Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

ROZHOVOR: Klobouk dolů a bravo Evě za její výkon v Praze

ROZHOVOR: Klobouk dolů a bravo Evě za její výkon v Praze
foto: Miroslav Kratochvíl

Aneta Grabmüllerová | 19.05.2016 | přečteno: 9270×

Diskuzi o překonání olympijských limitů pro maraton v Riu ukončil Volkswagen Maraton, který se konal v poslední možný termín pro splnění nominačních kritérií. Jedinou maratonskou reprezentantkou v Riu tak bude ještě nedávno lyžující Eva Vrabcová Nývltová. Výkon její ale i ostatních aspirantů hodnotí šéftrenér reprezentace Tomáš Dvořák z Českého atletického svazu.

Jediný český maratonec, komu se vámi stanovený kvalifikační limit podařilo překonat, byla Eva Vrabcová Nývltová. Jak byste zhodnotil její výkon?

Předně bych rád řekl, že to nejsou „mé“ limity, nýbrž výkonnostní kritéria Českého atletického svazu, se kterými se ztotožňuje ČOV. Já a trenérská rada ČAS jsme jen jejich navrhovateli, kdy ze své pozice šéftrenéra atletické reprezentace nesu jistou míru odpovědnosti za návrh nominace, tedy potažmo „kvalitu“ atletických členů olympijského týmu, což dle zmíněného dokumentu níže v tomto článku, z nějž jsou dotčená slova zmíněna v článku na behej.com z ledna letošního roku, mne ve své podstatě návrhem úpravy limitů povinovalo.

Jako v mnoha dalších atletických disciplínách, tak také v jiných olympijských sportech, bude český zástupce na OH v Riu chybět. Jsem tedy rád, že se Eva popasovala s limitem ČOV/ČAS pro maratonský olympijský závod žen. Především jakým stylem! Neběžela v Praze tzv. na stanovený čas, ale "co to dalo” a ukázala, že je jednak skvělou běžkyní a především závodnicí, kdy se i na této trati snažila, samozřejmě s potřebným tréninkem a přípravou ‚za zády‘, opravdu závodit o co nejlepší umístění nebo čas a dokázala překonat, jak na behej.com píšete ‚drsný limit svazu‘, téměř o pět minut, i když to byla její první maratonská zkušenost. Její výkon tedy nelze hodnotit jinak, než říci ‚klobouk dolů‘ a ‚bravo‘!!!

Tímto bych samozřejmě rád vysekl poklonu každému, kdo tuto trať dokáže zvládnout a uběhnout, což je bezesporu nelehký sportovní výkon, ale nemohu nezmínit, že osobně a vnitřně nesdílím pocit s mnohými, kteří se po zdolání maratonu cítí býti maratonci. Obdobně jako já jsem se necítil příkladně býti horolezcem po zdolání x tatranských vrcholů či sprinterem po úspěšném doběhnutí tramvaje na delší než stometrovou vzdálenost. A věřím, že s takovým pocitem nechodím po matičce zemi sám. Tedy že k tomu, aby se člověk mohl nazývat či cítit býti něčím nebo někým v jistém oboru, je v případě sportu buď dáno dlouhodobostí či četností, nebo jistou mírou excelentnosti v tom, co činí.

Eva letos ohlásila konec v lyžařské reprezentaci. Jakou má podporu ze strany atletického svazu?

Zatím jsem s Evou ani Martinem Vrabcovými na toto téma nemluvil, tedy jak dalece, respektive na jak dlouho Eva ukončila či přerušila svou lyžařskou kariéru. Dočetl jsem se jen, že letošní léto má prioritu běhání bez lyží, což není tak neobvyklé, ale že toto běhání nepovede k návratu „do stopy“ pro nadcházející lyžařskou sezonu. Svaz lyžařů též její krok nevnímá jako definitivní, tedy uvidíme. Co se podpory Evy a její přípravy týče, tak podporu atletického svazu již měla (i když tu zásadnější měla ze svazu lyžařů), má a bude mít. Stejně jako se o zabezpečení její přípravy, coby lyžařky, staralo Centrum sportu MV ČR, tak vzhledem k její výkonnosti ‚na silnici‘ a po dohodě s vedením centra, bude mít přípravu zabezpečenu i jako atletka. Co se týče výše podpory, tak ta se odvíjí primárně od reprezentační úspěšnosti a dále od výkonnosti závodníka, zde tedy nemohu být konkrétní, jelikož Eva-atletka ještě ČR nereprezentovala.

Jak byste zhodnotil snahu ostatních českých běžců splnit A limit pro olympijské hry?

Jsem názoru, že je potřeba pozitivně hodnotit jakoukoliv snahu něčeho dosáhnout, tudíž i snahu českých běžců, i když tato snaha nedošla naplnění. Nicméně si nemohu odpustit dovětek, že v některých případech, dle mého laického soudu podpořeného názory dotčených tímto „oborem lidského snažení“, jejich snaha naplnění nedošla z jistých „technicko-taktických“ důvodů, či „přešlapů“.

B limit splnil Jiří Homoláč. V době, kdy se limity pro maraton vyhlašovaly, bylo známo, že A limit nikdo z roku 2015 splněn nemá. Splnění limitu B s pozváním od IAAF se maratonu netýká. Znamená to tedy, že pro něj splnění B limitu podstatě nic neznamená?

Dovolím si s vámi nesouhlasit, jelikož B limit pro OH má jistou úroveň a jeho překonáním se tak Jiří dokázal na tuto úroveň posunout, tedy odměnit svou snahu dosažením osobního maxima, což se ne vždy a každému podaří, a to i když budu mluvit sám za sebe.

Dovolím si také narovnat stále omílané na vašem webu, a to dobu/termín, kdy byly limity pro OH, nebo jejich úroveň, běžcům/jejich trenérům známy. Jelikož termín zveřejnění, tedy 15.12.2015) není shodný s časem, kdy byli běžci a trenéři s limity obeznámeni!!! IAAF oznámila entry standardy pro OH 2016 v polovině dubna 2015, tedy v době, kdy proběhly již desítky maratonů, z nichž závodníkovi může být počítán jako splněný limit IAAF pro OH, což zmiňovala volně dostupná a v dubnu 2014 vydaná nominační kritéria IAAF/IOC, tedy v kvalifikačním období IAAF/IOC, jehož začátek byl stanoven pro 10.000m, maraton, chůzi a víceboje na 1.1.2015 (pro další atletické disciplíny od 1.5.2015).

V tuto dobu, tedy v roce 2015, mohl každý maratonec již mít natrénováno a prát se s tratí o dosažení co nejlepšího času a vyčkat pak na „verdikt“ svazu, potažmo ČOV, jaký bude čas potřebný pro nominaci, což ovšem mohlo být, při vědomí změn v kvalifikačním systému IAAF na světové akce a znalosti indicií, pozornému člověku téměř jasné tzv. „z první vody“.

Pro upřesnění: Od roku 2015 se změnil systém kvalifikace na MS a OH, který byl již znám o rok dříve, a to, že již nadále nebude IAAF operovat pro přihlášku závodníka na světovou atletickou soutěž tohoto formátu se dvěma úrovněmi entry standardu, tedy tzv. „účastnického minima“, kde dále u některých disciplín může dojít vzhledem k výši tohoto minima k pozvání závodníka ze strany IAAF, pro doplnění startovního pole do tzv. ideálního počtu startujících + několik dalších možností kvalifikace, kdy má možnost každá členská federace postupovat dle vlastních vnitřních kritérií (tj. historicky daná pravomoc). Těmi indiciemi mám na mysli fakt, že příkladně pro OH 2012 byl stanoven A limit IAAF pro maraton 2:15:00 pro muže a 2:37:00 pro ženy. Při pohledu dále do historie byly A limity ČOV/ČAS pro start na OH následovné: 2008 – 2:15:00/2:37:00, 2004 – 2:15:00/2:37:00, 2000 – 2:14:00/2:33:00, 1996 – 2:12:00/2:32:00. Tedy s vědomím, že v minulosti byl požadavek pro start na OH takové či makové úrovně, se dalo minimálně kalkulovat nejen v roce 2015, ale i dříve, jaké hodnoty asi limit ČOV/ČAS bude. To, že v případě limitu pro ženský olympijský maraton, došlo k přitvrzení na 2:35:00, je dáno zlepšující se (světovou) úrovní žen na této trati.

Zde bych chtěl podotknout, že zveřejnění nominačních kritérií není věcí si tzv. říci a dát to na web. A myslím, že se nepletu, že na všechny OH před těmi aktuálními se český nejen maratonec, ale i každý atlet, dozvěděl o úrovni limitů a znění nominačních kritérií pro kvalifikaci na OH vždy na podzim roku předcházejícího ten olympijský. Tedy to loni nebyla žádná novinka. I když přece… Jelikož trenérská rada v loňském roce probírala nominační kritéria a limity pro OH na svém zasedání 7.5. (2015), kde jsem kolegům předložil prvotní návrh kritérií a limitů ČAS a v tomto a následujícím období jsem také informoval (neoficiálně) trenéry maratonců, kteří se zajímali (Sequent, Kalousek, Štefko, Peterková, Šebelka), jaká bude navrhovaná úroveň limitu pro OH na této trati (a nepletu-li se, tak tuto šuškandu i váš web zveřejnil v září minulého roku), jelikož jak píši výše, není to jen na mé vůli, kdy se takový dokument zveřejní, ale musí projít schválením Předsednictva ČAS a především naplnit úzus zanesený v dokumentu obdrženém z ČOV, a to ‚Zásad nominace sportovců a členů doprovodu na Hry XXXI. Olympiády Rio de Janeiro 2016‘, který jsme obdrželi z ČOV 4.11. 2015 s průvodním dopisem ve znění – Výkonný výbor ČOV na svém zasedání 2. 11. 2015 vzal na vědomí a doporučil ke schválení plenárnímu zasedání ČOV dokument „Zásady nominace sportovců a členů doprovodu na Hry XXXI. Olympiády Rio de Janeiro 2016“. Zásady samozřejmě vejdou v platnost až po schválení plénem ČOV na jaře 2016, nicméně materiál vám může posloužit jako podklad pro interní nominační procedury.

Dovolím se tedy ohradit nad výroky, že svaz, potažmo má osoba, zapříčinili, že ‚bylo českým maratoncům opět upřeno právo „vědět“ včas výši limitů‘, že jim ,zbývá vlastně i díky vašemu ortodoxnímu postoji, jediný termín, ten jarní‘, a ohledně úrovně limitu ČOV/ČAS ‚přijde mi to od svazu jako hozený klacek pod nohy’ apod. Spíše nabádám české běžce: Postavte se ke svým touhám a cílům čelem a neházejte jejich nenaplnění na ČAS a Tomáše Dvořáka, a to z důvodů, které nejsou relevantní. Protože vím-li, nebo aspoň tuším, že limit na vysněný závod bude takové či makové úrovně, tak nečekám s přípravou na jeho pokoření až do data, kdy bude znám, respektive kdy zjistím, zda je v mých silách a jestli to má cenu se do přípravy vůbec pustit, ale jako nejen v případě této disciplíny, se připravuji dlouhodobě na co nejlepší výkon.

Zde budu trochu za drzouna: V roce 2009 příkladně Jan Kreisinger pro behej.com řekl „mým soupeřem je čas“. Aktuálně mám osobně pocit, že se jeho vnímání sebe sama lehce změnilo, a to na „mým soupeřem je vypsaný drsný limit svazu“!!! To, že nominační kritéria ČOV/ČAS operují s limity B, jestli jste si tedy všimli, se netýká jen maratonu, ale všech dalších atletických disciplín a tento materiál byl vyhotoven dlouho předtím, než došel svého schválení a je v kritériích ozřejmeno, jakou funkci má.

Pro Mistrovství Evropy je v půlmaratonu vyhlášena soutěž týmů. Splněním limitu A se nominoval Jiří Homoláč a B limitem potom Milan Kocourek a Vít Pavlišta. Bohužel Vít Pavlišta je momentálně zraněný a pokus o nominaci na OH byl nucen vzdát. Jaký je plán v případě, že by byl stále zraněný a nemohl na Evropě startovat?

Pevně věřím, že se Víťa dá do pořádku a zvládne se na ME připravit. Nicméně kdyby došlo k situaci, že by startovat nemohl a do uzávěrky nominace pro tuto trať, tedy do 5.6., by nezaběhl některý další běžec výkon rovný či lepší limitu B pro půlmaraton, tak by dle nominačních kritérií ČAS pro tuto reprezentační akci závod na ME mohl absolvovat jen Jirka Homoláč. Je to stejná situace jako u štafet, kdy v případě nedosažení požadovaného výkonu, či v případě štafety 4×400m požadovaného průměru časů, nedojdou kritéria naplnění, tak nemůže daný tým být nominován.

Česká republika má možnost poslat až čtyřčlenný tým. Poslední běžec měl být vybrán dle výkonnosti. Kdo přichází v úvahu?

ČR má možnost postavit na start dle regulí EA dokonce až šest běžců, nicméně k tomu by došlo jen v případě, že by jich nejméně šest mělo zaběhnut minimálně limit B, kdyby více, tak by to asi bylo šest nejrychlejších. Aktuálně má požadovaný výkon zaběhnuta trojice běžců, tedy včetně výše zmíněného Víta Pavlišty, a čtvrtý člen týmu, dle nominačních kritérií, bude navržen trenérskou radou, a to především na základě dosažené výkonnosti (zde bych rád zmínil, že výkonnost není výkon), nicméně bych nerad předbíhal událostem, jelikož se ještě bude konat několik závodů, kde mohou běžci předvést požadované výkony.

Komentáře (Celkem 112)

Nalezené položky: 113 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | Další Poslední
avatar

Brno

10 km: 0:33:55 (2009)
půlmaraton: 1:13:13 (2011)
maraton: 2:32:57 (2007)

tuta muž 21.05.2016 21:17:11

Petr Kaňovský: To je alespoň konstruktivní. Máš pravdu, že náklady na maratonskou přípravu se dají celkem osekat, ale vždy děláš kompromisy. Jako první škrtneš fyzioterapeuta, pak výživu, pak oželíš soustředka a pak zjistíš, že se vlastně zhoršuješ. I v tý Keni třeba Turci měli full service – byli tam pomalu půl roku, při běhu vedle nich trenér v autě, co jim podává pití a kontroluje je; najaté keňské pacemakery, ubytování u Kiplagat, takže navíc rege v bazénu, posilka, nemusí řešit jídlo. Můžeš namítnout, že jsou to detaily a že to stojí násobně víc a vlastně to není nutné, ale pokud by člověk nemusel vůbec řešit peníze, tak by třeba i tyto detaily mohly rozhodnout, jestli limit dá nebo ne.

bjerndi: >> kdyby trenovali tak jak tam, mohli

To je trolling, že?

avatar

Postrizin

Celkem 41 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:30 (2011)
půlmaraton: 1:13:56 (2011)
maraton: 2:39:32 (2011)

SlavoK muž 21.05.2016 21:28:27

>> Luckyboy, 21. 05. 2016 10:28:42

** ok, tak musíme přestat podporovat třeba hokej**

Je tady spousta vselijakych nazoru v kterych se mi tezko orientuje, tak jsem rad alespon za tot jedno steblo, ktereho se muzu chytnout. Statni podpora profesionalniho hokeje a potazmo fotbalu by se mela hned zrusit.

avatar

Žďár nad Sázavou nebo Brno

Celkem 2784 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:40:07 (2011)
půlmaraton: 1:28:33 (2007)
maraton: 3:48:37 (2007)

Luckyboy muž 21.05.2016 22:08:30

>> SlavoK, 21. 05. 2016 21:28:27

S tím souhlasím, ale já myslel podporu mládeže…

Motto: Pořádek je pro blbce, inteligent zvládá chaos. http://luckyboyonthetrail.blogspot.cz/
avatar

bjerndi muž 21.05.2016 23:18:51

>> tuta, 21. 05. 2016 21:17:11

jakej trolling ? driv se snad jezdilo do Keni abys behal 10km pod 30 nebo maraton pod 2:15 ?

avatar

Desert muž 21.05.2016 23:21:38

>> SlavoK, 21. 05. 2016 21:28:27

tak velká pračka se vypnout nedá :-P

avatar

Desert muž 22.05.2016 06:54:00

>> tuta, 21. 05. 2016 21:17:11

" Jako první škrtneš fyzioterapeuta, pak výživu, pak oželíš soustředka a pak zjistíš, že se vlastně zhoršuješ."

Píši pořád, kvalitní strava je základem pro kvalitní výkon. :-)

Např. umět zhodnotit vliv jednotlivých potravin v kombinaci s jinýma:

" Spotřebitel přijímá nízké dávky metanolu z ovoce, zeleniny, fermentovaných nápojů a potravin slazených aspartamem, který se v trávicím traktu štěpí na metanol. V současné době spotřebitelé pijí ze zdravotních důvodů stále více ovocných a zeleninových šťáv, neboť se uvádí, že jejich konzumace je prospěšná pro zdraví. Po vymačkání šťávy z ovoce/zeleniny se obsah metanolu ve šťávách zvyšuje v důsledku enzymové degradace pektinů endogenní PE, což vede k riziku pro spotřebitele. Odborníci vyjadřují obavy z příjmu metanolu z vína a lihovin."

Více informací na: http://www.celostnimedicina.cz/…-toxicky.htm#…

avatar

Sloviensko

rudo muž 22.05.2016 09:07:45

Haywire (to mas prezyvku podla zmatku v hlave?)

nalejme si cistej pramenitej vody: za koho tu kopes?

si tiez jeden zo Sekyrkineho vyplakavacieho tabora ?


peniaze: kolko penazi dpstaval Zatopek aby bol najlepsi na svete?

svoje prve narpdne rekordy zabehol v ppnom pracpvnom zamestnani ako chemik a drtil kamene a dychal prach, a nemal ziadne s[ecialne dovolene ani nedovolene pripravky, nemal ziadne regeneracne procedury a nechodil trenovat v zinme do teplych krajin ani do zahranocncyh vyskokych hor a ani nemal dlhomesacne sustredenia mimo dosah WADA komisarov (aby bolo jasne…)

a jeho casy na 5–10km je schopnych davat kazdy rok kolko muzov v CZE ? alebo v SVK-CZE aby sme zostali vo federalnom pomlckovom zrovnani vtedajsej a sucasnej populacie.

a zvazovy bafunary mu robili neustale problemy a prekazky a nemal nijaku podporu

lezne ziadny funkcionar mu nemohol zabranit behat treninky ake chcel a tak sa vytrenoval

ako tak clovek cita tie zufale diskusie alebo tie oficialne medialne vyhlasenia tych nespnivscih maratonbskych limitarov, tak by mohol mat dojem ze Dvorak a nejaky dalsi funkcionary, branili bezocm trenovat, zvazovali om snurky v botach branili im pit cistu vodu, blokovali im cestu na treninku alebo im zavreli vsetky stadiony aby sa nedostali na drahu

kazdu noc im ukradli treninkove boty a roztrhali im trenyrky a oplotili vsetky lesy aby nebolo kam vybehnut a jedine tyzh zopar co usli do KENe mohlo potrebovat aspon niekolko tyzdnov, lebo DVorak nemal cas tam tiez letiet a branit im v treninku?

Himolac a jeho trebner ukazali neznalost pripravy-a zavodnej sezony v tom ako naplanovali prilet a nasledne vybrali preteky a tak to aj dopadlo.

pizri ako si priupavu aj v zahranici zvolilo mnozstvo inych atletov a teraz uz plnia veselo rozne limity aj toie krute zvazove na OH aj tie maksie na ME

na lige na tretre,, treneju a nnemanipuluju verejnu mienku v mediach fnukanim

napriklad spomeniem : Volko SVK narodny rekord na 200m,

a pokial som spravne videl cely beh, tak Dvorak ani ziadny slovensky funkcionar ho netahali na motorke ani mu nefukali do ziadny extra silny vietor prave v jeho drahe.

a co sa tyka ucasti na OH – plati to MOV a IAAF a stat so samotnou ucastou na OH nema vydavky, neposlat nie je setrenie penazi

a znovu spomeniem ako reprezentovala 2012 ceska maratonkyna, niecomu takemu sa samozrejme zvaz musi preventivne vyhnut.

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Sloviensko

rudo muž 22.05.2016 09:12:50

hokej a futbal je ina tenma – to je premenovana rinska risa, otrokom dat dat hry nasilie alkohol a junkfood a enchat cely zotrioceny narod sa vybujat radostou alebo sklamanim nad vysledkami gladiatorskych hier a nemysliet nad tym rezimom-systemom a neplanov zvrhnutie otrokarstva

gladiatory budu vzdy podporovany systemom, pojdu do tohoobrovske prachy a ti najelspi gladiatory budu plateny milionmi, viac ako ludia co su pre spolocnost a ludstvo skutocne niecim prispesni.

atletika ma tiez svojich gladiatorov – v maratone najme KEN-ETH

ked chce byt plateny biely gladiator napriokald CZE prislusnosti musi is do areny riskovat svoj zivot a zvitazit, potom dostane miliony, pokial vime tam NY, Boston Dubai, Berlin maratony nbemaju ziadnu klauzu, ze pokial by vyhral beloch cech, ze by sa mu peniaze nevyplatili v plnej vyske

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Desert muž 22.05.2016 10:01:26

>> rudo, 22. 05. 2016 09:12:50

než to římské " chléb a hry" mi to dnes pripadá jako " chlév a hry:-)

avatar

Celkem 27228,99 km
Minulý měsíc 0 km

jm1 muž 22.05.2016 10:14:19

>> rudo, 22. 05. 2016 09:07:45 … teraz uz plnia veselo rozne limity…

Srovnej sve TERAZNominačními kritérii ČOV/ČAS 2016 pro OLYMPIJSKÉ HRY:

Kvalifikační období ČOV/ČAS pro plnění výkonnostních limitů pro maratón a chůzi je od 1.1.2016 do 8.5.2016.

avatar

Brno

10 km: 0:33:55 (2009)
půlmaraton: 1:13:13 (2011)
maraton: 2:32:57 (2007)

tuta muž 22.05.2016 10:45:27

bjerndi: Bavil ses vůbec někdy s těma lidma, co dřív běhali? Pokud jo, tak bys zjistil, že se jezdilo třeba do Etiopie, Font Romeu, po revoluci někteří Flagstaff a že byli na horách prakticky pořád. Ale to je historie, takže to nemá smysl řešit. Realita je, že je nemožné trénovat tady v Čechách v zimě stejně kvalitně jako v Keni. Nadmořská výška, stabilní teplé počasí, tréninkoví partneři, povrch, bio jídlo bez hromady cukru, levné fyzio, všechno dohromady tady prostě není.

avatar

Sloviensko

rudo muž 22.05.2016 11:49:13

>> jm1, 22. 05. 2016 10:14:19

a co vlastne chces povedat??? ako vacsinou zas nevidim nejaku rozumnu pointu v tvpjom prispevku

plnia ich TERAZ lebo zacala drahova sezona mitongov a teraz ma byt prvy predvrchol vykonnosti

co s tym maju nejake kriteria a obdobia plneni

TERAZ zacinaju plnit lebo trenovali ked bolop treba, nemleli hubou do verejnych medii a TERAZ plnia ked zacali zavody a sadne pocasie (povoleny vietor a spravna teplota atd).

co chces povedat ?

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Sloviensko

rudo muž 22.05.2016 11:54:38

>> tuta, 22. 05. 2016 10:45:27

nech zabehnu aspon to, co behal Zatopek bez Font Romea a afriky

a co bolo v CSSR atletike v rokoch 1960–1989 ?

nuz to v totmo rezime samozrejeme byt nemoze

takze navrdly kapital-izmus

vybav si sam a ukaz vysledky najprv

zaujimave ze ludia co kritizuje socik, aj medzi vytrvalcami, by chceli mat podmienky ako boli za sociku

ale makat by tak nevedeli, ako ked s v Dukle vydal denny rozkaz ako trenink.

a EPO si treba zohnat individualne, ziadne strediskove sypanie.

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Sloviensko

rudo muž 22.05.2016 11:57:47

>> tuta, 22. 05. 2016 10:45:27

""" po revoluci někteří Flagstaff """

plateni zvazem, alebo sli sami na vlastne triko ?

pokial viem Dvorak nedal nikomu zabavit cestovny pas aby nemohli ist do Flagstafu

je niekolko atletov co ziju a trenuju v USA a pouzivaju tamojsich trenerov, napriklad na univerzitach

naprikald kladivary zo SVK, zila tak plavkyna Moravcova, kto len chce

ved nech zlozia maratonci prijimacie skusky na amricku univerzitu, studuju tam

a mozu tam trenovat pod vedenim trenerov a dosahovat vysledky.

preco to nerobia ?

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Celkem 27228,99 km
Minulý měsíc 0 km

jm1 muž 22.05.2016 11:59:06

>> rudo, 22. 05. 2016 11:49:13 …ako vacsinou zas nevidim nejaku rozumnu pointu…

To neni muj problem … ;-)

avatar

Sloviensko

rudo muž 22.05.2016 12:06:26

>> jm1, 22. 05. 2016 11:59:06

viem ze je ti to jedno , hlavne ze NIECO napises

ale ak mi odpovedas, tak aj rozmyslaj co je a co nie je nejaky argument a ku comu vlastne, inak tvoje prispevky ignorujem, ak nie su adresovane na mna

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Haywire muž 22.05.2016 20:11:26

>> rudo, 22. 05. 2016 12:06:26

Dneska nebyl sjezd ÚV KSČ, že jsi dneska strávil dopoledne tady?

A půlkařky ať zaběhnou to co Kratochvílová, jinak ať ani nelezou na stadion, ne? Je samozřejmě smutné, že čeští běžci nedokáží zaběhnout to co Zátopek, ale to opravdu není zase důvod k tomu, aby byli všichni zavrhnuti, ne? Nejsi ty náhodou sám Dvořák, maskovaný za slovenštinou? ;-)

avatar

10 km: 0:53:39 (2015)
půlmaraton: 1:56:00 (2015)

gilwen77 žena 22.05.2016 21:36:20

Člověk si tady přes rok buduje imidž největšího ťulpase tohoto fóra a Haywíkovi stačí napsat pár příspěvků a hned mě sesadí z trůnu, sakra práce :-?

avatar

Sloviensko

rudo muž 22.05.2016 21:53:03

>> Haywire, 22. 05. 2016 20:11:26

Zatopkove vykony uz davno nie su svetovymi rekordami, jeho osobaky su naozaj az tretia liga z hadiska svetovej urovne

na rozdiel od casov co davala Kratochvilova

je to dost jednoduche na pochopenie.

srsi z teba nejaka osobna nenavist alebo ukrivdenost.

ale odpoviem ti :

nie ja nie som Dvorak zamaskovany slovencinou

proti otazka: nie si Sekyrova zamaskovana muzskymi recami ?

aha este jedna : a ty nemas zjazd havlistov, ze si tu?

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Desert muž 22.05.2016 22:52:03

>> gilwen77, 22. 05. 2016 21:36:20

nebreč, tebe aspoň máme rádi i s těmi AA, :-D

avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 23.05.2016 08:19:51

Do te radoby diskuse zde bych rada pridala okopirovanou odpoved Vita Pavlisty v jednom z rozhovoru pote, co zabehl z amaterske pripravy 2:17;51. Musela jsem tedy dohledat, neb myslim, ze nazor ceskeho amaterskeho TOP bezce je docela relevantni:

„Za to, že dáte desítku za 30 minut ve 30ti letech vám nikdo peníze na účet posílat nebude a je to tak správně. Když ji ale dáte v 17ti, tak by to už mělo někoho zajímat, ale ani to se u nás moc neděje.“

K tomu, ze se tak nedeje, kdyz on nikdo takovy neni… Primarni problem je v urovni treneru, kdy atlet, ktery nema na prvni pohled rychlostni dispozice, tak je zarazen k vytrvalcum a i v mladi nedostatecne pracuje na rozvoji rychlosti (skutecna erudice v mladeznicke atletice u nas chybi). Resenim problemu s urovni vytrvalostniho behu u nas neni dat ted klukum, co se horko tezko priblizi 30min na 10km v dospelem veko mega na pripravu, ale vytvoreni koncepce, na kterou by mel dohlizet repre trener behu/mladeze ve vytrvalecke sekci. Ne Dvorak. Dvorak je seftrener a opravdu NENI zodpovedny za pripravu vytrvalcu/maratoncu (to prirovnani k tymovym sportum byl dobry trolling). Moznost koncepcni prace s jednotlivci v kategorii mladeze u nas uz funguje – stacilo by si vzit priklad od seftrenera chuze. Stejne jako byvaly repre trener behu si i on dokaze pro sve lidi sehnat podporu, ale bez ucasti rodicu to u mladych ovecek proste nejde. A kdo je byvaly repre trener behu? Dvorak asi ne… :-? Je samozrejme spatne, ze jsou treneri, co si podporuru (ac ne mesicni, ale na mnozstvi VT), dokazi zaridit a pro jine nepusti chlup, kdyz sedi na prameni, ale to je rase problem primarne vytrvaleckych treneru a hrabani si jen na svem vlastnim pisecku a budovani sve aureoly.

Takze nehazejme spinu na Dvoraka. Je tu repre trener vytrvalostnich behu, byvaly repre trener vytrvalcu a dalsi. A take je dobre pripomenout, ze sice mnozi pod medialni masirkou „pro svuj sen odletel do Keni“ maji dojem, ze na ucast na OH je nejake automaticke pravo, ale neni. Vykon Jirky je HORSI nominacniho casu Kreisika pro Londyn. Osobne budu Jirkovi fandit, at zabehne co nejlepe pri ME a zajisti si tak penize a podporu pro dalsi rok, kdy se bude moci pokusit o dalsi limity.

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

Sloviensko

rudo muž 23.05.2016 08:27:54

>> Skritek Hugo, 23. 05. 2016 08:19:51

velmi pekne napisane, suhlas

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Celkem 6331,04 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:49:16 (2012)
půlmaraton: 1:53:48 (2013)
maraton: 4:30:11 (2014)

Martin66 muž 13.06.2016 22:14:00

Ale že si to ten diskař Voňavka vzal k srdci a hezky se rozházel, co … :-)

Nalezené položky: 113 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.