Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Sporttester možná zachránil běžci život

Sporttester možná zachránil běžci život
foto: Zdenek Krchák (ilustrační snímek)

Radek Narovec | 21.04.2011 | přečteno: 24815×

Když si Američan Jason McKee kupoval sporttester, určitě netušil, že dělá investici svého života. Po několika bězích chtěl funkcemi nabitý přístroj jít reklamovat, protože mu ukazoval nesmyslné hodnoty na záznamu tepu. Pak se však zastavil na jedné z křižovatek Dallasu a pocítil silný tlukot srdce. Hodinky mu ukazovaly 265 tepů za minutu.

Dlouho neotálel a ihned po návratu domů vyhledal lékaře. Až podrobné vyšetření odhalilo, že sporttester nelhal. Následoval chirurgický zákrok, který potvrdil, že vytrvalec trpí vrozeným Wolf-Parkinson-Whiteovým syndromem (WPW). Ten způsobuje srdeční arytmii a může ve spojení s fyzickou zátěží být životu nebezpečný.

„Když píšu tyhle řádky, mám již po operaci a lékaři mi doufám opět povolí začít s běháním. Patrně nepoběžím zamýšlený maraton, ale jen půlku. V každém případě mi ale přístroj zachránil život,“ napsal Jason v dopise směřovaném výrobci sporttesteru. Záznam trasy pak vystavil veřejně na internetu, včetně zmiňovaných „chyb“ při měření tepové frekvence.

Možná někomu tento ojedinělý případ vyzní jako hraní na city, zbytečný poplach, či dokonce jako marketingový trik výrobce. Ale člověk nikdy neví. Sporttestery s měřením tepu lze pořídit již pod tisíc korun…

Článek čerpá z dopisu zákazníka firmě Garmin.

Komentáře (Celkem 63)

Nalezené položky: 64 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | Další Poslední
avatar

Celkem 0 km
Minulý měsíc 0 km

GriseLouve žena 21.04.2011 14:56:31

>> Štefan, 21. 04. 2011 14:52:43

Nejsem extrémista a ráda si hraju. Pokud někdy poběžím nějaký závod budu tak připravená, jak maximálně mohu ve svém rámci být. Nicméně, činí-li mi potěšení se vrtat v tabulkách, nevidím důvod proč večer, když synek spí, místo televize nesednout k počítači a nepovrtat se.

//edit – Četla jsem dnes ráno tvůj blog. Moc hezky napsané a pro mě obdivuhodné :-)

Motto: >> Kráčíš-li po tenkém ledě, můžeš rovnou tančit ... <<
avatar

Praha

Celkem 26381 km
Minulý měsíc 21 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 21.04.2011 15:02:12

Se Štefanem souhlasím. Nicméně bych upřesnil. Pokud někdo běhá tolik km jako Štefan, zbývají mu zbylé hodiny dne jen na práci, spánek a občas trochu jídla. A čas na tabulky už OPRAVDU není. :-))

Přesto pro GL. Já mám tabulky taky. :-)

avatar

Praha 4

10 km: 0:39:23 (2012)
půlmaraton: 1:28:34 (2012)
maraton: 3:08:00 (2012)

Zdeněk68 muž 21.04.2011 15:05:56

Věřím, že to někomu mohlo zachránit život, ale ty problémy musel pociťovat již dříve.

Možná je lepší si občas dojít na pořádnou preventivní prohlídku......... 8-O

Jsem tabulkový typ, ale nechci sebou tahat moc techniky – běhám, abych se uvolnil – ostatní nechám na pocitech – stopky musí stačit. Každý kdo se ohlédne o 20 let zpět, tak vidí jak nás ta technika zatěžuje.

Nejvíc mě baví jen tak běhat po neznámých cestách lesem – hurá na prodloužený víkend.......... 8-)

avatar

Celkem 0 km
Minulý měsíc 0 km

GriseLouve žena 21.04.2011 15:06:33

>> EvženGe, 21. 04. 2011 15:02:12

Co člověk to způsob :-) třeba mě tabulkování jednou přejde. Momentálně jsem ráda, že jsem po roce čtení fóra skutečně přeměnila myšlenku v čin a že už mě to skoro dva a půl měsíce drží a baví víc a víc ;-)

Motto: >> Kráčíš-li po tenkém ledě, můžeš rovnou tančit ... <<
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 21.04.2011 15:11:15

>> Štefan, 21. 04. 2011 14:52:43

Technické hračky jsou fajn, pokud člověka motivují k běhání, i pokud neumí údaje z nich získané plně využít. Mně osobně vyhodnocování baví přinejmenším stejně jako samotné běhání, takže často běhám proto, abych získal další informace pro své analýzy, nebo abych potvrdil (nebo i nepotvrdil) predikce, které mi analýzy dávají.

Na druhé straně, Garmin jsem si pořídil až loni na podzim (tedy po 3 letech běhání), když jsem aspoň trochu tušil, jakým způsobem mi může v běhání pomoci (skutečnost pak už více než dostatečně předčila očekávání, i když zdaleka nevyužívám všechny funkce, které přístroj má).

>> EvženGe, 21. 04. 2011 14:38:56

Evžene, až Tě uvidím, tak Tě něčím přetáhnu :-), ale vlastně máš pravdu. Snažím se hledat souvislosti a vytvářet konkrétní hypotézy a scénáře, jak v podobných situacích jednat příště. Pouze se ohradím proti těm neuvěřitelným výkonům, protože oba víme, že mé výkony na rozdíl od Martiny zatím nijak nevybočují z normálu a že občas udělám i větší chyby (i když se je následně snažím identifikovat a poučit se z nich pro příště).

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Celkem 5314,57 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:50:22 (2016)
půlmaraton: 1:47:01 (2016)
maraton: 4:12:05 (2014)

LemonaidLucy žena 21.04.2011 15:47:04

>> Zdeněk68, 21. 04. 2011 15:05:56 Prave ze u tohoto druhu srdecni vady nikdy predtim zadne obtize mit nemusel. Nekdo je nema za cely zivot, i kdyz tu vadu ma. A nekdy to prijde to jako blesk z cisteho nebe, stejne jakou moji dcery.

>> kanovsky, 21. 04. 2011 15:11:15

Tak v tom si dovolim ti odporovat a souhlasit s Evzenem (re neuveritelne vykony)

Motto: "When things are tough, you get tougher.” Chrissie Wellington
avatar

Praha

Celkem 26381 km
Minulý měsíc 21 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 21.04.2011 15:48:52

>> kanovsky, 21. 04. 2011 15:11:15

Jo, špatně jsem to napsal. Mě šlo o to, že jsi začínal ze slabých základů (viz někde Tvé povídání o začátcích) a dosáhl jsi dost dobrých výsledků právě kvůli srovnávání tréninkových časů, tepových frekvencí atd. Ale přesto víme, že na Keňany, ale ani na pár českých běžců nemáš. :-). I když se hodně snažíš.

P.S. A teď jsem byl pomalej a svým komentářem jsem naštval Lucku. To už mě na společný běh s rodinou nepozve. :-).

avatar

Barborka žena 21.04.2011 15:53:15

>> Štefan, 21. 04. 2011 14:52:43

Já tabulkuju jenom datum, počet km, čas a pocit. A to mi stačí. Zatim ;-) Vždyť běhám teprve měsíc, tak ještě objevuju.

Motto: O zítřku předem nikdo nic neví.
avatar

Praha

Celkem 52442,8 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:43:42 (2006)
půlmaraton: 1:36:28 (2006)
maraton: 3:39:37 (2006)

Štefan muž 21.04.2011 16:04:21

>> kanovsky, 21. 04. 2011 15:11:15

Přesně tak jsem to myslel. Pokud je člověk dokáže využít k získání informací, které následně využije pro své zlepšení je to super. Já jsem teď taky analyzoval své kolečka v Sarvári a ještě budu. I když to nemá velkou vypovídací hodnotu, zkusím to porovnat s nějakými jinými závody a porovnat letošní přípravu s přípravou na jiné závody, a zkusím tam vystopovat nějaké souvislosti. Takhle je to v pořádku. A nakonec stejně je to v pořádku, když to někdo používá na hraní s čísly. Akorát to pak nevede k zlepšení výkonů ale k uspokojení z hry.

Motto: Dnešní den s úsměvem. When troubles attack you, just smile them away.
avatar

Celkem 100,07 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:51:59 (2010)
půlmaraton: 2:08:32 (2014)

Kulíšek žena 21.04.2011 16:08:31

>> kanovsky, 21. 04. 2011 15:11:15

…no, Petře, z „normálu“ těchto stránek Tvé výkony vybočují určitě…!:-))

Evženovy Keňany a „pár“ českých běžců už asi za „normál“ nelze úplně považovat… To je jako kdybych já považovala za standard a míru své výkonnosti Tarahumary…:))

Motto: no stres
avatar

Celkem 0 km
Minulý měsíc 0 km

GriseLouve žena 21.04.2011 16:16:38

>> Štefan, 21. 04. 2011 16:04:21 … ale k uspokojení z hry.

A o tom to je :-) Běhám tak, jak mě to baví i když moje výkony se zatím za výkony dají považovat jen v "". Ale chci a budu se zlepšovat. A ty tabulky a mapky jsou už jen taková omáčka k výbornýmu základu. Prostě člověk dělá něco, co ho hodně baví a k tomu ještě může dělat něco o kousek navíc, protože na to zatím ten čas má. Až si budu muset vybrat jestli půjdu běhat, nebo se vrtat v tabulkách, myslím, že volba bude jasná ..

Než já si pořídím Garmina či podobný chytrý stroječek, uběhne ještě hodně, hodně vody.

Motto: >> Kráčíš-li po tenkém ledě, můžeš rovnou tančit ... <<
avatar

Celkem 5314,57 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:50:22 (2016)
půlmaraton: 1:47:01 (2016)
maraton: 4:12:05 (2014)

LemonaidLucy žena 21.04.2011 17:09:47

>> EvženGe, 21. 04. 2011 15:48:52

Chachaaaa, to me neznas! (ale jen kvuli Sare:-))

Ja jsem to pochopila, cos myslel:-) Petrovy zacatky jsem cetla taky a vubec jsem prostudovala ten cely jeho vyvoj a pripada mi tudiz naprosto uzasny, jak se systematicky vypracoval za pomoci analyz a pokusu.

Motto: "When things are tough, you get tougher.” Chrissie Wellington
avatar

Praha

Celkem 53203 km
Minulý měsíc 100 km
10 km: 0:47:15 (2010)
půlmaraton: 1:46:26 (2010)
maraton: 3:46:35 (2012)

mapo žena 21.04.2011 17:58:13

Teda Evžene, jaké pak neuvěřitelné výkony prosím Tě?? Copak jsem ve světové desítce? Co se týče všelijakého bušení srdce, tlaku na hrudi, zhoršeného dýchání ap. tak jsem zažila taky pár horkých chvilek, sporttestr sice nějaký vlastním (LIDL), ale nikdy jsem ho nepoužila, přijde mně to nějak složité, či co :-D Mám sice šelest, ale prý sportovní srdce, tak je to dobrý…v souvislosti s občasnými problémy viz výše, jsem se dočetla, že by to snad mohlo být také nedostatkem železa, tedy chudokrevností, asi se kyslík nemá na co vázat, když člověk maká (nebo makal) na plno…Tak třeba taky úvaha pro někoho, kam napřít pozornost, kdyby měl problémy, nemusí to být jen srdce.

Motto: ------------------ vytrvale jako smrt
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 21.04.2011 20:15:36

>> EvženGe, 21. 04. 2011 15:48:52 >> LemonaidLucy, 21. 04. 2011 17:09:47 >> Kulíšek, 21. 04. 2011 16:08:31

Na Keňu nemám, nicméně věřím, že se pod 3 hodiny na maratonu mohu dostat. Ano, pokud se jedná o míru zlepšování, tak tam bych souhlasil, že je vyšší, než je v tomto foru obvyklé, k čemuž jistě přispívají i zmíněné systematické analýzy.

>> mapo, 21. 04. 2011 17:58:13

Tvé výkony v ultra jsou skutečně pro většinu z nás „neuvěřitelné“ a Tvá houževnatost také!

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Sloviensko

rudo muž 21.04.2011 22:35:29

vidim ze tema vyvolalo zaujem, tak som sa rozhodol napisat svoje nazory na srdce. Upozornujem ze su to len moje osobne nazory, ale maju zaklady v mojej byvalej a sucasnej praci a studiu, kedysi som pracoval vo vyzskume biofyziky a elektrofyziky ktorej sucastou bola kardiologia, nie som lekar som fyzik-elektronik.Sledoval som problematiku z roznych uhlov, nielen sportoveho treningu.

Srdce je len sval a je v tom vsetkom nevinne. Je to podobna situacia ako ked dostaneme krce do lytka alebo do hamstringu a nevieme ich uvolnit, pripadne dostaneme pri zrelaxovani po namahe samovolne stahy svalov, u mna typicky lytko. Nik z nas nebezi k svalovemu specialistovi, nerentgenujeme si svalove vlakna, kazdy vie preco to je.

Srdce je tiez sval a ako taky poslucha elektricke riadiace impulzy. Komplikovane tym ze generator tychto impulzov, cela elektronicka pocitacova sustava je umiestanena priamo na srdci ci pri srdci.

Ked sa srdce sprava chaoticky, nema to nic spolocne so svalovinou srdca ale s elektronikou. Niekedy sa moze stat ze je chybna elektronika sama osebe, ale v drvivej vacsine 99.99% priopadov sa elektronika sprava inac ako by sme si mysleli ze sa ma len preto ze do nej prichadzaju take vstupne udaje ktore tieto stavy vyvolaju a za druhe elektronicke prvky stracaju schopnsot pracovat kedze stratia svoje zakladne vyzivne a pracovne latky.

ako krc v lytku

vstupy pre srdcovu elektroniku su rozne – snimanie teploty tela, koncentracia kysliku v krvi, koncentracia CO2 v krvi, koncentracia roznych hormonov, hustota krvi, teda obsah vody, koncentracia roznych mineralov.

napriklad hormony mozu byt zmenene nielen fyzickou namahou ale aj psychickym stresom, kazdy nakoniec vie ze srdce bucha pri strachu ale aj pri radosti, pri laske atd.

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Sloviensko

rudo muž 21.04.2011 22:49:46

niektori z nas si pamataju ako sme sa kedysi starali o bateriu v aute, dolievala sa destilka, ked sa bateria dobijala merala sa koncentracia kyseliny. Stare baterie sa dali zreparovat ked sa vy,menili elektrody (kovy minerali), naliala sa nova kyselina a destilka a nabijalo sa to pomaly.

je to velmi pekna anaologia s elektronikou ludskej bunky : musi byt dostatok cistej vody, musi byt dostatok vsetkych mineralov, musi byt pruzna a prestupna-priepustnna bunkova stena, musia byt pritomne rozne enzymi riadiace nabijanie sodikovo-draslikovej pumpy.

Cize bunkova stena – musim v strave sustavne jest nezoxidovane neznicene surove tuky roznych typov.

Ak ich nejem bunkove steny sa tvoria zo znicenych tukov – preprazanych olejov a margarinov, bunkova stena je nepruzna a nepriepustna, mineraly ani dnu ani vod, elektronika nefunguje, ale ani kyslik dnu ani CO2 a bunka sa dusi (mimochodm zakladna podmienka vzniku rakoviny) a starne (umelo vyvolane starnutie, bunka nema dovod na starnutie).

voda – nuz pitie cistej vody (ja pijem destilku) a pozor na dehydrataciu v teple suchu a pri namahe

minerali-soli strava a napoje musia obsahovat vsetky potrebne mineraly v spravnom pomere, co je nedosiahnutelne pri beznej strave z vyrobkov a vyprazacich bufetov typu KFC, McD a drvivej vacxsine restauracii a podla drvivej vacsiny kucharskych knih a rad odbornikov dietologie.

enzymy a hormony potrebuju na svoju tvorbu prijem vsetkleho druhu neznicenych najvhodnejsie izolovanych aminokyselin, teda proteinov zo surovej rastlinnej stravy.

preto je len velmi logicke ze vidime ludi co pri prechode na surovu rastlinnu stravu sa vyliecia zo vsetkeho, kedze vsetky bunky sa prestavaju omladnu a zacnu fungovat normalne, ci uz je to bunka v pankrease vyrabajuca inzulin, bunka co sa dusila a menila sa na rakovinovu, bunka elektroniky srdca svojou nbefunkciou sposobujuca chaos celeho elektroniockeho systemu, bunky mozgu sposobujuce… dopln sem co len chces.

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Sloviensko

rudo muž 21.04.2011 23:05:05

Evzen – tvoje skusenosti su peknym prikladom celeho mechanizmu :

fyzicka namaha + teplo, strata vody a strata mineralov, elektronika zacina kolabovat, vyvala efekty ktore lekar vseobecny alebo kardiolog moze diagnistikovat ako poruchy srdca, skuseny sportovy lekar vie, ze kazdy jeden bezec porvych 5 dni po narocnom maratone vykazuje rozne priznaky a mohol by byt diagnostikovany so vselicim

robili sa specialne studie kde sa odoberala krv pred startom a v cieli a po 2–3 dnoch a po 2 tyzdnoch, cele to bolo pekne vidiet, pricomm sa nasli jednotlivci neschopni sa zotavit ani po 2 tyzdnoch obycajne to bola otazka stravy, travenia a metabolizmu.

Telo ma svoju inteligenciu a snazi sa pozbierat zvysok vodi a mineralov a dopravit ich pre elktroniku srdca, takze obycajne najprv skolabuje elektronika nervovych svalovych vlakien v perifernych svaloch a bezec padne s krcmi v nohach, vesliarovi vypadne veslo koli krcom v rukach atd a namaha sa ukonci skor ako skolabuje aj srdce. Samozrejme kazdy vie ze treba doplnit aj minerali aj vodu spravnym sposobom, v kritickych pripoadoch podanie iba vody alebo podanie prilis vela mineralov-soli a malo vody moze situaciu este zhorsit, boli sudne procesy s lekarmi a nemocnicami, kde sa podanim nevhodnej koncentracie vody a solnych roztokov situacia rapidne zhorsila a viedlo to az tak daleko ze lekari sa boja zobrat funkciu lekara pretekov pri dlhych triatlonoch a podobnych pretekoch uvedomujuc si ze potrebuju mat so sebou rychly analyzator koncentracie roznych soli v krvi aby vedeli podat to co prave treba.

je dobre sa pozriet napriklad na wiki co sa pise o drasliku v ludskom tele a ake problemy sposobi nedostatok ale aj prilis velka koncentracia.

Osobne som videl ked ultrabezec pocas drahovej 24H, len asi o 8 hodinach padol na drahu a mal krce absolutne vo vsetkych svaloch, neuveritelne bolesti, psila sanitka na drahu, na intenzivke mu napustili do krvi niekolko davok solnej infuzky a az po niekolkych hodinach zacal vylucovat extra vodu a vycutal asi 5 litrov, potom vstal nechal sa prepusti isiel do restiky na veceru vyspal sa a rano sa priseil pozriet ako preteky pokracuju. pritom to nie je ziadna padavka ani neskuyseny alebo netrenovany bezec, je v historickych tabulkach 2. (slovom druhy) na 48H za Yiannisom.

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Sloviensko

rudo muž 21.04.2011 23:10:57

>> LemonaidLucy, 21. 04. 2011 09:34:06

je dost mozne ze to bolo cele naopak, tvoja dcera nemala problemy predtym ani potom. Moj nazor je ze je velka pravdepodobnost ze dlhodobym vracanim startila vodu a solne mineraly az do takeho stavu ze elektronika srdca nemohla uz fungovat a doktorka to zistila podla tepu na srdci. Podla mna srdce bolo dosledok vracania a nie naopak. stavim sa ze vyliecneie v prvy den bolo dosiahnute solnymi infuziami do krvi a ako sa doplnila voda a soli tak sa vsetko znormalizovalo. takych chybnych diagnoz je spusta.

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Celkem 3059 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:54:10 (2011)
půlmaraton: 1:55:58 (2011)

Hokki muž 22.04.2011 09:08:16

>> rudo, 21. 04. 2011 22:49:46

V případech, na které mi nestačí moje dosavadní znalosti, se na problém snažím aplikovat obyčejný selský rozum. Proto se, s odkazem na tvoje tvrzení, ptám (možná nepromyšleně až naivně): 1) liší se nějak významně buňka lidská, resp. její „elektronika“, od buňky zvířecí? 2) Přestože nemohu podezírat zvířata od konzumace přepálených olejů a margarínů, i jejich buňky stárnou (ač, jak tvrdíš, k tomu nemají důvod). Proč? 3) Lidé, kteří přejdou na rostlinnou stravu, se ze všeho vyléčí, buňky jim omládnou, atd, atd. Proč tedy „příroda“ dopouští, že na celé zeměkouli se jeden živočich živí druhým, tzn. že „furt žerou to nezdravé maso“? 4) Dalo by se zjistit, jestli ještě nějaký další živočich na Zemi dává přednost destilované vodě (nebo alespoň její v přírodě dostupné náhražce) před vodou „obyčejnou“?

avatar

Celkem 5314,57 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:50:22 (2016)
půlmaraton: 1:47:01 (2016)
maraton: 4:12:05 (2014)

LemonaidLucy žena 22.04.2011 09:35:15

>> rudo, 21. 04. 2011 23:10:57

Mozne je vsechno…ale vzhledem k tomu, ze mel dceru v peci jeden z nejlepsich spanelskych kardiologu, ktery se specializuje prave na detskou kardiologii, a konkretne na arytmie, tak bych rekla, ze pravdepodobnost chybne diagnozy je dost mala. Navic, i kdyz se tvrdi, ze vada neni dedicna, tak ji zjistili pred nekolika lety moji svagrove (uz je po operaci-.ablaci) a jejimu synovi, ktery ma nepravidelne zachvaty posledni ca. 2 roky. Tady je takovy pekny clanek v cestine:http://www.wikiskripta.eu/…%AFv_syndrom Dole se pise u komplikaci, ze: Abnormální spojení komor se síněmi (Kentův svazek) může být asociováno s dalšími arytmiemi. Nejčastěji se jedná o paroxyzmální supraventrikulární tachykardii – to je to, co ma moje dcera-, méně často o trvalou supraventrikulární tachykardii, vzácně komorovou tachykardii. Velmi vzácně může WPW syndrom vyústit ve fibrilaci komor a v náhlou smrt.

Motto: "When things are tough, you get tougher.” Chrissie Wellington
avatar

Sloviensko

rudo muž 22.04.2011 09:36:00

>> Hokki, 22. 04. 2011 09:08:16

tvoje otazky su zaujimave a su zaroven odvadzajuce od hlavnej temy, ktora je podla mna dolezita. je to odvadzanie od temy umyselne ?

  1. ano
  2. maju to v riadiacom programe
  3. kazdy tvor ma specificku ulohu v kolobehu prirody, napriklad korytnacky mozu zit 300 rokov, jednobunkove morske zivocichy nekonecne
  4. to je nepresna informacia ciastocne moja chyba, pijem morsku vodu v roznej koncentracii, kedze nemam pristup k cistej morskej vode, kupujem destilku a rozpustam v nej morsku sol…

chcel som zdoraznit ze ako zakladny zdroj vody (voda+soli-minerali) nie je voda z vodovodu ani voda len ciastocne filtrovana

mam to komplikovanejsie pretoze v australii (na rozdiel od vacsiny sveta kde je to uz zakazane) tu sa do vody pridava povinne fluoride a to vo vysokych koncentraciach – to je ale na ine debaty, fluoride sa neda jednoducho odfiltrovat.

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Sloviensko

rudo muž 22.04.2011 09:38:09

>> LemonaidLucy, 22. 04. 2011 09:35:15

moze mat urcite vrodene predpoklady ale zachvat nastal az po dlhom vracani, bez toho sa to vobec nemuselo prejavit a ani by sa o tom nevedelo.

dolezita a nebezpecna je prava ta strata vody a mineralov.

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Celkem 100,07 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:51:59 (2010)
půlmaraton: 2:08:32 (2014)

Kulíšek žena 22.04.2011 10:08:42

>> rudo, 22. 04. 2011 09:38:09

To je tak trochu jako jestli bylo dřív vejce nebo slepice…?:)

Lucka hned v prvním příspěvku na tohle téma psala, že se to u někoho neprojeví celý život.

Motto: no stres
avatar

Sloviensko

rudo muž 22.04.2011 10:25:20

>> Kulíšek, 22. 04. 2011 10:08:42

ak sa u niekoho neprejavi nieco cely zivot, tak to znamena ze cely zivot to nemal, nebola urobena diagnoza a zil spokojne.

a je velmi pravdepodobne ze pokial sa clovek vyvaruje situacii kde strati vodu a minerali, tak nikdy viac nebude mat problemy.

je zname ze pri horucich maratonoch kde bezci piju velmi vela vody na chladenie, si mozu tak rozriedit sodik ze in srdce skolabuje, niekolko ich tak zomrelo vacsinou na americkych maratonoch… napriek tomu ze boli snahy na to nasit rozne skryte srdecne a vrodene vady… fakt je ze vsetci bezali v horucave a preliali sa vodu a ze sa ukazalo ze hladika sodika (a zrejme inych mineralov) bola podkriticka.

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Celkem 100,07 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:51:59 (2010)
půlmaraton: 2:08:32 (2014)

Kulíšek žena 22.04.2011 10:34:09

>> rudo, 22. 04. 2011 10:25:20

Rudo, i přes mou převažující náklonnost k Tvým neotřelým názorům, tohle už mi připadá fakt trochu přitažené za vlasy…Nejsem sice lékař, ale předpokládám, že k „abnormálnímu spojení komor“ nedostatkem soli či minerálů dojde asi ztěží, to by ta dehydratace musela trvat tedy sakra dlouho…

Motto: no stres
avatar

martin42 muž 22.04.2011 10:39:19

Používal som merač TF Karrimor. Pri behu mi pravidelne vybehla TF cez 230, držala sa na tejto hodnote (maximum 239) aj niekoľko minút, krátkodobo poklesla a vrátila sa späť. Cítil som búšenie srdca a svýkonom som išiel dole. Mal som podozrenie na WPW syndróm, tak som navštívil kardiologa. Absolvoval som záťažový test na bicykli, 24 hodinový holter monitor, kopec ďalších meraní… Po vyhodnotení výsledkov meraní mi bolo povedané že mám drobnú arytmiu a doporučili mi abláciu alebo užívanie liekov.

Takže tester už nepoužívam, lekára ignorujem, zvyšujem záťaž, behám do kopca a vychutnávam si uvoľnený beh podľa toho ako sa aktuálne cítim. Snáď po roku testy zopakujem a uvidím či sa arytmia zopakuje. Človek je zdravý len dovtedy kým sa nezačne paranoidne sledovať a riadiť sa radami lekárov…

avatar

Sloviensko

rudo muž 22.04.2011 11:23:19

>> Kulíšek, 22. 04. 2011 10:34:09

to nie je to co som napisla, hovorim ze akutny problem nastal az v stave straty vody a mineralov po vracani, dovtedy sa nic nepozorovalo.

Tie prepojenia su narastky – vyrastky male degenerovane tkaniva ktore by tam nemali byt a vytvaraju falosne elektricke spojky.

vsimni si tam ten vyraz skleroza co znaci specificke zdegenerovanie zhluku buniek urcitym sposobom a ako sa tam pise, takmer urcite to nebyva vrodene, co znamena ze cloveku sa to narastie pocas zivota, … mozme sa dohadovat ze co je pricinou takychto narastov.

Uplne ina diagnoza je ked vstupna predsien do ktorej priteka krv z celeho tela, ma uplne spalene vnutorne tkaniva a vytvoria sa v tejto predsieni chrasty a zhrubnutiny ako po popaleninach atd.

Tieto tkaniva na vnutornej vystelke predsiene mozu chaoticky vyrabat elektricke impulzy a desycnchronizaovat srdce a prieviet stav chaoticky vibrujuceho srdca, riesi sa to vopervanim zvlastneho pacemakera ktory sleduje EKG a v pripade neobvyklych elektrickych aktivit elektrickym sokom srdce zastavi a znovu nastartuje. Tuto diagnozu s takymto vysledkom ma velmi malo ludi na svete a su to vylucne profesionalni cyklisti a triatlonisti nik iny take nieco nikdy nemal.

Su vo svete len 2 pracoviske zaoberajuce sa touto specifickou diagnozou a jedno je prave tu v Melbourne.

Otazka samozrejme znioe ako a preco sa profi cyklistovi alebo triatlonistovi moze vypalit vnutornba sliznica vstupnej predsiene az tak ze mu narastu chrasty a rozne ine vadne tkaniva ? Na to uz lekari odpeved nemali ani na seminaroch, nejdem sem uvadzat svoju hypotezu uz je to moc mimo temy

Chcem len islustriovat ze rozne tieto elektricke vady srdca su ziskane ako nasledok zivotospravy, kde strava hra velmi vyznamnu ulohu a ze medicina zatial nepozna ako vratit taketo elektricky poskodene srdcia do povodneho normalneho superzdraveho sta­vu.

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Celkem 3059 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:54:10 (2011)
půlmaraton: 1:55:58 (2011)

Hokki muž 22.04.2011 11:25:26

>> rudo, 22. 04. 2011 09:36:00 „…je to odvadzanie od temy umyselne?“ Rudo, věř mi, že není, ale i kdyby bylo, změnilo by to nějak význam mých otázek, které byly vyvolány Tvými, řekněme „odvážnými“ tvrzeními? K hlavnímu tématu mám naopak blízký „vztah“, protože mi sporttester nabízí podobné „úkazy“, jako tomu americkému běžci, a navíc, ke zkušenostem Evžena bych mohl přidat podobné svoje. Jen jsem se ještě nedostal k tomu, abych sem ze záznamů Polaru vložil nějaký smysluplný obrázek, ale určitě to napravím.

avatar

Celkem 100,07 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:51:59 (2010)
půlmaraton: 2:08:32 (2014)

Kulíšek žena 22.04.2011 11:34:20

>> rudo, 22. 04. 2011 11:23:19

Opravdu nedovedu posoudit relevantnost informací, které si napsal, ale přiznám se, že jednoznačnou a příčinnou souvislost mezi stravováním/ži­votosprávou a onou „poruchou“ v Tvém dlouhém příspěvku nevidím. Ano, MOŽNÁ to skutečně je jeden z faktorů, který onu „změnu“ tkáně přinesl (ovlivnil), ale pořád to nic nemění na tom, že se pohybujeme pouze v rovině spekulací.

Motto: no stres
avatar

Celkem 5314,57 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:50:22 (2016)
půlmaraton: 1:47:01 (2016)
maraton: 4:12:05 (2014)

LemonaidLucy žena 22.04.2011 11:49:29

>> rudo, 22. 04. 2011 09:38:09

To je opravdu mozne, ze to bylo zpusobeno ztratou mineralu, nebo to zvraceni situaci jeste zhorsilo. Tezko rict, co bylo driv – slepice nebo vejce? ;-) Dceri skutecne infuzi dali (pote, co ji zachvat zastavili podrzenim obliceje v umyvadle s ledem). Presto se pak behem noci jeste dvakrat opakoval. Moje mama tvrdi, ze to dcera mela z psychickeho stresu (stehovani-skolka-narozeni bratra). Synovec hraje fotbal azachvaty mel pri treninku i mimo, kdy nedochazelo k zadne fyzicke namaze. Svagrova je profesorka na stredni a vubec nesportuje…Od onoho kardiologa a nasi pediatricky vim o pripadech, kdy tento zachvat dostalo i 6ti tydenni miminko:( Ac jsou ohledne PST ruzne teorie, nikdo dosud nezjistil, co je ten ‚trigger‘, ktery v srdci ten zkrat zpusobi.

Motto: "When things are tough, you get tougher.” Chrissie Wellington
Nalezené položky: 64 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.