obsahuje i FCE nebo CAE…

Motto: Vítěz by se v cíli neměl tak radovat, protože vlastně zvítězil nad slabšími.
avatar

Celkem 0 km
Minulý měsíc 0 km

rRadek muž 09.11.2011 18:14:51

>> mulisak, 09. 11. 2011 17:46:09

Milan by radši německy..

avatar

Sloviensko

rudo muž 09.11.2011 21:52:16

dobrý, MS budú v Moskve ;-)

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

10 km: 0:38:58 (2015)
půlmaraton: 1:32:33 (2013)
maraton: 3:37:35 (2013)

ZbynekN muž 10.11.2011 09:36:28

>> mulisak, 09. 11. 2011 17:46:09

Trošku mi to připomíná známý rozhovor Standy Řezáče: http://www.youtube.com/watch?…

I když po takovém výkonu bych měl problém mluvit i Česky

avatar

Banská Bystrica

Celkem 983 km
Minulý měsíc 0 km

PeterFabok muž 10.11.2011 23:32:18

co ste vyriesili na 5 stranach diskusie? ;)

beh je ako umenie – najlepsich umelcov chceme vidiet v TV a obdivujeme ich, ostatni v TV nie su a napriek tomu ich praktizovanie na akejkolvek urovni moze naplnat rovnako alebo i viac…

… pokial ma byt olympiada oslavou sportu, nech tam ide 50 najlepsich maratoncov sveta a ostatni si ich maju pozriet v TV a potom si ist zabehat…

Motto: the best runner leaves no trace
avatar

Praha 4

Celkem 3885 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:28 (2016)
půlmaraton: 1:32:45 (2014)
maraton: 3:17:37 (2016)

datlos muž 11.11.2011 09:29:47

>> PeterFabok, 10. 11. 2011 23:32:18

Pokud vím, tak na olympiádu se kvalifikují nejlepší maratonci z jednotlivých zemí a ne 50 nejlepších na světě. Takže nápad zajímavej, ale trochu mimo realitu.

Motto: Don´t panic!
avatar

Praha 9 - Prosek

Celkem 64418,46 km
Minulý měsíc 173,13 km
10 km: 0:35:57 (2001)
půlmaraton: 1:24:16 (2011)
maraton: 3:13:59 (2013)

hf muž 11.11.2011 14:56:03

>> PeterFabok, 10. 11. 2011 23:32:18

Bylo by to zajímavé (pro někoho nudné) vidět 50 nejlepších běžců z Keni, Etiopie aj., ale asi by to trochu ztratilo myšlenku OH a vypadalo by to jako na mistrovství Afriky. Nevím jak by se to líbilo evropským pořadatelům a divákům, kdyby jim tam běželi jen Afričané.

Motto: KEEP SMILING
avatar

Banská Bystrica

Celkem 983 km
Minulý měsíc 0 km

PeterFabok muž 11.11.2011 15:08:54

>> hf, 11. 11. 2011 14:56:03

mozno mas pravdu, ked si ale pozries prenos z maratonu nз olympiade, vacsinu casu kamera snima prave tych 50 bezcov, ktori hraju na spici

Motto: the best runner leaves no trace
avatar

Nový Vestec

maraton: 3:06:31 (2005)

sam muž 11.11.2011 17:36:06

>> PeterFabok, 11. 11. 2011 15:08:54

Už jsi viděl nějaký maraton z olympiády ? Viděl jsi v průběhu závodu, že by se na špici držela skupina 50 běžců ? To asi nemyslíš vážně, že ? Pokud bys stejnou ideu převedl do technických disciplin a chtěl účast jen absolutní špičky, pak by v některých na olympiádu mohlo jet tak 3–5 závodníků celkem. Fakt krásná idea. To by Coubertin zíral.

Motto: http://skyrunning.cz
avatar

Banská Bystrica

Celkem 983 km
Minulý měsíc 0 km

PeterFabok muž 11.11.2011 18:50:11

>> sam, 11. 11. 2011 17:36:06

;)

Motto: the best runner leaves no trace
avatar

Sloviensko

rudo muž 11.11.2011 21:14:46

je to od veci, ale ked chcelo kedysi štartovať tak do 10 ruských trojskokanov, tak si formálne predali svoje občianstva rôznym krajinám ochotným najímať cudzích žoldákov, bolo to podobne aj s nejakými tyčkármi, vzoieračmi, zápasníkmi…

možno by na OH, mohli pre KEN povoliť hosťovania za cudzie štáty, ktorým sa nechce venovať prostriedky na výchovu vlastných bežcov.

nakoniec na klubových súťažiach sa to bežne deje, aký rýchly čierny chlapci sa narodili okolo Dubnice

Motto: you can't stop, what is coming !
Nalezené položky: 178 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.