Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

TEST: Garmin Forerunner 110 HR - malý, levný, ale výkonný

TEST: Garmin Forerunner 110 HR - malý, levný, ale výkonný
foto: Garmin

Jan Prokop | 02.11.2010 | přečteno: 64486×

Americký výrobce autonavigací a outdoorových přístrojů již několik let boduje i na poli vytrvalostních sportů svou fitness řadou, jejíž poslední přírůstek – model Forerunner 110 HR – vsadil na zajímavou cenu a motto „v jednoduchosti je síla“.

Sporttesterů využívajících systém GPS na trhu mnoho není, a když se budeme orientovat na ty, které mají GPS čip integrovaný přímo do těla hodinek, lze srovnávat pouze modely od Garminu. Jestliže je model 310XT vrcholem fitness řady z hlediska nabídky funkcí, pak 110 HR nabízí naopak pouhý základ. Při bližším seznámení ale zjistíte, že i tyto sportovní hodinky zvládnou hodně.

Rychlost a vzdálenost naleznete na každém ze tří alternativních displejů. V horní části zjistíte celkovou uběhnutou vzdálenost a ve spodní části tempo běhu. Tyto údaje můžete doplnit v prostředním segmentu displeje údajem o celkovém čase nebo aktuální tepové frekvenci.

Tyto dvě „běžecké“ obrazovky doplňuje třetí, která ze sporttesteru udělá běžné digitální hodinky s ukazatelem denního času a data. Při tréninku ani při závodě nebudete více údajů potřebovat. Pokud máte rádi podrobné analýzy, najdete je v počítači, a to dokonce v identickém rozsahu, jako jste zvyklí u nejvyššího modelu 310XT.

Ovládání je jednoduché. Jedno tlačítko je vyhrazené pro osvětlení displeje, druhým startujete a ukončujete záznam, třetím můžete manuálně vyznačit začátek a konec úseku trati, o kterém chcete mít samostatný souhrn dat, například kolo na stadionu. Jeho přidržením resetujete dokončený záznam a připravíte hodinky na další. Data zůstanou v paměti hodinek až do okamžiku, kdy je sami smažete, nebo budou přehrány novějšími daty. Čtvrtým a posledním tlačítkem se zapíná GPS a přepínají se jednotlivé obrazovky zobrazovaných dat. Další funkcí tlačítka je přechod do menu.

Přizpůsobení displeje je omezené. Je možné nastavit základní parametry uživatele, jako je věk, hmotnost, výška, pohlaví a úroveň jeho sportovní vyspělosti. Nastavení času, formátu jeho zobrazování, ozvučení stisku tlačítek, jazyk, kterým hodinky s vámi komunikují, jednotky zobrazovaných údajů, způsob zobrazování rychlosti (tempo v min/km versus km/h).

To je poměrně důležité, protože přepnutím tohoto údaje můžete získat relevantní údaj o rychlosti, i když si běžecké hodinky vezmete s sebou například na běžky nebo in-line brusle. Následně si akorát musíte změnit v běžeckém deníku typ aktivity, protože hodinky budou vaši aktivitu tvrdohlavě prezentovat jako běh.

Můžete i vypnout příslušenství, kterým je tu pouze hrudní pás na měření tepové frekvence. Když tak učiníte, automaticky se zredukuje počet volitelných obrazovek na dvě. Tu s časem záznamu a tu, která ukazuje denní čas.

Pokud hodinky nenajdou GPS signál, inteligentně se dotáží, zda náhodou nejste uvnitř budovy. Odpovíte-li kladně, hodinky se již o příjem signálu nesnaží, čímž se šetří kapacita akumulátoru. Stejně důležité je, že příjem signálu se po skončení záznamu a určité době automaticky odpojí. Díky tomuto systému se daří šetřit energii pro sportovní záznamy. Pokud chcete hodinky připravit na záznam v hale, můžete startovní proceduru urychlit dvojím stisknutím hlavního (červeného) tlačítka. Tím se automaticky připraví na záznam bez signálu GPS.

Samotné užívání hodinek zpříjemňuje jejich nízká hmotnost a malé rozměry vodotěsného pouzdra. Konstrukci nelze mnoho vytknout. Pásek se ale nedá snadno vyměnit za nový, což možná omezí životnost. Garmin si s tím nejspíš dokáže poradit cestou výměny celého pouzdra, ale kolik lidí tato možnost napadne?

Přesnost měření je špičková. Porovnáním výsledků na oficiálně změřených závodech jsme získali hodnoty blížící se až k 99 procentům! Menší problémy nastávaly jen v ostrých zatáčkách, kde má Garmin tendenci délku přidávat. Mimo první stovky metrů funguje fantasticky i ukazatel aktuálního tempa.

Spolu s informacemi od Autolapu (každý kilometr pípne a ukáže čas daného úseku) pak stačí sledovat jen aktuální tepovou frekvenci a nabíhající kilometráž. Pokud máte nastavený Autolap na jeden kilometr a máte pocit, že se údaj na hodinkách začíná lišit od reality, můžete například na deseti kilometrech zkorigovat rozdíl a začít načítat kilometry od přesné značky na trati. Tuto funkci můžete využít také při delších závodech. Při běhu v ostřejších zatáčkách, při nichž má systém tendenci počítat delší než skutečnou vzdálenost, oceníte možnost si přístroj znovu zkalibrovat.

Když si následně promítnete trať v internetovém systému evidence dat, budete možná překvapeni přesností zaznamenané trasy. V drtivé většině případů si můžete prohlédnout i to, na jaké straně silnice jste běželi a jak jste „řezali“ zatáčky. Dle výrobce je přesnost +/- 3 metry, ale na mapě to vypadá ještě lépe.

Samostatnou kapitolou je zpracování dat v internetové aplikaci. Jde o identický systém, jaký Garmin používá i pro 310XT. Pokud máte oba přístroje, můžete dokonce nahrávat data z obou do jednoho tréninkového deníku.

Na rozdíl od 310XT nespojujete hodinky s počítačem bezdrátově, ale prostřednictvím USB kabelu. Nemusíte instalovat speciální software, máte o jednu součástku méně (ANT Stick má rozměry malé USB flash paměti, a tak se snadno ztratí) a navíc se přes USB kabel hodinky zároveň dobíjí.

Zmíněnou internetovou aplikaci výrobce průběžně aktualizuje, a tak se objevují stále nové funkcionality. Především pak vylepšuje možnosti evidence dat. K dispozici je jak rychlý přehled posledních pěti aktivit, tak prostý řádkový seznam, ale nejlepší přehled vám nabídne Kalendář – ideální alternativa ke klasickému běžeckému deníku. Možné je přidávat nové aktivity i manuálně a doplňovat pořízené záznamy o další doplňkové informace (například povětrnostní podmínky), poznámky a osobní hodnocení. Příjemné jsou i týdenní souhrny.

Rozhraní nabídne všem majitelům sporttesterů Garmin přehled o pořízeném záznamu, celkového času, časech jednotlivých úseků, průměrných i maximálních hodnotách, rychlosti a tepové frekvence, počet spálených kalorií, celkový počet nastoupaných a sestoupaných metrů, minimální a maximální nadmořskou výšku. Můžete si prohlédnout záznam trati na mapě, grafy výškového profilu tratě, tepové frekvence a tempa. Systém umí korigovat naměřená data o výškovém profilu tratě pomocí informací o profilu terénu, které obsahují podrobné mapy na internetu. Hodinky tak naměří například 307 nastoupaných metrů a po zapnutí korekční funkce se dozvíte, že přesný údaj byl 275 metrů. Třešničkou na dortu je animace sportovního výkonu, ale tuto funkci si budete užívat nejspíš jen v začátcích, kdy si budete chtít s hodinkami hrát.

ZÁVĚR

Garmin Forerunner 110 HR nabídne běžcům ty nejdůležitější informace v reálném čase a následně i velmi detailní rozbor dat v počítači. Při ceně těsně pod šest tisíc korun představuje velmi slušný poměr výkonu a ceny. Hračičkové a triatlonisté dají patrně přednost dražším přístrojům.

KLADY:

  • Nejlevnější sporttester s GPS
  • Nízká váha (52 gramů) a malé rozměry (4,5×6,9×1,4 cm)
  • Vysoká přesnost měření
  • Design umožňuje sporttester užívat i jako obyčejné hodinky

ZÁPORY:

  • Nelze individualizovat zobrazovaná data, ani jejich pozice na displeji
  • Internetovému rozhraní schází podrobnější analýza tréninku

TUTO A DALŠÍ RECENZE NALEZNETE S PŘEDSTIHEM A V PLNÉM ZNĚNÍ V ČASOPISE BĚHEJ, KTERÝ VYCHÁZÍ 6X DO ROKA

Komentáře (Celkem 58)

Nalezené položky: 59 První Předchozí | 1 | 2 | Další Poslední

jprokop 02.11.2010 00:01:51

Americký výrobce autonavigací a outdoorových přístrojů již několik let boduje i na poli vytrvalostních sportů svou fitness řadou, jejíž poslední přírůstek – model Forerunner 110 HR – vsadil na zajímavou cenu a motto „v jednoduchosti je síla“.
Odkaz na článek

avatar

Banská Bystrica

Celkem 983 km
Minulý měsíc 0 km

PeterFabok muž 02.11.2010 15:55:25

110 mam, funguje skvele

Motto: the best runner leaves no trace
avatar

Postrizin

Celkem 41 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:30 (2011)
půlmaraton: 1:13:56 (2011)
maraton: 2:39:32 (2011)

SlavoK muž 02.11.2010 17:52:22

Nechapu co je na nem levnyho. 305ka je o 1300,– levnejsi a ma neporovnatelne vice funkci.

avatar

10 km: 1:02:30 (2010)
půlmaraton: 2:35:50 (2010)

xPablos muž 02.11.2010 18:51:53

>> SlavoK, 02. 11. 2010 17:52:22

Ona (doporucena?) cena v clanku je trosku zavadejici. Za 6 tis. je 110ka podle me neprodejna.

Osobne jsem si objednal taky 305ku (z USA za cca 3 tis.), ale zase chapu na drobnou zenskou ruku je 110ka asi peknejsi.

avatar

Bratislava

Celkem 26082,8 km
Minulý měsíc 23,2 km
10 km: 0:47:21 (2014)
půlmaraton: 1:51:40 (2011)
maraton: 3:57:32 (2011)

andyxx7 muž 02.11.2010 19:00:00

funkcii, z ktorych vyuzijes tak 20%

avatar

Banská Bystrica

Celkem 983 km
Minulý měsíc 0 km

PeterFabok muž 02.11.2010 20:21:46

>> SlavoK, 02. 11. 2010 17:52:22 ja som 110-ku kupil normalne v kamennom krame u nas za 230 EUR…

Motto: the best runner leaves no trace
avatar

Slavkov u Brna

Celkem 48547 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:35:30 (2011)
půlmaraton: 1:19:55 (2013)
maraton: 2:47:31 (2012)

Ladaa muž 02.11.2010 20:48:20

>> PeterFabok, 02. 11. 2010 20:21:46

Jak je to s výdrží baterie? Opravdu maká až těch 8 hodin? Začínám uvažovat že do 110ky půjdu.Funkcemi pro mě bude každopádně dostatečná.

Motto: Když už nemůžeš, tak přidej...!
avatar

10 km: 1:02:30 (2010)
půlmaraton: 2:35:50 (2010)

xPablos muž 02.11.2010 21:19:00

>> PeterFabok, 02. 11. 2010 20:21:46

Uff…to pokud dobre pocitam, je nekde kolem 5700 Kc. To mi prijde na zakladni funkcnost relativne dost.

Jak psal SlavoK, treba 305ka je o DOST levnejsi a umi toho VYRAZNE vic.

avatar

Brno/Havířov

Celkem 0 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:37:27 (2010)
půlmaraton: 1:26:57 (2010)
maraton: 3:14:26 (2007)

forest muž 02.11.2010 21:36:44

jak koukám na zbozi.cz pro srovnání cen, tak nejlevnější ceny obou strojků jsou téměř stejné…

Motto: Vítěz by se v cíli neměl tak radovat, protože vlastně zvítězil nad slabšími.
avatar

10 km: 1:02:30 (2010)
půlmaraton: 2:35:50 (2010)

xPablos muž 02.11.2010 23:15:36

>> forest, 02. 11. 2010 21:36:44

Je fakt, ze v cechach je cena 305ky a 110ky priblizne stejna.

Co jsem hledal nejlevnejsi na eBay, tak tak je rozdil cca 30% ve prospech levnejsi 305ky.

Funkcne je 305ka o nekolik trid jinde (pouze designove bohuzel ne)

avatar

Zlín

Celkem 12923,88 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:41:08 (2015)
půlmaraton: 1:33:36 (2014)
maraton: 3:29:30 (2015)

Ondrej1 muž 03.11.2010 07:34:42

Trochu jsem pátral, není to nic autoritativního, ale v řadě i renomovaných recenzí se píše, že 110 má novější čip SiRFstarIV. 305 a 310×t mají starší SiRFstarIII. Pokud je to pravda, tak to může více než ospravedlnit zatímní rozdíl cen. Pokud by někdo našel autoritativní link, který to potvrdí/vyvrátí byl bych rád.

avatar

10 km: 1:02:30 (2010)
půlmaraton: 2:35:50 (2010)

xPablos muž 03.11.2010 07:47:41

>> Ondrej1, 03. 11. 2010 07:34:42

Nejspis to tak je: http://www.garmin.com/…0D3F313FCC40

Ctvrty odstavec.

avatar

Černé Voděrady

Celkem 21713,08 km
Minulý měsíc 66,85 km
10 km: 0:48:56 (2017)
půlmaraton: 1:49:10 (2017)
maraton: 3:57:39 (2017)

MartiNo žena 03.11.2010 10:37:46

>> PeterFabok, 02. 11. 2010 15:55:25

Připojuji se k otázce na praktickou zkušenost s výdrží baterie – ako dlho si ju zatial vyskúšal? Vďaka.

Motto: Žít a nechat žít.
avatar

Raškovice okr. FM

Celkem 7705 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:40:18 (2010)
půlmaraton: 1:29:55 (2011)
maraton: 3:17:01 (2010)

minusak muž 03.11.2010 13:54:40

Tak nevím, v internetových obchodech jsem našel rozmezí 3200–3600 Kč. Neštěstí nesmyslných marží na veškerém zboží pro běžce asi v českých kaménkách trvá.....

Motto: Komu není shůry dáno, v Apatyce nekoupí
avatar

Rosice

Celkem 18182 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:36:18 (2011)
půlmaraton: 1:21:40 (2011)

Ajif muž 03.11.2010 14:14:50

110 se narozdíl od 305 dá používat i jako hodinky, bez aktivní GPS vydrží až 3 týdny. Jinak ale proti 305 vidím jen nevýhody …

avatar

Banská Bystrica

Celkem 983 km
Minulý měsíc 0 km

PeterFabok muž 03.11.2010 15:11:33

>> MartiNo, 03. 11. 2010 10:37:46

s tou vydrzou je to relativne, po kazdom behu si stahujem data do PC a pritom sa nieco aj nabije… … ale zatial najviac som s nou isiel 2-hodinovy beh a ubudla 1 palicka zo 4… ako hodinky uz cca 2 tyzdne bez nabijania potiahla a stale drzi…

oproti 305-ke, ktoru som tiez mal, je rozdiel triedy v najdeni satelitov a presnosti merania – v tom je obrovska vyhoda 110. navye ma funkciu quick fix, polohu da do minuty(aj to je vela, asi aj pol minuty).

ono aj ten rozdiel funkcii je relativny. je neodskriepitelne, ze 110 nema multisport ani virtualneho partnera. ja som ju ale kupil prave kvoli jednoduchosti – pri behu nepotrebujem nic okrem toho, co ukazuje a vsetky ostatne data si viem pozriet v PC, presne ako pri 305…

Motto: the best runner leaves no trace
avatar

Černé Voděrady

Celkem 21713,08 km
Minulý měsíc 66,85 km
10 km: 0:48:56 (2017)
půlmaraton: 1:49:10 (2017)
maraton: 3:57:39 (2017)

MartiNo žena 03.11.2010 15:40:03

>> PeterFabok, 03. 11. 2010 15:11:33 Díky :-)

Motto: Žít a nechat žít.
avatar

Marek71cz muž 04.11.2010 15:45:57

>> minusak, 03. 11. 2010 13:54:40

Treba dať pozor na jednotlivé verzie. Tá lacnejšia verzia má označenie len 110 (unisex – šedá farba, šedý pásik) a je bez hrudného pásu. Tie drahšie verzie sú dve – mužská čierna s červeným pásikom a ženská šedá s ružovým pásikom a majú označenie 110 HR. Niekedy predajcovia klamú a verziu bez hrudného pásu označujú ako HR.

Takže tie lacnejšie s cenou 3200–3600 KČ budú podľa mňa verzie bez hrudného pásu a bez možnosti merania tepu.

Info o jednotlivých verziách priamo na webe Garminu, rozdiel v cene cca. 100 USD:

https://buy.garmin.com/shop/shop.do?…

avatar

Celkem 554 km
Minulý měsíc 0 km
maraton: 3:12:18

Lemris muž 04.11.2010 16:00:03

A jak je přesné měření aktuální rychlosti? Teď občas používám HOLUX M-241 (dataloger s displejem) a tam aktuální rychlost skáče (i při rovnoměrném běhu) tak, že je naprosto nepoužitelná.

avatar

Rosice

Celkem 18182 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:36:18 (2011)
půlmaraton: 1:21:40 (2011)

Ajif muž 05.11.2010 11:10:42

je to poměrně přesné, pokud člověk neběží v extra špatných podmínkách (úzké uličky mezi vysokými budovami například). Je to výrazně přesnější než automobilové navigace, co se týká správnosti zobrazované rychlosti/tempa

avatar

10 km: 1:02:30 (2010)
půlmaraton: 2:35:50 (2010)

xPablos muž 05.11.2010 11:47:24

>> Ajif, 05. 11. 2010 11:10:42

V nastaveni hodinek (FR 305) je moznost nastaveni „Vyhlazeni tempa“. Takze (s defaultnim nastaveni „vysoke“) kdyz bezis 5:00 min/km a pak zastavis, tak to nejde okamzite dolu, ale snizuje se to par vterin. Pri normalnim behu rychlost sem a tam ale nelita.

avatar

vipera muž 05.11.2010 15:45:20

Motto: Why walk when you can run
avatar

Prokop72 muž 06.11.2010 14:27:02

>> Ondrej1, 03. 11. 2010 07:34:42

Ano, je to pravda! Ten čip by měl být shodný s FR310XT. Je daleko citlivější a rychleji se napojuje na družice. Ani v lese, nebo pod bundou neztrácí signál.

avatar

Prokop72 muž 06.11.2010 14:30:58

>> Ladaa, 02. 11. 2010 20:48:20

8 hodin je reálná skutečnost. Odpovím i na další dotazy, ohledně možností ospravedlnit cenu. FR110 je na poměry všech dosavadních GPS sportesterů velmi lehká a rozměrově již nevyčuhuje mezi normálními hodinkami. Osobně mám 310XT a s takovou krabicí se jako s hodinkami chodit prostě nedá. FR110 je univerzálnější i pro denní použití. Pokud nemusíte chodit do práce v obleku, nebudete potřebovat hodinky střídat.

avatar

Prokop72 muž 06.11.2010 14:32:17

>> minusak, 03. 11. 2010 13:54:40

Pozor na variantu bez hrudního pásu. Ta bude určitě levnější, ale o tuto funkcionalitu bych se být zákazníkem nepřipravoval.

avatar

Slavkov u Brna

Celkem 48547 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:35:30 (2011)
půlmaraton: 1:19:55 (2013)
maraton: 2:47:31 (2012)

Ladaa muž 07.11.2010 21:23:41

Právě jsem si ho objednal, tak už se těším jak malej kluk.Doteď jsem běhal pouze se stopkama tak budu mít nových funkcí haba kuuk. :-D

Motto: Když už nemůžeš, tak přidej...!
avatar

10 km: 0:35:06 (2010)
půlmaraton: 1:41:22 (2006)

rossi muž 08.11.2010 00:28:07

Jak je to s aktuální rychlostí? Na stránce, co je tu uvedena http://www.dcrainmaker.com/…product.html se píše: Doesn’t show current pace – only lap average

avatar

vipera muž 08.11.2010 12:54:07

>> rossi, 08. 11. 2010 00:28:07

Ne, ukazuje průměrné tempo úseků, které můžou být přednastaveny např. po 1km –Autolap, což je ideální protože aktuální tempo je u GPS prakticky nepoužitelné.

Motto: Why walk when you can run
avatar

10 km: 1:02:30 (2010)
půlmaraton: 2:35:50 (2010)

xPablos muž 08.11.2010 14:19:13

>> vipera, 08. 11. 2010 12:54:07

Aktualni tempo (rychlost) u GPS je naprosto v pohode. V aute se rychlost na GPS (narozdil od tachometru) naprosto shoduje s testovacimi radary.

U behu muze byt problem, ze ruka s hodinkami kmitata sem a tam, ale sportestery, ktere zvladaji aktualni rychlost si s tim poradi „vyhlazovanim“ – coz je nejspis nejaky prumer z poslednich X (podle nastaveni treba 10) metru. Pouzitelne je to pak dobre.

avatar

blackamon muž 09.11.2010 01:10:58

>> xPablos, 08. 11. 2010 14:19:>> xPablos, 08. 11. 2010 14:19:13*

Chci si koupit tento přístroj a zároveň ho používat i jako běžné hodinky. Chci znát ale váš názor, zda-li už se nevyplatí připlatit si 2000 Kč a koupit raději model forerunner 405, který má mnohem více funkcí. Všechny funkce bych stejně asi nevyužil, možná jenom toho virtuálního partnera a občas i navigaci směru pomocí šipky. Taky jsem četl, že spoustě uživatelům na 405 nesedí ovládání pomocí kroužku a že je na běžné nošení jako hodinky už moc velká. A je pravda, že model 110 má oproti modelu 405 movější a citlivější čip? Běhám většinou v hustém lese, tak aby nebyl problém se signálem. A poslední otázka – dá se pomocí gps signálu vždycky nastavit přesný čas? Děkuji za vaše názory a rady.

Nalezené položky: 59 První Předchozí | 1 | 2 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.